Rent & Move

Ringögatan 23, 417 07 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan dessutom du hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 47 kunder tycker om Rent & Move

• Daniel K
    Daniel K skrev om Rent & Move
    Bra bemötande!
    Snabbt återkopplande och trevliga. Kommer fortsätta att använda detta företag.
  • Hans A
    Hans A skrev om Rent & Move
    Som vanligt ett bra bemötande och snabb hjälp vid flytt av möbler
  • Anna L
    Anna L skrev om Rent & Move
    Proffsiga snabba samarbetsvilliga trevliga lösningsinriktade. Kunde ej fått bättre flyttfirma stort TACK! Till André och hans partner (glömt namnet). /Anna
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Rent & Move
    Bra bemötande hela vägen!
    Företaget jobbar proffsigt och håller vad man lovat.
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om Rent & Move
    Jag har flera gånger anlitat era tjänster, och varje gång är jag nöjd och har inget att anmärka på.

Ingemar Bernemark
    Stabbegatan 30
    416 80 Göteborg
  • Angelicka H
    Angelicka H skrev om Rent & Move
    Flyttkillarna var toppen, snabba och trevliga!
  • Leif B
    Leif B skrev om Rent & Move
    Hej på Er alla goda kraftpojkar.Vår flytt gick alldeles utmärkt.Vi hann även med några trevliga pratstunder.
    Det blir lätt att rekommendera Er till vänner och bekanta.
    Hälsningar Monica o Leif
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Rent & Move
    Bra bemötande, proffisionella och snabba!
    Kan varmt rekommendera Rent & Move!
    Kommer definitivt att använda mig av dom nästa gång igen!
  • ?
    ? skrev om Rent & Move
    Det strulade till sig med beställningen då deras dator eller mitt godkännande av offerten inte fungerat med följd att bilen inte kom på förväntad tid. Johan gjorde en strålande insats och lyckades fixa en bil från konkurrentföretag så det ordnade sig. Johan och hans kompis utförde flytten till största belåtenhet och jag rekommenderar gärna ert företag. Högsta betyg!!! Hedrar er att ni tänker på barncancerfonden.
  • Britt Ö
    Britt Ö skrev om Rent & Move
    Rent&Move gjorde ett mycket proffsigt arbete i samband med vår flytt. På ett vänligt och snabbt sätt utförde de flyttningen. Vi är mycket nöjda.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Rent & Move
    Allt har fungerat som jag förväntat mig. Bra på att ringa och meddela sig.
    Jag kan varmt rekommendera detta företaget.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Rent & Move
    Proffsiga, flexibla, snabba och trevliga.
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Rent & Move
    Jag kan varmt rekommendera Rent & Move för flytthjälp. De svarade snabbt på offertförfrågan och under själva flytten flöt allt på snabbt och bra.
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Rent & Move
    Härliga killar som flyttade vårt bohag med respekt och gott humör.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Rent & Move
    Snabbt, utan krångel och bra pris. Super nöjd!
  • Therese B
    Therese B skrev om Rent & Move
    Mycket trevliga och hjälpsamma killar! Smidiga att ha att göra med :)
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Rent & Move
    man kan inte få de bätre. dessa gubbar löste allt bra billigt & smidigt från början till slut. finns inget att klaga på alls.
  • Margareta J
    Margareta J skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt bemötande från kundtjänst och även flyttkillarna var trevliga och till proffesionella
    Vi har köpt pack/ flytt och magasinering
  • Gerd J
    Gerd J skrev om Rent & Move
    Flyttning av bohag.
    Toppenbra, allt fungerade.
    Trevliga flyttkillar.
  • Eric M
    Eric M skrev om Rent & Move
    Funkade fint, ändrade flyttdatum med kortvarsel men dom löste det.
  • Jan-olof E
    Jan-olof E skrev om Rent & Move
    Flytt från Falkemberg till Göteborg.

Allt från beställningen och orderbekräftan, till att flyktbilen kom till Falkenberg till flytten var klar fungerade perfekt. Vi hjälpte till att bära in små och lätta saker för att det skulle gå smidigt och inte ta så lång tid.
  • Joel H
    Joel H skrev om Rent & Move
    Trevligt bemötande och snabb/effektiv flyttning
  • Rasmus P
    Rasmus P skrev om Rent & Move
    Vår BRF skulle magasinera samtliga våra källarförråd under en planerad grundförstärkning i fjol.
    Rent & Move kom ut och tittade på arbetet och vi fick ett prisförslag som vi var nöjda med... Magasineringen pågick i x-antal månader och vi har absolut ingenting att klaga på! Tvärtom. Det hela gick mycket smidigt, och vi upplevde en god kommunikation mellan föreningen och flyttfirman.. Rekommenderas starkt!
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Rent & Move
    Blev rekommenderad Rent & Move genom en bekant som var väldigt nöjd. Även jag oerhört nöjd, punktliga, trevliga och noggranna. Rekommenderas varmt.
  • Pernilla L
    Pernilla L skrev om Rent & Move
    Trevligt bemötande på telefon. Flyttkillarna trevliga, men tog väldigt lång tid. Kändes lite slött. Tog längre tid än jag fått offert på, och då hade jag flyttat alla flyttkartonger, mattor, tavlor. Allt från källare, förutom 4 st bildäck. Och i lägenheten skulle det i princip flyttas möbler från sovrum och vardagsrum, inget från kök. Detta från en 2:a, så inte mycket möbler. Men debiterad 7 timmar. Alla jag har pratat med tycker detta är hutlöst! Är dock nöjd med flyttstädet, absolut värt pengarna
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Rent & Move
    Bokade flytt och magasinering i 2 månader. Var lätt värt pengarna för att slippa allt bärande hit och dit. Kommer använda mig av dem igen om det behövs =)
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Rent & Move
    Snabb och bra service. Använda deras magasineringstjänster och blev förvånad över det låga priset jämfört med konkurrenterna. Rekommenderas!
  • Alban Q
    Alban Q skrev om Rent & Move
    En fantastiskt professionel flyttfirma och håller vad de lovar och är trevliga, tillgängliga och omtänksamma (Y) . Kommer definitivt att anlita dom igen!
  • David S
    David S skrev om Rent & Move
    Fick hjälp av Rent & Move med lägenhetsbyte, transporten gick snabbt, effektivt och allt levererades utan några skador. Personalen var dessutom väldig hjälpsamma innan, under och efter flytten så jag är väldig nöjd med all deras service.
  • Eva R
    Eva R skrev om Rent & Move
    Fick bra kontakt och företroende från första början vid hembesöket. Flytten gick kanonbra med två duktiga Christian,grymma på att planera och hjälpsamma.
    Städningen av vårt hus var också jättebra. Köparen var mycket nöjd med städet.
    Vi rekommenderar er varmt till såna vi hör ska flytta.
  • Stig W
    Stig W skrev om Rent & Move
    Hej!

Det gick snabbt och smidigt att flytta med Rent and Move inga problem alls, vi lånade kartonger och dom kom och hämtade dom tomma kartongerna när vi packat upp.
  • Jerry D
    Jerry D skrev om Rent & Move
    Gootto bemötande från första kontakten med Jörgen, firman levde väl upp till min förväntan. God stämning
    Värt varenda öre. Kristian som jag överlät allt förtroende till motsvarade min tillit. Han styrde respektfull min och hustruns insatser, ordnade med Alexander så allt fick plats i en vända. I det kaos som uppstod på nya adressen styrde Kristian upp allt. Flera familjer flyttade in samtidigt och grannens flyttfirmas insatser kunde jag jämföra med våran firma. Här var det lite tuppfäktning som Kristian skötte galant.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Rent & Move
    Jag är mycket nöjd,både med bemötandet och hantering av flyttgods.Jag hoppas att företaget tyckte mina uppgifter som jag gjorde var bra.Allt var packat i kartonger och inte något som jag har flyttat var skadat.Jag var noggrann,och bärarna likaså.Det jag skall betala,den kommer senare,den var för mig värd varje krona.Jag tyckte min flytt till Karlstad gick bra och den var trevlig.Med andra ord,en fin upplevelse.Kram för alla! Marianne.
  • Nils-Erik O
    Nils-Erik O skrev om Rent & Move
    Dom två flyttarna gjorde vad dom skulle.
  • Bernt B
    Bernt B skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt bemötande, över alla förväntningar.Stor eloge till två fantastiska killar, Crille o Alex. Dom släpa o bar med ett leende, inga sura miner .Värt varenda krona, allt var helt o skadefritt. Rekommenderas varmt, mycket bra service från början till slut .
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Rent & Move
    Vi är så nöjda med flyttfirman Rent and move.
    Från första börja blir man vänligt bemött, alla frågetecken reds ut
    våra frågor.
    De är så professionella ut i fingertopparna, glada , ansvarsfulla, försiktiga med våra saker.
    Chauffören som kör flyttbilen ,kan sin sak.
    Flyttningen gick så snabbt och smidigt…
    Fakturan var helt ok, vi fick mycket för våra pengar!
    De två killarna som flyttade för oss, var helt fantastiska!
  • Helena M
    Helena M skrev om Rent & Move
    Bra, de var lite sena mot vad som var beställt. Min muntliga bekräftelse stämde inte överens med den skriftliga som flyttkillarna hade med sig.

De uppfyllde förväntningarna.

stämningen och service nivån var bra.

jag skulle anlita er igen.
  • Maria Pia T
    Maria Pia T skrev om Rent & Move
    Mycket trevligt, tillmötesgående och proffsigt bemötande. Både av den jag bokade med samt killarna som skötte flytten. Supernöjd!!
  • John E
    John E skrev om Rent & Move
    Mycket bra bemötande och service!
  • Stina A
    Stina A skrev om Rent & Move
    Väldigt trevligt på telefon. Ok av killarna som kom.

Bra.

Bra men jag tycker killarna var lite långsamma. :)

Lite slött tempo som sagt annars var de väldigt tillmötesgående, bra och vänliga. De var försiktiga med alla saker också.

Bra, som man förväntar sig.
  • Christian J
    Christian J skrev om Rent & Move
    Jag beställde flytthjälp samt magasinering. Riktigt bra och proffsigt bemötande. De kom i god tid och var väl förberedda och påbörjade arbetet direkt. Alla möbler hanterades varsamt och packades försiktigt in i olika filtar/straps/wellpapp-kartonger. De fyllde en hel lastbil på 55 minuter. Jag är mycket nöjd. Rekommenderar Rent and move varmt!
  • Olle N
    Olle N skrev om Rent & Move
    Först en proffsig koll av dem och bra med flyttlådor vi kunde hyra! Väl på flyttdagen kom två killar på utsatt tid och körde stenhårt, hann knappt berätta vad som skulle med för de ångade på så. Dock aldrig så att de riskerade några möbler, allt packades minutiöst såg jag. Vi upptäckte att det hade vart bra med en till lastbil och de lyckades trolla fram en till med personal på 1h! Han kom ensam men bar själv ut 7skrivbord varav ett höj och sänkbart! De skötte hela flytten av vårt kontor extremt proffsigt från start till slut, allt stod på rätt ställen på nya kontoret också. Rekomenderar de varmt!
  • Marika I
    Marika I skrev om Rent & Move
    Mycket gott bemötande. Snabb återkoppling, snabbt hembesök med tid- och prisberäkning som i slutänden stämde precis. Mycket goda råd och tips om hur man packar m.m. Lugna, metodiska, proffsiga killar som flyttade. Rent and Move gjorde helt enkelt den skitjobbiga företeelsen - att flytta - till en helt ok upplevelse!
  • Mona O
    Mona O skrev om Rent & Move
    Rent and Move utförde en exemplarisk flytt av min lägenhet. Killarna var trevliga och hjälpsamma under hela flytten. Rekommenderar dem gärna vidare till andra som behöver flytthjälp.
  • Max W
    Max W skrev om Rent & Move
    Hatten av för detta gänget, Flyttkillarna var snabba och ordentliga. Flyttade till lägenhet som låg på 4e våningen utan hiss, men de kämpade på. Uppskattar även den snabba återkopplingen på telefon både innan och under tiden de genomförde flytten. Kan varmt rekommendera Rent and Move!
  • Kompetent Hälsa I
    Kompetent Hälsa I skrev om Rent & Move
    Sjukt nöjd med min tredje flytt med Rent and Move,flytten tok bara två timmar!- när vi gjorde det själva tok det typ tre dagar haha. Trevliga och duktiga killar som verkligen kan sin grej. Service är viktig för mig, och det får man verkligen här.
    Grymt nöjd :)
    Tomas A gillar detta
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Rent & Move
    Flyttkillarna gjorde ett kanonjobb när de flyttade min lägenhet i centrala Göteborg. Kan sammanfatta flytten som effektiv, hjälpsamma och väldigt prisvärda. Kan verkligen rekommendera Rent and Move AB till mina vänner och bekanta.

Ringögatan 23, 417 07 Göteborg