Solna Dental Huvudstatandläkarna

Solna Dental Huvudstatandläkarna

Ligue 08-553 939 99 www.solnadental.se

About company

Välkommen till Solna Dental - Huvudstatandläkarna! Här arbetar vi i moderna lokaler som är fullt digitaliserade. Vårt mål är att du ska ha en frisk munhälsa och ett vackert leende som du kan vara riktigt nöjd med. Vi erbjuder individanpassade behandlingar av hög kvalité! Vi utför alla behandlingar du behöver för att hålla...

68 omdömen om Solna Dental Huvudstatandläkarna

Poya A
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Känner mig väl omhändertagen skicklig tandläkare, trevlig bemötande och superbra service rekommenderar tandläkaren Revin. Jag var tidigare hos tandläkarhuset spånga där dom misslyckades med att dra ut en tand och en fyllning under behandlingens gång sa tandläkaren där att jag behövde betala ytligare 4000kr för ett misslyckande arbete och då sa han att det inte är nån garanti jag blev helt enkelt lurad och luras inte av deras insta reklam med airflow det är bara en fälla jag hade ett hål som behövde lagas och inte två som...

DentOn Tandvård
4.9/5 i betyg av 538 omdömen 4.9 av 538 omdömen
BadgeTwoYears

Olav Christopher C
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Oerhört besviken efter mitt senaste besök. Fick ett kostnadsförslag som EFTERÅT inte visade sig stämma. Jag skulle så klart betala mycket mer. Få allt på papper, i FÖRVÄG om du går hit. Dessutom kände jag mig allmänt lurad. De saker som behövde göras känner jag i efterhand kanske inte var så nödvändiga ändå. Inte så brådskande i alla fall. Jag upplever inte att det är patientens bästa som är i fokus på den här mottagningen!

HÉDI BEN MOHAMED M
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Kan varken lämna berömmelse eller kritik gällande kliniken men tandläkaren Revin Zibari (Arenatandläkarna) ska man ABSOLUT undvika! Har varit patient i hans klinik i 2 år och det har varit som en mardröm. En inkompetent fifflare som bara vill blåsa dig på några tusenlalappar. Saknar moral och tar inte sitt ansvar bara för att fylla sitt bankkonto. Anmäld till försäkringskassan & IVO Välj en annan tandläkare !

HÉDI BEN MOHAMED M gillar detta
Farsta Tandvårdsteam
4.8/5 i betyg av 734 omdömen 4.8 av 734 omdömen

Trevligt bemötande i receptionen. Tyvärr inte tandläkarbehandlingen; nervöst och hårdhänt, ansikte och haklapp väldigt nedblött. Lagda instr

Anna-sara W
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Har gått hos er i 10 års tid efter tandskada från cykelolycka och blir alltid så väl bemött av Dani med personal. Proffsig behandling och bra hållbart resultat.

Nikolaos A
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Väldigt effektiv och Grundig !!

Hans A
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Fick 3porslinständer insatta och är mycket nöjd med resultatet. Har fått ett mycket bra bemötande från all personal. Hade inga förväntningar då jag är ny som patient. Så jag är väldigt nöjd.

Anna-carin P
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Bästa smidigaste o trevligaste. Valde dem då jag var ny i Solna pga att de är bra på tandläkar-rädda människor. Jättenöjd

Thomas B
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Har bl.a. fått ett implantat nyligen och tidigare gått igenom andra behandlingar hos Solna Dental, Huvudstatandläkarna (Sam). Jag har alltid blivit trevligt bemött och bra behandlad. Mina förväntningar har varit just dessa och därför tycker jag att kliniken med bl.a. Sam, levt upp till mina förväntningar. Sammanfattningsvis ger jag dem mkt gott betyg och min fru med tidigare tandläkarskräck och som först fick kontakt med Sam akut och då fick mkt snabb och bra hjälp efter felbehandling hos annan klinik, håller med mig om det goda betyget.

Elenore P
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Väldigt ljusa, moderna och trevliga lokaler och välkomnade väntrum. Alla som jobbar på kliniken är supertrevliga och man känner sig väl omhändertagen. Både min tandläkare (Sam) och tandhygienist (Parto) känns väldigt professionella samtidigt som det känns roligt att komma till dem (både min man och jag går hos dem båda och kommer till dem 2 ggr var per år). Båda får en att känna sig lugn och trygg i stolen och är inte längre rädd för gå till tandläkaren vilket jag var innan jag kom till Sam och Parto. Numer känns mina tandhygienistbesök som tandspa - på riktigt!

Mona B
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag har lagat flera tänder som jag har bitit sönder. Bra service, bemötande och uppföljning. Riktigt bra jobb med tänderna.

Jenny L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag har gjort en totalrenovering av hela munnen. I åtta månader har jag varit på Solna Dental varje till varannan vecka. Pga tandläkarskräck så var detta oerhört jobbigt för mig. Men, ALLA var så otroligt proffessionella. Jag har dragit ut tänder, rotfyllt, kronor, bryggor, en stifttand mm. Jag aldrig varit rädd eller känt mig otrygg. Nu när jag är klar så kommer det att vara en förlust för mig att inte få träffa min tandläkare och tandsköterska nåt mer. Bästa tandläkaren i hela världen!!

Julita M
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Fått bästa och professionellt bemötande av tandläkare Sam och tandhygienisten Partu. Själv har jag alltid haft tandläkarskräck under hela mitt liv men idag går jag till tandläkaren med glädje. Båda gjorde ett fantastiskt jobb och jag kan glädjas åt mina nya tandimplantat.

Christina B
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag har både min tandläkare och min tandhygienist hos Solna Dental. Sam och Partu. De är helt underbara båda två. Har haft dåliga erfarenheter tidigare av tandläkare så hoppas bara att de kommer att finnas kvar på denna klinik länge och jag kan fortsätta vara kund!

Emelie P
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Har fått bra bemötande och god förståelse då jag har tandläkarskräck sedan tidigare upplevelser.

Åsa Ö
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Fått hjälp att laga en tand som jag hade bitit sönder. Mycket varsam tandläkare som frågade om det gick bra flera gånger.

Malin B
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Liten mottagning med familjär atmosfär som fått min tandläkarskräck att försvinna - nästan helt och hållet. Mycket skicklig personal som lyssnar på mig och gör allt de kan för att möta mina behov. Från borttagning av alldeles för mycket tandsten till utdragning av visdomstand, jag har verkligen fått hjälp med att få ett friskt tandkött och friska tänder samt hjälp med hur jag ska sköta min munhygien så att min friska mun ska fortsätta vara frisk. Priserna ligger lite högre än på andra kliniker men med tanke på hur duktiga de är och hur väl de tar hand om mig så är det värt det.

Mtoto Y
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Hej, Tusen tack till världens mest tålmodigaste tandhygienist Parto Jalayer. För hennes fingertopskänsla och empatiska gåva. Även i den mest icke njutbara situation med sin humor övervinna berg av rädsla. Du är super! Rekommenderas varmt!

Bert-åke L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

professionellt bemötande och utfört dentalt arbete

Emelie L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Alltid mycket professionellt och trevligt bemötande. Har en ganska uttalad rädsla för tandläkare och hade inte varit hos tandläkaren på många år. Trots det slapp jag höra förmaningar och dömande ord som jag annars upplevt (framförallt hos Folktandvården). De är väldigt förstående och hjälpsamma och tog min tandläkarrädsla på allvar, trots att jag inte är ett barn. Efter att ha träffat och behandlats av deras tandläkare känner jag mig mycket positiv till att gå till tandläkaren årligen. Kan varmt rekommendera Solna Dental till alla, speciellt om man har haft dåliga tandläkarupplevelser.

Ingela J
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Hade en tid hos tandhygienisten, Solna Dental AB. Hos detta företag jobbar den bästa tandhygienisten som jag träffat genom alla år, hon är så proffsig och har så mycket kunskap samt ett helhetstänk. När man går därifrån så är man avslappnad och är på bra humör, sen har hon otroliga bra råd som man bär med sig. Det är toppbetyg rakt av och jag är kräsen när det gäller allt. Om det är någon som lider av skräck över att gå innanför dörrarna på en tandläkarmottagning så skulle jag säga: Gå hit, de är så trevliga och glada!

Anita U
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Trevligt bemötande i fin och avkopplande miljö. Tandläkaren, tandsköterskan och receptionisten var väldigt vänliga och proffsiga. Trots min tandläkarrädsla går jag gärna hit igen!

Angela A
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Bästa tandläkarna i hela stan

Lena Ö
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Mycket trevligt bemötande. Bra tandläkare. Är mycket nöjd med tandlagningen. Rekommenderar verkligen att gå hos Solna Dental.

Sophie V
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Välkomnande, trygg atmosfär och jättehärlig personal. Inte ofta en skrattar hos tandläkaren :)

Garcia M
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag upplevde att servicen var bra och blev nöjd med resultatet. Ett plus är det trevliga bemötandet från personal.

Helena N
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag kan med varm hand rekommendera Solna Dental, dem är duktiga, prisvärda och trevliga. Jag som lider av tandläkarskräck har under den tid jag gått hos Solna Dental blivit behandlad med respekt för min rädsla och omtanke för att den ska botas. Jag kommer inte byta tandläkare, jag har den bästa!

Martin T
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Mycket god service. Proffsigt bemötande och en glad atmosfären. Rekommenderas starkt.

Elina S
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Trevligt bemötande, hög tillgänglighet och stor kompetens! Rekommenderas barmt!

Alexandra S
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Bemötandet var bra, lugnt ställe, tandläkaren var tålmodig.

Joanna  Å
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag kan varmt rekommendera denna mottagning! Samtliga jag mött i personalen har varit mycket trevliga. Lokalerna är rena och fräscha. Jag fick en snabb tid. Tandläkaren Maria Linden och hennes tandsköterska har varit helt fantastiska! De har tagit hand om mig på ett varmt, hjärtligt och professionellt sätt och fått mig lugn och trygg när de håller på med ens tänder. Trots att det egentligen inte är ett dugg kul på något sätt att behöva göra en rotfyllning, har Maria och hennes sköterska gjort att varje tandläkarbesök känts bra för mig.

Ola L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Bra service o trevlig personal.

Mikael J
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag har gått hos folktandvården i Upplands Väsby ett par gånger, mest av bekvämlighet för att det är nära jobbet, men började bli misstänksam då de hela tiden försöker dela upp tiden hos tandhygienisten i 4 separata besök för att det är så "mycket" att göra åt min tandsten. Solna dental fixade hela munnen på ett enda besök på 1 timme och 15 minuter!. Dessutom väldigt proffsigt, och relativt smärtfritt trots att jag avböjde bedövning! Jag kommar att gå dit igen, definitivt! Ett annat plus tycker jag var attityden. Här...

Oliver G
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag är verkligen super nöjd med bemötandet från personalen, hur väl dom tagit hand om mig och mina tänder. Jag har alltid varit lite rädd för att gå till tandläkaren och därför var det ca 4 år sedan jag besökte tandläkarn sist. Förra tandläkaren jag gick till försökte laga min framtand vid 2 tillfällen och dom lyckades inte riktigt, på Solna Dental gjorde dom det på 20 min och framtanden ser ny ut. Super nöjd och kommer fortsätta gå till Solna Dental :) Oliver

Rudolf  h
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Solna dental är absolut den bästa kliniken jag har varit på, den slår dem flesta med häst längder, En Tandhygenist som jag rekomenderar varmt är Larissa och Dani som tandläkare :) Larissa tog bort tandsten, putsade, slipade och polerade mina tänder med ytterst nogrannhet. // Rudolf

Ingemar S
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Hos Solna Dental blir man hälsad välkommen med ett varmt leende sen får perfekt fixade av tandläkaren även tandhygienisten gör ett gediget arbete sen avslutas besöket med ett varmt välkommen åter,så Solna Dental kan jag verkligen rekommendera ett besök Ingemar Svahn Huvudsta

Janne
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag hade en trasig tand. Med stora smärtor sökte jag mig till Solna Dental. Dom hade ingen tid, allt var bokat till en tandläkare (Dani) som jobbade under semestern. Det var däremot inga problem. De fixade in en extra tid och hjälpte mig direkt. Dani, tandläkaren gjorde en provisorisk lagning och skickade mig till tandhygenisten Parto. Hon kollade, tog bort tandsten, putsade, slipade och polerade mina tänder. Hon utförde allt med största försiktighet och noggrannhet. Såg hela tiden till att jag visste vad hon...

Robin P
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag hade en konstig visdomstand som krånglade så jag tog kontakt med Solna Dental. De fixade in mig på en tid dagen efter trots att det egentligen inte fanns några tider lediga och hjälpte mig, inte bara med visdomstanden utan gjorde en hel basundersökning samt polering och putsning. Denna utfördes av Parto med största möjliga försiktighet och noggrannhet. Jag kände mig mycket väl omhändertagen. Betydligt bättre än jag blev hos Folktandvården i Västerås för ett par ås sedan, trots att jag inte heller då var särskilt missnöjd....

zolgharnian z
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Bemötandet, behandlingen och hela paketet är mycket tillfredsställande och proffsigt.

marianne f
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Ni är suveräna !!! är hur nöjd som helst.! Tidigare var jag så oerhört rädd att gå till tandläkaren men tack vare er Solna Dental försvann min rädsla. Ni är fantastiska

hanna l
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Fantastisk klinik. Modern och ren !!! Perfekt resultat.

alexandra j
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag och hela min familj och bland annat vänner går till Solna Dental och trivs super bra där. Har rekommenderat Solna Dental till många och gör det även här till fler. Känner mig trygg och alla som jobbar där är så trevliga.

kristina e
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Dani är en jätte bra tandläkare. Väldigt skicklig och utför behandlingen smärtfritt. Personalen i receptionen är väldigt trevliga. Kanon bra resultat ! Rekommenderar detta stark

Annelie Y
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Först intrycket av kliniken: Estetiskt tilltalande väntrum, broschyrer om tandhälsa och skåp med hjälpmedel. PlattTV. Receptionist mycket vänlig i sitt bemötande och man får alltid tid för evt. akut. Tandhygenist ger lugnande och perfekt. smärtfri behandling. Tandläkare och sköterska utför behandling som man pat. känner sig trygg i sin ovetenskap. Behandlingsrum med modern utrustning allt upplevs mkt fräsht.

Sven d
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Vår tandläk. Maria LInden och sköterska är jättetrevl iga o proffsiga!Även receptionspersonalen, personliga och mycket tillmötesgående.

Alexander A
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Gå inte dit!!! Jag fick gå tillbaka efter en första misslyckad som jag fick reklamera. Efter en genomförd andra behandling av en lagning, så sitter jag här igen med bara halva tanden kvar efter 1 månad, kommer dock att vända mig till en annan tandläkarmottagning då jag har inget förtroende alls för solna dental och dess tandläkare. De gav ett oproffsigt intryck och det var bland annat ett gammalt tuggummi kvar i den muggen som jag skulle skölja ur. När jag påpekade detta skyllde tandläkaren på leverantören av muggarna. De...

Maj S
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Kunniga, tar god hand om patienterna, trevliga och omtänksamma. Bra mottagning, lätt att ta sig till och bra med parkeringar.

Carina L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Solna Dental upplever jag som tryggt och personligt och får alltid den hjälpen som man behöver. Tandläkarna är duktiga och Pesonalen är hellt underbara trevliga och man känner sig alltid välkommen dit.

Erik L
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Hade gett toppbetyg om alla tandläkare håll samma höga nivå. Fick byta tandläkare hos Solna Dental efter komplikationer efter en behandling och därefter var allt helt perfekt. Mycket nöjd!

Johan N
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

När jag såg alla positiva recensioner tänkte jag först att många säkert var fejk, men jag blev väldigt positivt överraskad efter mitt första besök! Håller på att göra en rotbehandling, och än så länge är personalen väldigt proffsig och trevlig. Jag gillar när de berättar vad de gör när de gräver runt i munnen och stoppar dit massa konstiga grejor. Jag är inte superförtjust i att gå till tandläkaren men all utrustning verkar vara modern och bra vilket gör att det hela känns lite mer tryggt.

Björn W och Tobias B gillar detta
Fia F
Escreveu sobre Solna Dental Huvudstatandläkarna

Jag tycker att det är en GULD klinik. Bästa trevliga tandläkaren bästa bästa rara tand sköterskan. Bästa receptionister.