Salong whyNot

Tredje Långgatan 5, 413 05 Göteborg — Visa karta

2.9 i betyg av av 33 omdömen
Här på Salong WhyNot hittar du en frisörsalong med lång historia och bred kompetens som finns i centrala Linné i Göteborg. Vi frisörer här på salongen brinner verkligen för vårt yrke och håller oss ständigt uppdaterade på allt som innefattar hår, färg och form.

Är du intresserad av att få expresstyling inför ett event? Vi erbjuder en behandling där du får snygg och snabb styling som håller hela kvällen. Självklart ingår något gott att dricka som uppladdning för festligheterna.

Varmt välkommen till oss - boka gärna din tid online!
Öppet just nu
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 33 kunder tycker om Salong whyNot

• 2020-11-20

AMANDA N skrev om Salong whyNot
    Fantastiskt ställe!!! Jag har gått till Melanie ett tag nu och jag har aldrig gått därifrån onöjd alltid ett super bra resultat. Ingen annan kommer få röra mitt ansikte förutom Melanie. Hon är så trevlig och kunnig i de hon gör vilket är viktigt hos en injektionsbehandlare, rekommenderar henne verkligen. Salongen är också väldigt mysig, och all personal är så trevliga.

Rekommenderar STARKT! Läs mer
  • MADELEINE E

2020-11-09

MADELEINE E skrev om Salong whyNot
    Dåligt bemötande.
    Vägrar makulera en faktura på en behandling som min partner avbokade och aldrig gick på. Vi har försökt kontakta henne flera gånger men utan framgång. Läs mer
  • SHAIEE R

2020-09-03

SHAIEE R skrev om Salong whyNot
    Är jätte nöjd 😍😍 det blev så fint som jag önska Läs mer
  • GOLAN R

2020-09-03

GOLAN R skrev om Salong whyNot
    Sååå nöjd över allt Melanie gör 😍 just mina läppar är dröm läppar som man kan få😍 tack bästa verkligen🙏 Läs mer
  • 2020-08-20

EVA A skrev om Salong whyNot
    Skulle köpa via lets deal men gick som tur är in och läste omdömena och det är tyvärr ingen vacker syn.
    HAHAH dessutom så skriver ägaren ett eget omdöme om sin salong??!!

'Melanie F skrev om Salong whyNot
    Rekommenderar starkt!
    direkt kundbemötande när man kliver in i kliniken!väldigt mysig stämning med musik och fika att ta för sig. väntetiden är inte så lång och personalen är hur trevliga som helst .är 100% nöjd med min behandling där.väldigt proffsigaoch trevlig människor ...... älskar! allt med dem är super.' Läs mer
  • 2020-08-01

KARIN E skrev om Salong whyNot
    Jag har letat efter en salong som är enklare att ta sig till för mig än det nuvarande stället jag går till. Tyvärr verkar Melanie på Why Not vara girig och mer intresserad av kortsiktig vinst än att skapa långsiktiga relationer med fasta kunder. Jag gjorde en filler och det var ett ok resultat. Melanie var opersonlig och var kort i tonen, men som sagt ändå ok. När jag sedan skulle jag testa trådar hos henne via letsdeal missade jag tyvärr tiden (något som bara hänt mig ett par gånger under mitt liv). Givetvis dåligt av mig, men min Letsdeal kod fanns dock med i bokningen. Döm om min förvåning och irritation när Melanie valde att både lösa in Letsdeal koden, samt skicka en faktura från Bokadirekt. Jag blev alltså dubbelfakturerad för en behandling hon aldrig behövde utföra. Jag har kontaktat henne utan svar. Jag kommer givetvis skapa ett ärende hos ARN. Trist, men mest hennes förlust då jag hade varit en bra kund :). Läs mer
    Anna B gillar detta
  • CHANELLE F

2020-07-08

CHANELLE F skrev om Salong whyNot
    Rekommenderar inte, Melanie är väldigt otrevlig. Dålig med sin hygien! Jag är inte nöjd med resultatet, och hon svarade irriterat att jag får vänta 2 veckor och komma tillbaka för att fixa till... ugh, är det inte menat att vara fixad direkt på första gången? Hon är sämst. Gå inte dit! Läs mer
    Anna B gillar detta
  • SOFIA B

2020-07-03

SOFIA B skrev om Salong whyNot
    Melaine är själv den absolut bästa förebilden utåt för injektionsbehandlingar, då hon förutom
    sin profession dessutom är så magiskt snygg, söt o vacker. När man ser på henne tänker man…yes det är så man blir jag bara hälften så vacker så är det ändå fulländat. Dvs. PERFEKT👌🏼

Inte på ett konstigt sätt utan hon har bara fått mig att se minst tio år Ingre ut💃🏼

Att hon dessutom har så begåvat estetiskt sinne o perfekta handlaget o är underbart snäll, förstående o duktig lyssnare gör inte saken sämre❤️ Hon fått mig att se ca tio år Ingre ut trots att jag passerat 40!!

En proffsigt utförd ansiktsbehandling med fillers el botox kan även vara så mycket mer än en skönhetsbehandling, den kan ge tillbaka självförtroendet o livets gnista tillbaka. 💃🏼Givetvis ska man ska acceptera sig själv som man är yada, yada ....men jag accepterar hellre ett snyggt ungt ansikte än ett tungt /slitet hjärta!!

Tack Melaine 💃🏻att du valde detta yrke och för att du finns i Göteborg flyttar du så får jag flytta också🙏🏼🥰

Kram från Sofhia Läs mer
  • JOHANNA L

2020-06-30

JOHANNA L skrev om Salong whyNot
    VARNING! GÅ INTE TILL MELANIE PÅ SALONG WHY NOT! Hon blåste mig på kvittot på 8000 kronor kontant betalning. Hon var otrevlig, tvättade inte händerna, spritade inte av mitt ansikte innan, RESULTATET BLEV FRUKTANSVÄRT! Har gått och fått bedömning på en seriös salong och det kommer kosta mig tusentals kronor att rätta till de felen som blev av hennes injektioner. Jag har kontaktat skatteverket och UG. Hon ska bli tvungen att stänga sin salong!!!! Hon blir både aggressiv och elak när man konfronterar henne. Ska polisanmäla henne Läs mer
    CHANELLE F, Heidi W gillar detta
  • 2020-06-08

KAZHAN K skrev om Salong whyNot
    !!VARNING!! Otroligt dålig service och värdelöst resultat! Läs mer
  • 2020-03-15

EMELIE O skrev om Salong whyNot
    Rekommenderas absolut inte!
    Köpte en deal på lets deal för att spara in lite cash. Kommer aldrig göra om det misstaget. Beskrev för frisören vilken nyans jag ville färga min utväxt i och att jag ville nyansera resten av längderna. Det går inte var svaret, jag brukar alltid göra så hos andra frisörer, inget jag hittat på själv om man säger så. Försökte fyra gånger övertala men gick inte.
    Kände att det här kommer bli dåligt. Fick en röd nyans trots att jag sa att jag inte ville ha varma toner. Det är jättefint det är inte rött säger frisören och riktar bort spotlighten.. Hon klippte endast lugg och jag fick föna och platta håret själv och färg hade jag både i örat och i nacken märkte jag när jag kom hem. Fick pröjsa 300 spänn extra för färg för tjocka går med. Ingen succé om vi säger så. Gå INTE hit kära vänner!!!!! Läs mer
  • 2020-01-03

MIRIAM P skrev om Salong whyNot
    Gjörde behandling for lapparna med Melanie, Hon tvätta sig inte handerna og hon gjörde en behandling for 4 minutter. Hon visar seg veldig sur och agressiv. Hon jobber som en slaktare. Jag fikk dåligt resultat på mina lapparna, nå skal drar till en riktig klinik for fixar den. Rekommenderar inte alls den plats. Läs mer
  • 2019-09-06

Zahra F skrev om Salong whyNot
    Rekommenderar denna salong till alla. Kunnig,hjälpsam & trevlig personal. Jag som kund uppskattade att Melanie var tillgänglig och gav snabba svar på mina frågor efter behandlingen. Detta fick mig som kund att känna mig trygg. Lämnade salongen nöjd, och är fortfarande nöjd. Läs mer
  • 2019-08-14

Sara Margit Johanna S skrev om Salong whyNot
    Fick dåliga vibbar. Hon kom försent och bad inte om ursäkt för att jag fått vänta. Kände mig lurad till att ta dubbel dos av fettförbrännare vilket är bortkastat. Den här Melanie som verkade vara ägaren har ingen servicekänsla alls. Kamera i behandlingsrummet vilket inte känns bra och inte informeras om. Hon tar bilder som hon lägger ut på sociala medier utan att fråga. Jag har slängt 4000 kr i sjön och skulle inte rekommendera någon att gå hit! Läs mer
  • 2019-07-24

Melanie F skrev om Salong whyNot
    Rekommenderar starkt!
    direkt kundbemötande när man kliver in i kliniken!väldigt mysig stämning med musik och fika att ta för sig. väntetiden är inte så lång och personalen är hur trevliga som helst .är 100% nöjd med min behandling där.väldigt proffsigaoch trevlig människor ...... älskar! allt med dem är super. Läs mer
  • 2019-07-11

Susanne Birgitta L skrev om Salong whyNot
    köpte från lets deal botox .salong ligger bra till om man tar sig med kommunala färdmedel. billigt 🌞 Läs mer
  • Sandra-ziba S

2019-06-24

Sandra-ziba S skrev om Salong whyNot
    Bästa salongen. Melanie som äger salongen är verkligen en av de duktigaste jag har träffat inom Branchen. En perfektionist med mycket kunskap inom fillers! Läs mer
  • 2019-05-21

Gina A skrev om Salong whyNot
    Gjorde en fillers behandling som jag köpte via lets deal, dum som man va tyvärr, och som i efterhand har kostat mig tio tusentals kronor för att få det justerat hos en annan klinik i Gbg pga felbehandling, när jag försökte prata med henne blev hon bara arg och skyllde ifrån sig. Läs mer
  • Sanaz Z

2019-05-09

Sanaz Z skrev om Salong whyNot
    OBS! Otillåten övervakningskamera i behandlingsrummet riktad mot patienten. Ni har ingen laglig rätt att filma era patienter, detta kan ni anmälas för!

Gällande behandlingen:
    Fick vänta i 30minuter fast jag hade bokat tid, ingen ursäkt gavs.
    Gjorde fillerbehandling, lämnade salongen med knölig överläpp, tjockare på höger sida än vänster och inte med den mängd filler jag betalade tusenlappar för. Talade om detta på plats men väldigt irriterat sa Melanie att det jämnar ut sig sen. Bad mig komma tillbaka om 2 veckor för ytterligare korrigering. Ska det behövas om första besöket är bra nog??
    Inte en enda person i min omgivning såg att jag hade gjort behandling.

Enda positiva med stället var att frisören verkade trevlig och respektfull, thats it!

Notis till Melanie: "Serviceminded = tillmötesgående, hjälpsam, lyhörd, förstående, uppmärksam..." Läs mer
  • Maria V

2019-04-28

Maria V skrev om Salong whyNot
    Varning! Varning! Oseriöst!

Gjorde en fettreducerande behandling på hakan. De filmade men påstod att de inte skulle publicera detta någonstans. Den kom upp på instagram samma kväll...
    Jag gjorde totalt två behandlingar utan något som helst resultat. Men ser att Melani på instagram påstår att jag gjort tre behandlingar och att jag ”är så nöjd med mitt fantastiska resultat.”
    Helt sjukt att ljuga om andra människor så för att lura blivande kunder. Läs mer
    Sanaz Z gillar detta
  • Sandra B

2019-02-16

Sandra B skrev om Salong whyNot
    GÅ INTE HIT!!

Aldrig NÅGONSIN gått till någon mer USEL och OSERIÖS salong.

Köpte en deal på Lets Deal där det var klippning/balayage samt OLAPLEXbehandling. Det var riktigt dumsnålt gjort!

Det började med att jag köpte min deal och sedan fick jag dolda kostander på 900 kr på salongen... Då var jag uppe i det faktiska priset igen så bara ett sätt att lura dit kunder.

Började med att träffa Adam som skulle klippa mig. Kallpratade om hur jag skulle klippa mig och hur ofta man bör göra det. När jag sa att jag gör det sällan så ställer han den opassande frågan : Hur mycket tjänar du?
    - Vilket ABSOLUT INTE har med saken att göra. (Kändes som ett sätt att få veta hur mycket de kunde ta extra betalt)

Visar en bild på vad jag vill ha. Adam instämmer och säger att han kan fixa detta. Han påbörjar processen.

När håret sedan ska tvättas ur så ska han borsta igenom det som han tupperat i samband med balayagen. Jag är inte hår öm men detta gjorde ONT. Han märker att jag sitter och rycker!! i stolen och flinar lite och säga att ska man bli fin så är det så här..

När det är klart så börjar han föna håret och locka det. Jag får stoppa honom och fråga om han ska klippa håret Efter han lockat det (lite ledande) Han rycker till och säger otrevligt *" va ska du klippa också?!"

Vet inte ens vad jag skulle svara på det (vi pratade om det det första vi gjorde, samt vad fan går man till frisören för annars?)

Redan när jag tvättade ur håret så ville jag bara där ifrån. Gjorde fruktansvärt ont och fanns inget förtroende.

Såg när han sedan torkat det att mitt hår gick AV när han borstade igenom det. De har alltså Blekt Sönder mitt hår.

Vid betalning så gällde endast swish, och detta till en privatperson och inte till företaget. - så jävligt shady helt enkelt.

Kom hem och grät på kvällen för jag var så extremt besviken och mitt hår såg ut som svinto. Gick tillbaka nästkommande dag då färgen var helt ojämn och jag kunde inte ha uppsatt utan att det var ljusa slingor som var i det mörka och gjorde det randigt uppe på huvudet.

MIssnöjd gick jag tillbaka och bad om pengarna tilllbaka. Melanie sa att jag skulle få tillbaka hela summan. Fick swishen tillbaka och hörde av mig till lets deal. Lets deal vidarebefodrar min reklamation och svaret Lets deal får är att Salongen minsann INTE hade haft någon missnöjd kund på länge och visste inte alls vad de pratade om. Det var Melanie som påstod detta vilket var henne som jag pratade med när jag var tillbaka och klagade.

Fick en tid hos min gamla frisör som undrade vad tusan de hade gjort med det. När hon tvättade det så FÖRSVANN ALL nyansering och jag var typ blond och sönder blekt under. (Jag är mörk brunett).

Fick ringa och ta ännu en diskussion med Melanie innan hon gick med på att ge tillbaka restrerande belopp. Läs mer
    Sanaz Z, Maria V gillar detta
  • Rebecka C

2019-01-30

Rebecka C skrev om Salong whyNot
    Why? Nonchalant personal. Svåra att kontakta. Läs mer
  • 2018-10-30

Marie skrev om Salong whyNot
    Tyvärr undvik denna frisörsalong!
    Finns inte många rätt här!
    Oproffsig klippning, alldeles för ojämt och kort, färgen satt i för länge osv
    Fick gå hem och klippa/ forma de värsta hacken och besökte en annan salong ( som frågade om det elev eller var det verkligen en frisör som satt saxen i mitt hår)två dagar senare som kunde hjälpa mig att jämna till håret nu bara att vänta tills det växer ut igen... Läs mer
  • 2018-06-12

Eva B skrev om Salong whyNot
    Tyvärr måste jag ge er dåligt betyg. Ville bara klippa topparna, men blev säkert av med cirka 10cm. Frisören hade två kunder samtidigt och jag var på salongen totalt 2h 45min (klippning och inpackning). Gick tillbaka till salongen någon dag senare för mitt hår var ojämt på ett oproffsigt sätt. Frisören försökte rätta till det , men det är inte som det brukar. Är inte petig med min frisyr egentligen, men detta blev inte bra. Känns inte så kunniga på hår tyvärr, inte mitt i alla fall. Får väl vänta tills jag kan klippa mig igen och rätta till det, fast på en annan salong. Läs mer
  • Sima A

2017-12-22

Sima A skrev om Salong whyNot
    Supertrevliga Sara fixade jättefina naglar till mig! Alltid så otroligt cool design och handmålade detaljer på naglarna! 5 av 5! Läs mer
  • 2017-12-04

Jacob O skrev om Salong whyNot
    Smidiga att ha att göra med, enkelt att boka. Läs mer
  • Johan W

2017-12-02

Johan W skrev om Salong whyNot
    Linda är den bästa frisör jag haft! Jag har bara fått vanlig herr-klippning, men jag har alltid varit väldigt nöjd och Linda klippte ur håret på ett sätt som ingen annan har kunnat göra. Dessutom väldigt trevlig! Alltid ett nöje att gå dit och jag kom dit även efter att jag flyttat från området. Läs mer
  • 2017-11-29

Anna Karolina M skrev om Salong whyNot
    Mycket trevlig salong. Känns fräsch oCh modern. Lätt att boka och så gillar jag Hazel, såklart! Läs mer
  • 2017-11-29

Solveig H skrev om Salong whyNot
    Köpt slingor o klipp. Bra arbete o trevligt bemötande Läs mer
  • 2017-11-27

Anna H skrev om Salong whyNot
    Vänligt, positivt bemötande. Flexibelt. Skicklig frisör (Hazel). Läs mer
  • 2017-11-15

Lisa L skrev om Salong whyNot
    Jättefint bemötande. Trevlig personal. Rekommenderas varmt till andra. Lyhörda frisörer. Läs mer
  • 2017-11-13

Åsa R skrev om Salong whyNot
    Har varit jättenöjd genom alla år som jag har varit kund hos Why not. Läs mer
  • 2017-11-13

Verifierad kundrelation
    Anna A skrev om Salong whyNot
    Jag har varit kund på Why Not i säkert 10 år, kanske mer. Vid varje tillfälle har jag gått ifrån salongen supernöjd med en frisyr som inte bara är snygg en vecka eller månad utan som växer ut på ett snyggt sätt. Jag går inte till frisören ofta men när jag gör det så går jag till Hazel på Why Not. Jag har alltid helhjärtat rekommenderat Why Not till alla jag känner, kvinnor och män. Läs mer

Bästa Frisörerna nära Salong whyNot:

Rea D Rea D tycker:
“Har varit Annahs kund i flera ...” Läs mer
Sanaas hairteam (3.5km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte