Alla kategorier Frisör Västra Götaland Göteborg Salong whyNot

Salong whyNot

Tredje Långgatan 5, 413 05 Göteborg — Visa karta

3.5 i betyg av av 13 omdömen
Här på Salong WhyNot hittar du en frisörsalong med lång historia och bred kompetens som finns i centrala Linné i Göteborg. Vi frisörer här på salongen brinner verkligen för vårt yrke och håller oss ständigt uppdaterade på allt som innefattar hår, färg och form.

Är du intresserad av att få expresstyling inför ett event? Vi erbjuder en behandling där du får snygg och snabb styling som håller hela kvällen. Självklart ingår något gott att dricka som uppladdning för festligheterna.

Varmt välkommen till oss - boka gärna din tid online!
Öppet just nu
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 13 kunder tycker om Salong whyNot

• Sandra B

2019-02-16

Sandra B skrev om Salong whyNot
    GÅ INTE HIT!!

Aldrig NÅGONSIN gått till någon mer USEL och OSERIÖS salong.

Köpte en deal på Lets Deal där det var klippning/balayage samt OLAPLEXbehandling. Det var riktigt dumsnålt gjort!

Det började med att jag köpte min deal och sedan fick jag dolda kostander på 900 kr på salongen... Då var jag uppe i det faktiska priset igen så bara ett sätt att lura dit kunder.

Började med att träffa Adam som skulle klippa mig. Kallpratade om hur jag skulle klippa mig och hur ofta man bör göra det. När jag sa att jag gör det sällan så ställer han den opassande frågan : Hur mycket tjänar du?
    - Vilket ABSOLUT INTE har med saken att göra. (Kändes som ett sätt att få veta hur mycket de kunde ta extra betalt)

Visar en bild på vad jag vill ha. Adam instämmer och säger att han kan fixa detta. Han påbörjar processen.

När håret sedan ska tvättas ur så ska han borsta igenom det som han tupperat i samband med balayagen. Jag är inte hår öm men detta gjorde ONT. Han märker att jag sitter och rycker!! i stolen och flinar lite och säga att ska man bli fin så är det så här..

När det är klart så börjar han föna håret och locka det. Jag får stoppa honom och fråga om han ska klippa håret Efter han lockat det (lite ledande) Han rycker till och säger otrevligt *" va ska du klippa också?!"

Vet inte ens vad jag skulle svara på det (vi pratade om det det första vi gjorde, samt vad fan går man till frisören för annars?)

Redan när jag tvättade ur håret så ville jag bara där ifrån. Gjorde fruktansvärt ont och fanns inget förtroende.

Såg när han sedan torkat det att mitt hår gick AV när han borstade igenom det. De har alltså Blekt Sönder mitt hår.

Vid betalning så gällde endast swish, och detta till en privatperson och inte till företaget. - så jävligt shady helt enkelt.

Kom hem och grät på kvällen för jag var så extremt besviken och mitt hår såg ut som svinto. Gick tillbaka nästkommande dag då färgen var helt ojämn och jag kunde inte ha uppsatt utan att det var ljusa slingor som var i det mörka och gjorde det randigt uppe på huvudet.

MIssnöjd gick jag tillbaka och bad om pengarna tilllbaka. Melanie sa att jag skulle få tillbaka hela summan. Fick swishen tillbaka och hörde av mig till lets deal. Lets deal vidarebefodrar min reklamation och svaret Lets deal får är att Salongen minsann INTE hade haft någon missnöjd kund på länge och visste inte alls vad de pratade om. Det var Melanie som påstod detta vilket var henne som jag pratade med när jag var tillbaka och klagade.

Fick en tid hos min gamla frisör som undrade vad tusan de hade gjort med det. När hon tvättade det så FÖRSVANN ALL nyansering och jag var typ blond och sönder blekt under. (Jag är mörk brunett).

Fick ringa och ta ännu en diskussion med Melanie innan hon gick med på att ge tillbaka restrerande belopp. Läs mer
  • Rebecka C

2019-01-30

Rebecka C skrev om Salong whyNot
    Why? Nonchalant personal. Svåra att kontakta. Läs mer
  • 2018-10-30

Marie skrev om Salong whyNot
    Tyvärr undvik denna frisörsalong!
    Finns inte många rätt här!
    Oproffsig klippning, alldeles för ojämt och kort, färgen satt i för länge osv
    Fick gå hem och klippa/ forma de värsta hacken och besökte en annan salong ( som frågade om det elev eller var det verkligen en frisör som satt saxen i mitt hår)två dagar senare som kunde hjälpa mig att jämna till håret nu bara att vänta tills det växer ut igen... Läs mer
  • 2018-06-12

Eva B skrev om Salong whyNot
    Tyvärr måste jag ge er dåligt betyg. Ville bara klippa topparna, men blev säkert av med cirka 10cm. Frisören hade två kunder samtidigt och jag var på salongen totalt 2h 45min (klippning och inpackning). Gick tillbaka till salongen någon dag senare för mitt hår var ojämt på ett oproffsigt sätt. Frisören försökte rätta till det , men det är inte som det brukar. Är inte petig med min frisyr egentligen, men detta blev inte bra. Känns inte så kunniga på hår tyvärr, inte mitt i alla fall. Får väl vänta tills jag kan klippa mig igen och rätta till det, fast på en annan salong. Läs mer
  • Sima A

2017-12-22

Sima A skrev om Salong whyNot
    Supertrevliga Sara fixade jättefina naglar till mig! Alltid så otroligt cool design och handmålade detaljer på naglarna! 5 av 5! Läs mer
  • 2017-12-04

Jacob O skrev om Salong whyNot
    Smidiga att ha att göra med, enkelt att boka. Läs mer
  • Johan W

2017-12-02

Johan W skrev om Salong whyNot
    Linda är den bästa frisör jag haft! Jag har bara fått vanlig herr-klippning, men jag har alltid varit väldigt nöjd och Linda klippte ur håret på ett sätt som ingen annan har kunnat göra. Dessutom väldigt trevlig! Alltid ett nöje att gå dit och jag kom dit även efter att jag flyttat från området. Läs mer
  • 2017-11-29

Anna Karolina M skrev om Salong whyNot
    Mycket trevlig salong. Känns fräsch oCh modern. Lätt att boka och så gillar jag Hazel, såklart! Läs mer
  • 2017-11-29

Solveig H skrev om Salong whyNot
    Köpt slingor o klipp. Bra arbete o trevligt bemötande Läs mer
  • 2017-11-27

Anna H skrev om Salong whyNot
    Vänligt, positivt bemötande. Flexibelt. Skicklig frisör (Hazel). Läs mer
  • 2017-11-15

Lisa L skrev om Salong whyNot
    Jättefint bemötande. Trevlig personal. Rekommenderas varmt till andra. Lyhörda frisörer. Läs mer
  • 2017-11-13

Åsa R skrev om Salong whyNot
    Har varit jättenöjd genom alla år som jag har varit kund hos Why not. Läs mer
  • 2017-11-13

Verifierad kundrelation
    Anna A skrev om Salong whyNot
    Jag har varit kund på Why Not i säkert 10 år, kanske mer. Vid varje tillfälle har jag gått ifrån salongen supernöjd med en frisyr som inte bara är snygg en vecka eller månad utan som växer ut på ett snyggt sätt. Jag går inte till frisören ofta men när jag gör det så går jag till Hazel på Why Not. Jag har alltid helhjärtat rekommenderat Why Not till alla jag känner, kvinnor och män. Läs mer

Bästa frisörerna i Göteborg:

JULIA G JULIA G tycker: