skruvat.se

Läs vad 23 kunder tycker om skruvat.se

• JAN S

2020-11-13

JAN S skrev om skruvat.se
    Hitta på leveranstid på 1-2 dagar vid beställning gäller inte alls i verkligheten som blir upp till en vecka- 10 dar.. 😡 + att de är otroligt svårt kånglugt att kommunicera med skruvat dessutom 😡 Läs mer
  • 2020-08-25

MENTOR I skrev om skruvat.se
    köpte bromsbelägg som visade sig vara fel storlek efter ha monterat dem. Jag skicka tillbaka dem för reklamation och tog 5 veckor för svar . Blev nekad ersättning för jag hade testat beläggen . Detta var sista gången ja köpte något från Skruvat. dem är verkligen skuvade i huvudet på riktigt. Kommer köpa från AUTODOC framöver Läs mer
  • Zebasthian Balu R

2020-07-21

Zebasthian Balu R skrev om skruvat.se
    Väldigt svårt & krångligt att rätta till fel som är vållande från Skruvat.se el deras leverantörer samt väldigt stor ovilja hos kundtjänsten att vara behjälplig att rätta till felen och ersätta kund som redan betalt varorna, som var felaktiga pga skruvat skickat fel varor.
    Samt så kan inte kundtjänsten svara på frågor om produkter utan säger bara att jag ser inte dessa varor här så dem finns inte fast jag har skickat skärmdump till dem per mail.
    Goodwill verkar inte finnas hos detta bolag, tydligen ska man som kund vara glad att man får handla av dem och bara hålla tyst. Läs mer
  • 2020-04-30

JOHAN A skrev om skruvat.se
    Katastrofprisgaranti som inte gäller om konkurrent har gjort en prissänkning. Men då är det väl knappast en garanti att man håller lägre priser.
    Inge mer köp där när det finns andra billigare typ autodoc. Läs mer
  • David E

2020-04-23

David E skrev om skruvat.se
    Sajten listar reservelar som inte passar bilen trots att man angett sitt registreringsnummer. Jag sökte på "bakre ljuddämpare" och fick tre träffar för min Volvo. INGA av dessa visade sig passa. När jag påtalade problemet påstår de att det är kundens ansvar att även kontrollera att originalreservelsnumret stämmer med biltillverkaren reservdelsnummer. Med den policyn blir sökningen på registreringsnumret helt meningslös och dessutom vilseledande. Läs mer
  • 2019-09-15

Bengt Johan A skrev om skruvat.se
    Varning, handla inte av Skruvat. Beskrivning och bilder av reservdelar stämmer inte med vad man får. De okunniga stropparna på kundtjänst vägrar ta skräpet i retur. Fick fel även vid förra beställningen, nu får det vara nog. Aldrig mer Skruvat🤬 Läs mer
    Zebasthian Balu R, David E gillar detta
  • 2019-08-30

Kai V skrev om skruvat.se
    Beställde ett par Dimljus till min Audi…

Beställde ett par Dimljus till min Audi a3a o fick enbart det ena levererat och även den va fel modell så jag skapade ett retur ärende och skrev ut en retursedel på min sida på skruvat.se o packade ner dimljuset o klistrade igen paketet,lämnade in paketet samma dag hos Schenker ombud.(har fått leverans bekräftelse av schenker att de returnerat mitt paket).
    2 månader senare och efter en massa mejl så skickar dom en påminnelse att jag nu skall betala för 2 dimljus fast de bara levererade ett som de även fick i retur.Samt påminnelse avgifter.
    Håll er borta från detta skitbolag,detta var de sista jag handlade av detta skumraskbolag.Totalt ovilliga o lösa problemet.

Vill ge skruvat mitt order nummer som är 2786216.
    Och om inte fakturan makuleras då jag har bevis från Schenker att ni tagit emot returen från mig för snart 2 månader (29/7-2019) sen o ändå försöker få betalt.Så kommer jag göra en polisanmälan om bluff faktura imorgon Fredag var så säker.Eller ta de till tingsrätt för betalt får ni aldrig.
    Ni verkar köra detta race med alla som ska returnera eller reklamera,USELT.

Stor Varning på detta oseriösa bolag. Läs mer
  • 2019-04-09

Fredrik S skrev om skruvat.se
    Man skall vara uppmärksam på lerveranstider som man tror står bredvid objekten de är bara när dom skickar försädelserna.
    Jag fick bara endel av min beställning då DHL slarvat bort resterande, men väldig dålig hjälp och bemötande ifrån Skruvat. Läs mer
  • 2019-01-12

inget att rekommendera Läs mer
  • Kjetil E

2018-11-28

Kjetil E skrev om skruvat.se
    Styr undan skruvat.se, tidernas bluffmakare.
    Dom skickar iväg fel delar, osäker på ordernummer, rotar med order! Och när man vill lämna tillbaka delarna för att få pengarna tillbaka, vad händer då? Jo då får man ett avslag på 200,- vid nästa köp, alltså förlorade man 1500,- -200 om man hade handlat en nästa gång! 0 1300,- i minus + alla delar man sitter igen med, som man inte F mej vet vilken bil dom passar. Om inte detta var nog, så fick jag en onödiga stor värstadsräkning med ett uteblivet byte.
    Jo då, med skruvat.se kan man helt och hållet skruva bort sej. Det stod på östeuropeisk på emballagen på varorna. Man köper in billiga och spekulativa delar från Östeuropa och säljer dom antagligen för det dubbla här i Sverige. hoppar du på denna dillen blir du mest trolig lika lurad som jag blev. Och man får inte byta till sej pengarna igen. Läs mer
  • 2018-10-31

Håkan B skrev om skruvat.se
    Kan inte tänka mig ett värre företag. Den levererade kylaren läcker. skruvat.se svarar inte per mail och ber mig beställa en ny som jag får om några veckor. Sedan kanske jag slipper betala för 2st....

Inte vasst. Läs mer
  • 2017-11-14

Tommy skrev om skruvat.se
    Först och främst köp inget från Skruvat.se
    Det är ett riktigt skit företag!

Jag köpte nya bromsskivor och bromsbelägg fram och bak till min bil. Byte dom tillsammans med en god vän som har jobbat som bilmekaniker under 10 år. Dvs bytt massor av bromsskivor. Vi var noggranna som man är när man gör nått till sig själv. Rengjorde noggrant mm. Inga vibrationer eller bekymmer fanns efter montaget tills efter ca 1,5 år senare då jag började känna vibrationer i bromspedalen och i ratten vid bromsning. Jag kontaktar Skruvat.se och informerar om felet. Dom vill då att jag ska ta kort på skivornas fram och baksida. Vilket jag gör, får som svar att jag ska skicka in skivorna för bedömning. Frågar då om jag får nya skivor skickade till mig så att jag kan köra med bilen under tiden. Inget som var självklart men efter en del diskussioner så skickas nya skivor till mig och jag skickar in dom som jag vill reklamera. 2 dagar efter jag skickade dom på posten får jag svar. Ej godkänt. Ringer upp och vill få svar på varför dom inte är godkända?. Svaret jag får då är jag vet inte men ska skicka över den rapport som finns.

Väntar på rapporten men får inget. Det går en månad och får då ett mail igen som säger att reklamationen är inte godkänd igen. Enligt Skruvat.se så har vi inte rengjort tillräckligt vid hjulnaven innan montage. Vilket inte stämmer!
    Där rengjorde vi med stålborste så att ytan var ren och slät. Hade vi inte gjort det rent och snyggt så hade jag haft vibrationer direkt efter montaget. Vibrationerna uppstod ca 1,5 år senare.

Är riktigt besviken och kommer aldrig mer köpa nått från Skruvat.se och självklart inte rekommendera dom till nån. Läs mer
  • Christer A

2017-09-22

Christer A skrev om skruvat.se
    Varnar för företaget, använd dem inte. Jag beställde ljuddämpare. På hemsidan stod att det fanns i lager och skulle skickas efter 2-4 dagar. 2 månader senare har jag fått ett femte leveransbesked om att det skickats från utlandet och kan ta en vecka innan ljuddämparen är i Sverige. Nu har min besiktningstid gått ut och jag står utan bil. Läs mer
  • 2017-06-20

Jeanette G skrev om skruvat.se
    Fick inte varorna enligt leveranstiden. Väldigt bökiga att ha o göra med, tjejerna på kundservice gav felaktig information flera gånger och ljög om vad som stod i deras villkor. Fick inte prata med chefer, blev inte uppringd när de lovat etc. Avbeställde mina varor och krävde kompensation. Rekommenderar ingen att beställa härifrån om man inte vill vänta länge på sina varor och accepterar att bli dåligt bemött. Läs mer
  • JONAS E

2015-08-08

JONAS E skrev om skruvat.se
    Skickar en del som är felgängad. Vägrar buda ut en ny del till verkstaden ca 4 km. Tar ett halvår för återbetalning. Gör dina köp någon annanstans. Läs mer
  • 2014-11-03

Johnny L skrev om skruvat.se
    Varning för deras tjänst ”Skruvat & Klart”!
    Jag har fått betala nästan dubbelt så mycket för mitt verkstadsbesök än vad jag hade behövt göra enbart för att jag använde deras tjänst. Jag fick reda på hur mycket verkstadsbesöket
    egentligen skulle kostat mig eftersom verkstaden var ovana vid detta förfarande, att man betalar för arbetet till Skruvat, och därför bad om betalning när jag hämtade bilen.
    Gissa om jag blir förvånad när dom ber om endast hälften av summan som jag redan betalat till Skruvat!
    1600:- skulle det kostat mig egentligen om jag vänt mig direkt till verkstaden men tyvärr hade jag redan betalat 3100:- till Skruvat. Reservdelen exkluderad i båda priserna.

Jag har varit kontakt med Skruvat angående detta ett flertal gånger och dom medger att det finns ”enstaka fel” i prissättningen men dom betalar inte tillbaka någon mellanskillnad utan dom extra
    pengarna lägger dom till egen skattkammare.

Ska ni använda denna tjänsten så rekommenderar jag starkt att ringa och kolla med verkstaden att priset stämmer innan ni betalar några pengar till Skruvat.

För övrigt har jag blivit ganska märkligt bemött från deras kundtjänst i detta ärende med uppenbara lögner (som jag dock kunnat motbevisa ganska enkelt). Oproffsigt, oseriöst och småaktigt.

För er som liksom jag har haft svårt för att få kontakt med Skruvat pga att dom endast har en chatfunktion på websidan som bara fungerar ibland så kommer här mailadressen till deras kundservice:

kundservice@skruvat.se Läs mer
  • 2014-10-22

Dmitry S skrev om skruvat.se
    Varning för skruvat! Värsta jag varit med om. Noll service. Skickar fel varor, mardröm att returnera (dessutom står kund för returkostnader ), åker runt i 3 dagar för att skicka tillbaka den "skit" som jag fick. Inget postombud känner till de rutiner som Skruvat beskriver på hemsidan. Omöjligt att ringa ditt. Först fick jag "dammsuga" internet riktigt ordentligt för att hitta deras nummer. Dessvärre går det inte att ringa - det är alltid upptaget, ingen växel. Förstår inte hur ett sådant företag kan existera i dagens Sverige. Skäller på mig själv att jag inte kollat Reco innan jag gjorde en beställning. Hoppas att jag ska få pengarna tillbaka. Köpte en baggagematta för 730 kronor. Med tanke på kvalitet kostar den inte mer än 200 spänn. Läs mer
  • Johan G

2014-08-11

Johan G skrev om skruvat.se
    Jag köpte en strålkastare till min VW Golf och monterade den, allt var frid och fröjd tills den visar sig helt omöjlig att få igenom på besiktning. Jag reklamerar och är nu inne på min tredje ersättningsstrålkastare allihopa defekta och blir ej godkända på besiktningen. Nu vill jag inte längre få en fjärde strålkastare och har begärt pengar tillbaka skall bli spännade och se ifall jag får några pengar. Läs mer
  • 2014-06-27

Olof S skrev om skruvat.se
    Skruvat.se = bluff
    Står att ajg ska tjäna 20% på delarna jag ska köpa.
    Hur kan det då vara möjligt att filtrerna är dyrare än orginalhandlarnas prislista som dom får från generalagenten. BLUFF BLUFF BLUFF!
    Jag tjänar inga % jag förlorar.
    Värsta jag varit med om, kan det ens vara lagligt att göra så? Läs mer
  • Camilla E

2014-06-26

Camilla E skrev om skruvat.se
    Varning! Trots att de skickat en del som inte passar ( var inloggad med reg.nr.) vägrar de att betala för returkostnad. DÅLIGT!
    Jag kommer inte att gå under p.g.a detta eftersom delen kostar 156:- men returen skulle kosta minst 70:- och så läser jag på Rejta att folk inte fått pengar tillbaka trots att de returnerat. Jag vill inte förlora 70:- till.
    Dessutom har de inget tfn.nr. på hemsidan. Fick gå via Hitta.se för att få tag numret. Detta efter att de bara skickat standardsvar på mina frågor via mail.

Jag kommer aldrig att handla där igen! Läs mer
  • per h

2012-11-26

per h skrev om skruvat.se
    Skruv löst på skruvat.se
    Delarna passar ej då de är feltillverkade.
    Kundtjänst (Peter Andersson med chef) vägrar lösa problemet trots mailväxling 6 gånger. Sunt förnuft vet man inte vad det är och inget kan dom om bildelar då de tyckte att jag skulle beställa knutkors med 28mm lagerkoppar istället för 29mm som det ska va vilket dom vet. Min kardan skulle inte ta mig ens till närmaste korsning om jag följt deras rekommendationer.
    Mycket mer idioti har jag fått höra av Skruvat som jag inte orkar skriva nu.
    Aldrig mer Läs mer
  • 2012-02-08

Andreas T skrev om skruvat.se
    Jag är mycket missnöjd men detta företag. De skickar felaktiga varor och vägrar ta emot en retur. De vill att jag ska stå för frakten.

Jag vill varna allla för detta företag. Läs mer
  • 2012-01-05

Bengt E skrev om skruvat.se

Bästa Övriga företagen nära skruvat.se:

Testföretag AB (1.3km)
Björn W Björn W tycker:
“Ett mycket bra testföretag mås...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte