Björn Petrén

Björn Petrén

Björn Petrén är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka

Björn Petrén har varit registrerad mäklare sedan 2006-06. Björn Petrén har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-05 och har fått 99 omdömen med ett betyg på 4.5. Björn Petrén har haft 84 försäljningar sen 2020-07 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att jag får möjligheten att hjälpa andra människor i deras livs största affär.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är en engagerad och målinriktad person som alltid strävar efter den tryggaste affären som ger bäst betalt.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker om hus med charm! Antingen vitputsade villor med plåttak eller faluröda 30-tals hus med enkupigt tegel.

Vad gör du helst på fritiden?
Spelar golf, cyklar och umgås med familjen!

Försäljningar 2020-07 - 2021-06

Läs vad 99 Läs vad Björn Petrén

• sålde sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
    2021-06-22
    Toppen betyg, duktiga, intresserade för försäljning samt en vilja att få en nöjd kund, och kunna svara på kundens frågor👍👍👍👍
  • köpte sitt hus med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
    2021-06-18
    Björn är tillmötesgående. Det märks att han har erfarenhet.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Petrén en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
    • Tullinge
    2021-06-02
    Köpt lägenhet. Fanns felaktigheter, saknade och otydlig information om objektet på hemsidan och i prospektet.
    I prospektet är texten ljust grå på vit bakgrund, snudd på oläslig om man är synskadad.
    Saknades planlösning både på hemsidan och i prospektet! Otydlig info om bredbandet. Står att man själv ska stå för månadsavgiften, vilket inte stämmer. Bredbandsbolaget är uppköpt av Telenor för åtskilliga år sedan, ändå använder man
    Bredbandsbolaget.
    Framgick inte i objektbeskrivningen att det fanns förråd/klädkammare.
    Står felaktig våningsplan i objektbeskrivningen.
    Enligt mäklaren skulle det finnas lediga garage-platser, detta stämde inte.
    Jag förväntar mig att en mäklare sätter sig in objektet han ska sälja betydligt bättre och att informationen på hemsidan och i prospektet är korrekta.
    Gällande bemötandet så är det vad man förväntar sig, varken mer eller mindre.
    Hej Arne Tråkigt att du känner så. Jättebra input om prospekten, jag tar upp det med vårt huvudkontor. Vi har tyvärr haft svårt att få fram uppgifter om dessa objekt då säljaren är kommunen. De planritningar som finns, är lägenheterna bara "tomma lådor", utan innerväggar. Vi hade inte tid att rita upp, då försäljningarna skulle ske snabbt. Våningsplan är tyvärr fel i bostadsrättsföreningens register. Parkering ska inte vara något problem då föreningen sagt att det ska finnas så snart garaget är färdigrenoverat. Ring mig gärna med ytterligare frågor. Björn Petrén
    • Nynäshamn
    2021-05-10
    Har köpt min första bostad i Nynäshamn av Björn Petrén som bemötte mig och sambo väldigt bra och var väldigt trevlig.
    2021-05-04
    Vi har köpt ett enplanshus av Björn & blev mycket väl bemötta med bra information om huset & saklig vid kontraktsskrivning.
    • Botkyrka
    2021-05-03
    Björn var mycket lättillgänglig och besvarade alla frågor. Mycket trevlig mäklare som ständigt återkopplade. Rekommenderar Björn och Svensk Fastighetsförmedling starkt till alla som ska köpa eller sälja bostad!
    • Grödinge
    2021-04-21
    Köpt och sålt hus via Björn,som var ett perfekt stöd i båda processerna.
  • Håkan L
    • GRÖDINGE
    2021-03-06
    Sålt fritidshus.
    Mycket bra bemötande.
    Rekommenderar verkligen Björn Petre'n.
    • Tullinge
    2021-01-19
    Sålt en villa: Oerhört inkännande, kunnig och hjälpsam.
    • Grödinge
    2020-11-30
    Jättetrevligt man efter kontakt med annons på Hemnet.