Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Södermalm Autorisma Södermalm

Autorisma Södermalm

Götgatan 103, 116 62 Stockholm — Visa karta

Professionell bilvård på södermalm
Bilvårds specialisten sedan 1990, om din bil själv får välja så är det självklara valet Autorisma.Vi tål att jämföras med.
Besök oss det lönar sig. Vi är certifierade som SONAX professional partner.

Välkommen!
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 100 kunder tycker om Autorisma Södermalm

• Mona N
    Mona N skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in en bil med beige inredning med alla möjliga små skrapmärken och fläckar. Under foten vid föraren var helt svart. Det var fredag eftermiddag och jag ville ha det klart fort.

Tidig eftermiddag på måndag fick jag tillbaks en helt ny bil!!

Härligt avslappnat och trevligt bemötande. Kompetens. Helt rimligt pris. Jag är en petig människa med höga krav som sällan är helt nöjd med olika tjänster jag köper av folk. Och jag kommer definitivt att anlita Autorisma igen.

Mona
    April 2017
    2017-05-23 Hassan E svarar Mona N
    Hej Mona!
    Vi vill bara tacka dig för din fina omdöme. Och önskar dig en härlig sommar..
    Välkommen åter!
  • Conny E
    Conny E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt bemötande. Bilen fick en minirekond och blev som ny.
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt och trevlig service! Bilen blev lika fräsch som när den var ny.
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt bra kundmottagande och ett bra utfört jobb!
  • Svante B
    Svante B skrev om Autorisma Södermalm
    Det kändes verkligen som de bemödade sig om att kunden ska bli nöjd! Jag blev i alla fall det!
    Trevligt bemötande och mycket fint utfört arbete.
    Återkommer gärna!
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra o Vänligt bemötande o välgjort arbete
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Autorisma Södermalm
    mycket vänligt och personligt bemötande och ett fantastiskt bra jobb
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Autorisma Södermalm
    Jättebra, jag är nöjd, bilen blev ren och fin.
  • Olle S
    Olle S skrev om Autorisma Södermalm
    Ringde först företaget efter en sökning på internet men fick inget svar. Lämnade inget besked men företaget ringde upp mig.
    Upplevde websidan som informativ och utförlig och kom överens med företaget om åtgärder och tid för dessa. Företaget var mycket tillmötesgående för att möta mina önskemål om tid.
    Åtgärderna utfördes till mycket stor belåtenhet och personalen var mycket vänliga och tillmötesgående.
    Detta var ett nytt företag för mig och jag blev mycket positiv överraskad. Jag kommer att rekommendera Autorisma Södermalmför andra
    2017-04-25 Hassan E svarar Olle S
    Tack så jätte mycket Olle.
    Ha det gott.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Autorisma Södermalm
    Jättetrevlig service och bra bemötande!
    Rekommenderas verkligen
  • Bisse S
    Bisse S skrev om Autorisma Södermalm
    Alltid trevligt bemötande även om det är full bokat försöker dom ändå att ge kunden den bästa service. Bilen blir alltid som ny absolut den bästa recond i Stockholm. Mycket tacksam för den bästa servicen.
    2017-04-25 Hassan E svarar Bisse S
    Tack Bisse för din fina omdöme.
    Glädjen är vår att ha dig som kund.
    Ses snart igen.

Ha det bäst!
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Autorisma Södermalm
    Strålande resultat och exceptionellt bra service - kommer inte lämna bilen andra händer än deras!
    2017-04-06 Hassan E svarar Sandra B
    Stor tack Sandra. Du är alltid välkommen åter. Hoppas att du får en Härlig Sommar.
  • Lars N
    Lars N skrev om Autorisma Södermalm
    För ett par år sedan råkade jag se ett erbjudande om bilrekord som jag utnyttjade. Jag blev då väldigt nöjd med resultatet. När jag nu behövde motsvarande sökte jag upp samma firma på nätet. Snabb repons från företaget avseende tider och pris och med ett förvånansvärt trevligt och personligt tonfall.

När jag hämtade bilen visade medarbetaren stolt upp bilen och gick igenom sina åtgärder utvändigt och invändigt. Allt motsvarade mer än väl mina höga förväntningar, det fanns absolut ingenting att klaga på. Min fru undrade sedan gång på gång hur han hade hunnit med allt detaljjobb på såpass kort tid. Även hon var imponerad.

Sammanfattningsvis betyg Utmärkt, ett mycket professionellt jobb, trevligt personligt bemötande, "rätt" tid och "rätt" pris. Självfallet är jag nu stamkund.

Lars Norén april 2017
  • Jacob M
    Jacob M skrev om Autorisma Södermalm
    Rekond och lackförsegling. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas.
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Autorisma Södermalm
    Ett gediget arbete till ett rimligt pris. Jag kommer fortsätta som kund på autorisma
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Autorisma Södermalm
    Autorisma hjälpte mig med en in- och utvändig rekond och bytte från vinter- till sommarhjul. Jag är mycket nöjd med resultatet!
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Autorisma Södermalm
    Service och kvalitet utöver det vanliga!! Rekommenderas absolut!
  • Karl J
    Karl J skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och ett bra utfört jobb.
  • William L
    William L skrev om Autorisma Södermalm
    Snabb och professionell service, gjorde en Rekond med lackkonservering innan jul. Bilen blev som ny och med tvätt regelbundet är den lika fräsch idag tre månader senare!
  • Sthlm L
    Sthlm L skrev om Autorisma Södermalm
    Supernöjd med både bemötande, utförande och tillgänglighet!!!
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Autorisma Södermalm
    Väl utfört arbete och trevlig personal.:-)
  • Anna M
    Anna M skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete!
  • Pelle L
    Pelle L skrev om Autorisma Södermalm
    Toppservice och mycket proffsigt och vänligt bemötande!
    Kommer tillbaka som kund utan att blinka.
  • Anders J
    Anders J skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastiskt nöjd samt ett super bemötande.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Autorisma Södermalm
    Har haft två bilar inne för utvändig och invändig rekond. Ett väldigt bra bemötande och utmärkt resultat. Kan verkligen rekommendera Autorisma.
    2017-03-15 Hassan E svarar Katarina W
    Tack Katarina. Det är alltid trevligt att ha dig som kund. Ha det gott.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket nöjd med tvätt! Lite svårt att komma in i lokalen med bil pga trångt och infart från hårt trafikerad gata.
  • Andréas W
    Andréas W skrev om Autorisma Södermalm
    Första gången jag vänder mig till Autorisma och detta av en slump då en av företagets bilar (en skåpbil/arbetsbil) var i behov av invändig tvätt (rekond) då stolar och interiör inte hade fått någon kärlek på länge. Hassan löste så att vi kunde komma in med extremt kort varsel och även att arbetet blev utfört samma dag. Resultatet var väldigt imponerande, bilen var som ny invändigt utan att överdriva. Utöver detta så levererade dem en ruggigt bra service och bemötande samt höll sig till prisnivån som vi kom överens om på telefon innan han ens hade sett bilen. För oss som själva jobbar med service och säljer tjänster om dagarna så känns det extra bra när man hittar en aktör som överträffar förväntningarna på alla punkter. Kommer definitivt att lämna in våra bilar här framöver!

// Andreas W
    2017-01-17 Hassan E svarar Andréas W
    Tack Andreas!
    och välkommen åter.
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Autorisma Södermalm
    Total rekond med oväntat bra resultat. Blev av med alla smårepor som andra rekond-firmor inte lyckats få bort tidigare. Dessutom trevligt och professionellt bemötande. Finns ingen anledning att åka någon annanstans. Kan verkligen rekommenderas.
  • Peter N
    Peter N skrev om Autorisma Södermalm
    Rekondade min bil, och även lackförsegling.
    Proffsigt bemötande och utomordentligt resultat!
    Rekommenderas!
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Autorisma Södermalm
    Ett stort engagemang, mycket prisvärt, och ett kliniskt utförande av själva tjänsten. Jag är super nöjd!
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra utfört arbete och trevlig personal!
  • Markus A
    Markus A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket trevligt bemötande, både personligt och proffsigt.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Saab 9-3 för en utvändig och invändig rekond, samt motortvätt inför försäljning av bilen. Vid inlämnande var bilen rätt smutsig. Autorisma utförde arbetet extremt väl och var mycket noga med detaljer. De skruvade tex bort registreringsskyltarna och lackbehandlade även ytorna bakom dessa. Även invändigt var detaljnivån väldigt hög då de även gjorde rent bakom alla gummilister, ytor som man trots allt inte ser om man inte viker på listen och kollar bakom. De lyckades också tvätta ljusa textilytor i klädsel (bilen har halvläder med ljus textil) så att dessa blev fläckfria.

Innan arbetet påbörjades så fick jag prisuppgiften att arbetet skulle kosta mellan 2500 och 3500 SEK. När jag kom för att hämta ut bilen så var kostnaden strax över 4000 SEK. Jag betalade gladeligen det högre priset eftersom arbetet var så väl utfört, men det är ändå på sin plats att påpeka detta. Så söker ni efter en billig quick fix bör ni nog söka er till någon annan.

Slutligen så vill jag säga att jag är extremt nöjd och rekommenderar Autorisma till alla som vill ha ett väl utfört arbete. I princip så blev min bil som ny, en riktig nybilskänsla infann sig.

Min kontaktperson hos Autorisma var Hassan.

Mvh Fredrik
  • Fredrik Å
    Fredrik Å skrev om Autorisma Södermalm
    Jätte bra bemötande, resultatet fantastiskt!
  • Erik A
    Erik A skrev om Autorisma Södermalm
    Bemötande och engagemang går utanpå all konkurrens.
    Snabb återkoppling och tidsbokning.
    Håller genomförda åtgärder löftena så har dom en ny stamkund.
    Små detaljmissar håller dom från en, näst intill ouppnålig, femma just nu.
  • Angelika B
    Angelika B skrev om Autorisma Södermalm
    Bokade in utvändig tvätt, vaxning och polering samt invändig städning via telefon och fick snabbt en tid för denna service. Proffsigt bemötande då jag lämnade in bilen. Det var en fröjd att hämta bilen för den var strålande ren och blank både utanpå och inuti. Har bara en liten sak att anmärka på, och det är att jag hade velat ha info vid inlämningen om hur lång tid bilen behövde vara inlämnad för att få denna service gjord. Men bilen var som ny!
  • Erik N
    Erik N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag beställde "exklusivtvätt", dvs tvätt och rengöring ut- och invändigt. När jag kom dit rekommenderade de att även vaxa bilen. Jag accepterade lite tveksamt, speciellt då jag inte fick något ordentligt svar på vad allt skulle kosta. Men tack vare trevligt bemötande och tidigare god erfarenhet så gick jag med på det. Jag hade lite bråttom att hämta bilen, så de flyttade på de andra bilarna och lät min bil fixas först. Som extra service gav de bilen lackskydd istället för vaxning, men tog bara betalt för vaxning (plus exklusivtvätten förstås). Bilen är tre år gammal men nu ser den nästan ut som ny igen.
    2016-08-30 Hassan E svarar Erik N
    Tack Erik! ha en fortsatt bra dag och välkommen åter!
  • Diana A
    Diana A skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Mercedes Benz den 16 augusti 2016 för Hel rekond + lackskydd. När jag kom tillbaka så trodde jag inte mina ögon - bilen såg helt ny ut! Jag har gjort rekond några gånger på olika ställen, men inget fall överträffar detta professionella arbete de utförde på min bil. De hade gått igenom varje vrå i hela bilen. Min hemska förarmatta såg helt ny ut! Och alla lister - helt outstanding! Jag hade ett problem på min huv (som jag åsamkat) som de lyckades fixa - helt fantastisk! Jag trodde att jag skulle behöva lacka om min huv, men Autorisma fixade det, tusen tack! Jag är grymt imponerad av all deras perfektionsarbete och kärlek de har lagt ner på min bil. De får 12 av 10 i poäng! Väldigt trevlig personal som vill din bil det bästa!
    Jag kommer återkomma! Vänligen, Diana, Östermalm.
    2016-08-31 Hassan E svarar Diana A
    Stor tack till dig Diana att fick ditt förtroende . Ha en super och härlig dag. Varmt välkommen tillbaka.
  • Ylva F
    Ylva F skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min 15 år gamla Alfa Romeo för tvätt ut- och invändigt. Fick tillbaka en helt ny bil - fantastiskt! De putsade också bort en skråma jag hade framtill. Är mycket nöjd och betalade 200 kr extra i dricks.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Autorisma Södermalm
    Bra ärligt bemötande! Gick snabbt! Prisvärt!
  • Carl Gustav S
    Carl Gustav S skrev om Autorisma Södermalm
    Kontakten och bemötandet var utmärkt då jag köpte keramisk lackförsegling.
  • Lauri I
    Lauri I skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra jobbet, nöjd kund. Köpt lackskydd och polering.
  • Christer C
    Christer C skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt arbete. Till fullo belåten 👍😄
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Autorisma Södermalm
    Riktigt bra bemötande, proffsigt utförande och glada miner efteråt! Rekommenderas varmt!!
  • Olof A
    Olof A skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och professionell tvätt, städning och lackbehandling som slog av minst tre år på utseendet på min bil.
  • Lars H
    Lars H skrev om Autorisma Södermalm
    Vänligt bemötande och proffsigt jobb
  • Allan Å
    Allan Å skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min nyinköpta begagnade bil hos autorisma för en rekond nu i veckan och blev väldigt positivt överraskad. Inte bara över hur bra slutresultatet blev utan även för deras generositet och fokus på kundvård. Toppenbemötande från ägare och anställda, lyhörda för önskemål och smidiga att kommunicera med. Riktigt bra service helt enkelt. Kan inte göra annat än att rekommendera!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Autorisma Södermalm
    Jag valde Autorisma eftersom de fått väldigt bra betyg från tidigare kunder, och jag blev inte besviken. Jag lämnade in min cabriolet för impregnering och rengöring på morgonen, fick ett sms med prisuppgift vid lunch och kunde sen hämta ut bilen samma dag med väldigt bra resultat. Jag hade säkert fått jobbet gjort billigare någon annan stans men då tror jag inte resultatet hade blivit lika bra.
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Autorisma Södermalm
    Superb service, snyggt ställe, fantastiskt resultat och mycket prisvärt. Andra ställen kan inte mäta sig. Min Chrysler fick sin lyster tillbaka o min frus svarta Mercedes blev som ny, även inuti! Rekommenderas varmt!
  • Sarah G
    Sarah G skrev om Autorisma Södermalm