Alla kategorier Bar Västra Götaland Göteborg Teaterkällaren

Teaterkällaren

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg — Visa karta

Välkommen till teaterkällaren! Gott käk i goda vänners lag är våran melodi!
Hos oss på Teaterkällaren kan du välja att avnjuta såväl traditionella svenska smaker som spanska och franska. En blandning av sött och salt som Lasse Berghagen så glatt skanderade!

Kom själv och se vart kvällen tar dig eller boka vår matkällare i förväg. Fira födelsedag eller håll i en företagsmiddag, det är helt upp till dig. Vårt koncept är att vi serverar smårätter, vilket inte är helfel.

Mat och dryck ligger oss varmt om hjärtat och vi tummar inte på råvaror eller smaker. Välkommen in för en kulinarisk upplevelse i vår alldeles egen källare.

Läs vad 142 kunder tycker om Teaterkällaren

Karl J skrev om Teaterkällaren
    Bra käk o service innan teatern Läs mer

Tomas O skrev om Teaterkällaren
    Vi åt teater menyn som var utsökt. Mycket trevlig kombination av rätter. Också mycket trevlig personal.
    Vi är mycket nöjda. Toppen! Läs mer

Marianne E skrev om Teaterkällaren
    Teatermenyn var utmärkt. Bra service o mycket trevligt bemötande. Läs mer

Tove I skrev om Teaterkällaren
    Fantastik mat och service, hade inte kunnat bli bättre! Läs mer
  • 2019-05-28

Emma H skrev om Teaterkällaren
    Mycket bra service även då vi var ett lite större sällskap. Fantastiskt god mat Läs mer
  • Jan-Olof G

2019-05-26

Jan-Olof G skrev om Teaterkällaren
    Jag åt en tvårätters måltid tillsammans med familjen.
    Det var inte så mycket folk på restaurangen när vi var där så servitören tog sig gott om tid att serva oss och att berätta om mat och dryck.

Sammantaget en mycket trevlig upplevelse med god service och mat och dryck som mötte våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-05-25

Anita S skrev om Teaterkällaren
    Mysigt med källarvalven . Trevlig personal ! Kunniga . Först lite fundersamma till menyn !? Men efter förklaringar ... så blev det v bra! Kan rek för upplevelse 👍😊 Läs mer
  • 2019-05-21

Thomas K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig personal och mysig stämning Läs mer
  • 2019-05-19

Eleonor D skrev om Teaterkällaren
    Jättetrevlig service från första början. Maten var utmärkt! Speciellt de friterade ostronen var populära i sällskapet. Läs mer
  • 2019-05-12

Ida J skrev om Teaterkällaren
    Med en mysig hemmamiljö tillsammans med kompisaktiga kunniga servitörer satt jag och mina nära och kära och njöt av alla smaker i flera timmar. Inte bara smakerna från de fantastiska köttet, grönsakerna eller fisken utan även likaså från drycken! Det är ett rent nöje att få avnjuta en middag i källaren! Läs mer
  • 2019-05-11

Josefine B skrev om Teaterkällaren
    Mysigt och underbar personal.
    Maten var väldigt god Läs mer
  • Martin B

2019-05-05

Martin B skrev om Teaterkällaren
    Vid första blicken på menyn blev vi lite besvikna då den inte alls stämde överens med den de hade på hemsidan och på menyplakatet på utsidan. Vi blev dock väldigt vänligt mottagna och fick förklarat att då de jobbar mycket med sin nya utomhusrestaurang så har de valt att ha lite färre rätter på menyn inomhus. Vi blev dock garanterade att vi skulle bli nöjda med de rätterna som fanns. Vi bestämde oss för att smaka på nästan alla de mindre sharingrätterna de hade på menyn och till det testa lite roliga viner på glas. Vår servitör var väldigt trevlig och kunnig och lotsade oss igenom alla de olika smakerna på ett mycket professionellt men ändå avslappnat vis. Nästan allt vi fick oss serverade var mycket bra. Höjdpunkterna var det friterade ostronet, den vita sparrisen och den smörbakad rödingen. I slutändan var vi väldigt nöjda med vårat besök. En lite tråkig råbiff och det faktum att några av de rätter vi spanat in på både hemsidan och på deras meny på utsidan, väl på plats inte fanns, gör att jag inte kan utdela högsta betyg. Men vi kommer definitivt komma tillbaka. Läs mer
  • 2019-05-04

Johan L skrev om Teaterkällaren
    Mycket god mat i lagom stora portioner. Förträfflig service och mycket prisvärt. Trevliga lokaler. Läs mer
  • 2019-05-03

Christian S skrev om Teaterkällaren
    Mycket bra mat, service och dryck. En riktigt trevlig restaurangupplevelse. Läs mer
  • 2019-05-01

Jolijt I skrev om Teaterkällaren
    God mat o mycket kunnig o trevlig servitör! Läs mer
  • Jan W

2019-04-30

Jan W skrev om Teaterkällaren
    Fin lokal, trevlig personal, ” vad vi fick för pengarna” 2 personer..betalade 985:- .. åt 3 smårätter som var kalla, 1 dessert.. dyrt- konstig typ av mat, kommer aldrig att gå dit igen, kommer heller aldrig att rekommendera Teaterkällaren, men berättar gärna för vänner att stället serverar konstig mat och är svindyr för just de dom erbjuder. Tråkigt för vi hade sett fram emot en mysig kväll. Läs mer
  • 2019-04-28

Åsa T skrev om Teaterkällaren
    Genuina smaker utan att man har krånglat till det. Fantastiska råvaror och mycket vällagad mat. Läs mer
  • 2019-04-27

Delilah S skrev om Teaterkällaren
    Otrolig mat, super mysig miljö samt trevlig och kunnig personal Läs mer
  • 2019-04-23

My A skrev om Teaterkällaren
    God mat och trevlig personal helt okej priser Läs mer
  • 2019-04-22

Marie B skrev om Teaterkällaren
    Jättegod mat,mysig miljö och fantastisk service! Läs mer
  • 2019-04-18

Patrik O skrev om Teaterkällaren
    5 personer åt och drack. Bra och proffsigt bemötande. Lite besviken att menyn inte var samma som på nätet, men fick förklarat vad det berodde på. Den mat som serverades var väldigt god, och det gick snabbt att få den! Läs mer
  • 2019-04-18

Karin J skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevligt bemötande, god mat och informativ kring vad som serverades. Läs mer
  • 2019-04-14

Karin G skrev om Teaterkällaren
    Den goda servicen, presentationen av maten, miljön och matkompositionerna ger en helhetsupplevelse med toppbetyg. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • 2019-04-13

Sara M skrev om Teaterkällaren
    Förväntade mig en god trerätters med bra vin och god service. Restaurangen levererade ok mat och vin. Dock passade inte vinet som serverades i enlighet med vinpaketet med alla rätter som serverades.
    Första serveringen: hummersallad - helt ok, dock ingen speciell smak mest neutral. Kände ingen skaldjurssmak alls. Bra med mousserande till. Till detta brända tryffel-”strips” - alldeles för bränd smak samt att tryffeln tig över all smak av hummersalladen simningen smakade nått. Fick sår i gommen av alla hårda strips. Detta tilltugg hade passat bättre strösslat över något annat mjukt - tex en råbiff. Det mousserande vinet var inte bra till denna rätt.
    Andra serveringen: rödingen var väldigt god och rieslingen som serverades till passade perfekt. Däremot serverades en morotsröra samtidigt som helt tog över smakpalletten och skar sig mot det serverade vinet. Inte alls gott tillsammans. Den röda cremen i rätten smakade ketchup - ketchup och riesling var ingen bra kombo. Inte heller getost och riesling var en god idé. Annan dryck hade önskats samt mindre av den röda cremen.
    Tredje serveringen: polentakakan var jättegod- perfekt konstisens och de krispiga grönsakerna och vinägretten var helt rätt. Väldigt gott rödvin från Toscana serverades. Lammet som serverades samtidigt var jättetråkig - den friterade terrinen var kall och passade inte in, ärtpurén var mjölig och kall, köttet var intetsägande och såsen togs över av senapsfröna. Ingen hit.
    Efterrätt: créme brulée god i små mängder men såg ut som ett kycklingbröst vid servering vilket även påpekades av servitören. Inte jättekul uppläggning.
    Dock ett plus att det var relativt billigt och att personalen var väldigt trevliga - detta väger inte upp kvaliteten på menyn.
    Tyvärr. / Sara. Läs mer
  • 2019-04-08

Anette U skrev om Teaterkällaren
    Teatermeny inför konsert på Storan.
    Jättego mat o fint bemötande.
    Lite knepigt dock med 2 portioner som hela tiden skulle delas på tre Läs mer
  • 2019-04-06

Lisbeth S skrev om Teaterkällaren
    En fantastisk fin service och trevlig lokal Läs mer
  • 2019-04-06

Helene P skrev om Teaterkällaren
    Jag och mitt sällskap åt provsmakningsmenyn och vi blev positivt överraskade av den fantastiskt goda maten som delades av 7 personer.
    Servitören berättade skickligt om matlagningen bakom maträtterna, vad de innehöll, Informativt och imponerande. Jag hade höga förväntningar som varit här en gång förut mmen blev ändå positivt överraskad. En fantastisk upplevelse ned vacker, mysig miljö, god och annorlunda mat, delad mellan vännerna och gott bemötande. Tack för denna helkväll, vi lär komma tillbaka! Läs mer
  • 2019-04-04

Gustav T skrev om Teaterkällaren
    Riktigt bra avsmakningsmeny med bra prissättning.
    Väldigt bra service också, kommer rekommendera stället varmt. Läs mer
  • 2019-04-02

Tor F skrev om Teaterkällaren
    Supergod mat, kunnig och trevlig personal, bra priser. Läs mer
  • 2019-04-01

Per H skrev om Teaterkällaren
    Goda rätter, harmonisk o lugn miljö med mycket trevlig personal. Trevligt o proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2019-04-01

Emilia D skrev om Teaterkällaren
    Personalen var supertrevlig och proffsig. Läs mer

Nathalie M skrev om Teaterkällaren
    Supertrevlig kväll med god mat och dryck, samt fantastisk service! Stort tack, vi kommer tillbaka! Läs mer

Maria J skrev om Teaterkällaren
    Supergod mat och dryck. Fantastisk service! Läs mer

Cecilia S skrev om Teaterkällaren
    Teatermeny
    Vänligt bemötande och god service
    Maten var väldigt god
    Bra kväll Läs mer

Pernilla K skrev om Teaterkällaren
    Vi fick en mycket trevligt bemötande och kände oss välkomna - maten var väldigt god! Läs mer
  • 2018-08-27

Elisabeth K skrev om Teaterkällaren
    Trevlig betjäning och kunnig bra information om glutenfria alternativ Läs mer
  • 2018-08-27

Elisabet W skrev om Teaterkällaren
    Trevligt bemötande
    God mat,spännande meny med annorlunda kompositioner .
    Överraskande ! Läs mer
  • 2018-08-25

Anna-carin H skrev om Teaterkällaren
    Ett mysigt och varmt restaurangbesök
    med mycket god mat och dryck. En service som levde upp till förväntningarna i en skön miljö.
    Har även haft avslappnade barhäng vid ett antal tillfällen. Läs mer

Jennie E skrev om Teaterkällaren
    God mat och dryck. Lite trist bara sitta vid ett förråd utan dörr. Ser fram emot att de öppnar igen. Läs mer

Peter N skrev om Teaterkällaren
    Avslappnat och fräscht därtill en mix i publiken åldersmässigt! Läs mer
  • Christer S

2018-08-23

Christer S skrev om Teaterkällaren
    Mycket trevlig personal och fantastiskt vällagad och god mat Läs mer

Margareta M skrev om Teaterkällaren
    Vi var ett tiotal seniorer som besökte Teaterkällaren. Vi fick ett mycket trevlig bemötande. Mat och dryck lotsades vi fram till. Utmärkt service med personligt engagemang. Vi har varit på Teaterkällaren i denna grupp två ggr och jag är ombedd att boka bord i höst igen. Toppenbetyg från samtliga. Läs mer

Olivia W skrev om Teaterkällaren
    Känns som att gå in i någons vardagsrum: varmt, välkomnande, familjärt och genuint. Läs mer

Claes S skrev om Teaterkällaren
    Varit där flera gånger. Både större och mindre sällskap.
    Väldigt bra bemötande och service i kombination med lika bra mat gör att vi fortsätter komma tillbaka med vänner som inte varit där tidigare. Läs mer

Jonas N skrev om Teaterkällaren
    Underbar mat, miljö och service! Läs mer

Dina C skrev om Teaterkällaren
    Fantastisk mat och ett härligt bemötande från personalen😀 Läs mer

Anna Karolina M skrev om Teaterkällaren
    Underbara Teaterkällaren - så personligt, välsmakande, innovativt... och med en service långt utöver det vanliga. Mat och dryck i topp. Vill alltid komma tillbaka! Läs mer
  • Ellinor L

2018-08-22

Ellinor L skrev om Teaterkällaren
    Underbart god mat, grym service och det där lilla extra! Läs mer

Jens G skrev om Teaterkällaren
    Fantastikt från början till slut. Service, mat och miljö var full pott! Läs mer
  • 2018-08-21

Mikael W skrev om Teaterkällaren
    Middag med ett par vänner.
    Gillar man källarlokaler där det är lite dunklet är detta perfekt. Stökigt och ljudligt i baren om man gillear det men i restaurangen är det hyfsat bra ljudnivå för att kunna prata med sina bordskompisar.
    Perfekt mat att dela med varandra.
    En höjdarkväll!! Läs mer

Kungsparken 1, 411 36 Göteborg