Universalbyggen AB

1.8 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Universalbyggen AB

• 2019-02-25

Niklas Sandell skrev om Universalbyggen AB
    Varning! Totalt oseriöst företag!! De utförde delar av det beställda jobbet, struntade i resten och behandlade vårt hem som en soptipp under tiden. Slog sönder saker, rökte, lämnade skräp överallt. Sen kommer fakturor på hela det beställda jobbet (även det som inte har utförts) plus andra jobb som vi aldrig ens beställde. De bara hittar på. Vi har försökt prata med dem om fakturorna men de svarar varken på mejl eller telefon så det går inte att få kontakt heller. De bara fortsätter trakassera oss med nya bluffakturor och hot om indrivning osv, fortfarande nu två år efteråt. Läs mer
    I.K.A Byggkonsult AB
    4.7 / 5 i betyg — 25 omdömen
    Badge2020
    "Har funkat bra, projektet växte fram, fick God tid för reflektion, och man kunde tänka till för att få det som man ville ha det"
    Fredrik L
  • Jonas

2018-06-15

Jonas skrev om Universalbyggen AB
    Hade en vattenläcka i min lägenhet och det tog 7 mån innan dom vara klara med återställningen. Dom lovar att dom ska göra saker men det drar bara ut på tiden. Inget eller väldigt lite händer.

Nu har även deras elektriker gjort en felaktig rapportering på min huvudsäkrings storlek i min lägenhet vilken gjort att jag har en elräkning höjd med 500kr i mån. Elektrikern har haft över en månad på sig att rapportera felet.

Oseriösa och hopplös... Läs mer
  • 2012-03-13

Kenneth H skrev om Universalbyggen AB
    Vill varna för detta företag. Inte seriöst. Dåligt utfört arbete, byggtiden drog ut på tiden, fakturor kom neddimpandes ett år efter att jobbet var klart, toalettborste som användes för att röra om färg, hantverkare som rökte i lägenheten, kontakt till frys som drogs ut så mat förstördes (detta skyllde de på att en säkring gått) och inventarier som förstördes. Arbetet så dåligt utfört att de numer har bytts ut i brf och andra har fått tas in. Jurister granskar nu deras hantering av detta. Läs mer
    Tollberg Bygg & Inredning
    4.8 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som"
  • Dawid F

2011-03-09

Dawid F skrev om Universalbyggen AB
    Har en helt annan uppfattning, vi är jätte nöjda med det jobb som Universalbyggen har utfört. Vi har fått ett super fint badrum och blivit proffsigt bemötta av trevliga och duktiga hantverkare :) Vi kan bara rekomendera att anlita detta företag om ni vill ha ett bra jobb utfört. Läs mer
  • Tommy K

2010-03-22

Tommy K skrev om Universalbyggen AB
    Jag har aldrig varit med om maken så vidrigt bemötande... jag kan inte med ord beskriva den maktlöshet som infinner sig när man blir överkörd och själsligt "våldtagen" i sitt eget hem av inkompetenta idioter som gör ett dåligt jobb!!! Så fruktansvärt oproffsigt och vedervärdigt att det lämnar en tydlig bitter stank i ens privatliv långt efter att sista idioten gått för dagen... så om du någon gång i något sammanhang stöter på företagsnamnet "universalbyggen", vänd på klacken, lägg benen på ryggen, spring för livet och titta aldrig aldrig aldrig tillbaka... Dessa klåpare förstör liv och har inte ens vett att fatta det själva!
    Punkt Läs mer
    Albin Mur & Puts AB
    4.9 / 5 i betyg — 29 omdömen
    Badge2020
    "Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎"
    Tobbias L

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Joanna E Joanna E tycker:
“PJ har lagt in fiskbensparkett...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte