Rent & Move

Ringögatan 23, 417 07 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan dessutom du hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 59 kunder tycker om Rent & Move

• Björn A
    Björn A skrev om Rent & Move
    Fick ett bra bemötande och proffsig hjälp med flytten.
    Kan ge bästa rekommendationerna.
  • Leone L
    Leone L skrev om Rent & Move
    Professionellt och gott bemötande. Det är andra gången jag anlitar Rent & Move och allt har fungerat smidigt och bra. I trygg förvissning om att bohaget transporteras säkert från bostad till bostad.

Jag rekommenderar Rent & Move
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Rent & Move
    Snabb hjälp, trevlig personal!
  • Karim N
    Karim N skrev om Rent & Move
    Haven't mentioned that minimum time is 2 hours until after the move which took less than an hour not to mention a hidden service fee of 300 sek also not mentioned over the phone.
  • Peter B
    Peter B skrev om Rent & Move
    Vi var mycket nöjda med flytten. Proffsiga och hårt jobbande. Kan rekomendera Rent & Move.
  • Sven B
    Sven B skrev om Rent & Move
    Har fungerat perfekt från förfrågan till leverans. Otroligt trevlig och proffsig personal.
  • Pentti N
    Pentti N skrev om Rent & Move
    Mycket bra bemötande.
    Professionellt utförande.
    Vi kommer att rekommendera Rent & Move till andra.
  • Maria H
    Maria H skrev om Rent & Move
    Bemötandet har varit utmärkt. De som utförde tjänsten förTod våra behov, dvs möbler skulle köras till ett äldreboende. Vilket kräver en fingertoppskänsla. Tycker att ni kan ge mer exempel på vilka tjänster ni utför. Enstaka möbler kom upp vid sökning. Men om ni kör till återvinning etc så är ett tips att också det finns med vid sökning.
  • Ann-charlotte J
    Ann-charlotte J skrev om Rent & Move
    Anlitade företaget för flytthjälp. Bemötande var utmärkt från första kontakten och killarna som flyttade väldigt trevliga. Hyrde kartonger som de levererade hem. Är helnöjd med allt och kommer anlita dem nästa gång igen.
  • Annika V
    Annika V skrev om Rent & Move
    Allt perfekt, rekommenderas varmt! Snabb, smidig flytt av trevlig personal. Höll tider, stor lastbil som tog hela mitt bohag på ca 80 kvm plus källare, försiktiga med möbler och ett glatt humör ovanpå det. Skulle inte tveka att använda firman igen. Tack!
  • Anders H
    Anders H skrev om Rent & Move
    Ordning och reda rätt igenom
    Trevlig bemötande av en fantastisk personal
    Måna om att kunden skulle var belåten inget tjafs och alltid
    'Inga problem' det ordnar/fixar vi"
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Rent & Move
    Hej! Hade anlitat företaget för hjälp med flytt.
    Killarna som körde och bar var mkt trevliga så jag är helt nöjd med utförandet och hjälpen jag fick.
    Vänliga hälsningar
    Ingrid Hultin
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Rent & Move
    Bra bemötande!
    Snabbt återkopplande och trevliga. Kommer fortsätta att använda detta företag.
  • Hans A
    Hans A skrev om Rent & Move
    Som vanligt ett bra bemötande och snabb hjälp vid flytt av möbler
  • Anna L
    Anna L skrev om Rent & Move
    Proffsiga snabba samarbetsvilliga trevliga lösningsinriktade. Kunde ej fått bättre flyttfirma stort TACK! Till André och hans partner (glömt namnet). /Anna
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Rent & Move
    Bra bemötande hela vägen!
    Företaget jobbar proffsigt och håller vad man lovat.
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om Rent & Move
    Jag har flera gånger anlitat era tjänster, och varje gång är jag nöjd och har inget att anmärka på.

Ingemar Bernemark
    Stabbegatan 30
    416 80 Göteborg
  • Angelicka H
    Angelicka H skrev om Rent & Move
    Flyttkillarna var toppen, snabba och trevliga!
  • Leif B
    Leif B skrev om Rent & Move
    Hej på Er alla goda kraftpojkar.Vår flytt gick alldeles utmärkt.Vi hann även med några trevliga pratstunder.
    Det blir lätt att rekommendera Er till vänner och bekanta.
    Hälsningar Monica o Leif
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Rent & Move
    Bra bemötande, proffisionella och snabba!
    Kan varmt rekommendera Rent & Move!
    Kommer definitivt att använda mig av dom nästa gång igen!
  • ?
    ? skrev om Rent & Move
    Det strulade till sig med beställningen då deras dator eller mitt godkännande av offerten inte fungerat med följd att bilen inte kom på förväntad tid. Johan gjorde en strålande insats och lyckades fixa en bil från konkurrentföretag så det ordnade sig. Johan och hans kompis utförde flytten till största belåtenhet och jag rekommenderar gärna ert företag. Högsta betyg!!! Hedrar er att ni tänker på barncancerfonden.
  • Britt Ö
    Britt Ö skrev om Rent & Move
    Rent&Move gjorde ett mycket proffsigt arbete i samband med vår flytt. På ett vänligt och snabbt sätt utförde de flyttningen. Vi är mycket nöjda.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Rent & Move
    Allt har fungerat som jag förväntat mig. Bra på att ringa och meddela sig.
    Jag kan varmt rekommendera detta företaget.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Rent & Move
    Proffsiga, flexibla, snabba och trevliga.
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Rent & Move
    Jag kan varmt rekommendera Rent & Move för flytthjälp. De svarade snabbt på offertförfrågan och under själva flytten flöt allt på snabbt och bra.
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Rent & Move
    Härliga killar som flyttade vårt bohag med respekt och gott humör.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Rent & Move
    Snabbt, utan krångel och bra pris. Super nöjd!
  • Therese B
    Therese B skrev om Rent & Move
    Mycket trevliga och hjälpsamma killar! Smidiga att ha att göra med :)
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Rent & Move
    man kan inte få de bätre. dessa gubbar löste allt bra billigt & smidigt från början till slut. finns inget att klaga på alls.
  • Margareta J
    Margareta J skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt bemötande från kundtjänst och även flyttkillarna var trevliga och till proffesionella
    Vi har köpt pack/ flytt och magasinering
  • Gerd J
    Gerd J skrev om Rent & Move
    Flyttning av bohag.
    Toppenbra, allt fungerade.
    Trevliga flyttkillar.
  • Eric M
    Eric M skrev om Rent & Move
    Funkade fint, ändrade flyttdatum med kortvarsel men dom löste det.
  • Jan-olof E
    Jan-olof E skrev om Rent & Move
    Flytt från Falkemberg till Göteborg.

Allt från beställningen och orderbekräftan, till att flyktbilen kom till Falkenberg till flytten var klar fungerade perfekt. Vi hjälpte till att bära in små och lätta saker för att det skulle gå smidigt och inte ta så lång tid.
  • Joel H
    Joel H skrev om Rent & Move
    Trevligt bemötande och snabb/effektiv flyttning
  • Rasmus P
    Rasmus P skrev om Rent & Move
    Vår BRF skulle magasinera samtliga våra källarförråd under en planerad grundförstärkning i fjol.
    Rent & Move kom ut och tittade på arbetet och vi fick ett prisförslag som vi var nöjda med... Magasineringen pågick i x-antal månader och vi har absolut ingenting att klaga på! Tvärtom. Det hela gick mycket smidigt, och vi upplevde en god kommunikation mellan föreningen och flyttfirman.. Rekommenderas starkt!
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Rent & Move
    Blev rekommenderad Rent & Move genom en bekant som var väldigt nöjd. Även jag oerhört nöjd, punktliga, trevliga och noggranna. Rekommenderas varmt.
  • Pernilla L
    Pernilla L skrev om Rent & Move
    Trevligt bemötande på telefon. Flyttkillarna trevliga, men tog väldigt lång tid. Kändes lite slött. Tog längre tid än jag fått offert på, och då hade jag flyttat alla flyttkartonger, mattor, tavlor. Allt från källare, förutom 4 st bildäck. Och i lägenheten skulle det i princip flyttas möbler från sovrum och vardagsrum, inget från kök. Detta från en 2:a, så inte mycket möbler. Men debiterad 7 timmar. Alla jag har pratat med tycker detta är hutlöst! Är dock nöjd med flyttstädet, absolut värt pengarna
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Rent & Move
    Bokade flytt och magasinering i 2 månader. Var lätt värt pengarna för att slippa allt bärande hit och dit. Kommer använda mig av dem igen om det behövs =)
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Rent & Move
    Snabb och bra service. Använda deras magasineringstjänster och blev förvånad över det låga priset jämfört med konkurrenterna. Rekommenderas!
  • Alban Q
    Alban Q skrev om Rent & Move
    En fantastiskt professionel flyttfirma och håller vad de lovar och är trevliga, tillgängliga och omtänksamma (Y) . Kommer definitivt att anlita dom igen!
  • David S
    David S skrev om Rent & Move
    Fick hjälp av Rent & Move med lägenhetsbyte, transporten gick snabbt, effektivt och allt levererades utan några skador. Personalen var dessutom väldig hjälpsamma innan, under och efter flytten så jag är väldig nöjd med all deras service.
  • Eva R
    Eva R skrev om Rent & Move
    Fick bra kontakt och företroende från första början vid hembesöket. Flytten gick kanonbra med två duktiga Christian,grymma på att planera och hjälpsamma.
    Städningen av vårt hus var också jättebra. Köparen var mycket nöjd med städet.
    Vi rekommenderar er varmt till såna vi hör ska flytta.
  • Stig W
    Stig W skrev om Rent & Move
    Hej!

Det gick snabbt och smidigt att flytta med Rent and Move inga problem alls, vi lånade kartonger och dom kom och hämtade dom tomma kartongerna när vi packat upp.
  • Jerry D
    Jerry D skrev om Rent & Move
    Gootto bemötande från första kontakten med Jörgen, firman levde väl upp till min förväntan. God stämning
    Värt varenda öre. Kristian som jag överlät allt förtroende till motsvarade min tillit. Han styrde respektfull min och hustruns insatser, ordnade med Alexander så allt fick plats i en vända. I det kaos som uppstod på nya adressen styrde Kristian upp allt. Flera familjer flyttade in samtidigt och grannens flyttfirmas insatser kunde jag jämföra med våran firma. Här var det lite tuppfäktning som Kristian skötte galant.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Rent & Move
    Jag är mycket nöjd,både med bemötandet och hantering av flyttgods.Jag hoppas att företaget tyckte mina uppgifter som jag gjorde var bra.Allt var packat i kartonger och inte något som jag har flyttat var skadat.Jag var noggrann,och bärarna likaså.Det jag skall betala,den kommer senare,den var för mig värd varje krona.Jag tyckte min flytt till Karlstad gick bra och den var trevlig.Med andra ord,en fin upplevelse.Kram för alla! Marianne.
  • Nils-Erik O
    Nils-Erik O skrev om Rent & Move
    Dom två flyttarna gjorde vad dom skulle.
  • Bernt B
    Bernt B skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt bemötande, över alla förväntningar.Stor eloge till två fantastiska killar, Crille o Alex. Dom släpa o bar med ett leende, inga sura miner .Värt varenda krona, allt var helt o skadefritt. Rekommenderas varmt, mycket bra service från början till slut .
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Rent & Move
    Vi är så nöjda med flyttfirman Rent and move.
    Från första börja blir man vänligt bemött, alla frågetecken reds ut
    våra frågor.
    De är så professionella ut i fingertopparna, glada , ansvarsfulla, försiktiga med våra saker.
    Chauffören som kör flyttbilen ,kan sin sak.
    Flyttningen gick så snabbt och smidigt…
    Fakturan var helt ok, vi fick mycket för våra pengar!
    De två killarna som flyttade för oss, var helt fantastiska!
  • Helena M
    Helena M skrev om Rent & Move
    Bra, de var lite sena mot vad som var beställt. Min muntliga bekräftelse stämde inte överens med den skriftliga som flyttkillarna hade med sig.

De uppfyllde förväntningarna.

stämningen och service nivån var bra.

jag skulle anlita er igen.
  • Maria Pia T
    Maria Pia T skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt, tillmötesgående och proffsigt bemötande. Både av den jag bokade med samt killarna som skötte flytten. Supernöjd!!

Ringögatan 23, 417 07 Göteborg