Haninge Bilpark eftersträvar enkelhet, personlighet och förtroende. Vi sätter alltid kunden i fokus.
Vi arbetar på ett mer flexibelt sätt än det klassiska bilbolaget utan stora lokaler och krångliga omvägar, därför lyckas vi även hålla priserna nere.... Till oss är du välkommen alla sju dagar i veckan. Vi byter din bil, säljer din bil eller hjälper dig att köpa en.
Vi tycker att du och din bil förtjänar trygghet! Därför samarbetar vi med en rad försäkringsbolag och banker och kan alltid hjälpa d
Jag lämnade återigen in min äldre Audi Q3 (2012) hos Din Bil Audi Stockholm, denna gången för att byta ett bromsok. Detta är ett fel jag redan själv identifierat och informerat verkstaden om men trots detta skulle bilen “felsökas” innan man utförde jobbet. Jag blev lovad återkoppling under veckan, men ingen hörde av sig.
När jag gick förbi på fredagen möttes jag av en rörig situation där ingen kunde förklara varför kommunikationen uteblivit. Förklaringen blev att reservdelen saknades, något man enkelt hade kunnat meddela... direkt. Därefter följde ytterligare en vecka helt utan information, trots tre försök att nå verkstaden via telefon. Först när jag lämnade en notis till växeln om att de måste ringa upp blev jag kontaktad, återigen sent på en fredag och jag fick veta att bilen fortfarande inte var klar på grund av personalbrist.
Totalt tog det 14 dagar (10 arbetsdagar) att färdigställa ett bromsoksbyte. Jag fick en rabatt som kompensation för väntetiden, vilket jag uppskattar, men slutkostnaden landade ändå på cirka 8 000 kr. Även om priset i sig är marknadsnivå så är det svårt att motivera det när helhetsupplevelsen präglas av bristande kommunikation och dålig uppföljning.
Det ska samtidigt sägas att personalen jag mötte var väldigt trevliga och professionella. Jag tycker uppriktigt synd om dem när de måste arbeta under organisatoriskt röriga förhållanden där det är tydligt att problemen inte ligger hos dem, utan snarare i strukturen runtomkring.
Jag var till och med inne på att eventuellt köpa en nyare begagnad bil via Din Bil i samband med mitt besök, men efter mina upplevelser väljer jag att avstå. Förtroendet räcker helt enkelt inte för en större affär.
Trots flera tidigare, mindre bra erfarenheter har jag alltid tänkt: “Denna gången blir det bra.” Tyvärr blev det inte så. Efter över en handfull besök hos Din Bil i Hammarby Sjöstad kan jag konstatera att det upplevda kundvärdet fortsatt inte motsvarar kostnaden. Ni måste bli bättre på att möta kunden och arbeta med att förbättra den totala kundupplevelsen.