Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Haninge Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Lärjungevägen 4, 136 69 Vendelsö — Visa karta

Björn Palmqvist startade företaget redan 1991. De första 5 åren arbetade han ensam, men efterfrågan växte, så idag sysselsätter verksamheten fem duktiga montörer och en administratör.

År 2004 inköptes en stor robust arbetsbåt kallad Rörbåten för att kunna erbjuda de boende i Stockholms skärgård kvalificerad rörservice. Med Rörbåten har vi full sysselsättning i skärgården nästan året runt.

2009 var det dags för ett medlemskap i Comfort-kedjan. Detta har medfört en ytterligare positiv kvalitetsstämpel på företaget, samt ökade möjligheter till utbildning av montörer och arbetsledare.

Läs vad 24 kunder tycker om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

• Claes Ingemar V

2019-05-12

Claes Ingemar V skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Vattenläckage på fritidshuset. Snabb, trevlig och effektiv service gjorde att allt fungerade på nolltid! Tack Rörbåten och Björn Läs mer
  • 2019-04-23

KARL FREDRIK G skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Vi anlitade Rörbåten för att installera en avsaltningsanläggning till fritidshuset i Stockholms skärgård. Duktiga montörer/hantverkare som åtgärdade fel som uppstod och nu är vi jättenöjda med anläggningen som skapar supergott vatten. Bra att ha en VVS firma som har egen båt i Stockholms skärgård. Läs mer
  • Thomas S

2019-04-15

Thomas S skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Thomas i Svartbäcken om Palmqvists VVS.
    Ska man anlita företaget ska man ha ett skriftligt avtal på vad som ska göras och inte göras.
    Det hade inte jag men så blev det fel också minst sagt.
    Nu ska jag anlita en rörfirma med rimliga priser för att åtgärda det som inte Palmqvist inte klarade av på två besök.
    Vid telefonkontakt lovade han höra av sig efter samtal med reparatören men så har inte skett.
    Förresten skulle jag inte anlita honom med avtal heller eftersom jag inte vill ha med honom att göra mer. Läs mer
  • 2018-12-11

Per E skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Vi har fått förmånen att anlita Rörbåten BP VVS till våra två fastigheter där dom har hjälpt oss med gräv-schaktning, installation av VVS samt inkoppling av kommunalt VA mm.
    Deras kompetenta servicetekniker/hantverkare är fantastiska, inte enbart i deras yrkesutövande utan även deras unika servicetänk där kunden alltid kommer först. En extra cred går till deras grävmaskinist/allt-i -allo Fredrik som har varit ett stort nöje att arbeta tillsammans med , en man som verkligen är lösningsorienterad och lyssnar på kundens önskemål.
    Jag kan verkligen rekommendera detta företag och om jag någon gång i framtiden skulle behöva hjälp med VVS eller schaktjobb skulle jag inte tveka utan att anlita dom igen för jag är riktigt noga med att jobbet ska bli korrekt utfört. Läs mer
  • 2018-11-13

Malin P skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Vi installerade bergvärme med golvslingor på övre plan och element+konvektorer på källarplan. Vi hade direktverkande el innan. Vi har fått den bästa servicen och hjälpen med hela installationen. Väldigt kunniga killar. Vi kan värmande :) rekommendera Rörbåten Björn Palmqvist. Proffsigt bemötande från start till slutförande. Läs mer
  • 2018-11-08

Sirpa S skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Hela Badrummet skulle renoveras. Nytt kakel väggar och tak, ny dusch, nya badrumsmöbler, golvvärme, el, ventilation; Allt....Hela badrummet blåstes ut.
    Rörmokaren Rafael Kangas från Rörbåten kom och var väldigt lätt att kommunicera med...Han var väldigt hjälpsam med samtliga mina frågor. Han räknade snabbt ut vad som behövde göras för att mina önskemål skulle kunna fullföljas. Han var noggrann och hade många bra förslag och idéer som jag inte själv tänkt på.Är mycket nöjd med Rörbåtens personal och de snickare och kakelmakare och el-killar som dom rekommenderade. Ett mycket proffsigt jobb. Supernöjd med resultatet. Kändes tryggt att anlita dom; inget fusk!!!
    S Skog Läs mer
  • Katarina L

2018-11-08

Katarina L skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Björn Palmqvist VVS AB har hjälpt oss med ett dusch- och badrum i Tyresö. Allt har fungerat mycket bra från offert, till genomförande och betalning. Återkopplar snabbt på frågor och gör ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2018-11-06

Patrik O skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Begärde hjälp då värmepumpen gick sämre än vanligt, supersnabb och proffsig hjälp! kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • Christel L

2018-10-30

Christel L skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Installerade ett minireningsverk med totalentreprenad. Arbetet sköttes mycket bra med en enkel kommunikation.
    Kan varmt rekommendera rörbåten. Läs mer
  • Thomas S

2018-10-25

Thomas S skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Installation av kommunalt vatten. Bra bemött, oklarheter och fel åtgärdades utan diskussion.
    Rekommenderar gärna företaget
    Mvh Thomas Läs mer

Mats O skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Installation av vatten och avlopp till fritidshus. Lätta att ha att göra med. Mycket nöjd. Vid frågor och synpunkter på arbetet bemöttes detta professionellt och snyggt. Ordning och reda. Läs mer

Lars S skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Trevligt, ansvarsfullt, förtroendeingivande, punktligt, samordnat, välfungerande! Läs mer

Sten H skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Proffsiga, vänliga och lyhörda för våra önskemål. Inte billigast, men hittills visar resultatet att vi valde rätt entreprenör. Ett mindre fel uppdagades efter 4 månader, men åtgärdades omgående. Läs mer

Aina L skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Vore bra att få veta när det som gått sönder kommer att åtgärdas. Senare eller till våren duger inte. Innan maj månads utgång fungerar bra. Denna uppgift saknade jag. Annars var killarna fantastiska. Det var dödsfall i familjen samtidigt med installationen och jag fick verkligen mycket hjälp av dem. Tummen upp Läs mer

Stig F skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Jag begärde löpande priser och begärde en grov tidsuppskattning när de skulle installera vårt vatten och avlopp typ LTA. Alla moment utfördes snabbare så priset blev lägre när allt var klart.
    Var inte billigaste offerten, men blev lägst när jobbet var gjort. Hade en otroligt bra koordinering mellan grävare, röris/elkillarna.
    Allt löpte på snabbt och felfritt. Låt dem bara jobba på, på sitt sätt, så blir det lyckat.
    Mvh/ Stig 😃 Läs mer
  • Camilla E

2018-10-23

Camilla E skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    - LTA anläggning- nergrävning och installation
    -Garageplats.

Tydlig beskrivning av jobbet och innehållet i offerten och olika möjligheter presenterades som kunde påverka prisbilden.

Snabbt och kunnigt jobb- hjälp och bra råd med allt jag inte kunde eller förstod.
    Bra återkoppling och jag kände mig trygg under arbetets gång. Läs mer

Ann-Marie O skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Kompetenta och lyhörda. Kommer och hör av sig som bestämt och man önskar. Bara +++++ att säga! Läs mer
  • 2018-09-25

Tomas N skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Anlitade Björn Palmqvist AB för att dra in kommunalt vatten.
    Det ångrar jag bittert, vid första träffen sa de att det kommer att kosta ca 40.000 till 70.000 beroende på mark mm.
    Dom fick en ritning som visade var mina VVS rör gick men på ritningen så gick rören ut på motsatt sida emot där tre kammarbrunnen låg, dom tyckte att det var orimligt att rören gick ut på motsatt sida av huset även fast ritningen visade det och sa till mig att ska vi gräva där så får du bara en extra kostnad så dom satte ner tanken till lågtryckssystemen där tre kammarbrunnen låg.
    Rören gick ut som ritningen visade, tanken flyttades, allt fick jag bekosta.
    Orkar inte gå in på allt som dom ställde till med men slutsumman var 260.000 kr och jag klagade och fick svar ” Vi jobbar inte idéellt ”, se upp. Läs mer
    2018-10-02 Rörbåten svarar Tomas N
    Hej Tomas!
    Det var trist läsning två år efter utförande. Givetvis finns det två sidor av myntet och vi vet båda att det ligger tillkommande beställningar samt stort ändrade förutsättningar till grund för att slutsumman ökade rejält.

Vänligen//Björne P
  • 2018-09-07

Thomas L skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Jag har anlitat Rörbåten Björn Palmqvist frekvent sedan 2008 och det har avsett stora som mindre arbeten. Alltid perfekt utförda jobb och snabbt. Senast igår visade företaget sin förmåga att snabbt och perfekt åtgärda ett akut problem med vattenförsörjningen (egen brunn med pumpar och vattenrening) som hade lagt av på kvällen den 5 september. Ett sms på kvällen och på morgonen den 6 september är personal på plats och åtgärdar de akuta problemen. Ny vattenreningsanläggning mm kommer att installeras inom kort. Jag kan varmt rekommendera detta företag som alltid levererat och alltid gjort arbetena superbra. Alltid mycket hjälpsam och kunnig personal som har det där lilla extra kundbemötandet som gör skillnad.

Mycket nöjd fastighetsägare på Dalarö

Thomas Langrot Läs mer
    Rörbåten gillar detta
  • 2018-02-06

Carl M skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    När man bor på landet med enskilt vatten och avlopp är det extra viktigt att alltid få hjälp vid problem. Vi har sedan början på 1990 – talet alltid anlitat BPVVS AB både till nya installationer och underhåll/reparation av befintliga.
    Vår erfarenhet är att det är ett företag där man alltid ställer upp. De kan vara fulltecknade men på något konstigt sätt får man alltid hjälp när det kniper.
    Vi upplever BPVVS AB som en mycket seriös aktör med ett glatt gäng som är en stor trygghet för oss.
    Carl & Denice Martinelle
    Solbacken Näset i Västerhaninge Läs mer
    Rörbåten gillar detta
  • 2017-12-07

Clara N skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Orimliga priser i kombination med otrevligt bemötande gör Rörbåten till ett sjunkande skepp. Läs mer
    Thomas S gillar detta
  • 2012-12-20

Kerstin skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Tack Martin!Som kom hem till oss och hjälpte oss installera 2 toaletter och ett handfat.Snabbt och mkt proffsigt! Snabb åtekoppling och mkt trevligt bemötande. Bra pris också. Kommer garanterat att rekomendera dem och anlita igen om behov uppstår. Tack Björn! Läs mer
  • Johan M

2012-10-15

Johan M skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    10 minuter efter samtal är de här. Pedantisk och ordentlig. Lär garanterat anlita igen när jag behöver! Tack Martin. Läs mer
  • 2012-09-14

M D skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS
    Behövde enkel hjälp med badrummet. Snabbt svar och pris. Men sen tystande allt. Gick inte att få tag i dem. Skönt att vi upptäckte oseriositeten innan de fick jobbet... Läs mer

Lärjungevägen 4, 136 69 Vendelsö