Akribit

VALHALLAVÄGEN 128 A, 114 41 Stockholm — Visa karta

4.4 i betyg av av 9 omdömen

Akribit arbetar med nybyggnationer, renoveringar samt trädgårdsplanering och anläggningar. Våra ledord är långsiktigt hållbara och kreativa lösningar kombinerat med hög kvalitet.

Läs vad 9 kunder tycker om Akribit

• 2017-11-10

Emma S skrev om Akribit
    Jag kan varmt rekommendera Akribit!
    De hjälpte oss med vår entré (från klinker till granit), byggde en ny altan och lagade vårt tak som på vissa ställen var i uselt skick. De ska få återkomma närhelst vi behöver hjälp med i renoverings - byggprojekt.
    De är noggranna, snabba och serviceinriktade och MYCKET kunniga. De ligger inte lägst i pris, men jobbet blir riktigt bra och garantin är generös. Läs mer
  • Sponsor
    Bygglovshjälpen.se
    5.0 / 5 i betyg — 3 omdömen
    "Jätte bra hjälp! Kunde verkligen släppa allt och låta dom hantera hela ärendet!"
  • 2016-05-30

Paul H skrev om Akribit
    Really happy with Akribit. Professional, good advice and workmanship also (building a bearing wall). Would not hesitate to recommend or to use in future. Läs mer
  • Lotta H

2015-11-02

Lotta H skrev om Akribit
    Jag behövde hjälp att installera min induktionshäll av en elektriker.
    Akribit var både snabba med att höra av sig från första dagen jag sökte kontakt och sedan hålla kontakten, både via mejl och telefon, något jag är mycket ovan med från andra leverantörer. Jobbet blev väl utfört och vi höll en nära kontakt kring ombokade tider och ett problem som dök upp på vägen.
    Jag rekommenderar mycket gärna Akribit till dig och jag kommer själv kontakta dem igen när jag behöver hjälp nästa gång.
    Precis så här vill jag att det ska fungera när jag anlitar hjälp.
    Med vänlig hälsning
    Lotta Läs mer
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 66 omdömen
    Badge2019
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"
  • 2015-10-04

Anna C skrev om Akribit
    Under sommaren har Jozef och hans mannar gjort följande på vårt 30-tals hus;
    • Bytt plåtfasad till trä inkl målning av hela huset
    • Rivit gammal betongtrapp samt gjutit ny (inkl dränering)
    • Rivit gammalt entrétak samt byggt nytt i samma utseende
    • Byggt nytt skärmtak i gammal stil över garage-port
    • Byggt stödmur samt stentrappa
    • Byggt friggebod inkl grund
    • Bytt tre fönster inkl foder och fönsterbräda i gammal stil på insidan
    Vi är mycket nöjda med deras arbete. Budget hölls och tidplanen hölls i princip (aning försening pga vädret). Något litet missförstånd pga språk men det löstes omgående och rättades till utan diskussion. Kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2015-08-17

Inga E skrev om Akribit
    Firma Akribit har för min räkning utfört följande arbeten:

Lagt trägolv samt målat taket på balkongen.
    Målat samtliga snickerier i hela våningen.
    Tapetserat ett sovrum.
    Spacklat och målat taket i två rum.
    Lagt in nytt parkettgolv i tre rum.
    Slipat och oljat befintligt parkettgolv.
    Målat väggarna i tre rum.

Arbetet har utförts med stor noggrannhet och inom föreskriven tid. Under arbetets gång har städning kontinuerligt utförts för avlägsnande av slipdamm och annat skräp. Allt skräp har med stor omsorg bortforslats efter arbetets avslutande samt möblerna återställt på sin ordinarie plats.

Kommunikationen har varit snabb och bra, och jag har omgående fått svar på mina frågor.

Företaget kan rekommenderas till det bästa. Läs mer
    Vikströms Bygg & Kakel AB
    4.9 / 5 i betyg — 22 omdömen
    Badge2018
    "Proffigt på alla sätt. Kommer när han ska, gör ett jättebra jobb och så är han trevligt."
    Fredrik C
  • 2015-08-06

Jan A skrev om Akribit
    Anlitade Akribit för renovering av ett rum. Ny gips på väggar och tak, läggning av ett nytt golv, tapetsering och målning samt även lite ny eldragning.
    Rummet gjordes i skeppsstil, men fartygsmotiv på tapeter och skeppsgolv samt några fartygslampor i mässing.
    Gjordes bra och noggrant, blev belåten med resultatet.
    Om något negativt, så var det väl kommunikationen, förmannen talade bara tyska, vilket inte är något språk som jag behärskar så bra, men vi lyckades förstå varandra hyfsat. Och när det inte gick fick vi ringa en kontaktperson på företaget som tolkade. Läs mer
  • Ariane G

2015-08-05

Ariane G skrev om Akribit
    Tillgänglig, flexibel, snabb och professionell!
    A.G. Läs mer
    Entreprenadhuset
    4.8 / 5 i betyg — 110 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Valde Entreprenadhuset för en mycket stor, komplex och omfattande totalrenovering av en lägenhet med toppläge i Stockholm. Innebar rivning"
  • 2015-08-05

Benno E skrev om Akribit
    Josef är erfaren och kunnig. Han tänkte på alla olika saker som vi själva inte hade koll på, och såg till att slutresultatet av vår totalrenorvering av källaren blev bra. Det var alltid en rak och ärlig dialog och man upplevde att de hade samma ambition som vi hade. Läs mer
  • 2015-08-04

Margareth H skrev om Akribit
    Jag har sett en lägenhet som Akribit har renoverat från grunden och är imponerad över den smakfulla och skickligt gjorda förändring som blev. Företaget intebara gjorde jobbet grundligt utan också snabbt. Lägehetsinnehavaren fick också många kloka smakråd.
    Man har lång erfarenhet och bred kompetens i företaget.
    Jag kan varmt rekommendera det!
    M.H Läs mer
    Stenfirma Lapital AB
    4.8 / 5 i betyg — 60 omdömen
    Badge2019
    "Trevligt bemötande, professionellt och leverans i tid samt en kostnad som stämde väl med offerten."

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Marie S Marie S tycker:
“Allt genomfört enligt plan och...” Läs mer