Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag40 omdömen om Skruvat.se
-
skrev om Skruvat.se
Beställde 2 st drivknutar. 1 drivknut där påsen är uppbruten och det är inte ens rätt del. Gör en reklamation får till svar att jag ska vända mig till ARN av en jätteotrevlig man.
,skruvat påstår att delen är skadad fast vi inte ens har rört den. Lyssnar och säger att om jag vill gå vidare ska jag kontakta ARN för att dem har tagit beslut om att varan är skadad fast vi fick en öppnad paket. Bra jobbat Skruvat.se. Ta ansvar
Frågar om dem inte ska ta ansvar. Får till svar att jag ska kontakta ARN igen. Oseriös företag ta er ansvar. Blir nu tvungen att betala för delen ändå. -
-
skrev om Skruvat.se
EDIT: Uppdaterade nu ifrån 1 stjärna till 3 på grund av att skruvat har löst situationen åt mig nu så jag fick skicka tillbaka däcken och återbetalat pengarna. För att jag inte ger en 4 eller 5 är att det inte var en smidigt retur även då email användes i chatten som var bunden till order förutom betalkort och då man påstod att jag ej var kund.
Order 4520590
Beställde däck ifrån skruvat på en adress i Oskarshamn och betalade med ett betalkort hemmahörande Umeå som går att bevisa att det är mitt. Jag ringer upp och frågar om retur ifrån Umeå som inte var några problem.
Nu idag med retursedlar så säger DSV Road att jag måste kontakta skruvat och ändra returadress. Skruvat i sin tur säger nu att det är omöjligt att göra och att de är bunden till beställarens adress vilket är betalt med mitt kort. De beklagade sig och var ledsna över min situation och att de ej kunde göra något för att hjälpa mig i Umeå att returnera däcken jag köpt med mitt kort.
Jag begärde att få prata med någon högre upp men de ville endast ge mig kundtjänstnummer vilket jag inte kommer långt på i detta ärende! Så är detta någon slags policy skruvat har eller är det olagligt att ändra returadress om man kan bevisa köpare.
Riktigt jävla uselt, jag kommer definitivt att hålla mig undan skruvat från och med nu i protest då det finns delar att köpa billigt på andra ställen när jag blev behandlad så här! -
skrev om Skruvat.se
EDIT: Uppdaterade nu ifrån 1 stjärna till 3 på grund av att skruvat har löst situationen åt mig nu så jag fick skicka tillbaka däcken och återbetalat pengarna. För att jag inte ger en 4 eller 5 är att det inte var en smidigt retur även då email användes i chatten som var bunden till order förutom betalkort och då man påstod att jag ej var kund.
Order 4520590
Beställde däck ifrån skruvat på en adress i Oskarshamn och betalade med ett betalkort hemmahörande Umeå som går att bevisa att det är mitt. Jag ringer upp och frågar om retur ifrån Umeå som inte var några problem.
Nu idag med retursedlar så säger DSV Road att jag måste kontakta skruvat och ändra returadress. Skruvat i sin tur säger nu att det är omöjligt att göra och att de är bunden till beställarens adress vilket är betalt med mitt kort. De beklagade sig och var ledsna över min situation och att de ej kunde göra något för att hjälpa mig i Umeå att returnera däcken jag köpt med mitt kort.
Jag begärde att få prata med någon högre upp men de ville endast ge mig kundtjänstnummer vilket jag inte kommer långt på i detta ärende! Så är detta någon slags policy skruvat har eller är det olagligt att ändra returadress om man kan bevisa köpare.
Riktigt jävla uselt, jag kommer definitivt att hålla mig undan skruvat från och med nu i protest då det finns delar att köpa billigt på andra ställen när jag blev behandlad så här! -
-
skrev om Skruvat.se
Beställde nya däck av Skruvat den 9:e juli. Tog premium däck med 3-5 dagars leveranstid. Perfekt i GOD tid inför semestern. 14 dagar senare så har jag inte hört något. Så ringer Skruvats kundservice. Där informeras jag om att alla däck går via deras samarbetspartner bythjul.. som jag inte kände till och hade då inte lagt en beställning.
Annullerade ordern och fick veta att jag inom någon dag skulle få mail och pengar tillbaka.
Idag ringer jag igen, samma person som svarar, säger att det var han jag talade med för drygt 14 dagar sen, vilket han konstigt nog fnissar och säger "nej det hade jag kommit ihåg". Han tar ordernummer, ja, såklart det var han, han fann sina egna anteckningar.
Annulleringen hade "studsat" i samarbetspartnerns system, och där lämnades mitt ärende.
Vid det här laget har vi fått avboka semesterplaner och verkstadstider och vi kommer inte få några däck under semestern alls utan måste beställa om via någon annan leverantör.
Försöker skruvat kompensera eller mitigera det som hänt? Nej. Man lägger ansvaret på sin samarbetspartner och that's it. Vi får se om det dyker upp något mail eller återbetalning. -
skrev om Skruvat.se
Sämsta möjliga företag. Man betalar en vara får orderbekräftelsen.
Där står det att dom har varan i lager lev 1-3 vardagar.
Fick nu 2 dagar senare leveransbekräftelse och kommer få varan om 5 dagar.
Enligt dom så tar det 3 arbetsdagar att plocka en order sen 5 dagar att skicka den.
Men enligt order. Så framgår det ej. Finns inget som styrker detta.
Vill bara varna för detta bluff företag.
Hoppas ni inte köpte massa saker där och står o väntar -
skrev om Skruvat.se
Köpte en ljuddämpare juli 2021 som jag häromdagen upptäckte ett litet hål på och där det läcker ut avgaser (kört max 250 mil). Gjorde en reklamation det med tydlig bilddokumentation på hålet. De vill ändå att jag monterar bort ljuddämparen och skickar in den. Jag ska sedan vänta på att skruvat eller tillverkaren av ljuddämparen ska göra en analys av felet, och sedan eventuellt skicka en ny ljuddämpare till mig om de bedömer att det är fabrikationsfel. Allt medan min bil då blir obrukbar i veckor/månader.
-
skrev om Skruvat.se
Beställer en dragkrok till en BMW & när jag hämtar ut den så är den dåligt förpackad & dessutom till en Toyota!
Skickar tillbaka den i samma skick som den var när jag mottog den men nu hävdar dom på att den är smutsig mm & tänker inte godkänna returen! Får betala frakten hem till mig igen annars skulle dom kasta den!
Har köpt mycket grejor från skruvat men det här var sista gången! -
skrev om Skruvat.se
Skickardel till helt fel bil, skyller på mig och jag tvingas betala returfrakt för deras slarv! Undvik skruvat!
-
skrev om Skruvat.se
När man söker på registreringsnummer förväntar jag mig få upp delar som passaktuell bil. Det är ju också vad hemsidan ger intryck av. Beställer vindrutetorkarblad till min bil och får sedan två stycken som inte passar. Går in och reklamerar detta och får returhandlingar mailade och skickar tillbaks. Sen har dom mage att debitera mig 70 kronor för returen då jag borde veta att min bil inte hade "krokfäste" samt min bils motorkod. Varför ha sökning på Reg-nummer om ni ändå visar varor som inte passar?
Har handlat på autodoc, bildelaronline24 och andra och aldrig råkat ut för något liknande.
För några år sen hade jag en dispyt med skruvat som jag var tvungen att gå till ARN för att få tillbaka mina pengar när dom skickat fel del (ett avgassystem, så betydligt mera pengar).
Nä, vissa förtjänar tydligen inte en andra chans :( -
skrev om Skruvat.se
Riktigt uselt, returnerade reservdelar till skruvat, 2 bromssköldar, råkade få med fel retursedel, nu kan jag varken få återbetalning eller tillgodokvitto, dåligt skruvat, kommer köpa reservdelar via andra foetsättningsvis, uppdaterat, det löste sig rill slut , jag fick tillbaka pengarna för 2 st returnerade bromssköldar, bra ,tack Fredrik på skruvat/skruvat
-
skrev om Skruvat.se
Köpte ett hjullager som enligt beställningen var rätt uppgivet OEM-nummer och hade chattkontakt dessutom för att stämma av.
Slutade med att bilen stod på lyften hos bilfirman med avdraget gammalt lager och det nya från Skruvat var fel. var tvungen att betala ett betydligt dyrare lager som bilfirman sålde då dom var tvungna att få ner bilen från lyften för kommande jobb. -
skrev om Skruvat.se
Beställde en leverans som skulle skickas med Schenker. När leveransen är på väg så tvingas man till hemleverans eller uthämtning på terminal flera mil bort. Inget av dessa alternativ fungerar för mig.
Schenkers kundtjänst hävdar att Skruvat.se kan ändra leveransen så att den går till ett ombud istället. Skruvats kundtjänst vägrar vara behjälpliga med detta, påstår att Schenker ljuger och vill inte försöka kontakta dem.
Efter att jag kontakta Schenker igen och fått det bekräftat ytterligare en gång så ringer jag Skruvats kundservice. De vägrar åter igen att vara behjälpliga, är extremt otrevliga, säger att Schenkers kundtjänst ljuger och vägrar förklara varför de inte vill försöka hjälpa mig.
Det slutar med att Skruvats medarbetare (Isak) slänger på luren. -
skrev om Skruvat.se
Bedrövligt företag och framför allt kundservice. Har reklamerat en vara och det har gått över 3 veckor sedan skruvat fick tillbaka varan men inga pengar får man. När jag ringer får jag prata med en Micke som är väldigt otrevlig, blev till och med klickad sist vi pratade som säger att han inte kan göra något mer än att skicka ett Mail till laget för att höra om status.
Kommer aldrig handla från Skruvat igen! -
skrev om Skruvat.se
Listar delar som antingen inte finns eller inte passar. Uppgiven leveranstid är veckor istället för dagar. Värst är skruvats arroganta kuntjänst.
-
skrev om Skruvat.se
har köpt en stotfongare skydd till min bmw och på bilden på hemsidan visar helt annorlunda an den jag fick och det tog 22 dagar tills jag fick retur sedl och när de fick returen meddelade de mig att kartongen är tom 🤔 och jag bad de att kontakta postnord men fick inget svar och nu vet inte vad ska jag göra med den situationen och jag rekommenderar inte de 🕳️
-
skrev om Skruvat.se
Funktionen att söka på delar till din bil ger helt felaktiga delar. Det framgår inte tydligt och då blir det mycket problem när man står där med fel del. De ersätter inte dessa delar om man använt den felaktiga delen.
-
skrev om Skruvat.se
Hitta på leveranstid på 1-2 dagar vid beställning gäller inte alls i verkligheten som blir upp till en vecka- 10 dar.. 😡 + att de är otroligt svårt kånglugt att kommunicera med skruvat dessutom 😡
-
skrev om Skruvat.se
köpte bromsbelägg som visade sig vara fel storlek efter ha monterat dem. Jag skicka tillbaka dem för reklamation och tog 5 veckor för svar . Blev nekad ersättning för jag hade testat beläggen . Detta var sista gången ja köpte något från Skruvat. dem är verkligen skuvade i huvudet på riktigt. Kommer köpa från AUTODOC framöver
-
skrev om Skruvat.se
Väldigt svårt & krångligt att rätta till fel som är vållande från Skruvat.se el deras leverantörer samt väldigt stor ovilja hos kundtjänsten att vara behjälplig att rätta till felen och ersätta kund som redan betalt varorna, som var felaktiga pga skruvat skickat fel varor.
Samt så kan inte kundtjänsten svara på frågor om produkter utan säger bara att jag ser inte dessa varor här så dem finns inte fast jag har skickat skärmdump till dem per mail.
Goodwill verkar inte finnas hos detta bolag, tydligen ska man som kund vara glad att man får handla av dem och bara hålla tyst. -
skrev om Skruvat.se
Katastrofprisgaranti som inte gäller om konkurrent har gjort en prissänkning. Men då är det väl knappast en garanti att man håller lägre priser.
Inge mer köp där när det finns andra billigare typ autodoc. -
skrev om Skruvat.se
Sajten listar reservelar som inte passar bilen trots att man angett sitt registreringsnummer. Jag sökte på "bakre ljuddämpare" och fick tre träffar för min Volvo. INGA av dessa visade sig passa. När jag påtalade problemet påstår de att det är kundens ansvar att även kontrollera att originalreservelsnumret stämmer med biltillverkaren reservdelsnummer. Med den policyn blir sökningen på registreringsnumret helt meningslös och dessutom vilseledande.
-
skrev om Skruvat.se
Varning, handla inte av Skruvat. Beskrivning och bilder av reservdelar stämmer inte med vad man får. De okunniga stropparna på kundtjänst vägrar ta skräpet i retur. Fick fel även vid förra beställningen, nu får det vara nog. Aldrig mer Skruvat🤬
-
skrev om Skruvat.se
Beställde ett par Dimljus till min Audi…
Beställde ett par Dimljus till min Audi a3a o fick enbart det ena levererat och även den va fel modell så jag skapade ett retur ärende och skrev ut en retursedel på min sida på skruvat.se o packade ner dimljuset o klistrade igen paketet,lämnade in paketet samma dag hos Schenker ombud.(har fått leverans bekräftelse av schenker att de returnerat mitt paket).
2 månader senare och efter en massa mejl så skickar dom en påminnelse att jag nu skall betala för 2 dimljus fast de bara levererade ett som de även fick i retur.Samt påminnelse avgifter.
Håll er borta från detta skitbolag,detta var de sista jag handlade av detta skumraskbolag.Totalt ovilliga o lösa problemet.
Vill ge skruvat mitt order nummer som är 2786216.
Och om inte fakturan makuleras då jag har bevis från Schenker att ni tagit emot returen från mig för snart 2 månader (29/7-2019) sen o ändå försöker få betalt.Så kommer jag göra en polisanmälan om bluff faktura imorgon Fredag var så säker.Eller ta de till tingsrätt för betalt får ni aldrig.
Ni verkar köra detta race med alla som ska returnera eller reklamera,USELT.
Stor Varning på detta oseriösa bolag. -
skrev om Skruvat.se
Man skall vara uppmärksam på lerveranstider som man tror står bredvid objekten de är bara när dom skickar försädelserna.
Jag fick bara endel av min beställning då DHL slarvat bort resterande, men väldig dålig hjälp och bemötande ifrån Skruvat. -
skrev om Skruvat.se
Mycket missnöjd
dålig leveranstid ,fel passform,
bild stämmer ej
inget att rekommendera -
skrev om Skruvat.se
Styr undan skruvat.se, tidernas bluffmakare.
Dom skickar iväg fel delar, osäker på ordernummer, rotar med order! Och när man vill lämna tillbaka delarna för att få pengarna tillbaka, vad händer då? Jo då får man ett avslag på 200,- vid nästa köp, alltså förlorade man 1500,- -200 om man hade handlat en nästa gång! 0 1300,- i minus + alla delar man sitter igen med, som man inte F mej vet vilken bil dom passar. Om inte detta var nog, så fick jag en onödiga stor värstadsräkning med ett uteblivet byte.
Jo då, med skruvat.se kan man helt och hållet skruva bort sej. Det stod på östeuropeisk på emballagen på varorna. Man köper in billiga och spekulativa delar från Östeuropa och säljer dom antagligen för det dubbla här i Sverige. hoppar du på denna dillen blir du mest trolig lika lurad som jag blev. Och man får inte byta till sej pengarna igen. -
skrev om Skruvat.se
Kan inte tänka mig ett värre företag. Den levererade kylaren läcker. skruvat.se svarar inte per mail och ber mig beställa en ny som jag får om några veckor. Sedan kanske jag slipper betala för 2st....
Inte vasst. -
skrev om Skruvat.se
Först och främst köp inget från Skruvat.se
Det är ett riktigt skit företag!
Jag köpte nya bromsskivor och bromsbelägg fram och bak till min bil. Byte dom tillsammans med en god vän som har jobbat som bilmekaniker under 10 år. Dvs bytt massor av bromsskivor. Vi var noggranna som man är när man gör nått till sig själv. Rengjorde noggrant mm. Inga vibrationer eller bekymmer fanns efter montaget tills efter ca 1,5 år senare då jag började känna vibrationer i bromspedalen och i ratten vid bromsning. Jag kontaktar Skruvat.se och informerar om felet. Dom vill då att jag ska ta kort på skivornas fram och baksida. Vilket jag gör, får som svar att jag ska skicka in skivorna för bedömning. Frågar då om jag får nya skivor skickade till mig så att jag kan köra med bilen under tiden. Inget som var självklart men efter en del diskussioner så skickas nya skivor till mig och jag skickar in dom som jag vill reklamera. 2 dagar efter jag skickade dom på posten får jag svar. Ej godkänt. Ringer upp och vill få svar på varför dom inte är godkända?. Svaret jag får då är jag vet inte men ska skicka över den rapport som finns.
Väntar på rapporten men får inget. Det går en månad och får då ett mail igen som säger att reklamationen är inte godkänd igen. Enligt Skruvat.se så har vi inte rengjort tillräckligt vid hjulnaven innan montage. Vilket inte stämmer!
Där rengjorde vi med stålborste så att ytan var ren och slät. Hade vi inte gjort det rent och snyggt så hade jag haft vibrationer direkt efter montaget. Vibrationerna uppstod ca 1,5 år senare.
Är riktigt besviken och kommer aldrig mer köpa nått från Skruvat.se och självklart inte rekommendera dom till nån. -
skrev om Skruvat.se
Varnar för företaget, använd dem inte. Jag beställde ljuddämpare. På hemsidan stod att det fanns i lager och skulle skickas efter 2-4 dagar. 2 månader senare har jag fått ett femte leveransbesked om att det skickats från utlandet och kan ta en vecka innan ljuddämparen är i Sverige. Nu har min besiktningstid gått ut och jag står utan bil.
-
skrev om Skruvat.se
Fick inte varorna enligt leveranstiden. Väldigt bökiga att ha o göra med, tjejerna på kundservice gav felaktig information flera gånger och ljög om vad som stod i deras villkor. Fick inte prata med chefer, blev inte uppringd när de lovat etc. Avbeställde mina varor och krävde kompensation. Rekommenderar ingen att beställa härifrån om man inte vill vänta länge på sina varor och accepterar att bli dåligt bemött.
-
skrev om Skruvat.se
Det här är ett företag som skyltar med låga priser och snabb leverans, men inget stämmer. Priser är ganska bra med leveranstiderna är oftast långa och det är svårt att få svar från kundtjänst. Vill du lämna tillbaka en vara kan du räkna med att du får ligga ute med dina pengar under mycket lång tid. Det här företaget är inte seriöst utan behandlar sina kunder sämre än luft. Var speciellt uppmärksam om varan finns i lager eller om den finns hos leverantören för leverans. Leveranstiden kan skilja från 5 dagar upp till 2 månader. Handla inte är här, det här är ett dåligt företag!!
-
skrev om Skruvat.se
Skickar en del som är felgängad. Vägrar buda ut en ny del till verkstaden ca 4 km. Tar ett halvår för återbetalning. Gör dina köp någon annanstans.
-
skrev om Skruvat.se
Varning för deras tjänst ”Skruvat & Klart”!
Jag har fått betala nästan dubbelt så mycket för mitt verkstadsbesök än vad jag hade behövt göra enbart för att jag använde deras tjänst. Jag fick reda på hur mycket verkstadsbesöket
egentligen skulle kostat mig eftersom verkstaden var ovana vid detta förfarande, att man betalar för arbetet till Skruvat, och därför bad om betalning när jag hämtade bilen.
Gissa om jag blir förvånad när dom ber om endast hälften av summan som jag redan betalat till Skruvat!
1600:- skulle det kostat mig egentligen om jag vänt mig direkt till verkstaden men tyvärr hade jag redan betalat 3100:- till Skruvat. Reservdelen exkluderad i båda priserna.
Jag har varit kontakt med Skruvat angående detta ett flertal gånger och dom medger att det finns ”enstaka fel” i prissättningen men dom betalar inte tillbaka någon mellanskillnad utan dom extra
pengarna lägger dom till egen skattkammare.
Ska ni använda denna tjänsten så rekommenderar jag starkt att ringa och kolla med verkstaden att priset stämmer innan ni betalar några pengar till Skruvat.
För övrigt har jag blivit ganska märkligt bemött från deras kundtjänst i detta ärende med uppenbara lögner (som jag dock kunnat motbevisa ganska enkelt). Oproffsigt, oseriöst och småaktigt.
För er som liksom jag har haft svårt för att få kontakt med Skruvat pga att dom endast har en chatfunktion på websidan som bara fungerar ibland så kommer här mailadressen till deras kundservice:
kundservice@skruvat.se -
skrev om Skruvat.se
Varning för skruvat! Värsta jag varit med om. Noll service. Skickar fel varor, mardröm att returnera (dessutom står kund för returkostnader ), åker runt i 3 dagar för att skicka tillbaka den "skit" som jag fick. Inget postombud känner till de rutiner som Skruvat beskriver på hemsidan. Omöjligt att ringa ditt. Först fick jag "dammsuga" internet riktigt ordentligt för att hitta deras nummer. Dessvärre går det inte att ringa - det är alltid upptaget, ingen växel. Förstår inte hur ett sådant företag kan existera i dagens Sverige. Skäller på mig själv att jag inte kollat Reco innan jag gjorde en beställning. Hoppas att jag ska få pengarna tillbaka. Köpte en baggagematta för 730 kronor. Med tanke på kvalitet kostar den inte mer än 200 spänn.
-
skrev om Skruvat.se
Jag köpte en strålkastare till min VW Golf och monterade den, allt var frid och fröjd tills den visar sig helt omöjlig att få igenom på besiktning. Jag reklamerar och är nu inne på min tredje ersättningsstrålkastare allihopa defekta och blir ej godkända på besiktningen. Nu vill jag inte längre få en fjärde strålkastare och har begärt pengar tillbaka skall bli spännade och se ifall jag får några pengar.
-
skrev om Skruvat.se
Skruvat.se = bluff
Står att ajg ska tjäna 20% på delarna jag ska köpa.
Hur kan det då vara möjligt att filtrerna är dyrare än orginalhandlarnas prislista som dom får från generalagenten. BLUFF BLUFF BLUFF!
Jag tjänar inga % jag förlorar.
Värsta jag varit med om, kan det ens vara lagligt att göra så? -
skrev om Skruvat.se
Varning! Trots att de skickat en del som inte passar ( var inloggad med reg.nr.) vägrar de att betala för returkostnad. DÅLIGT!
Jag kommer inte att gå under p.g.a detta eftersom delen kostar 156:- men returen skulle kosta minst 70:- och så läser jag på Rejta att folk inte fått pengar tillbaka trots att de returnerat. Jag vill inte förlora 70:- till.
Dessutom har de inget tfn.nr. på hemsidan. Fick gå via Hitta.se för att få tag numret. Detta efter att de bara skickat standardsvar på mina frågor via mail.
Jag kommer aldrig att handla där igen! -
skrev om Skruvat.se
Skruv löst på skruvat.se
Delarna passar ej då de är feltillverkade.
Kundtjänst (Peter Andersson med chef) vägrar lösa problemet trots mailväxling 6 gånger. Sunt förnuft vet man inte vad det är och inget kan dom om bildelar då de tyckte att jag skulle beställa knutkors med 28mm lagerkoppar istället för 29mm som det ska va vilket dom vet. Min kardan skulle inte ta mig ens till närmaste korsning om jag följt deras rekommendationer.
Mycket mer idioti har jag fått höra av Skruvat som jag inte orkar skriva nu.
Aldrig mer -
skrev om Skruvat.se
Jag är mycket missnöjd men detta företag. De skickar felaktiga varor och vägrar ta emot en retur. De vill att jag ska stå för frakten.
Jag vill varna allla för detta företag. -
skrev om Skruvat.se