SO Tak & Plåt AB

SO Tak & Plåt AB

www.sotak.se
4.1

Välkommen till S.O. Tak & Bygg! Vi utför de flesta takarbeten och har både erfarna och skickliga plåtslagare och takläggare till vårt förfogande och de har djupa kunskaper om allt vad gäller yttertak. Vi kan stå till tjänst med allt från att laga ett litet rosthål till att lägga om taket på hela bostadskvarter och vi tar uppdrag...

23 omdömen om SO Tak & Plåt AB

Cecilia L
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi har fått taket omlagt till lertegelpannor på äldre villa. Vi har även fått råsponten utbytt där det behövdes och skorstenen rå-putsad och inklädd i plåt. Vi tycker att hela processen har fungerat väldigt bra och smidigt, inte minst tack vare alla inblandades engagemang och kunnighet. Speciellt projektledaren och arbetsledarna har haft oändligt tålamod med våra funderingar och önskemål. Bemötandet har varit proffesionellt rakt igenom och vi har speciellt uppskattat det vi upplevt som gediget säkerhetstänk i alla arbetsmoment....

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1086 omdömen 4.8 av 1086 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Cecilia S
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Mycket bra information, kommunikation och trevligt bemötande. Snabbt och välgjort papptak enligt överenskommelse lämnade med ordetligt städning. Rekommenderar SO Tak och Plåt.

Kjell Conny Mikael N
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Renovering av tak med hängduk o betongplattor. Tre utländska killar var här och gjorde jobbet. De kunde inte svenska, kunde knappt nån engelska och var inte direkt kommunikativa men de gjorde ett bra jobb och kommunikationen jag hade med säljaren och arbetsledaren var mycket bra så är väldigt nöjd. Så fort jag hade frågor så fick jag svar omgående via telefon, SMS och mejl. Inget säljsnack om hur bra de var utan de gör jobbet. Kan varmt rekommendera dom.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Mats C
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Lagt om plåt på taket. Ser välgjort ut.

Bo S
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Begärt offert på byte av tak. Hade flera offerter från andra firmor, men SO-Tak var den som var mest tillmötes gående o lyssnade på oss. De gjorde ett mycket bra bra jobb o vi nöjda.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 191 omdömen 4.6 av 191 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Paulina P
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Anlitade SO Tak & Plåt för att lägga om tak från tegel till plåt Tog in 3 offerter där SO Tak & Plåt lämnade in ett tydligt och specat svar samt var mycket behjälpliga vid frågor runt offerten. Arbetet utfördes av, vad vi upplevde, skickliga yrkesmän som var nogranna. Slutpris var som uppgavs i offert Kan varmt rekommendera SO Tak & Plåt

Jan-Olof S
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Undertaksbyte med krav på återanvändning av existerande betongpannor, som inte längre produceras. Tydlig offert och bra kommunikation och genomförande av uppdraget. Arbetsledningen och utförarna var lätta att kommunicera med. Möjligen lite långsamt avslut för borttagande av byggnadsställning. Inga skadade växter eller andra skador på huset eller kvarlämnat skräp.. Rekommenderas!

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 257 omdömen 4.7 av 257 omdömen

Mikael G
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi kan varmt rekommendera SO Tak & Plåt! Jobbet gjordes snyggt, professionellt och på överenskommen tid (inte en liten bedrift på vårt Eurohus med otillgänglig tomt). Att dom dessutom höll rent och snyggt under hela projekttiden var en mycket trevlig bonus!

Mattias E
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Var väldigt enkla att komma i kontakt med under hela processen. Finns inget att anmärka på jobbet som utfördes. Dom la ny papp och plåt hos mig och 4 av mina grannar. Utav 7 olika offerter som vi fick in så kändes dom tryggast och mest prisvärda. Mvh Mattias E

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Alexandra B
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Känner högt förtroende för Nicolas. Otroligt proffsigt bemötande och hög kompetens. Allt gick inte som på räls men han bemötte vår oro och svarade på våra frågor på ett sätt som gjorde oss trygga genom processen. Vi är nöjda med resultatet och glada att vi valde SO tak & plåt.

Seppo L
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vänligt bemötande och professionellt utfört ommålning av plåttak.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Karl B
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Trevligt bemötande, väl utfört arbete. Såg lösningar på mitt tak som var kostnadseffektiva. Bra pris! Papptak om ca 150kvm.

Anders W
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Rekommenderas starkt! Trevligt o proffsigt företag som håller vad de lovar hela vägen från besök och offert till leverans och fakturering. Dessutom glada och trevliga killar som gjorde jobbet till ett rimligt pris! Kommer med säkerhet anlita SO Tak även nästa gång vi har behov av deras tjänster.

Villatakexperten
4.8/5 i betyg av 363 omdömen 4.8 av 363 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

NIKLAS N
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Ren katastrof! Det var några år sedan vi tog hjälp av SO Tak för att lägga om taket på en 20-tals villa. De dök upp och var trevliga och verkade professionella. Vi gick igenom våra krav och önskemål. Vi hade också referenser på dem. När det väl drog igång dök det upp polska underentreprenörer som hade absolut noll koll på de som var förmedlat kring jobbet. När det väl var gjort upptäckte vi läckage på vinden. SO Tak vägrade ta ansvar för det tills vi fick plocka in en extern besiktningsman. Då fixade de en grej. ...

KRYSTYNA J
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Arbetet utfördes proffsigt. Nytt tak, bra bemötande. Vi är mycket nöjda, snabbt bra dialog. När allt var klart finns det inga spår eller efterarbete. Kan varmt rekommendera.

BM Villatak & Måleri AB
4.9/5 i betyg av 252 omdömen 4.9 av 252 omdömen

Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v

Magnus F
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi är supernöjda, nytt tak, på utsatt tid, för ett bra pris och med synnerligen trevliga killar! Kan varmt rekommendera!

Therese Maria Margareta M
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Sämsta takfirman du kan tänka dig. Vill varna för oseriösa/okunniga byggare och ett företag som brister i kommunikation. Vårt tak skulle vara klart i maj 2020. Blev försenat till midsommar. För att sen aldrig bli helt klart. I oktober gav vi tyvärr upp och bad dem att aldrig komma tillbaka. Det sista får vi göra klart själva. Allt från att de tappade en pall med takplattor på taket och försökte dölja hålen (!) som blev. Till att tomten var en enda stor sopptipp med rakblad, skruvar och metall från stuprör överallt i gräsmattan....

RAO Tak och Bygg - Takläggare Stockholm
4.9/5 i betyg av 92 omdömen 4.9 av 92 omdömen

Blev mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande😊💐 Bra genomgång av uppdraget innan det började. De höll tidsschemat. 👍

Elisabeth B Elisabeth B
BO T
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Utmärkt hantering hela vägen. Höll tid och budget. Trevligt och korrekt bemötande i alla led

Jenny Marie S
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi har anlitat SO Tak tidigare och var då nöjda, men den här gången var det massa strul. Vi fick under arbetet läcka så att det rann in vatten i vårt vardagsrum - det åtgärdades, men vi fick ringa och tjatat för att de skulle komma och lägga en press på tills de kunde åtgärda läckan. Sen hängde de takrännor som på villa-ville-kulla utan att rådfråga oss. De satte steghållaren för åtkomst till skorsten på vår balkong så vi skulle vara tvungna att ta en lång stege genom köket för att komma upp på taket som vi fick tjata i...

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Per Joakim F
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi har anlitat S.O Tak & Bygg AB under maj/juni 2019 för takrenovering, byte av underlagspapp, läkt och betongpannor med tillhörande plåtarbeten och målning av träpaneler i anslutning till taket. Snabbt och tydligt offertförfarande. Arbetet därefter utfört i god tid enligt offert och till angiven kostnad och utan anmärkningar på utförandet. Kontaktpersonen på företaget, Kristoffer, enkel att få tag på och lätt att kommunicera med. Joakim Flink Midgårdsvägen 20 i Huddinge

Lena E
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi anlitade S.O Tak & Bygg för att lägga nytt tak, samt göra om takfotslådor och sätta nya häng- och stuprännor. De gjorde ett mycket bra arbete. De var lätta att kommunicera med, snabba att lösa uppkomna frågor och hanterade skräp och rester utmärkt. De var dessutom det första företag vi haft anledning att anlita som efter arbetet var avslutat kom ut och gick igenom hur allt var gjort, besvarade frågor vi hade, samt lämnade skriftlig garanti på arbetet. Lena E Nacka

Stadstak Sthlm AB
4.3/5 i betyg av 84 omdömen 4.3 av 84 omdömen
BadgeFourYears

Proffesionellt, tydligt och punktligt

Bo H
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Vi har efter utvärdering av 3 offerter för takrenovering (245m2) föll valet på att S.O Tak & Bygg AB. Detta berodde till stor del på att första kontakten med företagets represetant visade på proffessionalism och att arbets-samt materialbeskrivningen var genomgående väl dokumenterad.! Arbetet utfördes och färdigställdes efter en vecka av i huvudsak 3 mycket duktiga och ambitiösa killar samt otrolikt trevliga från Litauen. Vi ärmycket nöjda med arbetet och materialet såväl som utförandet vilket gör att vi starkt rekommenderar SO Tak & Bygg för takrenovering. Bp och Margareta.Tyresö

Ingvar P
Skrev om SO Tak & Plåt AB

Anlitat företaget för takrenovering inkl hängrännor och stuprör. Vi är mycket nöjda med resultatet. Det var två duktiga killar med polsk bakgrund som utförde jobbet. Kan rekommnderas. Ingvar o Pia i Huddinge

Takrenoverarna i Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 228 omdömen 4.5 av 228 omdömen

Snabba, bra bemötande, serviceinriktade, bra arbete genomfört.