Rent & Move

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan dessutom du hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 87 kunder tycker om Rent & Move

• Michael C
    Michael C skrev om Rent & Move
    Till den det berör,

Jag kontaktade R&M och fick prata med Charlotte. Från första början och genom hela processen så var Charlotte oerhört professionell, trevlig samt enormt empatisk. Jag rekommenderar starkt R&M till att ge Charlotte en chefsbefattning då hon har alla förutsättningar för att klara av sådana uopgifter. De två flyttkillarna som genomförde och bar upp mitt konstverk på totalt 6 våningar var väldigt professionella och oerhört vänliga samt trevliga. De placerade detta konstverk för mig perfekt. Jag har ett ord som sammanfattar hela min uppfattning av R&M - Världsklass!! Med vänliga hälsningar till er alla, Er kund, Michael Carlsson Läs mer
  • Claes L
    Claes L skrev om Rent & Move
    Strålande från början till slut. Beställde flytthjälp. Det var två unga killar som utförde flytten. De var snabba, ihärdiga, arbetsvilliga och dessutom väldigt trevliga. Flytten gick väldigt snabbt.
    Allt gick enligt plan. Högsta betyg. Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Rent & Move
    Jag hade hjälp av Rent & Move med magasinering av delar av mitt möblemang under tiden jag sålde min lägenhet. De skötte även flytt av mina saker till och från magasineringen.

Bemötandet och hantering av flytt och magasinering har varit så nära en perfekt flyttjänst jag skulle kunna tänka mig. Bemötande från både bokningspersonal såsom de som skötte själva flytten har varit perfekt. Snabb återkoppling både kring möjliga tider som flytt kunde ske men även i samband med flytt från flyttkillarna (vilken tid de räknade med att komma samt samtal strax innan enligt överenskommelse). Effektiv flytt där allt kom fram helt.

Jag är på det hela taget jättenöjd och kan rekommendera Rent & Move! Läs mer
  • Eva Britt Louise C
    Eva Britt Louise C skrev om Rent & Move
    Trevligt och vänligt bemötande från första tel.samtal till utförande av flytt. Alla varit lyhörda för önskemål, vilket resulterat i ett gott ”samarbete” ang flytt. Kan varmt rekommendera dessa personer till andra kunder. Läs mer
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om Rent & Move
    Kändes tryggt och seriöst. Fick offert snabbt och flytt och magasinering gick smidigt. Trevlig personal och allt kändes pålitligt. Läs mer
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Rent & Move
    Vi använde oss av Rent & Move vid en företagsflytt från ett kontor till ett annat. Det var bra mailkontakt från början och allt flöt på bra hela vägen till den sista kartongen och möblerna var på plats! Trevliga killar som hjälpte oss under dagen och jobbade över för att få det klart. Smidigt med hjälpen att dom körde till tippen med det som skulle slängas, samt att vi fick utkört flyttkartonger som gick att hyra om man ville. Vi har bara gott att säga om denna flytt! Läs mer
  • Kabita D
    Kabita D skrev om Rent & Move
    Det var 2 killar som hjälpte. George var den som tog mest ansvar. Den andra killen maskade hela tiden. Han var bror till någon som jobbade på rent och move. Enligt er det sulle ta 6 Tim med flyttning. Det tog 7 timmar dessutom vi var 5 till av oss som hjälpte annars hade det säkert tagit 20 timmar. Jag är glad att vi klarade flyttningen men jag kommer inte rekommendera Rent och Move till mina bekanta.
    MVH Kabita Läs mer
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Rent & Move
    Mycket bra service. Bra pris och snabb flytt! Läs mer
  • Jan F
    Jan F skrev om Rent & Move
    Pålitliga, rekorderliga och genomgående trevlig personal! Läs mer
  • Janette P
    Janette P skrev om Rent & Move
    Helt underbart bemötande från mitt första desperata samtal när vår flyttfirma backade ut till dom underbara pojkarna som kom. Trevliga effektiva försiktiga.
    Har bara gott att säga å rekommenderar er till alla jag känner och inte kännet Läs mer
  • Carina N
    Carina N skrev om Rent & Move
    Flytt av möbler och en matta till soptippen. Killarna var jättetrevliga, snabba och artiga :-) Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Rent & Move
    All kontakt med företaget var bra. Trevligt bemötande från början till slut. Alla uppdrag utfördes som de skulle. Trevlig personal
    Tider hölls och priset var som överenskommet Läs mer
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Rent & Move
    bra kontakt och information
    vi fick flyttlådor levererade exakt i tid och på flyttdagen var de i tid och informerade bra om ankomsttid Läs mer
  • Diana B
    Diana B skrev om Rent & Move
    Hej, jag fick hjälp med att bära delar för kök och badrum. Jag är mycket nöjd med den hjälpen jag fick. Mycket professionellt. mvh Diana Läs mer
  • Karoline L
    Karoline L skrev om Rent & Move
    Toppen företag! 4:e gången jag anlitar dom för flytt och är alltid lika trevligt bemötande och fantastisk service. Har även haft saker magasinerat och det kändes väldigt tryggt. Läs mer
  • Julia J
    Julia J skrev om Rent & Move
    Det gick mycket enkelt från början till slut. Det märkliga var att minimitaxan är för tre timmar. Men att killarna kom en hel timme för sent var inget som diskuterades. Jag kunde inte använda dem 3 timmar då jag behövde gå till jobbet kl 11. Ofta får man en ursäkt eller höra att tiden dras av. Men killarna var så lugna, trevliga och självständiga så kommer anlita er igen. Tack! Läs mer
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Rent & Move
    Högsta betyg på alla sätt, bra kommunikation, proffsigt bemötande och snabb och väl utförd flytt av två trevliga killar. Rekommenderas! Läs mer
  • Nina B
    Nina B skrev om Rent & Move
    Gott bemötande. Flytt och städ. Väl utfört uppdrag. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Rent & Move
    Jättefin service. Vi fick låna lådor i förväg, och hela bemötandet från förfrågan till flytt gick jättebra. Har lite dålig erfarenhet av flyttfirmor, så jag var rätt nervös innan, men det hade jag ingen anledning att vara! Läs mer
  • Carin S
    Carin S skrev om Rent & Move
    Vi anlitade Rent & Move för flytt samt flyttstäd och var så nöjda med allt från bemötande till utförande. Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Rent & Move
    Bra service, snabba och tog väl hand om bohaget under in och utflytt! Läs mer
  • Anita G
    Anita G skrev om Rent & Move
    Fått hjälp med flyttning. Jättenöjda grabbarna var hjälpsamma och arbetsamma och trevliga. Högt betyg. Städningen fick de göra om innan nya ägaren var inte särskild nöjd. Läs mer
  • Arne B
    Arne B skrev om Rent & Move
    Vi är mycket nöjda med beställningen och utförandet av de tjänster vi beställt.
    Birgitta o Arne Blomberg Läs mer
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Rent & Move
    Vänlgt bemötande
    Efektiva och grymma Läs mer
  • Nina B
    Nina B skrev om Rent & Move
    Serviceminded på alla sätt! Starka duktiga killar som hanterade vårt bohag med varsam hand!

Enda negativa var att företaget inte hade utbildning för personalen i lyft och bärteknik, vilket är viktig förutsättning för att minska skador och orka med jobbet i längden. Läs mer
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Rent & Move
    Flytt från ett kontor till ett annat. Läs mer
  • Twins Björk Ab T
    Twins Björk Ab T skrev om Rent & Move
    Vår erfarenhet av Rent & Move Sweden AB är att de är effektiva, serviceinriktade och vi är mycket nöjda som deras kunder. Vi anlitar dem gärna igen. Läs mer
  • Monika J
    Monika J skrev om Rent & Move
    Enda företag utav fem som kom hem och tittade innan de gav offert. Bra och effektiv flytt - mycket nöjd! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Rent & Move
    Fick ett bra bemötande och proffsig hjälp med flytten.
    Kan ge bästa rekommendationerna. Läs mer
  • Leone L
    Leone L skrev om Rent & Move
    Professionellt och gott bemötande. Det är andra gången jag anlitar Rent & Move och allt har fungerat smidigt och bra. I trygg förvissning om att bohaget transporteras säkert från bostad till bostad.

Jag rekommenderar Rent & Move Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Rent & Move
    Snabb hjälp, trevlig personal! Läs mer
  • Karim N
    Karim N skrev om Rent & Move
    Haven't mentioned that minimum time is 2 hours until after the move which took less than an hour not to mention a hidden service fee of 300 sek also not mentioned over the phone. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Rent & Move
    Vi var mycket nöjda med flytten. Proffsiga och hårt jobbande. Kan rekomendera Rent & Move. Läs mer
  • Sven B
    Sven B skrev om Rent & Move
    Har fungerat perfekt från förfrågan till leverans. Otroligt trevlig och proffsig personal. Läs mer
  • Pentti N
    Pentti N skrev om Rent & Move
    Mycket bra bemötande.
    Professionellt utförande.
    Vi kommer att rekommendera Rent & Move till andra. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Rent & Move
    Bemötandet har varit utmärkt. De som utförde tjänsten förTod våra behov, dvs möbler skulle köras till ett äldreboende. Vilket kräver en fingertoppskänsla. Tycker att ni kan ge mer exempel på vilka tjänster ni utför. Enstaka möbler kom upp vid sökning. Men om ni kör till återvinning etc så är ett tips att också det finns med vid sökning. Läs mer
  • Ann-charlotte J
    Ann-charlotte J skrev om Rent & Move
    Anlitade företaget för flytthjälp. Bemötande var utmärkt från första kontakten och killarna som flyttade väldigt trevliga. Hyrde kartonger som de levererade hem. Är helnöjd med allt och kommer anlita dem nästa gång igen. Läs mer
  • Annika V
    Annika V skrev om Rent & Move
    Allt perfekt, rekommenderas varmt! Snabb, smidig flytt av trevlig personal. Höll tider, stor lastbil som tog hela mitt bohag på ca 80 kvm plus källare, försiktiga med möbler och ett glatt humör ovanpå det. Skulle inte tveka att använda firman igen. Tack! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Rent & Move
    Ordning och reda rätt igenom
    Trevlig bemötande av en fantastisk personal
    Måna om att kunden skulle var belåten inget tjafs och alltid
    'Inga problem' det ordnar/fixar vi" Läs mer
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Rent & Move
    Hej! Hade anlitat företaget för hjälp med flytt.
    Killarna som körde och bar var mkt trevliga så jag är helt nöjd med utförandet och hjälpen jag fick.
    Vänliga hälsningar
    Ingrid Hultin Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Rent & Move
    Bra bemötande!
    Snabbt återkopplande och trevliga. Kommer fortsätta att använda detta företag. Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Rent & Move
    Som vanligt ett bra bemötande och snabb hjälp vid flytt av möbler Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Rent & Move
    Proffsiga snabba samarbetsvilliga trevliga lösningsinriktade. Kunde ej fått bättre flyttfirma stort TACK! Till André och hans partner (glömt namnet). /Anna Läs mer
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Rent & Move
    Bra bemötande hela vägen!
    Företaget jobbar proffsigt och håller vad man lovat. Läs mer
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om Rent & Move
    Jag har flera gånger anlitat era tjänster, och varje gång är jag nöjd och har inget att anmärka på.

Ingemar Bernemark
    Stabbegatan 30
    416 80 Göteborg Läs mer
  • Angelicka H
    Angelicka H skrev om Rent & Move
    Flyttkillarna var toppen, snabba och trevliga! Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Rent & Move
    Hej på Er alla goda kraftpojkar.Vår flytt gick alldeles utmärkt.Vi hann även med några trevliga pratstunder.
    Det blir lätt att rekommendera Er till vänner och bekanta.
    Hälsningar Monica o Leif Läs mer
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Rent & Move
    Bra bemötande, proffisionella och snabba!
    Kan varmt rekommendera Rent & Move!
    Kommer definitivt att använda mig av dom nästa gång igen! Läs mer
  • ?
    ? skrev om Rent & Move
    Det strulade till sig med beställningen då deras dator eller mitt godkännande av offerten inte fungerat med följd att bilen inte kom på förväntad tid. Johan gjorde en strålande insats och lyckades fixa en bil från konkurrentföretag så det ordnade sig. Johan och hans kompis utförde flytten till största belåtenhet och jag rekommenderar gärna ert företag. Högsta betyg!!! Hedrar er att ni tänker på barncancerfonden. Läs mer
  • Britt Ö
    Britt Ö skrev om Rent & Move
    Rent&Move gjorde ett mycket proffsigt arbete i samband med vår flytt. På ett vänligt och snabbt sätt utförde de flyttningen. Vi är mycket nöjda. Läs mer

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg