Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Nacka STHLMS Bilgrupp

STHLMS Bilgrupp

Symmetrivägen 18, 196 37 Kungsängen — Visa karta

Funderar du på att sälja eller byta din bil? Kontakta oss med information som registreringsnummer, hur långt bilen gått, vilken utrustning den har, vilket skick den är i och huruvida det finns sommar- och vinterdäck så hör vi av oss så snart vi kan.

Är det snarare köptankar du går i? Se de bilar vi har inne just nu på vår hemsida eller kom förbi och se dem med egna ögon. Vi erbjuder garanti genom AutoConcept och samarbetar med många stora finansbolag, t.ex. DNB, Nordea, Santander och WASA Kredit, för att du ska kunna hitta en så bra finansieringslösning som möjligt.

Vi levererar bilen hem till dörren vid behov. Hör med din säljare om pris och mer information.

Välkommen till Stockholms Bilgrupp - när du vill betala lite mindre!
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 256 kunder tycker om STHLMS Bilgrupp

• Eva L skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Jag köpte en underbar liten Toyota där. Fick jättebra service både på tfn o i butiken. Läs mer
  • Jeanette C
    Jeanette C skrev om STHLMS Bilgrupp
    Snabb affär vad gäller att ta emot bilen, skicka in papper om ägarbyte & sälja bilen men när det kom till att få pengar var affären inte lika snabb och efter flera dagar att leva i tro om att jag aldrig skulle få pengar för bilen kom dom efter mycket strul. Missnöjd kund och kommer aldrig ha affärer med Stockholms bilgrupp igen. /Jeanette Läs mer
  • Britta T skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Köpte en begagnad bil. Uppfyllde förväntningarna. Bra service, hämtade mig vid tåget! Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Han var perfekt😎👍bra säljare! Jag köpte en fin bil👍Mvh Marie-Louise Läs mer
  • Göran B skrev om STHLMS Bilgrupp
    Känner mig tvungen att rikta en allvarlig varning för detta företag, Stockholms Bilgrupp
    Köpte en bil den 2018-11-12 och betalade 5000kr i handpenning där det skrevs på att "hela beloppet är 81000Kr)
    Det skulle ingå 4 däck varför jag skulle få vänta en vecka på dessa.
    Sagt och gjort, ringde på fredagen den 2018-11-16 och fick besked att däcken kommit.
    SMSade och frågade om det gick bra att hämta och betala bilen på fredagen, det var OK.

Betalade resterande kontant (men det hade tillkommit 595Kr som inte tidigare nämnts).
    Dessa 595Kr togs då bort, men Fredrik (säljaren hade glömt att jag betalat 5000Kr i handpenning.
    Det ordnade sig med detta också.

Jag frågade innan jag åkte iväg med bilen om det var OK med påställning och försäkring och Fredrik sa att det var OK.
    Jag kollade med appen ”Mina Fordon” och där stod den fortfarande avställd, varpå Fredrik sa att det inte syntes i appen omedelbart utan först när Transportstyrelsen gjort sin nattliga körning, och jag litade på det Fredrik sa!

Enligt MRF skall det följa med en varudeklaration, fanns inte med eller informerades om.

Jag använde bilen hela helgen men upptäckte igår Måndag den 2018-11-19 att den fortfarande stod som avställd på Transportstyrelsen.
    Jag hade alltså åkt omkring med en bil som var avställd och förmodligen oförsäkrad då bilen var registrerad på Bilkällan AB.

Stockholms bilgrupp VD hävdade att alla deras bilar var försäkrade, men då ägaren var Bilkällan AB så var det alltså inte Stockholms Bilgrupp som ägde bilen och då inte ingick i (försäkring på alla deras bilar "det var ju inte deras bil").
    Säljaren hade alltså fr.o.m den 18-11-12 till och med 2018-11-19 på sig (5 dagar) att förbereda så att bilen kunde ställas på när jag hämtade den,

Hur har jag nu kunnat nysta upp allt detta, jo genom många telefonsamtal till
    VD Stockholms bilgrupp, VD Bilkällan.

Vid min fråga till VD Stockholms Bilgrupp om han kunde tänka sig någon kompensation för all tid jag lagt samt de risker jag uttsattes för genom en avställd och oförsäkrad bil, fick jag NEJ.

Hade jag inte genom mitt undersökande som resulterade att jag blev ägare idag Måndag 2018-11-19 och bilen påställd (och det tack vare Bilkällan Ab som fixade detta),
    hur länge hade jag då kört omkring med en oförsäkrad bil med körförbud?
    Och vad hade hänt om jag blivit stoppad i en poliskontroll? Läs mer
  • Ishak M
    Ishak M skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Jag köpte en bil, men jag kollade på alla omdömen innan jag åkte dit. Bra service och allt gick smidig. Kunde också pruta ner priset. Läs mer
  • Göran B skrev om STHLMS Bilgrupp
    Köpte kontant en bil den 18-11-16.
    Tittade igenom den dokumentation som följde med bilen där det bland besiktningsprotokoll och servicefakturor bl.a. fanns manual för en KCR box och manual till tjuvlarm.
    Efter att ha hämtat bilen och kört hem kikade jag igenom manualerna för att lära mig mer om KCR boxen och tjuvlarmet.
    Till min förvåning fanns det ingen KCR box, men tjuvlarmet fanns med.

Påtalade detta för säljaren Fredrik (Haninge) som då svarade att bilen inte annonserats med KCR box!

Tolkar svaret som att Stockholms Bilgrupp inte har för avsikt att lösa detta

Knepigt då bilen inte annonserats med tjuvlarm heller! Läs mer
    2018-11-26 Martin E svarar Göran B
    Hej Göran! Det är precis som Fredrik förklarade för dig. Hade det funnits en KCR box i bilen hade den annonserats med det. Vad gäller larmet så är det vanligtvis så att det i större utsträckning finns larm på dagens bilar, och är inte något man nödvändigtvis skriver med i annonstexten. Hoppas att du trots detta är nöjd med bilen!
    Hälsningar Martin Stockholms Bilgrupp AB
  • Sara J skrev om Charles Flygelholm en del av STHLMS Bilgrupp
    Bra säljare , kunde svar på allt
    Hjälpsam då det saknades en sak när vi kom hem , fixade till de omgående . Kundservice när den är som bäst Läs mer
  • Marko K skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Var en snabb och trevlig affär. Läs mer
  • Lennart R skrev om STHLMS Bilgrupp
    Mycket trevligt bemötande av säljare Fredrik Haninge.
    Kommer att återkomma i framtiden vid bilköp
    Rekomenderar ert företag varmt.
    Med vänliga hälsningar Lennart Reiter Läs mer
    2018-09-24 Stockholms Bilgrupp AB H svarar Lennart R
    Tack Lennart.

Får säga detsamma om dig, en väldigt trevlig, smidig och familjär känsla precis som vi vill ha det.

Kör lugnt :)

• Rodè T skrev om STHLMS Bilgrupp
    Bra service och trevligt bemötande. Löste de små fel på bilen väldigt snabbt. Väldigt nöjd med köpet. Läs mer
  • simon a skrev om STHLMS Bilgrupp
    Extremt oprofessionell
    ringde och frågade om bilen hade några repor eller bucklor på utsidan.
    Berättade dess perfekt.
    Ta tåg och buss där med avsikt att köpa.
    Anländer, bil har buckla.
    Vi förhandlar och återförsäljare berättar för mig sitt bästa pris. Jag säger att jag kommer att ringa min fru kommer tillbaka med svar.
    Kom tillbaka och han har under tiden tittat på blocket på andra priser och bestämmer att han inte längre kan sälja bil till det pris som han har sagt.
    Jag tar tåg och buss hem utan bil. Läs mer
  • Roine G skrev om STHLMS Bilgrupp
    Köpt en Golf GTI -07 känns som jag fick en ärlig och korrekt
    information om bilen. Trevligt bemötande av personal som
    stod för sitt utlovade.
    Roine Läs mer
    2018-04-17 Stockholms Bilgrupp AB H svarar Roine G
    Tack själv Roine för ditt trevliga bemötande och tålamod på leveransen.
    Hoppas ni får en trevlig sommar i nya bilen :)

• Annelie K skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Trevligt och professionellt bemötande. Snabbt svar vid e-post kontakt. Läs mer
  • Östergren, Zandra Mari Anneli Ö skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Vi upplevde försäljaren som trevlig och han kändes ärlig och seriös vilket sällan är fallet Läs mer
  • Louise A skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Mycket trevligt bemötande. Samarbetsvillig och lyssnade på kunden. Läs mer
  • Adis Selimbegovic A skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Bemötande på hög nivå skulle rekommendera att köpa bil där Läs mer
  • Jasem Aljas J skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Den bilen som jag köpte är srasig förare sätten och låter på motorn verker är det spändrole Läs mer
  • Johan Erik Sebastian Karlman J skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Mycket bra och professionellt mottagande. Läs mer
  • Nicklas T skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Bra bemötande av Artur och company, bra service köpte bilen och dem fyllde tanken, inget ockerpris som det brukar vara, nya fräscha vinterdäck ingick i priset. Kunde inte vart nöjdare Läs mer
  • Arti S skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Fredrik va en väldigt trevlig säljare. Lyhörd inte så påträngande och väldigt proffsig i sitt agerande. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Jöran W
    Jöran W skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Bra respons och tydlighet.
    Snabbt och enkelt expedierande av affären. Läs mer
  • Nicklas F skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Trevlig, mycket bra bemötande. Inte påflugen och säljig som många bilförsäljare. Svarade på mina frågor om bilen på enkelt och bra sätt. Läs mer
  • Per E skrev om STHLMS Bilgrupp
    Provade flera bilar innan vi blev köpsugna. Idag slutförde vi köpet med en del lån. Artur arbetade vant och effektivt. Så här långt är jag helt nöjd 😊. Läs mer
  • Tomas N skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Fredrik Svahn på Stockholms Bilgrupp lever alltid upp till förväntan. Att gör affär med Fredrik och Sthlms Bilgrupp är alltid smidigt och går snabbt, som kund behöver du inte fundera så mkt- det är mest att skriva på. Skulle det av ngn anledning vara ngt problem efter köpet- fixar de även detta smidigt och snabbt! Därav blir man en återkommande kund! Läs mer
  • Pedram T skrev om STHLMS Bilgrupp
    Smidig affär och bra bemötande Läs mer
  • Amelie T skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Tog kontakt o fick snabbt svar. Trevligt bemötande vid ankomst. Serviceinriktad utan att vara inställsam. Läs mer
  • Nimo A skrev om STHLMS Bilgrupp
    Toppen service, överträffade våran förväntning på hjälp och allt. Vi fick service på världsklass. Läs mer
  • Linda M
    Linda M skrev om STHLMS Bilgrupp
    Gör upp om att komma och kolla på bilen sen efter att ha kört i två timmar för att komma dit så har de sålt den till en annan. Läs mer
    2017-12-23 Stockholms Bilgrupp AB H svarar Linda M
    Hej Linda.

Då vi haft högtryck här dagarna före jul på försäljningen är det svårt att hålla reda på alla som ringer.

Vilken bil gäller detta? Kan inte riktigt placera ditt namn?

MVH/ Sthlms Bilgrupp
  • Knut J skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Jättepositivt intryck. Seriös försäljare. Bra bemötande redan från första telefon samtalet till besöket och affären. Läs mer
  • Ove V skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Min bil affär med Artur Aramian kan jag rekommendera, han är en mycket seriös säljare och bra att göra med . Kan också rekommendera hemtransport av bil, då det är en smidigt och behändligt sätt att få hem bilen. Och det är en rimlig fraktkostnad. Åter igen bara positiva rekommendationer till Artur 😊😊😊 Läs mer
  • Matilda Å skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Hjälpsam och bra säljare. Snabb affär Läs mer
  • Stig Ingemar B skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Bra bemötande och serviceinriktad hantering av mötet. Läs mer
  • Pirkko K skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    En mycket trevlig och hjälpsam ung man Artur Aramian som hjälpte mig som är alldeles oerfaren bilköpare. Jag är mycket tacksam för hans hjälp och information om allt. Läs mer
  • Vladan R skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Hej !
    Amar är en hjälpsam och väldig vetig människa. Man känner sig trygg när pratar med honnom och får intryck att träffar en rätt person som kan allt om sitt jobb.
    Vi är väldigt nöjda för att vi fick träffa honnom och köppa vår första bill där.
    Mvh Lidija ohc Vladan Läs mer
  • Mira G skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Hej,
    Mycket trevligt bemötande.
    Fick svar på alla mina frågor.
    Kunnig och trevlig personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Maria W skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Artur var väldigt serviceinriktad.
    Han fixade allt, snabbt och smidigt. Han var informativ och gjorde det där lilla extra för att jag skulle gå därifrån nöjd och känna mig trygg genom hela affären. Rekommenderar! Läs mer
  • Tomas P skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Vi fick ett mycket bra bemötande och ingenting var omöjligt. Kommer gärna tillbaka igen. Läs mer
  • Mikael S skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Bra bemötande, snabb och enkel affär. Läs mer
  • Per W skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Jag har bara gott att säga om företaget och försäljaren som jag träffade (Artur). Jag blev trevligt bemött och fick svar på mina frågor och all hjälp jag behövde med köpet av en ny bil. Kan rekommendera denna bilfirma helhjärtat. Läs mer
  • Saman C skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    en trevlig bilförsäljare , jag rekommendera

bra på kundbemötande :)

men han skulle berätta mer om bilen med mig allt går snabb . trevligt och smidigt tycker jag Läs mer
    2017-11-14 STHLMS Bilgrupp svarar Saman C
    Hej Saman.
    Tack för de fina orden, tyvärr det va lite stressigt vid din leverans.
    Men hoppas du kommer trivas bra med din nya bil.

• Carola H
    Carola H skrev om STHLMS Bilgrupp
    Jag köpte en bil via Stockholms bilgrupp och som en del av dealen skulle jag få nya vintersulor på befintliga fälgar. Detta pga att tidigare dubbdäck var på tok för slitna för min smak. Sagt och gjort, det fixades och bilen köptes av mig. Frid och fröjd tills dess att jag skall sätta på vintersulorna nu i år och alla bilfirmor vägrar att göra det då de anser att däcken är för gamla. Tillverkade 2010 enligt märkningen...

Trist nog har det visat sig att sommarsulorna är av låg kvalité också.

Jäkla klantigt av mig att inte kontrollera detta ordentligt och krasst nog står det i kontraktet endast att det är "omläggning av vinterhjul", men det känns som ett riktigt svinigt agerande. Firman kanske sparade in ett par spänn, men förlorade en ny kund som garanterat inte kan rekommendera denna firma. Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Fredrik Svahn en del av STHLMS Bilgrupp
    Mycket trevligt bemötande: Hjälpsam och trevlig personal. Läs mer
    2017-10-27 STHLMS Bilgrupp svarar Stefan L
    Tack Stefan. Önskar dig lycka till med nya bilen så ses vi kanske i framtiden vid nästa köp :)

// Fredrik Svahn
  • Leif Peter Gunnar H skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Toppenförsäljare med ordning och reda. Gick igenom hela bilaffären på ett bra sätt. Var hjälpsam in u det sista. Kommer rekomnders honom samt bilbutiken som sådan. Läs mer
  • Britt Victoria P skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Jag hade kontakt med Artur, en trevlig, hjälpsam och informativ försäljare. Snabb och smidig affär. Tittade på bilen på en söndag och kunde hämta den på måndag. Affären klar inom 24 timmar. Perfekt!!
    Kommer återkomma när jag ska byta bil nästa gång. Rekommenderas!! Läs mer
  • Ingmarie O skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Mycket gott bemötande och mycket god service! Jag är helt nöjd. Läs mer
  • Carl David S skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Mycket bra!! Tog sig tid o förklarade sakligt alla steg i affären.
    Kommer rekomendera denna bilfirma till andra.
    David Skoglund Läs mer
  • Marit Christina Tina H
    Marit Christina Tina H skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Vänligt och professionellt bemötande Läs mer
  • Richard W skrev om STHLMS Bilgrupp
    Sålde min bil till Svenska bilgruppen på Södermalm. Äffären gick supersmidigt. Tack för bra service Cane! Läs mer
  • Törnros Sieg, Ulla Kristina T skrev om Artur Aramian en del av STHLMS Bilgrupp
    Det är nu 8 dar sen jag köpte bilen och har fortfarande inte blivit registrerad på transportstyrelsen den står fortfarande på Nordea som ägare. Läs mer
Artur Aramian
Andres Lindberg