RENT&MOVE

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 172 kunder tycker om RENT&MOVE

• 2019-07-14

Vineet T skrev om RENT&MOVE
    The personnel were friendly and warm. They were efficient too. We had a quotation for 4 hours but it was done in 2.5 hours. Very happy with the experience and will be using your services again in the future. Keep up the good work! Cheers Läs mer
  • 2019-07-12

Maria N skrev om RENT&MOVE
    Duktiga, effektiva killar som snabbt flyttade det de skulle, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-02

Jack M skrev om RENT&MOVE
    Flytthjälp. De kom i tid, jobba konstant trotts att de man betala per timme och de kunde slappat lite. Fick en beräkning på att det skulle ta runt 6 h med de löste det på 3,5 h. Utöver det va de trevliga. Läs mer
  • Majwor B

2019-07-01

Majwor B skrev om RENT&MOVE
    Jag beställde en flytt och allt fungerade utmärkt från offert till flytt, trevlig personal Läs mer
  • Nina S

2019-06-17

Nina S skrev om RENT&MOVE
    Flytt vid lägenhetsbyte. Oerhört hjälpsamma och trevliga i kontakten. Grym service och de skötte min flytt perfekt och priset och tid i offert stämde precis! Jag är bara nöjd, toppenföretag. Läs mer
  • 2019-06-03

Johanna A skrev om RENT&MOVE
    Jag beställde flytthjälp. Killarna som hjälpte mig var både trevliga och snabba. Rekommenderas. Läs mer
  • Måns Tor Pär F

2019-05-30

Måns Tor Pär F skrev om RENT&MOVE
    Supertrevliga och duktiga. Bra kontakt inför och under tiden. Läs mer
  • Kent A

2019-05-21

Kent A skrev om RENT&MOVE
    3e ggn ag anlitar Rent&Move för flytt/transport/hämtning o leverans av möbler.
    Alltid lika tydlig kommunikation. Alltid i tid. Alltid hjälpsamma o proffsiga. Och alltid mycket prisvärda. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-19

Lovisa B skrev om RENT&MOVE
    Smidigt enkelt och pålitligt! Rekommenderas Läs mer
  • 2019-05-14

Gabriella N skrev om RENT&MOVE
    Flyttstädning som överträffade förväntningarna. Det blev snyggt och utfördes på bra sätt och i tid. Positiv kontakt med företaget som utförde jobbet och återkopplade på frågor och funderingar snabbt. Läs mer
  • Anita F

2019-05-12

Anita F skrev om RENT&MOVE
    Snabbt och med omsorg flyttades mina möbler av trevlig personal. Läs mer
  • 2019-05-10

Fredrik S skrev om RENT&MOVE
    Flytten av grejerna för min pappa gick jättebra med killarna från rent&move. Dom var punktliga, snabba o mycket trevliga. Kan stark rekommendera detta företag! Läs mer
  • 2019-04-16

Annika L skrev om RENT&MOVE
    Flytt. Trevligt bemötande, effektiva och kunniga. Allt var alldeles utmärkt 🤓🤪 Läs mer
  • 2019-04-16

Pontus P skrev om RENT&MOVE
    Rakt, tydligt & tillmötesgående kommunicerat & levererat. Proffsigt men soft & avslappnat. Läs mer
  • 2019-04-09

Lena Å skrev om RENT&MOVE
    Flytt mellan två fastigheter. Ni kom punkligt och var trevliga och hjälpsamma. Kommer att rekommendera er till andra Läs mer
  • 2019-04-03

Jan Ö skrev om RENT&MOVE
    Mycket nöjd med hela processen. Enkel, snabb och tydlig offert. Mycket professionella flyttgubbar, de gjorde jobbet på 2h under angiven uppskattad tid så fakturan blev därmed 20% lägre än initialt uppskattat. Jag kan varmt rekommendera Rent & Move. Läs mer
  • 2019-04-01

Tina N skrev om RENT&MOVE
    Snabbt, effektivt och trevliga killar.
    Högsta betyg av mig Läs mer
  • 2019-04-01

Nadia A skrev om RENT&MOVE
    Bra killar. Väldig trevliga och serviceinriktad. Gjorde allt utan förlorar tid. Läs mer
  • 2019-03-21

Houshang Rostami skrev om RENT&MOVE
    Rekommenderar STARKT!
    Duktiga killar, inga dolda avgifter och inga skador.
    Du ångrar inte, om du väljer rent&move 🌺

/Houshang Läs mer
  • 2019-03-15

Amelia T skrev om RENT&MOVE
    De skulle flytta min säng, kom lite senare än vad de sa men var väldigt effektiva väl där! Fick även ta med min golvlampa vilket var jättesnällt. Supertrevliga båda två!!!! Läs mer
    2019-03-18 Rent & Move svarar Amelia T
    Tack för rekommendationen, hoppas allt kommer på plats och att du gillar ditt nya boende!
    // Georg på Rent & Move
  • Maria V

2019-03-11

Maria V skrev om RENT&MOVE
    Jag Kontaktade dem på torsdag förmiddag, och på lördagen skedde flytten. Tre väldigt trevliga, noggranna och snabba killar gjorde jobbet.
    Jag är otroligt nöjd med allt! Läs mer
  • 2019-03-08

Kevin B skrev om RENT&MOVE
    Köpte flytthjälp. Fick bra bemötande och de var schyssta grabbar. De arbetade väldigt snabbt. Big up! Läs mer
  • 2019-03-07

Pernilla R skrev om RENT&MOVE
    Jag anlitade Rent&Move för flytthjälp och flyttstäd. Allt gick väldigt smidigt. Uppskattade den snabba och tydliga mailkontakten med företaget.

Det finns inga tveksamheter, jag skulle definitivt anlita företaget igen och rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2019-03-01

Anna K skrev om RENT&MOVE
    Flytt av bohag till magasinering, blev otroligt bra bemött av kunnig personal med hög tillgänglighet via mail och telefon. Vi är supernöjda!! Läs mer
  • 2019-02-28

Ulrika B skrev om RENT&MOVE
    Enkelt & snabbt utfört arbete. Prisvärt. Läs mer
  • 2019-02-26

Örjan T skrev om RENT&MOVE
    Kunnig och effektiv personal. Noggranna i sitt arbete. Läs mer
  • 2019-02-14

Gunilla F skrev om RENT&MOVE
    Toppen killar!!! Mycket bra bemötande !
    Vi är så nöjda- toppen !!
    Bästa flyttfirman som finns Läs mer
    2019-02-14 Rent & Move svarar Gunilla F
    Tack så mycket för allt beröm Gunilla! Hoppas din son är nöjd med sin nya lägenhet och att möblerna kom på plats :)
    //Rent & Move
  • 2019-02-11

Nenne G skrev om RENT&MOVE
    Snabb offert och tydlig kommunikation. Flyttkillar som var snabba och lyhörda. Läs mer
    2019-02-14 Rent & Move svarar Nenne G
    Tack för att du valde oss Nenne! Hoppas din mor är lika nöjd som du :)
    // Rent & Move
  • 2019-02-08

Peter S skrev om RENT&MOVE
    Kom i tid , trevliga, snabba men samtidigt noggranna . Mycket bra ! Läs mer
    2019-02-14 Rent & Move svarar Peter S
    Tack för rekommendationen Peter!
    // Rent & Move
  • 2019-02-07

Tim J skrev om RENT&MOVE
    Flytthjälp och flyttstädning.
    Väldigt bra bemötande från samtliga jag var i kontakt med!
    Inte särskilt höga förväntningar mer än att hålla sig till offerten. Arbetet gick dock dubbelt så snabbt som tiden på offerten, så väldigt positiv upplevelse! Läs mer
  • 2019-01-31

Verifierad kundrelation
    Anna Cecilia skrev om RENT&MOVE
    Otroligt dåligt och respektlöst bemötande. Fick offert på 6 timmar de drog ut på tiden och blev totalt 10 timmar pga att de behövde rökpauser. Anlita ett seriöst företag dessa är oseriösa. Läs mer
    2019-02-01 Rent & Move svarar Anna Cecilia
    Hej Anna, du verkar ha hamnat fel då vi inte haft någon kontakt med dig eller utfört något uppdrag åt dig.
    Tag gärna bort din rekommendation då den inte bör vara riktad mot oss då vi inte haft något med dig att göra.
    Tack på förhand :) //Rent&Move
    Runa S, Rickard Josefsson gillar detta
  • 2019-01-31

Verifierad kundrelation
    Hilda J skrev om RENT&MOVE
    Sämst! Priset för flytten hamnade på många tusenlappar mer än vad offerten angav. Extremt oprofessionellt och dåligt bemötande när jag riktade kritik mot dem angående detta. Två olika män slängde luren i örat på mig när jag framförde min kritik. En av dem chefen för Göteborgs kontoret! Riktigt pinsamt. Tror knappast en man skulle blivit behandlad på samma sätt. Läs mer
    Runa S, Rickard Josefsson, karina ull gillar detta
  • 2019-01-24

Sofia S skrev om RENT&MOVE
    Trevliga, snabba och proffsiga! Läs mer
  • 2019-01-23

Ullrika S skrev om RENT&MOVE
    Snabbt svar på offert. Tydlig kommunikation trots lite sena och vi glömt en nyckel så mycket bra dialog och lösningsorienterat. Bra dialog om vart i huset och snabb placering. Mycket trevliga och service minded. Tack! Läs mer
  • 2019-01-22

Pia U skrev om RENT&MOVE
    Flytt
    Fungerade utmärkt från första kontakt till själva flytten. Blivit mycket trevligt bemött av alla Läs mer
  • 2019-01-11

Inger K skrev om RENT&MOVE
    Flytt och städ . Mycket bra bemött vid första kontakten . Bra information . Offert hem i brevlådan enligt önskemål redan dagen efter . Sms några dagar innan flytten med information . Trevliga och sociala flyttkillar . Bra pris . Mycket nöjd ! Läs mer
  • Claes A

2018-12-21

Claes A skrev om RENT&MOVE
    Hej! Flyttade från Göteborg till Henån 18 dec. Fyra glada gossar kom med två flyttbilar. Allt till stor belåtenhet. Jag åkte med den ena bilen så jag hann prata lite med två gossar. Kan bara säga Härligt och proffsigt. Hälsa André och de tre övriga. Mycket nöjd och tror gossarna var nöjda med mina kartonger, skåp m.m. Ha en go Jul! Mvh Classe Abelmann, fd Londongatan 85, Bräcke Läs mer
  • 2018-12-12

Mats A skrev om RENT&MOVE
    Försiktig och noggrann hantering. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-12

Linda L skrev om RENT&MOVE
    Snabba effektiva och trevliga killar hjälpte oss med flytt. Allt kom fram i fint skick. Hjälpte även till med montering av säng 👍 Läs mer
  • 2018-12-06

Anki W skrev om RENT&MOVE
    Fyra trevliga unga män som arbetade lugnt och metodiskt med att lassa och lossa 60m3 bohag med mycket spretiga saker som var svårlastat, samt transportera det 15 mil.
    Bra gjort trots att regnvädret försvårande arbetet.
    Kan verkligen rekommendera Rent&Move
    /Anki Läs mer
  • 2018-12-06

Ulf P skrev om RENT&MOVE
    Allt har skötts bra med snabba svar , glada och positiva grabbar som hållit tiderna. Läs mer
  • Tove N

2018-11-28

Tove N skrev om RENT&MOVE
    Beställde flytthjälp, förflyttning av kartonger och möbler. Allt gick väldigt smidigt och de som utförde jobbet var försiktiga med bohaget. De kom dock ej avtalad tid som var bestämt med kundtjänst utan en timme innan avtalad tid. Men i detta fall innebar det inga negativa konsekvenser. Lätt kommunikation med kundservice och möjligheten att förlänga betalningen av fakturan vilket underlättade. Läs mer
  • 2018-11-08

Mikael S skrev om RENT&MOVE
    Vi köpte en flytt och fick hjälp av Axel, George och Gurra. Dom utförde sitt jobb på ett utomordentligt sätt samtidigt som Dom hade en positiv attityd. Grymt professionella och bra så vi rekomenderar er starkt. Högsta betyg Läs mer
  • 2018-11-06

Gunilla Å skrev om RENT&MOVE
    Vi anlitade Rent & Move för en flytt av kontor. Vi minskar vårt kontor och hade möbler och diverse som Rent & Move fraktade till återvinningsstationen. Man flyttade även ett tungt kassaskåp. Personalen som jobbade åt oss var mycket trevliga, snabba och var försiktiga - inga skador uppkom under flytten. Läs mer
  • 2018-10-29

Göran G skrev om RENT&MOVE
    Flyttade från 5 våning, till 10 våning annan adress, Trevligt bemötande på utsatt tid trots trasig hiss, 5v. att bära ner. Allt sköttes utan klagan, inget blev skadat. Kan rekommendera Rent & Move👍👍 Läs mer
  • 2018-10-10

Runa S skrev om RENT&MOVE
    Trevligt bemötande av alla vid förfrågning och snabb offert. Men trots att ett ombud kommit och sett på mitt bohag blev det en total felbedömning ang hur lång tid det skulle ta. Tog 11 timmar istället för 8 timmar! Hade kanske behövts tre man på det jobbet från början. Dessutom glömde de några saker i gamla lägenheten och fick komma tillbaka nästa morgon. Stressigt. Dålig återknytning när det blev problem. Vägrar att ersätta skadade saker. Så mycket strul i efterhand att jag verkligen inte kan rekommendera den här firman. Läs mer
    Maria Eriksdotter gillar detta
  • 2018-10-06

David F skrev om RENT&MOVE
    Bra bemötande och bra valuta för pengarna Läs mer
  • 2018-10-01

Julia B skrev om RENT&MOVE
    Vi anlitade Rent & Move för att hjälpa oss flytta alla stora tunga möbler man behövde vara två för att bära, då jag är gravid och inte kan hjälpa till att bära.
    Flytten skedde från en lägenhet på tredje våningen utan hiss.
    På morgonen då flytten skulle ske kom det två glada och trevliga killar.
    De var snabba och effektiva och skötte allt supersnyggt. Läs mer
  • 2018-09-28

Elisabeth Ö skrev om RENT&MOVE
    Flyttning. Mycket väl bemött. Vänliga medarbetare. Effektivt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-09-28

Ludwig N skrev om RENT&MOVE
    Andra gången på 3 år de flyttar åt oss. Kan inget annat än att ge full pott. Mycket trevliga och noggranna. Inget gick sönder eller blev skadat. Och då är jag mycket pedantisk av mig.
    De kom i tid och den beräknade tiden stämde bra med utfört arbete. Läs mer

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg