Peter Jonsson
Registrerad mäklare sedan 1989
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-04 - 2020-03

Läs vad 24 Läs vad Peter Jonsson

• Gry S köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2020-03-01

Centrum
    Köpt Bostadsrätt.
    Vänligt, proffsigt , Kunnig, flexibel, mycket bra.
    Alla förväntningar uppfylldes.

Mycket positiv Läs mer
  • Magnus S köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2020-02-12

Alingsås
    Köpt en bostadsrätt av en mycket saklig och proffsig mäklare.
    Hjälpsam, anträffbar och ett mycket bra bollplank kring affären i stort.
    Uppskattar den noggranna genomgången tillsammans med mäklare, säljare och köpare där bådas sidor hanteras på ett väldigt bra sätt.
    Tack Peter, rekommenderas till andra. Läs mer
    2020-02-24 Peter J svarar Magnus S
    Tack Magnus för dina fina ord. Kul att du är nöjd och jag hoppas och tror att lägenheten kommer att passa perfekt. Ha det gott så ses vi vid tillträdet.
  • Siv S sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2020-02-03

Vårgårda Tätort
    Han har sålt två hus som jag haft delaktighet i och gjort det på ett strålande sätt båda gångerna. Slutresultatet var över förväntan i båda försäljningarna så jag kan rekommendera Peter alla dagar i veckan. Läs mer
    2020-02-12 Peter J svarar Siv S
    Hej och tack för era fina ord. Nöjet har varit på min sida att få hjälpa er. Det blir alltid bra när man har med positiva människor att göra och där man samarbetar på ett bra sätt.
  • Carina J köpte sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2020-01-12

Vårgårda Tätort
    Tycker hela sammanhanget har varit bra, både bemötandet och hanteringen av bostaden vi köpt. Hade inga förväntningar utan tycker att allt har varit smidigt. Läs mer
    2020-02-03 Peter J svarar Carina J
    Hej Carina! Härligt att du tycker att allt har gått bra. Ni har verkligen köpt ett fint hus och kommer att få många fina år där. Vi ses!
  • Fethi B köpte sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2020-01-10

Vårgårda Tätort
    Bra bemötande och tillgänglighet. Läs mer
    2020-02-03 Peter J svarar Fethi B
    Hej Fethi! Kul att du är nöjd med den hjälpen du fått. Grattis också till ett fint hus som ni har köpt. Vi ses snart igen.
  • Clara N sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2019-11-11

Skår
    Fick jobbet gjort.
    Skrev kontrakt för skårsvägen 104 Alingsås. Peters försäljning Läs mer
    2019-12-16 Peter J svarar Clara N
    Härligt att kunna hjälpa dig med båda dina försäljningar. Skönt att allt löste sig och att ni kan sikta vidare på er nya bostad och på att få vara lite mer i Spanien.
  • Karolina H köpte sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2019-10-29

Centrum
    Tillmötesgående och enkel att nå. Bra kommunikation. Läs mer
    2020-01-02 Peter J svarar Karolina H
    Tack för ditt omdöme. Känns kul att allt har löst sig och att du kan flytta in i lugn och ro i din nya bostad. Vi ses och hörs!
  • Bill B sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2019-10-29

Sörhaga
    Sålt en villa centralt belägen i Alingsås.

Bra bemötande.

Både våra förväntningar och de förväntningar som mäklaren förmedlade var helt ok, liksom genomförandet.

Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda med hela biten från ax till limpa. Läs mer
    2019-10-29 Peter J svarar Bill B
    Hej Bill! Kul att ni är nöjda. Vårt samarbete blev ju toppen och det känns som om allt gått som på räls. Härligt. Hoppas att ni kommer att trivas bra i er nya bostad.
  • Margareta Elisabet H sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2019-10-17

Bolltorp
    Kunnig, saklig, korrekt och trevlig Läs mer
    2019-10-17 Peter J svarar Margareta Elisabet H
    Tack Margareta för dina fina ord. Ja allt känns som om det gick på ett smidigt sätt. Vi ses framöver.
    Hälsningar Peter
  • Bengt A köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

2019-10-16

Vårgårda
    Köpt bostadsrätt (nyproduktion)

Väl bemötta.

Behövdes inte så mycket kontakt innan kontraktsskrivning,
    allt löstes enkelt. Läs mer
    2019-10-29 Peter J svarar Bengt A
    Tack Bengt! Allt kommer nog att bli toppen i er nya bostad. Det kommer att bli ett jättefint område. Ha det gott så hörs vi framöver.

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

Nicklas Blomstrand