2 timmar i telfonkö, hela tiden plats 10, totalt oseriöst

Skruvat.se
62 omdömen om Skruvat.se
Katastrof hantering och så ljuger dom dessutom på telefon.
Personalen vägra hjälpa mig att avbeställa en beställning. Skruvat lyder ej konsumentköplagens alla paragrafer genom att försvåra en retur. Jag har pratat med personalen vid flera tillfällen de kommunicerar ej med varandra och trots att jag har avbeställt varorna ändå får jag meddelande om att hämta min varor. Det skapar onödig stress och jag vet inte vad som kommer att hända. Kommer jag bli betalningsskyldig eller ej det vet jag inte eftersom Skruvat vill gärna psykisk tortera mig genom att låta saker och ting hänga i luften. Det råder mycket oklarhet om vad som kommer att hända framöver.
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Helt ok priser men totalt kass mail support. Gått flera dagar utan att ha fått svar på mina frågor.
Ordered a new rear hatch lock for my car, and it failed just three weeks after being fitted, while we were on holiday. We had to dismantle into the rear hatch to get our stuff out, then remove the lock which had failed catastrophically internally. I would not trust any products from this company again.
hej! jag beställde en produkt och fick den inom rimlig tid. Priset på den var svårt att hitta billigare någon annanstans. De skickade rätt produkt, ordentligt packat också. Vet inte om de hade den i lager eller inte, men med tanke på priset så spelade det inte någon roll. Det tog max ca 2 veckor. Svårt att hitta någon kritik. Efter köpet fick jag ett utvärderingsmail också. Kan väl bara tänka mig generellt att om man beställler via nätet speciella delar etc så brukar det vara bra att ta reda på ordentligt vad man ska ha innan man beställer så man slipper att byta etc.
Beställde torkarblad att ha i reserv över vintern. Öppnade dem först på försommaren. Då saknades en adapter i en av förpackningarna. De vägrade ta något ansvar för detta efter att 30 ångerdagar hade löpt ut. Det hade varit en god insats att bara skicka ett nytt och få en nöjd kund nu när levererad vara ej var komplett.
De lovar mycket, men håller inte måttet. Beställer vattenpump med chassienummer och får fel ändå! Ville komplettera orden efter 10 minuter, men kommer inte fram på telefonen trots 2 försök med väntan över 30 minuter båda gångerna trots att jag är nr 1. Ett skämt. Skriver då ett mejl och ber om komplettering. får svar efter 6 dagar att jag kan cancelera orden!??? den är redan levererad. Idioterna har noll koll!
Lagersaldo stämmer inte leveranstider på 1 månad beställde ett bromsok via regnummer som endast togs upp ur kartongen och konstaterades inte passa visuellt utan provmontering. Returnerade men den godkändes inte. Blåst på över 2000 kr. Undvik detta företag till varje pris
De ljuger om lagersaldo! De säger sig ha en vara i lager som jag provat beställa vid två tillfällen och ingen av gångerna har den levererats! Det värsta är att det står att den finns i lager med 2-4 dagars leveranstid! Och det står så fortfarande fast jag just fått mejl från dom där de säger att de inte kan leverera den. Det jag försökte köpa var en komplett höger backspegeln till en Toyota Aygo.
Riktig bluff företag. Har delar som Lagervara och leverans inom 2-4 dagar, enligt hemsidan, sen när man köper delen, får man ett mail med inte, att det tar 2 veckor att få hem det och inga andra alternativ erbjuds. Se tar det minst 4dagar att få delen från deras lager skickad. Avbokning är extremt svårt efter 1 till 2 timmar i telefonkö och sen skyller dom på Klarna, fast det är Skruvat som sålde varorna. Kan absolut avråda att handla från dom, Autodoc eller Trodo är mycket bättre.
Dom skiter fullständigt i sina kunder. lovar att dom ska återkomma med besked men det händer inte och man får sitta i en halvtimme i telefonkö. Kommer aldrig handla där igen.
Fullständiga fifflare. Vara finns i lager och ska komma 3-5 dagar. Tar över 2 veckor då det skickas från Tyskland. Kommer i en vanlig vitt wellpapp-kolli. Öppnar, ser jag beställt fel, tejpar igen och skickar tillbaka. Då har jag "förstört originalförpackningen" när jag tejpat igen den och de behåller därför både mina pengar och min retur. Kundsupporten är jätteotrevlig, skrattar åt mig och hänvisar mig att anmäla till ARN, samtidigt som personen hånfullt meddelar att summan är under gräsen för vad ARN hanterar och önskar mig lycka till innan han lägger på i örat.
Levererade överhuvudtaget inte den vara jag beställde. Ingen kommunikation. Efter 3 veckor krävde jag pengarna tillbaka. Återstår att se om jag får det. Varning!
Dom ljuger om leveranstider. Står det 2-4 dagar så räkna med 2 veckor, går snabbare att beställa från amazon.de eller ebay.de. Det är därifrån dom beställer
Riktigt uselt. Leverans 2- 4 dagar "lögn" ,, det tar 10 till 14 dagar minst . Varje gång jag beställt blev det så ,Nu är jag verkligen besviken tänker aldrig beställa hos denna företag som skriver en sak och gör en helt annan .Katastrof .
Beställde en ny grill till bilen med hjälp av regnummer och dom skickar fel. Sen är dom totalt ointresserade att hjälpa. Sämsta jag varit med om
Totalt värdelöst företag. Sista gången jag köper härifrån Beställer med hemleverans och produkten skickas till nån jävla pickup butik i Stockholm. Står i telefonkö i nästan 2 timmar för att samtalen bryts eller personalen själva lägger på. De utlovar att åtgärda problemet och lägga en ny beställning då de inte kan göra något åt den första... Konstigt men okej tänker jag. Den andra beställningen tar 7 arbetsdagar att komma hem och jag måste fortfarande betala fraktavgift för den första, fast det är deras jävla system som...
Jag beställde delar som fanns på lager en måndagskväll. Nu har jag fått den beräknade leveranstiden. Torsdag nästkommande vecka! Hur kan det ta åtta fulla arbetsdagar att leverera ett paket? Katastrof!
Sämsta företag! Beställde 20 mars ett par fjäderbenslager till min polo. Det stod att det skulle ta mellan 2 till 4 dagar. Det tog mer än 10 dagar och dessutom skickade de fel reservdel. Idag den 17 april har stått mer än en timme i telefon utan att kunna få kontakt. Har även ringt och mejlat tidigare utan framgång. Det verkar som att de struntar i kunderna.
Sämsta jäkla sidan. Först beställer man delar, med att det står ”i Lager, 2 dagarslev” Sen kommer inte delarna så får köpa delar från Biltema. Försöker nå Skruvats Kundtjänst, direkt på måndagmorgon när dem öppnar. Sitter i telefonkö fortfarande till dom och klockan är 09.00 nu.. Värdelöst
Det är alltid lättare att göra kunden nöjd,än att hitta en ny! Beställde bl.a en kylare den 29/12,den skulle komma 6-10 dagar senare. Dagen efter fick jag ett mail om att kylaren skulle komma 16/1 till skruvats lager,så lev. ytterligare några dagar efter det. Då ringde jag o frågade om jag kunde få en kylare de hade på lager hemma istället,för att kunna laga bilen jag behövde. Kylarna hade samma pris på hemsidan o borde kunna bytas om skruvat varit till för mig som kund! Men eftersom de haft nedsatt pris när jag beställde,vilket...
Beställde 2 st drivknutar. 1 drivknut där påsen är uppbruten och det är inte ens rätt del. Gör en reklamation får till svar att jag ska vända mig till ARN av en jätteotrevlig man. ,skruvat påstår att delen är skadad fast vi inte ens har rört den. Lyssnar och säger att om jag vill gå vidare ska jag kontakta ARN för att dem har tagit beslut om att varan är skadad fast vi fick en öppnad paket. Bra jobbat Skruvat.se. Ta ansvar Frågar om dem inte ska ta ansvar. Får till svar att jag ska kontakta ARN igen. Oseriös företag ta er ansvar. Blir nu tvungen att betala för delen ändå.
EDIT: Uppdaterade nu ifrån 1 stjärna till 3 på grund av att skruvat har löst situationen åt mig nu så jag fick skicka tillbaka däcken och återbetalat pengarna. För att jag inte ger en 4 eller 5 är att det inte var en smidigt retur även då email användes i chatten som var bunden till order förutom betalkort och då man påstod att jag ej var kund. Order 4520590 Beställde däck ifrån skruvat på en adress i Oskarshamn och betalade med ett betalkort hemmahörande Umeå som går att bevisa att det är mitt. Jag ringer upp och...
EDIT: Uppdaterade nu ifrån 1 stjärna till 3 på grund av att skruvat har löst situationen åt mig nu så jag fick skicka tillbaka däcken och återbetalat pengarna. För att jag inte ger en 4 eller 5 är att det inte var en smidigt retur även då email användes i chatten som var bunden till order förutom betalkort och då man påstod att jag ej var kund. Order 4520590 Beställde däck ifrån skruvat på en adress i Oskarshamn och betalade med ett betalkort hemmahörande Umeå som går att bevisa att det är mitt. Jag ringer upp och...
Beställde nya däck av Skruvat den 9:e juli. Tog premium däck med 3-5 dagars leveranstid. Perfekt i GOD tid inför semestern. 14 dagar senare så har jag inte hört något. Så ringer Skruvats kundservice. Där informeras jag om att alla däck går via deras samarbetspartner bythjul.. som jag inte kände till och hade då inte lagt en beställning. Annullerade ordern och fick veta att jag inom någon dag skulle få mail och pengar tillbaka. Idag ringer jag igen, samma person som svarar, säger att det var han jag talade med för drygt...
Sämsta möjliga företag. Man betalar en vara får orderbekräftelsen. Där står det att dom har varan i lager lev 1-3 vardagar. Fick nu 2 dagar senare leveransbekräftelse och kommer få varan om 5 dagar. Enligt dom så tar det 3 arbetsdagar att plocka en order sen 5 dagar att skicka den. Men enligt order. Så framgår det ej. Finns inget som styrker detta. Vill bara varna för detta bluff företag. Hoppas ni inte köpte massa saker där och står o väntar
Köpte en ljuddämpare juli 2021 som jag häromdagen upptäckte ett litet hål på och där det läcker ut avgaser (kört max 250 mil). Gjorde en reklamation det med tydlig bilddokumentation på hålet. De vill ändå att jag monterar bort ljuddämparen och skickar in den. Jag ska sedan vänta på att skruvat eller tillverkaren av ljuddämparen ska göra en analys av felet, och sedan eventuellt skicka en ny ljuddämpare till mig om de bedömer att det är fabrikationsfel. Allt medan min bil då blir obrukbar i veckor/månader.
Beställer en dragkrok till en BMW & när jag hämtar ut den så är den dåligt förpackad & dessutom till en Toyota! Skickar tillbaka den i samma skick som den var när jag mottog den men nu hävdar dom på att den är smutsig mm & tänker inte godkänna returen! Får betala frakten hem till mig igen annars skulle dom kasta den! Har köpt mycket grejor från skruvat men det här var sista gången!
Skickardel till helt fel bil, skyller på mig och jag tvingas betala returfrakt för deras slarv! Undvik skruvat!
När man söker på registreringsnummer förväntar jag mig få upp delar som passaktuell bil. Det är ju också vad hemsidan ger intryck av. Beställer vindrutetorkarblad till min bil och får sedan två stycken som inte passar. Går in och reklamerar detta och får returhandlingar mailade och skickar tillbaks. Sen har dom mage att debitera mig 70 kronor för returen då jag borde veta att min bil inte hade "krokfäste" samt min bils motorkod. Varför ha sökning på Reg-nummer om ni ändå visar varor som inte passar? Har handlat på autodoc,...
Riktigt uselt, returnerade reservdelar till skruvat, 2 bromssköldar, råkade få med fel retursedel, nu kan jag varken få återbetalning eller tillgodokvitto, dåligt skruvat, kommer köpa reservdelar via andra foetsättningsvis, uppdaterat, det löste sig rill slut , jag fick tillbaka pengarna för 2 st returnerade bromssköldar, bra ,tack Fredrik på skruvat/skruvat
Köpte ett hjullager som enligt beställningen var rätt uppgivet OEM-nummer och hade chattkontakt dessutom för att stämma av. Slutade med att bilen stod på lyften hos bilfirman med avdraget gammalt lager och det nya från Skruvat var fel. var tvungen att betala ett betydligt dyrare lager som bilfirman sålde då dom var tvungna att få ner bilen från lyften för kommande jobb.
Beställde en leverans som skulle skickas med Schenker. När leveransen är på väg så tvingas man till hemleverans eller uthämtning på terminal flera mil bort. Inget av dessa alternativ fungerar för mig. Schenkers kundtjänst hävdar att Skruvat.se kan ändra leveransen så att den går till ett ombud istället. Skruvats kundtjänst vägrar vara behjälpliga med detta, påstår att Schenker ljuger och vill inte försöka kontakta dem. Efter att jag kontakta Schenker igen och fått det bekräftat ytterligare en gång så ringer jag Skruvats...
Bedrövligt företag och framför allt kundservice. Har reklamerat en vara och det har gått över 3 veckor sedan skruvat fick tillbaka varan men inga pengar får man. När jag ringer får jag prata med en Micke som är väldigt otrevlig, blev till och med klickad sist vi pratade som säger att han inte kan göra något mer än att skicka ett Mail till laget för att höra om status. Kommer aldrig handla från Skruvat igen!
Listar delar som antingen inte finns eller inte passar. Uppgiven leveranstid är veckor istället för dagar. Värst är skruvats arroganta kuntjänst.
har köpt en stotfongare skydd till min bmw och på bilden på hemsidan visar helt annorlunda an den jag fick och det tog 22 dagar tills jag fick retur sedl och när de fick returen meddelade de mig att kartongen är tom 🤔 och jag bad de att kontakta postnord men fick inget svar och nu vet inte vad ska jag göra med den situationen och jag rekommenderar inte de 🕳️
Funktionen att söka på delar till din bil ger helt felaktiga delar. Det framgår inte tydligt och då blir det mycket problem när man står där med fel del. De ersätter inte dessa delar om man använt den felaktiga delen.
Hitta på leveranstid på 1-2 dagar vid beställning gäller inte alls i verkligheten som blir upp till en vecka- 10 dar.. 😡 + att de är otroligt svårt kånglugt att kommunicera med skruvat dessutom 😡
köpte bromsbelägg som visade sig vara fel storlek efter ha monterat dem. Jag skicka tillbaka dem för reklamation och tog 5 veckor för svar . Blev nekad ersättning för jag hade testat beläggen . Detta var sista gången ja köpte något från Skruvat. dem är verkligen skuvade i huvudet på riktigt. Kommer köpa från AUTODOC framöver
Väldigt svårt & krångligt att rätta till fel som är vållande från Skruvat.se el deras leverantörer samt väldigt stor ovilja hos kundtjänsten att vara behjälplig att rätta till felen och ersätta kund som redan betalt varorna, som var felaktiga pga skruvat skickat fel varor. Samt så kan inte kundtjänsten svara på frågor om produkter utan säger bara att jag ser inte dessa varor här så dem finns inte fast jag har skickat skärmdump till dem per mail. Goodwill verkar inte finnas hos detta bolag, tydligen ska man som kund vara glad att man får handla av dem och bara hålla tyst.
Katastrofprisgaranti som inte gäller om konkurrent har gjort en prissänkning. Men då är det väl knappast en garanti att man håller lägre priser. Inge mer köp där när det finns andra billigare typ autodoc.
Sajten listar reservelar som inte passar bilen trots att man angett sitt registreringsnummer. Jag sökte på "bakre ljuddämpare" och fick tre träffar för min Volvo. INGA av dessa visade sig passa. När jag påtalade problemet påstår de att det är kundens ansvar att även kontrollera att originalreservelsnumret stämmer med biltillverkaren reservdelsnummer. Med den policyn blir sökningen på registreringsnumret helt meningslös och dessutom vilseledande.
Varning, handla inte av Skruvat. Beskrivning och bilder av reservdelar stämmer inte med vad man får. De okunniga stropparna på kundtjänst vägrar ta skräpet i retur. Fick fel även vid förra beställningen, nu får det vara nog. Aldrig mer Skruvat🤬
Beställde ett par Dimljus till min Audi… Beställde ett par Dimljus till min Audi a3a o fick enbart det ena levererat och även den va fel modell så jag skapade ett retur ärende och skrev ut en retursedel på min sida på skruvat.se o packade ner dimljuset o klistrade igen paketet,lämnade in paketet samma dag hos Schenker ombud.(har fått leverans bekräftelse av schenker att de returnerat mitt paket). 2 månader senare och efter en massa mejl så skickar dom en påminnelse att jag nu skall betala för 2 dimljus fast de bara levererade...
Man skall vara uppmärksam på lerveranstider som man tror står bredvid objekten de är bara när dom skickar försädelserna. Jag fick bara endel av min beställning då DHL slarvat bort resterande, men väldig dålig hjälp och bemötande ifrån Skruvat.
Mycket missnöjd dålig leveranstid ,fel passform, bild stämmer ej inget att rekommendera
Styr undan skruvat.se, tidernas bluffmakare. Dom skickar iväg fel delar, osäker på ordernummer, rotar med order! Och när man vill lämna tillbaka delarna för att få pengarna tillbaka, vad händer då? Jo då får man ett avslag på 200,- vid nästa köp, alltså förlorade man 1500,- -200 om man hade handlat en nästa gång! 0 1300,- i minus + alla delar man sitter igen med, som man inte F mej vet vilken bil dom passar. Om inte detta var nog, så fick jag en onödiga stor värstadsräkning med ett uteblivet byte. Jo då, med skruvat.se...
Kan inte tänka mig ett värre företag. Den levererade kylaren läcker. skruvat.se svarar inte per mail och ber mig beställa en ny som jag får om några veckor. Sedan kanske jag slipper betala för 2st.... Inte vasst.
Först och främst köp inget från Skruvat.se Det är ett riktigt skit företag! Jag köpte nya bromsskivor och bromsbelägg fram och bak till min bil. Byte dom tillsammans med en god vän som har jobbat som bilmekaniker under 10 år. Dvs bytt massor av bromsskivor. Vi var noggranna som man är när man gör nått till sig själv. Rengjorde noggrant mm. Inga vibrationer eller bekymmer fanns efter montaget tills efter ca 1,5 år senare då jag började känna vibrationer i bromspedalen och i ratten vid bromsning. Jag kontaktar Skruvat.se...