Rent & Move Sweden AB

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!

494 omdömen om Rent & Move Sweden AB

Sedan starten hos Reco 2013
    2023-02-06 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, bra service och väldigt trevlig personal.
    2023-02-04 Spontant omdöme
    Tredje gången jag använder mig av Rent & Move och jag har varit så otroligt nöjd varenda gång! Igår var nog den mest utmanande flytten där både snö och en för stor soffa ställde till det, men även det löste de med bravur! Dessutom alltid lika trevliga! Rekommenderas varmt!
    2023-01-30 Verifierad kund
    Flytten sköttes professionellt och effektivt. Dessutom med varsamhet och omtanke om allt som hanterades.
    Jag är mycket nöjd med genomförd flytt och träffar gärna dessa killar igen i nya uppdrag.
    2023-01-30 Verifierad kund
    Väldigt positivt bemötande !
    Jag hade mycket att packa och packgubbarna missbedömde packtiden och det resulterade i att de missade hisstiden helt !
    Därför fick dom skicka in sakerna i hissen emellan övrigas hisstider ! Det blev ju en hel del väntan och mina vänner fick bära upp saker till våning 5 via smala spiraltrappan ! Dettta tog tid och kraft ! Det blev många timmar att betala för mig !
    Tjänsten jag köpte var packning och flytt !
    2023-01-23 Verifierad kund
    Allt med flytten fungerade bra. Flyttkillarra höll tiden och skötte allt med flytten effektivt och tryggt och var trevliga och hjälpsamma.
    2023-01-20 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal! Tack :)
    Stort tack för ert fina omdöme och lycka till i din nya bostad! Rent & Move Sweden AB
    2023-01-16 Verifierad kund
    Hyrde en flyttbil, den var trasig på flera sätt, vi fick fel information om hur mycket man får lasta. När vi lyfte felen blev vi dåligt bemötta och fick ändå betala fullpris. Rekommenderar inte!
    2023-01-15 Verifierad kund
    Trevliga och proffsiga. Flyttade mina saker lugnt och systematiskt. Lyssnade på mina önskemål.
    2023-01-07 Verifierad kund
    Planering bra, prisbild dålig (går ej att variera med storlek på flytt), skadat gods har ännu ej ersatts trots uppenbar oförsiktighet med delar till möbel. Dessa delar går ej att köpa separat utan en helt ny möbel måste införskaffas med transport. Bolaget har erbjudit ca1/3 av av den kostnaden för mig (vilket är oacceptabelt). Flytt gubben ringde mig och sa "hur ska du kunna bevisa det" från bilen hem från flytten. Oproffsigt och otrevligt. Jag påvisade en av flera skador innan de åkte. De hade inte kunskap om att monteringsanvisningar finns på nätet och de följde uppenbarligen inte dem. (Nedmontering/återmontering beställd). Fakturans poster är ospecifika vilket gör att fakturan känns godtycklig. Det höga priset signalerade god kvalitet. Har flyttat tidigare med andra firmor längre flyttar till betydligt högre kvalitet dvs varsamhet med möbler, vänlighet och tydliga fakturor. Den flytten hade till skillnad mot denna hela bohaget. Denna gången var det endast större möbler (utan lösa delar) som skulle flyttas. Det klarade denna firman inte av.
    2023-01-06 Verifierad kund
    Maskar, drar benen efter sig så det blir parodiskt!
    2022-12-19 Verifierad kund
    2 hours delay and job not finish
    Hi Pedro!
    We called you and said that we can´t be at Green Storage at 11 but around 12 and we arrived 12:30.
    We finished your job and we also leaved a bed, table and sofa to Reningsborg.
    2022-12-15 Verifierad kund
    Vi bokade flytthjälp efter att ha fått rekommendationer från bekanta som använt sig av den tjänsten. Vi upplevde att det var 2 killar som trivdes med sitt jobb, var effektiva som arbetade ergonomiskt proffsigt och som var försiktiga med både bohag och väggar. Det är ju väldigt speciellt att flytta och viktigt att det flyter på! Vi var väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Rent&Move till andra!
    2022-12-12 Verifierad kund
    Telefonkontakt inför. Utmärkt service och bemötande.
    Offert och avtal stämmer enligt skriftlig info. Ingen överdebitering för extratimmarna precis enligt info .

Förväntningar höga, har använt RM tidigare för 10 år sedan var då utmärkt.
    Denna gång var det mer än utmärkt.

Vilka killar David och Martin. Bättre kan det knappast bli. Flytten gick fint trots mycket gods extra timmar.

Hoppas städningen har samma kvalitet.
    2022-12-08 Verifierad kund
    Bra och tillmötesgående snabba och bra pris flytt och magasin använde jag
    2022-12-01 Verifierad kund
    I know that moving is a physically demanding job and that's why I hired for professional help. But I don't think Rent&Move didn't provide the right (physically fit) team for the job. And because of that it took a lot longer than was needed and also I had to help a lot myself since one of them was not well and also to get it done faster.
    I'm not happy with the service from this company as compared to services I got from other companies previously.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Underbara svenska killar som var glada och trevliga.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Flytt från en trea i Göteborg.

Beställningen gick enkelt och även att ändra datum senare via telefon var smidigt. Tydliga mailbekräftelser.

Bägge arbetarna var sociala och trevliga.
    De ringde när de var på väg från kontoret och kommunikationen var tydlig. De hjälpte oss också med att bära möbler som skulle kastas, till en skräpcontainer på gården.

Allting skyddades bra i deras lastbil och de var varsamma att inte slå i väggar och dörrkarmar.
    De arbetade på effektivt hela dagen. Inga konstigheter, mycket praktiska. Även vid tunga lyft som vapenskåp och akvarium nedför två våningar utan hiss höll de ett glatt humör och skötte det toppen.

Bra genomgång av kostnader på slutet och det stämde bra överens med offerten vi fått. Inga otäcka överraskningar :)

Vi är mycket nöjda! Rekommenderas varmt.
    2022-11-25 Verifierad kund
    The moving guys were super professional and helpful. The only thing I have to point out as negative was that the quoted hours were fairly underestimated, making the final price quite higher than the one agreed on the quote.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Bra bemötande och utförande med flytthhälp och flyttstäd.
    Stort tack för ert fina omdöme om oss och vår personal.
    Varmt välkommen igen!
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mycket trevlig killar. Positiva . Trots en del tunga möbler o pågående renovering i trapphuset. . Hjälp med flytt av möbler
    Tack för att vi fick hjälpa er med flytten och ert fina omdöme. Rent & Move Sweden AB
    2022-11-11 Verifierad kund
    Proffsiga och med ett trevligt bemötande!
    Vi hade hjälp med flytt.
    Hej Erland!
    Vi tackar ödmjukast för ert omdöme om oss och våra medarbetare.
    Lycka till i er nya bostad!
    2022-11-09 Verifierad kund
    "Flyttgubbarna" var bra och anpassningsbara till vad som dök och allt flöt på på ett perfekt sätt.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Toppen Använt dem förr och kommer säkert att använda dem igen
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket nöjda med flytthjälpen! De kom i utsatt tid, var riktigt effektiva samt trevliga. Det gjorde en annars väldigt stressig dag med flytt till lugn och harmonisk.
    Rekommenderar starkt!
    2022-11-02 Verifierad kund
    Flyttbil med 2 man. De var trevliga och villiga att aebeta. Helt otroliga på att stuva in i bilen. Gjorde inte en skråma på varken godset eller huset eller lägenheten. De får högsta betyg av mig
    2022-10-29 Verifierad kund
    Privat flytt. De ringde samma dag och undrade om de kunde komma 2 1/2 timma tidigare än avtalat, det blev stressigt för mig men jag godkände det.
    Tyvärr var en av flyttkillarna helt oerfaren så flytten tog 2 timmar längre tid än offerten visade. Jag hade förberett allt för att underlätta och snabba på flytten men det hjälpte inte. Jag hade talat om vad jag hade i bohag och som låg som grund till tiden i offerten. Jag bjöd dem även på fika som de tackade ja till men som de debiterade som tid.
    Lite konstigt för mig. Jag får betala 1600 kr mer än jag tänkt . Inte kul. Tycker inte jag ska betala för detta Jag mailade ekonomiavdelningen men har fortfarande inte fått något svar.
    Mvh Anna-Lena Engwall
    2022-10-28 Verifierad kund
    Ett fantastiskt trevligt bemötande.
    Som kund är du lite orolig innan ”vad tar dom?” ”Kan dom bära det här?” Osv. Då är det skönt att mötas av en ”inga problem” attityd.
    Nä, riktigt nöjd
    2022-10-19 Verifierad kund
    Kom på utsatt tid
    Bar ut en otymplig tung bänk 1,5 tr ner utan synliga problem.
    Tack
    2022-10-18 Verifierad kund
    Väl bemött, bra service, snabb återkoppling
    2022-10-10 Verifierad kund
    De kom kl 16 och avslutat lasting kl 20:30 och möblerna övernattade i last bilen för att det var bara en person som lastade hela två rummares möbler.
    2022-10-07 Verifierad kund
    Tiden av transport ändrades först från 7.00 till 12 och sedan stod min sambo redo 12 för att slutligen möta upp flyttkillarna vid 14.30. Stackars städet fick endast 20 min att färdigställa när allt var tömt.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Bättre flyttfirma finns inte.
    Så otroligt snabba och tillmötesgående.
    Rent and Move levde upp till alla våra förväntningar.

Rekommenderar ALLA att använda sig av Rent and Move
    Stort tack för ert fina omdöme och er rekommendation Therése!
    Vi önskar dig lycka till i er nyproducerade bostad.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Snabbt och bra körde möbler till återvinningen
    Vi tackar för att vi fick förtroendet att hjälpa er med uppdraget. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, det som saknades var flyttkartonger. Hade inga hemma. Ornades dock av R & M genom att låna av en annan flyttfirma.
    Hoppas ni kommer trivas i er nya större bostad Claes.
    Vi önskar er lycka till!
  • Thomas Å
    skrev om Rent & Move Sweden AB
    2022-09-27 Verifierad kund
    Punktliga. Proffesionella. Trevliga. Allt gick väldigt bra. Kanske att timpriset på 1.500 är högt för flytthjälp. Men det är för 2 personer. Kanske ok. Jag har dålig koll. Rekommenderar dom. Smart lösning med träcontainrar.
    Vi tackar för ert fina omdöme Thomas och att vi fått hjälpa dig med flytthjälp och magasinering. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-27 Verifierad kund
    The gentleman who helped me with the move was professional and friendly. It was easy to book your service, and the price is reasonable. Thank you.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och professionella.

Överträffade mina förväntningar

Vår upplevelse av flytthjälpen var enbart positiv och skulle utan tvekan välja Rent & Move igen.
  • Lars-Runo T
    skrev om Rent & Move Sweden AB
    2022-09-20 Verifierad kund
    Blev väldigt bra bemött.
    Förväntningar uppfyllda.
    Helt perfekt tjänst.
    2022-09-20 Verifierad kund
    Allt funkade jättebra.
    Köpte tjänsten på telefon.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med flytt och är SÅ nöjda! Duktiga, noggranna och dessutom fantastiskt trevliga. TACK Oscar och Martin🙏🏻 Rekommenderas varmt!
    2022-09-13 Verifierad kund
    They arrived a bit earlier than I expected them, but apart of that all was perfect. They are fast, friendly and efficient. Totally recommend them
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och en snabb och enkel flytt.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bemötande vid beställning och fakturering helt OK

Utförandet under all kritik
    2022-09-10 Verifierad kund
    + Rent, bra service och smidigt.
    - Dåliga försäkringsvilkor. Ingen rabatt på längre förvaring.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Superbra företag, kanonbra service och extremt kunniga och proffsiga flyttgubbar!
    Vi tackar ödmjukast för ert fina omdöme om vårt företag och vår personal. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-05 Verifierad kund
    Fick tips av en bekant som var nöjda . När jag ringde upp så fick jag bra information direkt. Förväntade mig att allt skulle fungera med tider och arbetslag.
    Vi köpte både hjälp med flytt och städning av en stor villa.
    Delvis magasinering. Killarna som jobbade med flytten var snabba och duktiga samt mycket praktiska.
    Vi har senare rekommenderat Rent & Move till goda vänner och det är väl ett gott betyg om något.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Skötte det hela utan strul och löste problemen som uppstod!
    2022-08-28 Verifierad kund
    Eftersom jag anlitat Rent & Move ett flertal gånger under årens lopp så vet jag att de utför jobbet på ett professionellt sätt och håller vad de lovar, så även denna gång.
    Tack, bra jobbat.
    Hälsningar Lars - Erik Andersson
    2022-08-21 Verifierad kund
    Perfekt flytt och magasinering! Bra bemötande!
    2022-08-19 Verifierad kund
    Mycket bra.

Allting vad bra mycket trevliga.

Flytthjälp och Flyttstädning.