Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Stockholm Autoservice AB

Stockholm Autoservice AB

Rutger Fuchsgatan 4, 116 67 Stockholm — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Stockholm Autoservice AB

• Martin V
    Martin V skrev om Stockholm Autoservice AB
    Besök inte detta stället.
    Har lämnat mina bilar där många, många gånger både för tvätt, rekond och däckförvaring.
    Nu när jag skulle hämta mina däck som legat lagrade där och bad om däckpåsar (sådana man alltid får gratis på en normal däckverkstad) för att inte smutsa ned skinnet i bilen - fick jag betala 100kr för 4 påsar!
    Otrevligt bemötande också.

Så se upp! Jag kommer aldrig någonsin lämna in mina bilar för rekond eller tvätt där igen och skall se till att mina vänner heller aldrig gör det.
    Så välj ett seriösare ställe som tar hand om sina sedan flera år trogna kunder.
    Har vi tur sprider sig deras oseriösa attityd och än fler lämnar dem.

Kan även tillägga att de använder sig av svartarbete! En kontroll vore på sin plats.

Hälsn.
    M Läs mer
  • Diana G
    Diana G skrev om Stockholm Autoservice AB
    Tog min bil till denna bilverkstad för reparation då den började låta konstigt på baksidan. Min sambo körde bilen hela vägen till de DÅ VÅRAN BIL FUNGERADE trotts att det lätt på baksidan. Vi fick höra av en annan bilverkstad att vi skulle även byta kamkedja för det var dags.
    Jag lämnade bilen hos Stockholm autoservice och de skulle felsöka. Svaret var motortest gav ingenting. Varningssignaler 4x4 drive sönder +abs. Turbon läcker olja. måste bytas ut. Kamkedjan OK (behöver inte bytas ut "enligt stockholms autoservice") lämnade min bil den 12/3 på morgonen. Den 25/5 fick jag ta min bil därifrån varför?
    JA, för att de är okunniga och enligt deras "kunskap" behövde inte kamkedjan bytas ut. När de var och provkörde så gick kamkedjan av och ja, de orsakade MOTORHAVERI!
    De hade min bil och visste inte vad de hade orsakat, så sade de aa "ena kolven är sliten byt ut" Okej jag ber de att beställa kolvar. (Och nej de beställer VEVSTAKE, Som de fakturerar till mig), sen säger de nej. det låter konstigt i motorn, vevaxel är dåligt. Dagen efter säger de kom så pratar vi " du måste byta motor, din bil går inte att starta"
    Jag skickar en reklamation till de. Managern är otrevlig och kallar mig för oseriös, oärlig. Jag ber en förklaring till varför min bil är helt ur funktion, när jag lämnade en fungerande bil och får en arg reaktion ifrån managern." gör vad du vill, om du inte flyttar på din bil härifrån så kommer jag fakturera till er 1000KR per dag from idag, men gissa vad min bil är inte monterat och fungerar inte alls) Vänder mig till konsumentverket " Stockholm autoservice är inte medlem på SFVF vilket är tecken på att de inte är seriösa, ta din bil därifrån och sedan anmäl till ARN"
    Jag går dit med min sambo den 25/5 Han vill att jag ska betala 6000kr kontant, får en kvitto utan information där det stod dåligt skrivet "ARBYTA istället för arbete" och de får mig att betala reservdelen de har beställt från BMW, de bröt avtalet vi hade det var kolvar det vi kom överens, dessutom var den inte monterat eller något.
    Jag ringer till bärgaren och vi tar våran bil därifrån till Mekonomen. Vi har betalat till Stockholms autoservice över 30 000kr och våran bil är helt ur funktion!
    Jag gick dit igår 31/5 för att i lugn och ro prata om att jag ska få återbetald den reservdelen de beställde och som vi inte kom överens om, Managern är otrevlig och vägrar då undviker jag diskussion. Mekonomen har undersökt min bil och hävdar att motorn är helt ur funktion alltså de har MOTORHAVERAT min bil, det läcker olja överallt.
    Jag frågar varför så säger han, din bil är trasig, du får byta motorn, AHA men varför om jag hämtade en fungerande bil då?
    NEj , han undviker att svara på min fråga.
    MITT STÖRSTA MISSTAG VAR ATT JAG GICK DIT SJÄLV... jag ber honom att fixa en riktigt faktura för de senaste 6000kr jag betalade han drar från mina händer våldsam kvittot och säger och du ska betala mer, alltså för moms om du vill ha faktura.
    Jag vägrar-- NEJ, jag ska inte betala till er en enda krona tilll! Jo, det ska du! NEj, säger jag.
    Då ställer han upp sig och säger GÅ HÄRIFRÅN DÅ!
    Nej, jag går ingenstans utan min faktura, annars ringer jag polisen nu! Min räddning var att en kund gick in och verkade helt inställd.. Jag vill gråta och han skriker "SÄTT DIG DÄR I HÖRNAN JAG HAR MIN KUND HÄR!" - Nej, jag sätter mig ingenstans, ge mig min faktura nu och jag drar!

Kunden som gick precis in kollar bara helt förvirrad och då blev det stelt och han skriver ut en faktura och skriver "NU GÅR DU HÄRIFRÅN!"
    Ja. jag gick därifrån, men jag kommer ta det här vidare och kommer inte vila förrän konsumentverket och ARN har lyssnat på mig!
    Jag är helt HEEEEEEEEEEELT besviken med deta och därför skriver jag detta, ANLITA INTE, UNDVIK DE, DET JOBBET HAN UTFÖR ÄR INTE GRATIS VI BETALAR MED VÅRA LÖN! TACK VARE OSS KUNDER SÅ FINNS DE OCH KAN INTE BEHANDLA KUNDERNA PÅ DET SÄTTET OCH ÄNNU VÄRRE NÄR DE HAR ORSAKA SÅ STOR SKADA PÅ MIN BIL SOM KOSTAR MIG NU EN HEL NY MOTOR FÖR ATT INTE FÖRLORA ALLA DE PENGARNA JAG REDAN BETALAT FÖR DE.

TA DIN BIL TILL EN RIKTIGT BILVERKSTAD, KRÄV ALLT SKRIFLIGT MELLAN HIMLEN OCH JORD OCH LÅT DE INTE BRYTA AVTALET. DET HÄR ÄR JÄTTE ALLVARLIGT OCH SOM SAGT JAG TAR DET VIDARE.
    NI KOMMER INTE FÅ LURA NÅGON MER!!!!!! Läs mer
  • Charlie W
    Charlie W skrev om Stockholm Autoservice AB
    I särklass dåligt kundbemötande.
    Personen jag pratade med i telefon bara skriker, svarar inte på frågor om pris eller annat.
    Jag fick ett OK på att jag kunde lämna bilen över natten, senare på dagen får jag ett sms "du kan hämta bilen om en timme annars tillkommer parkeringskostnad" - så jag åker tidigt och bilen är inte klar. Mannen jag pratar med ljuger för mig och verkar nästan arg att jag kommit dit. Super otrevlig nästa gång också. Kommer aldrig anlita dem igen. Läs mer
    Diana G gillar detta
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Stockholm Autoservice AB
    Jag har flera gånger anlitat Stockholm Autoservice för olika reparationer. Arbetet har alltid utförts till full belåtenhet.
    Kundmottagandet har varit mycket bra, hjälpsam personal. Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Stockholm Autoservice AB
    Tack för det grymt fina jobbet med rekonden av min bil. Kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • Inger H
    Inger H skrev om Stockholm Autoservice AB
    Helt oseriös verkstad !!!!Ingen offert, ingen klarhet, har betalat 2.290kr..
    Allmänna reklamations nämnden nästa.
    Håller med om att manager bara skriker, han verkar ha svårt för att föra en kommunikation med kvinnor.
    Jag kände mig hotad o storgrät vägen hem, riktigt läskig ,
    Dessutom kallade han mig ELAK. Läs mer
    Diana G, Inger H gillar detta
  • K
    K skrev om Stockholm Autoservice AB
    Otroligt dålig service. Ringde och bokade tid för däckbyte samt koll av motorn. När jag kommer till utsatt tid säger de att de inte har tid med båda sakerna just nu (trots min bokade tid..?) - och vägrar också att ta hand om bilen och leta parkering i närheten (vilket inte är så lätt mitt på Söder bland alla små, enkelriktade gator). Stressad som jag är så hittar jag ingen annan parkering än en där jag egentligen inte får stå. Springer tillbaka till verkstaden med bilnyckeln och säger att de får ordna det nu - jag måste till jobbet. Ringer dit senare under dagen - men då har de glömt bort min bil. De slängde dessutom luren i örat på mig. På kvällen innan de stänger ringer jag igen då jag inte hört från dem - och managern säger att bilen är klar och jag kan hämta den (...så varför hade de inte ringt mig tidigare och informerat?). När jag kommer tillbaka dagen efter för att hämta den så möts jag av direkt av en utskällning från managern som är arg över att jag fått en p-bot dagen innan som han inte tänker betala. Han kallar mig för lögnare (jag hade tydligen inte alls bokat tid hos dem för de hade inte skrivit upp det i deras kalender) och han hävdar att jag inte sagt till hans anställda om felparkeringen. Han vill även veta min ålder mitt upp i bråket (som att det hörde till diskussionen?). Uppenbarligen klarar de inte av att en ung tjej säger ifrån när saker och ting sköts extremt osnyggt. Han vrålade på mig i ca 5 min innan jag bad om att få tillbaka mina vinterdäck och åkte direkt till en Mekonomen-bilverkstad istället. Åk till någon annan än Stockholm Autoservice om ni vill ha god service! Läs mer
    Diana G, Inger H gillar detta

Bästa bilverkstäderna i Stockholm: