Slotts Bilservice AB

Maltesholmsvägen 41, 165 55 Hässelby — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Slotts Bilservice AB

• Linus A
    Linus A skrev om Slotts Bilservice AB
    Varning! Utförde ej servicen som var betald . Oljefilter ej bytt. Brist på både kylarvätska och spolarvätska. Känner även en kollega på posten Hässelby som blivit lurad här. Läs mer
  • Nalle N
    Nalle N skrev om Slotts Bilservice AB
    Troligen en av Stockholms sämsta verkstäder. Hur kan det kosta 800kr att balansera 2 Däck?? Hur kan man inte se att det sitter olika lampor på en nyreparerad bil? Hur i hela ... får man ens bedriva verksamhet med så låg kvalitet. Aldrig att jag lämnar min bil eller någon annans där oavsett vem som betalar. Läs mer
  • Roger A skrev om Slotts Bilservice AB
    Jag har anlitat Slotts Bilservice i Hässelby de senaste fyra åren då företaget varit ett auktoriserat Fordservice-företag. Jag har därför med förtroende vänt mig till dem för att serva min Ford Mondeo.

Personal från verkstaden kontaktade mig senare under dagen och uppgav att man nu lokaliserat oljudet och att man var tvungen att ta hem reservdelar. Bilen skulle bli klar dagen därpå. Oljudet skulle komma från spännrullen som då måste bytas, samt att kilremmen till generatorn var skadad och även den måste byttes ut. Det var inte det oljudet jag hade hört. Förmodligen kan det komma från kompressorn och är ett s.k. arbetsljud. Tycker dock att det låter ganska högt ibland. Om spännrullen behövde bytas vet jag inte. Har aldrig hört något oljud från det, men enligt verkstaden var det spännrullen som orsakade oljudet som mekanikern hade lokaliserat.

Ett halvljus hade också gått sönder så jag bad då att båda halvljusen skulle bytas. På kvittot stod: Byte av två H7-lampor vilket jag också betalade för, men i verkstadsprotokollet stod: Byte vä halvljus. Vid kontroll av skruvskallarna på båda insatserna till huvudstrålkastarna visade det sig att vänster strålkastare varit öppnad, men inte på den högra sidan. Där är skruvskallarna orörda! Ljusbilden visar också att den högra strålkastaren är något gulare/svagare än den vänstra. Man hävdar dock att båda lamporna är bytta.

Verkstaden hade förlorat sin Ford-auktorisering. Idag heter man Mekonomen, och i serviceboken skrevs att verkstaden inte är en auktoriserad Fordverkstad. Det var en liten besvikelse. Ingen annan stans skyltades det om detta, och Ford-skyltarna satt kvar på verkstadens ytterväggar som förmedlar att man är en auktoriserad Fordverkstad. Även på hemsidan står det att man är en auktoriserad Ford-verkstad.

Jag kontaktar annan verkstad nästa år som har en Ford- auktorisering. Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Slotts Bilservice AB
    Att kliva in på Slotts Bilservice i lokalerna vid hässelbyslott är som att kliva in i någons vardagsrum. En lugn och avkopplad stämning, högt i tak och öppet skämtande.

Detta råkar lyckligtvis sammanfall med en suverän kundmottagning, kunniga bilmekar och riktigt bra priser. En annan jädra bra grejj, är att dom har allt under eget tak. Hjulinställningar, däckhotell, däckmaskiner, plåtverkstad, lackverkstad med tork. Glasbyte och så vidare....

Jädra smutt när man har en total verkstad och inte behöver förlita sig
    till någon 3:e part.

Dom specialierar sig enligt sig själva på såväl ford som skoda, men jag har varit inne med min gamla opel corsa och volvo 855a, och jag har aldrig stött på några problem. Snarare tvärsom, dom har hittat fel jag inte märkt själv , och hört av sig för att fråga om dom ska fixa det eller inte.

Så oavsett vad du har för lik i garaget e detta killarna som kan få liv i din gamla kära bil. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Stockholm:

Hovslagarevägen 4, 19254, SOLLENTUNA