På spårningssidan stod det beräknad leverans kl 0957. Var hemma kl 07-13, ingen leverans kom, inga mail sms eller samtal om försening. Nu får jag betala 395kr för ny utkörning och ta ledigt från jobbet en heldag. Smidig deal, not.

Tretti
Om företaget
Tretti.se - Vitvaror och hushållsapparater på nätet! Vår affärsidé är att sälja vitvaror och hushållsapparater till lägre priser än i vanliga butiker. Vi är idag den ledande vitvaruhandlaren på nätet och tillhandahåller ett sortiment om ca 6000 produkter
67 omdömen om Tretti
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Beställde en diskmaskin med expressleverans. Bokade den 2:a augusti och fick betala för detta. När jag samma dag chattade med kundservice så lovade de att leveransen skulle komma. Ringde samma dag när det var en halvtimme kvar av utlovad tid och k7ndservice sa att ”den står på bilen, så den är på gång”. Ringde efter ytterligare en halvtimme och då sa kundservice att ” det är något problem , ser ut att den inte lämnat vårt lager. Men jag fixar detta så att leveransen kommer den 4:e istället. Så vi väntar in morgondagen. Har...
Efter man gjort en beställning rings man upp av en käck tjomme som berättar att varan har så lång leveranstid att man erbjuder en av annat märke för liknande pris. Googlade detta och fann att detta är en strategi de ägnat sig åt under flera år. De verkar ha samarbete med det tyska företag de erbjuder som vara. Jag ringde upp och berättade vad jag funnit för information om tretti.se, och att jag tappat förtroendet för dem och därför ville avbeställa allt (varor för 22 000 kr). Det går någon vecka och sedan får jag anonyma...
En fantastisk bröllopsfest. Bra arrangerat, god service och en underbar miljö.
Vi fick våra produkter som vi skulle.
Kan tyvärr inte känna mig nöjd med servicen.
Woww tretti.se ett riktigt skit bolag som ägs av Whiteaway Ab. Läste inte noggrant om detta internet bolag varken recension eller varningar smart som heter .se och döljer sig på nätet for den ovane. som går under konsumenttjänstelagen och kan friskriva i stort sätt allt juridiskt ansvar mot konsument. Så se upp med hur snabbt behöver eller om problem uppstår med varan eller embalage. Personal som är mer omänskligt lobotomerade och icke medgörliga om så bolaget förlorar 1kr. Vinst eller skylldigsjälv principen. Stor varning för trettio.se min skyldighet som medborgare….
Incompetent, lazy and rude customer service!!! Ordered washing machine and a dryer, waited over 3 weeks for delivery date and told delivery could be any time between 07:00 & 18:00. On the delivery day I waited in all day and of course they never turned up, I called customer service to see what happened, they said they would contact delivery company and get back to me. Multiple phone calls later from me to tretti customer service over several days as they never got back to me and never sent any updates. The rude lady I spoke...
Torktumlaren var transportskadad men enligt kundtjänst fick vi skylla oss själva som inte anmält detta på en gång. Vi anmälde så fort vi upptäckte det men paketet hade stått i hallen ett tag i väntan på en badrumsrenovering som drog ut på tiden. Detta var ett par år sedan, lärdomen är att alltid anmäla minsta lilla skada på förpackningen och att aldrig mer handla hos tretti. Torktumlaren fick åka direkt till tippen.
Sammanfattningsvis: Lita inte på information om leveranstider. ”Preliminärt” är enligt Tretti en fullständig friskrivning avseende leveranstiden och den kan bli 10 ggr längre. Installation betyder endast att de sätter i elkontakten i eluttaget (för ca 1000kr). Omhängning av en dörr är för komplicerat för dem. Beställde på deras hemsida två produkter som preliminärt skulle levereras inom 10 -14 dagar. Valde en av produkterna specifikt för att den produkt jag först var intresserad skulle komma in till deras lager...
Beställde en ugn 28 maj och har fortfarande inte fått hem ugnen. Har ringt dem två gånger och varje gång säger de att de genast kommer att kontakta oss om leverans men det gör de aldrig. Mycket dåligt och oseriöst företag. UNDVIK!!!
Känner mig så grundlurad i detta köpet. Önskar jag kunde lämna 5 stjärnor MEN med ett minus framför. I slutet på förra året köper en inbyggnadsugn från Electrolux. Priset var nedsatt från 11.000 till typ 7000 under black Friday. Leveransen var bokad till någon av första dagarna på det nya året. Vad som händer sedan är att två veckor efter köpet kontaktas jag av kundtjänst, de säger att leveranstiden är något lång på dessa varor och erbjuder mig ersättningsvaror som de lyckats förhandla fram ett kanonpris på. Försäljaren...
Kommer aldrig handla igen hos tretti.se Jag har handlat hos tretti.se 2 gånger och båda gånger har strulat. Första gången var för flera år sedan köpte då en tvättmaskin som var slut i lager och skulle levereras senare. Jag var 3 (!!!) gånger tvungen att kontakta tretti.se för att undra vad som hänt efter det datum som utlovats gången innan att leverans skulle ske. Vid leveransen kom tvättmaskinen efter tidsintervallet som informerats. Dessutom lades en extra avgift på för att koppla ur gamla maskinen (man tycker det borde...
Ingenting kom! Beställde 4 st köksmaskiner i god tid för att få varorna till Åre 7/12. Fick bekräftelse att dom skulle komma enligt bokningen. 3/12 flyttar plötsligt tretti fram leveransen en vecka. Jag ringer och säger att det inte går och dom lovar då att hålla fast vid 7/12. Enligt spårningsnummer så flyttas ändå leveransen fram. Vi ringer och mejlar många gånger och blir lovade leverans till den 7e. Sista mejlet är daterat 6/12 från tretti och att leverans ska ske dagen efter. Ingenting kommer! Uppenbarligen ljuger man...
Nu undrar jag hur lång tid jag ska behöva vänta på återbetalning för en vara jag inte ens tagit emot? Som ni dessutom skriftligen lovat full återbetalning för. Det är inte okej att er speditör, uppenbarligen inte något att lita på, inte kan informera er om att de inte levererat till mig. Jag förväntar mig betalning kommande vecka, får jag inte det så kommer jag att polisanmäla detta som bedrägeri. Ni kan ju inte behålla mina pengar. Usch, det grämer mig att jag inte kollade upp er noggrannare innan jag betalade pengar till er.
Jag har beställt en tvättmaskin den 9 september har fått leveransdatum 2 ggr utan att de kom. Fick båda dagarna vara hemma mellan 7-18. INGEN HÖRDE AV SIG OM ATT DE INTE SKULLE KOMMA. När man försöker prata med dem så svamlar de bara och blir irriterade. Har bett att få prata med någon som har befogenheter, men det får jag inte.... Uruselt sett de bemöter sina kunder. Har även mailat dem, då får man ett automatiskt svarsmeddelande där de ber om ursäkt för nu i sommartider kan det vara lite längre svarstider.... det är den 26 september!!!!!
Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som visade sig läcka som ett såll - vattnet från behållaren rann direkt rakt igenom maskinen och ut på köksbänken. Det kan man ju tycka är ett ganska glasklart fel - men nejdå: det tog två veckor innan Tretti.se kunde bestämma sig för att jag skulle få en ny, sedan en vecka innan den kom, så jag fick vara utan kaffebryggare tre veckor...
Levererade en diskmaskin som skulle passa i vårt ikea kök, men det gjorde sen inte! Vi hämtning av felaktig vara kom de inte på utsatt dag! Det hände.tre gånger. Handla inte av tretti!!!!
Liknande erfarenhet som många andra som skrivit omdömen, en torktumlare som levererades trasig. Sen börjar problemen, följer inte konsumentköpslagen, hävdar "vi vet ju inte vad som hänt" när lagen säger att det är säljande företag som har bevisbördan att bevisa att att produkten inte var trasig vid leverans. Lämpar sen över ansvaret på konsument att kontakta och boka reparation med tillverkaren av produkt, också det ett brott mot konsumentköpslagen. Kort gott, detta är ett svinaktigt företag som inte följer Svenska lagar...
Köpte en kyl och frys nyligen i matchande serier. Kort därefter ringer Tretti upp och säger att det finns en leveransförsening på ett av skåpen, dom erbjuder då likvärdiga skåp för samma pengar. Jag ber om att få återkomma imorgon och att dom ska hålla på leveransen av kylen (som beställdes från Whiteaway vilket är samma sak typ) och det var inga problem. Dagen efter bestämmer jag mig för att annullera ordern då jag hittat de skåpen jag faktiskt ville ha hos en annan leverantör. Då ändras attityden helt plötsligt och...
Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april. Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april. I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 april. I orderbekräftelse utskickad den 31 mars framgår den 29 april på inte mindre än fyra olika ställen. Tre dagar före utlovad leverans kommer ett automatgenererat meddelande om att min leverans är försenad, utan angivande av någon ny dag för leverans eller nummer till någon ansvarig. Vid kontakt med kundtjänst menade...
Mikrovågsugn köptes in på Black Friday (2020) med någon veckas leveranstid. I förra veckan (V8-2021)fick vi den efter att leveranstider skjutits upp ett antal gånger. Sorglig hantering Ingen jag tänker handla ifrån i framtiden.
Stark avrådan! Önskar vi hade läst omdömen. Även vi köpte en produkt som gick sönder efter en månad- en produkt som rekommenderades istället för ursprunglig vara. Helt ointresserade att gottgöra med snabbt utbyte och övertagande av service/garantiärende. Helt ointresserade av nöjda kunder när man sålt usla produkter.
Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har fått är mycket luddiga och jag bollas runt mellan olika personer. Dessutom så var kundservice rent ut sagt otrevliga.
Sveriges sämsta nätvaru-handel för konsument tog mig timmar att rodda och styra upp med att få en ny torktumlare (6veckor)då det levererades en söndrig maskin till mig fick styra allt själv och kontakten med återförsäljare och tekniker tretti la allt ansvar på kunden själva gjorde inte ett skit. mycket oseriöst företag!!
SNABB & KORREKT ORDERBEHANDLING. LÅG & KONKURRENSKRAFTIG PRISBILD. POSITIV KÖPUPPLEVELSE KORT SAGT ! REKOMMENDERAS ! Bo Elmstedt Täby
Köpte vitvaror för över 60000kr och sedan funkade inte siemens svindyra spishäll på alla plattor och jag fick bära som svar av servicetekniker att det inte var något fel den funkar som den ska men inte med alla kastruller om storleken inte är perfekt så är det bara. Konstigt att ikeas hällar inte har samma problem liksom hos grannens häll med mina kastruller
Vill varna för Tretti.se och önskar jag hade gjort bättre bakgrundskontroll själv innan köp då nätet översvämmas av besvikna kunder (googla och se själva). Det här är ett företag som systematiskt gömmer sig bakom en bibel av villkor. De har en så lång kravlista med villkor när du anlitar dom så det fattas bara att du måste rulla ut röda mattan och brygga en kopp kaffe också för att de ska gå med på att göra sitt jobb. Vill du slippa huvudvärk och bekymmer, välj ett annat företag! Om något går fel här kan du inte räkna...
Hej Daniel! Jag beklagar att du känner dig missnöjd. Vi på Tretti kan se att du har fått information om din fråga kring installation och leverans som du ställde innan beställningen gick iväg. Vi har skickat ett specifikt mejl till dig med vilken underrubrik i våra villkor som du specifikt hittar vad som krävs av dig som kund att fixa innan installatören kommer ut till dig, detta som hjälp då vi har mycket information kring våra köpvillkor. Min kollega har mejlat detta specifikt till dig gällande installation. "Här kommer...
Fullständigt värdelösa! Tvättmaskinen jag beställde hade fel mått och kundservice (när man väl kommer fram efter 30 minuter) är otrevliga och inkompetenta. Undvik Tretti.se.
Trevliga och intresserade, men totalt okunniga säljare. När de säljer integrerade diskmaskiner borde de naturligtvis tala om ifall dessa fungerar med delade fronter. Har sedan ett halvår ett kök som jag renoverat för 200tkr med en ”naken diskmaskin”!!!. De erbjöd efter mycket bråk att jag skulle få lämna tillbaka den (365 dagars öppet köp verkar inte stämma) men det blir så dyrt att jag lika gärna kan sälja/slänga den. Undvik att handla här!!
Rena skräpet till företag! Frysen jag beställde visade sig inte finnas och den de skickar istället visar sig vara skadad i transporten. Företaget i sig vill inte visa någon som helst intresse för att lösa problemet. Avråder alla till att handla hos dessa!
Jag vill verkligen varna er för att köpa vitvaror från Tretti.se Jag beställde en diskmaskin med installation från Tritti.se och nu kräver Tretti.se att vi betalar 1099 kr för tilläggstjänster som dem INTE utfört. Vi hade ingått avtal med Tretti.se om två tilläggstjänster för en kostnad av 1898 kr: ”Leverans med uppbärning och installation” (1599 kr, egentligen utlovar dem gratis hemleverans av vitvaror, så hemleverans är egentligen inte en del av tilläggstjänsten) och ”Miljövänlig bortforsling av gammal produkt”...
Begriper inte dessa negativa recensioner. Väntetiden när jag ringer har aldrig varit längre än två minuter. Mycket vänligt bemötande. Leverans i tid och trots att vi inte var hemma när de kom så återkom de två timmar senare och hjälpte till att bära in torktumlaren trots att vi inte beställt det. Jag är väldigt nöjd.
Skulle returnera ett paket som väger 18.5 kg. Skulle kosta 49 kr enligt deras köpevillkor. Kräver mig på 499 kr, och säger att den måste fraktas med Bring, för den är för ömtålig. Men köpevillkor är köpevillkor, ska inte kosta mig mer än 49 om den inte väger mer än 20 kg. Tretti skiter i köpevillkoren och de erkände själva.
Har idag fått min Pan Gourmet levererad. Snacka om överraskning när man vill ha 6995 för Pan gourmet Original men sedan vill man ha betalt en andra gång för själv pannan som ingår i paketet á 2195kr. Faller inte hela idén med Paketpris då? //Oskar
FETVARNING FÖR TRETTI.SE. Beställde tvättmaskin med installation – givetvis för att få en bekymmersfri leverans. När killarna från underleverantören Bring levererar maskinen säger de att kopplingen till vattnet är 17 mm, inte 21 mm som tydligen är standard. Jag ska köpa rätt koppling och kontakta dem. Trots att jag betalat 495 kr för installation förväntas jag alltså leka detektiv och hitta rätt koppling. Inser snabbt att det blir inte lätt, att hitta 17 mm-kopplingar på nätet verkar kört. Kontaktar Bring som backar ännu...
Jag vill å det bestämdaste kraftigt avråda alla konsumenter från att handla och göra affärer med tretti.se. De har satt i system att mörka och lura kunder, i synnerhet när det gäller leveranstider. Jag har beställt och betalat för ett frysskåp (tyvärr gjorde jag detta innan jag hade läst här om alla dåliga omdöme som kunder i allmänhet har om tretti.se), frysskåpet skulle levereras inom 7-10 dagar. Efter många turer fram och tillbaka med förseningar av leveransen kommer jag nu att få vänta i en månad på frysskåpet! Jag har...
Jag skulle kraftigt avråda alla från att handla på tretti.se. Jag har faktiskt aldrig varit med om så dålig service. Vi beställde ett kylskåp i augusti, komplett med leverans och installation. När leveransen kom första gången konstaterade budkillarna att hissen var för lite, (vilket vi informerat om), och åkte därifrån med kylskåpet. Vi ringde tretti igen, förklarade vad som hänt och de lovade att skicka om, och att det skulle gå bra trots avsaknad av stor hiss. Vi undrade om det var möjligt att ta loss dörrarna på...
Håller fullständigt med Johanna W Omöjliga att komma i kontakt med kommer aldrig att handla hos dom igen! Det är en gåta att CD:on kan ha dom som sammarbetspartner. För CDon är ju ett föredöme när det gäller kundkontakt!
Varning för Tretti.se!!! Obefintlig kundservice som är öppen 9-12. Svarar ej på mail. Deras recensioner på pricerunner och prisjakt och påstådda "bästa näthandlare" år efter år i rad måste vara bluff! Jämför recensioner på trustpilot, rejta och reco med pricerunner så kommer du se oändlig skillnad...
Beställde lite bestick och en knivslip kan inte annat än vara nöjd. Bra emballage och innehåll var som förväntat. Snabb leverans.
Kan inte rekommendera Tretti.se. Tre veckors försenad leverans av diskmaskin. Två dagar efter att den installerats av tretti börjar ett rör läcka under diskhon vilket gör att man inte kan använda vattnet i köket. Ringer dem tidigt på fredagen och påtalar detta och de lovar att installatören ska höra av sig under dagen, vilket han förstås inte gör. Ringer tretti igen, och får sitta i lång telefonkö som alltid, och de säger att de inte kan åtgärda detta innan helgen eftersom de inte får tag på installatören. Så nu står vi...
Den absolut sämsta kundservice jag någonsin upplevt. Det går jättebra att handla hos dem, snabb leverans osv. MEN om varan går sönder så det helt omöjligt att ha med dem att göra. Allt tar en evighet och om man ens får svar inom rimlig tid så är svaret otrevlig och knappt relevant. Försöker man ringa så är det lååååånga väntetider eller så är numret tillfälligt ur funktion. Och ber man att få prata med någon ansvarig så går inte det heller. Så mitt råd till alla som överväger att handla från tretti.se - gör det INTE!! Sämsta kundservicen någonsin!
Handlade tvättmaskin av tretti.se förra året och allt gick smidigt och bra. Bra priser, snabb leverans.
Går inte att komma fram på telefon till tretti.se På grund av tekniska problem……..har vi tyvärr inte möjlighet att j´kunna hjälpa er. Stackar kunder och aktieägare i Cdon
Hej, Detta är den andra gången jag handlar produkter av tretti.se. Första gången man misslyckas kan man tycka att man haft otur. Andra gången man misslyckas- tjaa det säger sig självt att något är tokigt dåligt. Förstår inte att de blivit nominerade till årets e-handlare. Inget fel på deras sajt men service och leverans är de totalt kassa på!! när de gäller sedan att få upprättelse eller hjälp för att ordna med deras missar så är det någon stackare bakom luren som inte har något mandat att göra något mer än att läsa innantill...
Helt kass! Köp inget av Tretti.se om du inte är beredd på att köpa en ny om den gammla skulle gå sönder. Dom kategoriskt vägrar att hjälpa dig, oavsett hur självklart och uppenbart det är att du har rätt. Tretti.se är nog det enda företag som kan ta upp kampen men Försäkringskassan när det gäller ovilja att göra rätt.
PINSAM hantering när fel uppkommer. Man kan inte tro att företag helt utan servicekänsla fortfarande finns kvar år 2013 i Sverige! Jag köpte en Canon digitalkamera som skulle vara vattentät ned till 10 meter, för att kunna ta bilder på korallreven och alla fiskar när jag skulle åka med min sambo till Maldiverna för att fira min 30-årsdag. Väl på Maldiverna, vid den första snorklingen, hoppade jag i vattnet och slog på kameran. Jag hann ta ett kort sen tvärdog den. På Maldiverna finns inte direkt några butiker att köpa...
Varning för att på detta företag så jobbas det med dubbla budskap. Alltid så kan man väl lura någon. Köpte en tvättmaskin och det viktigaste var att et gick att få en försäkring som gäller mer än ett år. Den 6/11 2012 så svarar Stefan Hörlen att försäkringen kan förlängas med ett år i taget. Beställer maskinen den 18/11 och skickar ett mejl till dom att jag vill ha bekräftelse på att försäkringen kan förlängas. 19/11 så kommer ett svar från Anders Widberg att deninte går att förlänga. Då har dom snällt nog redan skickat...
Leveransen försenad med tre veckor och har inte kommit än, kundservice personal är okunnig och otrevlig, inga tydliga besked kan ges, etc. Detta var vår första och sista beställning från Tretti.se.
Tretti.se hade bra utbud, men produkten som jag skulle ha var slut visade det sig när jag skulle kontrollera orderstatus efter att beställningen var gjord. Den kom in efter ca en vecka och levererades snabbt. Däremot började problemen vid reklamation. Det verkar vara helt omöjligt att få produkten återsänd. Har ringt ett flertal gånger och bett om att få den hämtad. Nu står en stor kartong och tar upp en massa plats i bostaden. Så länge de inte hämtar varan får jag ju inte heller pengarna tillbaka. Jag avråder de som är det minsta osäkra över sitt köp att köpa från tretti.se.