Tretti AB

Sveavägen 151, 113 46 Stockholm — Visa karta

Tretti.se - Vitvaror och hushållsapparater på nätet! Vår affärsidé är att sälja vitvaror och hushållsapparater till lägre priser än i vanliga butiker. Vi är idag den ledande vitvaruhandlaren på nätet och tillhandahåller ett sortiment om ca 6000 produkter

Läs vad 36 kunder tycker om Tretti AB

• Oskar H
    Oskar H skrev om Tretti AB
    Har idag fått min Pan Gourmet levererad. Snacka om överraskning när man vill ha 6995 för Pan gourmet Original men sedan vill man ha betalt en andra gång för själv pannan som ingår i paketet á 2195kr.

Faller inte hela idén med Paketpris då?

//Oskar
  • Micke S
    Micke S skrev om Tretti AB
    FETVARNING FÖR TRETTI.SE. Beställde tvättmaskin med installation – givetvis för att få en bekymmersfri leverans. När killarna från underleverantören Bring levererar maskinen säger de att kopplingen till vattnet är 17 mm, inte 21 mm som tydligen är standard. Jag ska köpa rätt koppling och kontakta dem. Trots att jag betalat 495 kr för installation förväntas jag alltså leka detektiv och hitta rätt koppling.

Inser snabbt att det blir inte lätt, att hitta 17 mm-kopplingar på nätet verkar kört. Kontaktar Bring som backar ännu mer – då det inte finns separat ballofix till tvättmaskinen gör de inte installationen. En snäsig farbror säger att jag ska kontakta rörfirma.

Ringer tretti.se. Efter över en halvtimme i deras telefonkö hamnar jag hos en support som har absolut noll koll. Får till slut beskedet att tretti.se behåller (!) mina 495 kronor, eftersom installatörerna åkt hem till mig och det kostar pengar. Trots att samma killar som bar upp maskinen också skulle installera den.

Slutsats: Jag ska som vanlig kund alltså ha koll på både anslutningarnas dimension och om det finns separat ballofix till tvättmaskinen. Hade jag den kollen skulle jag gjort installationen själv.

Kommer aldrig mer att köpa en pryl från bluffbolaget tretti.se. Gör inte det ni heller.
  • Ann O
    Ann O skrev om Tretti AB
    Jag vill å det bestämdaste kraftigt avråda alla konsumenter från att handla och göra affärer med tretti.se. De har satt i system att mörka och lura kunder, i synnerhet när det gäller leveranstider. Jag har beställt och betalat för ett frysskåp (tyvärr gjorde jag detta innan jag hade läst här om alla dåliga omdöme som kunder i allmänhet har om tretti.se), frysskåpet skulle levereras inom 7-10 dagar. Efter många turer fram och tillbaka med förseningar av leveransen kommer jag nu att få vänta i en månad på frysskåpet! Jag har än inte fått den vara jag har köpt och betalat för.

Tretti.se är ett oseriöst företag, en internet-bluff!
  • Elsa L
    Elsa L skrev om Tretti AB
    Jag skulle kraftigt avråda alla från att handla på tretti.se. Jag har faktiskt aldrig varit med om så dålig service.

Vi beställde ett kylskåp i augusti, komplett med leverans och installation. När leveransen kom första gången konstaterade budkillarna att hissen var för lite, (vilket vi informerat om), och åkte därifrån med kylskåpet.

Vi ringde tretti igen, förklarade vad som hänt och de lovade att skicka om, och att det skulle gå bra trots avsaknad av stor hiss. Vi undrade om det var möjligt att ta loss dörrarna på kylskåpet också för att få in det i köket, vilket inte skulle vara något som helst problem. Vi har flera gånger mätt ordentligt och sett att det går att få in kylen.

Gången därpå fick vi helt enkelt ett samtal samma dag som leveransen skulle komma om att det inte skulle bli nåt kylskåp idag. Kul!

Fler samtal, fler försäkringar om att det skulle lösas. Vid det här laget har vi lagt rätt mycket tid på en produkt vi bara sett skymta förbi på gatan och sen köras bort igen, men nu fick vi i alla fall lovat att få installation och leverans kostnadsfritt, och att det skulle gå bra att ta loss dörrarna.

Nästa försök till leverans kom imorse. Tömde kyl och frys för tredje gången. Fick besök av en arg budkille som inte verkade ha fått någon som helst information av tretti om vad de skulle göra. Han konstaterade irriterat att han skulle behöva ta loss dörrarna, ("Hur tror du annars att jag ska få ut den?") Jag bad honom ringa tretti, som flera gånger garanterat att detta inte var något problem, (budkillen: "Sånt kan ta flera timmar!"), men efter att ha tagit några bilder med sin telefon och ringt ett hetsigt samtal till sin chef åkte de helt enkelt därifrån med kylskåpet igen.

Kylskåpet beställdes alltså i augusti. Snart är det november. En del av mig vill bara strunta i det här nu och häva köpet, men vi vill såklart ha produkten. Ska även kolla upp om det går att anmäla tretti till t ex Allmänna Reklamationsnämnden eller dylikt och få kompensation för de arbetsdagar vi fått lägga på detta. Alla tips välkomna, jag är rätt arg just nu.
  • Erling S
    Erling S skrev om Tretti AB
    Håller fullständigt med Johanna W
    Omöjliga att komma i kontakt med kommer aldrig att handla hos dom igen!
    Det är en gåta att CD:on kan ha dom som sammarbetspartner. För CDon är ju ett föredöme när det gäller kundkontakt!
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Tretti AB
    Varning för Tretti.se!!! Obefintlig kundservice som är öppen 9-12. Svarar ej på mail. Deras recensioner på pricerunner och prisjakt och påstådda "bästa näthandlare" år efter år i rad måste vara bluff! Jämför recensioner på trustpilot, rejta och reco med pricerunner så kommer du se oändlig skillnad...
  • Emma A
    Emma A skrev om Tretti AB
    Oerhört missnöjd på detta företag. Jag kommer aldrig handla av detta företag igen. De lovar en massa som de sen inte håller utan att man trycker på de!

Inför jul (närmare bestämt 16/12) beställde jag en termos till min mamma. Men då jag skulle fira jul på annan ort skrevs annan leveransadress in. Paketet skulle skickas till min syster inom 2-5 arbetsdagar. Efter ett par dagar får min syster postavi att hon kan hämta paketet men det stora felet här var att paketet var levererat till mitt närmsta postombud! Jag påpekar detta för Tretti och säger att min syster inte kan åka 80 mil tor bara för att hämta ett paket...! Paketet skulle dessutom hämtas ut innan 2 januari, vilket hon absolut inte skulle hinna med. Jag kunde inte heller hämta ut det. Som sagt påpekade jag detta för Tretti och de lovar att de skulle spåra orden och skicka den till rätt adress men att leveransen skulle fördröjas. Jag påpekar då att jag anser att de inte uppfyllt sin del av köpet och vill ha kompensation för att produkten inte kommer fram i tid. De lovar mig ett presentkort som skulle skickas med.

Den 9/1 kontaktar jag återigen Tretti för att ta reda på vart termosen har tagit vägen. Min syster har inte fått den än men istället har hon fått påminnelseavi om att hämta den på mitt postombud. Jag får som svar att dessvärre har produkten returneras till dem och blivit inlevererad. För det första, HUR kunde produkten bli inlevererad och för det andra VARFÖR har jag inte fått reda på detta? De nämner också att pengarna jag redan betalt ska komma in på mitt konto inom 2-5 bankdagar… Får väl se hur det går med det! Som grädde på moset uppmanas jag att om köpet fortfarande är aktuellt får jag lägga en ny order, NY ORDER!!! Jag hade ju lagt en order som inte levererades, hur skulle jag då vilja lägga en ny order när man inte kan lita på den första…

I och med att jag fick reda på att produkten returneras frågar jag hur det blir med den utlovade kompensationen. Denna skulle ha skickats i ett separat mejl men något sådan har jag inte sett till (inte ens i skräpposten! Där allt från detta företag BÖR hamna!). Efter påminnelse om att mejlet inte kommit (2 st) kom äntligen det utlovade presentkortet (även fast jag egentligen inte vill använda det, vem vet om produkten faktiskt kommer…). 14/1 läggs ny order på samma produkt men med leveransadress till mig och denna kom hör och häpna faktiskt fram! Men inte kom min lovade återbetalning av den första orden inom utsatt tid. Sista dag för att få tillbaka mina pengar var satt till den 19/1 men några pengar såg jag inte röken av. Så kvällen den 20/1 mejlade jag återigen Tretti för att meddela de detta. Fick inget svar alls på detta mejl men pengarna dök upp 22/1 vilket resulterade i att 8 bankdagar istället för maximalt 5 hade förlöpt. Otroligt hur mycket man måste ligga på de för att de ska göra rätt för sig! Men nu var i alla fall denna soppa löst, tog bara 37 dagar istället för sisådär 7 dagar om de hade gjort rätt från början..!

Slutligen med detta sagt kommer jag ALDRIG mer att handla från detta företag och ska uppmana alla jag känner att inte heller göra det. De lovar massor som de inte håller och gör mig riktigt förbannad och besviken (jag är inte den lättaste att göra förbannad eller besviken men de lyckas med uppgiften).
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Tretti AB
    Beställde lite bestick och en knivslip kan inte annat än vara nöjd. Bra emballage och innehåll var som förväntat. Snabb leverans.
  • sandra m
    sandra m skrev om Tretti AB
    Kan inte rekommendera Tretti.se. Tre veckors försenad leverans av diskmaskin. Två dagar efter att den installerats av tretti börjar ett rör läcka under diskhon vilket gör att man inte kan använda vattnet i köket. Ringer dem tidigt på fredagen och påtalar detta och de lovar att installatören ska höra av sig under dagen, vilket han förstås inte gör. Ringer tretti igen, och får sitta i lång telefonkö som alltid, och de säger att de inte kan åtgärda detta innan helgen eftersom de inte får tag på installatören. Så nu står vi utan vatten i köket hela helgen. Helt oseriöst företag, kommer aldrig mer köpa något från dem igen.
  • Linda M
    Linda M skrev om Tretti AB
    Den absolut sämsta kundservice jag någonsin upplevt. Det går jättebra att handla hos dem, snabb leverans osv. MEN om varan går sönder så det helt omöjligt att ha med dem att göra. Allt tar en evighet och om man ens får svar inom rimlig tid så är svaret otrevlig och knappt relevant. Försöker man ringa så är det lååååånga väntetider eller så är numret tillfälligt ur funktion. Och ber man att få prata med någon ansvarig så går inte det heller. Så mitt råd till alla som överväger att handla från tretti.se - gör det INTE!! Sämsta kundservicen någonsin!
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Tretti AB
    Handlade tvättmaskin av tretti.se förra året och allt gick smidigt och bra. Bra priser, snabb leverans.
  • Claes E
    Claes E skrev om Tretti AB
    Går inte att komma fram på telefon till tretti.se
    På grund av tekniska problem……..har vi tyvärr inte möjlighet att j´kunna hjälpa er.

Stackar kunder och aktieägare i Cdon
  • Anderas H
    Anderas H skrev om Tretti AB
    Hej, Detta är den andra gången jag handlar produkter av tretti.se. Första gången man misslyckas kan man tycka att man haft otur. Andra gången man misslyckas- tjaa det säger sig självt att något är tokigt dåligt. Förstår inte att de blivit nominerade till årets e-handlare. Inget fel på deras sajt men service och leverans är de totalt kassa på!! när de gäller sedan att få upprättelse eller hjälp för att ordna med deras missar så är det någon stackare bakom luren som inte har något mandat att göra något mer än att läsa innantill på nått papper på vad som gäller och va det kan "inte göra". Jag hoppas verkligen att VD eller marknadsansvarig läser detta - för man kan inte bedriva en seriös webbhandel på detta sätt!!
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Tretti AB
    Helt kass! Köp inget av Tretti.se om du inte är beredd på att köpa en ny om den gammla skulle gå sönder. Dom kategoriskt vägrar att hjälpa dig, oavsett hur självklart och uppenbart det är att du har rätt. Tretti.se är nog det enda företag som kan ta upp kampen men Försäkringskassan när det gäller ovilja att göra rätt.
  • Simon B
    Simon B skrev om Tretti AB
    PINSAM hantering när fel uppkommer. Man kan inte tro att företag helt utan servicekänsla fortfarande finns kvar år 2013 i Sverige!

Jag köpte en Canon digitalkamera som skulle vara vattentät ned till 10 meter, för att kunna ta bilder på korallreven och alla fiskar när jag skulle åka med min sambo till Maldiverna för att fira min 30-årsdag.

Väl på Maldiverna, vid den första snorklingen, hoppade jag i vattnet och slog på kameran. Jag hann ta ett kort sen tvärdog den. På Maldiverna finns inte direkt några butiker att köpa ersättningskamera för så det blev inga mer bilder.

Detta är dock inte Tretti's fel utan Canon's, MEN hanteringen av reklamationen/hävningen av köpet har varit totalt katastrofal från Tretti's sida. Dels är dom sega på att svara och dom är väldigt otrevliga och inte tillmötesgående alls. Jag tänker spontant på hur det måste ha gått till i Östtyskland och Soviet när det begav sig.

Jag klargjorde tydligt under vilka omständigheter jag hade rätt till hävning av köpet enligt konsumentköplagen, då kameran var köpt just för denna resa, men det är som om de inte vill lyssna på det örat utan bara bitchar emot.

Kameran borde ha kommit tillbaka till Tretti för 6 dagar sedan och dom har fortfarande inte hört av sig och mina pengar är inte återbetalda.

Mailade även complaints@tretti.se för över en vecka sedan och påtalade bristerna i hanteringen av mitt ärende (dom hänvisar till just den mailadressen vid sådana här problem med kundtjänst), men dom har inte heller svarat.

Med juridikstudier i mitt bagage anser jag mig dock inte ha några problem med att dra Tretti till Tingsrätten för att dom ska göra rätt för sig, men långt ifrån alla känner nog att dom har den möjligheten.

Min rekommendation; Köp din vara hos något företag som inte kommer försöka blåsa dig om något går fel.
  • Mats
    Mats skrev om Tretti AB
    Beställde en damsugare som inte fungerade som tänkt. (något som tretti.se inte kan lastas för).
    Men att få någon som helst kontakt tycks vara helt omöjligt. Har försökt ringa fyra gånger under tre veckors tid och säkert spenderat 8 timmar i telefonkö utan att någonsin komma fram.
    Har skickat e-post flera gånger men utan att få svar på mina frågor eller hjälp. Fick i går svar på mailet som jag skickad för två veckor sedan. Tyvärr hade svaret inget med mitt mail att göra utan tycks bara vara ett copy-n-paste svar.

Jag skulle INTE rekommendera detta företag. Även om dom är billiga så är det ännu billigare hos många utländska webb-butiker. Och eftersom man i praktiken inte får någon garanti på produkter köpta hos tretti.se så kan man lika gärna handla från utlandet.

För att jävlas ännu mera så vägrar dom att radera mina personuppgifter och envisas med att spama mig.
  • Conny V
    Conny V skrev om Tretti AB
    Varning för att på detta företag så jobbas det med dubbla budskap.
    Alltid så kan man väl lura någon.
    Köpte en tvättmaskin och det viktigaste var att et gick att få en försäkring som gäller mer än ett år.
    Den 6/11 2012 så svarar Stefan Hörlen att försäkringen kan förlängas med ett år i taget.
    Beställer maskinen den 18/11 och skickar ett mejl till dom att jag vill ha bekräftelse på att försäkringen kan förlängas.
    19/11 så kommer ett svar från Anders Widberg att deninte går att förlänga.
    Då har dom snällt nog redan skickat maskinen.
    Säger upp köpet men måste enligt dom betala returfrakten själv.
    Kontaktar senare under dagen Solid som har hand om försäkringarna och får efter många om och men reda på att försäkringen kan förlängas med ett år i taget,
    Så dags då.
    Hur Tretti.se kan ha så dålig koll på vad som gäller är skrämmande.
    Att dom sen inte vill stå för denna kostnad som jag nu fick är ju bara för jävla skitsnålt.
    Köpte nu på Electroworld betydligt billigare och med förlängningsbar försäkring, klart bra företag.
    Borde ha noll i betyg men det får väl bli en sur etta då, undvik om möjligt.
  • Marina G
    Marina G skrev om Tretti AB
    Leveransen försenad med tre veckor och har inte kommit än, kundservice personal är okunnig och otrevlig, inga tydliga besked kan ges, etc. Detta var vår första och sista beställning från Tretti.se.
  • Stefan
    Stefan skrev om Tretti AB
    Tretti.se hade bra utbud, men produkten som jag skulle ha var slut visade det sig när jag skulle kontrollera orderstatus efter att beställningen var gjord. Den kom in efter ca en vecka och levererades snabbt. Däremot började problemen vid reklamation. Det verkar vara helt omöjligt att få produkten återsänd. Har ringt ett flertal gånger och bett om att få den hämtad. Nu står en stor kartong och tar upp en massa plats i bostaden. Så länge de inte hämtar varan får jag ju inte heller pengarna tillbaka. Jag avråder de som är det minsta osäkra över sitt köp att köpa från tretti.se.
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Tretti AB
    Bra priser, snabb leverans men när det blir fel på en produkt blir det lite för struligt. Bättring!
  • Paula F
    Paula F skrev om Tretti AB
    Blandade erfarenheter kring Trett.se här på Reco. Själv köpte jag tvättpelare och hade kontakt med dem både via kundservice och twitter. Kan inte säga annat än att jag blivit bemött på ett bra sätt och de problem jag hade löste de. Nu väntar jag på en liten återbetalning och hoppas på att det ska gå smidigt. Kommer säkert handla där igen.
  • Moz S
    Moz S skrev om Tretti AB
    Vi har bl a handlat induktionshäll, inbyggnadsugn och diskmaskin från tretti.se. För det första så har de relativt ofta bästa pris eller bland de bästa. För det andra så har de hållit den utlovade leveranstiden eller så har de hört av sig om kundens önskemål om varorna inte kan levereras i tid.
    Efter våra inköp lägger vi numera beställningar och känner oss trygga med det. Än så länge har vi inte kunnat anmärka på något.
  • Jesper J
    Jesper J skrev om Tretti AB
    Köpt alla mina vitvaror genom trett.se, och har aldrig haft några problem över huvud taget. Varorna kom inom ett par dagar direkt till dörren. Klockrent!
  • Tony J
    Tony J skrev om Tretti AB
    Urdåligt att de inte ansvarar för den text som står på deras hemsida, de skryter med trygg E-handel, men köpet från dom känns allt annat än tryggt. Produkten (Luftrenare Z9124) skulle enligt recension på DERAS hemsida innehålla 4 st kolfilter, står till och med på kartongen att 4 st kolfilter följer med. Med de envisas med att det inte skall följa med. Flertalet artiklar på nätet om produkten beskriver att kolfilterna medföljer. Även de lokala butikerna säljer Z9124 inkluderandes 4 x:ra kolfilter. De ville inte stå för returfrakten när jag ville häva köpet pga felaktig info. Aldrig mer tretti.se!

UPPDATERAT.
    Efter att ha varit i kontakt med Tryggehandel.se löstes problemet och de skickar mina filter. De har även ändrat i sin produktbeskrivning så att framtida kunder inte blir drabbade. Synd bara att detta inte kunde lösas i första kontakt med tretti.se Höjer betyget för snabb orderhantering, leverans och bra priser. Men massor av minus till den person som först hanterade mitt ärende.
  • Wizz W
    Wizz W skrev om Tretti AB
    Har två problem med företaget.

1) Lade beställning på en restnoterad produkt. Enligt deras sida skulle den komma in om två veckor. När två veckor gått och ingen leverans kommit gick in på länken till beställningen. Där stod att produkten nu kommer inkomma om 3 månader(3.5 månader från att jag lade beställningen). På hemsidan stod dock fortfarande leverans denna vecka. De lurar alltså kunden genom att avslöja det riktiga leveransdatumet först efter man lagt beställning.

2) Tjänsten uppbärning innebär förmodligen bara bärhjälp. I det finstilta står det att "På vissa orter måste man vara behjälplig" Jag mejlade och frågade om det gällde min ort(sthlm), som svar fick jag; "det beror på hur många gubbar speditionsfirman skickar". Jag svarade då att om speditionsfirman skickar för få gubbar ringer jag tretti.se så de kan ordna fram fler. Har inte fått respons på det. Men jag vill varna alla som inte har möjlighet att hjälpa till, beställer inte bärhjälp från tretti.se
  • Mogge
    Mogge skrev om Tretti AB
    Köpte en köksfläkt, fanns flera i lager skulle ta 2-3 dagar sa killen på showroomet. Efter två dagar kom fakturan, Efter 8 dagar får jag hem en tidigare öppnad kartong med en fläkt som varit uppmonterad och använd. Saknades även även papper och monteringsanvisning mm. Förmodligen en missnöjd kund som reklamerat produkten. Klagade omedelbart och skulle då få en ny fläkt direkt från fabrik, bliv tillfrågad hur snabbt jag ville ha hem fläkten (så fort som möjligt sa jag) och sen berättade dom att skulle hämta den andra när den nya fläkten levereras. Ytterligare en veckas väntan med en kubikmeters kartong ståendes i hallen.
    Ny faktura kom... med ett påslag på ca 400:- för expressfrakt! :-(

Hade inte gnällt om dom hade sagt att det blir ett påslag, men nu är jag irriterad och kommer inte beställa från dom något mer.

Har inget förtroende kvar för deras företag längre...

Mvh ML
  • Therése S
    Therése S skrev om Tretti AB
    Köpte en tvättmaskin/torktumlare i ett. 10 månader senare lägger den helt plötsligt av, helt död. Kontaktar "kundtjänst" då jag vill reklamera och häva köpet. En helt ny maskin som går sönder efter mindre än ett år vill jag inte ha kvar.
    Tretti.se vill dock inte ta nått som helst ansvar och hur man hanterar reklamationer vet de klart lite om. Hade en lång diskussion med dem per mail där jag ingående gick igenom och förklarade Konsumentköplagens regler och hur de tillämpas. Med tanke på de svar jag fick så vet man väldigt lite om vad som gäller och hittar istället på hur det ligger till, och då självklart inte till min fördel. Man skyller och lägger hela ansvaret på tillverkaren trots att det är tretti jag ingått köpeavtal med?!
    Handla inte där, det är bara oseriösa handlare som agerar på detta sätt och dessutom inte ser till att kundtjänst är ordentligt utbildade i de lagar som omfattas när det handlar om köp och reklamationer!
  • Staffan J
    Staffan J skrev om Tretti AB
    Köpet fungerar. Leveransen fungerar inte (köpt där flera gånger). Eftersom leveransen sker av underleverantörer fungerar inte heller återbetalningen i fall man ångrar eller reklammerar köpet. Du som kund har ansvaret att mäkla mellan tretti och dess underleverantörer. Har fått ägna fyra telefonsamtal för att få pengarna åter, och är fortfarande inte i mål.
  • Johan W
    Johan W skrev om Tretti AB
    Rekommenderas starkt! Renoverade vår lägenhet 2007/08 och hittade superbra priser.. Köpte dels en köksfläkt men också Elektrolux värsting tvättmaskin med inbyggd torkfunktion.. Mitt bästa köp 2007 ;-) Älskar den fortfarande!
  • D
    D skrev om Tretti AB
    Vi hade en fantastisk affär med Tretti.se!
    Jag började med att beställa en för liten induktionshäll. Alltså mitt fel!
    Johan Albinsson på kundtjänst bytte genast ut leveransen mot en som passade och fakturerade resterande belopp på den dyrare nya något större hällen. När sedan ändå den felaktiga mindre hällen dök upp skickade man en ny expresstransport samma kväll med den riktiga rätta hällen och tog den felaktiga i retur utan en massa pappers krångel. Dessutom fick vi den dyrare nya hällen till det nya kampanjpriset ca 1500 billigare än då jag beställde hällen.
    Jag kan varmt rekommendera detta fantastiska nätföretag, hoppas att fler fattar att man inte bara återfår kunder utan får många fler om man sysslar med KUNDSERVICE!
    TACK, JOHAN PÅ TRETTI.SE!
    Fredrik E gillar detta
  • Jan L
    Jan L skrev om Tretti AB
    Funkade bra. Smidigt att hitta produkter, och bestölla. Kanske inte helt klockrena bilder bara, iaf på kylarna jag var intresserad av. Kunde inte se utsidan på skåpen. Snabb leverans, men så bor jag i Stockholm och kylen fanns i lager. Overall en 4:a.
  • mvk m
    mvk m skrev om Tretti AB
    RIKTIGT USELT.
    inte ens värda en 1:a i betyg.
    Läs så får du reda på varför:

Min riskokare:
    Jag köpte en riskokare (Tefal RK100831) som enligt Tretti.se skulle ta 3.2 liter.
    Jag ville ha en stor då jag redan hade en fungerande som tog 1.5liter.
    När jag väl får hem den ser jag att den bara tar 1.8liter.

Mailar dom och får extremt drygt svar tillbaka från nån Magnus Spanos (fick ta bort namnet på personen för prisjakt.
    Tydligen ska inte enstaka individer pekas ut.
    Uppenbarligen är det inga problem att lovorda enskilda personer i diverse ömdömen men skulle dom beté sig illa är det otänkbart att nämna personens namn.
    Man får alltså bara nämna namn när allt är frid och fröjd.
    Enligt Magnus spanos vill inte tretti.se ens stå för frakten tillbaka när det är helt uppenbart att jag blivit vilseledd på hemsidan.
    Det står fortfarande 3.2 liter på deras hemsida, bara att se själva.

Vidare mailkontakt känns som att prata med en vägg.
    Magnus lysnnar inte ens på jag säger utan babblar vidare om orelevanta saker.
    Dom har växt sig stora så det hör väl till denna arrogans.
    För 70kr i returfraktkostnad visar dom sitt rätta snåla jag.
    Nu är kokaren iaf tillbakaskickad med egna pengar sen 1 vecka tillbaks, får se om dom ska dra ut på detta ännu mer, väntar alltså på mina pengar som jag lagt ut på kokaren.

Omdömen på prisjakt:
    Jag skrev ett omdöme om mitt köp på prisjakt där jag namngav kundservice killen men prisjakt tog bort den snabbt (på begäran från tretti.se naturligtvis).
    Skrev en ny med killens initialer som fick vara kvar.

När jag går tillbaka till omdömessidan på prisjakt för tretti.se för att titta ser jag helt sjuka positiva omdömen från kunder som "handlat i webbutiken".
    Alltså inga namn eller alias på personerna utan bara en jävla massa namnlösa omdömen som "kunder" till tretti.se ska ha lämnat.
    ALLA är också positiva.
    Bläddrar man ner ser man att de enda negativa omdömena är från verkliga prisjakt-medlemmar.
    Jag vet inte ens hur och var dessa "kunder" betygsatt sina köp.
    Jag är ju trots allt en kund och jag har inget minne av att ha blivit tillfrågad om att sätt ge ett omdöme på köpet.
    Har mailat prisjakt om detta, men dom säger att dom inte kan se något. De verkar inte bry sig så mycket faktiskt.
    k gillar detta
  • Janne O
    Janne O skrev om Tretti AB
    Vad ni än gör... Beställ inte tjänsten "Uppbärning"
    ABSOLUT inte om ni har ryggproblem el. av andra anledningar inte kan/vill bära själv!
    Ni tvingas hjälpa till i alla fall.. Det står tydligen detta finstilt.... Frågan är: är det falsk varudeklaration över tjänsten "Uppbärning" Svaret är JA.. den borde heta "Bärhjälp"
    Dessutom helt värdelös kundsupport eller vad man nu ska kalla det.....!
    ALDRIG MER tretti.se!!!
  • Peter N
    Peter N skrev om Tretti AB
    Företaget verkar ha många nöjda kunder, åtminstone om man ska tro på betyget de fått från diverse sajter.
    Jag tilllhör väl då den mindre skaran av köpare som inte haft så bra erfarenhet av dem.

Produkten jag beställt var/blev restnoterad.
    Inget särskilt ovanligt så jag väntade...i två veckor sedan ringer jag för att kolla status.
    Hamnade som nummer fyra i telefonkön, drygt 14 minuter senare så är jag på första plats men då får jag en röst i luren som säger
    att "det är många som ringer nu var god försök senare", varpå jag blir bortkopplad.
    Lagom irriterad så försöker jag igen en timme senare, hamnar då som nummer ett i telefonkön.
    Ett par minuter senare så får jag en rington men ingen svarar varpå jag blir återplacerad i kön.
    Återigen drygt 12 minuter in i samtalet får jag tag på en person på supporten.
    Personen lovar att kontrollera och återkomma med status på min order.
    Någon dag senare så har jag fortfarande inte fått någon status.
    Så jag mailar företaget och undrar vad som händer...inget svar.
    Någon dag senare ringer jag upp företaget och avbokar min beställning.

Förhoppningsvis så får jag se mina pengar inom kort.

Det är fullt möjligt att de har strul med sina underleverantörer men bristen på information stör mig.
    Ska man ha höga betyg så ska man inte bara klara av att leverara utan man ska även kunna hantera situationer där saker strular.
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Tretti AB
    Hej

Del-varning för trettio.se! Allt gick bra till slut, men vägen dit var lite tung.

1) Fick diskmaskin som inte passade i köket, det berodde på fel mått på hemsidan. Felet erkändes, en annan maskin sattes in, men ytterligare en dag hemma från jobb gick åt till att vänta på montörerna.

2) De fakturerade innan leverans med betalning inom tio dagar och vägrade skicka ut ny faktura, det var den som gällde.

3) Efter tre månader dyker ett inkassokrav upp på tvättmedel och underläggsbricka. Det skulle förvisso betalas, men summan försvann i den nya fakturan på den nya maskinen. Sedan gick det rakt till inkasso utan påminnelser.

Det finns bra sidor av tretti.se, som deras montörskillar, som berättade en och annan skräckhistoria om hur de hade det ute hos kunderna, eftersom de var de enda levande som kunderna fick se, de killarna var schyssta. Även en snubbe som hette Johan på reklamationsavdelningen var schysst. men ekonomikillarna på tretti.se kan inte annat än beskrivas som helt fokuserade på att få tag på pengarna, service är ett bortglömt ord på tretti.ses ekonomiavdelning.

Jag ska aldrig mer handla där.

Hälsningar

Jesper
  • Johan E
    Johan E skrev om Tretti AB
    Trettis nya webb erbjuder enkel och tydlig sökhjälp. Kul att allt fler företag vill göra det lätt att hitta rätt produkt.

Varför finns det det inte fler lösningar/guider som hos Tretti, Kährs och Eizo?

Sveavägen 151, 113 46 Stockholm