Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen AB

Ring 08-768 53 00 roslagsgruppen.se
3.9

Letar du efter en hantverkare? Vi på Roslagsgruppen AB erbjuder allt du behöver inom renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Allt från att renovera badrum eller kök till att bygga altaner eller pooler. Vi har 30 års erfarenhet och alla de yrkeskategorier som behövs för att ta hand om ditt byggprojekt. Vi utför små som stora...

18 omdömen om Roslagsgruppen AB

ANNA H
Skrev om Roslagsgruppen AB

Att man kan bedriva verksamhet på det oseriösa och oetiska sätt som Roslagsgruppen AB, försätta det i konkurs mitt under den absolut största byggboomen, och sedan fortsätta verksamheten under annat orgnummer och namnet Roslagsgrupppen Invest AB utan någon som helst kommunikation med kunder som jagar en med anpråk på grund av dokumenterat byggfusk säger allt. Jag rekommenderar ingen att anlita något bolag i sfären runt Roslagsgruppen.

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
HENRIK V
Skrev om Roslagsgruppen AB

Vill med detta långa inlägg beskriva ett helt oseriöst beteende från Roslagsgruppen. Viktig läsning om ni funderar på att anlita dem. Vi anlitade Roslagsgruppen för en omfattande utvändig och invändig renovering innefattande bl a dränering. Ganska snart efter att arbetet avslutats uppstod bubblor på väggarna i souterrängplan. Trots att Roslagsgruppen direkt sa att de skulle åtgärda det tog det nästan 3 månader av påminnelser och vad vi upplevde som ganska tråkig attityd från deras sida innan det fixades. När detta...

Simon D
Skrev om Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen har ansökt om att försättas i konkurs. Ny putsfasad och tillhörande plåtarbete. Genomförd garantibesiktning (2020) visar stora brister och fel, bl. a. missfärgning, regnblöt fasad, sprickor och undermåligt plåtarbete. Dessutom tog företaget ner tak över källartrappa utan att återställa nytt tak så nu regnar det in i källartrappan. Ingen åtgärd än så länge trots garanti och väntar fortfarande på svar efter åtskilliga försök till kontakt.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Niva W
Skrev om Roslagsgruppen AB

Källarrenovering. Bra o proffsigt men inte slutfört pga komplikationer. Vänligt. Tydligt. Men ovisst vad som händer nu.

Svar från Roslagsgruppen AB

komplikationer med befintlig drennering som åtgärdats avvaktar med återfyllning allt enligt överenskommelse med joakim

Jacob N
Skrev om Roslagsgruppen AB

Engagerade, noggranna, öga för detaljer håller tids och budgetplaneringen.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Tobias Ö
Skrev om Roslagsgruppen AB

Vi anlitade Roslagsgruppen på helentreprenad vad gäller en invändig totalrenovering av ett kedjehus på 172 kvm. Vi är mycket nöjda med resultatet. Det är rejält och riktigt utfört. Och Roslagsgruppen låg bra till prismässigt mot de andra firmorna vi pratade med. Om man ska nämna någon kritik så är det kommunikation, projektledning och planering där man inte når upp i lika hög nivå. I vårt projekt kunde vi själva kompensera för det genom att vara väldigt närvarande i projektet och att dessutom själva ansvara för inköp...

Lars Ö
Skrev om Roslagsgruppen AB

Nytt underlag samt räcke på balkong på villa. Försenad start en månad. Trots varning från oss att tillfällig täckning med pressening var bristfällig fick det bli lösningen. Regn kom och det rann in i underliggande hall/toalett. Fick strida för fuktmätning och då bytte man ut isoleringen inifrån. Innertaket tog skada vid demonteringen men samma material användes vid återuppbyggnad. Vi har nu fula sprickor i taket. Isoleringen på toaletten kan inte blivit rätt. Det är kallt och det blåser in så att en tändsticka kan blåsas...

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Sara L
Skrev om Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen har gjort ett mycket bra arbete. Förbättringspotential finns inom området information och återkoppling till kund.

Arne H
Skrev om Roslagsgruppen AB

Tvättstugan gjordes om helt och hållet med inredning av IKEA som hade ritat lite fel (för lite plats mellan skåp och vägg). Detta märkte dock inte hantverkaren innan det var för sent. Trots det fixade han så att slutresultatet blev mycket bra.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Helena S
Skrev om Roslagsgruppen AB

Anlitade Roslagsgruppen först för att renovera våra badrum. Det blev två toppenfina badrum. Vi hade en och samma hantverkare som var ansvarig och håll i arbetet. Han var duktig, hade stor yrkesstolthet och var noggrann i allt han gjorde. Även de små detaljerna la han ner stor möda på. Vi kunde diskutera olika lösningar där vi berättade hur vi ville ha det och där han med sina kunskaper kunde ge förslag och synpunkter. Dessutom visade han stor hänsyn och var alltid så trevlig. det är också viktigt när man jobbar i någons...

Lars H
Skrev om Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen byggde ett stort dubbelgarage med en våning ovanpå. På övervåningen finns det ett duschrum. Jag blev mycket proffsigt bemött av företaget. De har följt mina ritningar bra och kommit med värdefulla tips och ändringar. Mina förväntningar var höga men de överträffades med råge. Allt har fungerat mycket bra. Extremt duktiga hantverkare som kan allt från grundarbete, murning, plattsättning, takläggning, snickeri till målning. Tidsplanen höll också bra. Om någon frågar mig om jag vet någon bra byggfirma så är Roslagsgruppen det självklara svaret. Jag är väldigt nöjd!

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Rolf J
Skrev om Roslagsgruppen AB

Bra bemötande och fantastiskt duktig plattsättare. Alltid glad och trevlig. Resultatet perfekt. Över förväntan.🌞🌞🌞🌞🌞

Bengt L
Skrev om Roslagsgruppen AB

Har fått god hjälp av Roslagsgruppen med flera projekt genom åren. De har alltid levererat vad de lovat och jag är nöjd med deras arbete. Utbyggnad av takkupa, omputsning av fasad med ädelputs, omläggning av tak med ny papp och läkt.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Patrik H
Skrev om Roslagsgruppen AB

Ett bra och stabilt företag som har duktiga byggarbetare samt bra ledning. De har byggt vårt hus och vi är jättenöjda med dem. Jag rekommenderar dem varmt till andra! / Patrik H

Ebba D
Skrev om Roslagsgruppen AB

Ombyggnad och nybyggnad. Vi är nöjda med bemötande och tillgänglighet. Inga problem det mesta gick att lösa.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Håkan C
Skrev om Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen hjälpta oss att bygga till vårt hus, I markplan ett vardagsrum och ovanpå det ytterligare en våning med massa vinklar och vrår. Inne I huset riva innertak och anpassa väggar. Från början till slut, lätta att prata med, tydliga med vad som skulle ingå, vilka steg som bygget skulle gå igenom. Är väldigt händig själv och kunde inte se ett enda fusk eller genväg, allt byggdes noga, snabbt och rätt. Ger mina alla bästa rekommendationer till dig som vill ha ett tryggt och lyckat byggprojekt!

Gabriel K
Skrev om Roslagsgruppen AB

Roslagsgruppen är den mest solida entreprenören man kan ha. De är väldigt tydliga med både tidsplaner och ekonomi. Deras långa erfarenhet gör dem också till ett utmärkt bollplank för att kunna undvika problem. Hantverkarna är väldigt duktiga och ordentliga. Hög kvalitet på jobbet och snyggt och städat när de går hem på kvällarna. De har också en hög social kompetens vilket gör att det är trevligt att ha dem hemma. Vi byggde om en hel villa under 18 månader och vi vill å det varmaste rekommendera Roslagsgruppen. De hade...

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Göran  L
Skrev om Roslagsgruppen AB

Vi har anlitat företaget för badrumsrenovering, köksrenovering, el-arbeten, tapetsering, golvläggning mm under flera år. De är kompetenta, pålitliga och har anständiga priser, samt är mycket bra att samarbeta med. Göran och Tina Lindén

Emma K och Therese D gillar detta