Södermalms Bil & Däckservice

Södermalms Bil & Däckservice

Ring 08-641 10 20 www.soderbil.se
3.9

Södermalms Bil & Däckservice, Din BDS-verkstad på Söder! Södermalms Bil & Däckservice utför service och reparationer på de flesta bilmärken som finns på marknaden. Med en lång erfarenhet av branschen och en stor kunskap tas din bil om hand på bästa sätt. Har du inte möjlighet att själv lämna eller hämta bilen på verkstaden...

44 omdömen om Södermalms Bil & Däckservice

ULF L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Lämna inte in din bil till dessa ohederliga fuskare! Det kostade mig 3000:- att återställa hjullagren sedan de SKRUVAT SÖNDER och förstört min bil , de vägrar stå upp för sina misstag och ersätta mig! USCH!!

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 753 omdömen 4.8 av 753 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

Magnus N
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

VARNING VARNING!! Lämna inte in bilen här! Lämnade min på helrecond och fick tillbaka bilen med stora fläckar där klarlacken var helt borta. Verkstaden tog inget som helst ansvar utan skyllde på att den var skadad när den kom. Mycket besviken på att få bilen förstörd och total ovilja att lösa detta. Oseriöst företag!!!

Jörgen E
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Lämnade in min cab för helrekond och blev grymt besviken, tog 6 månader och bli av med allt vatten då de säkert kört högtryck genom cab taket. Det var fukt i hela bagageluckan dessutom.Fälgarna såg bra ur i början men efter en tvätt så är det någon beläggning på som gör att de ser flammiga ut. Nästa gång blir det inte någon Letsdeal för min del.

Speedy Bilservice Jakobsberg
4.8/5 i betyg av 451 omdömen 4.8 av 451 omdömen

Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök

Fenuril F
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

De bokade in mig för rekond när jag bara skulle byta däck, sa att jag skulle lämna bilen kl 8, och när jag sedan ringer två dagar efter säger de kl 10 istället. Säger att slösar deras tid när jag vill dubbelkolla att de förstått vad som ska göras med tanke på tidigare misstag med min bokning. Hade bokat däckhotell men vågar absolut inte lämna mina däck till dessa skojare. Uppenbarligen var detta en väl fungerande verksamhet tills dessa skojare tog över. Kolla bara övriga recos och när de lämnades.

Jonas E
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

De bytte mina sommardäck i november och jag lämnade vinterdäcken där. När jag åkte dit för att byta däck igen förra veckan märkte jag att de bytte ut mina nya sommardäck med begagnade däck från andra märke. Även jag visade dem en bild av sommardäck men de tog inget ansvar. De är verkligen fuskare. Gå aldrig dit. Extremt värsta service och oförskämd personal.

Speedy Bilservice Täby
4.8/5 i betyg av 1101 omdömen 4.8 av 1101 omdömen

Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på

Fredrik L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Jag köpte fyra begagnade vinterdäck i november av märket Michelin som jag valde ut tillsammans med en ur personalen. När jag nyligen bytte till sommardäck visade det sig att bara två av vinterdäcken var Michelin och i bra skick. De andra två var av ett annat märke och däckdjupet är efter en vinter ca 3 mm så de går inte att köra en säsong till på. Jag har försökt få dem att byta men de vägrar och säger att det inte är nån garanti på begagnade däck. Riktiga skurkar tycker jag.

Jonas E gillar detta
Sina B
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Mycket dålig service och oförskämd personal. De bokade en tid för mig för 1 maj, men när jag kom dit arbetade ingen. När jag ringde dem sa ägaren att jag bryr mig inte, vi arbetar inte idag! Mycket oavsiktlig ägare. Rekommenderas inte alls! Lämna aldrig däcken där heller.

Jonas E gillar detta
Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K
vidar l
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Den värsta bilverkstaden nånsin! Jag lämnade in min bil på helrekond, när jag hämtade den dagen efter så gick tomgången lite konstigt men verkstadschefen lovade att inget var. Jag hann bar köra i ca 5 minuter då den inte gick att köra och den gick ej att starta. Då tittade jag under motorhuven och upptäckte att allt var dyngsurt, vilket är väldigt konstigt då man måste vara väldigt försiktigt när man tvättar motorn på grund av elektronik. Bilen gick ej att flytt vilket resulterade i en parkeringsböter på 1200kr. Efter verkstaden...

Jonas E och Sina B gillar detta
NikoIina B
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Har mina däck förvarade hos Södermalms Bil & Däckservice. Här slipper du långa väntetider utan får hjälp när du behöver det. Servicen och bemötandet är riktigt bra och du får även det lilla extra som biltvätt och nya navkapslar. Jag kommer vara trogen denna bilverkstad i många år!

STF Bilservice i Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 19 omdömen 4.7 av 19 omdömen
Badge2016

Alltid bra service, tillgängligt och bra pris. Tack!

Mats A
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Haft mina däck, gjort service och reparationer på Södermalms Bil och Gummi i flera år. Valle och hans medarbetare har fixat småfel direkt och gjort större jobb till betydligt lägre kostnad än märkesverkstan. Rekommenderas!

Mats A
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Jag har haft mina däck, gjort service och reparationer hos Valle på Södermalms Bil och Gummi i flera år. Valle och hans kollegor ger verkligen bra service, fixar smågrejor direkt och har gjort större jobb betydligt billigare än märkesverkstan. Rekommenderas! Mats

Speedy Bilservice Eskilstuna
4.6/5 i betyg av 672 omdömen 4.6 av 672 omdömen

Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!

AGNETA SOFIA L AGNETA SOFIA L
pernilla j
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Grym service, trevligt bemötande, bra priser, pålitlig personal.. Allt som man vill att det skall vara,

Sara
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Min Mitsubishi lever prima liv efter att ha hamnat i denna firmas vårdande händer. Grym service och duktig personal!

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1693 omdömen 4.7 av 1693 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

Sofia L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Mycket nöjd! Trevligt bemötande, bra service och bra priser. Rekommenderas!

Helena L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bästa mecken i stan. Super serviceminded, allt går att lösa samt en bra prisbild. Tagit hand om min gamla Volvo i flera år. Tack!

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 811 omdömen 4.7 av 811 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Christopher R
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bästa stället under mina 20 år som bilägare, förutom bra pris och fantastiskt bemötande fick jag direkt 25% på arbetet för att jag servade bilen samtidigt. Dessutom fick jag utan kostnad bilen tvättad, lampa bytt och läckande styrservo fixat, och till sist bilen hemkörd, DET är service!!

Marcelo A
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra och trevligt bemötande. bra priser, snabb service , betalar gärna extra för deras service, suveränt!

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1073 omdömen 4.7 av 1073 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
glenn h
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

trevlig, tydlig and prisvärt. bra service helt enkelt.

Viktor Ö
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra och trevligt bemötande. Det var väldigt prisvärt för den service och framvagnsinställning han gjorde på min V70.

Speedy Bilservice Östermalm
4.8/5 i betyg av 2193 omdömen 4.8 av 2193 omdömen

Bra service o bemötande ! Bra intiativ med efterdragning

Viktor Ö
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra och trevligt bemötande av Ivan himself. Det var väldigt prisvärt för den service och framvagnsinställning han gjorde på min V70.

Ann E
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Alltid trevligt bemötande, snabb service och bra priser! Har fått hjälp med byte av strålkastarlampa; olika åtgärder för att lösa dilemmat med yttersta fästet till avgasröret som gått sönder så att jag ska slippa köpa ett helt nytt avgassystem; däckbyte och 14000-milaservice. Tydliga åtgärdsförslag och prisuppgifter. Gör även ofta det där lilla extra utan kostnad. Här möts man av ett leende och snabb service istället för de större bilverkstädernas ofta nonchalanta attityd, höga priser och långa väntetider! Rekommenderas varmt!

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Elisabeth E
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bad verkstaden att, utöver service och åtgärd av oljeläckage, göra en besiktningskontroll. Bilen blev underkänd hos Bilprovningen pga sönderrostade, läckande bränslerör samt för lågt ställda halvljus. Jag förstår att man inte kan garantera att en bil går igenom men dessa fel borde verkligen en kunnig och seriös verkstad ha sett! Till råga på allt var en oersättlig dekal borttagen.

Lena F
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Två gånger har jag haft behov av akut hjälp. Hur brukar det då vara när man ska besöka de "stora" verkstäderna? Kom igen om "fjorton dar"! Här tar man tag i saken på direkten! Heders!! Björn

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Michael P
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Södermalms bil & däckservice är en riktigt bra bilverkstad. Har fått ärlig och snabb hjälp de gångerna jag har varit där. En ärlig bilverkstad känns som något sällsynt idag men Ivan och hans kollegor sköter jobbet snyggt och prisvärt. Rekommenderas varmt!

Ari K
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

För detta verkstad kan Jag lämna de allra bästa rekommendationerna. Alltid hjälpsamma, mycket kunniga och yrkesskickliga och mycket trevligt bemötande.Bra priser. TACK +++++

Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1101 omdömen 4.8 av 1101 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
Henry H
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Mycket trevligt bemötande av Ivan. Var lite skeptisk när det gällde tidigare rekommendation för att de verkade för bra för att vara sant. Men allt stämde, vänlighet, kunnande och inte minst ett bra pris. Det kändes bra. Nu har jag hittat min bilreparatör på Söder.

Annakarin J
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Fått hjälp att fixa bromsar som tog ojämnt. När det blev fel första ggn fixade Ivan det utan kostnad och åkte och besiktigade bilen så jag slapp körförbud. Hit kommer jag att återkomma!

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Hanna H
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Trevligt bemötande, snabbt fixat, helt OK pris (sagt pris gäller) – är du trött på social inkompetens, ruffel och båg i bilbranshen - prova denna verkstad!Helylle, prisvärt - kan varmt rekommenderas

Lukas M
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra service och trevligt bemötande. Förklarar gärna vad som är problemet och ger olika alternativ på hur det ska lösas. Fixade gammel-Mazdan åt oss. Tack, Ivan!

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Kathleen
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Här känner man sig väl omhändertagen! När jag hämtade min bil satt fyra nya navkapslar på hjulen eftersom de inte hittade alla vid däckbytet. Extra kostnad = 0 kronor! Fakturan som var hög eftersom mycket behövde göras förklarades in i minsta detalj, och vid varje nyupptäckt kostnad under servicedagen ringde Ivan och frågade om det var OK att fortsätta. Rekommenderas varmt!

Torsten K
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Alltid snabba, obyråkratiska, hjälpsamma, duktiga felsökare. Ofta billigast. Har gjort diverse jobb på mina gamla Vectror, bland annat kamremsbyte. Trevlig stämning, kul socialt snack är bonus.

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 811 omdömen 4.5 av 811 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Andreas G
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Ivan och hans killar hjälpte mig att fixa ordning min Audi A4 -00 inför försäljning. De gjorde ett fantastiskt jobb i att identifiera vad problemen var, och gjorde reparationen till ett mycket bra pris. Dessutom fick jag mycket hjälp med tips inför försäljningen och prissättning av bilen. Ivan är väldigt bra att snacka med och tar sig tid att hjälpa till. Kort och gott, rekommenderas starkt!

niklas p
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

God service ,allt man behöver för sin bil. Jobbar kunnigt och villigt, bra och billigt. . Rekommenderas varmt.

Speedy Bilservice Nynäshamn
4.8/5 i betyg av 730 omdömen 4.8 av 730 omdömen

Trevlig personal. Skickliga mekaniker. Rekommenderas.

Nils Harry Jarl Eve S Nils Harry Jarl Eve S
Åsa R
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Mycket trevligt bemötande. Fixade avgassystemet. Dessutom tog de bilen till ombesiktning. Allt verkar gå att ordna hos dem till bra priser och kort framförhållning!

Roger L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Jag fick ett mycket trevligt bemötande av en proffsig och serviceinriktad yrkesman.Snabbt också. Arbetet var att "släcka" mina 2:or. Nästa dag var det bara att komma och hämta/lösa ut en nybesiktigad och tvättad bil. Vad säger man? Behöver du få bilen fixad? Åk dit! Roger L

Speedy Bilservice Vällingby
4.8/5 i betyg av 2369 omdömen 4.8 av 2369 omdömen

Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom vi

Kjell Thommy C Kjell Thommy C
Erik L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Fantastiskt bemötande, god service med riktigt bra slutresultat. Klart i utlovad tid. Mycket nöjd med utfört arbete. Rekommenderas

johan h
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Fick snabb hjälp med en bil vars kopplingsvajer gått sönder. Dom ordnade med bogsering, beställde del och lagade bilen samma dag:-) När jag sedan hämtade bilen fick jag lite tips om hur bilen i övrigt mådde. Allt detta för ett väldigt överkomligt pris... Dessutom är personalen mkt trevliga och hjälpsamma Rekommenderas

Mekonomen Norrtull
4.7/5 i betyg av 1228 omdömen 4.7 av 1228 omdömen

Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga.

Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
Rony
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra kundservice,trevlig ägare, jobbet blir bra gjort och till bra priser. Rekommenderas varmt!

Pär H
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Södermalms bil o däckservice hjälpte mig med ett akut problem på bilen,Bra bemötande och hög servicenivå,jag rekommenderar denna verkstad med varma hälsningar.

Mekonomen Huddinge
4.5/5 i betyg av 759 omdömen 4.5 av 759 omdömen

Billy William E Billy William E
Bo
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Lämnade in bilen på morgonen för däckbyte och för problem med vibrationer i ratten vid inbromsning. Fick ett telefonsamtal med prisuppgift på förmiddagen och ett samtal på eftermiddagen när bromsskivor, bromsbelägg och däck var bytta. Trevligt bemötande, snabb service och ett pris som kändes rimligt. Litet minus att det inte gick att betala med kort, men det löste sig helt ok ändå.

Pär H gillar detta
Martin E
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Lämnade in 4 hjul som skulle bytas däck på och balanseras. De var trevliga till en början ända tills jag upptäckte att samtliga fyra alu-fälgar var skrapade runtom. Det satt alu-spån fastkilade mellan fälg och däck så det hade helt klart uppstått hos dem. Trots detta nekade han.

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4108 omdömen 4.8 av 4108 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Markus T
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bytte bromsar bak på bilen (skivor, handbromsbackar o belägg) efter nedslag på besiktningen. Ger 5+ för ett bra bemötande, ett bra jobb och den extra servicen. Blev erbjuden att de skulle ta bilen för ombesiktning utan extra kostnad vilket jag givetvis accepterade. Priset totalt blev 1200kr. Arbetet med bromsar hamnade på 1000kr (nämnas bör att ett fäste på ena sidan var trasigt och behövde svetsas vilket kostade 200kr), ombesiktningen kostade sen 200kr. Jag rekommenderar denna verkstad till andra!!

Ove L
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Fick snabb hjälp med min bil som läckte spolarvätska. Felet fixades snabbt och jag kunde åka på bilsemestern redan samma dag. Jag är mycket nöjd med bemötande,jobbet,priset. En vän rekommenderare den här verkstaden och allt stämde

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Martin Å
Skrev om Södermalms Bil & Däckservice

Bra liten verkstad som är suveräna på reparationer och bilservice. Man får hjälp snabb samt att jobbet blir gjort både snabbt och proffsigt. Man får ett kostnadsförslag samt att bildelarna de använder kommer från reservdelsfirma och det håller kostnaderna nere för dig som kund. En enkel service med oljebyte samt filter kostar från 800:ink alt. En märkesverkstad tar ca 2800 för samma jobb. !! Ägaren är dessutom väldigt trevlig. Jag kan verkligen rekommendera dom till alla som vill ha jobbet gjort snabbt och till ett mkt bra pris