Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

Svensk Fastighetsförmedling Alingsås

Välkommen till en av Alingsås mest anlitade mäklarfirmor!

Vi finns på många platser i landet, men varje kontor är lokalt och vi som arbetar på Svensk Fastighetsförmedling bor också i Alingsås. Därför har vi full koll på bostadsmarknaden här och vi har starka kontaktnät både när det gäller köpare och säljare.

Genom kvalitet och engagemang hoppas vi kunna lotsa dig tryggt och säkert genom bostadsaffären. Så, går du sälj- eller köptankar, undrar vad din fastighet kan vara värd eller har andra frågor kring fastigheter? Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 799 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås 2

• köpte en tomt med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Östadkulle
    2022-08-06 Verifierad kund
    Trevlig mäklare som var hjälpsam genom hela processen!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Ljung
    2022-07-23 Verifierad kund
    Mkt bra å tro givande , hjälpsam , allt funkat bra
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-07-18 Verifierad kund
    Johan är bra och glad person som kan sitt jobb så bra. Allt gick så bra och smidigt. Jag skulle ge honom 10 stjärnor om det går men 5 stjärnor är bra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-07-11 Verifierad kund
    Niklas har hjälpt oss med vår försäljning på ett proffesionellt, smidigt och vänligt sätt. Vi ger Niklas de bästa rekommendationer!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-07-10 Verifierad kund
    Trevlig,proffsig, erfaren hjälpsam
    2022-07-08 Verifierad kund
    Vänlig, tillmötesgående och välinformerad. Snabbt svar på mina frågor.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Erfaren o proffisionell
    Engagerad
    Snabb
    2022-07-07 Verifierad kund
    Nicklas är proffsig, kunnig och alltid lätt att få tag på. Är mån om att både säljare och köpare ska bli nöjda. Kan varmt rekommendera honom.
  • Staffan M
    • Noltorp
    2022-07-03 Verifierad kund
    Hederlig, outtröttlig, trevlig, skicklig och effektiv. Vinner förtroende från första till sista stund i arbetet.
  • sålde sitt hus med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-30 Verifierad kund
    Nicklas har visat stor känsla för hur man bedriver affärer. Vi har haft bra resonemang under processen, hans sätt att hålla kontakt och upprätthålla informationsflödet till mig har varit exemplariskt. Han har drivit försäljningen mot ett bra avslut.
    Det är första gången som jag uppplevt en mäklare vara så aktiv kring att få just min affär att gå i lås och det är min 8e fastighetsaffär i livet. Bra.

(Sedan mer generellt är det märkligt att arvoden som mäklarfirmor tar ut är så höga när risken aldrig under en försäljningsprocess ligger hos någon annan än köpare och säljare. Det är inte någon kritik jag vill belasta Nicklas med alls. Men arvodena är löjligt höga.)
    2022-06-29 Verifierad kund
    Mycket utmärkt bemötande . Allt var smidigt affär. Mycket nöjd.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-27 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, engagerad. Rak och tydlig
  • köpte sitt hus med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Tegelbruket
    2022-06-26 Verifierad kund
    Alltid tillgänglig och informativ, svarar på alla tänkbara frågor och guidar med lugn o trygghet köpare o säljare genom processen.
    • Västra Ängabo
    2022-06-21 Verifierad kund
    Jag tycker att Nicklas skött detta perfekt.
    Han har varit tydlig och det har känts tryggt under hela försäljningen.
    Jag hann inte få några förväntningar eftersom det hela gick på några dagar. (vilket va väldigt skönt)
    Sammanfattningsvis så skulle jag inte kunna bli nöjdare.
  • Denis A
    2022-06-20 Verifierad kund
    Proffsig och lätt att jobba med.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-18 Verifierad kund
    Nicklas var otroligt bra. Kunde sitt object, lätt att prata med, trevlig, och extremt professionell.
    Han levde verkligen upp till förväntningarna
  • köpte sitt hus med hjälp av Nicklas Blomstrand en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Västra Ängabo
    2022-06-17 Verifierad kund
    Nicklas är väldigt trevligt och lätt att prata med.
  • sålde sin stuga med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-15 Verifierad kund
    Toppenbra bemötande och smidigförsäljningsprocess som motsvarar mina/våra förväntningar! Vi är jättenöjda!
    Med vänlig hälsning,
    Ingrid Qvick
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mäklaren tog bemötte både mig och mina föräldrar väldigt bra. Han var vänlig, samt välinformerad.

Jag hade inte riktigt några förväntningar då jag inte har haft mycket kontakt med mäklare tidigare, men Johan gav ett bra intryck.

Johan var tillmötesgående och kunde svara på alla våra frågor på ett informativt sätt.

Ett stort plus för den insatsen han gjorde efter första träffen. Han var tillgänglig för att hjälpa mig i princip 24/7
    Trevligt och proffesionellt bemötande
    2022-06-13 Verifierad kund
    Jätte bra bemötande. Grymt snabb återkoppling! Svarade på alla frågor vi ha på ett väldigt tydligt sätt. Helt allmänt bra alltihop! :)
  • köpte sin stuga med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-13 Verifierad kund
    Trevlig o tillmötesgående! Han tog sig tid o jag kände mig inte till besvär med alla frågor o funderingar.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bra, snabba besked, lättillgänglig, tillmötesgående.
    Oscar levererade på våra förväntningar.
    Vi är nöjda med försäljningsresultatet!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-12 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Alla förväntningar vi hade levde Peter upp till.
    Kan varmt rekommendera Peter som mäklare.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Allt hanterades på ett utmärkt sätt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-06 Verifierad kund
    Tyvärr blev det inget köp denna gång, men kändes tryggt med Peter som mäklare!
    2022-06-06 Verifierad kund
    Engagerad. Gillar sitt jobb. Förstår sig på hur man får en affär i lås. Bra.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Niklas är proffsig i allt som hörde till försäljningen vi är jätte nöjda
    Motsvarade förväntningarna! Tydlig!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Vårgårda Centralt
    2022-06-05 Verifierad kund
    Oscar lovade mej ett bra pris, och det fick jag! Smidig kontakt och snabb affär. Oscar är dessutom supertrevlig.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Jag tycker att vi fick ett bra bemötande.
    Trevlig,saklig ingav förtroende hade en tydlig plan av försäljningen.
    Pga rådande omständigheter i världen +räntehöjningar år jag nöjd med resultatet.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Lyhörd, tydlig, effektiv och trevlig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikaela Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Centralt
    2022-06-03 Verifierad kund
    Trevlig och tydlig! Rekommenderas!
  • köpte sin bostad med hjälp av Thomas Thim en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-06-03 Verifierad kund
    Thomas Thim är en mycket seriös och bra mäklare som levde upp väl till våra förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Östadkulle
    2022-06-01 Verifierad kund
    Vi drog igång vår process för lite mer än 1år sedan. Allt gick smidigt, från fotografering till kommande på hemsidan. Haft lite kontakt under året och stämt av, vilket passade oss perfekt. När vi väl hittade vårt nya hus och kontaktade Rasmus igen gick det väldigt snabbt och smidigt. Inom loppet av 1vecka hade vi haft visning och sålt vårt hus. Kan varmt rekommendera Rasmus.
    2022-05-31 Verifierad kund
    Nicklas har för oss varit ett stöd både i att köpa ny fastighet och sälja vår befintliga fastighet. Även om köpet gjordes via annan byrå var Niklas tillgänglig och hjälpte oss reda ut frågor som vi själva inte hade svar på. Försäljningen var väl planerad och bra förberedd vilket gjorde att vi kände oss trygga genom hela processen. Vi ger Nicklas våra allra bästa rekommendationer och ställer gärna upp som referenser om så önskas.
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Stockslycke
    2022-05-30 Verifierad kund
    Fantastisk service och engagemang!
    2022-05-24 Verifierad kund
    Hej!
    Vi fick snabba svar på våra frågor och fin vägledning kring dessa. Vi kunde också diskutera olika scenarion fram till kontraktsskrivningen.
    • Herrljunga
    2022-05-19 Verifierad kund
    Tillmötesgående, tog snabbt reda på det vi undrade över.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-05-16 Verifierad kund
    Hade kontakt med tre olika mäklare/företag innan jag valde.
    Upplevde då Anton som en driven mäklare och vi kunde hitta en ersättningsmodell som passade båda.

Trevlig person, lätt att kommunicera med.Snabb att återkoppla.

Resultatet av försäljningen blev över förväntan.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anton Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-05-13 Verifierad kund
    Anton gjorde jobbet som vår mäklare med bravur. Enkelt - lätt - smidigt.
    • Herrljunga
    2022-05-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Proffsig.
    Var behjälplig utöver det vanliga.
    • Sollebrunn
    2022-05-08 Verifierad kund
    Som köpare fick jag ett mycket positivt och proffsigt bemötande av Nicklas samt att han snabbt återkopplar med svar på de frågor jag haft. En mycket hjälpsam mäklare. Kan varmt rekommendera Nicklas.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Oscar Wängroth en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    2022-05-07 Verifierad kund
    Vi blev otroligt bra bemötta genom hela affären - från visningsprocess till kontraktskrivning. Det kändes proffsigt, tillmötesgående och trevligt vilket gjorde att vi som köpare kände oss trygga i vår affär.
    • Ingared
    2022-05-05 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig och förtroendeingivande.
    Svarat snabbt och bra på frågor, förklarar men är även lyhörd.
    • Östlyckan
    2022-05-02 Verifierad kund
    Nicklas har ett mycket proffsigt bemötande samt att han återkopplar omgående både via mail och telefon. Vi är supernöjda med hans insats vid försäljningen av vår bostadsrätt.
    • Sollebrunn
    2022-04-24 Verifierad kund
    Nicklas är förtroendeingivande, kunnig och proffesionell.
    Försäljningen gick snabbt från foto till skrivande och jag fick hela tiden uppdateringar och vi hade en mycket bra dialog.
    Nicklas har sålt två objekt för min räkning och jag kommer varmt rekommenderar honom till vänner ,
    • Vårgårda Centralt
    2022-04-23 Verifierad kund
    Snabb bokning för visning. Smidigt budgivning och snabbt avslut
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Alingsås
    • Östra Ängabo
    2022-04-23 Verifierad kund
    Vi blev väl bemötta men det kändes som väldigt kort tid vid visningen tycker man behöver mer tid vid visningen
    2022-04-09 Verifierad kund
    Ordentlig och proffsig men samtidigt personlig