Wilja Begravningsbyrå

Wilja Begravningsbyrå

När någon närstående går bort kan det vara en tröst att få engagera sig i begravningen så mycket som möjligt. Dels för att hedra personen men också för att få tankarna på annat håll. Vi på Wilja Beravningsbyrå finns då där för att hjälpa till, så att du kan ordna begravningen helt själv på dina alldeles egna villkor. Vi är...

46 omdömen om Wilja Begravningsbyrå

Hillevi H
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Wilja hjälpte oss med urnceremonin för min man på ett värdigt och proffesionellt sätt, trots att vi var sena med beställningen. Min kontaktperson på begravningsbyrån förklarade alla steg på ett enkelt sätt och påminde om saker som var bra att tänka på. Begravningsrepresentanten var mycket trevlig och hjälpsam och hade ett bra samspel med officianten. Bemötandet och ceremonin var över alla förväntningar, som var höga från min och de övriga anhöriga. Sammantaget så kan jag varmt rekommendera Wilja Begravningsbyrå.

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Emma S
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Efter att ha ringt runt till ett 10-tal begravningsbyråer och jämfört så fastande jag för Wilja. Jag fixade mycket själv och ville endast köpa visa tjänster vilket inte var något problem. Bra bemötande och snabba svar. Valde en enkel kista som var så fin. Prisvärd begravningsbyrå men inget avkall på service för den delen. Kan rekommendera Wilja. / Emma

Anna J
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Vi köpte en begravning. Allt gick snabbt och smidigt. Wilja motsvarade våra förväntningar på ett bra sätt. De personer vi hade kontakt med var trevliga och förekommande.

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

Carmen B
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Begravning - fick snabb hjälp och bra bemötande. Enda missen var att de missade att kolla upp ett datum för begravningen men så fort jag ringde så ordnade det sig.

Waldemar I
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Begravning av nära släkting, arrangemang av ceremoni samt bokning av minnesstund. Professionellt, lyhört och vänligt bemötande av kunden i en svår stund.

Marianne L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Direktkremation utan konstiga avgifter. Tillmötesgående kontakt. Smidigt och enkelt precis som vi ville ha det! Tack ++++++++++

Ulf L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Vi köpte en enkel begravning med urna. Wilja har en mycket bra hemsida där det enkelt går att ta fram olika alternativ. De svarar omgående på eventuella frågor och kom med många goda råd och tips. All personal som vi var i kontakt med var mycket kunniga och hjälpsamma. De kom med förslag på hur begravningen kunde ske billigare med tanke på att vi var endast barn/ barnbarn och barnbarnsbarn. Vi rekommenderar wilja som begravningsbyrå.med gott samvete.

Svar från Wilja Begravningsbyrå

Stort tack för dina varma ord Ulf.

Elisabet A
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Begravningstjänst: mycket trevligt, värdigt, vänligt och korrekt bemötande i telefon

Mikael R
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Snabbt och trevligt bemötande och mycket hjälpsamma. Har på uppdrag av oss genomfört vår begravning av nära anhörig.på ett mycket proffesionellt sätt. Vi rekommenderar Wilja Begravningsbyrå på bästa sätt.

Marcus H
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Bra information, tydligt och förstående i en svår tid. Hjälpsamma med eventuella frågor :) Inget att anmärka :)

Pia F
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Vi fick en fin och värdig begravning m akt med urna och alla kontakter m Adam på Wilja fungerade jättebra, stort tack!

Karin G
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Begravning..Tog ett par dgr innan jag blev kontaktad. Fick stöta på. Annars trevligt bemötande och snabb respons via mail.

Maria S
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Trevligt och professionellt bemötande.

Christine L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Valde en stilfull begravning och det blev det verkligen. Bra kontakt med Adam. Valde en urna som visade sig inte finnas så hemsidan borde uppdateras- men i övrigt bra. Väldigt tillmötesgående, jag valde t. ex. speciella blommor och det var inga problem att fixa. Representanten på plats i kapellet var också trevlig och väldigt hjälpsam i den svåra stunden. Det blev ett väldigt fint avslut för min älskade pappa!

Håkan E
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Jag fick vad jag ville ha, och det gick smidigt och blev bra. Det ända som inte passade mig var att allt sköttes via nätet ,det hade underlättat med faktura av papper då den ska vidare till jurist och dödsbo.

Ginger W
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Minnesstund i Skogskapellet. Beställde annons, kista med endast 3 rosor, officiant, samt det som begravn.byrån tillhandahåller. Lättsamt att komma överens om man inte blev 3 som skulle tycka... Förväntningarna var att officianten klickade med oss och med den musik vi valde. Det gjorde det också. Vi kom i sista stund och hade kort tid att hälsa på övriga som ville ta avsked av mamma. Vacker dag och en vacker bild av sista timmen vi var tillsammans med mamma och musiken och talet.

Niclas P
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Begravning. Otydlig information till en början, men lätta att samarbeta med

Svar från Wilja Begravningsbyrå

Hej Niclas, Tack för ditt omdöme, det hjälper oss att bli bättre. Du får gärna maila eller ringa mig om vilken information du tyckte var otydlig, så ska jag försöka förtydliga. Ta hand om dig! Desirée Karlsson Team Leader, Wilja desiree@wiljabegravningsbyra.se 010-2204920

Sirpa S
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Allt fungerade utan problem Då vi köpte en budgetbegravning och det blev jättefint

Inga-Lill D
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Har blivit väldigt väl bemött och begravningen var precis som vi alla ville ha den..

Bengt K

Direktkremation. Bra bemötande.

Yvonne L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och fin hjälp

Håkan L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Blev väldigt väl bemötta och allt blev precis som jag och min syster ville när vi begravde mamma. Tack för all hjälp. Med vänlig hälsning, H & D

Linda H
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Allt var bra! Bra pris o bra bemötande! Svåra att få tag på initialt!

Wilja Begravningsbyrå gillar detta
Peter A
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Väldigt bra välordnat inga konstigheter.

Jeanette G
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Vi fick en fin begravning och alla kontakter med Wilja funkade jättebra. Vi är nöjda..

Maria K
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Har varit nöjd från första början med bemötandet hos Cathrine Berntzon. Informationen snabb återkoppling och allt har fungerat bra vid ceremonin och representanten.

Wilja Begravningsbyrå gillar detta
Lars P
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Klara Begravning var en mycket positiv upplevelse mitt i all sorg. Ett vänligt, tillmötesgående och professionellt bemötande. Fungerade mycket väl som entreprenör. Lyssnade på våra idéer och önskemål samt hade god uppföljning och kvalitetskontroll. Kan varmt rekommenderas, särskilt om man själv vill göra eller sköta vissa detaljer eller arrangemang. Även en stor eloge till begravningsentreprenör Adam Wetterhielm från Flisby, som under Klara Begravnings ledning gav oss en fantastisk stund i kyrkan och runt graven.

Ros-Marie B
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Bra och korrekt bemötande. Det blev en värdig begravning utan komplikationer.

Christian F
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Trevligt och proffsigt bemmötande snabba svar och själiga kostnader

Ann-Charlott F
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Denna begravningsbyrå passade oss alldeles utmärkt. Vi hade möjlighet att välja vilka tjänster som vi önskade få från Klara och vad vi själva ville ta hand om. Att kontakten sköttes via mail och telefon passade också oss mycket bra!

Helena J
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Proffsigt och personligt, stort tack!

Peter L
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Enkelt och smidigt att boka och planera begravning. Alla papper och bokning av kyrka ordnades i ett huj.

Nina C
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Klara Begravning anlitades för att ordna med närståendes begravning. Allt sköttes smidigt, enkelt och personligt. Yttersta kvittot på deras proffsighet visades vid ceremonin i kyrkan där allt var enligt våra önskemål och deras representant på plats var väldigt serviceminded och hjälpte oss alla tillrätta på ett oerhört fint sätt. Vi är jättenöjda. Rekommenderas varmt!!

Karin B
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Bra pris, bra bemötande, lite svåra att få kontakt med vid några tillfällen men på det stora hels helt ok.

Franciska E
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Personalen på Klara begravning var mycket lyhörd och hjälpsam från första kontakt och under hela processen. Det var skönt att kommunicera via telefon och mail och få tid att tänka och välja själv så att begravningen blev lika personlig och stämningsfull som vi ville ha den. Kistan, blommorna och all annan service vi beställt genom Klara var just så som beskrivet på hemsidan. De var kunniga och gav bra råd. Vi rekommenderar dem varmt! Josefin E. Stockholm

Magnus H
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Utmärkt snabb och flexibel service, trevligt och korrekt bemötande. Rekommenderas, särskilt för er som gärna själva håller i trådarna eller har ovanliga önskemål.

Johanna S
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Jag är mycket imponerad och nöjd över hela processen med Desirée o Klara begravning. Fint bemötande, god service och ett generellt utmärkt hanterande. Mycket nöjd och kommer garanterat att rekommendera Klara vidare!

Kerstin E
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Jag beställde en direktkremation. Om jag minns rätt så både mejlade och chattade jag med representanter för Klara. Jag fick ett bra bemötande och tålmodigt svar på mina frågor. Allt flöt på smidigt. Jag är mycket nöjd. Jag kommer att rekommendera företaget för andra.

Mona P
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

I min kontakt med Klara Begravning har allt varit till belåtenhet. De personer som jag har talat med har varit väldigt vänliga och tillmötesgående. Jag kunde inte närvara vid begravningen av min son p g a att jag är sjuk och gammal, men enligt min andre son och andra begravningsgäster så var det en fin begravning och ingenting att klandra på. Mona Pedersen

Sonja J
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Jag kan varmt rekommendera Klara.Begravningsbyrå ,min upplevelse var att de var någon som brydde sig om mej i sorgen.

Gunilla C

... ... ... ... ...

Monica O
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Jag tycker att kontakten med byrån fungerat fantastisk bra. Har man sökt dom och dom inte svarat så har dom ringt upp väldigt fort efter det. Mycket vänligt bemötande, och så lätta att prata med. Har beställt lång-transport, ceremonivärd, kista och bärare. Denna byrå överträffade mina förväntningar av en begravningsbyrå. Under hela tiden från första kontakten till begravningen var över har kontaktpersonen på byrån visat ett stort engagemang och vänligt bemötande, och allt har fungerat så bra. Jag kan verkligen rekommendera denna byrån.

Katharina B
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Att förlora en anhörig är fruktansvärt. Cathrine på Klara Begravning har varit en klippa under hela begravningsanordnandet och har bemött mig med oerhörd förståelse, vänlighet, tålamod och takt. Hon har anpassat tjänsten helt efter vår familjs önskemål och varit väldigt hjälpsam. Hon fick nåt som kändes oöverkomligt att gå smidigt och respektfullt till. Tack.

Anders J
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Kista, kistläggning, transport & administration har jag köpt. Samt fått hjälp med att hitta en officiant. Tog kontakt morgonen efter dödsfallet och blev mkt bra omhändertagen, allt funkade snabbt, smidigt och förtroende ingivande vilket kändes väldigt bra i denna situation. Och sedan allt eftersom har allt funkat lika bra, inget att klaga på alls. Trevligt bemötande av en kunnig tjej. Fått all den hjälp jag behövt även med papper och allt runt omkring. Högsta betyg från mig m v h Anders

Birgitta E
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Vänligt bemötande, snäll och hjälpsam.

Roger S
Skrev om Wilja Begravningsbyrå

Väldigt bra bemötande. Mer hjälp än väntat