Reforma Sthlm AB

Reforma Sthlm AB

3.9

Vad är Reforma Sthlm? Reforma Sthlm är en webshop med inredning, möbler och övrig inredningsdesign på nätet. Vår inredningsfilosofi är att möbler och inredning blir levande av mixen och mötet mellan gammalt och nytt. Därför består vårt sortiment av möbler och inredning där modern design möter gammal industri och vintage....

243 omdömen om Reforma Sthlm AB

Nazanin V
Skrev om Reforma Sthlm AB

"Reforma är ett dåligt företag. De har bedragit mig. Jag avbeställde min order eftersom de lovade att den skulle komma i tid, men den kom aldrig. Efter ett år skickade de ändå ordern till mig, men jag vägrade att ta emot den och nu skickar de en faktura på 499 kr. Jag betalade fakturan, men jag har också anmält dem till konsumentverket och lämnat in mitt ärende."

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Björn Erik W
Skrev om Reforma Sthlm AB

En kundtjänst som är under all kritik. Får du en felaktig/trasig vara så räkna med att lägga mycket tid och i slutänden inte bli helt kompenserad av företaget. Någonting har hänt med företaget då allt fler negativa kommentarer kommer in om dem. Tyvärr blev jag en del av den statistiken. Jag kommer aldrig handla där och vill avråda andra från det misstaget.

Håkan J
Skrev om Reforma Sthlm AB

Vi beställde en fåtölj från Reforma i december ifjol. Efter upprepade leveransförseningar fick vi till sist en trasig fåtölj levererad i mitten av september! När vi beställde fanns den på lager men det tog alltså nio (9) månader att få leverans. När vi sedan öppnade den delvis trasiga kartongen visade det sig att fåtöljen var trasig och helt obrukbar. Jag mailade dem direkt och bifogade bilder på såväl kartongen som den trasig fåtöljen. Efter några veckor fick vi till svar att vi skulle mail in bilder på skadorna vilket...

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

MARIE B
Skrev om Reforma Sthlm AB

Kraftig varning för detta företag, !!! Särskilt när det gäller returer!!!! För långt att beskriva min resa som fortfarande pågår. Företaget går inte att komma i kontakt med via telefon och deras livechatt är öppen 1 timme/ dag!!! och är då överbelastad . De tar 600 :- för en retur och rekommenderar därför att man säljer på Blocket eller FB!!? Helt galet . Anger hållbarhet som skäl?! Välj ett annat företag

Lars Mhedi Marcus B
Skrev om Reforma Sthlm AB

Väntar på 6 köksstolar i 4-5 månader. Och nu kom dom i tunna pappkartonger helt krossade. Inte bara lite trasiga utan dom är kluvna på mitten. Kundtjänst skickar bara ett automatiserat mail gång på gång och ber om samma bilder varje gång. Telefonen är avstängd också. Kommer anmäla till ARN imorgon samt så är advokat inkopplad som tar över ärendet nu.

Rana K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bedrägeri är deras motto. Har ett pågående ärende hos ARN just nu pga. skit företag som det är.

Andreas C
Skrev om Reforma Sthlm AB

Beställde 4 stolar i Mars och levererades först i mitten av Augusti, trots att de angett leveranstid 3-4 veckor. Leveransdatum sköts fram upprepade tillfällen och det var omöjligt att få tag på någon på bolaget för att antingen få ett vettigt besked eller avbryta beställningen. Långt ifrån imponerad.

Ragnhild K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jag beställde stolar från Reforma 4. Juni och fick leveranstid mellan 16. Och 23. Juni. Dagarna passerade och jag fick ingen leverans och ingen kontakt från Reforma. Jag kontaktar Reforma 26. Juni och undrar vad som händer med min order. Jag får då besked om att min order snart är på lager och kommer skickas redan nästa dag. Nästa dag kommer och jag får fortfarande inget leveransbesked. Jag kontaktar Reforma igen (och det är en röd tråd här, jag får kontakta Reforma trots att det står i deras policy står att Reforma kontaktar...

Anton E
Skrev om Reforma Sthlm AB

Varning! Det här är ett skojarbolag. Min fru beställde en spegel där sidan visade att den var redo för leverans inom ett par vardagar. I bekräftelsemejlet stod det sedan 5-7 månader uppskattad leverans tid. Med så lång leveranstid ville vi uppenbarligen inte ha ordern. Kundtjänst vägrar att ta bort ordern utan att vi betalar en administrativ avgift efter otaliga vändor. Av sättet de hanterar detta på får man intrycket av att detta är satt i system likt andra bolag med bluffakturor och ofrivilliga abonnemang. Se er för innan ni har med dessa att göra!

Izabela Danuta K
Skrev om Reforma Sthlm AB

6 månader senare kom byrån, den tiden jag meddelade i god tid innan att jag inte kunde ta emot leveransen (en stor byrå så inget någon annan kan ta hand om). Nu krävs jag på lagerhyra för att jag försenad leveransen. Ett skämt är vad det företaget är!

Gunnar H
Skrev om Reforma Sthlm AB

Beställde 4 stolar i början på maj 2022, Utlovad leverans 17 - 24 maj. Men strax före utsatt datum mailade reforma och meddelade att leveransen var försenad en månad. Detta upprepades sedan varje månad till december då slutligen stolarna levererades. Mer än ett halvår försenade !

Daniel Matthias H
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jag hade en bra dialog med en medarbetare på Reforma tills dess att en massa problem uppdagades. Handla eller beställ inte här om du är företagskund. Jag har försökt be dem rätta till misstaget men de skiter högaktningsfullt i vad som är rätt och fel

Frida J
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bra sortiment och bra kvalite! Rekommenderas.

PETER B
Skrev om Reforma Sthlm AB

Trevligt sortiment. Bra kvalitet och snabba leveranser. :-)

SUSANN F
Skrev om Reforma Sthlm AB

Fin inredningsbutik och produkter samt snabb och trevlig support.👌

Julia Maria E
Skrev om Reforma Sthlm AB

Roligt utbud, bra priser och super snabbt leverans!

Linn Evelina A
Skrev om Reforma Sthlm AB

Rekommenderas! Bra priser och kundtjänst!

Aliki Birgitta B
Skrev om Reforma Sthlm AB

Köpte en superfin marmorhylla från House Doctor. Snabb leverans och välinpackat.

Linda Jessica K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Skulle vilja köpa det mesta här. Bra service!

Marit Receda V
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bra och brett urval, smidigt att handla.

JOHANNA K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jätteroligt sortiment, man blir sugen på att köpa allt :)

JOAKIM J
Skrev om Reforma Sthlm AB

Mycket nöjd med köp. Rekommenderar pga miljövänligt och snyggt utbud.

Karin Cecilia E
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bra utbud och miljötänk. Rekommenderar! Lite lång leveranstid, men fullt förståeligt i dessa tider.

CAMILLA S
Skrev om Reforma Sthlm AB

Mycket nöjda med servicen samt leveransen (2 taklampor 'Ritz' från Globen Lightning).

GIOVANNI G
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bra service.jag är nöjd med det jag har köpt

Jens E

Jättenöjd med planteringslådorna Molec Ordern 81189

KRISTINA W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jättefint naturligt bambubord som smälter perfekt in i vardagsrummet! Snabb och smidig leverans.

VIOLA F
Skrev om Reforma Sthlm AB

Väldigt fina produkter som jag är nöjd med, men mycket sena och ofta försenade leveranser.

Elisabet Elina W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Snabb smidig leverans och fantastiskt fin Tv-bänk!

PAULINE A
Skrev om Reforma Sthlm AB

Min leverans vart sen från underleverantören, fick bra information om detta och tycker inte leveransen tog så mycket längre trots förseningar

EVA Å
Skrev om Reforma Sthlm AB

Är så inspirerande att gå in på hemsidan för att se allt snyggt till hemmet, allt från mindre jättefina glas tillverkade av återvunna material till möbler inomhus och även för uteplatsen. Vintagemöblerna är helt underbara. Besök på hemsidan slutar nästan alltid med ett köp av någonting fint.

KIM L
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jättebra service och alltid snabba på att svara mail. Fantastiskt utbud och bra priser!!!

Maria W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jag är mycket nöjd med mina köp från Reforma Sthlm: bra service, och snabba leveranser samt bra bemötande vid returer och återköp! Rekommenderar starkt!

CHARLOTTE W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jag är mycket nöjd med mina två köp från Reforma! Produkterna var precis så fina som jag hoppades och uppfyllde mina förväntningar mer än väl. Att handla på hemsidan var enkelt och inspirerande. Leveranserna kom snabbt. Priserna var väldigt bra, i synnerhet för den kvalitet som produkterna har. Jag kan verkligen rekommendera Reformas e-handel för alla som ännu inte har provat!

JENNIE A
Skrev om Reforma Sthlm AB

Beställde två unika stora posters, mycket nöjd!

SVEN-ERIK K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Problemfri och snabb leverans. Mycket moderna och tilltalande sortiment

MONICA J
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jättefin träbänk "Nadi" ifrån House Doctor. Är supernöjd.

Anneli Wictoria T
Skrev om Reforma Sthlm AB

Köpte fyra pinnstolar, Elsa. Två i grönt och två i ljusgrå. Den ljusgråa var mer gråblå än på bild men passar perfekt hos mig och den gröna är underbar. Stolarna är bekväma och jag är väldigt nöjd. Allt var snabbt och smidigt med leveransen. Helt enkelt väldigt nöjd och kommer handla hos Reforma Sthlm AB igen!

Felicia Casandra Alma S
Skrev om Reforma Sthlm AB

Bra sortiment som går att matcha med många stilar. Kvalitet och pris är bra i förhållande till varandra. Väldigt nöjd med de produkter jag har beställt och framförallt så himla otroligt skönt att knappt behöva montera ihop dem, utan bara att smälla upp där man vill ha dem (beställt en stol och några barpallar).Trevlig kundservice och snabb leverans på varor som fanns i lager.

FANNY G
Skrev om Reforma Sthlm AB

Fina saker och bra kundservice. Fick dock vänta bra länge på återbetalning efter retur.

CHARLOTTE S
Skrev om Reforma Sthlm AB

Så nöjd med min svarta plåthylla! Blev helläckert!

ANN MARIE HELEN L
Skrev om Reforma Sthlm AB

Fått två mejl att min produkt var på väg, men har nu fått ett tredje mejl att den inte kommer förrän i januari 2021, över 3 månader efter att jag beställt den. Väldigt besviken då vi ville ha den uppe innan jul firandet.

TOBY HARCOURT C
Skrev om Reforma Sthlm AB

A great product - looks fantastic.

MALIN H
Skrev om Reforma Sthlm AB

Jättefina posters och snabb och enkel service!

Melisa K
Skrev om Reforma Sthlm AB

Toppenbra hemsida och bra kundservice vid frågor. Min beställda vara var försenad och Reforma skickade ut uppdateringar per mejl angående detta så man slapp undra.

JONAS F
Skrev om Reforma Sthlm AB

Snabb leverans och otroligt snygga produkter

A M S Desirée L
Skrev om Reforma Sthlm AB

Snygga möbler till bra pris, enkelt att beställa och betala. Bra återkoppling via mail gällande leveransen.

LINDA M
Skrev om Reforma Sthlm AB

Stort utbud av designer inredning men otroligt lång leveranstid på många varor och begränsad framkomlighet till kundservice

Anna Bessie Caroline W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Stort utbud, bra priser och många fina saker till hemmet. Tog lite lång tid att få varorna men så är det ju för de flesta ställen nu under Corona. Bra val för olika leveransalternativ. Trevlig kundservice även om det var begränsad framkomlighet.

My Rosanna W
Skrev om Reforma Sthlm AB

Beställde porslin . Bra priser och snabb leverens.