Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Södermalm Autorisma Södermalm

Autorisma Södermalm

Götgatan 103, 116 62 Stockholm — Visa karta

Professionell bilvård på södermalm
Bilvårds specialisten sedan 1990, om din bil själv får välja så är det självklara valet Autorisma.Vi tål att jämföras med.
Besök oss det lönar sig. Vi är certifierade som SONAX professional partner.

Välkommen!
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 87 kunder tycker om Autorisma Södermalm

• Jacob M
    Jacob M skrev om Autorisma Södermalm
    Rekond och lackförsegling. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas.
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Autorisma Södermalm
    Ett gediget arbete till ett rimligt pris. Jag kommer fortsätta som kund på autorisma
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Autorisma Södermalm
    Autorisma hjälpte mig med en in- och utvändig rekond och bytte från vinter- till sommarhjul. Jag är mycket nöjd med resultatet!
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Autorisma Södermalm
    Service och kvalitet utöver det vanliga!! Rekommenderas absolut!
  • Karl J
    Karl J skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och ett bra utfört jobb.
  • William L
    William L skrev om Autorisma Södermalm
    Snabb och professionell service, gjorde en Rekond med lackkonservering innan jul. Bilen blev som ny och med tvätt regelbundet är den lika fräsch idag tre månader senare!
  • Sthlm L
    Sthlm L skrev om Autorisma Södermalm
    Supernöjd med både bemötande, utförande och tillgänglighet!!!
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Autorisma Södermalm
    Väl utfört arbete och trevlig personal.:-)
  • Anna M
    Anna M skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete!
  • Pelle L
    Pelle L skrev om Autorisma Södermalm
    Toppservice och mycket proffsigt och vänligt bemötande!
    Kommer tillbaka som kund utan att blinka.
  • Anders J
    Anders J skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastiskt nöjd samt ett super bemötande.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Autorisma Södermalm
    Har haft två bilar inne för utvändig och invändig rekond. Ett väldigt bra bemötande och utmärkt resultat. Kan verkligen rekommendera Autorisma.
    2017-03-15 Hassan E svarar Katarina W
    Tack Katarina. Det är alltid trevligt att ha dig som kund. Ha det gott.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket nöjd med tvätt! Lite svårt att komma in i lokalen med bil pga trångt och infart från hårt trafikerad gata.
  • Andréas W
    Andréas W skrev om Autorisma Södermalm
    Första gången jag vänder mig till Autorisma och detta av en slump då en av företagets bilar (en skåpbil/arbetsbil) var i behov av invändig tvätt (rekond) då stolar och interiör inte hade fått någon kärlek på länge. Hassan löste så att vi kunde komma in med extremt kort varsel och även att arbetet blev utfört samma dag. Resultatet var väldigt imponerande, bilen var som ny invändigt utan att överdriva. Utöver detta så levererade dem en ruggigt bra service och bemötande samt höll sig till prisnivån som vi kom överens om på telefon innan han ens hade sett bilen. För oss som själva jobbar med service och säljer tjänster om dagarna så känns det extra bra när man hittar en aktör som överträffar förväntningarna på alla punkter. Kommer definitivt att lämna in våra bilar här framöver!

// Andreas W
    2017-01-17 Hassan E svarar Andréas W
    Tack Andreas!
    och välkommen åter.
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Autorisma Södermalm
    Total rekond med oväntat bra resultat. Blev av med alla smårepor som andra rekond-firmor inte lyckats få bort tidigare. Dessutom trevligt och professionellt bemötande. Finns ingen anledning att åka någon annanstans. Kan verkligen rekommenderas.
  • Peter N
    Peter N skrev om Autorisma Södermalm
    Rekondade min bil, och även lackförsegling.
    Proffsigt bemötande och utomordentligt resultat!
    Rekommenderas!
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Autorisma Södermalm
    Ett stort engagemang, mycket prisvärt, och ett kliniskt utförande av själva tjänsten. Jag är super nöjd!
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra utfört arbete och trevlig personal!
  • Markus A
    Markus A skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket trevligt bemötande, både personligt och proffsigt.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Saab 9-3 för en utvändig och invändig rekond, samt motortvätt inför försäljning av bilen. Vid inlämnande var bilen rätt smutsig. Autorisma utförde arbetet extremt väl och var mycket noga med detaljer. De skruvade tex bort registreringsskyltarna och lackbehandlade även ytorna bakom dessa. Även invändigt var detaljnivån väldigt hög då de även gjorde rent bakom alla gummilister, ytor som man trots allt inte ser om man inte viker på listen och kollar bakom. De lyckades också tvätta ljusa textilytor i klädsel (bilen har halvläder med ljus textil) så att dessa blev fläckfria.

Innan arbetet påbörjades så fick jag prisuppgiften att arbetet skulle kosta mellan 2500 och 3500 SEK. När jag kom för att hämta ut bilen så var kostnaden strax över 4000 SEK. Jag betalade gladeligen det högre priset eftersom arbetet var så väl utfört, men det är ändå på sin plats att påpeka detta. Så söker ni efter en billig quick fix bör ni nog söka er till någon annan.

Slutligen så vill jag säga att jag är extremt nöjd och rekommenderar Autorisma till alla som vill ha ett väl utfört arbete. I princip så blev min bil som ny, en riktig nybilskänsla infann sig.

Min kontaktperson hos Autorisma var Hassan.

Mvh Fredrik
  • Fredrik Å
    Fredrik Å skrev om Autorisma Södermalm
    Jätte bra bemötande, resultatet fantastiskt!
  • Erik A
    Erik A skrev om Autorisma Södermalm
    Bemötande och engagemang går utanpå all konkurrens.
    Snabb återkoppling och tidsbokning.
    Håller genomförda åtgärder löftena så har dom en ny stamkund.
    Små detaljmissar håller dom från en, näst intill ouppnålig, femma just nu.
  • Angelika B
    Angelika B skrev om Autorisma Södermalm
    Bokade in utvändig tvätt, vaxning och polering samt invändig städning via telefon och fick snabbt en tid för denna service. Proffsigt bemötande då jag lämnade in bilen. Det var en fröjd att hämta bilen för den var strålande ren och blank både utanpå och inuti. Har bara en liten sak att anmärka på, och det är att jag hade velat ha info vid inlämningen om hur lång tid bilen behövde vara inlämnad för att få denna service gjord. Men bilen var som ny!
  • Erik N
    Erik N skrev om Autorisma Södermalm
    Jag beställde "exklusivtvätt", dvs tvätt och rengöring ut- och invändigt. När jag kom dit rekommenderade de att även vaxa bilen. Jag accepterade lite tveksamt, speciellt då jag inte fick något ordentligt svar på vad allt skulle kosta. Men tack vare trevligt bemötande och tidigare god erfarenhet så gick jag med på det. Jag hade lite bråttom att hämta bilen, så de flyttade på de andra bilarna och lät min bil fixas först. Som extra service gav de bilen lackskydd istället för vaxning, men tog bara betalt för vaxning (plus exklusivtvätten förstås). Bilen är tre år gammal men nu ser den nästan ut som ny igen.
    2016-08-30 Hassan E svarar Erik N
    Tack Erik! ha en fortsatt bra dag och välkommen åter!
  • Diana A
    Diana A skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min Mercedes Benz den 16 augusti 2016 för Hel rekond + lackskydd. När jag kom tillbaka så trodde jag inte mina ögon - bilen såg helt ny ut! Jag har gjort rekond några gånger på olika ställen, men inget fall överträffar detta professionella arbete de utförde på min bil. De hade gått igenom varje vrå i hela bilen. Min hemska förarmatta såg helt ny ut! Och alla lister - helt outstanding! Jag hade ett problem på min huv (som jag åsamkat) som de lyckades fixa - helt fantastisk! Jag trodde att jag skulle behöva lacka om min huv, men Autorisma fixade det, tusen tack! Jag är grymt imponerad av all deras perfektionsarbete och kärlek de har lagt ner på min bil. De får 12 av 10 i poäng! Väldigt trevlig personal som vill din bil det bästa!
    Jag kommer återkomma! Vänligen, Diana, Östermalm.
    2016-08-31 Hassan E svarar Diana A
    Stor tack till dig Diana att fick ditt förtroende . Ha en super och härlig dag. Varmt välkommen tillbaka.
  • Ylva F
    Ylva F skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min 15 år gamla Alfa Romeo för tvätt ut- och invändigt. Fick tillbaka en helt ny bil - fantastiskt! De putsade också bort en skråma jag hade framtill. Är mycket nöjd och betalade 200 kr extra i dricks.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Autorisma Södermalm
    Bra ärligt bemötande! Gick snabbt! Prisvärt!
  • Carl Gustav S
    Carl Gustav S skrev om Autorisma Södermalm
    Kontakten och bemötandet var utmärkt då jag köpte keramisk lackförsegling.
  • Lauri I
    Lauri I skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra jobbet, nöjd kund. Köpt lackskydd och polering.
  • Christer C
    Christer C skrev om Autorisma Södermalm
    Utmärkt arbete. Till fullo belåten 👍😄
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Autorisma Södermalm
    Riktigt bra bemötande, proffsigt utförande och glada miner efteråt! Rekommenderas varmt!!
  • Olof A
    Olof A skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och professionell tvätt, städning och lackbehandling som slog av minst tre år på utseendet på min bil.
  • Lars H
    Lars H skrev om Autorisma Södermalm
    Vänligt bemötande och proffsigt jobb
  • Allan Å
    Allan Å skrev om Autorisma Södermalm
    Lämnade in min nyinköpta begagnade bil hos autorisma för en rekond nu i veckan och blev väldigt positivt överraskad. Inte bara över hur bra slutresultatet blev utan även för deras generositet och fokus på kundvård. Toppenbemötande från ägare och anställda, lyhörda för önskemål och smidiga att kommunicera med. Riktigt bra service helt enkelt. Kan inte göra annat än att rekommendera!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Autorisma Södermalm
    Jag valde Autorisma eftersom de fått väldigt bra betyg från tidigare kunder, och jag blev inte besviken. Jag lämnade in min cabriolet för impregnering och rengöring på morgonen, fick ett sms med prisuppgift vid lunch och kunde sen hämta ut bilen samma dag med väldigt bra resultat. Jag hade säkert fått jobbet gjort billigare någon annan stans men då tror jag inte resultatet hade blivit lika bra.
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Autorisma Södermalm
    Superb service, snyggt ställe, fantastiskt resultat och mycket prisvärt. Andra ställen kan inte mäta sig. Min Chrysler fick sin lyster tillbaka o min frus svarta Mercedes blev som ny, även inuti! Rekommenderas varmt!
  • Sarah G
    Sarah G skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande. Fin helrekond. Jättebra
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnar ofta min bil hos Autorisma för tvätt/polering och kan verkligen rekommendera deras tjänster. Resultatet är alltid bra och jag är nöjd varje gång jag rullar ut min nyvaxade kärra ur deras garage :-)
  • Johan O
    Johan O skrev om Autorisma Södermalm
    Bra bemötande, fräscha lokaler.
    Heltvätt och vax, bilen blev i kanonfint skick.
  • Robert D
    Robert D skrev om Autorisma Södermalm
    Jag lämnade in min volkswagen passat hos Hassan och hans personal och när jag skulle hämta den vart jag glatt överraskad Hassan hade gjort mer än vi kom överens om för att han var mån om att bilen skulle bli bra och att han själv skulle vara nöjd med slutresultatet. :-) Jag är så imponerad och glad över resultatet samt att ha blivit av med borstmärkerna efter biltvätten som tidigare syntes på motorhuven. :-) :-) Jag kan gladeligen rekommendera Autorisma Södermalm. :-)
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Autorisma Södermalm
    Mina helt nedsmutsade ljusa säten är som nya och hela bilen glänser.
  • Abbe W
    Abbe W skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra! Inrednings recond.
  • Jevwe T
    Jevwe T skrev om Autorisma Södermalm
    Bra jobb, bilen blev som ny.
    Ägaren är mån om att man inte blir missnöjd. Och det blir man inte.
  • Jan H
    Jan H skrev om Autorisma Södermalm
    Fantastiskt jobb.
    Mycket bra service.
  • Christer L
    Christer L skrev om Autorisma Södermalm
    Skryt kan låta så fult. Men jag måste få uttrycka min glädje när bilen var klar. En 1999:a Volvo C70. Att den blev snyggare i lacken än när den kom ut från fabriken är ingen överdrift. Bemötandet och den proffsiga kommunikationen om vad som behövde göras gjordes av en äkta fackman och hantverkare. Resultatet blev därefter. Priset i underkant gjorde heller inte saken sämre. Dom vill ha nöjda kunder helt enkelt. Det får dom också. Christer Löfström
  • Andrea J
    Andrea J skrev om Autorisma Södermalm
    Köpte invändig rekond samt läderimpregnering. Fick biltvätt på köpet. Bilen är nu ren som ny, kanske till och med renare om det är möjligt. Personligt och vänlig bemötande. Återvänder gärna.
  • Rebecca M
    Rebecca M skrev om Autorisma Södermalm
    Otrolig service! mer än jag hoppats på. Tusen tack!
  • Erik A
    Erik A skrev om Autorisma Södermalm
    Kan varmt rekommendera Autorisma på Söder. Bra mottagande, service och leverans. Toppklass!
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Autorisma Södermalm
    Mycket bra! Både resultatet (Polering + Lackskydd) samt service va toppen!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Autorisma Södermalm
    Trevligt bemötande och service. Bilen blev kliniskt ren.

Götgatan 103, 116 62 Stockholm