Plusgrader

Läs vad 3 kunder tycker om Plusgrader

• KARI K

2019-12-09

KARI K skrev om Plusgrader
    Vi beställde installation av bergvärmepump till vår företagslokal hösten 2018, installationen drog ut på tiden, borrning av hål samt driftsättning av värmepump skedde ca 2 månader senare än överenskommet. Nu idag drygt 1 år senare har vi fortfarande inte fungerande uppvärmning via bergvärmepump. En urusel entreprenör! Läs mer
  • Sponsor
    MF Rör AB
    4.6 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Åter igen ett jättebra jobb med stambyte i en källare i ett av våra hus i vår bostadsförening. Snabba, effektiva, håller både tidsplan och p"
  • Rene Mari P

2019-09-13

Rene Mari P skrev om Plusgrader
    Känns inte särskilt pålitliga.
    Första inbokade tiden avbokades samma dag.
    Andra tiden glömdse bort pga bowling
    Tredje tiden 50 min försenad.
    Om man inte kan komma på bokade tider och att jag som kund tar ledigt från jobbet, hur struligt kan det inte bli när jobbet med byte av min frånluftsvärmepump ska bytas. Nej tack till Plusgrader. Läs mer
  • 2017-10-13

Verifierad kundrelation
    Johanna O skrev om Plusgrader
    Vi anlitade Plusgrader AB för totalentreprenad av borrning för bergvärme och installation av pump, plus konvertering till vattenburen värme från elradiatorer. Till en början var vi mycket nöjda med både bemötande och utförande. Arbetet gick relativt lika med tidsplan och rördragningen blev bra. När jobbet var klart däremot och det endast saknades några småsaker som att komplettera med en rumsgivare och kolla ett oidentifierbart ljud från pumpen så blev det desto krångligare. Jag upplevde det som att efter att vi betalat fakturan så slutade de vara serviceinriktade. Jag och min sambo har ringt åtskilliga samtal utan återkoppling. När vi till slut fick kontakt med dem så blev vi hänvisade till att själva lösa tidsbokning och återkoppling med den rörmokare som gjort jobbet. Och han i sin tur var svår att få tag på. Det är inte vad jag förväntar mig av en totalentreprenad av denna omfattning. När det 6 månader senare visade sig ha uppstått en droppläcka under diskbänken i samband med konverteringen så fick vi återigen försöka ta kontakt med företaget som nästan aldrig svarade. Eller återkopplade. Till slut löste sig detta ändå med hjälp av både Plusgrader och vår egen hemförsäkring. Misstag kan såklart ske vid en sådan här omfattande renovering, men jag tycker att det minsta man kan förvänta sig är en schysst återkoppling. Jag vill inte som kund behöva jaga och vara orolig för om de kommer att göra rätt för sig. Vi kände oss nöjda i början för de gjorde jobbet på ett bra sätt då, men oerhört missnöjda och stressade i slutet på grund av dålig återkoppling och utdragna processer. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Energieffektivisering AB IVT Center
    4.8 / 5 i betyg — 103 omdömen
    Badge2020
    "Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service."

Bästa rörmokarna i Upplands Väsby:

Ulrika D Ulrika D tycker:
“Fick betala för 3 timmars jobb...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte