Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Södermalm Autorisma Södermalm

Autorisma Södermalm

Götgatan 103, 116 62 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Autorisma - professionell bilvård på Södermalm!

Vi har stor passion för bilar och har arbetat inom branschen sedan år 1990. Vi vänder oss till kunder som älskar hög kvalitet och strävar alltid efter högsta möjliga kundnöjdhet.

Vi erbjuder tjänster som rekond, lackskydd, konservering, biltvätt och motortvätt men även specialbehandlingar som polering, rubing, luktsanering och ozonbehandling. Kolla in vår hemsida för att läsa om våra tjänster eller slå oss en signal på telefon så berättar vi mer.

Hos oss får du mycket mer än bara bilvård.
Öppet just nu
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 134 kunder tycker om Autorisma Södermalm

• Mats U
    Mats U skrev om Autorisma Södermalm
    Körde en helrekond på min 10 år gamla Audi, en bil som jag gillar skarpt. Ringde och fick snabbt möjlighet att beskriva vad jag hade för behov för den här bilen. Jag kände direkt förtroende då jag redan läst tidigare rekomendationer och möttes av intresse när jag berättade om bilen. Kort väntetid och en positiv attityd att mina önskemål skulle uppfyllas. När jag hämtade bilen samma dag på utsatt tid fick jag en lång genomgång av vad som var gjort trots att vi passerat deras stängningstid. Mina nyfikna frågor om bilvård besvarades tålmodigt och med ett brinnande intresse. Detaljarbetet som utförts var över min förväntan och trots många utmaningar med lacken ser bilen fantastisk ur. Både invändigt och utvändigt samt motorutrymmet. Inget lämnades åt slumpen. Det märktes tydligt att Hassan har ett stort intresse för bilar men framförallt att ha nöjda kunder. Jag är en av dom 5/5 i betyg. Läs mer
    2018-06-09 Hassan E svarar Mats U
    Tusen tack för de fina ord Mats, sådan trevliga och kunniga kunder som värma upp hjärtat och gör att man vill gärna fortsätt på samma riktning mot ett enda mål hög kvalitet och 100% nöjd kund garanti.
    Hoppas att du får en underbar sommar med din fina Rs6 och de fina 580HK😎
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Autorisma Södermalm
    Köpte en VW Passat av Autorisma nyligen och kan varm rekommendera dem! Jag bor 50 mil därifrån så försäljaren beskrev bilens skick över telefon, och det fanns inget att anmärka på när jag kom dit och såg den själv. Mycket hjälpsam och kunnig försäljare. Toppbetyg! Läs mer
    2018-06-05 Hassan E svarar Daniel W
    Tack Daniel för de fina Toppbetyg. Ha en trevlig sommar.
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Autorisma Södermalm
    Alltid proffsigt och trevligt bemötande och otroligt resultat. Har lämnat in min bil några gånger nu och har fått tillbaka en bil som känts helt ny. Läs mer
  • Pixie F
    Pixie F skrev om Autorisma Södermalm
    Personligt bemötande, och ett väldigt väl utfört jobb. Läs mer
  • Eric F
    Eric F skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket trevligt bemötande, de hade egentligen inte tid att tvätta min bil den aktuella dagen då de hade fullt i sin bokningslista, men de valde att hjälpa mig trots detta. Bilen blev otroligt fin, både på insidan och utsidan. Läs mer
    2018-03-05 Hassan E svarar Eric F
    Tack själv Erik för att du valde oss. Vi försöker alltid göra vårt bäste så vi kan leva upp till nöjd kund garanti.
    välkommen åter!
  • Agnes E
    Agnes E skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Honda, som var minst sagt välanvänd både på in- och utsidan, på morgonen och kunde på kvällen hämta ut en skinande ren och väldoftande bil. Nästa som ny, med fantastisk lyster i lacken och så välputsad och blank även på insidan. Högsta betyg! Läs mer
    2018-02-26 Hassan E svarar Agnes E
    Stort Tack Agnes för att vi fick ditt förtroende, och högsta betyg!

Ha en fin dag o välkommen åter.
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och noggrant arbete. Lämnade in min 4 år gamla BMW och bilen såg nyare ut än när jag köpte den. Helt fantastiskt arbete som överträffade mina redan höga förväntningar. Kommer bara vända mig till Autorisma i framtiden. Läs mer
    2018-02-21 Hassan E svarar Gustav L
    Tack för de fina ord Gustav. Hoppas att vi ses snart med din nya BMW. välkommen åter!
  • Nils O
    Nils O skrev om Autorisma Södermalm
    Kanonbemötande. Kanonresultat. Jätteroligt att träffa någon som är så stolt över det jobb de gör och det företag de driver! Läs mer
    2018-01-22 Hassan E svarar Nils O
    Stort Tack Nils! Måndag morgonen, Det är så härligt att börjar veckan med kanon feedback från dig Nils. Välkommen åter!

Ha en underbar dag!
    Hassan / Autorisma
  • Andre A
    Andre A skrev om Autorisma Södermalm
    Jag har genom åren lämnat in mina bilar på diverse recondfirmor och det här är den som stuckit ut, i positiv bemärkelse! Lämnade in min bil på den dyraste märkesrecondfirman förra året och resultatet på Autorisma utklassade dem på alla punkter; pris, resultat och service. Hassan tar hand om sina kunder och bilen blev som ny. Strålande resultat! Rekommenderas! Läs mer
    2018-01-05 Hassan E svarar Andre A
    Hej Andre!
    Tack så jätte mycket för din fina omdömme
    Det glädje mig att du är nöjd.

Ha det gott och välkommen åter.
  • Eva L
    Eva L skrev om Autorisma Södermalm
    Prisvärda och vänligt bemötande. Ställde upp med tiden och var flexibla. Och fint resultat! Läs mer
    2018-01-02 Hassan E svarar Eva L
    Tack Eva! God fortsättning på nya året.
  • Anette T
    Anette T skrev om Autorisma Södermalm
    Beställde helrekond samt tvätt av inredning.
    Tackar för ett trevligt bemötande, snabb service samt ett alldeles utomordentligt bra arbete... vi är helnöjda med resultatet.

Känns nästan som om bilen är ny igen... Läs mer
    2017-12-29 Hassan E svarar Anette T
    Tack så Mycket Anette! Vi på Autorisma Önskar dig God fortsättning och Gott nytt år.
    Bästa Hälsningar
  • Aron L
    Aron L skrev om Autorisma Södermalm
    Oerhör vänlig och trevlig service, dessutom perfekt jobb på både bil och takbox!
    Tack för snabb hjälp också! Läs mer
  • mikael c
    mikael c skrev om Autorisma Södermalm
    Bilen är som ny efter recond och lackskydds behandling. För att göra jobbet ordentligt där det är svårt att komma åt skruvade dom bort registreringsskylten. Det visar hur seriöst dom hanterar uppdraget. Hjärtligt och proffesionellt bemötande. Jag är jättenöjd. Läs mer
    2017-12-14 Hassan E svarar mikael c
    Stort tack Mikael! Det Glädje oss att du är jättenöjd. Det är som är vårt mål, att ha alltid nöjda kunder.

Ha en fortsatt underbar dag.
    Hassan / Autorisma
  • Klas W
    Klas W skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt trevliga, grymt noggranna och grymt bra resultat! Läs mer
    2017-12-13 Hassan E svarar Klas W
    Stort tack Klas!
    Det är trevligt ch ha dig som kund.
    Du är välkommen åter.

• Marcus S
    Marcus S skrev om Autorisma Södermalm
    Vänligt och bra mottagande. Även om mannen som tog emot mig, när jag skulle lämna bilen, inte förstod svenska så bra. Dock så hänvisade han mig till Hassan, ägaren av firman som var mycket trevlig och professionell.

Tack Hassan & Co på Autorisma för ett mycket väl utfört arbete. Bilen vart riktigt fin!

Rekommenderas varmt att lämna in sin pärla till denna firma! Läs mer
    2017-11-07 Hassan E svarar Marcus S
    Tack Marcus! Det är stort nöja att träffa dig och ha dig som kund.
    Ta hand om din pärla och vi ses till våren igen.
    Ha det gott.
    Hassan med personal.
  • Olof F
    Olof F skrev om Autorisma Södermalm
    Bra kundbemötande. Bra resultat. En återvändande kund. Läs mer
    2017-11-05 Hassan E svarar Olof F
    Tack Olof hoppas att vi ses snart igen välkommen åter.
  • ?
    ? skrev om Autorisma Södermalm
    Jag har aldrig stött på dess like! Helt fantastiskt! En så seriös, trevlig, kunnig och omtänksam person som Hassan är svårt att hitta.
    Efter flera år som limousinechaufför, trafikplanerare av limousiner och nu flera år som bilekonomisk rådgivare hos Carmatic Finans AB, vet jag att en kontinuerligt välvårdad och välskött bil är A&O för såväl upplevelse under tiden man åker/kör, som när bilen ska säljas.

Vår bil en BMW X4 är 18 månader gammal och har gått snart 2500 mil. Den hade sedan tidigare DITEC-behandlats, men jag tyckte trots detta att den inte riktigt fått den lyster den borde ha. Men efter två dagars otrolig kärlek från Hassan och hans medarbetare är den till och med bättre än när den kom från BMW! Det känns väldigt bra att också veta att bilen nu är rustad för det hårdare vinterklimatet och kommer att stå pall mot smuts och asfaltstänk än bättre.

Han rengjorde också lädret, bilen har vit Oyster som hade litet färgning av jeans på förarsitsen. Klädsen är helt som ny!

En mästare i arbete!
    Kunder och förare hos oss på Carmatic har länge sökt efter ett bilvårdsföretag som man både får bra service, bra arbeten och som samtidigt har bra tillgänglighet på tider. Nu har vi äntligen hittat det! Och mer därtill!
    Till vår nästa bil kommer jag att be Hassan göra en lackkonservering med Sonax.

Vi kommer att rekommendera våra kunder, förare och vänner Autorisma och Hassan.
    Han känns redan som en gammal kär vän ! Läs mer
    2017-12-13 Hassan E svarar ?
    Wow. Vilken fina ord och betyg fick vi. Stort tack kära Sigge Nöjen är min att ha dig och Carmatic finans som kund.
    Ha underbar dag och välkommen åter.
    Varma hälsningar.
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Autorisma Södermalm
    Topp bemötande, beskrev bra vad de kunde hjälpa mig med. De lyssnade på mina behov och genomförde ett kanon jobb. Verkligen!! dessa kan sitt jobb. Otroligt härlig bemötande när jag kom sent på eftermiddagen och hämtade bilen. Läs mer
    2017-11-03 Hassan E svarar Jonas T
    Stort Tack Jonas! Och tack för att vi ditt förtroende att ta hand om din bil.
    Trevlig helg på dig.
  • Peder W
    Peder W skrev om Autorisma Södermalm
    Kollade på bytbil.com och hittade en Passat Alltrack hos Autorisma. Ringde och fick tid nästa dag kl 10.
    Kl 11.30 rullade jag ut från Autorismas garage med en toppenfin bil :) Toppenservice med allting, snabbt och proffsigt fixat! Rekommenderas! Läs mer
    2017-10-19 Hassan E svarar Peder W
    Tack Peder för att ha dig som kund, Grattis för den fina bilen, och stort tack för att du rekommenderar oss.

Ha det gott
    Varma hälsningar
    Hassan / Mehdi
  • Kent W
    Kent W skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra bemötande. Och bilen blev som ny! Läs mer
    2017-10-02 Hassan E svarar Kent W
    Tack Kent, Du är alltid varmt välkommen åter.
  • Maria G
    Maria G skrev om Autorisma Södermalm
    Supertrevlig och snabb service, och en bil som behövde mycket kärlek blev som ny. Högsta betyg! Läs mer
  • Leif R
    Leif R skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande.Fick en omfattande rekonditionering av min gamla bil till ett mycket bra pris. Rekommenderas. /Leif R. Läs mer
  • Frida T
    Frida T skrev om Autorisma Södermalm
    Bästa rekonden någonsin!!! Verkligen ett företag som är mån om sina kunder och gör ett exceptionellt bra jobb. Kunde inte bli mer nöjd. Trodde det var kört när sonen kräktes i bilen, men den blev som ny både invändigt och utvändigt. Kommer aldrig lämna in den någon annan stans och kan varmt rekommendera Hassan och Autorisma till alla mina vänner och bekanta. Stort tack Hassan! Läs mer
    2017-09-21 Hassan E svarar Frida T
    Stort tack Frida för ditt fina omdömde, vi är mera än glada att ha dig som kund.
    Ha det gott. Välkommen åter.
  • Stellan D
    Stellan D skrev om Autorisma Södermalm
    Bra service, jag fick en tid omgående, då det var viktigt för mig eftersom jag ska sälja bilen. Och det viktigaste var förstås att resultate var utmärkt! :-) Läs mer
    2017-09-17 Hassan E svarar Stellan D
    Tack Stellan, och lycka till med försäljning.
    Ses snart med nya bilen.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Autorisma Södermalm
    Tvätten av bilen var utmärkt, både invändigt och utvändigt. Kändes som ny och fräsch. Läs mer
    2017-09-17 Hassan E svarar Mikael L
    Tack Mikael för din omdöme. Välkommen åter!
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Autorisma Södermalm
    För en tid sedan, passade vi på att gör rekond på bägge våra bilar med deras rekonderbjudande. Den första bilen var en Mazda 3 MPS, vilket de gjorde ett jättebra jobb på, men det som vi blev mest imponerade över var med vår stora familjebil Ford Galaxy som blivit lite väl smutsig och sliten både inuti och utanpå. Det blir lätt det, med en större familj som vår, med barn som har en massa aktiviteter att åka till och en massa ärenden som gör att man måste köra en massa saker. Hur som helst, så var vi lite skeptiska till vad de kunde göra med den, men Forden blev verkligen i nybilsskick!!! Bra jobbat! Och nu är det snart dags igen för en ny rekond... Läs mer
    2017-09-13 Hassan E svarar Fredrik E
    Tack Fredrik. Vi ser fram emot ditt näste besök till oss. Ha en fantastisk helg
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Autorisma Södermalm
    Svinbra tvätt och service. Och jag är en petig jävel. Rekommenderar alla att tvätta här. Läs mer
    2017-09-08 Hassan E svarar Daniel S
    Tack Daniel. Trevlig helg på dig.
  • Osman A
    Osman A skrev om Autorisma Södermalm
    Köpte en bil hos Autorisma och är jättenöjd med både bilen och bemötandet, speciellt i en bransch med många lurendrejare. Tack Autorisma! Läs mer
    2017-08-28 Hassan E svarar Osman A
    Autorisma. Vårt mål är alltid nöjda kunder.
    Stor tack för de fina ord. Ha det gott.
    Hälsningar.
    H / M Autorisma
  • David U
    David U skrev om Autorisma Södermalm
    Jag har lämnat in min bil på rekond ett par gånger till Autorisma och Hassan. Varje gång får jag känslan av att det är en helt ny bil som jag hämtar. Makalöst noggrant och en yrkesstolthet som verkligen syns i det arbete som Hassan lägger ner. Jag kan varmt rekommendera Autorisma! Läs mer
    2017-08-21 Hassan E svarar David U
    Tack så mycket David för den fina Betyg. Ha en fortsatt härlig sommar. Vi syns 2018
  • Sebestian S
    Sebestian S skrev om Autorisma Södermalm
    Bra service, de tog in min smutsiga bil trots fullt i kalendern, och leverade ett riktigt bra resultat! Bra att ha att göra med, serviceminded och lyhörda! Första stället som klarat av att hitta och städa i alla luckor och fack i bagageutrymmet, inte bara ytan som du ser. Rekommenderas! Läs mer
    2017-08-05 Hassan E svarar Sebestian S
    Tack Sebastian. Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!
  • Anna I
    Anna I skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt proffsiga och trevliga! Behövde en snabb tid vilket dem hjälpte mig med på bästa sätt. Kan rekommendera! Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Autorisma Södermalm
    Har anlitat dom tidigare och då var dom värda 5 stjärnor. Nu var det slarvigare. Läs mer
    2017-06-14 Hassan E svarar Håkan L
    Hej Håkan!
    Beklagar om du kända så.
    Vi har kontaktat dig via Telphon för att veta vad som va slarvigare? så vi kan rätta till och tänka på det för att inte upprepas igen.
    Men tyvärr fick inget svar.!!!
    Du är varmt välkommen att höra av dig igen till oss.

Med vänlig hälsning
    Hassa / Autorisma
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Autorisma Södermalm
    Fixade en rekond på min saab från 87' och har aldrig sett den så snygg, Såg ut som att den hade kommit direkt ut från fabriken! Och snabbt gick det också, rekommenderas! Läs mer
  • Erik N
    Erik N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag kan bara intyga servicen. Jag var tydlig med min maxbudget för rekond och frågade: Vad får jag för det här? Han var så himla konkret och förklarade vad jag kunde få och vad jag kunde välja medan. Och ett företag som lägger sig UNDER min maxbudget och säger: Det här är vad du behöver, DET är den service jag vill ha! Blev supernöjd med insatsen och min "nya" bil. Klockrent! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-05-31 Hassan E svarar Erik N
    Tack Erik för att vi fick Ditt förtroende.
    Ha en trevlig sommar och varmt välkommen tillbaka.
  • Mona S
    Mona S skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in en bil med beige inredning med alla möjliga små skrapmärken och fläckar. Under foten vid föraren var helt svart. Det var fredag eftermiddag och jag ville ha det klart fort.

Tidig eftermiddag på måndag fick jag tillbaks en helt ny bil!!

Härligt avslappnat och trevligt bemötande. Kompetens. Helt rimligt pris. Jag är en petig människa med höga krav som sällan är helt nöjd med olika tjänster jag köper av folk. Och jag kommer definitivt att anlita Autorisma igen.

Mona
    April 2017 Läs mer
    2017-05-23 Hassan E svarar Mona S
    Hej Mona!
    Vi vill bara tacka dig för din fina omdöme. Och önskar dig en härlig sommar..
    Välkommen åter!
  • Conny E
    Conny E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt bemötande. Bilen fick en minirekond och blev som ny. Läs mer
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt och trevlig service! Bilen blev lika fräsch som när den var ny. Läs mer
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt bra kundmottagande och ett bra utfört jobb! Läs mer
  • Svante B
    Svante B skrev om Autorisma Södermalm
    Det kändes verkligen som de bemödade sig om att kunden ska bli nöjd! Jag blev i alla fall det!
    Trevligt bemötande och mycket fint utfört arbete.
    Återkommer gärna! Läs mer
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra o Vänligt bemötande o välgjort arbete Läs mer
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Autorisma Södermalm
    mycket vänligt och personligt bemötande och ett fantastiskt bra jobb Läs mer
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Autorisma Södermalm
    Jättebra, jag är nöjd, bilen blev ren och fin. Läs mer
  • Olle S
    Olle S skrev om Autorisma Södermalm
    Ringde först företaget efter en sökning på internet men fick inget svar. Lämnade inget besked men företaget ringde upp mig.
    Upplevde websidan som informativ och utförlig och kom överens med företaget om åtgärder och tid för dessa. Företaget var mycket tillmötesgående för att möta mina önskemål om tid.
    Åtgärderna utfördes till mycket stor belåtenhet och personalen var mycket vänliga och tillmötesgående.
    Detta var ett nytt företag för mig och jag blev mycket positiv överraskad. Jag kommer att rekommendera Autorisma Södermalmför andra Läs mer
    2017-04-25 Hassan E svarar Olle S
    Tack så jätte mycket Olle.
    Ha det gott.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Autorisma Södermalm
    Jättetrevlig service och bra bemötande!
    Rekommenderas verkligen Läs mer
  • Bisse S
    Bisse S skrev om Autorisma Södermalm
    Alltid trevligt bemötande även om det är full bokat försöker dom ändå att ge kunden den bästa service. Bilen blir alltid som ny absolut den bästa recond i Stockholm. Mycket tacksam för den bästa servicen. Läs mer
    2017-04-25 Hassan E svarar Bisse S
    Tack Bisse för din fina omdöme.
    Glädjen är vår att ha dig som kund.
    Ses snart igen.

Ha det bäst!
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Autorisma Södermalm
    Strålande resultat och exceptionellt bra service - kommer inte lämna bilen andra händer än deras! Läs mer
    2017-04-06 Hassan E svarar Sandra B
    Stor tack Sandra. Du är alltid välkommen åter. Hoppas att du får en Härlig Sommar.
  • Lars N
    Lars N skrev om Autorisma Södermalm
    För ett par år sedan råkade jag se ett erbjudande om bilrekord som jag utnyttjade. Jag blev då väldigt nöjd med resultatet. När jag nu behövde motsvarande sökte jag upp samma firma på nätet. Snabb repons från företaget avseende tider och pris och med ett förvånansvärt trevligt och personligt tonfall.

När jag hämtade bilen visade medarbetaren stolt upp bilen och gick igenom sina åtgärder utvändigt och invändigt. Allt motsvarade mer än väl mina höga förväntningar, det fanns absolut ingenting att klaga på. Min fru undrade sedan gång på gång hur han hade hunnit med allt detaljjobb på såpass kort tid. Även hon var imponerad.

Sammanfattningsvis betyg Utmärkt, ett mycket professionellt jobb, trevligt personligt bemötande, "rätt" tid och "rätt" pris. Självfallet är jag nu stamkund.

Lars Norén april 2017 Läs mer
  • Jacob M
    Jacob M skrev om Autorisma Södermalm
    Rekond och lackförsegling. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas. Läs mer
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Autorisma Södermalm
    Ett gediget arbete till ett rimligt pris. Jag kommer fortsätta som kund på autorisma Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Autorisma Södermalm
    Autorisma hjälpte mig med en in- och utvändig rekond och bytte från vinter- till sommarhjul. Jag är mycket nöjd med resultatet! Läs mer

Götgatan 103, 116 62 Stockholm