Tretti
1.7 i betyg av av
63 omdömen
Tretti.se - Vitvaror och hushållsapparater på nätet! Vår affärsidé är att sälja vitvaror och hushållsapparater till lägre priser än i vanliga butiker. Vi är idag den ledande vitvaruhandlaren på nätet och tillhandahåller ett sortiment om ca 6000 produkter
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag63 omdömen om Tretti
-
skrev om Tretti AB
Kan tyvärr inte känna mig nöjd med servicen.
-
-
skrev om Tretti AB
Woww tretti.se ett riktigt skit bolag som ägs av Whiteaway Ab.
Läste inte noggrant om detta internet bolag varken recension eller varningar smart som heter .se och döljer sig på nätet for den ovane. som går under konsumenttjänstelagen och kan friskriva i stort sätt allt juridiskt ansvar mot konsument. Så se upp med hur snabbt behöver eller om problem uppstår med varan eller embalage. Personal som är mer omänskligt lobotomerade och icke medgörliga om så bolaget förlorar 1kr. Vinst eller skylldigsjälv principen.
Stor varning för trettio.se min skyldighet som medborgare…. -
skrev om Tretti AB
Incompetent, lazy and rude customer service!!! Ordered washing machine and a dryer, waited over 3 weeks for delivery date and told delivery could be any time between 07:00 & 18:00. On the delivery day I waited in all day and of course they never turned up, I called customer service to see what happened, they said they would contact delivery company and get back to me. Multiple phone calls later from me to tretti customer service over several days as they never got back to me and never sent any updates. The rude lady I spoke to kept telling me we've contacted delivery company and when we hear you'll hear - nothing they can do so stop calling. By this point I no longer have the old machines and 1 week to Christmas, so getting super stressed. I get impatient as I can't understand how they haven't got a quick answer and ask, how have you contacted them?, did you phone the delivery company and speak to them? No, we don't do that she says. Very annoyed now I ask if I can get the number so I can phone, no they only have internal numbers she says. I end up googling the delivery company finding out the number and rebooking the delivery myself, was a 2 min job that could have been sorted days ago. Worst thing was the delivery company was waiting for Tretti to contact them, to book a delivery day, so if I never phoned, nothing would have happened and I would never have heard anything. I Still haven't got the machines so fingers crossed they actually turn up one day. I can't remember worse service and the lady I spoke to was so rude, arrogant, and was either too lazy or incompetent to pick up the phone and sort their mistake. No apology or empathy, I'm pretty sure this is common for them and a fair representation of the company's attitude to all issues so don't shop here !!!!!!
-
-
skrev om Tretti AB
Torktumlaren var transportskadad men enligt kundtjänst fick vi skylla oss själva som inte anmält detta på en gång. Vi anmälde så fort vi upptäckte det men paketet hade stått i hallen ett tag i väntan på en badrumsrenovering som drog ut på tiden.
Detta var ett par år sedan, lärdomen är att alltid anmäla minsta lilla skada på förpackningen och att aldrig mer handla hos tretti.
Torktumlaren fick åka direkt till tippen. -
skrev om Tretti AB
Sammanfattningsvis: Lita inte på information om leveranstider. ”Preliminärt” är enligt Tretti en fullständig friskrivning avseende leveranstiden och den kan bli 10 ggr längre.
Installation betyder endast att de sätter i elkontakten i eluttaget (för ca 1000kr). Omhängning av en dörr är för komplicerat för dem.
Beställde på deras hemsida två produkter som preliminärt skulle levereras inom 10 -14 dagar. Valde en av produkterna specifikt för att den produkt jag först var intresserad skulle komma in till deras lager först två månader senare vilket är betydligt längre fram i tiden än 10-14 dagar preliminärt tänkte jag. Preliminärt 10-14 dagar är ju i vart fall inte två månader snarar ytterligare ett par dagar eller som längst en vecka det är 50% längre än de angivit.
En av produkterna var en kyl/frys som jag i samband med att jag beställd installation angav att jag ville att de skulle hänga om dörren, vilket enligt informationen på deras hemsida ska vara möjligt.
Kort efter min beställning ringer Tretti upp för att informera att man inte kan får dörren omhängd vid deras installation.
Så det enda de gör är tydligen att sätta in en elkontakt i ett eluttag. Känns inte som en installation men det är tydligen allt de gör för ca 1000 kr.
Vidare tar den anställde i förbifarten upp att de troligen inte kommer leverera produkterna in om 10-14 dagar. De vet inte när de kommer få in produkterna och de kan inte ens svara på när de kommer få information om när de kommer få produkterna från sina leverantörer. Skrattretande att det är bättre att köpa en produkt som enligt informationen inte kommer in till lagret förrän 2 månader senare än en produkt de anger ska levereras ”preliminärt” inom 10-14 dagar.
Sjukt dålig kundservice som inte alls förstod att man vid en installation förväntar sig mer än att en elkontakt sätts i ett eluttag. Vidare tycker de att ”preliminärt” friskriver dem från allt ansvar avseende tiden om 10-14 dagar vilket också är helt absurt.
Deras förslag på lösning var att jag skulle ta andra produkter som de hade inne i lager vilka jag vet att de har bättre marginaler på. På en direkt fråga ville den anställde först inte kännas vid att de har bättre marginaler på dessa produkter men när jag förklarade varför jag visste det så svarade han svamlande att de har det på vissa produkter. -
-
skrev om Tretti AB
Beställde en ugn 28 maj och har fortfarande inte fått hem ugnen. Har ringt dem två gånger och varje gång säger de att de genast kommer att kontakta oss om leverans men det gör de aldrig. Mycket dåligt och oseriöst företag. UNDVIK!!!
-
skrev om Tretti AB
Känner mig så grundlurad i detta köpet. Önskar jag kunde lämna 5 stjärnor MEN med ett minus framför.
I slutet på förra året köper en inbyggnadsugn från Electrolux. Priset var nedsatt från 11.000 till typ 7000 under black Friday. Leveransen var bokad till någon av första dagarna på det nya året.
Vad som händer sedan är att två veckor efter köpet kontaktas jag av kundtjänst, de säger att leveranstiden är något lång på dessa varor och erbjuder mig ersättningsvaror som de lyckats förhandla fram ett kanonpris på.
Försäljaren förklarar att det är av ett varumärke som jag aldrig hört talas om Blomberg man hävdar att det tillverkas av det kända företaget som även står bakom Grundig som enligt säljaren är ett tyskt lyxmärke som säljer kvalitetsprodukter.… priset på ugnen vi erbjuds är 7.000 och är sänkt från 14.500. Vem vill inte göra en bra affär så jag lät mig lockas utan att ha gjort egen efterforskning först.
Vi får hem ugnen, installerar den och redan från start så upplever vi massa svårigheter i användandet. Symbolerna i touchdisplayen är knappt synliga bakom det speglande glaset bland alla reflexer från lamporna i köket. Pipet när ugnen kommer upp i temperatur eller är klar hörs knappt annat än om det är helt tyst i köket (går inte lyssna på musik medan man lagar mat), bruksanvisningen är knappt läsbar (liten grå text på gulaktigt tidningspapper) som dessutom inte blir bättre av att den verkar vara maskinöversatt och innehållande direkta fel. Bruksanvisningen skulle man kunna stå ut med men även användbarheten är under all kritik. Om man tillagar med termometer och har ställt in köttets måltemperatur så kan man inte justera ugnens gradtal annat än att starta om temperaturinställningen och då måste luckan öppnas och temperatursensorn kopplas loss (i en varm ugn). Temperaturindikeringen blinkar mest hela tiden så antingen kommer ugnen inte upp i temperatur eller så är det något annat fel.
Ugnen har ett användargränssnitt som verkar vara konstruerat av en praktikant och inte av ett tyskt lyxmärke.
Så här i efterhand är det inte svårt att på internet hitta klagomål på att tretti har försökt ersätta varor med ”lång leveranstid” tidigare. Jag hittade i princip samma exempel som mitt dokumenterat för 2 år sen. Vad tretti gör med Blomberg produkterna är prissätta ugnen till 15.000 (den kostar så mycket på tretti hemsidan idag) och sedan prångla ut den för 7.000 när den i realiteten kanske är värd 3.000. Märket är så litet att det är svårt att få någon prisstatistik över längre tid och av andra leverantörer. Oseriöst.
Sen instämmer jag i andra omdömen som klagar på tretti.se kundtjänst. Nu när jag försöker använda min ångerrätten så tar det 3-4 dagar mellan varje svar. Första reaktionen från tretti är att jag dröjt för länge med att ångra köpet men det är en annan lång historia där jag har en annan uppfattning. Det återstår att se hur detta slutar. Tack och lov har jag ännu inte betalt fakturan. -
skrev om Tretti AB
Kommer aldrig handla igen hos tretti.se
Jag har handlat hos tretti.se 2 gånger och båda gånger har strulat. Första gången var för flera år sedan köpte då en tvättmaskin som var slut i lager och skulle levereras senare. Jag var 3 (!!!) gånger tvungen att kontakta tretti.se för att undra vad som hänt efter det datum som utlovats gången innan att leverans skulle ske. Vid leveransen kom tvättmaskinen efter tidsintervallet som informerats. Dessutom lades en extra avgift på för att koppla ur gamla maskinen (man tycker det borde ingått i installation samt bortforsling av gamla) som inte framgått innan att jag skulle betala. Jag fick "kräva" själv att åtminstonde denna avgift skulle bjudas på för allt krångel.
Andra gången var för ca 1 månad sedan då jag köpte en robotdammsugare som inte funkade som den skulle och ville skicka tillbaka den för service, retur eller liknande och till slut fick jag förvisso tillbaka pengarna och kunde skicka i retur men det var efter att ha tjatat och varit i kontakt med de flera gånger. Jag använde deras reklamationsformulär där serienummer på produkten krävdes att det skulle fyllas i vilket jag gjorde och det stod att man skulle få svar inom 24t. De efterfrågade serienumret och ett annat nummer (som inte ens fanns på produkten) vid upprepade tillfällen även fast jag skickat det och det tog mellan 3 dagar upp till veckan att få svar från de varje gång. Jag tror att när ingenting strular så är tretti.se snabba och bra men om man behöver ha med deras kundtjänst att göra så blir upplevelsen väldigt negativ... -
skrev om Tretti AB
Ingenting kom! Beställde 4 st köksmaskiner i god tid för att få varorna till Åre 7/12. Fick bekräftelse att dom skulle komma enligt bokningen. 3/12 flyttar plötsligt tretti fram leveransen en vecka. Jag ringer och säger att det inte går och dom lovar då att hålla fast vid 7/12. Enligt spårningsnummer så flyttas ändå leveransen fram. Vi ringer och mejlar många gånger och blir lovade leverans till den 7e. Sista mejlet är daterat 6/12 från tretti och att leverans ska ske dagen efter. Ingenting kommer! Uppenbarligen ljuger man oss rakt i ansiktet. Vi fick åka åtskilliga mil för att köpa vitvaror. Det är lustigt att på hemsidan kan man boka expressutkörning. Hur ska tretti klara av det? Kommer dessvärre inte beställa något mer från detta företag då dom inte går att lite på.
-
skrev om Tretti AB
Nu undrar jag hur lång tid jag ska behöva vänta på återbetalning för en vara jag inte ens tagit emot? Som ni dessutom skriftligen lovat full återbetalning för. Det är inte okej att er speditör, uppenbarligen inte något att lita på, inte kan informera er om att de inte levererat till mig. Jag förväntar mig betalning kommande vecka, får jag inte det så kommer jag att polisanmäla detta som bedrägeri. Ni kan ju inte behålla mina pengar.
Usch, det grämer mig att jag inte kollade upp er noggrannare innan jag betalade pengar till er. -
skrev om Tretti AB
Jag har beställt en tvättmaskin den 9 september har fått leveransdatum 2 ggr utan att de kom.
Fick båda dagarna vara hemma mellan 7-18. INGEN HÖRDE AV SIG OM ATT DE INTE SKULLE KOMMA.
När man försöker prata med dem så svamlar de bara och blir irriterade.
Har bett att få prata med någon som har befogenheter, men det får jag inte....
Uruselt sett de bemöter sina kunder.
Har även mailat dem, då får man ett automatiskt svarsmeddelande där de ber om ursäkt för nu i sommartider kan det vara lite längre svarstider.... det är den 26 september!!!!! -
skrev om Tretti AB
Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som visade sig läcka som ett såll - vattnet från behållaren rann direkt rakt igenom maskinen och ut på köksbänken. Det kan man ju tycka är ett ganska glasklart fel - men nejdå: det tog två veckor innan Tretti.se kunde bestämma sig för att jag skulle få en ny, sedan en vecka innan den kom, så jag fick vara utan kaffebryggare tre veckor längre än det borde ha tagit. Till råga på allt överlämnar de sedan åt mig att skrota den trasiga maskinen - det är alltså jag som ska ta mig till en återvinningscentral. Fullständigt oacceptabelt alltihop. Definitivt sista gången jag handlar av dem.
-
skrev om Tretti AB
Levererade en diskmaskin som skulle passa i vårt ikea kök, men det gjorde sen inte!
Vi hämtning av felaktig vara kom de inte på utsatt dag! Det hände.tre gånger.
Handla inte av tretti!!!! -
skrev om Tretti AB
Liknande erfarenhet som många andra som skrivit omdömen, en torktumlare som levererades trasig. Sen börjar problemen, följer inte konsumentköpslagen, hävdar "vi vet ju inte vad som hänt" när lagen säger att det är säljande företag som har bevisbördan att bevisa att att produkten inte var trasig vid leverans. Lämpar sen över ansvaret på konsument att kontakta och boka reparation med tillverkaren av produkt, också det ett brott mot konsumentköpslagen. Kort gott, detta är ett svinaktigt företag som inte följer Svenska lagar och därmed inte ska få verka i Sverige. Köp ingenting från Tretti så kanske vi slipper detta företag i framtiden.
-
skrev om Tretti AB
Köpte en kyl och frys nyligen i matchande serier.
Kort därefter ringer Tretti upp och säger att det finns en leveransförsening på ett av skåpen, dom erbjuder då likvärdiga skåp för samma pengar.
Jag ber om att få återkomma imorgon och att dom ska hålla på leveransen av kylen (som beställdes från Whiteaway vilket är samma sak typ) och det var inga problem.
Dagen efter bestämmer jag mig för att annullera ordern då jag hittat de skåpen jag faktiskt ville ha hos en annan leverantör.
Då ändras attityden helt plötsligt och ena skåpet har blivit skickat och jag måste då betala returfrakt på minst 499 kr.
Jag ber om att få tala med samma person som jag gjorde igår, han säger att det blivit skickat pga att det är beställt från Whiteaway och inte Tretti, trots att han dagen innan sa att det var inga problem då det är samma bolag och samma lager.
Han slussar mig sedan till leveransavdelningen på whiteaway, (som för övrigt säger "Tretti" när dom svarar i luren). Därefter blir jag återigen tillbakaslussad till personen jag pratade med från första början.
Jag spårar godset på Bring och där står det att det inte är upphämtat ännu, trots att en på Tretti säger att det hämtades igår och en säger att det hämtades idag.
Detta är 3e gången jag handlar på Tretti/Whiteaway, och helt osannolikt så har det strulat varenda gång med antingen reklamation eller annat.
Jag förstår att det kan bli problem när det är olika ordrar, men säg då inte till mig att allt pausas i väntan på mitt beslut när så inte är fallet!
Äckligt oproffsigt.
Tips till alla där ute, betala några extra 100-lappar och få riktig service och slipp irritationer och vansinnesutbrott! -
skrev om Tretti AB
Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april.
Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april.
I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 april.
I orderbekräftelse utskickad den 31 mars framgår den 29 april på inte mindre än fyra olika ställen.
Tre dagar före utlovad leverans kommer ett automatgenererat meddelande om att min leverans är försenad, utan angivande av någon ny dag för leverans eller nummer till någon ansvarig.
Vid kontakt med kundtjänst menade att man skickat ut tydlig information om förseningen redan den 31 mars; dock att den orderbekräftelse som Tretti menar att man skickat ut den 31 mars som information är daterad den 26 april, d.v.s. samma dag som min kontakt med kundtjänst, och såg inte alls ut som den orderbekräftelse som faktiskt skickades ut den 31 mars.
Jag förstår att det inträffar fel och misstag, vilket jag också var tydlig med att påtala för kundtjänst, jag förväntar mig dock att en seriös aktör i sådana fall äger situationen, konstaterar att man har brustit och att kommunikationen har varit otydlig och att det därför har skett ett missförstånd samt ger en uppriktig ursäkt.
Tretti valde istället att säga att allt är mitt fel, att de har gjort allt dem har kunnat för att redan den 31 mars tydligt informera om att det skulle bli en försening och dessutom ljuga om vilka handlingar som har skickats ut genom att påstå att man redan den 31 mars skickat handlingar daterade den 26 april.
Ibland händer saker som gör att det inte blir som planerat, det tror jag gäller var man än handlar. Skillnaden mellan en bra handlare och en dålig handlare, enligt mig, är hur man hanterar dessa situationer. Att äga det inträffade och be om ursäkt för bristande och otydlig kommunikation hade inte kostat en enda krona. En sådan handlare återkommer jag gärna till.
Att som Tretti istället vägra ta ansvar för att man missat att kommunicera en försening som man bevisligen känt till i nästan en månad och dessutom, till råga på allt, försöka ljuga om vilken information som har skickats ut gör Tretti till en handlare som jag aktivt kommer avråda alla i min närhet, till och med min värsta fiende, från att någonsin ens överväga att handla ifrån.
UPPDATERING: Har precis fått information från en annan handlare att Tretti inte bara ljuger om vilken information som har skickats ut, utan även om anledningen till förseningen. Enligt Tretti beror förseningen på tillverkaren som inte har spisen i lager, men enligt information från en annan handlare som kontaktade tillverkaren direkt står det inte mindre än NIO(!) spisar av den modell som jag beställt hos tillverkaren, redo för omgående leverans. När jag lämnar denna information till Tretti svarar kundtjänst avfärdande att "jag har svårt att se att den informationen stämmer.".
UPPDATERING 2: 20 timmar efter att JAG informerat Tretti att spisen finns i lager hos deras leverantör får jag besked från Tretti att spisen nu packas av leverantören. Ingen ursäkt eller förklaring till varför jag fått ett felaktigt besked. Trots att man gång på gång understryker att mitt ärende är oerhört prioriterat och att man gör allt man kan för att hjälpa mig och minimera tiden jag står utan spis ger man besked om att frakten kommer ta 12-15 dagar, minst. Jag har av en annan handlare fått besked om att denne kan leverera spisen inom 3-5 dagar och då är mitt ärende där inte ens prioriterat - tyvärr har jag varit dum nog att handla av Tretti istället, en dyrköpt läxa som jag aldrig gör om igen! -
skrev om Tretti AB
Mikrovågsugn köptes in på Black Friday (2020) med någon veckas leveranstid.
I förra veckan (V8-2021)fick vi den efter att leveranstider skjutits upp ett antal gånger.
Sorglig hantering Ingen jag tänker handla ifrån i framtiden. -
skrev om Tretti AB
Stark avrådan! Önskar vi hade läst omdömen. Även vi köpte en produkt som gick sönder efter en månad- en produkt som rekommenderades istället för ursprunglig vara. Helt ointresserade att gottgöra med snabbt utbyte och övertagande av service/garantiärende. Helt ointresserade av nöjda kunder när man sålt usla produkter.
-
skrev om Tretti AB
Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har fått är mycket luddiga och jag bollas runt mellan olika personer. Dessutom så var kundservice rent ut sagt otrevliga.
-
skrev om Tretti AB
Sveriges sämsta nätvaru-handel för konsument tog mig timmar att rodda och styra upp med att få en ny torktumlare (6veckor)då det levererades en söndrig maskin till mig fick styra allt själv och kontakten med återförsäljare och tekniker tretti la allt ansvar på kunden själva gjorde inte ett skit. mycket oseriöst företag!!
-
skrev om Tretti AB
SNABB & KORREKT ORDERBEHANDLING. LÅG & KONKURRENSKRAFTIG PRISBILD. POSITIV KÖPUPPLEVELSE KORT SAGT ! REKOMMENDERAS !
Bo Elmstedt
Täby -
skrev om Tretti AB
Köpte vitvaror för över 60000kr och sedan funkade inte siemens svindyra spishäll på alla plattor och jag fick bära som svar av servicetekniker att det inte var något fel den funkar som den ska men inte med alla kastruller om storleken inte är perfekt så är det bara. Konstigt att ikeas hällar inte har samma problem liksom hos grannens häll med mina kastruller
-
skrev om Tretti AB
Vill varna för Tretti.se och önskar jag hade gjort bättre bakgrundskontroll själv innan köp då nätet översvämmas av besvikna kunder (googla och se själva).
Det här är ett företag som systematiskt gömmer sig bakom en bibel av villkor. De har en så lång kravlista med villkor när du anlitar dom så det fattas bara att du måste rulla ut röda mattan och brygga en kopp kaffe också för att de ska gå med på att göra sitt jobb. Vill du slippa huvudvärk och bekymmer, välj ett annat företag! Om något går fel här kan du inte räkna med hjälp.
Kundservice är oprofessionella, omedgörliga och mycket otrevliga. Det här är absolut inget företag som har som syfte att göra det lilla extra för att tillmötesgå kunden, utan de hänvisar kallt till sin löjligt långa lista av villkor. Om de inte tycker att en kontakt sitter rätt så stjäl de dina pengar och vägrar återbetala. Dvs, de behåller pengar trots att de inte gjort jobbet. Hur sjukt är inte det!
Ska du beställa deras tjänster, anlita en jurist som kan gå igenom alla krav först. Det är mitt råd. Ännu bättre, Skippa Tretti.se helt och hållet och vänd dig till något företag som bryr sig om sina kunder. Det är chockerande hur ett så uselt företag kan fortsätta existera efter alla dessa år. Jag har beställt en tjänst, betalat för den, men de vägrar göra jobbet eller ens återbetala. Jag kan inget annat än att betrakta Tretti som bedragare. Har lyft ärendet till ARN och överväger att dra företaget inför rätta av ren princip. Lyssna inte på deras ursäkter här. De stal mina pengar, punkt slut.Hej Daniel!
Tretti AB
Jag beklagar att du känner dig missnöjd.
Vi på Tretti kan se att du har fått information om din fråga kring installation och leverans som du ställde innan beställningen gick iväg.
Vi har skickat ett specifikt mejl till dig med vilken underrubrik i våra villkor som du specifikt hittar vad som krävs av dig som kund att fixa innan installatören kommer ut till dig, detta som hjälp då vi har mycket information kring våra köpvillkor.
Min kollega har mejlat detta specifikt till dig gällande installation.
"Här kommer vad som krävs av dig och vad installatören inte får göra gällande installation.
Detta är en liten del du godkänt vid köp, gällande våra köpvillkor.
https://www.tretti.se/terms#/ - läs fliken: Leverans med uppbärning och installation"
Under fliken som är länkad till dig så framgår det att installation på diskmaskin inte går att utföra ifall eluttaget finns direkt bakom diskmaskinen.
Installation på diskmaskin med eluttag bakom diskmaskin får enligt el-säkerhetsverket INTE utföras.
Jag förstår att det kan kännas tråkigt för dig att vi inte kan göra en återbetalning, men då vi har varit väldigt informativa i våra mejl om vart du kan läsa detta så är det upp till dig som kund att det är förberett för installationen.
Jag kan inte se på något sätt att vi har varit otrevliga i vår kommunikation med dig, du får gärna läsa igenom dialogen igen nu när kontakten är avslutad, för ny reflektion. Jag kan se att handläggaren hållit god ton, beklagat, visat förståelse och önskat dig en trevlig dag trots vad som skrivits och riktats personligt mot henne från ditt håll. Givetvis tar vi hand om våra kunder, besvarar alla eventuella frågor och gör vårt bästa för att ge bra service, men vi kan inte ersätta denna kostnad av de förklarliga skäl vi tidigare diskuterat. Installatören gör ett jobb och tar betalt, tjänsten har inte kunnat utföras men de har bokat upp tid för dig samt varit ute hos dig då dem trott att de kan utföra ett jobb. Då felet låg i att du inte följt de förberedelser som behöver göras innan en installation så debiterar installatören fullt belopp.
Du kan läsa om återbetalningar här: https://www.tretti.se/leveransinformation/
under fliken: Villkor för ”Leverans med uppbärning och installation”
Med vänlig hälsning, Tretti.se -
skrev om Tretti AB
Fullständigt värdelösa!
Tvättmaskinen jag beställde hade fel mått och kundservice (när man väl kommer fram efter 30 minuter) är otrevliga och inkompetenta. Undvik Tretti.se. -
skrev om Tretti AB
Trevliga och intresserade, men totalt okunniga säljare. När de säljer integrerade diskmaskiner borde de naturligtvis tala om ifall dessa fungerar med delade fronter. Har sedan ett halvår ett kök som jag renoverat för 200tkr med en ”naken diskmaskin”!!!. De erbjöd efter mycket bråk att jag skulle få lämna tillbaka den (365 dagars öppet köp verkar inte stämma) men det blir så dyrt att jag lika gärna kan sälja/slänga den.
Undvik att handla här!! -
skrev om Tretti AB
Rena skräpet till företag! Frysen jag beställde visade sig inte finnas och den de skickar istället visar sig vara skadad i transporten. Företaget i sig vill inte visa någon som helst intresse för att lösa problemet. Avråder alla till att handla hos dessa!
-
skrev om Tretti AB
Jag vill verkligen varna er för att köpa vitvaror från Tretti.se
Jag beställde en diskmaskin med installation från Tritti.se och nu kräver Tretti.se att vi betalar 1099 kr för tilläggstjänster som dem INTE utfört.
Vi hade ingått avtal med Tretti.se om två tilläggstjänster för en kostnad av 1898 kr: ”Leverans med uppbärning och installation” (1599 kr, egentligen utlovar dem gratis hemleverans av vitvaror, så hemleverans är egentligen inte en del av tilläggstjänsten) och ”Miljövänlig bortforsling av gammal produkt” (299 kr), två avtal som Tretti.se vägrat fullfölja. (Kostnaderna för dessa tjänster varierar beroende på var i landet man bor.)
Onsdagen den 24/4 2019 kom installatörerna (från Tretti.se) och dem vägrade utföra installationen av diskmaskinen för att dem påstod att det inte gick att stänga av vattentillförseln då ballofixen i köket visade sig vara trasig. Eftersom vi bor i villa påtalade jag att det gick att stänga av all vattentillförsel till hela huset på huvudkranen, men trots det vägrade dem att utföra installationen av diskmaskinen.
Installatörerna uppmanade mig att kontakta en rörmokare och därefter ringa tillbaka till Tretti.se för att boka in dem på nytt för ytterligare en extra kostnad på 399 kr.
Jag kontaktade en rörmokare som bekräftade precis samma sak som jag sagt till installatörerna, att det bara var att stänga av vattnet på huvudkranen och därefter installera diskmaskinen och rörmokaren hjälpte oss som tur var med installeringen av diskmaskinen.
Trots att Tretti.se inte fullföljt någon av tilläggstjänsterna och deras installatörer inte utfört sitt jobb kräver Tretti.se att vi betalar 1099 kr (enbart för att de bar in diskmaskinen tre meter in i huset).
Fler problem: Trettis installatörer hade inget trevligt bemötande, hejade knappt, verkade sura och stressade och stökade dessutom ned hemma hos oss.
Det var också oerhört bökigt att avtala en dag med installatörerna när leverans och installation av diskmaskinen skulle ske. Installatörerna ansåg att dem (när andan föll på) skulle ringa en dag innan och meddela att dem kommer dagen efter och att vi då skulle infinna oss hemma hela den dagen mellan 8-16. När vi till slut lyckats boka in en dag för leverans och installation, så försökte dem trots det leverera och installera leveransen en dag innan (men vi var inte hemma då). -
skrev om Tretti AB
Begriper inte dessa negativa recensioner. Väntetiden när jag ringer har aldrig varit längre än två minuter. Mycket vänligt bemötande.
Leverans i tid och trots att vi inte var hemma när de kom så återkom de två timmar senare och hjälpte till att bära in torktumlaren trots att vi inte beställt det. Jag är väldigt nöjd. -
skrev om Tretti AB
Skulle returnera ett paket som väger 18.5 kg.
Skulle kosta 49 kr enligt deras köpevillkor.
Kräver mig på 499 kr, och säger att den måste fraktas med Bring, för den är för ömtålig.
Men köpevillkor är köpevillkor, ska inte kosta mig mer än 49 om den inte väger mer än 20 kg.
Tretti skiter i köpevillkoren och de erkände själva. -
skrev om Tretti AB
Har idag fått min Pan Gourmet levererad. Snacka om överraskning när man vill ha 6995 för Pan gourmet Original men sedan vill man ha betalt en andra gång för själv pannan som ingår i paketet á 2195kr.
Faller inte hela idén med Paketpris då?
//Oskar -
skrev om Tretti AB
FETVARNING FÖR TRETTI.SE. Beställde tvättmaskin med installation – givetvis för att få en bekymmersfri leverans. När killarna från underleverantören Bring levererar maskinen säger de att kopplingen till vattnet är 17 mm, inte 21 mm som tydligen är standard. Jag ska köpa rätt koppling och kontakta dem. Trots att jag betalat 495 kr för installation förväntas jag alltså leka detektiv och hitta rätt koppling.
Inser snabbt att det blir inte lätt, att hitta 17 mm-kopplingar på nätet verkar kört. Kontaktar Bring som backar ännu mer – då det inte finns separat ballofix till tvättmaskinen gör de inte installationen. En snäsig farbror säger att jag ska kontakta rörfirma.
Ringer tretti.se. Efter över en halvtimme i deras telefonkö hamnar jag hos en support som har absolut noll koll. Får till slut beskedet att tretti.se behåller (!) mina 495 kronor, eftersom installatörerna åkt hem till mig och det kostar pengar. Trots att samma killar som bar upp maskinen också skulle installera den.
Slutsats: Jag ska som vanlig kund alltså ha koll på både anslutningarnas dimension och om det finns separat ballofix till tvättmaskinen. Hade jag den kollen skulle jag gjort installationen själv.
Kommer aldrig mer att köpa en pryl från bluffbolaget tretti.se. Gör inte det ni heller. -
skrev om Tretti AB
Jag vill å det bestämdaste kraftigt avråda alla konsumenter från att handla och göra affärer med tretti.se. De har satt i system att mörka och lura kunder, i synnerhet när det gäller leveranstider. Jag har beställt och betalat för ett frysskåp (tyvärr gjorde jag detta innan jag hade läst här om alla dåliga omdöme som kunder i allmänhet har om tretti.se), frysskåpet skulle levereras inom 7-10 dagar. Efter många turer fram och tillbaka med förseningar av leveransen kommer jag nu att få vänta i en månad på frysskåpet! Jag har än inte fått den vara jag har köpt och betalat för.
Tretti.se är ett oseriöst företag, en internet-bluff! -
skrev om Tretti AB
Jag skulle kraftigt avråda alla från att handla på tretti.se. Jag har faktiskt aldrig varit med om så dålig service.
Vi beställde ett kylskåp i augusti, komplett med leverans och installation. När leveransen kom första gången konstaterade budkillarna att hissen var för lite, (vilket vi informerat om), och åkte därifrån med kylskåpet.
Vi ringde tretti igen, förklarade vad som hänt och de lovade att skicka om, och att det skulle gå bra trots avsaknad av stor hiss. Vi undrade om det var möjligt att ta loss dörrarna på kylskåpet också för att få in det i köket, vilket inte skulle vara något som helst problem. Vi har flera gånger mätt ordentligt och sett att det går att få in kylen.
Gången därpå fick vi helt enkelt ett samtal samma dag som leveransen skulle komma om att det inte skulle bli nåt kylskåp idag. Kul!
Fler samtal, fler försäkringar om att det skulle lösas. Vid det här laget har vi lagt rätt mycket tid på en produkt vi bara sett skymta förbi på gatan och sen köras bort igen, men nu fick vi i alla fall lovat att få installation och leverans kostnadsfritt, och att det skulle gå bra att ta loss dörrarna.
Nästa försök till leverans kom imorse. Tömde kyl och frys för tredje gången. Fick besök av en arg budkille som inte verkade ha fått någon som helst information av tretti om vad de skulle göra. Han konstaterade irriterat att han skulle behöva ta loss dörrarna, ("Hur tror du annars att jag ska få ut den?") Jag bad honom ringa tretti, som flera gånger garanterat att detta inte var något problem, (budkillen: "Sånt kan ta flera timmar!"), men efter att ha tagit några bilder med sin telefon och ringt ett hetsigt samtal till sin chef åkte de helt enkelt därifrån med kylskåpet igen.
Kylskåpet beställdes alltså i augusti. Snart är det november. En del av mig vill bara strunta i det här nu och häva köpet, men vi vill såklart ha produkten. Ska även kolla upp om det går att anmäla tretti till t ex Allmänna Reklamationsnämnden eller dylikt och få kompensation för de arbetsdagar vi fått lägga på detta. Alla tips välkomna, jag är rätt arg just nu. -
skrev om Tretti AB
Håller fullständigt med Johanna W
Omöjliga att komma i kontakt med kommer aldrig att handla hos dom igen!
Det är en gåta att CD:on kan ha dom som sammarbetspartner. För CDon är ju ett föredöme när det gäller kundkontakt! -
skrev om Tretti AB
Varning för Tretti.se!!! Obefintlig kundservice som är öppen 9-12. Svarar ej på mail. Deras recensioner på pricerunner och prisjakt och påstådda "bästa näthandlare" år efter år i rad måste vara bluff! Jämför recensioner på trustpilot, rejta och reco med pricerunner så kommer du se oändlig skillnad...
-
skrev om Tretti AB
Beställde lite bestick och en knivslip kan inte annat än vara nöjd. Bra emballage och innehåll var som förväntat. Snabb leverans.
-
skrev om Tretti AB
Kan inte rekommendera Tretti.se. Tre veckors försenad leverans av diskmaskin. Två dagar efter att den installerats av tretti börjar ett rör läcka under diskhon vilket gör att man inte kan använda vattnet i köket. Ringer dem tidigt på fredagen och påtalar detta och de lovar att installatören ska höra av sig under dagen, vilket han förstås inte gör. Ringer tretti igen, och får sitta i lång telefonkö som alltid, och de säger att de inte kan åtgärda detta innan helgen eftersom de inte får tag på installatören. Så nu står vi utan vatten i köket hela helgen. Helt oseriöst företag, kommer aldrig mer köpa något från dem igen.
-
skrev om Tretti AB
Den absolut sämsta kundservice jag någonsin upplevt. Det går jättebra att handla hos dem, snabb leverans osv. MEN om varan går sönder så det helt omöjligt att ha med dem att göra. Allt tar en evighet och om man ens får svar inom rimlig tid så är svaret otrevlig och knappt relevant. Försöker man ringa så är det lååååånga väntetider eller så är numret tillfälligt ur funktion. Och ber man att få prata med någon ansvarig så går inte det heller. Så mitt råd till alla som överväger att handla från tretti.se - gör det INTE!! Sämsta kundservicen någonsin!
-
skrev om Tretti AB
Handlade tvättmaskin av tretti.se förra året och allt gick smidigt och bra. Bra priser, snabb leverans.
-
skrev om Tretti AB
Går inte att komma fram på telefon till tretti.se
På grund av tekniska problem……..har vi tyvärr inte möjlighet att j´kunna hjälpa er.
Stackar kunder och aktieägare i Cdon -
skrev om Tretti AB
Hej, Detta är den andra gången jag handlar produkter av tretti.se. Första gången man misslyckas kan man tycka att man haft otur. Andra gången man misslyckas- tjaa det säger sig självt att något är tokigt dåligt. Förstår inte att de blivit nominerade till årets e-handlare. Inget fel på deras sajt men service och leverans är de totalt kassa på!! när de gäller sedan att få upprättelse eller hjälp för att ordna med deras missar så är det någon stackare bakom luren som inte har något mandat att göra något mer än att läsa innantill på nått papper på vad som gäller och va det kan "inte göra". Jag hoppas verkligen att VD eller marknadsansvarig läser detta - för man kan inte bedriva en seriös webbhandel på detta sätt!!
-
skrev om Tretti AB
Helt kass! Köp inget av Tretti.se om du inte är beredd på att köpa en ny om den gammla skulle gå sönder. Dom kategoriskt vägrar att hjälpa dig, oavsett hur självklart och uppenbart det är att du har rätt. Tretti.se är nog det enda företag som kan ta upp kampen men Försäkringskassan när det gäller ovilja att göra rätt.
-
skrev om Tretti AB
PINSAM hantering när fel uppkommer. Man kan inte tro att företag helt utan servicekänsla fortfarande finns kvar år 2013 i Sverige!
Jag köpte en Canon digitalkamera som skulle vara vattentät ned till 10 meter, för att kunna ta bilder på korallreven och alla fiskar när jag skulle åka med min sambo till Maldiverna för att fira min 30-årsdag.
Väl på Maldiverna, vid den första snorklingen, hoppade jag i vattnet och slog på kameran. Jag hann ta ett kort sen tvärdog den. På Maldiverna finns inte direkt några butiker att köpa ersättningskamera för så det blev inga mer bilder.
Detta är dock inte Tretti's fel utan Canon's, MEN hanteringen av reklamationen/hävningen av köpet har varit totalt katastrofal från Tretti's sida. Dels är dom sega på att svara och dom är väldigt otrevliga och inte tillmötesgående alls. Jag tänker spontant på hur det måste ha gått till i Östtyskland och Soviet när det begav sig.
Jag klargjorde tydligt under vilka omständigheter jag hade rätt till hävning av köpet enligt konsumentköplagen, då kameran var köpt just för denna resa, men det är som om de inte vill lyssna på det örat utan bara bitchar emot.
Kameran borde ha kommit tillbaka till Tretti för 6 dagar sedan och dom har fortfarande inte hört av sig och mina pengar är inte återbetalda.
Mailade även complaints@tretti.se för över en vecka sedan och påtalade bristerna i hanteringen av mitt ärende (dom hänvisar till just den mailadressen vid sådana här problem med kundtjänst), men dom har inte heller svarat.
Med juridikstudier i mitt bagage anser jag mig dock inte ha några problem med att dra Tretti till Tingsrätten för att dom ska göra rätt för sig, men långt ifrån alla känner nog att dom har den möjligheten.
Min rekommendation; Köp din vara hos något företag som inte kommer försöka blåsa dig om något går fel. -
skrev om Tretti
Varning för att på detta företag så jobbas det med dubbla budskap.
Alltid så kan man väl lura någon.
Köpte en tvättmaskin och det viktigaste var att et gick att få en försäkring som gäller mer än ett år.
Den 6/11 2012 så svarar Stefan Hörlen att försäkringen kan förlängas med ett år i taget.
Beställer maskinen den 18/11 och skickar ett mejl till dom att jag vill ha bekräftelse på att försäkringen kan förlängas.
19/11 så kommer ett svar från Anders Widberg att deninte går att förlänga.
Då har dom snällt nog redan skickat maskinen.
Säger upp köpet men måste enligt dom betala returfrakten själv.
Kontaktar senare under dagen Solid som har hand om försäkringarna och får efter många om och men reda på att försäkringen kan förlängas med ett år i taget,
Så dags då.
Hur Tretti.se kan ha så dålig koll på vad som gäller är skrämmande.
Att dom sen inte vill stå för denna kostnad som jag nu fick är ju bara för jävla skitsnålt.
Köpte nu på Electroworld betydligt billigare och med förlängningsbar försäkring, klart bra företag.
Borde ha noll i betyg men det får väl bli en sur etta då, undvik om möjligt. -
skrev om Tretti AB
Leveransen försenad med tre veckor och har inte kommit än, kundservice personal är okunnig och otrevlig, inga tydliga besked kan ges, etc. Detta var vår första och sista beställning från Tretti.se.
-
skrev om Tretti AB
Tretti.se hade bra utbud, men produkten som jag skulle ha var slut visade det sig när jag skulle kontrollera orderstatus efter att beställningen var gjord. Den kom in efter ca en vecka och levererades snabbt. Däremot började problemen vid reklamation. Det verkar vara helt omöjligt att få produkten återsänd. Har ringt ett flertal gånger och bett om att få den hämtad. Nu står en stor kartong och tar upp en massa plats i bostaden. Så länge de inte hämtar varan får jag ju inte heller pengarna tillbaka. Jag avråder de som är det minsta osäkra över sitt köp att köpa från tretti.se.
-
skrev om Tretti AB
Bra priser, snabb leverans men när det blir fel på en produkt blir det lite för struligt. Bättring!
-
skrev om Tretti AB
Blandade erfarenheter kring Trett.se här på Reco. Själv köpte jag tvättpelare och hade kontakt med dem både via kundservice och twitter. Kan inte säga annat än att jag blivit bemött på ett bra sätt och de problem jag hade löste de. Nu väntar jag på en liten återbetalning och hoppas på att det ska gå smidigt. Kommer säkert handla där igen.
-
skrev om Tretti AB
Vi har bl a handlat induktionshäll, inbyggnadsugn och diskmaskin från tretti.se. För det första så har de relativt ofta bästa pris eller bland de bästa. För det andra så har de hållit den utlovade leveranstiden eller så har de hört av sig om kundens önskemål om varorna inte kan levereras i tid.
Efter våra inköp lägger vi numera beställningar och känner oss trygga med det. Än så länge har vi inte kunnat anmärka på något. -
skrev om Tretti AB
Köpt alla mina vitvaror genom trett.se, och har aldrig haft några problem över huvud taget. Varorna kom inom ett par dagar direkt till dörren. Klockrent!