re:Pear

Långholmsgatan 20, 117 33 Stockholm — Visa karta

3.7 i betyg av av 6 omdömen

Välkomna till oss på re:Pear!

Läs vad 6 kunder tycker om re:Pear

• 2019-12-04

HANS S skrev om re:Pear
    Fantastisk service, lyhörda, vänliga, snabba. Diagnos maccen, åtgärdande, leverans, 2,5 timme. Jämför Mcforum. Re-Pear - a brand to be trusted. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Hot Help
    4.9 / 5 i betyg — 47 omdömen
    Badge2020
    "En vän i nöden- Så fort jag får problem och ringer HotHelp så får jag svar per omgående, samt proffsig hjälp då jag själv är ganska okunnig"
  • 2019-03-05

Richard Kl skrev om re:Pear
    Knallade in vid lunchtid med en iPhone 6 som hade en trasig skärm. Killen bakom disken tittade och sa att detta gick att ordna och berättade vad priset skulle bli. Kunde hämta upp den 45 minuter senare vilket var toppen med tanke på att jag bara svängde förbi. Innan jag fick telefonen tillbaka gjorde killen lite tester för att se att allt fungerade. Kändes som jag fick ett bra bemötande och bra service. Om det skulle hända något, får jag uppdatera omdömet. Läs mer
  • 2018-10-25

Björn B skrev om re:Pear
    Trevligt bemötande. Byte av batteri och baksida på Sony Xperia Z5 gick på en timme och ser bra ut Läs mer
  • Sponsor
    Speedy Phone Fix Eskilstuna
    4.4 / 5 i betyg — 12 omdömen
    "Tillmötesgående och hjälpte till på ett smidigt sätt"
    Christoffer J
  • Thomas G

2018-07-10

Verifierad kundrelation
    Thomas G skrev om re:Pear
    Lagade telefon med undermåligt material som gjorde att glaset sprack några dagar efter reparationen. Företaget tar dock inte ansvar för uselt material och någon utlovad garanti gäller inte. Stor varning för detta blufföretag med dessutom ett fenomenalt otrevligt bemötande!!!!!! Läs mer
  • 2016-11-07

Per A skrev om re:Pear
    Lämnade in min Sony Z5 compact för skärmbyte sent fredag eftermiddag 4/11 och kunde hämta upp den 2 timmar senare vilket jag blev imponerad av med tanke på att det var alla helgons helg och jag själv bara jobbade halvdag .
    Men under helgen så sprack skärmen av okänd anledning och jag var något frustrerad. Laddade upp för att åka tillbaka på måndag morgon och strida för att få den bytt igen. Förväntade mig behöva hota både med ARN och Konsumentverk, behöva argumentera om dålig kvalitet osv osv.
    Kommer in måndag morgon och blir bemött med ett .
    " Inga problem - du kan hämta den om 1,5 timmar"
    Hm.... här luktar det något lurigt med det hela. Det här var för bra för att vara sant!. När jag sen hämtar telefon förväntade jag mig att få en nota på X antal hundratals kronor. Kommer dit - lämnar mitt inlämningskvitto och beredd på en strid!. Vad blir svaret?
    "Här är din telefon, Vi tar allt på garantin. Vi har även satt på ett laminatplast på skärmen som hjälper till att förstärka skärmen och skydda den"
    Jag var mållös. Helt otroligt proffsigt skött!
    För några månader sen hade jag även inne en IPAD på skärmbyte vilket de fixade på ett par timmar. Då var det bara att lämna in och hämta upp så det var ingen"märkvärdigt". Men personalens bemötandet och snabbheten den gången gjorde att jag beslöt mig för att testa dem igen och utifrån dessa erfarenheter så rekommenderar jag dem starkt, vilken dag som helst!! Snyggt jobbat!!! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Mobilfrid AB
    4.7 / 5 i betyg — 727 omdömen
    Badge2020
    "Jag bytte skärm på min iphone! Allt gick supersnabbt och till ett bra, rimligt pris. De satte även på skärmskyddet så jag slapp krångla med"
  • 2015-08-28

Rikard B skrev om re:Pear
    re:Pear sade sig kunna laga min iPhone 5c 16GB vars touch-skärm bar sig konstigt åt.
    Skärmen var inte trasig fysiskt på något sätt men den skulle ändå bytas och felet skulle då avhjälpas.
    Även så batteriet som hade svällt. Dock kvarstod felet efter reparationen. Skärmen byttes ånyo vilket ändå inte hjälpte. De nya skärmarna satt heller inte fast ordentligt. Fick till slut tillbaka telefonen med erkännandet att de inte kunde laga den.
    Pga att re:Pear inte är auktoriserade Apple-reparatörer vill inte Apple laga min telefon vilket de hade gjort gratis om jag gått till en auktoriserad Apple-reparatör först. Jag bad re:Pear återställa telefonen med mina orginaldelar men dem hade de kastat så jag fick en spräckt apple-skärm monterad istället. Apple vill trots det inte laga den pga att re:Pear varit inne i den.
    Ny iPhone kostar väl tre- fyratusen. Skitkul för en student.

Jag tycker re:Pear skulle informerat mig om att de inte var auktoriserade Apple-reparatörer.
    Jag tycker också att de skulle svarat på mitt mejl. Då kanske jag inte skulle behövt skriva detta på Reco. Läs mer

Bästa Mobilreparatörerna nära re:Pear:

Hot Help (1.8km)