Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Haninge Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Lärjungevägen 4, 136 69 Vendelsö — Visa karta

Björn Palmqvist startade företaget redan 1991. De första 5 åren arbetade han ensam, men efterfrågan växte, så idag sysselsätter verksamheten fem duktiga montörer och en administratör.

År 2004 inköptes en stor robust arbetsbåt kallad Rörbåten för att kunna erbjuda de boende i Stockholms skärgård kvalificerad rörservice. Med Rörbåten har vi full sysselsättning i skärgården nästan året runt.

2009 var det dags för ett medlemskap i Comfort-kedjan. Detta har medfört en ytterligare positiv kvalitetsstämpel på företaget, samt ökade möjligheter till utbildning av montörer och arbetsledare.

Läs vad 7 kunder tycker om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

• Tomas N skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Anlitade Björn Palmqvist AB för att dra in kommunalt vatten.
    Det ångrar jag bittert, vid första träffen sa de att det kommer att kosta ca 40.000 till 70.000 beroende på mark mm.
    Dom fick en ritning som visade var mina VVS rör gick men på ritningen så gick rören ut på motsatt sida emot där tre kammarbrunnen låg, dom tyckte att det var orimligt att rören gick ut på motsatt sida av huset även fast ritningen visade det och sa till mig att ska vi gräva där så får du bara en extra kostnad så dom satte ner tanken till lågtryckssystemen där tre kammarbrunnen låg.
    Rören gick ut som ritningen visade, tanken flyttades, allt fick jag bekosta.
    Orkar inte gå in på allt som dom ställde till med men slutsumman var 260.000 kr och jag klagade och fick svar ” Vi jobbar inte idéellt ”, se upp. Läs mer
    2018-10-02 Rörbåten svarar Tomas N
    Hej Tomas!
    Det var trist läsning två år efter utförande. Givetvis finns det två sidor av myntet och vi vet båda att det ligger tillkommande beställningar samt stort ändrade förutsättningar till grund för att slutsumman ökade rejält.

Vänligen//Björne P
  • Thomas L skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Jag har anlitat Rörbåten Björn Palmqvist frekvent sedan 2008 och det har avsett stora som mindre arbeten. Alltid perfekt utförda jobb och snabbt. Senast igår visade företaget sin förmåga att snabbt och perfekt åtgärda ett akut problem med vattenförsörjningen (egen brunn med pumpar och vattenrening) som hade lagt av på kvällen den 5 september. Ett sms på kvällen och på morgonen den 6 september är personal på plats och åtgärdar de akuta problemen. Ny vattenreningsanläggning mm kommer att installeras inom kort. Jag kan varmt rekommendera detta företag som alltid levererat och alltid gjort arbetena superbra. Alltid mycket hjälpsam och kunnig personal som har det där lilla extra kundbemötandet som gör skillnad.

Mycket nöjd fastighetsägare på Dalarö

Thomas Langrot Läs mer
  • Carl M skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    När man bor på landet med enskilt vatten och avlopp är det extra viktigt att alltid få hjälp vid problem. Vi har sedan början på 1990 – talet alltid anlitat BPVVS AB både till nya installationer och underhåll/reparation av befintliga.
    Vår erfarenhet är att det är ett företag där man alltid ställer upp. De kan vara fulltecknade men på något konstigt sätt får man alltid hjälp när det kniper.
    Vi upplever BPVVS AB som en mycket seriös aktör med ett glatt gäng som är en stor trygghet för oss.
    Carl & Denice Martinelle
    Solbacken Näset i Västerhaninge Läs mer
  • Clara N skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Orimliga priser i kombination med otrevligt bemötande gör Rörbåten till ett sjunkande skepp. Läs mer
  • Kerstin skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Tack Martin!Som kom hem till oss och hjälpte oss installera 2 toaletter och ett handfat.Snabbt och mkt proffsigt! Snabb åtekoppling och mkt trevligt bemötande. Bra pris också. Kommer garanterat att rekomendera dem och anlita igen om behov uppstår. Tack Björn! Läs mer
  • Johan M
    Johan M skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    10 minuter efter samtal är de här. Pedantisk och ordentlig. Lär garanterat anlita igen när jag behöver! Tack Martin. Läs mer
  • M D skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Behövde enkel hjälp med badrummet. Snabbt svar och pris. Men sen tystande allt. Gick inte att få tag i dem. Skönt att vi upptäckte oseriositeten innan de fick jobbet... Läs mer

Lärjungevägen 4, 136 69 Vendelsö