Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Södermalm Autorisma Södermalm

Autorisma Södermalm

Götgatan 103, 116 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Autorisma - professionell bilvård på Södermalm!

Vi har stor passion för bilar och har arbetat inom branschen sedan år 1990. Vi vänder oss till kunder som älskar hög kvalitet och strävar alltid efter högsta möjliga kundnöjdhet.

Vi erbjuder tjänster som rekond, lackskydd, konservering, biltvätt och motortvätt men även specialbehandlingar som polering, rubing, luktsanering och ozonbehandling. Kolla in vår hemsida för att läsa om våra tjänster eller slå oss en signal på telefon så berättar vi mer.

Hos oss får du mycket mer än bara bilvård.
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 120 kunder tycker om Autorisma Södermalm

• Marcus S
    Marcus S skrev om Autorisma Södermalm
    Vänligt och bra mottagande. Även om mannen som tog emot mig, när jag skulle lämna bilen, inte förstod svenska så bra. Dock så hänvisade han mig till Hassan, ägaren av firman som var mycket trevlig och professionell.

Tack Hassan & Co på Autorisma för ett mycket väl utfört arbete. Bilen vart riktigt fin!

Rekommenderas varmt att lämna in sin pärla till denna firma!
    2017-11-07 Hassan E svarar Marcus S
    Tack Marcus! Det är stort nöja att träffa dig och ha dig som kund.
    Ta hand om din pärla och vi ses till våren igen.
    Ha det gott.
    Hassan med personal.
  • Olof F
    Olof F skrev om Autorisma Södermalm
    Bra kundbemötande. Bra resultat. En återvändande kund.
    2017-11-05 Hassan E svarar Olof F
    Tack Olof hoppas att vi ses snart igen välkommen åter.
  • ?
    ? skrev om Autorisma Södermalm
    Jag har aldrig stött på dess like! Helt fantastiskt! En så seriös, trevlig, kunnig och omtänksam person som Hassan är svårt att hitta.
    Efter flera år som limousinechaufför, trafikplanerare av limousiner och nu flera år som bilekonomisk rådgivare hos Carmatic Finans AB, vet jag att en kontinuerligt välvårdad och välskött bil är A&O för såväl upplevelse under tiden man åker/kör, som när bilen ska säljas.

Vår bil en BMW X4 är 18 månader gammal och har gått snart 2500 mil. Den hade sedan tidigare DITEC-behandlats, men jag tyckte trots detta att den inte riktigt fått den lyster den borde ha. Men efter två dagars otrolig kärlek från Hassan och hans medarbetare är den till och med bättre än när den kom från BMW! Det känns väldigt bra att också veta att bilen nu är rustad för det hårdare vinterklimatet och kommer att stå pall mot smuts och asfaltstänk än bättre.

Han rengjorde också lädret, bilen har vit Oyster som hade litet färgning av jeans på förarsitsen. Klädsen är helt som ny!

En mästare i arbete!
    Kunder och förare hos oss på Carmatic har länge sökt efter ett bilvårdsföretag som man både får bra service, bra arbeten och som samtidigt har bra tillgänglighet på tider. Nu har vi äntligen hittat det! Och mer därtill!
    Till vår nästa bil kommer jag att be Hassan göra en lackkonservering med Sonax.

Vi kommer att rekommendera våra kunder, förare och vänner Autorisma och Hassan.
    Han känns redan som en gammal kär vän !
    2017-11-05 Hassan E svarar ?
    Wow. Vilken fina ord och betyg fick vi. Stort tack kära Sigge Nöjen är min att ha dig Carmatic som kund.
    Ha underbar dag och välkommen åter.
    Varma hälsningar.
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Autorisma Södermalm
    Topp bemötande, beskrev bra vad de kunde hjälpa mig med. De lyssnade på mina behov och genomförde ett kanon jobb. Verkligen!! dessa kan sitt jobb. Otroligt härlig bemötande när jag kom sent på eftermiddagen och hämtade bilen.
    2017-11-03 Hassan E svarar Jonas T
    Stort Tack Jonas! Och tack för att vi ditt förtroende att ta hand om din bil.
    Trevlig helg på dig.
    Välkommen åter.
  • Peder W
    Peder W skrev om Autorisma Södermalm
    Kollade på bytbil.com och hittade en Passat Alltrack hos Autorisma. Ringde och fick tid nästa dag kl 10.
    Kl 11.30 rullade jag ut från Autorismas garage med en toppenfin bil :) Toppenservice med allting, snabbt och proffsigt fixat! Rekommenderas!
    2017-10-19 Hassan E svarar Peder W
    Tack Peder för att ha dig som kund, Grattis för den fina bilen, och stort tack för att du rekommenderar oss.

Ha det gott
    Varma hälsningar
    Hassan / Mehdi
  • Kent W
    Kent W skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra bemötande. Och bilen blev som ny!
    2017-10-02 Hassan E svarar Kent W
    Tack Kent, Du är alltid varmt välkommen åter.
  • Maria G
    Maria G skrev om Autorisma Södermalm
    Supertrevlig och snabb service, och en bil som behövde mycket kärlek blev som ny. Högsta betyg!
  • Leif R
    Leif R skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande.Fick en omfattande rekonditionering av min gamla bil till ett mycket bra pris. Rekommenderas. /Leif R.
  • Frida T
    Frida T skrev om Autorisma Södermalm
    Bästa rekonden någonsin!!! Verkligen ett företag som är mån om sina kunder och gör ett exceptionellt bra jobb. Kunde inte bli mer nöjd. Trodde det var kört när sonen kräktes i bilen, men den blev som ny både invändigt och utvändigt. Kommer aldrig lämna in den någon annan stans och kan varmt rekommendera Hassan och Autorisma till alla mina vänner och bekanta. Stort tack Hassan!
    2017-09-21 Hassan E svarar Frida T
    Stort tack Frida för ditt fina omdömde, vi är mera än glada att ha dig som kund.
    Ha det gott. Välkommen åter.
  • Stellan D
    Stellan D skrev om Autorisma Södermalm
    Bra service, jag fick en tid omgående, då det var viktigt för mig eftersom jag ska sälja bilen. Och det viktigaste var förstås att resultate var utmärkt! :-)
    2017-09-17 Hassan E svarar Stellan D
    Tack Stellan, och lycka till med försäljning.
    Ses snart med nya bilen.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Autorisma Södermalm
    Tvätten av bilen var utmärkt, både invändigt och utvändigt. Kändes som ny och fräsch.
    2017-09-17 Hassan E svarar Mikael L
    Tack Mikael för din omdöme. Välkommen åter!
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Autorisma Södermalm
    För en tid sedan, passade vi på att gör rekond på bägge våra bilar med deras rekonderbjudande. Den första bilen var en Mazda 3 MPS, vilket de gjorde ett jättebra jobb på, men det som vi blev mest imponerade över var med vår stora familjebil Ford Galaxy som blivit lite väl smutsig och sliten både inuti och utanpå. Det blir lätt det, med en större familj som vår, med barn som har en massa aktiviteter att åka till och en massa ärenden som gör att man måste köra en massa saker. Hur som helst, så var vi lite skeptiska till vad de kunde göra med den, men Forden blev verkligen i nybilsskick!!! Bra jobbat! Och nu är det snart dags igen för en ny rekond...
    2017-09-13 Hassan E svarar Fredrik E
    Tack Fredrik. Vi ser fram emot ditt näste besök till oss. Ha en fantastisk helg
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Autorisma Södermalm
    Svinbra tvätt och service. Och jag är en petig jävel. Rekommenderar alla att tvätta här.
    2017-09-08 Hassan E svarar Daniel S
    Tack Daniel. Trevlig helg på dig.
  • Osman A
    Osman A skrev om Autorisma Södermalm
    Köpte en bil hos Autorisma och är jättenöjd med både bilen och bemötandet, speciellt i en bransch med många lurendrejare. Tack Autorisma!
    2017-08-28 Hassan E svarar Osman A
    Autorisma. Vårt mål är alltid nöjda kunder.
    Stor tack för de fina ord. Ha det gott.
    Hälsningar.
    H / M Autorisma
  • David U
    David U skrev om Autorisma Södermalm
    Jag har lämnat in min bil på rekond ett par gånger till Autorisma och Hassan. Varje gång får jag känslan av att det är en helt ny bil som jag hämtar. Makalöst noggrant och en yrkesstolthet som verkligen syns i det arbete som Hassan lägger ner. Jag kan varmt rekommendera Autorisma!
    2017-08-21 Hassan E svarar David U
    Tack så mycket David för den fina Betyg. Ha en fortsatt härlig sommar. Vi syns 2018
  • Sebestian S
    Sebestian S skrev om Autorisma Södermalm
    Bra service, de tog in min smutsiga bil trots fullt i kalendern, och leverade ett riktigt bra resultat! Bra att ha att göra med, serviceminded och lyhörda! Första stället som klarat av att hitta och städa i alla luckor och fack i bagageutrymmet, inte bara ytan som du ser. Rekommenderas!
    2017-08-05 Hassan E svarar Sebestian S
    Tack Sebastian. Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!
  • Anna I
    Anna I skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt proffsiga och trevliga! Behövde en snabb tid vilket dem hjälpte mig med på bästa sätt. Kan rekommendera!
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Autorisma Södermalm
    Har anlitat dom tidigare och då var dom värda 5 stjärnor. Nu var det slarvigare.
    2017-06-14 Hassan E svarar Håkan L
    Hej Håkan!
    Beklagar om du kända så.
    Vi har kontaktat dig via Telphon för att veta vad som va slarvigare? så vi kan rätta till och tänka på det för att inte upprepas igen.
    Men tyvärr fick inget svar.!!!
    Du är varmt välkommen att höra av dig igen till oss.

Med vänlig hälsning
    Hassa / Autorisma
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Autorisma Södermalm
    Fixade en rekond på min saab från 87' och har aldrig sett den så snygg, Såg ut som att den hade kommit direkt ut från fabriken! Och snabbt gick det också, rekommenderas!
  • Erik N
    Erik N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag kan bara intyga servicen. Jag var tydlig med min maxbudget för rekond och frågade: Vad får jag för det här? Han var så himla konkret och förklarade vad jag kunde få och vad jag kunde välja medan. Och ett företag som lägger sig UNDER min maxbudget och säger: Det här är vad du behöver, DET är den service jag vill ha! Blev supernöjd med insatsen och min "nya" bil. Klockrent! Rekommenderas varmt!
    2017-05-31 Hassan E svarar Erik N
    Tack Erik för att vi fick Ditt förtroende.
    Ha en trevlig sommar och varmt välkommen tillbaka.
  • S
    S skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in en bil med beige inredning med alla möjliga små skrapmärken och fläckar. Under foten vid föraren var helt svart. Det var fredag eftermiddag och jag ville ha det klart fort.

Tidig eftermiddag på måndag fick jag tillbaks en helt ny bil!!

Härligt avslappnat och trevligt bemötande. Kompetens. Helt rimligt pris. Jag är en petig människa med höga krav som sällan är helt nöjd med olika tjänster jag köper av folk. Och jag kommer definitivt att anlita Autorisma igen.

Mona
    April 2017
    2017-05-23 Hassan E svarar S
    Hej Mona!
    Vi vill bara tacka dig för din fina omdöme. Och önskar dig en härlig sommar..
    Välkommen åter!
  • Conny E
    Conny E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt bemötande. Bilen fick en minirekond och blev som ny.
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt och trevlig service! Bilen blev lika fräsch som när den var ny.
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt bra kundmottagande och ett bra utfört jobb!
  • Svante B
    Svante B skrev om Autorisma Södermalm
    Det kändes verkligen som de bemödade sig om att kunden ska bli nöjd! Jag blev i alla fall det!
    Trevligt bemötande och mycket fint utfört arbete.
    Återkommer gärna!
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra o Vänligt bemötande o välgjort arbete
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Autorisma Södermalm
    mycket vänligt och personligt bemötande och ett fantastiskt bra jobb
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Autorisma Södermalm
    Jättebra, jag är nöjd, bilen blev ren och fin.
  • Olle S
    Olle S skrev om Autorisma Södermalm
    Ringde först företaget efter en sökning på internet men fick inget svar. Lämnade inget besked men företaget ringde upp mig.
    Upplevde websidan som informativ och utförlig och kom överens med företaget om åtgärder och tid för dessa. Företaget var mycket tillmötesgående för att möta mina önskemål om tid.
    Åtgärderna utfördes till mycket stor belåtenhet och personalen var mycket vänliga och tillmötesgående.
    Detta var ett nytt företag för mig och jag blev mycket positiv överraskad. Jag kommer att rekommendera Autorisma Södermalmför andra
    2017-04-25 Hassan E svarar Olle S
    Tack så jätte mycket Olle.
    Ha det gott.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Autorisma Södermalm
    Jättetrevlig service och bra bemötande!
    Rekommenderas verkligen
  • Bisse S
    Bisse S skrev om Autorisma Södermalm
    Alltid trevligt bemötande även om det är full bokat försöker dom ändå att ge kunden den bästa service. Bilen blir alltid som ny absolut den bästa recond i Stockholm. Mycket tacksam för den bästa servicen.
    2017-04-25 Hassan E svarar Bisse S
    Tack Bisse för din fina omdöme.
    Glädjen är vår att ha dig som kund.
    Ses snart igen.

Ha det bäst!
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Autorisma Södermalm
    Strålande resultat och exceptionellt bra service - kommer inte lämna bilen andra händer än deras!
    2017-04-06 Hassan E svarar Sandra B
    Stor tack Sandra. Du är alltid välkommen åter. Hoppas att du får en Härlig Sommar.
  • Lars N
    Lars N skrev om Autorisma Södermalm
    För ett par år sedan råkade jag se ett erbjudande om bilrekord som jag utnyttjade. Jag blev då väldigt nöjd med resultatet. När jag nu behövde motsvarande sökte jag upp samma firma på nätet. Snabb repons från företaget avseende tider och pris och med ett förvånansvärt trevligt och personligt tonfall.

När jag hämtade bilen visade medarbetaren stolt upp bilen och gick igenom sina åtgärder utvändigt och invändigt. Allt motsvarade mer än väl mina höga förväntningar, det fanns absolut ingenting att klaga på. Min fru undrade sedan gång på gång hur han hade hunnit med allt detaljjobb på såpass kort tid. Även hon var imponerad.

Sammanfattningsvis betyg Utmärkt, ett mycket professionellt jobb, trevligt personligt bemötande, "rätt" tid och "rätt" pris. Självfallet är jag nu stamkund.

Lars Norén april 2017
  • Jacob M
    Jacob M skrev om Autorisma Södermalm
    Rekond och lackförsegling. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas.
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Autorisma Södermalm
    Ett gediget arbete till ett rimligt pris. Jag kommer fortsätta som kund på autorisma
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Autorisma Södermalm
    Autorisma hjälpte mig med en in- och utvändig rekond och bytte från vinter- till sommarhjul. Jag är mycket nöjd med resultatet!
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Autorisma Södermalm
    Service och kvalitet utöver det vanliga!! Rekommenderas absolut!
  • Karl J
    Karl J skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och ett bra utfört jobb.
  • William L
    William L skrev om Autorisma Södermalm
    Snabb och professionell service, gjorde en Rekond med lackkonservering innan jul. Bilen blev som ny och med tvätt regelbundet är den lika fräsch idag tre månader senare!
  • Sthlm L
    Sthlm L skrev om Autorisma Södermalm
    Supernöjd med både bemötande, utförande och tillgänglighet!!!
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Autorisma Södermalm
    Väl utfört arbete och trevlig personal.:-)
  • Anna M
    Anna M skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete!
  • Pelle L
    Pelle L skrev om Autorisma Södermalm
    Toppservice och mycket proffsigt och vänligt bemötande!
    Kommer tillbaka som kund utan att blinka.
  • Anders J
    Anders J skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastiskt nöjd samt ett super bemötande.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Autorisma Södermalm
    Har haft två bilar inne för utvändig och invändig rekond. Ett väldigt bra bemötande och utmärkt resultat. Kan verkligen rekommendera Autorisma.
    2017-03-15 Hassan E svarar Katarina W
    Tack Katarina. Det är alltid trevligt att ha dig som kund. Ha det gott.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket nöjd med tvätt! Lite svårt att komma in i lokalen med bil pga trångt och infart från hårt trafikerad gata.
  • Andréas W
    Andréas W skrev om Autorisma Södermalm
    Första gången jag vänder mig till Autorisma och detta av en slump då en av företagets bilar (en skåpbil/arbetsbil) var i behov av invändig tvätt (rekond) då stolar och interiör inte hade fått någon kärlek på länge. Hassan löste så att vi kunde komma in med extremt kort varsel och även att arbetet blev utfört samma dag. Resultatet var väldigt imponerande, bilen var som ny invändigt utan att överdriva. Utöver detta så levererade dem en ruggigt bra service och bemötande samt höll sig till prisnivån som vi kom överens om på telefon innan han ens hade sett bilen. För oss som själva jobbar med service och säljer tjänster om dagarna så känns det extra bra när man hittar en aktör som överträffar förväntningarna på alla punkter. Kommer definitivt att lämna in våra bilar här framöver!

// Andreas W
    2017-01-17 Hassan E svarar Andréas W
    Tack Andreas!
    och välkommen åter.
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Autorisma Södermalm
    Total rekond med oväntat bra resultat. Blev av med alla smårepor som andra rekond-firmor inte lyckats få bort tidigare. Dessutom trevligt och professionellt bemötande. Finns ingen anledning att åka någon annanstans. Kan verkligen rekommenderas.
  • Peter N
    Peter N skrev om Autorisma Södermalm
    Rekondade min bil, och även lackförsegling.
    Proffsigt bemötande och utomordentligt resultat!
    Rekommenderas!
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Autorisma Södermalm
    Ett stort engagemang, mycket prisvärt, och ett kliniskt utförande av själva tjänsten. Jag är super nöjd!

Götgatan 103, 116 62 Stockholm