Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Sundbyberg Solna Bilteknik

Solna Bilteknik

Löfströmsvägen 1, 172 66 Sundbyberg — Visa karta

3.0 i betyg av av 257 omdömen

Solna Bilteknik är den nya tidens serviceverkstad, en oberoende märkesspecialist vars intäkter från service och reservdelsförsäljning inte behöver bära kostnader för till exempel en stor bilhall. Solna Bilteknik är en serviceverkstad där vi erbjuder dig ett professionellt utfört arbete med originalreservdelar. Vi gör det till ett avsevärt mycket lägre pris och får ändå lönsamhet. Det kallar vi riktig service!

Din nybilsgaranti gäller till fullo med vår stämpel i serviceboken. Tack vare vår prisfilosofi, där våra rabatter vid stora inköp kommer dig som kund till del och tidsdebitering motsvarande faktiskt nedlagd arbetstid, kan vi hålla priser som vi uppmuntrar dig att jämföra med din nuvarande verkstad.
Öppet just nu
Lör: 09:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 257 kunder tycker om Solna Bilteknik

• 2019-05-18

FREDRIK J skrev om Solna Bilteknik
    En trist historia som ska bli värre!
    Har en eller rättar sagt hade en Golf/2002 som gått 13 000 mil där ”EPC” och motorlampan tändes till och från sedan något år tillbaka. Det märktes ingen skillnad på motorn när lamporna tändes under körning men väldigt irriterande. Hade haft bilen inlämnad tidigare hos Volkswagen som inte lyckades åtgärda felet. Blev rekommenderad att lämna in bilen till Solna Bilteknik. Gick med på att mot 1000 kr få en offert på vad det skulle kosta att få felet åtgärdat. Fick besked att det skulle kosta åtskilliga tusenlappar att åtgärda. Med tanke på bilens värde på 10-15 tusen var jag inte beredd att lägga ut några större summor på en ”fungerande” bil. När bilen hämtades blir jag informerad av deras kundmottagare (en äldre kvinna) om att bilen ”nog inte är körbar” då motorn hackar. När jag ifrågasätter vad som har hänt blir jag informerad om att det inte är deras fel utan mitt!? Jag skulle ha lämnat in bilen tidigare och att dom inte tog något som helst ansvar för att bilen nu var i okörbart skick. Kontaktade ägaren till Solna Bilteknik för att få bilen återställd till samma skick som den var när jag lämnade in den. Samtalet slutade med att ägaren efter en utskällning av mig slängde på luren. Nu är historiens trista sluta att bilen kommer att skrotas. Slutsatsen av detta kan nog var och en dra på egen hand men min uppmaning är att bojkotta Solna Bilteknik. Läs mer
  • 2019-04-01

Annika Helen C skrev om Solna Bilteknik
    Haft mina bilar på Solna Bilteknik verkstad och använt däckhotellet i över nio år och alltid varit jättenöjd med servicen. Men nu när jag kontaktade dem för att förnya mitt kontrakt i tfn fick jag ett fruktansvärt bemötande. Har aldrig varit med om så dålig kundvård.
    Jag kommer aldrig att rekommendera dem igen.

Jag fick en stund senare detta på mail:

Som vanlig när man inte få som man vill börjas det med hotelser. Detta beteckna just dåliga kunder. Bra kunder fungerar inte så. Jag tackade nej till dig som kund. Tror du verkligen att jag inte vet vad det innebär. Visst avbröt jag dig, för att tala om för dig att du var inte önskvärd. Vad du gör med det är det helt upp till dig. Det finns 2 sortens läsare nu förtiden . Dem som efterliknar dig, och såna vill ingen ha, och såna som skratta åt den andra gruppen för dem genomskåda påstridighet.

Lycka till. Hos oss är du inte välkommen som kund. Läs mer
  • 2019-03-11

Annika L skrev om Solna Bilteknik
    Ringde och boka service. Fick info att det var dags för kamremsbyte. Tyckte det lät konstigt. Dubbelkolla med mitt bilmärkes verkstäder. Kan köra 2000-3000 mil till innan byte. Ringde tillbaka och avboka efter 15 minuter. Jag fick ett sms att jag skulle kontakta dom för att jag uteblivit från service. Nu har dom skickat faktura på nästan 2000 för bestälda reservdelar mm. Bestred så klart. Då fick jag ett svar att jag bara hade ringt och undrat över vattenpumpen, vad då vattenpump dom sa att jag skulle byta kamrem. Dom har spelat in samtalet och inspelningen ska dom använda när vi ses i tingsrätten. Varning varning för detta maffia företag Läs mer
    Camilla J gillar detta
  • 2019-03-11

Magnus Andersson skrev om Solna Bilteknik
    Betalade 1000 spänn för felsökning. De tog lite tid, men jag fick ett ordentligt svar och rätt reparation. Bra kommunikation under processen. Riktigt nöjd och kommer återkomma. Läs mer
  • 2019-03-08

reco12345 Karlsson skrev om Solna Bilteknik
    Riktigt blufföretag. Efter felsökning för över 2000kr så säger dom att bromsbackar är helt slut och bromstrummorna är trasiga samt hjulcylindrar. Lät andra mekaniker kolla och kunde konstatera att dom inte alls var trasiga och att dom inte ens öppnat och kollat.

Riktigt äckliga människor Läs mer

Jonas Persson skrev om Solna Bilteknik
    Toppenbra! Trevligt, kompetenta Läs mer
  • 2019-02-25

Alexander Larsson skrev om Solna Bilteknik
    Inkompetenta, otrevliga och försöker mjölka kunderna på pengar. Undvik! Läs mer
  • 2018-12-05

Susanne L skrev om Solna Bilteknik
    Fick muntilg offert på fläktbyte, ca 6500 kr.
    En halvtimme senare ringer de och säger att det kommer kosta ca 3000 mer, ca 9500 kr !!!!!
    Idag hämtade jag min bil som jag lämnat på annan verkstad med ny fungerande fläkt. Pris: 5500 kr. Läs mer
  • Christer Robert K

2018-11-19

Christer Robert K skrev om Solna Bilteknik
    Kan vara den sämsta verkstad jag någonsin haft att göra med. Lämnade in en fullt fungerande volvo v50 fick tillbaka en bil som inte gick att köra. Betalade full service som inte ens blev fullt genomförd eftersom bilen "slutade att fungera" när dom satte på en felaktig motorrem. Besöket renderade i en felsökning hos bilia och en slutnota på långt över det dubbla. Som en bonus fick jag även ett extremt dåligt bemötande. Läs mer
  • 2018-11-13

Ida I skrev om Solna Bilteknik
    Vid flera tillfällen har jag besökt Solna Bilteknik och har alltid varit missnöjd med både pris och service.
    Borde ha lyssnat på alla som skrev före mig! Läs mer
  • 2018-11-06

Guru G skrev om Solna Bilteknik
    Däckhotel & däckbyte!

Håller med tidigare missnöjda kunder. De motsägande avtal och regler som de tolkar till sin vinning!
    Undvik att ha med företaget att göra!

Atle Läs mer
  • 2018-10-22

Peter N skrev om Solna Bilteknik
    Andra gången jag blir blåst. Beklagar djup att jag inte lärde mig tillräcklig från förra. Den här gången fick en offert som sedan visade sig inte vara värd något. Slutnotan för själva arbetet blev det 3 dubbla utan att jag godkänt det ökade kostnader och jobbet blev heller delvis inte utfört bevisligen så som det stod i fakturan. Blev mycket dålig mottaget i receptionen när jag klagade och dessutom viftade de bort när jag visade att bilen fortfarande larmade på samma sak de hade åtgärdat. När jag sen gjorde en reklamation blev jag HOTAT istället och fick en otrolig oförskämt svar. Så behandlar man inte sina kunder. Rekommenderas inte, tänkt dig två eller tre gånger innan du anlitar dem. Läs mer
  • Kim

2018-09-09

Kim skrev om Solna Bilteknik
    Trodde förra året när jag lämnade in min Kia ceed för byte av bromsskivor samt bromsbelägg bak att arbetet blivit fullständigt utfört. Detta var inte korrekt visade det sig då de bör skivorna men behöll de gamla beläggen. Dock fick jag såklart betala för nya belägg också. Vidrigt beteende!! Två oberoende vänner till mig som båda är bilmekaniker sa att de belägg som satt på absolut inte kan vara bytta för så lite som för ett år sen. Tråkigt för Solna bilteknik som jag varit nöjd med innan. Har haft mina bilar inne hos dom för massor av olika jobb... Nu blir det tyvärr aldrig mer och till alla jag känner kommer jag säga att sbt är ett skojarföretag. Lär ju inte bli mycket till kundbas kvar till slut.. Läs mer
  • Erik W

2018-08-21

Erik W skrev om Solna Bilteknik
    Otrevligt bemötande helt i onödan. De hoppade av en inbokad verkstadstid bara för att jag frågade om jag kunde få ett cirkapris på däckbytet. Helskumt, aldrig mer detta ställe. Läs mer
  • Robert L

2018-08-11

Robert L skrev om Solna Bilteknik
    Ringde på torsdagen och berättade mitt problem. Fick svaret att du kan komma imorgon. Perfekt!

1000 kr i felsökning och sedan meddelar vi problem och kostnad samt tid att åtgärda.

Efter ett par timmar ringde dem upp, 4 timmars arbete för att ordna felet och kostnad 4000 kr ink material.

Arbetet klart samma eftermiddag. När jag kom dit hade arbetet bara tagit 3 timmar att genomföra så Solna Bilteknik drog av 1000 kr på priset.

Snabbt och effektivt. Dialog om pris och beräknad arbetstid. Fick all info jag behövde hela vägen. Läs mer
  • Stan L

2018-08-10

Stan L skrev om Solna Bilteknik
    Min fru hade en bi-lat mastektomi i oktober förra året. Jag började undersöka och läsa olika bloggar av kvinnor som har BC. Min forskning gav mig twitter där jag

hittade många kvinnor med BC som har varit hjälp av Dr Kahuna. Min fru på denna punkt har helt förändrats och jag har bara Dr Kahuna tack för det. Vänligen kontakta honom

via e-post om du har liknande problem
    kahunahelp@yahoo.com ring eller meddela honom på sin direktlinje +2348147400259 Läs mer
  • 2018-06-27

Johan E skrev om Solna Bilteknik
    Betalade sen höll utfört arbete i 2 veckor. Läs mer
  • Hossein N

2018-05-18

Hossein N skrev om Solna Bilteknik
    -Ingen bra kommunikation
    -Dem ville sälja en stor service till mig trots att enligt bilen räckte med en liten service, men dem ger sig inte Läs mer
  • 2018-05-17

Pär K skrev om Solna Bilteknik
    Fick offert via autobutler och valde Solna BT. Mycket bra kommunikation via chaten där jag ställde en mängd frågor, snabba svar! Bytte en länkarm med spindelled. Bra pris och snabbt utfört. Kommer att fråga om offert igen vid nästa sak som behöver åtgärdas. Läs mer
  • Mohammed S

2018-04-05

Mohammed S skrev om Solna Bilteknik
    Otroligt proffsiga, synd att dom inte är ansluta till klarna för lite dyrare reparationer men annars inga klagomål. Bra service från inlämning till utlämning. Fick till och med bilder mailade & hemskickade på det dåliga när det gällde bilen.

Ni har fått en ny kund! :) Läs mer
  • 2018-01-30

Nils E skrev om Solna Bilteknik
    nytt orgnummer igen
    556607-4646 Läs mer
  • 2018-01-29

Lars skrev om Solna Bilteknik
    Fick inte lämna in bil i om inte mint condition så nära på. En BMW från 1990 och endast 13 000 mil som stått i garage många år och inte körts mycket. Behöver därför nu service för huvudsakligen oljeläckage och troligt byte av topplockspackning, oljetrågspackning, kontroll av växellådsläckage men också vanligt slitage som typ dörrstopp, bromsbelägg, glapp i stag, gasfjäder till bagagelucka, etc. Har offert från annan känd verkstad på ca 30 000 men ville kolla Solna Bilteknik som säger sig vara billiga. Bilade därför lista med åtgärder enligt ovan. De tog inte emot med hänvisning till att kostnaderna skulle överstiga bilens värde. Likvärdiga bilar i gott skick, dvs servade enligt ovan, är dock lite stigande och kan i aktuellt skick ligga på ca 40 000 - 60 000. Tittade inte ens på bilen - oseriösa och är troligen inte speciellt kunniga. Och nej - Solna Bilteknik hittar mig i enlighet med ovan knappast i sitt kundregister som de brukar svara många missnöjda. Läs mer
  • 2018-01-26

556952-5990 solna bilteknik ab 2015-06-24 aktivt ingen f skatt
    556813-0156 sundbybergs bilreperationer 2015-05-24 konkurs avslutad
    556375-0065 sundbybergs bilteknik ab 2014-04-02 konkurs avslutad
    556373-9373 ammoxostos 2016 ab fd solna bilteknik 2014-12-29 konkurs avslutad

har själv blivit drabbad då jag lagat min volvo v50 med ac rep och skulle reklamera men vart hänvisad att bolaget har ny ägare men samma otrevliga verkstads ägare skriker fortfarande på kunder

//Anders fd kund Läs mer
  • Siroos M

2017-11-13

Siroos M skrev om Solna Bilteknik
    Dålig service, kundbemötande och Otrevliga/respektlösa, lurar folk och följer inte deras villkor!! Läs mer
    Erik W gillar detta
  • 2017-10-18

Nabil skrev om Solna Bilteknik
    Finns inget värre bolag. Jag kommer aldrig vända mig till dom igen och varnar alla som funderar på att göra det!

Urusel service, kundbemötande och de ljuger dig i ansiktet gällande rutiner och arbete som är gjort. Dessutom har de motsägande avtal och regler som de tolkar till sin vinning!

De håller heller inte sina avtalade tider och fakturerar en när du är en sekund sen.

Snälla VÄND ER INTE DIT! Läs mer
  • 2017-09-26

Verifierad kundrelation
    Anna I skrev om Solna Bilteknik
    Väldigt bra! De tar hand om sina kunder och erbjuder bra priser på arbetet. En eloge till en person på kundservice som var väldigt trevlig. Även ett stort tack till verkstadschefen. Läs mer
  • 2017-09-11

Per S skrev om Solna Bilteknik
    Första och enda gången. Den 17/2 2016 ser jag en helsidesannons i Expressen att Solna Bilteknik AB har 30-50 % rabatt på sommardäck varefter jag ringer upp dem för att få ett prisförslag då de gamla däcken var utslitna. De frågar då efter mitt registreringsnummer som jag då uppger och får till svar "att då har du en offert om några minuter". Den 22/2 ringer jag och accepterar offerten och vi bestämmer att jag ska komma den 10/3 för att skifta däck på mina sommarfälgar.

Den 10/3 infinner jag mig för att få däcken skiftade och betalar dumt nog i förskott. Efter 1 timma kommer en man från verkstaden och talar om för mig att de fått hem fel dimension, varefter han försvinner. Efter ytterligare en 1/2 timma kommer en kvinna och föreslår att de kan lägga över de nya sommardäcken på mina vinterhjul som satt på bilen. Det visade sig att de tagit hem 16 tumsdäck i stället för 18 tum. Då jag påpekade att det var väl ingen bra lösning nu under vintern så försvann kvinnan. Efter ytterligare en 1/2 timma utan att något händer går jag upp till kassan där jag möts av en kvinna med ett mycket otrevligt beteende. Hon kräver mig på 20% av kostnaden för däcken i returkostnad. När jag nekar till detta hotar hon med att inte lämna ut bilen om jag inte betalar. Under diskussionens gång blir jag hotad ytterligare två gånger med att de inte lämnar ut bilnycklarna om jag inte betalar. Det slutar med att de lägger in de felaktiga däcken i min bil som jag omedelbart lämnar tillbaka. De vägrar att återbetala det belopp jag betalat varefter jag åker därifrån.

Detta resulterar i att jag lämnar ärendet till inkasso för att få betalt belopp åter. Det blir även kronofogden utan resultat, varför ärendet hamnar i Solna Tingsrätt. Då kräver man mig även på förvaring av däcken med 595 kr, returnering av däcken med 1498 kr och hör och häpna på 1000 kr för för sen avbokning.

I Solna Tingsrätt förlorar Solna Bilteknik AB och skall till mig återbetala utlaggt belopp samt mina kostnader. De överklagar då till Svea Hovrätt och förlorar även där. Då överklagar de till Högsta Domstolen och vill ha prövningstillstånd.
    Detta beviljas inte utan HD fastställer Solna Tingsrätts dom och Svea Hovrätts dom. Så efter 1 och 1/2 år erhåller jag begärda pengar åter.

Solna Bilteknik AB är ett riktigt ruffel- och bågföretag med otrevlig och ohövlig personal som inte vet vad kundvård är och värst är verkstadschefen. Som sagt var, aldrig aldrig mer. Läs mer
  • 2017-09-05

Anna skrev om Solna Bilteknik
    Jag blir förbluffad när jag läser alla recensioner här! Har vi varit på samma bilverkstad?
    Antingen är det riktigt jobbiga och besvärliga kunder som blir sura när de ej får som de vill eller så är det konkurrenter som försöker smutskasta Solna Bilteknik. Märkligt.
    Jag har lämnat in bilen där flera (3) gånger och aldrig stött på några problem varken med den service som utförts eller dåligt bemötande. Tvärtom - tjejerna är supertrevliga. Priserna är mycket bättre än hos de stora verkstäderna och den kostnad vi talat om initialt har sedan blivit. Dessutom erbjöds jag vid ett tillfälle lånebil. Toppen tycker jag. Till er som tvekar; bilda er en egen uppfattning!
    //Anna Läs mer
  • 2017-09-05

Verifierad kundrelation
    Didier J skrev om Solna Bilteknik
    VARNING!!! LÄMNA ALDRIG BILEN DÄR!! Otrevliga/respektlösa, lurar folk och följer inte deras villkor!! Läs mer
  • 2017-09-02

Alfons K skrev om Solna Bilteknik
    Solna Bilteknik är verkligen en stor besvikelse. Främst på grund av deras djupa respektlöshet för sina kunder. Skälen är flera men det faktum att de inte drar sig för att misstro, håna och svära mot sina egna kunder räcker gott för mig för att aldrig välja detta oseriösa bolag igen.

Den senaste incidenten gällde vinterdäck jag avtalat för en bilhandlare (Hedins) att hämta. De missade tiden och jag ringde upp Solna Bilteknik så snart jag själv anlänt till Hedins och fått reda på läget.

I mitt avtal gäller att betala 500 kr om man missar tiden. Den säger jag ingenting om. Jag arbetar själv med avtal och respekterar dem. Alltså skall 500 betalas och ny tid bestämmas. Det räcker inte för Solna Bilteknik som, genom ägaren skriker och svär. Menar att Hedins skall ”- Sätta sina djävla arslen i bilen och komma” (ägarens egna ord)

De förstår uppenbarligen inte att de själva satt upp kriterierna för sina avtal. För sen? Betala 500, sen skall inte bolaget också agera förnedrande. De skall ta emot 500 och sedan är det utagerat.

Vänligt påpekar jag det dagen efter när jag betalar mina 500. Då svarar kvinnan i receptionen att hon inte tror mig. Jag meddelar att jag är mån för deras och andras kunders skull att förmedla min syn på gårdagens behandlande och gärna talar med ägaren som var på plats, men inte ville tala med en kund som återkopplar. Jag förstår nu varför de (läs kunderna) istället tvingas förmedla genom sociala medier m.m.

Kvinnan avslutar med att säga att jag inget kan göra mot dem för de är så många som försökt genom åren.

Kanske skulle Solna Bilteknik sätta sig ned ett par minuter och grunna över det faktum att så många under så många år ”ger sig på dem”….. Självkritik/analys någon?

Här kommer ingen förbättring att ske. Gå någon annanstans. Allt annat lär vara bättre.

(har förstått att man från bolaget ofta bemöter på nätet med att allt är falska attacker. I detta fall hade jag samtalet med Solna Bilteknik på högtalare och Hedins representanter var mer än förvånade över det de fick höra)

Ha en bra dag! Läs mer
    Per S gillar detta
  • 2017-08-28

Torgny Å skrev om Solna Bilteknik
    Jag hade inne min bil för kamremsbyte, service och tvätt och det fungerade utan några som helst problem. Dom gjorde även en ganska omfattande kontroll där även tester av alla möjliga slag gjordes (ex. stötdämpare) som jag tror ingår i stora servicen. Det jag uppskattar mycket är att dom noterade att mina bakre belägg behövde bytas (i princip helt slut) ringde och kontrollerade att det var ok att byta dom och om jag var ok med kostnaden över telefon. När de började byta klossar noterade de att skivorna behövde bytas och ringde igen och kollade om det var ok.

Jag visste att de behövde bytas eftersom man sagt samma sak vid servicen året innan (men på en annan verkstad) men även sagt att det nog går att köra en säsong till på dem. Dock hade jag totalt glömt bort det.

När man fick tillbaka bilen fick man med rätt så mycket dokumentation kring vad som gjorts och de punkter där jag godkänt tillkommande arbeten var ordentligt markerade. De erbjöd sig även att gå igenom "protokollet med mig". Läs mer
  • Jens W

2017-08-01

Jens W skrev om Solna Bilteknik
    Aldrig mer den här firman,lämnade in bilen för missljud höger fram.Dem hittade inget fel men dem tog 2 st felsökningsavgifter a 1000kr samt betalt för lånebil. Läs mer
  • 2017-07-24

Patrik B skrev om Solna Bilteknik
    Hade bilen inne för koll av bromsar. De sa att skivor, bromsbelägg och bromsok var slut, måste bytas. Frågade en annan mekaniker (inte i Stockholm) som sa att ingenting behövde göras, speciellt inte bromsoken som är de dyraste delarna att byta.
    Aldig mer denna firma! Läs mer
  • 2017-07-12

Ylva L skrev om Solna Bilteknik
    Lämna ALDRIG in er bil på denna oseriösa verkstad! Ett besök där orsakade mig följdkostnader på 6000 kronor, och när jag kontaktde dem för att klaga var de väldigt otrevliga. Mannen jag pratade med i princip skrek åt mig. Läs mer
  • 2017-06-20

Adrian H skrev om Solna Bilteknik
    Dryg och arrogant personal. Service nivå är under all kritik. Kommer aldrig mer besöka Solna Bilteknik igen. Läs mer
  • Per-Ake K

2017-06-18

Per-Ake K skrev om Solna Bilteknik
    Lämnade in bilen på en onsdag och fick hämta den fredag samma vecka (felsökning el, lagning av elfel och lagning av oljeläckage på styrservo) ett mycket bra bemötande och noggrann med att dokumentera felen. Är helnöjd med bemötande, kostnad och tekniskt utförande. Kommer absolut att anlita denna verkstad igen vid behov. Läs mer
  • 2017-06-07

ramsin p skrev om Solna Bilteknik
    Inte nog med oförskämdheter och avsaknad av hyfs, gör dem också en bedrövlig bilservise. Påfyllning av motorolja eller andra vätskor - glöm det! Oklart egentligen vad dem gör i överhuvudtaget!
    Sista ställe att serva/reparera sin bil. Läs mer
  • 2017-05-09

Joel B skrev om Solna Bilteknik
    Har haft mina bilar inlämnade hos dem flera gånger tidigare. Så länge det inte varit något att vara missnöjd över har ju allt fungerat bra. Nu var det egentligen bara en mindre grej, tyckte att de tydligare kunde kommunicerat hur akut ett problem var vid servicen. Nu kostade det mig onödigt mycket i reparation. Men mejlkontakten jag hade med verkstadschefen var det värsta jag varit med om i kundbemötande. Min upplevelse av hur saker skett blev fullständigt ifrågasatt, man vägrade se att man kunde gjort något bättre och inte nog med det, det kom också ett antal förolämplingar mot mig i mejlväxlingen. Svårt att tro att de skulle någonsin skulle erkänna att de gjort fel om något med tanke på den attityd jag mötte. Återvänder aldrig mer som kund där och kan starkt avråda andra från att göra det. Läs mer
  • Karl S

2017-05-06

Karl S skrev om Solna Bilteknik
    Jag måste säga att jag är nöjd med företaget. Visserligen har mina bilar varit lite smutsiga på golv och förarstol vid något tillfälle och ett par gånger har jag fått påpeka att jag inte varit nöjd. Vid samtliga tillfällen har detta rättats till utan knot. Jag har en utbildning till bilmekaniker och maskiningenjör så jag vet en del om bilar. De bilar jag har servat/lagat är fem av våra Skodor och min Lexus 430 SC. Har fått tid snabbt och själv gjort "märken" för att kunna följa upp om olika komponenter bytts och detta har alltid gjorts. Bilmekanik är lite av en konst ibland och tyvärr måste man acceptera att kvaliteten kan variera beroende av mekanikerns dagsform, detta gäller väl alla verksamheter som inte görs på löpande band. Summa summarum är jag nöjd och kan rekommendera företaget. Läs mer
  • 2017-04-24

Jonas L skrev om Solna Bilteknik
    Bad om offert på div. serviceåtgäder. Vart häpen när de tackade nej utan motivering. Ifrågasatte i vändande mejl och blev bemött på ett barnsligt och oförskämt sätt. Kommentarer som "Om du vill se det så, helt ok, du är i alla fall inte välkommen."
    De hade går renommé för några år sedan, nu rena fördärvet i kundbemötande. Utförandet får jag ingen möjlighet att bedöma. Läs mer
  • 2017-04-05

Lars N skrev om Solna Bilteknik
    Aldrig mer.
    Där tappade dom en kund
    Fick den värsta upplevelsen jag varit med om gällande behandling av en kund och behandling av andra människor.

Receptionen ligger en trappa upp när man kommer dit och på nedervåningen har dom ett väntrum med stolar och 1 soffa.
    Soffan står mot en avdelningsvägg som skiljer uppgången.

Jag var helt själv i väntrummet och jag halvlåg ner i soffan då jag har diskbråck med mycket smärtor och har svårt att sitta så om jag ligger lite så avlastar det trycket lite.

Plötsligt får jag en utskällning att jag skall inte ligga ner utan det är en soffa man skall sitta i och att det inte ser bra ut för andra kunder.

Jag bad personen att ta reda på fakta innan man skäller ut någon.
    Svaret var att det är jag som är äger firman och förra veckan slängde vi ut en som låg i soffan och han fick ta med sig sin bil och inte komma tillbaka.

Då ställde jag frågan igen att ta reda på varför innan man slänger ur sig något och därefter förklarade jag min situation.
    Ägaren frågade då hur jag kunde ligga ner om jag hade diskbråck i nacken och jag svarade att det inte sitter i dom kotorna.
    Han accepterade svaret och gick därifrån.

Jag är 41 år och blir behandlad som ett barn.
    Är det så man bedriver ett företag och vårdar sina kunder och företagets rykte, självklart inte utan detta var det sämsta sätt jag bemött.

Kommer aldrig mera komma dit igen och kan man inte kundservice skall man inte jobba med människor. Läs mer
    Sourav M, Dariush A gillar detta
  • 2017-03-23

Luleå J skrev om Solna Bilteknik
    Spammar blint till mejladresser de hittar på webben. Stöd inte sån j-a skit, välj ett seriöst företag i stället! Läs mer
    Sourav M, Luleå J gillar detta
  • 2017-03-18

gustav N skrev om Solna Bilteknik
    Borde ha lyssnat på alla som skrev före mig! Något liknande, som dagens erfarenhet i kontakt med företaget, har jag inte varit med om! Oförskämdhet, grovt förtal och omogenhet - det är bara förnamn till företagets policy och bemötande av kunder. "Förresten...nu stryker jag din tvätt" - var den sista repliken till mig, lika löjlig som Max själv. Tvätten som ingick i sevicepaketet - vilken makt eller...? Vem vill tvätta sin bil eller komma tillbaka till er?
    Sök er gärna till andra ställen - det är min varma rekommendation till potentiella kunder. Läs mer
    Sourav M gillar detta
  • 2017-03-07

NK C skrev om Solna Bilteknik
    Bedragare. Har en medveten strategi att marknadsföra saker som inte är med sanningen överensstämmande men som drar in kunder. Bara för att sedan lura skjortan av dem. Undvik! Läs mer
    Sourav M, gustav N gillar detta
  • 2016-10-03

Ulf J skrev om Solna Bilteknik
    Otrevlig personal som inte visar det minsta av hyfsat kundbemötande. Undvik att ha med företaget att göra! Läs mer
    Sourav M gillar detta
  • 2016-09-26

Raju S skrev om Solna Bilteknik
    Hej.

Jag har varit här 2 ggr och båda gångerna när jag fick tillbaka bilen efter service så var det något annat som var fel med bilen som det inte var tidigare.

Fick underkänt på besiktningen efter service hos de. De hade lyckats att inte sätta halvljuset rätt, detta efter att jag påpekat att det var fel på lamporna efter service hos de. Läs mer
  • 2016-08-12

Jannis N skrev om Solna Bilteknik
    VARNING VARNING VARNING!

Inga ord för detta företag. Skulle kunna skriva ett inägg om 30 sidor. Jag gör det enkelt istället. Vill ni misshandla er bil och bli bemötta av högst oprofessionella människor speciellt ägare till företaget lämnar ni in bilen här.Det är dömt att misslyckas om ni lämnar in bilen här. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Sundbyberg:

Rodney Nathaniel B Rodney Nathaniel B tycker:
“Bil batteri, dem genomsökt bil...” Läs mer

Rågsvedsvägen 6, 12450, BANDHAGEN