Universalbyggen AB

3.2

20 omdömen om Universalbyggen AB

Anders W
Skrev om Universalbyggen AB

Överlag är vi mycket nöjda med entreprenörens insats i vårt stambyte under 2022. Vår förening innehåller 46 lägenheter fördelade på tre trapphus. Dialogen med Universalbyggens representanter har fungerat väl och professionellt under hela byggtiden. Överenskommen tidplan och budget har hållits, och hanteringen med tillägg och avsteg har fungerat bra. Vi i föreningen har haft bra ritningar och underlag, samt en tydlig rollfördelning i möten med entreprenören. Lösningarna i lägenheterna har på det stora hela blivit bra....

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Håkan S
Skrev om Universalbyggen AB

Högsta betyg. Jag (som är del av styrelse i vår Brf), är mycket nöjd med Universalbyggen. Bra dialog under hela resan och inga kostnads-överraskningar. Proffsighet och tillmötesgående. Sen är ett stambyte ett omfattande projekt, och allt går sällan med 100% perfektion och utan fel och så heller inte hos oss (felen var små i detta sammanhang). Men med den förståelsen för projektets omfattning och hur mycket det påverkar alla inblandade, är jag mer än nöjd. Jag känner till flertalet andra stambytet där det inte alls gått...

Ivanka G
Skrev om Universalbyggen AB

Jag rekommenderar BRF att noga överväga att inte anlita denna byggfirma i samband med föreningens stambyte. Flertalet bostadsrättsinnehavare är missnöjda med slutresultatet. 3 av 15 lägenheter har valt att kontakta annan byggfirma för att rätta till bristfälligt utfört arbete.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
SAMUEL G
Skrev om Universalbyggen AB

Vi är missnöjda med resultatet efter stambytet och kommunikationen har varit riktigt usel under byggtiden. Vi har varit tvungna att ta in en annan byggfirma för att korrigera plattsättningen i badrummet.

Robert S
Skrev om Universalbyggen AB

Jag tycker man kan ha en avställning i början på veckan typ . Så kunderna vet vad som sker i projektet . Annars allmänt dålig info . Plus att vattnet i handfatet inte rinner undan tack vare en tidig 90graders böj .

Svar från Universalbyggen AB

Hej Robert det ska vi ta åt oss om gällande avstämningar med boende hur vi kan göra det tydligare, vet att det satt tidsplaner på informations tavlan vid etableringen den kanske du/ni missat. Gällande att vattnet inte rinner undan ska nog inte bero så mycket på böjen så länge det är rent i vattenlåset samt att det är fall på röret från vatten låset. MVH Universalbyggen AB

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Lea K
Skrev om Universalbyggen AB

Bemötande var mycket bra. Blev bemötts av respekt och fick svar på mina frågor. Lite nöjd med städerskorna. Har inte köpt varor hos er utan installation av kommod och sätta tillbaka taktampan.

Svar från Universalbyggen AB

Hej Lea vad bra att du fått ett bra bemötande det är ju viktigt för förtroendet mellan kund och entreprenör. Hoppas du även är nöjd med ditt nya badrum. MVH Universalbyggen AB

Marlen H
Skrev om Universalbyggen AB

Brist på kommunikationen. Att dela information är något de behöver blir bättre, Jag sätter en etta av tio. Annars är jag nöjd av arbetet.

Svar från Universalbyggen AB

Hej Marlen kul att du är nöjd med arbetet det är ju bland det viktigaste att det blir bra, sen tar vi åt oss gällande kommunikationen så det får vi jobba med. MVH Universalbyggen AB

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Ingberth H
Skrev om Universalbyggen AB

Bra jobb utför Saknas fortfarande lister golv

Svar från Universalbyggen AB

Hej Ingberth vad bra att du är nöjd med arbete & badrum och självklart ska vi kolla var din list som beställdes tog vägen så vi får upp den hos dig. MVH Universalbyggen AB

Sofie B
Skrev om Universalbyggen AB

Är så nöjd med både samarbetet och det utförda arbetet av Universalbyggen. Otroligt professionella i sitt bemötande och lätta att kommunicera med. De utförde stambyte samt återställde min lägenhet efter en vattenskada. Rekommenderas varmt!

Svar från Universalbyggen AB

Hej Sofie jätte roligt att du är nöjd med arbetet och att du äntligen kan njuta av din nya lägenhet. MVH Universalbyggen AB

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Salajin M
Skrev om Universalbyggen AB

Bra bemötande. Arbetet uppfyllde alla mina önskemål

Svar från Universalbyggen AB

Hej Salajin vad roligt att du är nöjd med utfört arbete och bemötande från vår personal. MVH Universalbyggen AB

Ingrid H
Skrev om Universalbyggen AB

Blev väl bemött av alla utom en Själva stambytet funkade jättebra. Klart enklare pga sommar. Killarna som rev o grävde var det helt kanon. Deras bemötande var topp o hur de försökte göra det enklare för mig. Höll rent efter sig osv. Det är ännu inte klart hos mig! ¡!! Ansvarig för stambytet ( Peter) försöker hjälpa mig så gott det går med med alla problem som uppstått. Mitt badrum är under all kritik. Hade innan ett nytt fint badrum men pga en liten vatten skada revs allt. Som sagt inte klart ännu. Hatar mitt badrum!!!!!! Mvh Ingrid höglund Travgatan 86 19430 Upplands Väsby

Svar från Universalbyggen AB

Hej Ingrid vad tråkigt att du inte gillar ditt badrum, tyvärr så var det ju som du säger en vattenskada som gjorde att vi var tvungna att gör om ditt badrum. Alltid tråkigt när en kund inte är nöjd, pratade med Peter och det som återstår är tydligen en spegel du beställt. Jag ser till att han kommer och sätter upp den och hoppas att du kanske kan börja gilla ditt badrum. MVH Universalbyggen AB

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 66 omdömen 4.8 av 66 omdömen
BadgeFourYears

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Sven S
Skrev om Universalbyggen AB

Stambyte , nytt kakel,klinker i badrum samt renovering toalettrum.Trevlig Arbetsledning och arbetare.PROFFSIGA.. Vi är mycket nöjda.

Marita T
Skrev om Universalbyggen AB

Alla hantverkare var väldigt lyhörda och hjälpsamma. Arbetsledaren peter svarade alltid när man ringde. Vid stamrenoveringen så köpte vi till några tilläggsvaror...som spotar i taket,ny elstation,handdukstork, kakel i toalettrum,och kommod i badrum/toalett mm

Svar från Universalbyggen AB

Hej Marita T kul att läsa angående hantverkarna och Peter tycker det är viktigt med en bra kundkontakt för alla. Men jag hoppas även att du är nöjd med ditt/erat nya badrum efter stambytet. MVH Universalbyggen AB

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Ted
Skrev om Universalbyggen AB

Duktiga hantverkare, vid påvisande fel som uppstod ändrades det utan konstigheter! Bra team 👍🏻

Svar från Universalbyggen AB

Hej Ted riktigt roligt att läsa berömmet killarna får det ska vi se till att dom får veta. MVH Universalbyggen AB

Kim N
Skrev om Universalbyggen AB

Väldigt nöjd med Universalbyggen. Blev bra bemött och hade bra kontakt med ansvarig förman under hela stambytet. Att dom även blev klara något tidigare än planerat var förstås också ett plus.

Svar från Universalbyggen AB

Hej Kim vad roligt att du är nöjd med hantverkarna och vad dom har presterat, hoppas du tycker att du fick ett fint badrum också efter stambytet. MVH Universalbyggen AB

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

Niklas S
Skrev om Universalbyggen AB

Varning! Totalt oseriöst företag!! De utförde delar av det beställda jobbet, struntade i resten och behandlade vårt hem som en soptipp under tiden. Slog sönder saker, rökte, lämnade skräp överallt. Sen kommer fakturor på hela det beställda jobbet (även det som inte har utförts) plus andra jobb som vi aldrig ens beställde. De bara hittar på. Vi har försökt prata med dem om fakturorna men de svarar varken på mejl eller telefon så det går inte att få kontakt heller. De bara fortsätter trakassera oss med nya bluffakturor och hot om indrivning osv, fortfarande nu två år efteråt.

Jonas
Skrev om Universalbyggen AB

Hade en vattenläcka i min lägenhet och det tog 7 mån innan dom vara klara med återställningen. Dom lovar att dom ska göra saker men det drar bara ut på tiden. Inget eller väldigt lite händer. Nu har även deras elektriker gjort en felaktig rapportering på min huvudsäkrings storlek i min lägenhet vilken gjort att jag har en elräkning höjd med 500kr i mån. Elektrikern har haft över en månad på sig att rapportera felet. Oseriösa och hopplös...

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Kenneth H
Skrev om Universalbyggen AB

Vill varna för detta företag. Inte seriöst. Dåligt utfört arbete, byggtiden drog ut på tiden, fakturor kom neddimpandes ett år efter att jobbet var klart, toalettborste som användes för att röra om färg, hantverkare som rökte i lägenheten, kontakt till frys som drogs ut så mat förstördes (detta skyllde de på att en säkring gått) och inventarier som förstördes. Arbetet så dåligt utfört att de numer har bytts ut i brf och andra har fått tas in. Jurister granskar nu deras hantering av detta.

Dawid F
Skrev om Universalbyggen AB

Har en helt annan uppfattning, vi är jätte nöjda med det jobb som Universalbyggen har utfört. Vi har fått ett super fint badrum och blivit proffsigt bemötta av trevliga och duktiga hantverkare :) Vi kan bara rekomendera att anlita detta företag om ni vill ha ett bra jobb utfört.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Tommy K
Skrev om Universalbyggen AB

Jag har aldrig varit med om maken så vidrigt bemötande... jag kan inte med ord beskriva den maktlöshet som infinner sig när man blir överkörd och själsligt "våldtagen" i sitt eget hem av inkompetenta idioter som gör ett dåligt jobb!!! Så fruktansvärt oproffsigt och vedervärdigt att det lämnar en tydlig bitter stank i ens privatliv långt efter att sista idioten gått för dagen... så om du någon gång i något sammanhang stöter på företagsnamnet "universalbyggen", vänd på klacken, lägg benen på ryggen, spring för livet och...