Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Södermalm Autorisma Södermalm
Rekommenderat företag 2016 - Autorisma Södermalm

Autorisma Södermalm

Götgatan 103, 116 62 Stockholm — Visa karta

Professionell bilvård på södermalm
Bilvårds specialisten sedan 1990, om din bil själv får välja så är det självklara valet Autorisma.Vi tål att jämföras med.
Besök oss det lönar sig. Vi är certifierade som SONAX professional partner.

Välkommen!
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Autorisma Södermalm

• Peter N
    Peter N skrev om Autorisma Södermalm
    Rekondade min bil, och även lackförsegling.
    Proffsigt bemötande och utomordentligt resultat!
    Rekommenderas!
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Autorisma Södermalm
    Ett stort engagemang, mycket prisvärt, och ett kliniskt utförande av själva tjänsten. Jag är super nöjd!
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra utfört arbete och trevlig personal!
  • Markus A
    Markus A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket trevligt bemötande, både personligt och proffsigt.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Saab 9-3 för en utvändig och invändig rekond, samt motortvätt inför försäljning av bilen. Vid inlämnande var bilen rätt smutsig. Autorisma utförde arbetet extremt väl och var mycket noga med detaljer. De skruvade tex bort registreringsskyltarna och lackbehandlade även ytorna bakom dessa. Även invändigt var detaljnivån väldigt hög då de även gjorde rent bakom alla gummilister, ytor som man trots allt inte ser om man inte viker på listen och kollar bakom. De lyckades också tvätta ljusa textilytor i klädsel (bilen har halvläder med ljus textil) så att dessa blev fläckfria.

Innan arbetet påbörjades så fick jag prisuppgiften att arbetet skulle kosta mellan 2500 och 3500 SEK. När jag kom för att hämta ut bilen så var kostnaden strax över 4000 SEK. Jag betalade gladeligen det högre priset eftersom arbetet var så väl utfört, men det är ändå på sin plats att påpeka detta. Så söker ni efter en billig quick fix bör ni nog söka er till någon annan.

Slutligen så vill jag säga att jag är extremt nöjd och rekommenderar Autorisma till alla som vill ha ett väl utfört arbete. I princip så blev min bil som ny, en riktig nybilskänsla infann sig.

Min kontaktperson hos Autorisma var Hassan.

Mvh Fredrik
  • Fredrik Å
    Fredrik Å skrev om Autorisma Södermalm
    Jätte bra bemötande, resultatet fantastiskt!
  • Erik A
    Erik A skrev om Autorisma Södermalm
    Bemötande och engagemang går utanpå all konkurrens.
    Snabb återkoppling och tidsbokning.
    Håller genomförda åtgärder löftena så har dom en ny stamkund.
    Små detaljmissar håller dom från en, näst intill ouppnålig, femma just nu.
  • Angelika B
    Angelika B skrev om Autorisma Södermalm
    Bokade in utvändig tvätt, vaxning och polering samt invändig städning via telefon och fick snabbt en tid för denna service. Proffsigt bemötande då jag lämnade in bilen. Det var en fröjd att hämta bilen för den var strålande ren och blank både utanpå och inuti. Har bara en liten sak att anmärka på, och det är att jag hade velat ha info vid inlämningen om hur lång tid bilen behövde vara inlämnad för att få denna service gjord. Men bilen var som ny!
  • Erik N
    Erik N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag beställde "exklusivtvätt", dvs tvätt och rengöring ut- och invändigt. När jag kom dit rekommenderade de att även vaxa bilen. Jag accepterade lite tveksamt, speciellt då jag inte fick något ordentligt svar på vad allt skulle kosta. Men tack vare trevligt bemötande och tidigare god erfarenhet så gick jag med på det. Jag hade lite bråttom att hämta bilen, så de flyttade på de andra bilarna och lät min bil fixas först. Som extra service gav de bilen lackskydd istället för vaxning, men tog bara betalt för vaxning (plus exklusivtvätten förstås). Bilen är tre år gammal men nu ser den nästan ut som ny igen.
    2016-08-30 Hassan E svarar Erik N
    Tack Erik! ha en fortsatt bra dag och välkommen åter!
  • Diana A
    Diana A skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Mercedes Benz den 16 augusti 2016 för Hel rekond + lackskydd. När jag kom tillbaka så trodde jag inte mina ögon - bilen såg helt ny ut! Jag har gjort rekond några gånger på olika ställen, men inget fall överträffar detta professionella arbete de utförde på min bil. De hade gått igenom varje vrå i hela bilen. Min hemska förarmatta såg helt ny ut! Och alla lister - helt outstanding! Jag hade ett problem på min huv (som jag åsamkat) som de lyckades fixa - helt fantastisk! Jag trodde att jag skulle behöva lacka om min huv, men Autorisma fixade det, tusen tack! Jag är grymt imponerad av all deras perfektionsarbete och kärlek de har lagt ner på min bil. De får 12 av 10 i poäng! Väldigt trevlig personal som vill din bil det bästa!
    Jag kommer återkomma! Vänligen, Diana, Östermalm.
    2016-08-31 Hassan E svarar Diana A
    Stor tack till dig Diana att fick ditt förtroende . Ha en super och härlig dag. Varmt välkommen tillbaka.
  • Ylva F
    Ylva F skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min 15 år gamla Alfa Romeo för tvätt ut- och invändigt. Fick tillbaka en helt ny bil - fantastiskt! De putsade också bort en skråma jag hade framtill. Är mycket nöjd och betalade 200 kr extra i dricks.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Autorisma Södermalm
    Bra ärligt bemötande! Gick snabbt! Prisvärt!
  • Carl Gustav S
    Carl Gustav S skrev om Autorisma Södermalm
    Kontakten och bemötandet var utmärkt då jag köpte keramisk lackförsegling.
  • Lauri I
    Lauri I skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra jobbet, nöjd kund. Köpt lackskydd och polering.
  • Christer C
    Christer C skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt arbete. Till fullo belåten 👍😄
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Autorisma Södermalm
    Riktigt bra bemötande, proffsigt utförande och glada miner efteråt! Rekommenderas varmt!!
  • Olof A
    Olof A skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och professionell tvätt, städning och lackbehandling som slog av minst tre år på utseendet på min bil.
  • Lars H
    Lars H skrev om Autorisma Södermalm
    Vänligt bemötande och proffsigt jobb
  • Allan Å
    Allan Å skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min nyinköpta begagnade bil hos autorisma för en rekond nu i veckan och blev väldigt positivt överraskad. Inte bara över hur bra slutresultatet blev utan även för deras generositet och fokus på kundvård. Toppenbemötande från ägare och anställda, lyhörda för önskemål och smidiga att kommunicera med. Riktigt bra service helt enkelt. Kan inte göra annat än att rekommendera!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Autorisma Södermalm
    Jag valde Autorisma eftersom de fått väldigt bra betyg från tidigare kunder, och jag blev inte besviken. Jag lämnade in min cabriolet för impregnering och rengöring på morgonen, fick ett sms med prisuppgift vid lunch och kunde sen hämta ut bilen samma dag med väldigt bra resultat. Jag hade säkert fått jobbet gjort billigare någon annan stans men då tror jag inte resultatet hade blivit lika bra.
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Autorisma Södermalm
    Superb service, snyggt ställe, fantastiskt resultat och mycket prisvärt. Andra ställen kan inte mäta sig. Min Chrysler fick sin lyster tillbaka o min frus svarta Mercedes blev som ny, även inuti! Rekommenderas varmt!
  • Sarah G
    Sarah G skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande. Fin helrekond. Jättebra
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnar ofta min bil hos Autorisma för tvätt/polering och kan verkligen rekommendera deras tjänster. Resultatet är alltid bra och jag är nöjd varje gång jag rullar ut min nyvaxade kärra ur deras garage :-)
  • Johan O
    Johan O skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande, fräscha lokaler.
    Heltvätt och vax, bilen blev i kanonfint skick.
  • Robert D
    Robert D skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min volkswagen passat hos Hassan och hans personal och när jag skulle hämta den vart jag glatt överraskad Hassan hade gjort mer än vi kom överens om för att han var mån om att bilen skulle bli bra och att han själv skulle vara nöjd med slutresultatet. :-) Jag är så imponerad och glad över resultatet samt att ha blivit av med borstmärkerna efter biltvätten som tidigare syntes på motorhuven. :-) :-) Jag kan gladeligen rekommendera Autorisma Södermalm. :-)
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Autorisma Södermalm
    Mina helt nedsmutsade ljusa säten är som nya och hela bilen glänser.
  • Abbe W
    Abbe W skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra! Inrednings recond.
  • Jevwe T
    Jevwe T skrev om Autorisma Södermalm
    Bra jobb, bilen blev som ny.
    Ägaren är mån om att man inte blir missnöjd. Och det blir man inte.
  • Jan H
    Jan H skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastiskt jobb.
    Mycket bra service.
  • Christer L
    Christer L skrev om Autorisma Södermalm
    Skryt kan låta så fult. Men jag måste få uttrycka min glädje när bilen var klar. En 1999:a Volvo C70. Att den blev snyggare i lacken än när den kom ut från fabriken är ingen överdrift. Bemötandet och den proffsiga kommunikationen om vad som behövde göras gjordes av en äkta fackman och hantverkare. Resultatet blev därefter. Priset i underkant gjorde heller inte saken sämre. Dom vill ha nöjda kunder helt enkelt. Det får dom också. Christer Löfström
  • Andrea J
    Andrea J skrev om Autorisma Södermalm
    Köpte invändig rekond samt läderimpregnering. Fick biltvätt på köpet. Bilen är nu ren som ny, kanske till och med renare om det är möjligt. Personligt och vänlig bemötande. Återvänder gärna.
  • Rebecca M
    Rebecca M skrev om Autorisma Södermalm
    Otrolig service! mer än jag hoppats på. Tusen tack!
  • Erik A
    Erik A skrev om Autorisma Södermalm
    Kan varmt rekommendera Autorisma på Söder. Bra mottagande, service och leverans. Toppklass!
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra! Både resultatet (Polering + Lackskydd) samt service va toppen!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och service. Bilen blev kliniskt ren.
  • Oskar Ö
    Oskar Ö skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt och förtroendeskapande kundbemötande och ett snabbt och bra resultat till ett rimligt pris. Jag är som helhet riktigt nöjd. Har dock blivit översvämmad med marknadsföring strax efter servicen rörande bilservice och rekond från olika företag. Uppenbarligen har mina kontaktuppgifter sålts vidare. Det drar ned ett annars mycket högt betyg.
  • Torkel S
    Torkel S skrev om Autorisma Södermalm
    Bra jobb! Jag är nöjd med kvalitén på utfört jobb. Bilen glänste som ny!
  • Calle W
    Calle W skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastisk service, väl mottagen och bra utförd rekond.
    Kan varmt rekommendera.
  • Peter H
    Peter H skrev om Autorisma Södermalm
    Supernöjd med bemötande och utförande av recond och lackbehandling.
    Kändes som att det var utfört med hantverksmässig skicklighet.
    Hassan E, Hassan E gillar detta
  • Boris A
    Boris A skrev om Autorisma Södermalm
    Boris tycker
    Bilen var tvättat med bästa kvalité och mycket bra kundbemötande !
    Rekommenderas alla !
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Autorisma Södermalm
    Väldigt passionerade o tar ansvar för sina åtagande. De körde rekond på min bil 3 ggr för att de inte kände att doften blev perfekt.

Har största förtroendet för dem! De håller vad de lovar.
    Daniel
  • Anders H
    Anders H skrev om Autorisma Södermalm
    Jag kan verkligen rekommendera Autorisma!
    Jag lämnade in en MB B 170 från 2008 i relativt dåligt skick och kunde efter 7 timmar hämta ut en bil som var som ny, såväl in- som utvändigt. Dessutom trevligt bemötande och Hassan lyckades pussla om i schemat så att jag fick en tid omgående.
  • Ronald N
    Ronald N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lät Autorisma rekonditionera min BMW X3 inför en försäljning och redan dagen efter lyckades jag sälja bilen för ett bra pris.
    Min kund imponerades av bilen skick tack vare Autorisma.
    Ronald
  • Markus D
    Markus D skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min Volvo V70 för rekond av säten. Helnöjd med jobbet, som blev bättre än jag förväntat mig!
  • Richard F
    Richard F skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Volvo v70 för helrekond & lackkonservering.
    Blev otroligt bra bemött och fick förklarat till punkt och pricka vad som skulle göras och hur resultatet skulle bli. Blev kanon-nöjd, bilen ser helt ny ut igen, dessa killar vet hur man rengör en bil på riktigt.
    Sjukt bra service och bemötande, och RIKTIGT duktiga på det dom gör. Bör tilläggas att prisbilden blev förvånansvärt mycket billigare än vad jag planerat.

Rekommenderas STARKT!

// Richard
  • David
    David skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min "nya" V70 2010 som jag köpte av en privatperson på blocket, väldigt billigt med tanke på det ganska risiga skicket inuti och utanpå.
    Efter den stora totalrekonden så blev bilen som ny och plötsligt hade jag gjort en kanonaffär på bilen!
    Kundbemötandet är fenomenalt och jobbet var väldigt proffsigt utfört.
    Idag ska jag boka nästa rekond för en av mina mindre bilar, jag är supernöjd!!
  • Bengt
    Bengt skrev om Autorisma Södermalm
    När jag skulle lämna bilen på in o utvändig tvätt kl 9 fanns ingen som kunde tala varken svenska eller engelska. Svårt att få besked om pris eller tid.
    Pris för "stor" och "liten" bil skiljer 100 kr. Ägaren ansåg att min Yaris är en "stor" bil.
    Jag blev lovad ett hemskickat kvitto. Det har inte kommit efter 2 veckor ... DNF (Direkt Ner i Fickan) pengar ?
    Resultatet slutligen imponerade inte. Dåligt dammsugen klädsel och en grå, fet hinna på insidan fönster fanns kvar.
    Kommer inte tillbaka!
    2015-10-09 Hassan E svarar Bengt
    Hej Bengt,

> Ursäkta för segt svar.
    > Vill börja med att be om ursäkt för en rad missförstånd.
    > Tyvärr personalen va ute och hämta några företagsbilar som är bokade för behandlingarna hos oss. Jag ( Ägaren ) va bort rest!!!
    > Vad gäller pris skillnaden på 100kr beror på att vi har rabatter rabatterade priser på upp till 25% till våra medlemmar. se vårt hemsida.
    > Utifrån vad jag kan se betalade du med kort och du fick med dig kortterminals kvitto [ pengarna inte ner i fickan ] specificerad kvitto har skickat till dig i efterhand.
    > Fönsterputs ingår inte i vårt Ekonomitvätt det är något enklare och billigare tvätt >> se vårt hemsida.

> Till slut > Vill vi att alla våra kunder ska vara nöjda, Därför du är varmt välkommen in till oss för en gratis Exklusivtvätt [ 0kr ] hör gärna av dig.

> Ha det gott.
    > Med vänlig hälsning
    >Ägaren och kvalitets ansvarig på Autorisma
  • David R
    David R skrev om Autorisma Södermalm
    Visade att de verkligen ville det bästa för mig som kund. Varmt och trevligt bemötande från ägaren som gjorde det lilla extra.
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Autorisma Södermalm
    Fick min Volvo rekondad, den blev som ny! Dom är proffsiga och man blir väl bemött. Kan verkligen rekommendera dom.
  • Younes K
    Younes K skrev om Autorisma Södermalm
    Man märker att autorisma älskar bilar, lämnade in min Audi på rekond. Resultatet kan bara beskrivas som OUTSTANDING! Mycket bra gjort bilen såg bättre ut än ny! Säten, instrumentbrädan. Gavlar och vrår, det var rent överallt. Kommer bara att använda Autorismas tjänster från och med nu. Rekommenderas till alla som vill ha en ny bil billigt. Fick även skötsel råd när jag hämtade bilen.
    Younes.

Götgatan 103, 116 62 Stockholm