Alla kategorier Webshop Wilja Begravningsbyrå

Wilja Begravningsbyrå

När någon närstående går bort kan det vara en tröst att få engagera sig i begravningen så mycket som möjligt. Dels för att hedra personen men också för att få tankarna på annat håll. Vi på Wilja Beravningsbyrå finns då där för att hjälpa till, så att du kan ordna begravningen helt själv på dina alldeles egna villkor.

Vi är en begravningsbyrå helt utan höga arvoden och med högsta fokus på att vara din trygga hand genom alla detaljer och förberedelser. Vi finns representerade över hela landet. Varmt välkommen till oss!
Lör-Sön: 09:00-16:00

Läs vad 42 kunder tycker om Wilja Begravningsbyrå

• Waldemar I
    Waldemar I skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Begravning av nära släkting, arrangemang av ceremoni samt bokning av minnesstund. Professionellt, lyhört och vänligt bemötande av kunden i en svår stund. Läs mer
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Direktkremation utan konstiga avgifter.
    Tillmötesgående kontakt.
    Smidigt och enkelt precis som vi ville ha det!
    Tack ++++++++++ Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Vi köpte en enkel begravning med urna.
    Wilja har en mycket bra hemsida där det enkelt går att ta fram olika alternativ.
    De svarar omgående på eventuella frågor och kom med många goda råd och tips.
    All personal som vi var i kontakt med var mycket kunniga och hjälpsamma.
    De kom med förslag på hur begravningen kunde ske billigare med tanke på att vi var endast barn/ barnbarn och barnbarnsbarn.
    Vi rekommenderar wilja som begravningsbyrå.med gott samvete. Läs mer
    2018-09-11 Jakob N svarar Ulf L
    Stort tack för dina varma ord Ulf.
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Begravningstjänst: mycket trevligt, värdigt, vänligt och korrekt bemötande i telefon Läs mer
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Snabbt och trevligt bemötande och mycket hjälpsamma.
    Har på uppdrag av oss genomfört vår begravning av nära anhörig.på ett mycket proffesionellt sätt.
    Vi rekommenderar Wilja Begravningsbyrå på bästa sätt. Läs mer
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Bra information, tydligt och förstående i en svår tid. Hjälpsamma med eventuella frågor :) Inget att anmärka :) Läs mer
  • Pia F
    Pia F skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Vi fick en fin och värdig begravning m akt med urna och alla kontakter m Adam på Wilja fungerade jättebra, stort tack! Läs mer
  • Karin G
    Karin G skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Begravning..Tog ett par dgr innan jag blev kontaktad. Fick stöta på. Annars trevligt bemötande och snabb respons via mail. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • Christine L
    Christine L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Valde en stilfull begravning och det blev det verkligen.
    Bra kontakt med Adam. Valde en urna som visade sig inte finnas så hemsidan borde uppdateras- men i övrigt bra.
    Väldigt tillmötesgående, jag valde t. ex. speciella blommor och det var inga problem att fixa. Representanten på plats i kapellet var också trevlig och väldigt hjälpsam i den svåra stunden.
    Det blev ett väldigt fint avslut för min älskade pappa! Läs mer
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Jag fick vad jag ville ha, och det gick smidigt och blev bra. Det ända som inte passade mig var att allt sköttes via nätet ,det hade underlättat med faktura av papper då den ska vidare till jurist och dödsbo. Läs mer
  • Ginger W
    Ginger W skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Minnesstund i Skogskapellet. Beställde annons, kista med endast 3 rosor, officiant, samt det som begravn.byrån tillhandahåller.
    Lättsamt att komma överens om man inte blev 3 som skulle tycka...
    Förväntningarna var att officianten klickade med oss och med den musik vi valde. Det gjorde det också.
    Vi kom i sista stund och hade kort tid att hälsa på övriga som ville ta avsked av mamma. Vacker dag och en vacker bild av sista timmen vi var tillsammans med mamma och musiken och talet. Läs mer
  • Niclas P
    Niclas P skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Begravning. Otydlig information till en början, men lätta att samarbeta med Läs mer
    2018-04-26 Jakob N svarar Niclas P
    Hej Niclas,

Tack för ditt omdöme, det hjälper oss att bli bättre. Du får gärna maila eller ringa mig om vilken information du tyckte var otydlig, så ska jag försöka förtydliga.

Ta hand om dig!

Desirée Karlsson
    Team Leader, Wilja
    desiree@wiljabegravningsbyra.se
    010-2204920
  • Sirpa S
    Sirpa S skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Allt fungerade utan problem
    Då vi köpte en budgetbegravning och det blev jättefint Läs mer
  • Inga-Lill D
    Inga-Lill D skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Har blivit väldigt väl bemött och begravningen var precis som vi alla ville ha den.. Läs mer
  • Bengt K
    Bengt K skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Direktkremation. Bra bemötande. Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och fin hjälp Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Blev väldigt väl bemötta och allt blev precis som jag och min syster ville när vi begravde mamma. Tack för all hjälp.
    Med vänlig hälsning,
    H & D Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Allt var bra!
    Bra pris o bra bemötande!
    Svåra att få tag på initialt! Läs mer
    Wilja Begravningsbyrå gillar detta
  • Peter A
    Peter A skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Väldigt bra välordnat inga konstigheter. Läs mer
  • Jeanette G
    Jeanette G skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Vi fick en fin begravning och alla kontakter med Wilja funkade jättebra. Vi är nöjda.. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Har varit nöjd från första början med bemötandet hos Cathrine Berntzon. Informationen snabb återkoppling och allt har fungerat bra vid ceremonin och representanten. Läs mer
    Wilja Begravningsbyrå gillar detta
  • Lars P
    Lars P skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Klara Begravning var en mycket positiv upplevelse mitt i all sorg.
    Ett vänligt, tillmötesgående och professionellt bemötande. Fungerade mycket väl som entreprenör.
    Lyssnade på våra idéer och önskemål samt hade god uppföljning och kvalitetskontroll.
    Kan varmt rekommenderas, särskilt om man själv vill göra eller sköta vissa detaljer eller arrangemang.
    Även en stor eloge till begravningsentreprenör Adam Wetterhielm från Flisby, som under Klara Begravnings ledning gav oss en fantastisk stund i kyrkan och runt graven. Läs mer
  • Ros-Marie B
    Ros-Marie B skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Bra och korrekt bemötande. Det blev en värdig begravning utan komplikationer. Läs mer
  • Christian F
    Christian F skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Trevligt och proffsigt bemmötande snabba svar och själiga kostnader Läs mer
  • Ann-Charlott F
    Ann-Charlott F skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Denna begravningsbyrå passade oss alldeles utmärkt. Vi hade möjlighet att välja vilka tjänster som vi önskade få från Klara och vad vi själva ville ta hand om.
    Att kontakten sköttes via mail och telefon passade också oss mycket bra! Läs mer
  • Helena J
    Helena J skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Proffsigt och personligt, stort tack! Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Enkelt och smidigt att boka och planera begravning. Alla papper och bokning av kyrka ordnades i ett huj. Läs mer
  • Nina C
    Nina C skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Klara Begravning anlitades för att ordna med närståendes begravning. Allt sköttes smidigt, enkelt och personligt. Yttersta kvittot på deras proffsighet visades vid ceremonin i kyrkan där allt var enligt våra önskemål och deras representant på plats var väldigt serviceminded och hjälpte oss alla tillrätta på ett oerhört fint sätt. Vi är jättenöjda.
    Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Bra pris, bra bemötande, lite svåra att få kontakt med vid några tillfällen men på det stora hels helt ok. Läs mer
  • Franciska E
    Franciska E skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Personalen på Klara begravning var mycket lyhörd och hjälpsam från första kontakt och under hela processen. Det var skönt att
    kommunicera via telefon och mail och få tid att tänka och välja själv så att begravningen blev lika personlig och stämningsfull som vi ville ha den. Kistan, blommorna och all annan service vi beställt genom Klara var just så som beskrivet på hemsidan. De var kunniga och gav bra råd.

Vi rekommenderar dem varmt!

Josefin E. Stockholm Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Utmärkt snabb och flexibel service, trevligt och korrekt bemötande. Rekommenderas, särskilt för er som gärna själva håller i trådarna eller har ovanliga önskemål. Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Jag är mycket imponerad och nöjd över hela processen med Desirée o Klara begravning. Fint bemötande, god service och ett generellt utmärkt hanterande. Mycket nöjd och kommer garanterat att rekommendera Klara vidare! Läs mer
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Jag beställde en direktkremation. Om jag minns rätt så både mejlade och chattade jag med representanter för Klara. Jag fick ett bra bemötande och tålmodigt svar på mina frågor. Allt flöt på smidigt. Jag är mycket nöjd. Jag kommer att rekommendera företaget för andra. Läs mer
  • Mona P
    Mona P skrev om Wilja Begravningsbyrå
    I min kontakt med Klara Begravning har allt varit till belåtenhet. De personer som jag har talat med har varit väldigt
    vänliga och tillmötesgående.
    Jag kunde inte närvara vid begravningen av min son p g a att jag är sjuk och gammal, men enligt min andre son och andra begravningsgäster så var det en fin begravning och ingenting att klandra på.
    Mona Pedersen Läs mer
  • Sonja J
    Sonja J skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Jag kan varmt rekommendera Klara.Begravningsbyrå ,min upplevelse var att de var någon som brydde sig om mej i sorgen. Läs mer
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Wilja Begravningsbyrå
    ... ... ... ... ... Läs mer
  • Monica O
    Monica O skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Jag tycker att kontakten med byrån fungerat fantastisk bra. Har man sökt dom och dom inte svarat så har dom ringt upp väldigt fort efter det.
    Mycket vänligt bemötande, och så lätta att prata med.
    Har beställt lång-transport, ceremonivärd, kista och bärare.
    Denna byrå överträffade mina förväntningar av en begravningsbyrå.
    Under hela tiden från första kontakten till begravningen var över har kontaktpersonen på byrån visat ett stort engagemang och vänligt bemötande, och allt har fungerat så bra.
    Jag kan verkligen rekommendera denna byrån. Läs mer
  • Katharina B
    Katharina B skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Att förlora en anhörig är fruktansvärt. Cathrine på Klara Begravning har varit en klippa under hela begravningsanordnandet och har bemött mig med oerhörd förståelse, vänlighet, tålamod och takt. Hon har anpassat tjänsten helt efter vår familjs önskemål och varit väldigt hjälpsam. Hon fick nåt som kändes oöverkomligt att gå smidigt och respektfullt till. Tack. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Kista, kistläggning, transport & administration har jag köpt.
    Samt fått hjälp med att hitta en officiant.

Tog kontakt morgonen efter dödsfallet och blev mkt bra omhändertagen, allt funkade snabbt, smidigt och förtroende ingivande vilket kändes väldigt bra i denna situation.

Och sedan allt eftersom har allt funkat lika bra, inget att klaga på alls. Trevligt bemötande av en kunnig tjej. Fått all den hjälp jag behövt även med papper och allt runt omkring.
    Högsta betyg från mig
    m v h Anders Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Wilja Begravningsbyrå
    Vänligt bemötande, snäll och hjälpsam. Läs mer
  • Roger S
    Roger S skrev om Wilja Begravningsbyrå