Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Teaterkällaren

Teaterkällaren

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg — Visa karta

Välkommen till teaterkällaren! Gott käk i goda vänners lag är våran melodi!
Hos oss på Teaterkällaren kan du välja att avnjuta såväl traditionella svenska smaker som spanska och franska. En blandning av sött och salt som Lasse Berghagen så glatt skanderade!

Kom själv och se vart kvällen tar dig eller boka vår matkällare i förväg. Fira födelsedag eller håll i en företagsmiddag, det är helt upp till dig. Vårt koncept är att vi serverar smårätter, vilket inte är helfel.

Mat och dryck ligger oss varmt om hjärtat och vi tummar inte på råvaror eller smaker. Välkommen in för en kulinarisk upplevelse i vår alldeles egen källare.

Läs vad 107 kunder tycker om Teaterkällaren

• Elisabeth K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig betjäning och kunnig bra information om glutenfria alternativ Läs mer
  • Elisabet W skrev om Teaterkällaren
    Trevligt bemötande
    God mat,spännande meny med annorlunda kompositioner .
    Överraskande ! Läs mer
  • Anna-carin H skrev om Teaterkällaren
    Ett mysigt och varmt restaurangbesök
    med mycket god mat och dryck. En service som levde upp till förväntningarna i en skön miljö.
    Har även haft avslappnade barhäng vid ett antal tillfällen. Läs mer
  • Jennie E skrev om Teaterkällaren
    God mat och dryck. Lite trist bara sitta vid ett förråd utan dörr. Ser fram emot att de öppnar igen. Läs mer
  • Peter N skrev om Teaterkällaren
    Avslappnat och fräscht därtill en mix i publiken åldersmässigt! Läs mer
  • Christer S
    Christer S skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevlig personal och fantastiskt vällagad och god mat Läs mer
  • Margareta M skrev om Teaterkällaren
    Vi var ett tiotal seniorer som besökte Teaterkällaren. Vi fick ett mycket trevlig bemötande. Mat och dryck lotsades vi fram till. Utmärkt service med personligt engagemang. Vi har varit på Teaterkällaren i denna grupp två ggr och jag är ombedd att boka bord i höst igen. Toppenbetyg från samtliga. Läs mer
  • Olivia W skrev om Teaterkällaren
    Känns som att gå in i någons vardagsrum: varmt, välkomnande, familjärt och genuint. Läs mer
  • Claes S skrev om Teaterkällaren
    Varit där flera gånger. Både större och mindre sällskap.
    Väldigt bra bemötande och service i kombination med lika bra mat gör att vi fortsätter komma tillbaka med vänner som inte varit där tidigare. Läs mer
  • Jonas N skrev om Teaterkällaren
    Underbar mat, miljö och service! Läs mer
  • Dina C skrev om Teaterkällaren
    Fantastisk mat och ett härligt bemötande från personalen😀 Läs mer
  • Anna Karolina M skrev om Teaterkällaren
    Underbara Teaterkällaren - så personligt, välsmakande, innovativt... och med en service långt utöver det vanliga. Mat och dryck i topp. Vill alltid komma tillbaka! Läs mer
  • Ellinor L
    Ellinor L skrev om Teaterkällaren
    Underbart god mat, grym service och det där lilla extra! Läs mer
  • Jens G skrev om Teaterkällaren
    Fantastikt från början till slut. Service, mat och miljö var full pott! Läs mer
  • Mikael W skrev om Teaterkällaren
    Middag med ett par vänner.
    Gillar man källarlokaler där det är lite dunklet är detta perfekt. Stökigt och ljudligt i baren om man gillear det men i restaurangen är det hyfsat bra ljudnivå för att kunna prata med sina bordskompisar.
    Perfekt mat att dela med varandra.
    En höjdarkväll!! Läs mer
  • Emil P skrev om Teaterkällaren
    Otroligt spännande meny och bra service! Kommer vara en återbesökare flera gånger om! Läs mer
  • Hì´kan S skrev om Teaterkällaren
    Trevligt bemötande bra service mkt vällagad mat ockmkt smakrikt. Trevligt att få smaka alla deras rätter.
    Går gärna dit igen. Läs mer
  • Nicole P skrev om Teaterkällaren
    Bästa restaurangen i hela Göteborg. Läs mer
  • Rebecca L skrev om Teaterkällaren
    Helt fenomenal kväll med ljuvlig mat, gott häng och det lilla (stora?) extra i varje moment. Minnesvärt! Läs mer
  • Tina H
    Tina H skrev om Teaterkällaren
    Teatermiddag.
    Mycket bra koncept!
    Gott.
    Nya och kreativa smårätter.
    Fint bemött.
    Inga egentliga förväntningar, blev glatt överraskad över att det var mysigt och gott.
    Kommer vi att göra igen. Läs mer
  • Hanna F skrev om Teaterkällaren
    Jättebra mat, rolig meny, duktiga på drinkar, otroligt trevlig och bra service. Läs mer
  • Maud S skrev om Teaterkällaren
    Vi besökte teaterkällaren i samband med en föreställning vi skulle se i huset.
    Vi hade hört från andra att maten där skulle vara god och så gillar vi konceptet med att man får in en massa mindre rätter som man delar.

Maten var mycket god och vi blev väldigt bra bemötta. Dessutom är det en mysig miljö att sitta i. Läs mer
  • Emma S skrev om Teaterkällaren
    Mysig restaurang med bra service. Maten är bra och det är trevligt att dela på minste rätter. Ljudvolymen kan vara lite hög när borden står nära och de dessutom spelar musik i högtalarna. Läs mer
  • Inger S skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevlig restaurang med god mat, trevlig personal och avslappnad stämning. Läs mer
  • Andrea B skrev om Teaterkällaren
    Middag och vin. Trevligt bemötande. Hade högre förväntingar på maten, den var inte alls bra.
    Annars mysigt och härlig atmosfär Läs mer
  • Johanna C skrev om Teaterkällaren
    Trevligt bemötande. God mat och vin, trevligt koncept med smårätter. Mysig stämning. Prisvärt Läs mer
  • Karin C skrev om Teaterkällaren
    God mat och supertrevlig personal!
    Lokalen är mysig och jag tycker att detta är en av Göteborgs bästa restauranger. Läs mer
  • Johan B skrev om Teaterkällaren
    Trevligt och intimt. Passar bra för såväl mindre som större sällskap. Läs mer
  • Zandra S
    Zandra S skrev om Teaterkällaren
    En helt magisk måltid och kväll! Läs mer
  • Sandra J skrev om Teaterkällaren
    Mysig miljö, kul meny och mycket gott!
    Bara efterrätten som inte föll oss i smaken annars mycket gott! Läs mer
  • Dick A skrev om Teaterkällaren
    Mycket bra middag, avslappnad men knivskarp service.
    Exceptionellt hängmörat kött. En av Göteborgs bästa och mest stabila restauranter. Läs mer
  • Magdalena G skrev om Teaterkällaren
    Mycket god mat och riktigt bra och trevlig service, dessutom mysig lokal. Läs mer
  • Jens U skrev om Teaterkällaren
    Härliga och spännande smaker
    Kunnig och trevlig personal Läs mer
  • Lisa W skrev om Teaterkällaren
    Det var fin service och en mysig lokal men maten var bara ok Läs mer
  • Irene E skrev om Teaterkällaren
    Alldeles utmärkt. God mat och bra vinet Läs mer
  • Linnea K skrev om Teaterkällaren
    Jättegod mat, mysiga lokaler, bra koncept och gott vin Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Teaterkällaren
    Beställde en avsmakningsmeny. Jättegott! Mycket trevlig personal som tipsade om bra vin till maten. Jättebra överskred mina förväntningar och priset var helt okej för den dealen. Läs mer
  • Stefan N skrev om Teaterkällaren
    Vi har besökt teaterkällaren både privat och med företaget. God mat och väldigt trevlig personal! En perfekt restaurangupplevelse! Läs mer
  • Stina S skrev om Teaterkällaren
    God mat, trevlig personal - alltid på vår toplista! Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Teaterkällaren
    Supertrevligt, mysigt och fantastisk mat! Läs mer
  • Ingegerd A skrev om Teaterkällaren
    Vi beställde 6 smårätter som vi delade på.
    Bemötandet var jättebra. Överträffade förväntningarna. Trivsamt. Läs mer
  • Tina P skrev om Teaterkällaren
    En personlig och proffsig service med en överraskande orginal meny och välsmakande mat Läs mer
  • Josefin J skrev om Teaterkällaren
    Vi hade höga förväntningar inför vårt besök, de överträffades flera gånger om.
    Detta var inget vanligt besök på en vanlig restaurang. Detta var en upplevelse.
    Från det att vi klev innanför dörren tills de att vi lämnade (den enastående vackra) lokalen kände vi oss otroligt väl omhändertagna. Servicen var exceptionell. Maten likaså. Läs mer
  • Catharina F skrev om Teaterkällaren
    Teatermeny + dryck
    Bra, trevligt bemötande. Över förväntan god mat och trevlig personal.
    Har rekommenderat restaurangen till andra då vi alla var väldigt nöjda Läs mer
  • Anna W skrev om Teaterkällaren
    Maten är jättegod men priserna lite i överkant.
    Väldigt stor skillnad på portionerna i de olika ”mellanrätterna”.

Jag gillar tänket och lokalerna o personalen känns kunnig ich trevlig. Läs mer
  • Louise L skrev om Teaterkällaren
    Ett favoritställe! Härlig personal, god vällagad mat med finess och bra GT-meny. Mysig miljö.

På vissa ställen i lokalen sitter sällskapen ganska tätt, plus att det är rätt tyst så det blir lite som att man hör exakt vad grannbordet pratar om. Kan bli lite stelt om det är två/tre tvåor bredvid varann. Det kan man jobba mer med!

Upppdatera menyn lite oftare eller ha typ ”kvällens rätt/-er” så kommer man gå dit mer frekvent. Ett ställe man skulle vilja äta riktigt bra klassiska ostron på. Likaså en kunglig råbiff - där Bord27 är klart överlägsna i Göteborg. Läs mer
  • Frida S skrev om Teaterkällaren
    Köpte ett meny-erbjudande hos teaterkällaren, maten var god men inget mer. Personalen var väldigt trevlig och blev väl bemött.
    Fin och mysig lokal Läs mer
  • Angelika S skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevlig service och god och trevligt prensenterada rätter! Läs mer
  • Jonny V skrev om Teaterkällaren
    God mat och trevlig personal.
    Mycket lyckad kväll i goda vänners lag!!! Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om Teaterkällaren
    Återkommer ofta till Teaterkällaren då vi aldrig blir besvikna. Maten är fantastiskt god och det finns en meny som passar alla. Servicen är alltid på topp. Man får alltid ett avslappnat, härligt bemötande samtidigt som det är professionellt och alla är väldigt kunniga. Miljön är skön, inbjudande och mysig. Drinkarna är jätteoda! Passar så väl för festlig middag som familjemiddag eller par. De olika rummen med vinklar och vrår gör att du alltid känner att di sitter lite privat och inte störs av andra gäster. Läs mer

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg