Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Solna Solna Dental Solna Dental Huvudstatandläkarna
Rekommenderat företag 2015 - Solna Dental Huvudstatandläkarna

Solna Dental Huvudstatandläkarna

Krysshammarvägen 10, 171 57 Solna — Visa karta

Solna Dental erbjuder hög kvalitativ tandvård till mycket förmånliga priser i en nyrenoverad, trivsam och modernt utrustad klinik i Solna. Tveka inte att maila oss på info@solnadental.se
Mån: 08:00-20:00

Läs vad 52 kunder tycker om Solna Dental Huvudstatandläkarna

• Mtoto Y
    Mtoto Y skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hej,

Tusen tack till världens mest tålmodigaste tandhygienist Parto Jalayer. För hennes fingertopskänsla och empatiska gåva. Även i den mest icke njutbara situation med sin humor övervinna berg av rädsla.
    Du är super! Rekommenderas varmt!
  • Bert-åke L
    Bert-åke L skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    professionellt bemötande och utfört dentalt arbete
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Alltid mycket professionellt och trevligt bemötande. Har en ganska uttalad rädsla för tandläkare och hade inte varit hos tandläkaren på många år. Trots det slapp jag höra förmaningar och dömande ord som jag annars upplevt (framförallt hos Folktandvården). De är väldigt förstående och hjälpsamma och tog min tandläkarrädsla på allvar, trots att jag inte är ett barn. Efter att ha träffat och behandlats av deras tandläkare känner jag mig mycket positiv till att gå till tandläkaren årligen. Kan varmt rekommendera Solna Dental till alla, speciellt om man har haft dåliga tandläkarupplevelser.
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hade en tid hos tandhygienisten, Solna Dental AB.
    Hos detta företag jobbar den bästa tandhygienisten som jag träffat genom alla år, hon är så proffsig och har så mycket kunskap samt ett helhetstänk.
    När man går därifrån så är man avslappnad och är på bra humör, sen har hon otroliga bra råd som man bär med sig. Det är toppbetyg rakt av och jag är kräsen när det gäller allt.
    Om det är någon som lider av skräck över att gå innanför dörrarna på en tandläkarmottagning så skulle jag säga: Gå hit, de är så trevliga och glada!
  • Anita U
    Anita U skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Trevligt bemötande i fin och avkopplande miljö. Tandläkaren, tandsköterskan och receptionisten var väldigt vänliga och proffsiga.

Trots min tandläkarrädsla går jag gärna hit igen!
  • Angela A
    Angela A skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bästa tandläkarna i hela stan
  • Lena Ö
    Lena Ö skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Mycket trevligt bemötande. Bra tandläkare. Är mycket nöjd med tandlagningen. Rekommenderar verkligen att gå hos Solna Dental.
  • Sophie V
    Sophie V skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Välkomnande, trygg atmosfär och jättehärlig personal. Inte ofta en skrattar hos tandläkaren :)
  • Garcia M
    Garcia M skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag upplevde att servicen var bra och blev nöjd med resultatet. Ett plus är det trevliga bemötandet från personal.
  • Helena N
    Helena N skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag kan med varm hand rekommendera Solna Dental, dem är duktiga, prisvärda och trevliga.
    Jag som lider av tandläkarskräck har under den tid jag gått hos Solna Dental blivit behandlad med respekt för min rädsla och omtanke för att den ska botas.
    Jag kommer inte byta tandläkare, jag har den bästa!
  • Martin T
    Martin T skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Mycket god service. Proffsigt bemötande och en glad atmosfären. Rekommenderas starkt.
  • Elina S
    Elina S skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Trevligt bemötande, hög tillgänglighet och stor kompetens! Rekommenderas barmt!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bemötandet var bra, lugnt ställe, tandläkaren var tålmodig.
  • Joanna  Å
    Joanna Å skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag kan varmt rekommendera denna mottagning! Samtliga jag mött i personalen har varit mycket trevliga. Lokalerna är rena och fräscha. Jag fick en snabb tid. Tandläkaren Maria Linden och hennes tandsköterska har varit helt fantastiska! De har tagit hand om mig på ett varmt, hjärtligt och professionellt sätt och fått mig lugn och trygg när de håller på med ens tänder. Trots att det egentligen inte är ett dugg kul på något sätt att behöva göra en rotfyllning, har Maria och hennes sköterska gjort att varje tandläkarbesök känts bra för mig.
  • Ola L
    Ola L skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bra service o trevlig personal.
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag har gått hos folktandvården i Upplands Väsby ett par gånger, mest av bekvämlighet för att det är nära jobbet, men började bli misstänksam då de hela tiden försöker dela upp tiden hos tandhygienisten i 4 separata besök för att det är så "mycket" att göra åt min tandsten. Solna dental fixade hela munnen på ett enda besök på 1 timme och 15 minuter!. Dessutom väldigt proffsigt, och relativt smärtfritt trots att jag avböjde bedövning! Jag kommar att gå dit igen, definitivt! Ett annat plus tycker jag var attityden. Här fattar dom att tandsten har en genetisk faktor, och att man kan ha lätt för att få tandsten trots att man kör med eltandborste, tandtråd o.s.v. flera gånger om dagen. Förutom att det var en mer smärtsam upplevelse i Upplands Väsby, blev man också misstrodd varje gång, vilket gjorde besöken där ännu mer ångestframkallande...men no more!
  • Oliver G
    Oliver G skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag är verkligen super nöjd med bemötandet från personalen, hur väl dom tagit hand om mig och mina tänder.
    Jag har alltid varit lite rädd för att gå till tandläkaren och därför var det ca 4 år sedan jag besökte tandläkarn sist. Förra tandläkaren jag gick till försökte laga min framtand vid 2 tillfällen och dom lyckades inte riktigt, på Solna Dental gjorde dom det på 20 min och framtanden ser ny ut.

Super nöjd och kommer fortsätta gå till Solna Dental :)

Oliver
  • Rudolf  h
    Rudolf h skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Solna dental är absolut den bästa kliniken jag har varit på, den slår dem flesta med häst längder, En Tandhygenist som jag rekomenderar varmt är Larissa och Dani som tandläkare :)
    Larissa tog bort tandsten, putsade, slipade och polerade mina tänder med ytterst nogrannhet.

// Rudolf
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hos Solna Dental blir man hälsad välkommen med ett varmt leende sen får perfekt fixade av tandläkaren även tandhygienisten gör ett gediget arbete sen avslutas besöket med ett varmt välkommen åter,så Solna Dental kan jag verkligen rekommendera ett besök
    Ingemar Svahn Huvudsta
  • Janne
    Janne skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag hade en trasig tand.
    Med stora smärtor sökte jag mig till Solna Dental.

Dom hade ingen tid, allt var bokat till en tandläkare (Dani) som jobbade under semestern.
    Det var däremot inga problem. De fixade in en extra tid och hjälpte mig direkt.

Dani, tandläkaren gjorde en provisorisk lagning och skickade mig till tandhygenisten Parto.

Hon kollade, tog bort tandsten, putsade, slipade och polerade mina tänder.
    Hon utförde allt med största försiktighet och noggrannhet.
    Såg hela tiden till att jag visste vad hon gjorde.

Hon är helt otrolig.
    Jag tror inte någon tycker om att gå till tandhygenist och ta bort tandsten. Men Parto kan jag verkligen rekommendera.

Helt underbar människa!

Nu den här veckan ska jag till Dani (tandläkaren) och fixa några hål samt dra ut en tand.
    Jag har alltid haft ett obehag över att gå till tandläkaren men sedan jag kom till Solna Dental, så ser jag faktiskt fram emot det.

Dani gav mig ett professionellt intryck och han hade ett sätt som gjorde att man känner sig trygg och inte rädd eller obehag.

Alla hos Solna Dental var väldigt trevliga och väldigt professionella

Solna Dental rekommenderas varmt.
    5 Stjärnor!!!
  • Robin P
    Robin P skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag hade en konstig visdomstand som krånglade så jag tog kontakt med Solna Dental. De fixade in mig på en tid dagen efter trots att det egentligen inte fanns några tider lediga och hjälpte mig, inte bara med visdomstanden utan gjorde en hel basundersökning samt polering och putsning. Denna utfördes av Parto med största möjliga försiktighet och noggrannhet. Jag kände mig mycket väl omhändertagen. Betydligt bättre än jag blev hos Folktandvården i Västerås för ett par ås sedan, trots att jag inte heller då var särskilt missnöjd.

Jag fick hela tiden vara helt delaktig i behandlingen. Alla var väldigt trevliga och professionella. De försökte inte att kränga på mig extra behandlingar eller produkter. Lokalerna var fräscha och trevliga. Priset för undersökningen var detsamma som hos folktandvården, men mycket annat var billigare.

Solna Dental rekommenderas varmt, särskilt Parto som tog hand om mig.
  • zolgharnian z
    zolgharnian z skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bemötandet, behandlingen och hela paketet är mycket tillfredsställande och proffsigt.
  • marianne f
    marianne f skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Ni är suveräna !!! är hur nöjd som helst.!
    Tidigare var jag så oerhört rädd att gå till tandläkaren men tack vare er Solna Dental försvann min rädsla. Ni är fantastiska
  • hanna l
    hanna l skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Fantastisk klinik. Modern och ren !!! Perfekt resultat.
  • alexandra j
    alexandra j skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag och hela min familj och bland annat vänner går till Solna Dental och trivs super bra där. Har rekommenderat Solna Dental till många och gör det även här till fler. Känner mig trygg och alla som jobbar där är så trevliga.
  • kristina e
    kristina e skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Dani är en jätte bra tandläkare. Väldigt skicklig och utför behandlingen smärtfritt. Personalen i receptionen är väldigt trevliga. Kanon bra resultat !
    Rekommenderar detta stark
  • Annelie Y
    Annelie Y skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Först intrycket av kliniken: Estetiskt tilltalande väntrum, broschyrer om tandhälsa och skåp med hjälpmedel. PlattTV. Receptionist mycket vänlig i sitt bemötande och man får alltid tid för evt. akut. Tandhygenist ger lugnande och perfekt. smärtfri behandling. Tandläkare och sköterska utför behandling som man pat. känner sig trygg i sin ovetenskap. Behandlingsrum med modern utrustning allt upplevs mkt fräsht.
  • Sven d
    Sven d skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Vår tandläk. Maria LInden och sköterska är jättetrevl
    iga o proffsiga!Även receptionspersonalen, personliga
    och mycket tillmötesgående.
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Gå inte dit!!! Jag fick gå tillbaka efter en första misslyckad som jag fick reklamera. Efter en genomförd andra behandling av en lagning, så sitter jag här igen med bara halva tanden kvar efter 1 månad, kommer dock att vända mig till en annan tandläkarmottagning då jag har inget förtroende alls för solna dental och dess tandläkare. De gav ett oproffsigt intryck och det var bland annat ett gammalt tuggummi kvar i den muggen som jag skulle skölja ur. När jag påpekade detta skyllde tandläkaren på leverantören av muggarna. De hade också uppenbarliga problem med att göra denna relativt enkla laggning, då de inte kunde hitta rätt borr. Det finns gott om profisionella tandläkare, så gör inte mitt misstag, välj inte solna dental!
    2013-01-28 Representant för Solna Dental AB svarar Alexander A
    Hej Andreas.Tråkigt att du upplever oss som så oprofessionella. Jag har mejlat till dig och bett dig mejla mig tillbaka, men det har du inte gjort.Jag har bemött alla dina synpunkter. Så vi tar det igen. Vad gäller muggen som vi glömde att byta så kan vi inte göra annat än att be om ursäkt för det, vilket jag också gjorde i mejlet. Den mänskliga faktorn har trätt in. Det är olyckligt och vi är ledsna för det. Vad gäller att vi inte hittat något borr så finns det några tusen att välja mellan. Alla tandläkare har sina favoritdiamanter och det betyder inte att bara för att de inte finns i borrstället just då, så blir det fel. Det finns många modeller som passade just för din tand. Vad gäller tanden som vi lagat två gånger så vet du och jag varför vi måste laga den igen. Tanden som du bitit sönder är inte den senast lagade utan tanden framför, och den lagades för ca 1 år sedan. Nu fick du komma till en annan tandläkare för konsultation ang. problemet och han erbjöd sig att laga om tanden kostnadsfritt. Du tackade nej till det och ville gå till en annan klinik. Man kan dessutom på röntgenbilden som togs då, se att det inte alls är frågan om halva tanden som är borta, utan en ganska liten bit av fyllningen som gör att det fastnar mat. Tyvärr så utsätts fyllningar för ganska stora tuggkrafter, varför frakturer sker då och då.
    Det är tråkigt att du blivit så missnöjd, men vi tycker att vi gjort vad vi kunnat för att hjälpa dig men hoppas naturligtvis att det går bra för dig.
    MVH Leg. tandläkare Maria Lindén/Solna Dental
  • Maj S
    Maj S skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Kunniga, tar god hand om patienterna, trevliga och omtänksamma.
    Bra mottagning, lätt att ta sig till och bra med parkeringar.
  • Carina L
    Carina L skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Solna Dental upplever jag som tryggt och personligt och får alltid den hjälpen som man behöver.
    Tandläkarna är duktiga och Pesonalen är hellt underbara trevliga och man känner sig alltid välkommen dit.
  • Erik L
    Erik L skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hade gett toppbetyg om alla tandläkare håll samma höga nivå. Fick byta tandläkare hos Solna Dental efter komplikationer efter en behandling och därefter var allt helt perfekt. Mycket nöjd!
  • Johan N
    Johan N skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    När jag såg alla positiva recensioner tänkte jag först att många säkert var fejk, men jag blev väldigt positivt överraskad efter mitt första besök! Håller på att göra en rotbehandling, och än så länge är personalen väldigt proffsig och trevlig. Jag gillar när de berättar vad de gör när de gräver runt i munnen och stoppar dit massa konstiga grejor. Jag är inte superförtjust i att gå till tandläkaren men all utrustning verkar vara modern och bra vilket gör att det hela känns lite mer tryggt.
    Björn W, Tobias B gillar detta
  • Fia F
    Fia F skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag tycker att det är en GULD klinik.
    Bästa trevliga tandläkaren bästa bästa rara tand sköterskan.
    Bästa receptionister.
  • penny r
    penny r skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    den bästa,trevligaste,seriösaste,proffsigaste klinik,,,,,,,,,,,,jag vet
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    En fantastisk bra klinik full av vänlighet och kompetens. Känns alltid bra att komma dit.
  • SUSANNE P
    SUSANNE P skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
  • Linda T
    Linda T skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Suverän service, kanonbra resultat!
  • Frida P
    Frida P skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Ett glatt gäng, otroligt fina och lyxiga lokaler. Plasma tv finns uppe på taket. På Solna Dental blir man väl omhändertagen och personalen där är otroligt skickliga !!!
  • marie k
    marie k skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag rekommenderar Solna dental starkt !!! alla som jobbar där är så trevliga och gör ett utmärkt jobb !!! Klinikchefen Dani är så otroligt duktig! Tidigare var jag så rädd för att gå till tandläkaren men med hjälp av Solna dentals tålamod och ödmjukhet försvinner min rädsla successivt ! Tusen tack för all er hjälp. Ni är bäst
    ====
    Fia F gillar detta
  • li e
    li e skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    NU är det dags- från 4 RECObollar till 5! Efter 3 år hos Solna Dental vet jag att det inte kan bli bättre!
    Allt är perfekt- Behandling, Service, bemötande- Tack för att ni finns =)
  • karl p
    karl p skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    det bästa jag gjorde 2008 var att jag bytte tandläkarpraktik
    hur nöjd som helst
    marie k gillar detta
  • Alena V
    Alena V skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Vägrade att kolla på min 4-åring när hon slagit sig i tänderna, först försökte hänvisa till Folktandvården (eftersom vi var där förut en gång), jag protesterade och då frågade kvinnan någon om dem hade tid och svaret blev nej, sedan sa hon att dem stänger kl 17:00 - på deras site står det 17:30, inga råd och stöd, inga förslag att boka tid på måndag nästa vecka, bara ville bli av med oss.
    2009-09-21 Dani T svarar Alena V
    Du ringde sent på fredag eftermiddag då vi var fullbokade och tandläkaren satt inne på operation. Personen du talade med frågade vart din 4-åring hade sin ordinarie tandläkare, vilket är den person som är lämpligast att ta emot din 4-åring. Det vore då fel att ta emot barnet i fråga då barnets ordinarie tandläkare finns här i Solna.
    Anledningen till att du inte fick en tid på måndag var att vi anser att ett trauma ska handläggas samma dag. Annars tar vi emot akut patienter om vi kan. Vi är ledsna över det sätt som du tycker dig ha blivit bemött på.
  • Ailicec N
    Ailicec N skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag blev jätte glad när Solna Dental ringde mig i morse och sa att de hade tid för mig. Jag skulle laga ett hål hos folktandvården men de avbokade min tid för att jag var 5 min försenad. Jag blev så ledsen för att nästa vecka skulle jag vara bortrest i ett år (och en tandläkare besök i USA skulle kosta alldeles för mycket för en fattig student som jag). Men nu har Dani hos SD lagat hålet (det tog bara 5-10 min). Jag är jätte nöjd! Tack Dani och hela SD gänget!

P.s Kul att få se en plasma-tv på taket medans jag fick bedövning etc.
  • angelika k
    angelika k skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bästa tandläkar kliniken måste jag säga!
    Här känner jag mig trygg och omtyckt.Jag rekommenderar denna mottagning från djupet av mitt hjärta. Tack för tandläkaren dani och hans glada gäng kirsi, larissa,ullrika,agneta,carmen m.m
    Vad jag ta vägen utan er och alla andra patienter, tack för att ni finns.
  • maro s
    maro s skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Bäsa tandläkar kliniken någonsin ! här kan ni få den hjälpen ni behöver på ett super bra sätt. Hit är alla välkomna jag känner mig hemma hos er. Bästa gängen och bästa hjälpen till ett suveränt pris. Hos er känner jag mig trygg efter att ha haft tandläkar skräck i ca 10 år.
    Tack snälla solna dental, vad skulle vi göra utan er!!
  • maria t
    maria t skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hög kvalité och mycket bra tandläkare !
    jag rekommenderar solna dental upp till 100%
    tack för att ni finns, jag känner mig så oerhört trygg hos er. Bästa servicen som finns. Jag lovar ni hittar ingen bättre !!!
  • Sylwia S
    Sylwia S skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Kan helhjärtad rekommendera Solna Dental. Väldigt profosionellt och trevligt gäng.Efter att ha haft tandläckarskräck i många års tid, blev jag av med min rädsla.Dani är en duktigt tandläkare som är väldigt pedagogiskt, och alla ni som är tandvårdsrädda bör vända sig till Solna Dental. Jag har nästan hela min familj som går hos dem.
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Hej!
    Jag heter Camilla och jag kan varmt rekommendera Soln Dental. Jag har haft tandläkarskräck och därför inte varit hos tandläkaren på många innan jag gick till SD förra året. Det blev ett ganska omfattande jobb att iordningsställa mina tänder och munhälsa men det gick galant tack vare Dani och hans suveräna tandsköterskor. Jag är mycket tacksam och jag har hittat min tandläkare för en lång tid framöver!
  • liselotte g
    liselotte g skrev om Solna Dental Huvudstatandläkarna
    Jag har haft tandläkarskräck i över 30år och blev nästan helt botad efter mitt första besök hos Dani och resten av gänget! Supertrevliga & professionella, fräscha lokaler och bra priser,allt toppen , dom får högsta betyg.

Krysshammarvägen 10, 171 57 Solna