Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Sundbyberg Solna Bilteknik

Solna Bilteknik

Löfströmsvägen 1, 172 66 Sundbyberg — Visa karta

Solna Bilteknik är den nya tidens serviceverkstad, en oberoende märkesspecialist vars intäkter från service och reservdelsförsäljning inte behöver bära kostnader för till exempel en stor bilhall. Solna Bilteknik är en serviceverkstad där vi erbjuder dig ett professionellt utfört arbete med originalreservdelar. Vi gör det till ett avsevärt mycket lägre pris och får ändå lönsamhet. Det kallar vi riktig service!

Din nybilsgaranti gäller till fullo med vår stämpel i serviceboken. Tack vare vår prisfilosofi, där våra rabatter vid stora inköp kommer dig som kund till del och tidsdebitering motsvarande faktiskt nedlagd arbetstid, kan vi hålla priser som vi uppmuntrar dig att jämföra med din nuvarande verkstad.
DATAVÄGEN 10, 17543, Järfälla
Speedy Jakobsberg
Mostafa A:
Snabb och bra servic, god kundbemötande, rimlig kostnad.

Bilverkstäder nära Solna Bilteknik:

Järvägsgatan 82, Sundbyberg
Tecs Bil i Sundbyberg är en liten verkstad med ett stort kunnande och ett person... Läs mer ›
Margareta H:
Vi lämnar alltid våra bilar till Tecs Bil, för oss finns ingen annan verkstad!

Tornväktargränd 10, Bromma
Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma... Läs mer ›
Magnus O:
Köpte bil, inga konstigheter, snabbt och smidigt, vänligt bemötande.

Vegagatan 7, SUNDBYBERG
Välkomna in med bilen till Sumpan Expressverkstad! Läs mer ›
Jan H:
Bra bemötande - trovärdigt intryck

Mariehällsvägen 27-29, BROMMA
Vi hoppas att du hittar allt du behöver för din bil. Vi fokuserar på att erbjuda... Läs mer ›
Carola F:
Ett underbart gäng! Duktiga, trevliga och snabba! Kommer aldrig mer söka hjälp någon annanstans.
Öppet just nu
Lör: 09:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 229 kunder tycker om Solna Bilteknik

• Per S
    Per S skrev om Solna Bilteknik
    Första och enda gången. Den 17/2 2016 ser jag en helsidesannons i Expressen att Solna Bilteknik AB har 30-50 % rabatt på sommardäck varefter jag ringer upp dem för att få ett prisförslag då de gamla däcken var utslitna. De frågar då efter mitt registreringsnummer som jag då uppger och får till svar "att då har du en offert om några minuter". Den 22/2 ringer jag och accepterar offerten och vi bestämmer att jag ska komma den 10/3 för att skifta däck på mina sommarfälgar.

Den 10/3 infinner jag mig för att få däcken skiftade och betalar dumt nog i förskott. Efter 1 timma kommer en man från verkstaden och talar om för mig att de fått hem fel dimension, varefter han försvinner. Efter ytterligare en 1/2 timma kommer en kvinna och föreslår att de kan lägga över de nya sommardäcken på mina vinterhjul som satt på bilen. Det visade sig att de tagit hem 16 tumsdäck i stället för 18 tum. Då jag påpekade att det var väl ingen bra lösning nu under vintern så försvann kvinnan. Efter ytterligare en 1/2 timma utan att något händer går jag upp till kassan där jag möts av en kvinna med ett mycket otrevligt beteende. Hon kräver mig på 20% av kostnaden för däcken i returkostnad. När jag nekar till detta hotar hon med att inte lämna ut bilen om jag inte betalar. Under diskussionens gång blir jag hotad ytterligare två gånger med att de inte lämnar ut bilnycklarna om jag inte betalar. Det slutar med att de lägger in de felaktiga däcken i min bil som jag omedelbart lämnar tillbaka. De vägrar att återbetala det belopp jag betalat varefter jag åker därifrån.

Detta resulterar i att jag lämnar ärendet till inkasso för att få betalt belopp åter. Det blir även kronofogden utan resultat, varför ärendet hamnar i Solna Tingsrätt. Då kräver man mig även på förvaring av däcken med 595 kr, returnering av däcken med 1498 kr och hör och häpna på 1000 kr för för sen avbokning.

I Solna Tingsrätt förlorar Solna Bilteknik AB och skall till mig återbetala utlaggt belopp samt mina kostnader. De överklagar då till Svea Hovrätt och förlorar även där. Då överklagar de till Högsta Domstolen och vill ha prövningstillstånd.
    Detta beviljas inte utan HD fastställer Solna Tingsrätts dom och Svea Hovrätts dom. Så efter 1 och 1/2 år erhåller jag begärda pengar åter.

Solna Bilteknik AB är ett riktigt ruffel- och bågföretag med otrevlig och ohövlig personal som inte vet vad kundvård är och värst är verkstadschefen. Som sagt var, aldrig aldrig mer.
  • Anna
    Anna skrev om Solna Bilteknik
    Jag blir förbluffad när jag läser alla recensioner här! Har vi varit på samma bilverkstad?
    Antingen är det riktigt jobbiga och besvärliga kunder som blir sura när de ej får som de vill eller så är det konkurrenter som försöker smutskasta Solna Bilteknik. Märkligt.
    Jag har lämnat in bilen där flera (3) gånger och aldrig stött på några problem varken med den service som utförts eller dåligt bemötande. Tvärtom - tjejerna är supertrevliga. Priserna är mycket bättre än hos de stora verkstäderna och den kostnad vi talat om initialt har sedan blivit. Dessutom erbjöds jag vid ett tillfälle lånebil. Toppen tycker jag. Till er som tvekar; bilda er en egen uppfattning!
    //Anna
  • Didier J
    Didier J skrev om Solna Bilteknik
    VARNING!!! LÄMNA ALDRIG BILEN DÄR!! Otrevliga/respektlösa, lurar folk och följer inte deras villkor!!
  • Alfons K
    Alfons K skrev om Solna Bilteknik
    Solna Bilteknik är verkligen en stor besvikelse. Främst på grund av deras djupa respektlöshet för sina kunder. Skälen är flera men det faktum att de inte drar sig för att misstro, håna och svära mot sina egna kunder räcker gott för mig för att aldrig välja detta oseriösa bolag igen.

Den senaste incidenten gällde vinterdäck jag avtalat för en bilhandlare (Hedins) att hämta. De missade tiden och jag ringde upp Solna Bilteknik så snart jag själv anlänt till Hedins och fått reda på läget.

I mitt avtal gäller att betala 500 kr om man missar tiden. Den säger jag ingenting om. Jag arbetar själv med avtal och respekterar dem. Alltså skall 500 betalas och ny tid bestämmas. Det räcker inte för Solna Bilteknik som, genom ägaren skriker och svär. Menar att Hedins skall ”- Sätta sina djävla arslen i bilen och komma” (ägarens egna ord)

De förstår uppenbarligen inte att de själva satt upp kriterierna för sina avtal. För sen? Betala 500, sen skall inte bolaget också agera förnedrande. De skall ta emot 500 och sedan är det utagerat.

Vänligt påpekar jag det dagen efter när jag betalar mina 500. Då svarar kvinnan i receptionen att hon inte tror mig. Jag meddelar att jag är mån för deras och andras kunders skull att förmedla min syn på gårdagens behandlande och gärna talar med ägaren som var på plats, men inte ville tala med en kund som återkopplar. Jag förstår nu varför de (läs kunderna) istället tvingas förmedla genom sociala medier m.m.

Kvinnan avslutar med att säga att jag inget kan göra mot dem för de är så många som försökt genom åren.

Kanske skulle Solna Bilteknik sätta sig ned ett par minuter och grunna över det faktum att så många under så många år ”ger sig på dem”….. Självkritik/analys någon?

Här kommer ingen förbättring att ske. Gå någon annanstans. Allt annat lär vara bättre.

(har förstått att man från bolaget ofta bemöter på nätet med att allt är falska attacker. I detta fall hade jag samtalet med Solna Bilteknik på högtalare och Hedins representanter var mer än förvånade över det de fick höra)

Ha en bra dag!
    Per S gillar detta
  • Torgny Å
    Torgny Å skrev om Solna Bilteknik
    Jag hade inne min bil för kamremsbyte, service och tvätt och det fungerade utan några som helst problem. Dom gjorde även en ganska omfattande kontroll där även tester av alla möjliga slag gjordes (ex. stötdämpare) som jag tror ingår i stora servicen. Det jag uppskattar mycket är att dom noterade att mina bakre belägg behövde bytas (i princip helt slut) ringde och kontrollerade att det var ok att byta dom och om jag var ok med kostnaden över telefon. När de började byta klossar noterade de att skivorna behövde bytas och ringde igen och kollade om det var ok.

Jag visste att de behövde bytas eftersom man sagt samma sak vid servicen året innan (men på en annan verkstad) men även sagt att det nog går att köra en säsong till på dem. Dock hade jag totalt glömt bort det.

När man fick tillbaka bilen fick man med rätt så mycket dokumentation kring vad som gjorts och de punkter där jag godkänt tillkommande arbeten var ordentligt markerade. De erbjöd sig även att gå igenom "protokollet med mig".
  • Jens W
    Jens W skrev om Solna Bilteknik
    Aldrig mer den här firman,lämnade in bilen för missljud höger fram.Dem hittade inget fel men dem tog 2 st felsökningsavgifter a 1000kr samt betalt för lånebil.
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Solna Bilteknik
    Hade bilen inne för koll av bromsar. De sa att skivor, bromsbelägg och bromsok var slut, måste bytas. Frågade en annan mekaniker (inte i Stockholm) som sa att ingenting behövde göras, speciellt inte bromsoken som är de dyraste delarna att byta.
    Aldig mer denna firma!
  • Ylva L
    Ylva L skrev om Solna Bilteknik
    Lämna ALDRIG in er bil på denna oseriösa verkstad! Ett besök där orsakade mig följdkostnader på 6000 kronor, och när jag kontaktde dem för att klaga var de väldigt otrevliga. Mannen jag pratade med i princip skrek åt mig.
  • Adrian H
    Adrian H skrev om Solna Bilteknik
    Dryg och arrogant personal. Service nivå är under all kritik. Kommer aldrig mer besöka Solna Bilteknik igen.
  • Per-Ake K
    Per-Ake K skrev om Solna Bilteknik
    Lämnade in bilen på en onsdag och fick hämta den fredag samma vecka (felsökning el, lagning av elfel och lagning av oljeläckage på styrservo) ett mycket bra bemötande och noggrann med att dokumentera felen. Är helnöjd med bemötande, kostnad och tekniskt utförande. Kommer absolut att anlita denna verkstad igen vid behov.
  • ramsin p
    ramsin p skrev om Solna Bilteknik
    Inte nog med oförskämdheter och avsaknad av hyfs, gör dem också en bedrövlig bilservise. Påfyllning av motorolja eller andra vätskor - glöm det! Oklart egentligen vad dem gör i överhuvudtaget!
    Sista ställe att serva/reparera sin bil.
  • Joel B
    Joel B skrev om Solna Bilteknik
    Har haft mina bilar inlämnade hos dem flera gånger tidigare. Så länge det inte varit något att vara missnöjd över har ju allt fungerat bra. Nu var det egentligen bara en mindre grej, tyckte att de tydligare kunde kommunicerat hur akut ett problem var vid servicen. Nu kostade det mig onödigt mycket i reparation. Men mejlkontakten jag hade med verkstadschefen var det värsta jag varit med om i kundbemötande. Min upplevelse av hur saker skett blev fullständigt ifrågasatt, man vägrade se att man kunde gjort något bättre och inte nog med det, det kom också ett antal förolämplingar mot mig i mejlväxlingen. Svårt att tro att de skulle någonsin skulle erkänna att de gjort fel om något med tanke på den attityd jag mötte. Återvänder aldrig mer som kund där och kan starkt avråda andra från att göra det.
  • Karl S
    Karl S skrev om Solna Bilteknik
    Jag måste säga att jag är nöjd med företaget. Visserligen har mina bilar varit lite smutsiga på golv och förarstol vid något tillfälle och ett par gånger har jag fått påpeka att jag inte varit nöjd. Vid samtliga tillfällen har detta rättats till utan knot. Jag har en utbildning till bilmekaniker och maskiningenjör så jag vet en del om bilar. De bilar jag har servat/lagat är fem av våra Skodor och min Lexus 430 SC. Har fått tid snabbt och själv gjort "märken" för att kunna följa upp om olika komponenter bytts och detta har alltid gjorts. Bilmekanik är lite av en konst ibland och tyvärr måste man acceptera att kvaliteten kan variera beroende av mekanikerns dagsform, detta gäller väl alla verksamheter som inte görs på löpande band. Summa summarum är jag nöjd och kan rekommendera företaget.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Solna Bilteknik
    Bad om offert på div. serviceåtgäder. Vart häpen när de tackade nej utan motivering. Ifrågasatte i vändande mejl och blev bemött på ett barnsligt och oförskämt sätt. Kommentarer som "Om du vill se det så, helt ok, du är i alla fall inte välkommen."
    De hade går renommé för några år sedan, nu rena fördärvet i kundbemötande. Utförandet får jag ingen möjlighet att bedöma.
  • Lars N
    Lars N skrev om Solna Bilteknik
    Aldrig mer.
    Där tappade dom en kund
    Fick den värsta upplevelsen jag varit med om gällande behandling av en kund och behandling av andra människor.

Receptionen ligger en trappa upp när man kommer dit och på nedervåningen har dom ett väntrum med stolar och 1 soffa.
    Soffan står mot en avdelningsvägg som skiljer uppgången.

Jag var helt själv i väntrummet och jag halvlåg ner i soffan då jag har diskbråck med mycket smärtor och har svårt att sitta så om jag ligger lite så avlastar det trycket lite.

Plötsligt får jag en utskällning att jag skall inte ligga ner utan det är en soffa man skall sitta i och att det inte ser bra ut för andra kunder.

Jag bad personen att ta reda på fakta innan man skäller ut någon.
    Svaret var att det är jag som är äger firman och förra veckan slängde vi ut en som låg i soffan och han fick ta med sig sin bil och inte komma tillbaka.

Då ställde jag frågan igen att ta reda på varför innan man slänger ur sig något och därefter förklarade jag min situation.
    Ägaren frågade då hur jag kunde ligga ner om jag hade diskbråck i nacken och jag svarade att det inte sitter i dom kotorna.
    Han accepterade svaret och gick därifrån.

Jag är 41 år och blir behandlad som ett barn.
    Är det så man bedriver ett företag och vårdar sina kunder och företagets rykte, självklart inte utan detta var det sämsta sätt jag bemött.

Kommer aldrig mera komma dit igen och kan man inte kundservice skall man inte jobba med människor.
    Sourav M, Dariush A gillar detta
  • Luleå  J
    Luleå J skrev om Solna Bilteknik
    Spammar blint till mejladresser de hittar på webben. Stöd inte sån j-a skit, välj ett seriöst företag i stället!
    Sourav M, Luleå J gillar detta
  • gustav  N
    gustav N skrev om Solna Bilteknik
    Borde ha lyssnat på alla som skrev före mig! Något liknande, som dagens erfarenhet i kontakt med företaget, har jag inte varit med om! Oförskämdhet, grovt förtal och omogenhet - det är bara förnamn till företagets policy och bemötande av kunder. "Förresten...nu stryker jag din tvätt" - var den sista repliken till mig, lika löjlig som Max själv. Tvätten som ingick i sevicepaketet - vilken makt eller...? Vem vill tvätta sin bil eller komma tillbaka till er?
    Sök er gärna till andra ställen - det är min varma rekommendation till potentiella kunder.
    Sourav M gillar detta
  • NK C
    NK C skrev om Solna Bilteknik
    Bedragare. Har en medveten strategi att marknadsföra saker som inte är med sanningen överensstämmande men som drar in kunder. Bara för att sedan lura skjortan av dem. Undvik!
    Sourav M, gustav N gillar detta
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Solna Bilteknik
    Otrevlig personal som inte visar det minsta av hyfsat kundbemötande. Undvik att ha med företaget att göra!
    Sourav M gillar detta
  • Raju S
    Raju S skrev om Solna Bilteknik
    Hej.

Jag har varit här 2 ggr och båda gångerna när jag fick tillbaka bilen efter service så var det något annat som var fel med bilen som det inte var tidigare.

Fick underkänt på besiktningen efter service hos de. De hade lyckats att inte sätta halvljuset rätt, detta efter att jag påpekat att det var fel på lamporna efter service hos de.
  • Jannis N
    Jannis N skrev om Solna Bilteknik
    VARNING VARNING VARNING!

Inga ord för detta företag. Skulle kunna skriva ett inägg om 30 sidor. Jag gör det enkelt istället. Vill ni misshandla er bil och bli bemötta av högst oprofessionella människor speciellt ägare till företaget lämnar ni in bilen här.Det är dömt att misslyckas om ni lämnar in bilen här.
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Solna Bilteknik
    Har servat och bytt kamrem på mina senste 3 bilar hos solna bilteknik. Har alltid fått bra service snabb tidsbokning, gratis lånebil och har inte haft något att anmärka på. Idag när jag hämtade bilen var den nytvättad och nystädad. Föredrar solna bilteknik före vag alla dar iveckan!
  • Conny W
    Conny W skrev om Solna Bilteknik
    Riktigt tråkigt att läsa all negativ kritik rörande Solna Bilteknik, jag har under de senaste 3 åren anlitat dem för service och reparationer av både mina egna privata bilar samt även firmans bilar.
    Jag hämtade i Tisdags ut min V70, den har fått ny kamrem, vattenpump, multirem, bromsslangar, samt lite mer småpyssel, jag tog en offert i förväg och den hölls till punkt o pricka. Till min glädje har de även tvättat och dammsugit bilen, bytt en trasig positionslampa samt kört bilen i testbanan, jag fick ett prydligt protokoll men bra att veta anmärkningar.
    Jag har aldrig blivit besviken på denna verkstad, de brukar anstränga sig för att inte kostnaderna ska skena iväg, och när jag har bett om budgetlösningar så har de fixat fram begagnade delar för att hålla nere priset, och alltid efter att ha inhämtat ett OK ifrån mig.

I min värld så får de ett fång rosor för varje gång jag haft med dem att göra.
    Jag tror tyvärr att det är konkurrerande verkstäder som sprider skitsnacket, möjligen för att Solna pressar priserna på ett sätt som märkesverkstäderna inte klarar av..

// Conny
  • Erik S
    Erik S skrev om Solna Bilteknik
    Då min sambo bokat recond på denna firma gick jag som brukligt är in på nätet och läste. Då blev jag skrämd men beslutade ändå att pröva.

Uppsummerat så drivs företaget antingen i en helt ny regi eller så har konkurrerande firmor spridit negativ och osann information. Allt var förstklassigt från bemötande vid bokning och ombokning till resultat av arbetet.

Eftersom jag fann informationen på nätet så missvisande känner jag att jag för en gångs skull vill agera.
    /Erik
  • Dariush A
    Dariush A skrev om Solna Bilteknik
    Riktigt uselt på allting. Dålig på att kommunicera med: informera och bemötta sina kunder. Otrevliga; aggressiva blir de när man säger till eller undrar över någonting. I mitt fall har de ljugit för mig och över fakturerat mig. Ägaren ( rättare sagt banditen ) vill inte svara på mina frågor när jag konfrontera med honom. I stället väljer han med att hota mig. Jag går vidare till ARN.
    Sourav M, Martin d gillar detta
  • Charlotta K
    Charlotta K skrev om Solna Bilteknik
    Varning för detta ställe! Jag har alltid blivit väldigt oförskämt bemött där. Tydligen är ägaren en oseriös bluffmakare också som ständigt går i konkurs. Jag lämnar aldrig mer in min bil där.
  • Lena D
    Lena D skrev om Solna Bilteknik
    För några år sedan, när Solna Bilteknik låg i Solna, så var jag väldigt nöjd. Men trots att de alltid varit trevliga i receptionen så har jag haft på känn att något inte står rätt till.
    I vintras fick jag en offert på byte av bilbatteri. De hade 30% rabatt och ordinarie pris var 1000:-. Jag skulle bara behöva betala 700:-. Kollade även med en Mekonomen butik, då jag har långt att åka till Solna Bilteknik.
    Mekonomen tog 263:- utan rabatt.

När jag nu skulle byta till sommardäcken och ville kassera mina gamla vinterdäck, så sa de att jag själv var tvungen att ta dem till återvinningen. När jag kollade upp med RangSells som utför däckåtervinningsuppdraget åt SDAB http://www.sdab.se/privatpersoner/ så fick jag veta att Solna Bilteknik hade avtal och de var skyldiga att ta emot mina däck.

Eftersom jag inte sagt upp däckhotellet 1 april, så fick jag betala för sommarförvaring, trots att jag inte ville ha kvar mina fälgar där. Inget att säga om det, avtal är avtal och missar man så får man skylla sig själv.

Men när jag bad i receptionen att de skulle ta hand om mina däck, så såg de ut som frågetecken och sa att jag fick köra dem själv till återvinningen, det var gratis för mig. När jag stod på mig sa de att de skulle kontrollera.

Under tiden jag väntade ringde jag RagnSells och ficka veta att Solna Bilteknik hade avtal och att de hämtat däck så sent som juni 2015 (efter konkursen alltså).

När jag fick tillbaka bilen, var däcken kvar. Jag bad dem ta ut dem och behålla dem. Mekanikern förstod ingenting, men sen när en från receptionen (kvinna) kom och jag sa som det var, att det var deras åtagande att ta hand om däcken, så ville hon först inte alls kännas vid ansvaret. När jag sen berättade vilken person hon kunde ringa på RagnSells och att jag visste att de hade avtal om att ta hand om däcken, då blev det fruktansvärt surt och all trevlighet var som försvunnen.

Jag tänker aldrig mer återvända dit. Det som en gång i tiden var bra, behöver inte för alltid vara det, det kan bli riktigt uselt.

De gick i konkurs förra året och har nu tydligen återuppstått.
    Martin d gillar detta
  • Anders W
    Anders W skrev om Solna Bilteknik
    Har haft mina däck på detta företag i typ 5 år, först flyttade hela företaget från Solna till Bromma utan att meddela var däcken tagit vägen, jag möttes av tom lokal vid nästa säsongs byte... I år sa jag upp däckförvaringen på deras rekommendation för att jag övervägde att byta bil...det blev inte så, men när jag kom och skulle byta däck och fortsätta ha dem på däckhotell har jag påförts 376 kr extra vilket jag naturligtvis blir skitsur för - det är ju som du missar tid hos tandläkaren sa den kundvänlige expediten... när denna redan betalda period är över kommer jag absolut inte tillbaka!!
  • Janne B
    Janne B skrev om Solna Bilteknik
    Lämnade in min Citroen C5 för kamremsbyte och det gick väl bra, tyckte jag. Fick utbytta delar hem med mig efteråt. Efter ca 1000 mils körning small det i motorn och en snabb koll visade att kammarna inte rörde sig trots att resten av motorn gick runt med hjälp av startmotorn. Bogsering in till stan och till en kompis kompis bilverkstad. Det visade sig att av de tre bultarna som ska hålla kamremsspännaren på plats så var en avdragen och en hade rillat loss och låg i botten på skyddskåpan runt remmen. Alla 24 ventiler var med andra ord krokiga. Ringde då, något upprörd, till SBT och frågade om garantier och sånt men då jag själv hade sökt felet så kunde de inte ta ansvar för vad jag eventuellt kunde ha ställt till med. Otroligt. Efter många upprörda samtal så fick jag till sist förslaget att om jag betalade för en beg motor (ca 40.000) så skulle jag få lite godwillrabatt på jobbet. Helt jä-la otroligt. Det var klockrent deras fel. Men, kompisens kompis (han med bilverkstan) lånade ut sitt garage och hittade en krockad C5 där jag kunde ta motorn för 7500 och sen plockade jag topparna från den och satte in i min. Så, ALDRIG, ALDRIG mer SBT. Och jag är otroligt tydlig med alla som frågar om hur jag blev behandlad.
    Han med bilverkstan sa förresten att ägaren till SBT och reportern i det där TV-programmet (var det Kalla Fakta) som lyfte fram SBT som bästa verkstad är gamla kollegor. Hmmm, man undrar....
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Solna Bilteknik
    Lämnade in min bil för kamremsbyte enligt serviceintervall. Den höll i två år sedan gick den av med motorhaveri som följd. Företaget som gjorde bytet hade gått i konkurs så det går inte att ställa några krav på åtgärd. Smart sätt att slippa ansvar. Bilen är nu såld som skrot och det var det dyraste kamremsbyte jag gjort.
  • Urban a
    Urban a skrev om Solna Bilteknik
    Varning för detta bolag andra konkurs inlämmnad inom 2 år
  • Katya J
    Katya J skrev om Solna Bilteknik
    Solna Bilteknik är inte värda en etta i betyg. Ett streck är det högsta som kan ges. Ser nedan att det finns tillräckligt med exempel. Jag är uppenbarligen bara en i raden som blivit utsatt för dessa lurendrejare.
  • Christian Ö
    Christian Ö skrev om Solna Bilteknik
    Jag ligger för närvarande i tvist med Solna Bilteknik (SBT) angående ett arbete som varken utfördes enligt mina önskemål eller fackmässigt.

Bensintanken på min bil behövde bytas och jag anlitade SBT.
    Min tidsbeställning och arbetsintruktioner meddelade jag i deras webbformulär och fick snabbt en bekräftad tid där mina instruktioner fanns korrekt återgivna. Vid inlämningen av bilen såg jag att min instruktion om att rostskydda tanken före montering hade fallit bort på arbetsordern varför den skrevs dit för hand av den som tog emot mig. Vid kontroll av det utförda arbetet syntes det tydligt att tanken inte fått något rostskydd, endast den enkla grundlack som görs för att reservdelen inte ska börja rosta under lagerhållning. Jag reklamerade omedelbart men fick till svar att SBT inte tänker avhjälpa felet. Jag blev hänvisad till Allmänna reklamationsnämnden och dit har jag just författat en anmälan om att verkstaden varken utfört arbetet fackmässigt, följt mina instruktioner eller tillvaratagit mina intressen som är deras skyldigheter enligt Konsumenttjänstlagen.

Till ARN hör inte några historier om dåligt kundbemötande, så ni får läsa här istället om vad jag tycker. Till exempel har verkstadschefen hittat på en historia om att jag fått för mycket rabatt (!) och att jag kommer att krävas på mer betalt. Jag lovar att berätta om hur det går. Tills vidare vågar jag inte rekommendera den här verkstaden. Det är lite synd, kundmottagningen är väldigt trevlig så länge allt går bra...
  • Magnus
    Magnus skrev om Solna Bilteknik
    Blev chockad av Solna Bilteknik idag. Med anledning av deras 30% rabatt just nu ville jag köpa nya däck. Upptäckte snabbt att även efter rabatten var det dyrare på Solna bilteknik. Efter att vänligt (och det var verkligen ett mail utan "syrlighet") ha undrat om priset jag fått var felaktigt blev det en total feltändning där jag i princip blev uppmanad att dra åt h-e. Jag blev också (som förra kommentaren nedan) ombedd att hitta ett annat däckhotell. Vad har hänt med Solna bilteknik? Jag har varit kund där länge men nu verkar ngt vara sjukt på det stället. Tråkigt.
  • Jan L
    Jan L skrev om Solna Bilteknik
    Uruselt kundbemötande.
    Bokade däckbyte via SBs hemsida påskafton kl 9.20, satt och väntade vid stängd grind en halvtimme och när jag ringde fick jag till svar att jag var placerad i telefonkö.
    Mailade och frågade varför, fick till svar att det var påskstängt, men i så fall borde jag inte kunnat boka tid på hemsidan.
    Mailade: Hur kan ni kompensera att jag stod och väntade vid grinden i en halvtimme, och inte svarade i telefon?
    Fick till svar: Vid grindarna står det med önskvärd tydlighet våra öppettider. I och med detta brev , tackar vi för oss och du få boka tid för Att hämta ut dina däck och hitta annan Däckhotell.
    Jag satt och stirrade på grindarna en halvtimme, framgick inte att det var stängt. Jag mailade: Jag bokade på er hemsida och fick inget meddelande om att det var stängt. Jag har varit kund hos er i minst fem år, är du säker på att du vill avsluta på det här sättet?
    Fick till svar: Jag vill inte bli utpressad av kunder. Så boka en tid för avhämtning av dina hjul. Senast den 30/4 skall dessa vara avhämtade.
    ALDRIG MER SB
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Solna Bilteknik
    Bokade via telefon, skulle avboka direkt efter då jag upptäckt alla klagomål på firman. Då vägrade de avboka via telefon utan skulle ta det via deras hemsida. Sedan när jag gjort det blev jag förolämpad av ägaren som tyckte att jag inte hade något liv som sökt på firman.

Numera är mitt största klagomål att jag oavsett hur många avregistreringar jag gör får deras spam-mejl med reklam.
  • Kh A
    Kh A skrev om Solna Bilteknik
    Uselt företag. skadade min bil (lacken) vid reparation men de vägrade ta ansvar för det. Försökte prata med någon ansvarig men det gick ju inget vidare heller! VILL KRAFTIGT AVRÅDA ALLA ATT ANLITA DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!

Anmälde Solna Bilteknik till konsumentverket.
  • Kristoffer B
    Kristoffer B skrev om Solna Bilteknik
    Bokade in en service på bilen lämnade den på morgonen dom behövde mer än 24 timmar på sig att göra servicen. Det var inget som dom informerade om. Nu när jag kollade på vilken service intervall dom ställt den på så hade jag fått 1500Mil i stället för Longlife som den var på innan. Något som dom inte vill kännas vid när jag ringer eller vill åtgärda. TA NÅGON ANNAN SERIÖS I STÄLLET
    Hej allihopa

Det är så uppenbart att Solna Bilteknik blivit favoritmobbarföretaget det senaste året. Jo jag har kollat konkurser - det stämmer inte. Och om jag skulle läsa alla kommentarer så skulle det vara "uppenbart" att Solna Bilteknik betalat för att bli godkända i TV. Det var möjligen det dummaste jag läst på år och dag. Det är som att lyssna på ett riktigt dåligt avsnitt av Ring P 1. Eller diskutera med en Sverigedemokrat.Jag kommer i alla fall att lämna in min bil där för nästa service/reparation. Jag har alltid blivit oerhört schysst behandlad.
    Anna gillar detta
  • Doktor L
    Doktor L skrev om Solna Bilteknik
    Skojare! Lämnade in bilen för ett problem och när vi skulle hämta den så fanns det ett nytt fel. Detta påpekades omedelbart men det sades att detta inte kunde fixas direkt. De bad oss återkomma veckan därpå. Under tiden utbyttes en hel del emejl och vi fick ett skriftligt erbjudande att de skulle bjuda på arbetskostnaden om vi betalade delen. Vi var inte nöjda med att behöva betala en del som vi inte haft sönder men tänkte att det var enklast att få det hela ur världen på det här viset. När vi sen åkte tillbaks för att lämna bilen sades det att ägaren ändrat sig och vägrade st' för vad de lovat!! Även om vi skriftligen hade ett erbjudande från dem sa de att de kunde ändra sig när som helst! Helt otroligt! Ägaren Theo är en riktig lurendrejare. Akta er! Akta er, akta er!

Till saken hör också att när vi var där för att reda ut det hela (ovan) så var ägaren i huset men vägrade komma ut för att diskutera det hela.

Ursch!
  • anette h
    anette h skrev om Solna Bilteknik
    Har precis haft en dust med dom och snälla snälla ni som funderar på att lämna in.....vänd er till någon annan. Jag har lämnat in där fler ggr och var nöjd, men sen dom två senaste ggr blev det fel från deras sida. Dom vägrar erkänna, skyller på mej. Vrider på sanningen skyller ifrån sig och det handlar om en kostnad på ca 300kr för mig. Sagt att dom utfört ett jobb som en annan ser att dom inte ens petat på. Ruffel å båg när det blir fel. Säkert bra om det funkar, men om det inte gör det........??? Ert val, jag skulle inte chansa.
    Anders G skrev om Solna Bilteknik
    Titta gärna på TV 4 Kalla Fakta. Solna Bilteknik var den enda verkstad som fick godkänt när andra verkstäder fuskade.
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om Solna Bilteknik
    Jag bokade tid för ett Longlife Service på lördagen. Enligt uppgift per telefon kunde bilen lämnas in mellan kl. 7-9 på måndag. P g a hög feber kunde jag inte komma så jag ringde exakt kl 7 på måndagmorgon. Leo som svarade i telefonen sa att då måste de skicka ut faktura på 1 000 kr samt kostnader för reservdelar de beställt för detta. Jag frågade hur de hade kunnat beställa reservdelar på en lördag. Han sa att de hade hämtat dessa från lager i Spånga.
    Fakturan kom direkt på mejlen. Servicetid 1 000 kr samt reservdelar 10% på beloppet 2 370 kr+moms Jag har bett om en specifikation på fakturan vilka reservdelar det är.
    Dessutom stod på fakturan att bilen varit inlämnad på verkstaden under tiden och min mekaniker har varit Louca Panagiotis.
    Jag har mejlat och påpekat detta till Panagiotis Ioanni Loucas
    Som svar får jag att seriösa kunder bokar av i tid.
    Så är man sjuk är man i deras ögon ingen seriös kund. Han skriver också att om jag inte betalar tar han detta direkt vidare till kronofogden.
    VILL KRAFTIGT AVRÅDA ALLA ATT ANLITA DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!
    Sourav M, Anna K gillar detta
  • Sara M
    Sara M skrev om Solna Bilteknik
    Jag lämnade in min bil där för 1 1/2 år sedan och jag gör det ALDRIG igen. Blev fullkomligt lurad då jag fick tillbaka bilen, som gick svindåligt. (Den klarade inte av att accelerera när jag skulle ut på motorvägen därifrån). När jag tog kontakt med företaget drog de en vals om att personen som servat bilen var sjukskriven och honom fick de inte tag på. De bad mig bevisa att bilen inte var så innan jag lämnade in den....? Eter långt samtal med deras dåvarande (vet ej om han är kvar idag) marknadschef som var oerhört dryg, arrogant blev jag så ledsen och less att jag bestämde mig för att lägga ned och istället vända mig till en auktoriserad VW verkstad på Lidingö (som f.ö. är toppen-alltid) för att få en om-service av bilen. Det var ganska stora skillnader i vad verkstäderna kom fram till, vilket gjorde att jag kände mig både luras och snuvad av Solna Bilteknik. Som flera andra här skriver, personalen i "kassan" var trevliga, men teknikerna verkar inte vara helt 100. Tar man dessutom en kik på deras företagsinformation om omsättning och vinstmarginal, finns det nog en del att anmärka på.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Solna Bilteknik
    VARNING !!!!
    Trevlig personal bakom disk men värsta företag jag gjort någon affär med någonsin.

* Reservdel trasig efter 15mån, garanti 12mån, 1000:- undersökningsavgift.

Var tveksam till undersöka felet men trodde att det skulle gå på garanti/good will samt åtminstone att inte undersökningsavgift skulle tas ut, vilket även personal bakom disk trodde.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Solna Bilteknik
    Dom flesta bilverkstäder får nog både ris och ros.
    Så länge man inte har problem så är ju allt bra. Där av dom trevliga kommentarerna.
    Att lämna in en bil på service och sen inte själv veta hur man kollar om saker verkligen är bytta eller inte underlättar ju för SBT.
    Då räcker det med att vara lite trevlig bakom disken. Då har man en jätte nöjd kund som i dessa trådar kan skriva så bra allt har varit.
    Till och med under flera år. För just du kanske hade turen att just din bil inte strular.
    Men när problem och konflikter uppstår avgör man ganska lätt och snabbt om det här är en tillmötesgående bilverkstad eller inte.
    Med egen erfarenhet av SBT och när man läser alla trådar här ser man ganska tydligt hur SBT ligger till.
    Inte så bra skulle jag säga.
    Vi kommer inte att lämna in vår bil där mer.
    Det är hår fint med ett bemötande.
    Minsta lilla.....vi har inte gjort något fel attityd...går helt enkelt bort för vår del. Det finns ju mängder med bilverkstäder.
    Aldrig i livet lämnar jag in min bil två gånger till någon som inte håller måttet hela vägen. Och då har vi inte alls drabbats så hårt som vissa här verkligen har gjort.

Solna bilteknik har just tappat en kund!
  • Nicolas B
    Nicolas B skrev om Solna Bilteknik
    Jag är ytterligare en kund som drabbats av detta skenheliga företag…

Låt er ej luras av alla de loggor som de skyltar med. De kan inget märkesspecifikt. De har heller inte instrument för de märken de skyltar med. Man får dock ett skapligt pris om man vet exakt vad som måste göras och kan kontrollera det själv före och efter. Men det klarar oftast vilket garage-kryp-in som helst...

Lämna inget ansvar till detta företag. Det blir dyrare än originalverkstad i längden.

Har flera exempel men som ni säkert läst nedan så kör de med smått militanta svar mot alla som ger negativ feedback därav inga exempel i text.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Solna Bilteknik
    Jag är supernöjd med både bemötandet och servicen. Känns väldigt oförtjänt att de får dålig kritik av många här. Jag vill rekommendera SBT till alla då de gjorde ett superbra jobb med min Peugeot 307cc förra veckan - Kamremsbyte samt en STOR service. Blev glad men förvånad av alla sidor testprotokoll och detaljerad beskrivning av vad som gjorts och bytts, vilket jag aldrig upplevt på en verkstad tidigare. Genomgång med en mekaniker innan jag satte mig i bilen kändes också bra! Ett extra plus till att de fixade farthållaren (utan att jag sagt till) som varit död sen jag köpte bilen för fyra år sedan, och dessutom utan att ta extra betalt för det :) Som om det inte var nog så var bilen tvättad och städad när jag kom och skulle hämta den!

Trots att jag inte sagt till i förväg fick jag lånebil, som dessutom var specad med de skador osv som fanns på den när de lånade ut den. Jättepraktiskt! Att slippa oroa sig för att de kanske skulle säga att skadorna uppkommit när jag haft den!

Tack än en gång och jag kommer tillbaka när det blir dags att göra fler stora jobb - klart värt resan på ca 45 mil t o r.

Lotta Brewitz, Leksand
    Anders G skrev om Solna Bilteknik
    Ofta drömmer man om den där lokala bilverkstaden som gör att man känner sig hemma och trygg. Jag har funnit min "lokala" verkstad. Jag har använt Solna Bilteknik tre gånger. Bra priser, ett vänligt bemötande och det där lilla extra. Och inte att förglömma - oslagbara priser. Vi ses igen om ca 4000 mil

Anders Gjöres, Kungsängen
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Solna Bilteknik
    Bra bemötande till en början som sen blev allt sämre. Bilen som var inne på stor service gick ojämnt efteråt, efter bemötandet jag fick (när jag ifrågasatte var delarna de bytt ut var någonstans och varför delar som inte hörde till saken var utbytta, samt kostnaden) vågade jag inte åka tillbaka av ren oro. Åkte istället till en verkstad som jag av tidigare erfarenhet litade till fullo på, de konstaterade då att en mängd av sakerna som på kvittot var bytt var helt orört. Om jag överhuvudtaget går vidare med detta blir det genom polisanmälan då jag vägrar att ta kontakt med dem igen efter de senaste gångerna. Tänker varken skriva vem jag är eller vilken bil det handlar om eftersom jag sett hur de bemöter negativa recensioner här... Trodde det skulle bli billigare - kunde inte haft mer fel. SBT kan skriva vad de vill, att jag är en lögnare, att jag ljuger eftersom att jag inte skriver vilken bil det handlar om osv. men det beror endast på att jag är så fruktansvärt leds på den här härvan. Tro vad ni vill. Kanske kan detta rädda någon från att hamna i samma sits i alla fall.
    anette h gillar detta

Löfströmsvägen 1, 172 66 Sundbyberg