Västra Götalands Tak AB

Kapplandsgatan 80, 414 78 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Västra Götalands Tak AB!

Vi på Västra Götalands Tak AB har varit med i branschen i över 25 år och kan hjälpa dig med allt från kompletta takläggningar, takrenoveringar och måleriarbeten till mögelsanering, solenergi, byggarbeten och mycket mer.

Med fast pris och mycket bra garantier kan du vara trygg när du anlitar oss. Vi är din diplomerade Takläggare i Göteborg med hela Sverige som arbetsplats. Vi ställer höga krav på vårt material och våra leverantörer, för att vi i vår tur ska kunna ge dig som kund ett framtidssäkrat tak. Tack vare våra duktiga takläggare kan vi lämna 30 års garanti på ett vattentätt tak. Är du nyfiken på någon av våra tjänster är du varmt välkommen att be om en kostnadsfri offert här ovan eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 17 kunder tycker om Västra Götalands Tak AB

• 2020-10-11

Jakob O skrev om Västra Götalands Tak AB
    VGTAK utförde komplett takbyte av lertegeltak inklusive plåtarbeten, vindskivor, stuprör etc.
    Bemötandet av säljaren var mycket professionellt och snabbt och smidigt, vi avtalade tid då han kom och tittade på taket och vi fick kort därefter en offert enligt överenskommelse.
    När arbetet sedan kom igång så var det ett helt arbetslag som kom och väldigt snabbt och effektivt plockade ner det gamla taket och fick på ny papp och läkt. Mycket trevlig och kompetent arbetsledare som skötte kommunikationen mot oss. Arbetet med att få på det nya taket och slutföra arbetet drog ut på tiden över hela sommaren, till stor del pga sjukdomar kopplade till corona-pandemin, semestrar och att vi har ett mycket komplext tak med lertegel, men till viss del även pga en del missar i kommunikation inom företaget vilket drog ner helhetsintrycket av upplevelsen. Vi glömdes dock aldrig bort utan arbetet slutfördes på ett mycket bra sätt utan anmärkning, och vi är mycket nöjda med resultatet! Alla arbetarna arbetade mycket noggrannt i varje detalj, och det blev ett fantastiskt vackert tak.
    Det enda som drar nere helhetsbetyget från 5a är alltså kommunikationsmissarna kring fördröjningen som uppstod, men vi har aldrig haft något att anmärka på arbetet utan det har varit högsta kvalitet! Vi kan därför varmt rekommendera VGTAK som gjorde ett proffsigt arbete med ett vackert nytt tak som har gett hela huset ett stor lyft! Läs mer
  • 2020-10-05

Claes H skrev om Västra Götalands Tak AB
    Svårt år med svårigheter att få till allt i tid. 3 månader tog projektet. Tider har lovats men har varit svårt att få till och anledningen är troligen Covid-19. Jag berömmer mer än gärna Tomás och Jonny. Trevliga killar som gjort ett bra jobb. Tyvärr har de åkt mellan olika jobb som gjort att projektet dragit ut på tiden. Läs mer
  • 2020-08-18

Verifierad kundrelation
    IDA B skrev om Västra Götalands Tak AB
    Är jättenöjda med vgtak. Bytte från eternit till bandtäckt plåt, så rätt omfattande jobb och en hel del byte av råsponten. Riktigt fint hantverk av plåtslagaren. Tog in många offerter och vgtak var prisvärda. Vid vår externa besiktning hade besiktningsmannen inget att anmärka på ⭐️👌🏻 Läs mer
    2020-08-19 Västra Götalands Tak AB svarar IDA B
    Hej Ida vi tackar för ert fina omdöme du ger oss. Det glädjer oss . Mvh vgtak
  • Linda W

2020-08-11

Linda W skrev om Västra Götalands Tak AB
    Fantastisk service och kunnig personal! Läs mer
  • 2020-03-17

Betania K skrev om Västra Götalands Tak AB
    Takreperation som gjordes till 100 procent alla kategorier
    .super Läs mer
  • 2020-03-05

Felicia H skrev om Västra Götalands Tak AB
    Tack så mycket VgTak för ert fina arbete! Proffsigt gjort in i minsta detalj Läs mer
  • 2019-12-12

Willy O skrev om Västra Götalands Tak AB
    Jag köpte ett komplett takbyte av V G Tak AB. Jag blev väl bemött och jobbet utfördes på ett effektiv och bra sätt, kan varmt rekommenderas! Läs mer
    Västra Götalands Tak AB gillar detta
  • 2019-12-10

Cecilia S skrev om Västra Götalands Tak AB
    Jag rekommenderar Västra Götalands tak. De är trevliga och kunniga och gjorde ett jättebra jobb med takomläggningen på mitt hus. Ett stort tack till allihop och ett speciellt tack till plåtslagaren i gänget som med stor omsorg om detaljerna färdigställde det sista. Läs mer
    2019-12-12 Västra Götalands Tak AB svarar Cecilia S
    Tack för ditt fina omdöme Cecilia. Och tack för förtroendet vi fick att hjälpa er med ert nya tak. / Västra Götalands Tak
    Västra Götalands Tak AB gillar detta
  • Conny C

2019-09-17

Conny C skrev om Västra Götalands Tak AB
    Bra från början till slut! Bra folk som kunde sin sak och höll rent och snyggt runt sig. Proffs! Läs mer

Oskar T skrev om Västra Götalands Tak AB
    Nöjd med hantverkarna, inte nöjd med kommunikation från säljaren och planerare. Läs mer
  • Irwing J

2019-09-16

Irwing J skrev om Västra Götalands Tak AB
    Jag köpte en komplett takläggning, ca 175 m2 till vår villa. Genomgång före köp var utmärkt. De hade inte billigaste offerten, men gav bäst förhandsintryck. Dock blev offerten ngt dyrare än förhandsbeskedet. Läggningen utfördes på fyra dagar av 7 ungerska takläggare, som var mycket professionella hantverkare. Några talade engelska, så det var inga problem att kommunicera. Läggningen tog några dagar längre än utlovat delvis pga regn samt även på dålig planering av deras svenska handläggare på plats. Pga av detta begärde man påslag med 9% för extra arbete, vilket jag inte godkände. . Efter telefonsamtal accepterade ansvarig mina argument och ursprungligt pris stod fast. Jag är mycket nöjd med arbetet och företagets bemötande. Jag rekommenderar detta företag.
    /Irwing Johanson, Närarp, Gällstad Läs mer
  • Pär H

2019-09-16

Pär H skrev om Västra Götalands Tak AB
    Beställde ett takbyte och har fått ett mycket positivt upplevelse i hela kedjan från sälj, montörer och plåtarbete.

Arbetet genomfördes i tid, till budget och över förväntan.

Kan starkt rekommendera Västra Götalands Tak AB. Läs mer

Gustav P skrev om Västra Götalands Tak AB
    Blev ej nöjd vindskivorna. Det vara sagt att ni skulle byta ut vindskivorna, men ni skruvade bara på nya utanpå de gamla vindskivorna. Detta resulterar i att grannen och mina vindskivor ligger i olika nivåer Läs mer

Johan B skrev om Västra Götalands Tak AB
    Jag har anlitat Västra Götalands tak vid två tillfällen och är blivit lika nöjd varje gång. Det ena taket var ett papptak och det andra ett med betongpannor. Det jag gillar bäst är att dom är snabba och att dom håller rent efter sig när dom är klara. Sen att det blev snyggt och bra är såklart väldigt bra också :) Läs mer

Karl-Rune B skrev om Västra Götalands Tak AB
    Nytt tak på villa i betongtegel.
    Mycket bra bemötande på ett professionellt sätt.
    Överträffade det förväntade resultatet.
    Mycket väl utfört jobb Läs mer
  • Eva F

2019-01-13

Eva F skrev om Västra Götalands Tak AB
    Västra Götalands Tak har åstadkommit ett under med min järnvägsstation från 1875. Huset har genomgått metamorfos genom att det fått ett grönt tak med ärggröna plåtdetaljer. Den gröna färgen skiftar beroende på ljuset, vilket gör att huset ser ut att leva sitt eget liv.

Förutom ett slutresultat som övergår de förväntningar jag hade, har jag uppskattat:
    . punktlighet
    . kvalitet rakt igenom
    . mailkontakt som fungerat förträffligt
    . känsla för det estetiska uttrycket

Västra Götalands Tak sätter en ära i att utföra kvalitetsarbeten. Jag är mycket nöjd.

Eva Fidjeland, Orrefors Järnvägsstation
    http://orrefors.heymo.se Läs mer
    Eva F gillar detta
  • Lise-lott M

2013-02-01

Lise-lott M skrev om Västra Götalands Tak AB
    Tackar ännu en gång för ett nytt fint tak jag är mycket nöjd jag rekommendera denna firma för bra service samt ett mycket bra och utfört takomläggning på våran fastighet. Läs mer

Kapplandsgatan 80, 414 78 Göteborg