RENT&MOVE

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 137 kunder tycker om RENT&MOVE

• 2019-01-11

Inger K skrev om RENT&MOVE
    Flytt och städ . Mycket bra bemött vid första kontakten . Bra information . Offert hem i brevlådan enligt önskemål redan dagen efter . Sms några dagar innan flytten med information . Trevliga och sociala flyttkillar . Bra pris . Mycket nöjd ! Läs mer
  • Claes A

2018-12-21

Claes A skrev om RENT&MOVE
    Hej! Flyttade från Göteborg till Henån 18 dec. Fyra glada gossar kom med två flyttbilar. Allt till stor belåtenhet. Jag åkte med den ena bilen så jag hann prata lite med två gossar. Kan bara säga Härligt och proffsigt. Hälsa André och de tre övriga. Mycket nöjd och tror gossarna var nöjda med mina kartonger, skåp m.m. Ha en go Jul! Mvh Classe Abelmann, fd Londongatan 85, Bräcke Läs mer
  • 2018-12-12

Mats A skrev om RENT&MOVE
    Försiktig och noggrann hantering. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-12

Linda L skrev om RENT&MOVE
    Snabba effektiva och trevliga killar hjälpte oss med flytt. Allt kom fram i fint skick. Hjälpte även till med montering av säng 👍 Läs mer
  • 2018-12-06

Anki W skrev om RENT&MOVE
    Fyra trevliga unga män som arbetade lugnt och metodiskt med att lassa och lossa 60m3 bohag med mycket spretiga saker som var svårlastat, samt transportera det 15 mil.
    Bra gjort trots att regnvädret försvårande arbetet.
    Kan verkligen rekommendera Rent&Move
    /Anki Läs mer
  • 2018-12-06

Ulf P skrev om RENT&MOVE
    Allt har skötts bra med snabba svar , glada och positiva grabbar som hållit tiderna. Läs mer
  • Tove N

2018-11-28

Tove N skrev om RENT&MOVE
    Beställde flytthjälp, förflyttning av kartonger och möbler. Allt gick väldigt smidigt och de som utförde jobbet var försiktiga med bohaget. De kom dock ej avtalad tid som var bestämt med kundtjänst utan en timme innan avtalad tid. Men i detta fall innebar det inga negativa konsekvenser. Lätt kommunikation med kundservice och möjligheten att förlänga betalningen av fakturan vilket underlättade. Läs mer
  • 2018-11-08

Mikael S skrev om RENT&MOVE
    Vi köpte en flytt och fick hjälp av Axel, George och Gurra. Dom utförde sitt jobb på ett utomordentligt sätt samtidigt som Dom hade en positiv attityd. Grymt professionella och bra så vi rekomenderar er starkt. Högsta betyg Läs mer
  • 2018-11-06

Gunilla Å skrev om RENT&MOVE
    Vi anlitade Rent & Move för en flytt av kontor. Vi minskar vårt kontor och hade möbler och diverse som Rent & Move fraktade till återvinningsstationen. Man flyttade även ett tungt kassaskåp. Personalen som jobbade åt oss var mycket trevliga, snabba och var försiktiga - inga skador uppkom under flytten. Läs mer
  • 2018-10-29

Göran G skrev om RENT&MOVE
    Flyttade från 5 våning, till 10 våning annan adress, Trevligt bemötande på utsatt tid trots trasig hiss, 5v. att bära ner. Allt sköttes utan klagan, inget blev skadat. Kan rekommendera Rent & Move👍👍 Läs mer
  • 2018-10-10

Runa S skrev om RENT&MOVE
    Trevligt bemötande av alla, snabb offert, bra flyttkillar. Flytten gick som planerat och utan problem. De enda lite negativa var att trots att ett ombud kommit och sett på mitt bohag blev det en total felbedömning ang hur lång tid det skulle ta. Tog 11 timmar istället för 8 timmar! Hade kanske behövts tre man på det jobbet... Läs mer
  • 2018-10-06

David F skrev om RENT&MOVE
    Bra bemötande och bra valuta för pengarna Läs mer
  • 2018-10-01

Julia B skrev om RENT&MOVE
    Vi anlitade Rent & Move för att hjälpa oss flytta alla stora tunga möbler man behövde vara två för att bära, då jag är gravid och inte kan hjälpa till att bära.
    Flytten skedde från en lägenhet på tredje våningen utan hiss.
    På morgonen då flytten skulle ske kom det två glada och trevliga killar.
    De var snabba och effektiva och skötte allt supersnyggt. Läs mer
  • 2018-09-28

Elisabeth Ö skrev om RENT&MOVE
    Flyttning. Mycket väl bemött. Vänliga medarbetare. Effektivt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-09-28

Ludwig N skrev om RENT&MOVE
    Andra gången på 3 år de flyttar åt oss. Kan inget annat än att ge full pott. Mycket trevliga och noggranna. Inget gick sönder eller blev skadat. Och då är jag mycket pedantisk av mig.
    De kom i tid och den beräknade tiden stämde bra med utfört arbete. Läs mer
  • 2018-08-28

Marcus B skrev om RENT&MOVE
    Tömde lgh och allt skulle till tippen. Snabbt svar och offererat. Kom enligt överenskommet och jobbade snabbt. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-08-16

Karin Iréne A skrev om RENT&MOVE
    Lagrade grejer i två år, och bestälde också flytthjälp när vi flyttade till större och därmed inte behövde lagret längre. Har bara positiva erfarenheter faktiskt. Vänligt och bra bemötande alltid. Flytten gick supersnabbt och dom tömde och tog med allt i lagerboxen i samma veva. Oerhört prisvärt också. Behövde dock aldrig komma in i boxen för att hämta något under de två åren, så det har jag ingen erfarenhet av... Läs mer
  • 2018-08-16

Anders B skrev om RENT&MOVE
    Flytt av bohag, allt fungerade perfekt och killarna som flyttade jobbade på oavbrutet tills det var klart, trots att det var över 30 grader varmt. Läs mer
  • 2018-08-15

Michael J skrev om RENT&MOVE
    Rent & Move genomförde vår flytt från Göteborg till Stockholm. Vi jämförde offerter från 6 olika flyttfirmor, vilka var 3 av de populäraste flyttfirmorna på Reco ifrån vardera Göteborg och Stockholm. Rent & Move var tillsammans med en konkurrent det mest prisvärda alternativet och kunde erbjuda en flytt med bara en månads framförhållning. Vi hade ett ganska stort bohag på 36 kubik. En del flyttfirmor hade inte tillräckligt stora flyttbilar, men det kunde Rent & Move erbjuda.

Efter att vi accepterat offerten ändrades flyttdatum några gånger, trots att vi från början hade fått en offert där flyttdatum spikades. Dubbelbokat? Skapade onödig oro.

Själva flytten gick sedan utan problem. I det stora hela rekommenderar vi att anlita Rent & Move. Läs mer
  • Kalle T

2018-08-14

Kalle T skrev om RENT&MOVE
    Utmärkt service! Två sympatiska killar som gjorde ett skickligt jobb. Läs mer
  • 2018-08-14

Boel H skrev om RENT&MOVE
    Rent & Move var väldigt lyhörda. Axel och Alexander som körde vårt flytt från Skärhamn till Varberg var superduktiga och så trevliga. Skulle absolut anlita det företaget igen. Högsta betyg.
    Boel Holm Läs mer
  • 2018-07-02

Raija S skrev om RENT&MOVE
    Flytt- och städtjänst. Proffsigt utförande. Trevligt bemötande och jättefin service. Kan inte vara annat än nöjd Läs mer
  • 2018-06-20

Kristina M skrev om RENT&MOVE
    Bra bemötande. Snabba och effektiva. Läs mer

Isabelle S skrev om RENT&MOVE
    Jag anlitade flytthjälp och magisenering av mina möbler. Det gick snabbt och jag fick väldigt bra service från både de på kontoret och flyttkillarna! Jag kan därför varmt rekommendera Rent&Move! Läs mer

Annika W skrev om RENT&MOVE
    Ansvarsfulla och serviceinriktade, rekommenderas! Läs mer

Charlotte F skrev om RENT&MOVE
    Super bra service, snabba o effektiva! Läs mer
  • 2018-06-15

Merja C skrev om RENT&MOVE
    Punktliga, noggranna, snabba, kommunikativa och trevliga. Läs mer
  • Eva L

2018-06-15

Eva L skrev om RENT&MOVE
    Är mycket nöjd
    Pianoflytt som gick mkt smidigt Läs mer
  • 2018-05-31

Agneta C skrev om RENT&MOVE
    Flytt från 2a vån till en bv.3rok.
    De som gjorde min flytt var jättetrevliga o duktiga killar.
    Ni var bättre än jag vågat föreställa mig.
    Tack! Läs mer
  • 2018-05-25

Maria L skrev om RENT&MOVE
    Allt fungerade perfekt utan några problem Läs mer
  • 2018-05-24

Johanna F skrev om RENT&MOVE
    De var snabba killar, som plockade o bar i värmen. Första lgh var enkel flytt, till nya lgh var en ganska lång trappa samt 30m smal gång. De tog även med grejer som skulle slängas o körde till återvinning. Fick dem rekommenderade av en granne, och ska rekommendera dem till andra. Pga av deras professionalism beslutade jag även att boka flyttstädning med dem dagen efter.

Det kallar jag service! Läs mer
  • 2018-05-06

Per N skrev om RENT&MOVE
    Bra utförd flytt, snabbt, stabilt och jättebra. Läs mer
  • 2018-05-04

Lennart O skrev om RENT&MOVE
    Vi köpte flytt +flyttstädning.
    Flyttkillarna var fantastiska,verkligen måna om att vi skulle vara nöjda.
    Städningen var lika bra. Läs mer

Marianne C skrev om RENT&MOVE
    Mycket bra personal som bär och sliter och alltid trevligt bemötande. Självklart kontaktar jag er på nytt för "nästa sändning".

Med vänlig hälsning

Marianne Cedervret Läs mer

Simon S skrev om RENT&MOVE
    Trevliga killar som skötte flytten. Proffsigt och bra — blev klara en timme innan det var tänkt. Läs mer

Sara W skrev om RENT&MOVE
    Svarade snabbt med offert, snabba och effektiva vid flytt tillfället. Inga problem alls. Läs mer
  • 2018-04-12

Margareta H skrev om RENT&MOVE
    Rent & Move har hjälpt oss med flera flyttar och även transport av bohag efter dödsbo från Gbg till Bålsta. Vi har även haft bohag magasinerat i Gbg under 2 år. Vi har alltså under flera år använt oss av deras service. Vi har varit mycket nöjda med både själva flyttarna och planeringen av dem. De har genomförts både via mail och telefon. De saker som varit magasinerade länge var i samma fina skick som när de placerades i magasinet. Läs mer
  • 2018-03-26

Martin A skrev om RENT&MOVE
    Flytt av bohag från Göteborg till en stad norr om Göteborg. Proffsigt bemötande från början till slut. Extremt effektiva och kundorienterade. Prisvärt gentemot den kvalité vi fick.
    Rekomnederas!
    /Martin Läs mer
  • Lisa N

2018-03-25

Lisa N skrev om RENT&MOVE
    Väldigt nöjd med alla jag har mött både i verkligheten på mail o i telefon
    Jag har fått hjälp med att tömma ett hus o förvaring tills det är dags för nya boendet åtta veckor senare Läs mer
  • 2018-03-25

Kristina W skrev om RENT&MOVE
    Flytthjälp kartonger. Jätte trevliga hjälpsamma och effektiva Läs mer
  • 2018-03-24

Else-Marie J skrev om RENT&MOVE
    Mycket trevligt bemötande av George o Adam. Inget var problematiskt. Positiva killar och försiktiga med möblemanget. Vi är hel nöjda. Rekommenderar gärna er till andra. Mvh ElsMarie Läs mer
  • 2018-03-23

Jonatan M skrev om RENT&MOVE
    Anlitat R&M för både flytt och städ. Gick smärtfritt och alla inblandade var trevliga och skötte det snabbt och smidigt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-23

Margaretha A skrev om RENT&MOVE
    Hjälpsamma smidiga och bra på alla sätt. Hade dock velat ha hjälp längre pga artros och svår gå i trappor men de hann inte. Läs mer
  • 2018-03-07

Udo S skrev om RENT&MOVE
    Jag fick flytthjälp Sv Rent.and Move. Det gick smidigt och utmärkt bra från början till slut. Snabba killar packade och flyttade mitt hushåll. De var vänligs och lyhörda för mins önskemål. Jättebra! Läs mer
  • 2018-02-23

Lotta W skrev om RENT&MOVE
    Riktigt bra, snabba tydliga svar, bra återkoppling mm Läs mer
  • 2018-02-17

Agneta N skrev om RENT&MOVE
    Fick ett väldigt bra och proffsigt utförande. All kredit till dem. Läs mer
  • 2018-02-14

Nanna R skrev om RENT&MOVE
    Väldigt proffsig personal. Snabb och effektiv. Rekommenderar varmt/Nanna Läs mer
  • 2018-02-03

Lovisa A skrev om RENT&MOVE
    Trevliga, effektiva och proffsiga! Mycket nöjd med min flytt! Läs mer
  • 2018-02-01

Dalia B skrev om RENT&MOVE
    Jag fick väldigt snabb hjälp så fort jag kontaktade Rent & Move för att beställa flytthjälp. Med kort varsel ställde de upp och allt sköttes professionellt och smidigt. Läs mer
  • Fredrik E

2018-01-26

Fredrik E skrev om RENT&MOVE
    Riktigt bra flyttfirma! Jag har använt dom 2 gånger och är mycket nöjd med hur dom utförde min flytt båda gångerna. Trevliga, lyhörda och dom är experter på Tetris och jag trodde aldrig dom skulle få in hela mitt bohag i en transport men det lyckades dom med.

Jag skulle utan tvekan rekommendera Rent & Move till någon som ska använda en flyttfirma. Läs mer

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg