Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Alingsås Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda

Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda

Kungsgatan 14, 441 30 Alingsås — Visa karta

Välkommen till en av Alingsås mest anlitade mäklarfirmor!

Vi finns på många platser i landet, men varje kontor är lokalt och vi som arbetar på Svensk Fastighetsförmedling bor också i Alingsås. Därför har vi full koll på bostadsmarknaden här och vi har starka kontaktnät både när det gäller köpare och säljare.

Genom kvalitet och engagemang hoppas vi kunna lotsa dig tryggt och säkert genom bostadsaffären. Så, går du sälj- eller köptankar, undrar vad din fastighet kan vara värd eller har andra frågor kring fastigheter? Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 150 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda

• 2019-02-18

Gerd S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Hej,
    Jag har via Svensk Fastighetsförmedling i Alingsås, Mikaela Thim, köpt en lägenhet i kvarteret Hill.
    Mikaela har varit engagerad och delaktig på ett proffsigt sätt.
    Hon är påläst och kompetent.

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med mina kontakter med Svensk Fastigheteförmedling totalt, /Gerd Läs mer
  • 2019-02-10

Rune B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    köpt Bondevägen 7 i Vårgårda, mycket väl bemött och genomgång av fastigheten är tydlig framförd vi är mycket nöjda Med vänlig hälsning Läs mer
  • 2019-02-07

Andreas J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi var i kontakt med Nicklas Blomstrand i både vårt köp av vårt nya boende samt försäljningen av vårt befintliga. Mycket proffsigt bemötande med en öppen kommunikation och hög närvaro. Vi kommer vända oss till Nicklas även i framtida ärenden. Läs mer
  • 2019-01-31

Erik C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi köpte vårt Hus av Thomas, Allt fungerade bra och Thomas var väl påläst på vilka lagar och regler som gällde. Läs mer
  • 2019-01-27

Gert R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Hej,nu har jag köpt en av Alingsås absolut finaste bostadsrätter.
    Jag blev fantastiskt bra bemött av mäklare Thomas Thim.
    Han är kunnig och väldigt lätt att få råd och hjälp av.
    Valet att flytta från villa till lägenhet är ju svårt, men med Thomas kunskaper kommer jag säkert bli riktigt nöjd.
    Många tack.
    Mvh Gert Ringwall Läs mer
  • 2019-01-24

Anders E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt villa i lantligt läge.
    Mycket trevligt bemötande och agerat mycket proffsigt under hela säljfasen.
    Rekommenderar gärna Nicklas Blomstrand till andra anda köpare/ säljare. Läs mer
  • 2019-01-24

Jonatan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Niklas har varit tillgänglig och tillmötesgående genom hela processen. Läs mer
  • 2019-01-23

Viveka Maria G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt hus. Mycket kunnig, trevlig och tillgänglig mäklare! Läs mer
  • 2019-01-20

Fredrik A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Trevligt bemötande genom hela affären. Kan starkt rekommendera Svensk fastighetsbyrån. Alingsås. Läs mer
  • 2019-01-17

Lisa M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi hat köpt en bostadsrätt och vi blev väl bemötta av mäklaren vid visningen av bostaden. Bra kontakt vid processen av budgivning och köp.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-01-17

Didrik L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpt bostadsrätt i form av lägenhet.
    Blev bra bemött av mäklaren och har fått snabb feedback på tankar och idéer.
    Kändes som att mäklaren ville väl åt båda hållen.
    Allt som allt nöjd! Läs mer
  • 2019-01-10

Johanna R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålde ett hus. Thomas var effektiv och kunnig. Läs mer
  • 2019-01-09

Per S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Har köpt bostad i Alingsås och är jättenöjd med bemötande och hjälp med frågor från en som inte är så van vid stora bostadsaffärer. Läs mer
  • 2019-01-09

Johan A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Thomas Thim är en kung. Snabb återkoppling och alltid kunden i fokus. Läs mer
  • 2018-12-25

Lars M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Jag sålde ett radhus och anlita Robin Almanakis, vilket jag är glad att jag gjorde! Robin har varit en stabil mäklare att ha att göra med och han har även stöttat mig i köpet av ett nytt boende. Jag skulle välja Robin igen om jag skulle göra en ny bostadsaffär! Läs mer
  • 2018-12-18

Bengt M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Fått hjälp med att sälja våran Bostad. Blev bra bemött av mäklaren. Som hjälpte oss att lägga upp en plan och strategi ang försäljningen. Försäljningen gick lite trögt pga ändrade marknadsförhållande men mäkaren hjälpte oss att hålla modet uppe. Det jag skulle önska var att vi hade haft lite mer möten där vi kunde diskutera läget och tankar. Då vi var två som sålde fastigheten kan det vara svårt att förmedla allt till den andra parten och även få fram dennes frågor på korta och lite stressade samtal via telefonen. I övrigt är vi nöjda och glada att våran bostad blev såld till begärt pris. Och tycker mäklaren har tagit vårat ekonomiska möjligheter på alvar.
    Mvh Bengt. Läs mer
  • 2018-12-14

Malin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpt villa med utmärkt hjälp och service, utan honom hade vi troligtvis i rott i land. Alltid tillgänglig via sms, mail mm. kunnig och intresserad av oss som kunder på visning, men därefter blev det bara bättre och bättre. Affären sköttes sedan snyggt och han skapade god kontakt mellan alla berörda parter. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Malin S
    Tack Malin, roligt att ni är nöjda. Väldigt kul att jag fick vara med att hjälpa er med köp av ert nya boende. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-12-13

Heidi S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt mammas hus ett dödsbo. Tycker bemötandet har varit jätte bra och mäklaren har gjort ett fantastisk arbete Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Heidi S
    Tack Heidi för fint omdöme och samarbete. Allt gott! / Med vänlig hälsning, Rasmus Jonsson.
  • 2018-12-12

Åsa Maria L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vi tycker att vår mäklare är mycket kompetent och proffesionell.
    Vi tycker att vi har fått väldigt bra hjälp och ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Åsa Maria L
    Tack Åsa och Tony för förtroendet. Lycka till med nya boendet! / Med vänlig hälsning, Thomas Thim.
  • 2018-12-07

Maria E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Bra svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2018-12-05

Treuinvest Ab skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Villaförsäljning, Robin är tydlig, kommunikativ & återkopplar på ett föredömligt sätt. Därtill är han arbetsam & ser det inte som ett problem att visa huset en extra gång vid behov. Står Ni i valet & kvalet om vilken Mäklare Ni skall anlita så är Robin ett bra val enligt mitt tycke. Läs mer
  • John A

2018-11-30

John A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålde vårt hus på landet. Duktig och engagerad mäklare, la ner mycket tid och energi vilket vi såklart är mycket tacksamma för! Vänlig och förtroendeingivande! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar John A
    Tack till er för att jag fick möjlighet att jobba med ert trevliga hus och tack för ett bra samarbete. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-26

Adam J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    VI har köpt en villa på landet. Trots att det blev lite märkliga svängar i affären tycker vi att Nicklas har skött allt mycket proffsigt. Det var först lite oklart hur man skulle komma i kontakt med mäklare för att få till stånd en visning, men det löste sig också med en enkel fråga. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Adam J
    Hej Adam, roligt att ni är nöjda och att köpet kändes så bra som ni tycker att huset är! Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-23

Camilla H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpte en ville i Norsesund och bemötandet av Robin var fantastiskt. Vi är supernöjda 😊 Läs mer
  • Fernando C

2018-11-21

Fernando C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi sålde vår villa och blev rekommenderat av ha Niklas som mäklare. Vi är 100% nöjda med tjänsten! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Fernando C
    Hej Fernando. Tack för att jag fick möjlighet att jobba tillsammans med er. Hoppas ni ska trivas bra på den nya orten. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-21

Andreas A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi är mycket nöjda med mäklarens insats vid försäljningen av vårat hus och kan varmt rekommendera Nicklas Blomstrand och Svensk Fastighetsförmedling. En snabb och smidig försäljning med bra resultat. Vi upplevde Nicklas som trygg, kunnig och han gav ett mycket proffsigt bemötande hela vägen.
    Tack Nicklas! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Andreas A
    Hej Andreas, Tack för att jag fick möjlighet att hjälpa er med försäljningen och tack för en bra dialog. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-21

Marcus J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Fantastisk mäklare! Fantastiskt bemötande! Fredrik Eklund-klass! Det den mannen inte vet är inte värt att veta! Trevlig, begåvad och ödmjuk! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Marcus J
    Hej Marcus, :) Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-20

Daniel P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpare
    Mycket tillmötesgående, påläst men tog sig också tid med oss att besvara frågor, visningar etc Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Daniel P
    Hej Daniel, hoppas ni kommer trivas riktigt bra i den nya bostaden. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-20

Maria F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Mycket proffsigt genomfört med allt från visning till kontraktsskrivning av Mäklare Nicklas Blomstrand. Trevligt bemötande, snabb återkoppling och väldigt bra att ha dialog med runt de frågor som uppkommit. Vi har tidigare mycket god erfarenhet av Svensk Fastighetsförmedling i Alingsås och även denna gång blev vi väldigt nöjda.
    Jag skulle varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling i Alingsås och mäklare Nicklas Blomstrand. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Maria F
    Hej Maria, tack för fina ord. Hoppas ni kommer trivas riktigt bra. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-16

Olof Andreas J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Superbra kommunikation och professionellt bemötande! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Olof Andreas J
    Hej Andreas, väldigt roligt att vi lyckades hitta något som ni gillade såpass mycket. Mvh Nicklas Blomstrand
  • Helena F

2018-11-16

Helena F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Mycket bra bemötande.
    Trevlig, proffsig, smidigt!
    Inget negativt.
    Tack Niklas! Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Helena F
    Hej Helena, Tack för att jag fick möjlighet att hjälpa till med försäljningen av ditt fina hus. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-11-14

S & skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Nicklas Blomstrand är den i särklass bästa mäklare vi haft att göra med i processen att köpa/sälja bostad. Han är lyhörd och klok. Agerar professionellt men med glimten i ögat. Vi har känt oss trygga genom processen som nu lett till köp av bostadsrätt. Kan inte annat än rekommendera. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar S &
    Tack för fina ord. Roligt att jag fick möjligheten att hjälp er med köpet av er nya bostad. Mvh Nicklas Blomstrand
  • Denis A

2018-11-01

Denis A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Jag har köpt en 2:a på 55kvm i Alingsås. Mäklaren tog emot oss på ett professionellt sätt på visningen och var väldigt öppen och ärlig med beskrivning och planer runt lägenheten och området. Eftersom det inte var så många på visningen så fick man mycket tid med honom för att ställa frågor.

Har verkligen inga invändningar och är över det hela helt nöjd med hela affären.

/D Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Denis A
    Hej Denis, Hoppas du kommer trivas bra i din nya bostad! Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-10-28

Ulla A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Bra och trevlig mäklare, som gav oss en objektiv visning av det huset vi köpte. Läs mer
  • 2018-10-28

Saeed A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Saklig, informativ och trevlig. Läs mer
  • Lars A

2018-10-26

Lars A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Mycket professionellt arbete. Peter Jonsson arrangerade snabbt fotografering och produktion av broschyrer, två visningar och snabb budgivning och avslut.
    Pris enligt prognos. Läs mer
    2018-10-27 Svensk Fastighetsförmedling svarar Lars A
    Tack Lars! Härligt att du är nöjd och att vårt samarbete fungerade så bra. Känns som om alla parter är nöjda och det är ju alltid roligt.
  • 2018-10-25

Mattias A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålde lägenhet. Nicklas har bra koll på marknaden, var tillgänglig för mina frågor och informerade på ett bra sätt under hela processen. Väldigt nöjd. Läs mer
    2018-12-18 Svensk Fastighetsförmedling svarar Mattias A
    Hej Mattias, roligt att du är nöjd. Tack för att jag fick möjlighet att hjälpa dig! Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-10-20

Anna J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt Bostadsrätt Nu hyr ett Hus.Utmärkt bemött. Jag är helnöjd. Tack! Läs mer
    2018-10-25 Svensk Fastighetsförmedling svarar Anna J
    Tack Anna för omdömet och förtroendet att få sälja din fina lägenhet. / Med vänlig hälsning, Rasmus Jonsson.
  • Maria S

2018-10-05

Maria S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt en bostadsrätt.

Rasmus Jonsson på Svensk Fastighetsförmedling Alingsås var väldigt trevlig, positiv, kunnig och proffsig mot både oss som säljare och mot köparna när det skrevs kontrakt.

Vi kan varmt rekommendera Rasmus. Läs mer
  • 2018-09-30

Bert Erik R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Snabb, trevlig och återkopplar.
    Sköter allt runt försäljning perfekt Läs mer
    2018-10-01 Svensk Fastighetsförmedling svarar Bert Erik R
    Tack Bert
    Alltid roligt när vårat arbete uppskattas, även om vi bara "gör vårat jobb"
    Tack för förtroendet att sälja eran lägenhet, vi hörs av när vi närmar oss tillträdet // Thomas o Mikaela
  • 2018-09-30

Olle J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande.
    Vi hade mycket höga förväntningar, vilka infriades.
    Mycket proffsigt agerande. Slutresultatet över all förväntan. Läs mer
    2018-10-01 Svensk Fastighetsförmedling svarar Olle J
    Tack Olle för fina ord. Det var väldigt roligt att kunna hjälpa er att hitta den lösning som ni ville ha.Men framför allt att kunna överträffa den.// Thomas o Mikaela
  • Daniel S

2018-09-29

Daniel S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Fantastiskt trevliga mäklare, som tar väl hand om både säljare och köpare (mig). Läs mer
    2018-10-05 Svensk Fastighetsförmedling svarar Daniel S
    Tack Daniel för ett fint omdöme. Hoppas du ska trivas i nya bostaden. / Med vänlig hälsning, Robin Almanakis.
  • 2018-09-29

Barbro Marianne L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Har sålt en villa. Perfekt bemötande av mäklaren Thomas som tog sig an att gå igenom allt i detalj. Hade bra kontakt under hela tiden och villan såldes snabbt.
    Thomas har humor och är så positiv så man får ett stort förtroende för honom. De säljare/köpare som får honom som mäklare är bara att gratulera. Läs mer
    2018-10-01 Svensk Fastighetsförmedling svarar Barbro Marianne L
    Vilka underbara ord Barbro! Tusen tack. Det var ett rent nöje att hjälpa er med försäljningen av er villa. Ett fantastiskt samarbete och ett gott humör hela vägen - det kan inte bli roligare då! Vi ses snart igen vid tillträdet. Allt gott! // Thomas Thim
  • 2018-09-27

Kerstin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpt en bostadsrätt. Fick ett snabbt, vänligt och proffsigt bemötande. Läs mer
    2018-09-28 Svensk Fastighetsförmedling svarar Kerstin E
    Tack Kerstin! Hoppas ni ska trivas bra i ert nya fina boende. / Med vänlig hälsning, Rasmus Jonsson.
  • 2018-09-26

Anders L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi sålde ett hus och anlitade Robin till att göra det för vi fick ett gott intryck av honom och han gjorde oss verkligen inte besvikna!
    Kunnig, tillgänglig och lätt att samarbeta med.
    Kort sagt en kanonmäklare som vi rekomenderar alla att kontakta vid ett bostadsköp/försäljning. Läs mer
  • 2018-09-26

Josefine L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpte en bostadsrätt i Alingsås
    Blev jättebra bemött av mäklaren som sålde lägenheten. Han var väldigt hjälpsam och lättillgänglig. Läs mer
    2018-09-28 Svensk Fastighetsförmedling svarar Josefine L
    Tack för fin feedback Josefine och Tobias! Hoppas ni ska trivas gott i ert nya boende och välkomna tillbaka till Alingsås. / Med vänlig hälsning, Thomas Thim.
  • 2018-09-25

Lillemor M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Jag har köpt ett litet radhus i Alingsås. Bra bemötande och sakinformation från början till slut. Smidigt samarbete, snabba svar på frågor och smidiga lösningar då det behövdes. Upplevde mäklaren pålitlig och sympatisk att ha att göra med. Rekommenderar mäklaren till Dig! Läs mer
    2018-09-26 Svensk Fastighetsförmedling svarar Lillemor M
    Hej Lillemor, roligt att du är nöjd. Hoppas du kommer trivas gott i din nya bostad. Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-09-25

Sylwia B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Mycket trevligt bemötande i samband med visningar, återkoppling under processen samt under och efter köpet av min nya bostad Läs mer
  • Lisa A

2018-09-21

Lisa A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Vi har köpt en lgh på Lendahlsgatan 2b. Vi anmälde oss visning och Niklas ringde upp direkt o erbjöd oss att kolla före visning då han fått ett bud. Niklas levde upp till våra förväntningar och har givit oss ett bra bemötande. Han har agerat snabbt Och proffsigt på våra frågor och önskemål. . Vi ör nöjda med affären och kan varmt rekommendera Niklas till andra som ska sälja/köpa bostad. Tack! Läs mer
    2018-09-26 Svensk Fastighetsförmedling svarar Lisa A
    Hej Lisa roligt att ni är nöjda med processen, hoppas ni kommer trivas utmärkt i lägenheten.
    Mvh Nicklas Blomstrand
  • 2018-09-20

Bengt M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Alingsås & Vårgårda
    Köpt hus. Trevligt bemötande.
    Bristfällig information vid återkoppling.
    Bra var att vi fick svar både via telefon å mail. Detta hus såldes av två mäklare.
    Och det blev stundvis otydligt vem av dom som var mest insatt då dom bad mig ringa den ena lr den andra olika gånger. Så bättre å tydligare återkoppling. Läs mer
    2018-10-22 Svensk Fastighetsförmedling svarar Bengt M
    Hej Bengt och tack för dina synpunkter. Vi försöker alltid att göra vårt yttersta för att ni skall bli nöjda. Vi var 2 mäklare som hjälptes åt med försäljningen och det gör oftast att vi blir mer tillgängliga och kan ge bättre service. Vi tar åt oss av dins synpunkter och skall tänka på det i fortsättningen. Ha det gott! Peter och Rasmus

Kungsgatan 14, 441 30 Alingsås