Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Ring 08-37 40 37 vwtyreso.se

Välkommen till din auktoriserade Volkswagen-verkstad i Tyresö! Här möts du av engagerade och välutbildade mekaniker som är måna om att du ska känna dig otroligt nöjd med ditt val av bil. Vi ger dig gärna råd om hur du bäst tar hand om din Volkswagen och vägleder dig till rätt åtgärder för just din bil. Vi kan Volkswagen och...

356 omdömen om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Markus Mikael H
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Låskistan skulle bytas men det blev en extra besök pga. att de hade beställt delen till fel sida. Mänsklig faktor. Varför ger jag fem poäng då. Jo, de kompenserade så generöst. Alla gör fel men det gäller att rätta till felet eller kompensera, vilket de gjorde.

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2008 omdömen 4.6 av 2008 omdömen

Tydligt och snabbt. Bra pris och trevligt bemötande.

Karl S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Försäljarna här försökte lura mig. Jag lämnade in min bil för service och felsökning av ett missljud. Service och felsökning var det inget fel på, men försäljarna försökte sen övertyga mig om att min bil behövde omedelbara reparationer för 70 000 kr, så att en av försäljarna skulle kunna köpa den av mig för 40 000. Reparationerna behövdes enligt dem göras akut, bilen gick inte att köra. Jag gick såklart till en annan verkstad, som gjorde reparationer och justeringar som löste problemen för 6000 kr. Nu ett år senare går bilen fortfarande hur bra som helst. Uppsök en annan verkstad än Trygg Bil.

NADIA V
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag trodde i min enfald att denna firma som är auktoriserad för vw skulle leverera service i klass med ett annat Tyskt premium märke. Så blev det inte, fick lämna bil 7,40 och trodde naturligtvis att en basservice och bromsvätska skulle vara klart till 13-14. Nej då, vid 16,30 började jag bli irriterad och ringde, det visade sig att dom tagit in bilen kl. 14,30!!!! Varför kunde jag inte lämnat den vid lunch? som på andra verkstäder? Man toppar sen en kommentar på fakturan att samtliga torkarblad är dåliga. Samtliga...

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Niklas N
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Trevlig personal rent och snyggt man får ett bra intryck ... Men att ifråga sätta en faktura hur den är specificerad gick inte så bra . Lämnade in våran Husbil för att dom skulle sätta dit en extraljusramp . Jag fick ett kostnads förslag av Erik på vad jobb och mtrl skulle kosta . Efter att HB var klar bad jag få prata med den som hade gjort jobbet och fråga hur det hade gått . Service killen förklarade att det tagit 1,5 timme och att man borrat 2 hål bakom registrerings skylten för att fästa extra ljus hållaren med...

Svar från Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Hej Niklas. Jag håller med om allting som du skriver. -För att ha möjlighet att lämna ett fastpris så fick du ett fast pris för både arbete och material enl beloppen du nämner. Detta var vad vi kom överens om och vad du skrev under när du lämnade in bilen. Samtidigt så tycker inte jag att beloppet är oskäligt. Tänk på att vid en extraljusinstallation så går det åt mer material än man kanske tänker på. Det går tex åt nån borr, lite skruvar och muttrar, lite kabelskor, buntband, krympslang, eltejp, sittskydd/fotskydd,...

Pauline Ann M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

I am extremely happy with the service and help that I received. The guy who helped me was very polite, helpful and he listened to my concerns. He explained everything to me and did not treat me as if I didn't know what I was talking about. I would feel very comfortable about the same garage again and would recommend it. Give him a day off!

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Ulla Ingegärd Monica T
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

En parkeringsskada, snabb på att ta jobbet. Däremot tog jobbet längre tid än beräknat. Ingen lånebil. Bra utfört arbete med en städad snygg bil. Däremot tycker jag inte om reklamtexten på skylthållaren.

Ben Olav H
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Har bara goda erfarenheter av företaget, bästa tänkbara service vi någonsin har fått och vi har varit bilägare under ett långt liv.

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Bengt Sture F
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Har fungerat mycket bra vid service, renovering mm. Är mycket nöjd

Barbro Maria S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag är nöjd med de arbeten som utförts, för bilen fungerar. Kostnadsnivån tycker jag dock är lite hög. Bemötandet har varit trevligt.

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4080 omdömen 4.8 av 4080 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Ted Erik M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Mycket bra bemötande!!! Trots längre tid på verkstaden för vår bil än väntat, så är jag mycket nöjd med tät återkoppling, trevligt bemötande och god dialog med vårt försäkringsbolag för vår räkning.

Festool Sverige Ab F
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

trevligt och proffisionellt bemötande och bra service.

Anticimex Aktiebolag A
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Senaste besöket var en uppgradering. Alltid snabb med tider och bra bemötande hos Trygg Bil

Olle Tunell Consult Aktiebolag O
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra och trevligt mottagande. Servicen blev klar inom utsatt tid. Prisnivån hög liksom hos övriga märkesverkstäder.

Ingrid Maria N
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag fick hjälp med service och byte av bromsklossar. Jag fick ett vänligt och trevligt bemötande av de som jobbar där.

Ncct Entreprenad Ab N
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag har redan från början fått ett trevligt bemötande av personalen på plats. Har bilen inne för motor byte vilket jag är väldigt glad för att jag har blivit hjälpt med. Är väldigt nöjd även sen tidigare och Erik och personalen är helt klart ett väldigt bra verkstad. Kommer utan tvekan fortsätta att vända mig till Trygg Bil!

Eva Elisabeth S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Vilken service! När jag lämnade fick jag ett utomordentligt bemötande. Bilen blev klar snabbt. När jag hämtade den hade de t om tvättat bilen!! Jag är supernöjd! Tack snälla Trygg bil!

Lars Mattias M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra service men otydligt när bilen är klar

Svar från Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Hej. Tack för feedback. Jag ska ta upp med alla servicerådgivare att vara ännu tydligare med att ange när bilen blir färdig vid inlämning/bokning. Trevlig dag! Erik Svensson - Servicechef

Cristina Cecilia B
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Trevligt bemötande och försökte förstå vad vi ville ha hjälp med.

Gme Gramic Development Hb G
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Seriöst företag som tydligt redovisar kostnader och gör ett kanon jobb.

Kaj Karl-harry S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag behövde byta elektronikenenheten Allt fungerade enligt plan. Jag är nöjd med bemötande och utförande.

Johan Larsson Bygg & Allservic J
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Trevligt bemötande, kort väntetid, snabb service.

Ulf Bengt Ingemar K
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Senast: AC- grundservice på min Passat 03 som behövde påfyllning av kylmedium. Tryggbil är ofta schysst behjälpliga med lite tekniska frågor också vilket uppskattas mycket som ägare till lite äldre bil.

Bengt Axel A
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra bemötande när bromsar behövde fixas vid 2 olika tillfällen. Jobbet blev klart på utsatt tid och till bestämd kostnad.

Björn Gustav Hugo M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Byte av stötfångarfjädrar fram, reparation av läckande avgasrör, inställning av framvagn- Så vitt jag kan bedöma, fungerar bilen bra och levererades på överenskommen tid. Kundmottagning är helt OK.

Björn Stefan R
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Mycket gott bemötande som levde upp till förväntningarna.

Gunhild Anita D
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Ordinarie service enl serviceplan. Service-arbetet genomfört på överenskommen tid och kostnad. Påtalade behov av tilläggsåtgärder var både tveksamma och dyra (jag tackade nej). Kändes som lite smolk i bägaren. Trevligt bemötande dock. Har efteråt upptäckt att det finns skyddshuvar i motorrummet som inte är fästade i sina fästen/fästen saknas. Obra. Hmmm....

Svar från Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Hej. Kul att du känner du nöjd med bemötandet! Vi vill att alla våra kunder ska känna sig välkomna och trygga hos oss. Ang dina behov av tilläggsåtgärder som avsåg dina bromsskivor som var slitna. Även verkstaden i Hammarby Sjöstad noterade detta vid servicen innan den du utförde hos oss. Vi erbjuder alltid åtgärd av de brister vi konstaterar vid servicekontrollerna. Dyrt är bara det som inte är värt pengarna, om du frågar mig så är bromsar ingen detalj man ska chansa med och absolut värt pengarna den dagen de sviker....

Björn Mikael M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Grym verkstad har andvänt den i flera år ställer alltid upp med hjälp om det krisar

Péter B
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Trevlig personal, modern lokaler, trivsamt

Jan-olov H
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Garantiåtgärd på mekanismen för utfällbar dragkrok på min Golf Sportsvan. Trevligt bemötande och smidigt bokande av tid.

Iréne Patriz P
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Service, bra trevligt bemötande.

Kate Harriet S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag fick hjälp med en ordinarie service och jag är mycket nöjd med bemötandet.

Dan Johan Christer S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra bemötande av personal. Lyhörda på önskemål och frågor. Nöjd med servicen.

Anette Ingegerd T
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra bemötande, hade lämnat in bilen på service. Jag hade slarvat bort bilnyckeln på morgonen när jag skulle åka iväg, ringde och sa det, inga problem, jag fick en frist att senast komma innan kl 11. Tillslut kom nyckeln fram och jag kunde åka i väg.

Svenska Försäl S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Oförsämd debitering för ett mycket litet jobb.

Svar från Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Hej. Vi tog emot er bil och skjutsade er till Vattenverksvägen. Sen undersökte och reparerade vi bilen totalt 1.5 timme. Vi debiterade 1490+moms för detta. Jag tycker debiteringen känns mycket skälig och inte alls oförskämd. Vad skulle du anse vara en rimlig timdebitering på en auktoriserad verkstad? Hälsning Erik Svensson - Servicechef

Karl Leif Erik H

Lämnat in bilen på 3000-mils service

Andreas Harry B
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Mycket bra bemötande. Väldig hjälpsamma. Genomgång av bilen då den visat problem efter uppdateringen av mjukvaran i samband med utsläppsfadesén. De har inte hittat direkta felen men de har försökt och löst en del. Sedan har jag tillgodo där som kanske kan hjälpa ett av felen också men det har vi ibestämt att vänta med.

Tadashi M
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Väldigt bra bemötande. Alltid noggrann och korrekt inf./respons.

Bernt Stefan J
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra kundbemötande och trevlig personal.

Rolf Sven-erik E
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Mycket bra rakt igenom! Två skar jag funderat över i efterhand. När jag bokade tid gjordes det efter körda mil. Jag frågade om 36 månadersservicen kunde utföras samtidigt. Då sade man att det rörde sig om skilda saker. Det accepterade jag utan vidare. Vid andra tillfället skulle bl a gastanken inspekteras. Detta trodde jag var en VW-angelägenhet, med tanke på falserierna.. Så blev inte fallet, utan det fick jag bekosta. Var detta rätt???

Hans B
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Mkt nöjd VW tyresö löste mina problem med service trots att säljaren där jag köpt bilen inte registrerat serviceavtal.

Lennart Tomas Fredr B
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Gkgjolgn fifkfkfo flekfkfkfo flrkfkfofo flfkfk

Svenska Handelsbanken Ab S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bra mottagande och arbete utfört enligt avtal.

Eva S
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Jag lämnade in min bil för att laga den. Bemötandet när jag lämnade bilen var suveränt. Det gick snabbt att laga och jag blev utmärkt bemött bär jag hämtade bilen. Tack snälla Trygg bil!!

Conny S

Utmärkt.................................................Bara bra.

Pablo He V
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Bästa stället Erik och personalen gör ett kanon jobb. Dom ser alltid till att ge kunden den bästa servicen. Framförallt är dom grym på det dom gör ..

Linda Maria V
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Trevligt bemötande och snabb service.

Lars Andreas A
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Första mötet var 3000 mila service, funkade kanon utam problem. Andra gången var om det fanns plats i däckhotellet, det var inga problem.trevligt och bra bemötande.

Thomas Erik M

Mycket kunniga och tillmötesgående

Aman A

Ett perfektauktorisera det Werkstan får Volkswagen👍👍👍👍

Piasten Ab P
Skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Ett stort lyft som företagare i Tyresö att få en VW verkstad så nära. Dessutom med en otrolig fin service, vänligt bemötande och en mycket fin anläggning.. Jag har enbart servat bilen där och tänker fortsätta med det.