Teaterkällaren

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg — Visa karta

Välkommen till teaterkällaren! Gott käk i goda vänners lag är våran melodi!
Hos oss på Teaterkällaren kan du välja att avnjuta såväl traditionella svenska smaker som spanska och franska. En blandning av sött och salt som Lasse Berghagen så glatt skanderade!

Kom själv och se vart kvällen tar dig eller boka vår matkällare i förväg. Fira födelsedag eller håll i en företagsmiddag, det är helt upp till dig. Vårt koncept är att vi serverar smårätter, vilket inte är helfel.

Mat och dryck ligger oss varmt om hjärtat och vi tummar inte på råvaror eller smaker. Välkommen in för en kulinarisk upplevelse i vår alldeles egen källare.

Läs vad 180 kunder tycker om Teaterkällaren

Kommer åter
    Mvh Läs mer
  • 2019-11-16

Charlotte E skrev om Teaterkällaren
    Vi var mycket nöjda med maten, både förrätt och huvudrätt var riktigt fina. Vi beställde en sharingmeny med entrecôte. Till förrätt jordärtskocka och löjromcroissant. Servicen var fantastisk - varm, personlig och kunnig. Vinet vi blev rekommenderade var riktigt bra och passade fint till maten. Läs mer
  • 2019-11-12

Elisabeth N skrev om Teaterkällaren
    Vi skulle på koncert och beställde därför teatermenyn vilken var mycket god och vällagad.
    Personalen var vänlig och förekommande maten kom i tid vi hade ju tid att passa.
    Förväntningarna införlivades. Läs mer
  • 2019-11-10

Ylva Wienecke E skrev om Teaterkällaren
    Teatermeny, mycket bra. Utmärkt service. Läs mer
  • 2019-11-10

Ida E skrev om Teaterkällaren
    Åt goda rätter med mycket smaker, burratan var bäst! Supersmarr. Gott vin och väldigt trevlig personal, utmärkt service o mysig lokal. 10 poäng! Läs mer
  • Fredrik K

2019-11-10

Fredrik K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig lokal, personal och gudomlig mat, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Emelie S

2019-11-08

Emelie S skrev om Teaterkällaren
    Teatermiddag!
    Var på besök med min syster för att äta en god middag innan teater!
    Då det serverades entrecote och min syster är vegetarian var vi överlyckliga när vi fick ett fantastisk vegetariskt alternativ!
    Utmärkt service, mycket trevlig personal! Läs mer
  • 2019-11-07

gerd s skrev om Teaterkällaren
    Teater meny som var både god och prisvärd.
    Bra service trevlig lokal. Läs mer
  • 2019-11-07

Petra K skrev om Teaterkällaren
    Köpte ett teaterpaket inför föreställning på Storan. God mat till bra pris och snabb service även om den hängmörade entrecoten inte riktigt motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-02

Jonatan O skrev om Teaterkällaren
    God dryck,bra mat, underbar service Läs mer
  • 2019-11-01

Pontus A skrev om Teaterkällaren
    Tillbringade kvällen med jobbgänget där vi åt gruppmenyn tillsammans. Personal var otroligt proffsig & hade stenkoll på allt som serverades. Hög klass på mat, bemötande & lokal. Läs mer
  • 2019-10-27

Lisbeth L skrev om Teaterkällaren
    Åt teaterpaketet, jättegod förrätt och huvudrätt men jag hade önskat att kunna välja olika potatis till, kunde tänkt mig kokt potatis, eftersom det var så många smaker ändå.
    Väldigt trevligt bemötande av alla vi kom i kontakt med i personalen. Ex Skruvade ner musiken när jag bad om det och kom tillbaka om frågade om det räckte.
    Bra inledning på kvällen i trevlig lokal. Läs mer
  • 2019-10-27

Helen W skrev om Teaterkällaren
    Vi var fyra som åt Early Bird. Förrätten ngt intetsägande men OK, köttet var utsökt, potatisstavarna kan ni byta ut till något godare. De var fina att se på men smaklösa o soggy. Brûlen var superb. De som jobbade var alla trevliga!
    Första besöket men kan nog återvända, perfekt i samband med teaterbesöket för oss! Läs mer
  • 2019-10-21

Ann-Sofie F skrev om Teaterkällaren
    Vårt företag hade kundevent på Teaterkällaren. Alla fick föredömlig service. Personalen var uppmärksam och tillmötesgående. Vänliga och glada. Alla fick dryck snabbt och maten kom till borden i lagom takt.
    En oförglömlig kväll på Teaterkällaren. Tack alla. Läs mer

Patric P skrev om Teaterkällaren
    Som alltid service utöver det vanliga. Snabba, trevliga, proffsiga och mat som är kreativ och riktigt vällagad. Jag var där med internationella kunder till jobbet och vi fick allt presenterat på engelska. Kan inte tänka på något som hade behövt förbättras. Läs mer

Emma E skrev om Teaterkällaren
    Supermysigt ställe! Maten var kanongod och trevlig service! Läs mer

Alexandra L skrev om Teaterkällaren
    God mat och trevlig personal i mysig miljö. Aldrig besviken! Läs mer
  • 2019-10-19

Mikael A skrev om Teaterkällaren
    6 rätters middag för 11 personer!
    Där vi fick ett ett enormt fint bemötande av personal som är mycket professionella, respektfulla och alltid ett leende på läpparna, dom fanns alltid nära till hands och tillgängliga!
    Mina förväntningar var att äta god mat i en mysig miljö. Ni levde upp till över mina förväntningar på alla sätt!
    Stort tack och detta kommer jag rekommendera och prata högt om! Läs mer
  • 2019-10-19

Petra H skrev om Teaterkällaren
    Mysiga lokaler, trevlig personal. Beställde teatermenyn, förrätten fantastisk men entrecoten var av delade meningar. Kanske för att vi inte blev tillfrågade om hur vi ville ha den stekt. Goda tillbehör. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik A skrev om Teaterkällaren
    Alltid lika intressanta presentationer av både mat och dryck

Kvaliteten på det som serveras matchas av Beskrivningen av maten på ett utmärkt sätt. Rödvin från Mallorca var också en höjdare 😊 Läs mer
  • 2019-10-15

Mariell E skrev om Teaterkällaren
    Jättefin & kunnig service. Utsökt mat & trevlig miljö! Läs mer
  • 2019-10-14

Camilla E skrev om Teaterkällaren
    Restaurangen hjälpte mig att sätta ihop en middag tillsammans med en vinprovning till min sambos 30-årsfirande. Vi kunde inte varit nöjdare! Vi fick ett stort bord med gott om plats i en mysig, genuin lokal. Kanon service av en duktig, avslappnad sommelier. Maten smakade fantastiskt, speciellt tillsammans med de parade vinerna. Alla i sällskapet hade olika favoriter bland de fyra rätterna vi ätit, vilket ju säger en hel del om att hela middagen höll hög kvalité rakt igenom. Rekommenderas varmt! Läs mer

Magdalena B skrev om Teaterkällaren
    Bra bemötande och snabb service! Utslkt mat och roligt goda drinkar. Min absoluta favoritrestaurang och bar i Gbg :) Läs mer

Lennart A skrev om Teaterkällaren
    Jordärtskocksanrättning
    Löjromscroissant
    Entrecote samt fiskstjärten
    Servicen skötte sig galant och det var bra kontakt !
    Vad gäller maten var det ok med några invändningar
    Croissantanrättningen var Ngt för liten och ngt för frasig
    pepparroten fick vi riva med ett muskotjärn :( :) ett ganska omöjligt uppdrag !!

Restaurangen är mysig intim varm personalen korrekt och varm Läs mer

Maria O skrev om Teaterkällaren
    God mat och trevlig miljö. Men framförallt - helt fantastisk service! Läs mer
  • 2019-10-12

Anna S skrev om Teaterkällaren
    Vällagad, mycket god mat i mysig miljö. Trevlig personal. Återkommer gärna! Läs mer
  • 2019-10-10

Hanna H skrev om Teaterkällaren
    Mysig lokal, vänligt bemötande, bra service och god mat. Åt smårätter en onsdagskväll och fick ett prisvärt vin till det. Läs mer
  • 2019-10-08

Lena O skrev om Teaterkällaren
    Vi åt fisk från menyn, fantastiskt gott.
    Utmärkt vin och service av tjejen som hade hand om oss. Läs mer
  • 2019-10-07

Filip S skrev om Teaterkällaren
    God mat samt dryck, lättsam stämning men framförallt en fantastisk personal som alltid sätter gästen i fokus. De har skapat en hemtrevlig miljö med en lyxig touch. Läs mer
  • 2019-10-07

Jens S skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevligt bemötande från början till slut.
    Maten var mycket god och presenterades på ett snyggt och smakfullt vis.
    Vinerna valdes med mycket omsorg och var perfekta till rätterna.
    Helt klart en av dom bästa middagarna jag ätit. Läs mer
  • 2019-10-06

Per E skrev om Teaterkällaren
    Mysig miljö, trevlig personal, spännande ovh välsmakande mat! Läs mer
  • 2019-10-06

agnes s skrev om Teaterkällaren
    Åt en väldigt god köttbit och blev väldigt bra bemött av personalen. Toppenställe! Läs mer
  • 2019-10-05

Mike S skrev om Teaterkällaren
    God mat och dryck. Personalen mötte oss med ett leende vart vi än påträffade dem och inte bara av ”vår” servitör. Läs mer
  • 2019-10-05

Ida-Maria L skrev om Teaterkällaren
    Mysigt och gott! Vällagad mat med spännande smakkombinationer. Bra service, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-01

Marie F skrev om Teaterkällaren
    God mat och ombonat mysigt. Bra ljudnivå för samtal. Bra info om storleken på portionerna så att man kunde dela på rätterna man tog in. Kommer att gå hit igen! Läs mer
  • 2019-09-29

Julia O skrev om Teaterkällaren
    En av det bästa restaurangerna i stan!
    God mat och fantastisk service, men priserna är enligt mig för höga. Läs mer
  • 2019-09-21

Anders J skrev om Teaterkällaren
    Vi fick förstklassig service och maten var fantastisk, kan verkligen rekommendera denna resturang Läs mer
  • 2019-09-15

Anna S skrev om Teaterkällaren
    Vi var fyra personer som åt teatermenyn. Maten och servicen var super. Sammanfattningsvis fick vi en perfekt uppladdning inför kvällens föreställning på Stora Teatern. Läs mer

Karl J skrev om Teaterkällaren
    Bra käk o service innan teatern Läs mer

Tomas O skrev om Teaterkällaren
    Vi åt teater menyn som var utsökt. Mycket trevlig kombination av rätter. Också mycket trevlig personal.
    Vi är mycket nöjda. Toppen! Läs mer

Marianne E skrev om Teaterkällaren
    Teatermenyn var utmärkt. Bra service o mycket trevligt bemötande. Läs mer

Tove I skrev om Teaterkällaren
    Fantastik mat och service, hade inte kunnat bli bättre! Läs mer
  • 2019-05-28

Emma H skrev om Teaterkällaren
    Mycket bra service även då vi var ett lite större sällskap. Fantastiskt god mat Läs mer
  • Jan-Olof G

2019-05-26

Jan-Olof G skrev om Teaterkällaren
    Jag åt en tvårätters måltid tillsammans med familjen.
    Det var inte så mycket folk på restaurangen när vi var där så servitören tog sig gott om tid att serva oss och att berätta om mat och dryck.

Sammantaget en mycket trevlig upplevelse med god service och mat och dryck som mötte våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-05-25

Anita S skrev om Teaterkällaren
    Mysigt med källarvalven . Trevlig personal ! Kunniga . Först lite fundersamma till menyn !? Men efter förklaringar ... så blev det v bra! Kan rek för upplevelse 👍😊 Läs mer
  • 2019-05-21

Thomas K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig personal och mysig stämning Läs mer
  • 2019-05-19

Eleonor D skrev om Teaterkällaren
    Jättetrevlig service från första början. Maten var utmärkt! Speciellt de friterade ostronen var populära i sällskapet. Läs mer
  • 2019-05-12

Ida J skrev om Teaterkällaren
    Med en mysig hemmamiljö tillsammans med kompisaktiga kunniga servitörer satt jag och mina nära och kära och njöt av alla smaker i flera timmar. Inte bara smakerna från de fantastiska köttet, grönsakerna eller fisken utan även likaså från drycken! Det är ett rent nöje att få avnjuta en middag i källaren! Läs mer
  • 2019-05-11

Josefine B skrev om Teaterkällaren
    Mysigt och underbar personal.
    Maten var väldigt god Läs mer
  • Martin B

2019-05-05

Martin B skrev om Teaterkällaren
    Vid första blicken på menyn blev vi lite besvikna då den inte alls stämde överens med den de hade på hemsidan och på menyplakatet på utsidan. Vi blev dock väldigt vänligt mottagna och fick förklarat att då de jobbar mycket med sin nya utomhusrestaurang så har de valt att ha lite färre rätter på menyn inomhus. Vi blev dock garanterade att vi skulle bli nöjda med de rätterna som fanns. Vi bestämde oss för att smaka på nästan alla de mindre sharingrätterna de hade på menyn och till det testa lite roliga viner på glas. Vår servitör var väldigt trevlig och kunnig och lotsade oss igenom alla de olika smakerna på ett mycket professionellt men ändå avslappnat vis. Nästan allt vi fick oss serverade var mycket bra. Höjdpunkterna var det friterade ostronet, den vita sparrisen och den smörbakad rödingen. I slutändan var vi väldigt nöjda med vårat besök. En lite tråkig råbiff och det faktum att några av de rätter vi spanat in på både hemsidan och på deras meny på utsidan, väl på plats inte fanns, gör att jag inte kan utdela högsta betyg. Men vi kommer definitivt komma tillbaka. Läs mer

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg