Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

Välkommen till en av Alingsås mest anlitade mäklarfirmor!

Vi finns på många platser i landet, men varje kontor är lokalt och vi som arbetar på Svensk Fastighetsförmedling bor också i Alingsås. Därför har vi full koll på bostadsmarknaden här och vi har starka kontaktnät både när det gäller köpare och säljare.

Genom kvalitet och engagemang hoppas vi kunna lotsa dig tryggt och säkert genom bostadsaffären. Så, går du sälj- eller köptankar, undrar vad din fastighet kan vara värd eller har andra frågor kring fastigheter? Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 610 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-29
    Otroligt bra service, tillgänglighet och bemötande. Som en osäker förstagångsäljare gjorde han hela köpet snabbt och smidigt.
    Rekommenderas starkt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Östra Ängabo
    2021-07-20
    Vi blev mycket bra bemötta under hela processen. Vänligt och professionellt. Han var handlingskraftig, precis som vi ville ha det. En husaffär är kanske den största affär man gör, det är viktigt att bli bemött med respekt och förståelse. Rasmus var bra på det. Det enda jag tänkte på var att Maggan (som bor i huset) saknade bekräftande samtal före husvisningen. Hon var lite osäker på om det skulle ske eller inte, för hon hade inte hört nåt. Men allt blev bra såklart!
    Jag känner mig jättenöjd med hur smidigt det gick. Rasmus var kanonbra. Det enda negativa är att Svensk Fast verkar vara dyrare än alla andra mäklare, men det är ju knappast Rasmus fel.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikaela Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-19
    Snabbt svar och utmärkt service. Fast jag har inte köpt någon bostad på norra Ringgatan 12 a. - utan på prästgårdsvägen, kvarteret Prästlyckan.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Centrum
    2021-07-19
    Sålde en bostadsrätt och köpt radhus med hjälp av Nicklas.
    Både jag och min man är väldigt nöjda med bemötandet, alltid glad och positiv.
    Nicklas är kunnig, lyhörd och flexibel utifrån våra önskemål. Tillgänglig och svarade snabbt på våra frågor. Vi kände oss trygga genom både köp och försäljning.
    • Kvarnbacken
    2021-07-14
    Professionell, trevlig och hjälpsam!
  • sålde sin stuga med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-11
    Min upplevelse av Rasmus är att han är trevlig, lugn och har varit professionell i sitt uppdrag. Vi har haft ett bra samarbete och han har varit lyhörd inför mina önskemål. Känner mig väldigt nöjd med min försäljning av mitt fritidshus. Kan varmt rekommendera honom.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikaela Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-09
    Behåll henne, ge henne lönepåslag! Hon har uppfyllt alla våra förväntningar på hur en mäklare ska bemöta sina kunder.
  • köpte sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-08
    Grymt hjälpsam, en riktig klippa, sjukt bra helt enkelt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-05
    Mycket professionellt och trevligt bemötande!
    Tog sig alltid tid och svara på frågor och var engagerad.
  • Alexander S
    2021-07-05
    Nicklas har agerat proffsigt och guidat på ett bra sätt genom hela försäljningen. Återkopplat med nyheter, förmedlat information från potentiella köpare och varit bidragande till en smidig försäljning.
    Jag rekommenderar starkt Nicklas vid såväl köp som försäljning av bostad.
    • Östlyckan
    2021-07-04
    En väldigt bra upplevelse genom hela processen med bra kommunikation ifrån Nicklas.
    2021-07-04
    Som jag redan skrivit, så har jag inte haft någon kontakt med Mikaela, så jag kan inte uttala mig om henne.
  • sålde sin bostad med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-04
    Allt gick som planerat och Oscar skötte sig utmärkt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-07-02
    Det började bra med en digital informationsträff. Mycket klargjordes men inte allt. Thomas Thim har hela tiden varit mycket vänlig men också svår att nå ibland. Har mycket hellre med honom att göra än med den kvinnliga mäklaren som bara gav mig några minuter för att svara ja eller nej. Påstod att det stod 10 i kö!
    Senare uppstod det problem. Trist förstås att jag inte fick något av mina prioriterade val trots att jag låg på knappen på utsedd tid. Senare hittar jag några av mina val på Hemnet Till Salu!? En lägenhet kunde man också buda på? Vid kontakt fick jag till svar att dessa lägenheter var reserverade. Ett senare svar var att de var typlägenheter.
    Nåja, efter en vecka återkom TT och kunde erbjuda mig mitt andra val som jag tackade ja till. Då blev jag glad igen.

Har nog hela tiden haft en känsla av att projektet Prästlyckan kanske var litet för stort för den mindre mäklarbyrån. TT skulle ha behövt stöd av fler erfarna mäklare. Jag har kunnat jämföra med hur det ha gått till vid mina tidigare (2 st) bostadsaffärer. Då har man haft litet mer tid på sig. Det har inte varit lika stressigt från val av lägenhet till beslut. Det handlar ju ändå om ett av de viktigaste ekonomiska besluten man gör.
    Nåja, det blev bra till slut - åtminstone för mig.
    • Östlyckan
    2021-07-02
    Jag upplevde att jag fick ett väldigt gott bemötande av Nicklas. Han var behjälplig i hela processen och var alltid tillgänglig vid behov. Han hade god kunskap kring bostaden/området och erbjöd sig att kolla upp samtliga frågeställningar som uppstod vid visningen och under övrig del av processen.
  • Bert Erik R
    sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Tegelbruket
    2021-07-01
    Otroligt proffsigt och trevligt bemötande.
    Han är väldigt serviceinriktad och lätt att nå.
    Den bästa mäklaren jag någonsin jag anlitat.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikaela Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-30
    Mikaela levererade och överträffade våra förväntningar. Lättillgänglig under säljprocessen och hon skötte allt med bravur.
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-29
    Allt positivt med telefon kontakt och första mötet. Bra visningar och kunnig mäklare.
    2021-06-28
    Hela processen har varit odramatisk, vilket är ett bra tecken.
    2021-06-28
    Bra och snabb återkoppling på ställda frågor
    2021-06-28
    Rak o tydlig, skapar förtroende.
    2021-06-27
    Blev korrekt och seriöst bemött. Fick svar på de frågor jag hade.
    2021-06-26
    Saklig bra info trevlig lätt att förstå
    2021-06-26
    Kunnig, kunde mycket om huset. Positivt möte.
    Fint samtal vid kontraktskrivning med säljaren.
    Thomas skötte det hela förträffligt.
    MVH
    Stephan
    2021-06-25
    Har ingen större erfarenhet av mäklare men vi tycker att vi blivit mkt trevligt bemötta.
    2021-06-24
    Blev bemött på ett trevligt sätt. Kände tidigt ett förtroende för honom.
    2021-06-24
    Bemött på bästa sätt. Lätt att få kontakt. Bra information.
    2021-06-24
    Jag blev bemött på ett väldigt professionellt och förtroendeingivande sätt av Thomas. Jag hade höga förväntningar och dom blev absolut uppfyllda.

Thomas är alltid trevlig, svarar snabbt och vid frågor så får man snabba svar tillbaka. Hela processen med Prästgårdsvägen har varit smidig och jag va väldigt nöjd med det digitala mötet.
  • sålde sin bostad med hjälp av Anton Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Vårgårda Lantligt
    2021-06-20
    Bra och proffsigt bemötande.
    Glad positiv, drivande i sin sak.
    Informativ och kunnig.
    Över förväntan i sin helhet.
    Helt enkelt lysande.
    2021-06-18
    Oskar är proffsig och är lätt att nå om man behöver kontakt. Vi kände att han vill setill att det blir bra för oss säljare. Varma rekommendationer.
    • Lövekulle
    2021-06-18
    Personligt och professionellt
  • Bjorn O
    • Herrljunga
    2021-06-15
    Mycker trevligt bemötande, goda förväntningar, Oskar var mycket duktig och vi blev överraskat över slutresultatet. Oskar är en mycket trevlig person.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-11
    Oscar har ett professionellt bemötande och är snabb att återkoppla utan att stressa fram en affär.
    2021-06-11
    Alltid ett bra bemötande. Allt funkade jätte smidigt och jag skulle rekommendera andra att använda Oscar som mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-10
    Bra bemötande. Uppfyllde alla våra förväntningar och var lätt att nå och prata med. Snabba och bra svar på våra frågor.
  • köpte sin stuga med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-10
    Vi blev bemötta på ett mycket bra sätt. Mäklaren var informativ, hjälpsam och kunnig. Han var även lättillgänglig och kunde lösa med tider osv på ett bra sätt så att det passade båda parterna.
  • sålde sitt hus med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-10
    Nicklas är lugn, vänlig, tillmötesgående och allmänt trevlig att ha att göra med. Han är professionell och flexibel, både mot säljare och köpare, och gjorde så att vi fick ut bästa pris när vi sålde vårt hus.
    2021-06-10
    Trevlig och hjälpsam i alla lägen!
  • Ulrika A
    2021-06-08
    Inlyssnande och lösningsfokuserad mäklare som lyckades utmärkt med uppdraget att sälja vårt hus, på det sätt vi önskade. Vi är mycket nöjd med Nicklas Blomstrand!😀👍🏻
    Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av er bostad och tack för en bra dialog! Mvh Nicklas Blomstrand Nicklas Blomstrand
  • Marie E
    • Hemsjö
    2021-06-08
    Vi har haft Niklas Blomstrand till både köp och försäljning, vi är mycket nöjda med Niklas båda inom köp och försäljning och vi kan tänka oss att anlita honom igen.

Vänliga Hälsningar Marie och Thomas
    Tack för förtroendet Marie och Thomas! Nicklas Blomstrand
    2021-06-07
    Köpte en lägenhet i Alingsås. Bemöttes jättebra. Snabb och bra kommunikation.
  • Isabella E
    sålde sitt hus med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-06-05
    Vi fick kontakt med Rasmus Jonsson i samband med att vi skulle säja vår villa. Redan vid första mötet, fick vi ett mycket proffsigt bemötande och en bra genomgång av vilka tjänster Svensk Fastighetsförmedling erbjuder. Vi fick direkt stort förtroende för honom.

Under hela försäljningsprocessen kände vi oss trygga med valet av mäklare. Rasmus är trevlig, engagerad och alltid tillgänglig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Kullingsberg
    2021-06-03
    Peter har sålt ännu ett hus för oss, alltid lika proffsig.
    • Kullingsberg
    2021-06-02
    Vi har sålt vår fastighet genom Peter som ännu en gång gjort ett fantastiskt jobb
    • Mariedal
    2021-06-02
    Trots en rörig situation med dödsbo etc inblandat löste vi detta effektivt. Något som jag tycker är positivt är att mäklarens tillgänglighet var mycket bra i kritiska lägen. Ingen 8-17 -attityd där;-)
  • Alexander S
    • Stadsskogen
    2021-06-01
    Proffsigt bemötande och snabba svar på frågor vid köp av ny bostad.
    2021-05-29
    Vi köpte hus som Mikaela förmedlade på bästa sätt. Hon ingav stort förtroende och kunnighet vilket gjorde oss trygga att genomföra vår familjs första husköp.
    Vi kan varmt rekommendera Mikaela!
    • Västra Ängabo
    2021-05-28
    Super nöjd med Niklas som mäklare, väldigt tillmötesgående och proffsig. Köpte ett radhus i Alingsås.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2021-05-28
    Kom i kontakt med Rasmus vid köp av lägenhet i Tornseglaren. Bra kontakt men fick inget klart besked angående vår köplats trots flera påstötningar. Som sagt annars bra bemötande om än lite överdrivet säljaraktigt.
    2021-05-28
    Varit på visning av Tornseglaren och haft kort samtal med mäklaren.