Vinstocken

Österlånggatan 28, 111 31 Stockholm — Visa karta

Hos Vinstocken kan du köpa vin på nätet för leverans direkt hem till din dörr. Vi ombesörjer alla praktikaliteter i form av transporter och skatter, det enda ni behöver göra är att lära känna vårt breda sortiment av kvalitetsviner och beställa. Enklelt, eftersom du kan beställa online på nätet hemifrån och dessutom får du vinet levererat hem!

Vi har ett mycket brett utbud med viner i nästan alla prisklasser och smakriktningar. Våra viner kommer ofta från mindre vingårdar som gått i arv från generation till generation, och vars ägare har en filosofi om det "goda vinet". De drivs av en stark övertygelse om hur egendomens vinstockar skall vårdas, utvecklas och skördas till vin.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 184 kunder tycker om Vinstocken

• Anders M
    Anders M skrev om Vinstocken
    Beställde vin för 2300 kr för drygt ett 1/2 år sedan. Har betalat men leveransen dröjer. Jag trodde att de skulle vara med att skörda årets vinskörd, men man får väl vänta ytterligare 1 år på en härlig leverans av de beställda Amaronevinerna.
    Pelle i KOnfusenbo
  • Anders
    Anders skrev om Vinstocken
    Hemsk erfarenhet! Ingen info, ingen att kommunicera med, dessutom inte billigast på sitt eget sortiment. Vineo.se har många produkter som är samma men till billigare priser, och en förnämlig Kundservice. Jag stannar hos Vineo.se.
  • Linda L
    Linda L skrev om Vinstocken
    bra bemötande. rekommenderas starkt!
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Vinstocken
    Bra bemötande och helt klart goda och prisvärda viner. :)
  • Annelie F
    Annelie F skrev om Vinstocken
    Bra och seriös vinimportör. Utmärkt bemötande.
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Vinstocken
    Åh, så lättvindigt. Gott var det åhå!
  • Björn F
    Björn F skrev om Vinstocken
    Vinstocken ger viner med exceptionell kvalitet och djup karaktär, gäller särskilt de italienska röda, som du inte kan finna på systembolaget. Tillika skönt och smidigt få vinerna hem till dörren. Jag har nästan upphört att besöka systembolaget.
  • marketta k
    marketta k skrev om Vinstocken
    har fungerat bra. Önskar mer valfrihet att sätta ihop sitt paket
    Annelie F gillar detta
  • Elin L
    Elin L skrev om Vinstocken
    Kvalitetsviner från olika delar av världen, prisvärt och hemfört, va mer kan man begära. Tummen upp för Vinstocken!!!
  • Katrine H
    Katrine H skrev om Vinstocken
    Lättvindigt, bra variation av olika viner.
  • Rune H
    Rune H skrev om Vinstocken
    Lätt att beställa,bra betalningsvilkor och leverans vid dörren.Att man desutom får alldeles utmärkta vinpaket gör ju heller inte upplevelsen sämre.
  • Pär S
    Pär S skrev om Vinstocken
    Jag tycker att det är ett bra koncept, tyvärr är inte distributionen lika bra!
  • Senh L
    Senh L skrev om Vinstocken
    Helt fantastiskt, mycket bra viner till bra pris!
  • Peter A
    Peter A skrev om Vinstocken
    Bra hemsida, bra info om vin. Leverans funka bra.
    Jag gilla Rriesling viner. bra sortiment. Leverans funkar bra.
    Men när jag fråga i ett mail "varför ska jag betala faktura avgift när jag betala med kort?"
    Inget svar, dålig
  • Leif R
    Leif R skrev om Vinstocken
    Mycket bra.Hjälpsamma och bra utbud
  • Bengt Ö
    Bengt Ö skrev om Vinstocken
    Vinstocken levererar kvalitetsviner, både röda och vita, från ett brett sortiment och till humana priser.
    Leveranserna har skötts på ett tillfredsställande sätt,jag själv har ett funktionshinder och uppskattar
    till fullo att få leveranserna direkt hem till dörr.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Vinstocken
    Mycket bra service, mycket bra viner och lilla julafton varje gång det pinglar på dörren och det står en glad man utanför och säger: Här kommer jag med en liten kartong.
  • Rickard E
    Rickard E skrev om Vinstocken
    Bra utbud, enkelt och jättegoda viner. Gillar mängden av olika paket som verkar bra sammansatta (utan att ha provat så många ännu).
  • José P
    José P skrev om Vinstocken
    Bra bemötande. Sedan dessutom Systembolaget lagt ned i Gamla stan är det ett bra sätt att få hem vinet utan att släpa själv. Vid ev. reklamationer har det också fungerat bra med kommunikationerna.
    Prismässigt är det helt OK.
    Det är riktigt spännande att få hem en låda okända viner och prova sig igenom dem och hitta nya favoriter.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Vinstocken
    Jag har använt Vinstocken vid ett eller två tillfällen.
    Min uppfattning är att jag fick mer prisvärda viner från Vinstocken än de två andra aktörer jag har provat.
  • Merja N
    Merja N skrev om Vinstocken
    Intressanta viner och ett bra urval. Tyvärr fungerade inte logistiken därför slutade jag beställa.
  • Hans F
    Hans F skrev om Vinstocken
    Snabb och smidigt sätt att köpa bra viner levererade till din dörr till ett bra pris.
  • Michael L
    Michael L skrev om Vinstocken
    Snabbt levererat med fantastiskt vin
  • AnnCha S
    AnnCha S skrev om Vinstocken
    Från början, kanon. det blev sämre andra gånger jag beställde och nu tjorvar det så jag kan inte beställa alls. Lösenord emailfel!!!
  • Lena N
    Lena N skrev om Vinstocken
    Vinstocken är en bra vägvisare för mig när jag håller på att gå vilse i vinvärlden. Det behövs för ju mer jag lär desto mer förstår jag att jag inte kan. En bra sammansatt låda (möjligen något ojämn)vidgar vyerna och jag har fått snabbt svar på frågor jag ställt.
  • Mats L
    Mats L skrev om Vinstocken
    Vinstocken har ett intressant koncept och utbud av vin. Jag har inte ännu beställt av dem så jag kan inte uttala mig om hur de är som leverantör.
  • Joachim B
    Joachim B skrev om Vinstocken
    Trevligt men en aning nonchalant.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Vinstocken
    Jag tycker Vinstocken är kanon. Utbudet, leveranserna, priserna är jättebra.
  • Leif K
    Leif K skrev om Vinstocken
    Bra viner ,håller vad de lovar
  • inger E
    inger E skrev om Vinstocken
    Ett enkelt sätt att beställa hem fina viner. Brett utbud.
  • Göran L
    Göran L skrev om Vinstocken
    Bra produkter till bra priser och säkra leveranser.
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Vinstocken
    Bra urval,prisvärda viner och bra tillförlitlig service
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Vinstocken
    Lite rörigt att hitta rätt på sidan. Beställning och leveranser fungerar klockrent!!
  • Irene M
    Irene M skrev om Vinstocken
    Väldigt tryggt och skönt att få överenskommen hemleverans. Dessutom goda, utvalda viner till olika tillfällen. Prisvärt och bekvämt!
  • Michael F
    Michael F skrev om Vinstocken
    Hög kvalitativa produkter, smidiga leveranser, enkelt att beställa.
  • mats t
    mats t skrev om Vinstocken
    smidigt sätt att beställa gott vin direkt hem
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Vinstocken
    Enkelt att beställa samt bra och klara leveranser.
  • jens l
    jens l skrev om Vinstocken
    beställning och betalning är enkelt och dessutom vet jag vad jag får då jag innan beställning kan ta del av all information som jag vill veta, allt ifrån smaker till vad det lämpar sig till för mat eller mingel.
  • Björn E
    Björn E skrev om Vinstocken
    Jag älskar deras blandning av olika vinsorter.Bra priser ett stort sortiment.
  • Eva W
    Eva W skrev om Vinstocken
    Helt värdelöst!
    Jag blir förvånad när jag läser alla positiva kommentarer. Det verkar som om några får sina leveranser utan problem!? Själv har jag väntat på mitt champagnepaket sedan vecka 11. Trots flera mail har jag inte fått något svar från dem. Det går inte heller att ringa, då de har problem med sin växel. Nu har jag stoppat betalningen hos Klarna, så jag slipper betala för något jag inte fått. Kanske hör de av sig när de saknar mina pengar!? //Eva 2013-04-11
  • Helen B
    Helen B skrev om Vinstocken
    Det finns inget bättre än att kunna handla vin direkt på nätet. Du sitter hemma i lugn och ro och väljer själv vad du vill beställa.
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Vinstocken
    Vinstocken fungerar bra, kan beställa vinpaket samt jan kan själv välja om jag vill ha
    enstaka flaskor, rött eller vit, från olika länder. Allt är skattat och klart. Leverans
    direkt till bostaden, enkelt och smidigt
  • Per A
    Per A skrev om Vinstocken
    Jag har bara fört dialog via de utskick och beställnings blanketter som Vinstocken har skickat till mig, det har fungerat bra.
  • Anna E
    Anna E skrev om Vinstocken
    Fruktansvärt företag om det över huvud taget existerar. Skumt - man kan inte ringa och när man mailar får man inget svar. Har försökt att få ett leveransbesked i 4 veckormen ingen svarar. Jag tror attt de har gått i konkurs helt enkelt.
  • hans l
    hans l skrev om Vinstocken
    Det var helt ok och flera av vinerna var riktigt goda, att köpa vin på nätet är kanon!!
  • Mats A
    Mats A skrev om Vinstocken
    Vinstocken är ett uselt företag. Dom svarar inte på e-mail eller på telefon.
    Beställde två lådor vin med leverans vecka 7. Har redan betalt men man bryr sig inte om att svara på när jag kan få varorna levererade. Kommer aldrig att göra någon ytterligare bestållning.
  • Niclas U
    Niclas U skrev om Vinstocken
    Utmärkt leverantör av viner som inte går att få tag på genom vanliga inköpskanaler (läs systembolaget). Leveranserna har fungerat mycket bra och vi kommer att beställa mer när lagret är slut.
  • Johan F
    Johan F skrev om Vinstocken
    Bra och snabb leverans. Samtliga viner i paketet var goda och några av dem var riktigt bra.
  • Marja H
    Marja H skrev om Vinstocken
    Bra information om nyheter. Bra sortiment och hög kvalite på vinerna.
    _ Fakturorna ska vara betald inan jag har fått leveransen!!
  • Jan G
    Jan G skrev om Vinstocken
    Vinstocken är en mycket bra leverantör av goda kvalitetsviner. Man kan på ett enkelt sätt prova deras rekommendationer, som hittills passat oss jättebra. Smakerna stämmer väl överens med beskrivningen av vinet.

Österlånggatan 28, 111 31 Stockholm