Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Södermalms Bil & Däckservice

Södermalms Bil & Däckservice

Siargatan 15, 118 27 Stockholm — Visa karta

Södermalms Bil & Däckservice, Din BDS-verkstad på Söder!

Södermalms Bil & Däckservice utför service och reparationer på de flesta bilmärken som finns på marknaden. Med en lång erfarenhet av branschen och en stor kunskap tas din bil om hand på bästa sätt. Har du inte möjlighet att själv lämna eller hämta bilen på verkstaden erbjuder Södermalms Bil & Däckservice dig att kostnadsfritt göra detta åt dig.

Södermalms Bil & Däckservice erbjuder även däckförsäljning, byte, lagning och förvaring av däck.

Behöver din bil ses om, låt Södermalms Bil & Däckservice göra detta så kan du koppla av med annat!
Stockholmsvägen 37, 19454, UPPLANDS VÄSBY
Mekonomen BilLivet Infra City
Karin F:
Bra . Men när jag lämnade in bilen för en sak och ni säger att det här o här behöver åtgärdas. Då vet man inte hur man ska ta det. Är det a...

Bilverkstäder nära Södermalms Bil & Däckservice:

Östgötagatan 70, STOCKHOLM
Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder oc... Läs mer ›
Magnus A:
Speedy Södermalm är enligt min uppfattning Stockholm absolut bästa bilmek. Jag har vid ett antal tillfällen haft svårlokaliserade fel på min...

Krukmakargatan 5, STOCKHOLM
Varmt välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad på Söder i Stockholm. Vi kan m... Läs mer ›
Ania J:
Jättekunniga mekaniker och ett toppenbemötande från Linn på kundmottagningen. Kommer definitivt tillbaka!

Katarina Bangata 64, STOCKHOLM
Vi köper, säljer och byter begagnade bilar som är i gott skick samt har bilverks... Läs mer ›
Margaretha B:
Professionell och förtroende ingivande

Borgargatan 8, Stockholm
Välkommen till Meca Hornstull, vi arbetar med bilmekanik och bilelektronik, dess... Läs mer ›
Helena E:
Bra och profsigt bemötande. Bra förslag på åtgärder och snabbt åtgärdat.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 37 kunder tycker om Södermalms Bil & Däckservice

• NikoIina B
    NikoIina B skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Har mina däck förvarade hos Södermalms Bil & Däckservice. Här slipper du långa väntetider utan får hjälp när du behöver det. Servicen och bemötandet är riktigt bra och du får även det lilla extra som biltvätt och nya navkapslar. Jag kommer vara trogen denna bilverkstad i många år!
  • Mats A
    Mats A skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Haft mina däck, gjort service och reparationer på Södermalms Bil och Gummi i flera år. Valle och hans medarbetare har fixat småfel direkt och gjort större jobb till betydligt lägre kostnad än märkesverkstan.
    Rekommenderas!
  • Mats A
    Mats A skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Jag har haft mina däck, gjort service och reparationer hos Valle på Södermalms Bil och Gummi i flera år. Valle och hans kollegor ger verkligen bra service, fixar smågrejor direkt och har gjort större jobb betydligt billigare än märkesverkstan. Rekommenderas!

Mats
  • pernilla j
    pernilla j skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Grym service, trevligt bemötande, bra priser, pålitlig personal.. Allt som man vill att det skall vara,
  • Sara
    Sara skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Min Mitsubishi lever prima liv efter att ha hamnat i denna firmas vårdande händer. Grym service och duktig personal!
  • Ingvar S
    Ingvar S skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Cykelreparatören hade inga svetsgrejor så jag tog min cykel runt hörnet till denna bilverkstad och de svetsade ihop min trasiga pakethållare på några sekunder. Gratis!
    Tack!
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Mycket nöjd! Trevligt bemötande, bra service och bra priser. Rekommenderas!
  • Helena L
    Helena L skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bästa mecken i stan. Super serviceminded, allt går att lösa samt en bra prisbild. Tagit hand om min gamla Volvo i flera år. Tack!
  • Christopher R
    Christopher R skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bästa stället under mina 20 år som bilägare, förutom bra pris och fantastiskt bemötande fick jag direkt 25% på arbetet för att jag servade bilen samtidigt. Dessutom fick jag utan kostnad
    bilen tvättad, lampa bytt och läckande styrservo fixat, och till sist bilen hemkörd, DET är service!!
  • Marcelo A
    Marcelo A skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra och trevligt bemötande. bra priser, snabb service , betalar gärna extra för deras service, suveränt!
  • glenn h
    glenn h skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    trevlig, tydlig and prisvärt. bra service helt enkelt.
  • Viktor Ö
    Viktor Ö skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra och trevligt bemötande. Det var väldigt prisvärt för den service och framvagnsinställning han gjorde på min V70.
  • Viktor Ö
    Viktor Ö skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra och trevligt bemötande av Ivan himself. Det var väldigt prisvärt för den service och framvagnsinställning han gjorde på min V70.
  • Ann E
    Ann E skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Alltid trevligt bemötande, snabb service och bra priser! Har fått hjälp med byte av strålkastarlampa; olika åtgärder för att lösa dilemmat med yttersta fästet till avgasröret som gått sönder så att jag ska slippa köpa ett helt nytt avgassystem; däckbyte och 14000-milaservice. Tydliga åtgärdsförslag och prisuppgifter. Gör även ofta det där lilla extra utan kostnad. Här möts man av ett leende och snabb service istället för de större bilverkstädernas ofta nonchalanta attityd, höga priser och långa väntetider! Rekommenderas varmt!
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bad verkstaden att, utöver service och åtgärd av oljeläckage, göra en besiktningskontroll. Bilen blev underkänd hos Bilprovningen pga sönderrostade, läckande bränslerör samt för lågt ställda halvljus. Jag förstår att man inte kan garantera att en bil går igenom men dessa fel borde verkligen en kunnig och seriös verkstad ha sett! Till råga på allt var en oersättlig dekal borttagen.
  • Lena F
    Lena F skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Två gånger har jag haft behov av akut hjälp. Hur brukar det då vara när man ska besöka de "stora" verkstäderna? Kom igen om "fjorton dar"! Här tar man tag i saken på direkten! Heders!!

Björn
  • Michael P
    Michael P skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Södermalms bil & däckservice är en riktigt bra bilverkstad. Har fått ärlig och snabb hjälp de gångerna jag har varit där. En ärlig bilverkstad känns som något sällsynt idag men Ivan och hans kollegor sköter jobbet snyggt och prisvärt. Rekommenderas varmt!
  • Ari K
    Ari K skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    För detta verkstad kan Jag lämna de allra bästa rekommendationerna. Alltid hjälpsamma, mycket kunniga och yrkesskickliga och mycket trevligt bemötande.Bra priser. TACK +++++
  • Henry H
    Henry H skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Mycket trevligt bemötande av Ivan. Var lite skeptisk när det gällde tidigare rekommendation för att de verkade för bra för att vara sant. Men allt stämde, vänlighet, kunnande och inte minst ett bra pris. Det kändes bra. Nu har jag hittat min bilreparatör på Söder.
  • Annakarin J
    Annakarin J skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Fått hjälp att fixa bromsar som tog ojämnt. När det blev fel första ggn fixade Ivan det utan kostnad och åkte och besiktigade bilen så jag slapp körförbud. Hit kommer jag att återkomma!
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Trevligt bemötande, snabbt fixat, helt OK pris (sagt pris gäller) – är du trött på social inkompetens, ruffel och båg i bilbranshen - prova denna verkstad!Helylle, prisvärt - kan varmt rekommenderas
  • Lukas M
    Lukas M skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra service och trevligt bemötande. Förklarar gärna vad som är problemet och ger olika alternativ på hur det ska lösas. Fixade gammel-Mazdan åt oss. Tack, Ivan!
  • Kathleen
    Kathleen skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Här känner man sig väl omhändertagen! När jag hämtade min bil satt fyra nya navkapslar på hjulen eftersom de inte hittade alla vid däckbytet. Extra kostnad = 0 kronor! Fakturan som var hög eftersom mycket behövde göras förklarades in i minsta detalj, och vid varje nyupptäckt kostnad under servicedagen ringde Ivan och frågade om det var OK att fortsätta. Rekommenderas varmt!
  • Torsten K
    Torsten K skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Alltid snabba, obyråkratiska, hjälpsamma, duktiga felsökare. Ofta billigast. Har gjort diverse jobb på mina gamla Vectror, bland annat kamremsbyte. Trevlig stämning, kul socialt snack är bonus.
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Ivan och hans killar hjälpte mig att fixa ordning min Audi A4 -00 inför försäljning. De gjorde ett fantastiskt jobb i att identifiera vad problemen var, och gjorde reparationen till ett mycket bra pris.

Dessutom fick jag mycket hjälp med tips inför försäljningen och prissättning av bilen. Ivan är väldigt bra att snacka med och tar sig tid att hjälpa till.

Kort och gott, rekommenderas starkt!
  • niklas p
    niklas p skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    God service ,allt man behöver för sin bil. Jobbar kunnigt och villigt, bra och billigt. . Rekommenderas varmt.
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Mycket trevligt bemötande. Fixade avgassystemet. Dessutom tog de bilen till ombesiktning. Allt verkar gå att ordna hos dem till bra priser och kort framförhållning!
  • Roger L
    Roger L skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande av en proffsig och serviceinriktad yrkesman.Snabbt också.
    Arbetet var att "släcka" mina 2:or.
    Nästa dag var det bara att komma och hämta/lösa ut en nybesiktigad och tvättad bil. Vad säger man?
    Behöver du få bilen fixad? Åk dit!
    Roger L
  • Erik L
    Erik L skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Fantastiskt bemötande, god service med riktigt bra slutresultat. Klart i utlovad tid. Mycket nöjd med utfört arbete.
    Rekommenderas
  • johan h
    johan h skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Fick snabb hjälp med en bil vars kopplingsvajer gått sönder. Dom ordnade med bogsering, beställde del och lagade bilen samma dag:-)
    När jag sedan hämtade bilen fick jag lite tips om hur bilen i övrigt mådde.
    Allt detta för ett väldigt överkomligt pris... Dessutom är personalen mkt trevliga och hjälpsamma

Rekommenderas
  • Rony
    Rony skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra kundservice,trevlig ägare, jobbet blir bra gjort och till bra priser. Rekommenderas varmt!
  • Pär H
    Pär H skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Södermalms bil o däckservice hjälpte mig med ett akut problem på bilen,Bra bemötande och hög servicenivå,jag rekommenderar denna verkstad med varma hälsningar.
  • Bo
    Bo skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Lämnade in bilen på morgonen för däckbyte och för problem med vibrationer i ratten vid inbromsning. Fick ett telefonsamtal med prisuppgift på förmiddagen och ett samtal på eftermiddagen när bromsskivor, bromsbelägg och däck var bytta. Trevligt bemötande, snabb service och ett pris som kändes rimligt. Litet minus att det inte gick att betala med kort, men det löste sig helt ok ändå.
    Pär H gillar detta
  • Martin E
    Martin E skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Lämnade in 4 hjul som skulle bytas däck på och balanseras. De var trevliga till en början ända tills jag upptäckte att samtliga fyra alu-fälgar var skrapade runtom. Det satt alu-spån fastkilade mellan fälg och däck så det hade helt klart uppstått hos dem. Trots detta nekade han.
  • Markus T
    Markus T skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bytte bromsar bak på bilen (skivor, handbromsbackar o belägg) efter nedslag på besiktningen. Ger 5+ för ett bra bemötande, ett bra jobb och den extra servicen. Blev erbjuden att de skulle ta bilen för ombesiktning utan extra kostnad vilket jag givetvis accepterade. Priset totalt blev 1200kr. Arbetet med bromsar hamnade på 1000kr (nämnas bör att ett fäste på ena sidan var trasigt och behövde svetsas vilket kostade 200kr), ombesiktningen kostade sen 200kr. Jag rekommenderar denna verkstad till andra!!
  • Ove L
    Ove L skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Fick snabb hjälp med min bil som läckte spolarvätska. Felet fixades snabbt och jag kunde åka på bilsemestern redan samma dag.
    Jag är mycket nöjd med bemötande,jobbet,priset.
    En vän rekommenderare den här verkstaden och allt stämde
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Södermalms Bil & Däckservice
    Bra liten verkstad som är suveräna på reparationer och bilservice. Man får hjälp snabb samt att jobbet blir gjort både snabbt och proffsigt.
    Man får ett kostnadsförslag samt att bildelarna de använder kommer från reservdelsfirma och det håller kostnaderna nere för dig som kund. En enkel service med oljebyte samt filter kostar från 800:ink alt. En märkesverkstad tar ca 2800 för samma jobb. !!
    Ägaren är dessutom väldigt trevlig.
    Jag kan verkligen rekommendera dom till alla som vill ha jobbet gjort snabbt och till ett mkt bra pris

Siargatan 15, 118 27 Stockholm