OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB

Bangatan34, 151 32 Södertälje — Visa karta

Vi är sedan länge en del av OKQ8:s serviceutbud och våra verkstäder ligger i anslutning till stationerna här i Södertälje. Hos oss får du samma garantier som hos OKQ8 och du kan dessutom använda den räntefria delbetalningen de erbjuder.

Hos oss möts du av erfaren personal som ser varje kund och ger personlig service. Vi hjälper dig hålla bilen, oavsett märke, i gott skick med underhåll, reparation och service. Vi har modern utrustning för felsökning och kontroll och har även märkesanpassad mjukvara för att du ska kunna få snabba och säkra resultat.

Vi kan serva och reparera lätta lastbilar och gör även ombyggnader och karosseriarbeten. Vi är specialister på släpvagnar, båt- och hästtrailers och andra släpfordon.

Välkommen till Sheer Motor Center Bilverkstad hos OKQ8!
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 51 kunder tycker om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB

• 2020-05-06

TOBIAS A skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Lämnade bilen för hjulställning och omläggning av 4st däck.
    Hjulen är spända med 300++Nm så dom fälgarna får jag ta av igen för att kolla efter sprickor.
    Hjulinställningen (dyrast i Södertälje) ställdes andra gången in med hjälp av ögonmåttet så den får jag låta en riktig verkstad kontrollera.
    Pris totalt 4300kr
    Hjulinställning 2000kr (1250kr enligt hemsidan)
    Omläggning 4st 21'' 2000kr
    Montera av och på hjulen på bilen 300kr. Läs mer
    2020-05-07 Ravin T svarar TOBIAS A
    Hejsan Tobias
    Det verkar som om det har blivit någon miss i kommunikationen mellan oss.
    Vi har använt vår momentnyckel när vi spände fast hjulen, inställd på 80Nm, så det är ingen fara med dina fälgar. Om vi spände med så mycket som du skrev så skulle bultarna gått av direkt.
    Hjulinställningen gjordes med vår kontrollerade hjulinställningsutrustning och vi har även protokollet kvar om du vill komma och hämta upp det. Ställer mig lite frågande till vilken hemsida du refererar till när du nämner 1250kr för din bil. Priset på hjulinställning är "från 1250kr", det beror på vilken bil det är, storlek på däck m.m.
    Omläggningen av dina 21" däck är det inte så många verkstäder som kan göra då det krävs speciella däckmaskiner för att hantera så stora däck, därav priset på 2000kr.
    Vi beklagar att du inte är 100% nöjd med ditt besök hos oss, de allra flesta kunder anser att vi gör ett väldigt bra jobb. Nästa gång som du anlitar oss så ska vi se till att du blir ordentligt nöjd.
    Mvh - Johan Olsson, Kundmottagare Sheer Motor Center AB
  • 2020-03-26

MUKHTAR O skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Hade trasig växellåda, Sheer fixade den även när originalverkstaden inte kunde lösa problemet!
    Det tog lite tid men resultatet blev bra!
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-03-10

Mikael B skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bemöt med kunnig personal och informerade väldigt enkelt vad ska göras. Läs mer
  • 2020-03-07

Kurt O skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bra jobb utfört och seriöst kundmottagande. Läs mer
  • 2020-03-05

Jenny P skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Snabbt hanterat i ett akut läge. Trevliga och inget försök att sälja någon ytterligare tjänst. Läs mer
  • 2020-03-05

Anne K skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Varför jag lämnade in bilen på Sheer Motor var att få svar på en felkod ang. vacuumläkage. Hittade inget fel men påpekade flera brister på bromsar, bussningar och ett hjullager i bakvagnen. Lät dom utföra jobbet, 9800kr. Hämtade bilen, vid hemkomst kollade jag under bilen vad som gjorts och upptäckte då att inga bultar satt fast och en saknades för att hålla fast länkarmen till hjulet. När bilen lyftes upp på verkstaden erkände dom även att bussning som dom tagit betalt för att byta inte hade bytits. Det kan inte bli någon stjärna i betyg på detta verkstadsbesök. Läs mer

Johan J skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bästa servis och alltid fint bemötande är mycket nöjd med dom jobb dom utfört åt mej även åt mina vänner som jag rekommenderat verkstaden.Har löst svåra fel som andra verkstäder misslyckats med. Har bara goda erfarenheter av verkstaden

Mvh Johan Johansson Läs mer

Kent S skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Otroligt professionell personal som gjorde ett bra jobb Läs mer

Lena Å skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Heter inte Lena utan Åsa.
    Nöjd m servicen. Men Reconding rengöring inne i bilen var slarvigt gjord . Läs mer

Mats O skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Köpte vinterdäck hos dom. Super snabba killar och god service. Läs mer

Ab P skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Fick jaga dem i 5 månader. De fakturerade oss väldigt sent. Svarar varken på mail eller telefon. Aldrig mer OKQ8 bilverkstad ! Läs mer

Mats S skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bytte däck på juldagen. Stor hjälp trots sen timme. Läs mer

Marko I skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Hittade inte felet och skulle börja laga en massa andra saker. Tog bilen till fb annan verkstad sen och de fixade felet för halva beloppet. Läs mer

Hammare A skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Service på en personbil
    Bra bemötande
    Bra utförd arbete

Helt enkelt bra Läs mer

Bengt skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Allt var bra. Men kan bli bättre. 1,5 Tim för att laga en punktering. Läs mer

Lena E skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Första gången på verkstaden, en mycket positiv upplevelse. Vänligt bemötande och en ovanligt generös tid för hämtning av bilen och inte minst humana priser.
    Ger mersmak🤗 Läs mer

Ingrid M skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Akut däckbyte mitt i natten. Ägaren kom dit för att fixa nya däck efter en skada i potthål på vägen. Otrolig service! Läs mer

Ulrika W skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Heej tack för hjälpen. Det blev bra och jag känner mig nöjd. Jag fick bilen servade och fick ett bra bemötande 🙂 Läs mer

Carina O skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Lämnade in bilen pga tjutande ljud vid bromsning och annat missljud vid sväng. Bilen tjuter fortfarande vid bromsning och det andra missljudet är tillbaka efter en vecka efter reparationen. Jag använde Payex, fick dock inte ett enda papper med mig som visar vad som gjorts eller kvitto eller papper om betalningen. Kostade 9500 kr. Går nog till annan verkstad nästa gång. Jag är tveksam till vad som fixats på bilen. Hjullager båda fram sa de, men varför kommer ljudet tillbaka så snabbt? Läs mer
    2020-02-28 Ravin T svarar Carina O
    Hej Carina du får jätte gärna komma tillbaka så kollar vi på felet

Johan A skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Professionellt bemötande, snabb service och bra priser! Rekommenderas starkt Läs mer

Bo W skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bra verkstad som berättar allt för än. Läs mer

Norrköping S skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bra service o trevligt bemötande! Läs mer

Jan H skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Byte av växelvajer blev inte bra vid första försöket eftersom man glömt att dra åt en låsbricka. Vid reklamationen fick jag ett bra bemötande och nu fungerar växellådan som den ska. Genom att anlita OKQ8 sparade jag ca 4000 kr. Jag kan tänka mig att anlita verkstaden på nytt. Läs mer

Anita E skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Reparation upptäckt efter service.
    Flexibla med bokning då jag behövde omboka flera gånger, trots brist på lånebil lyckades de lösa det åt mig.
    Snabbt klara, mycket trevligt bemötande och servicemindade. Rimligt pris för utfört arbete.
    Har hittat en verkstad som jag kommer alltid använda hädanefter. Bara positivt! Läs mer

Stefan L skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bra bemötande. Håller vad de lovar! Flexibla. Läs mer
  • Caroline R

2019-09-11

Caroline R skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Otroligt hjälpsamma! Seriösa, professionella med ett väldigt fint bemötande. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-06-18

Anders D skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Grabbarna var den enda verkstaden i Stockholm som kunde laga vårt elfel på vår Hummer limousine. De är superproffsiga i allt bemötande, snabbhet o s v.... Läs mer
  • 2018-05-19

Kelly R skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Persolal är alltid glada och trevliga. Man får snabbt hjälp och svar på alla frågor. Man känner sig väl mottagen och det känns tryggt all lämna bilen där.
    Rose-Marie Läs mer
  • Anders M

2018-03-02

Anders M skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Mycket vänligt och professionellt bemötande. Kunnigt och snabbt lösande av alla problem.
    Kan definitivt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-02

Specialtransport skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Mycket bra service och bemötande!
    Hjälper till med allt och lite till.
    Kan varmt rekomendera denna verkstad. Läs mer
  • 2018-02-26

Kent U skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Sökte efter en serviceverksad för våra bilar, såg i en undersökning att Q8 i Södertälje var Stockhoms 3:e bästa verkstad. Lämnade in vår Saab 9000 för 17000 mil genomgång listan listan blev lång med förslag till åtgärder. Valde ut vad som bör göras för att trygga och säkra en trafiksäker bil. Har aldrig genom mlna 40 år som bilägare varet på motsvsrade bilverkstd där man som kund blir så servad, med genomgång och åtgärder till det bästa man kan få som bilägare. Personalen kan ditt jobb till 100 % priset var rimligt Kommer med trygghet kunna lämna in våra bilar på Q8 för service // Urban Söder Nykvarn Läs mer

Aina B skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Mitt oljefilter gick sönder akut och jag fick bogsering till verkstaden mycket snabbt tack vare Solid försäkring som också gav mig lånebil. På verkstaden blev jag väl bemött och fick bilen lagad. Läs mer

Ann E skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Tack för fin service med reparation av min bil.Super bra hjälp på alla sätt. Ni bjöd på härligt GOTT kaffe också. Det har jag nämnt för mina kompisar.
    Ann Engelbrecht Läs mer

Ann-charlotte L skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Det var bra bemötande. Fick tid snabbt och bilen blev klar snabbt också. Läs mer
  • Nicme I

2018-02-23

Nicme I skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Jag hade sen en längre tid känt att bilen skakade vid körning men hade pga ansträngt arbetssituation ej tid att uppsöka verkstad. På lördag ringer jag och får komma in direkt. De konstaterar att däcken behöver bytas. När jag försiktigt undrar om de kan göra det oå en gång så får jag veta att det kan de visst och de erbjöd sig även att göra service samt tvättade bilen både utvändigt och invändigt. Mottagande över förväntan bra och snabbt och väl utfört arbete. Dessutom mycket trevligt och proffsigt bemötande. Måste säga att det är en lyxkänsla att någon gång få uppleva så hög nivå på god service. Läs mer

Anders F skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Gick fort med akut reparationen, tummen upp! Läs mer

Nikolaos R skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Bra bemötande, trevlig personal kunnig i sitt område förklarade alla.
    Fel tankning var problemet lästes snabbt och effektivt. Läs mer

Alice S skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Snabbt och enkelt utan vidare problem. Läs mer

Svjetlana L skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Jag fick bra bemötande det gick snabbt Läs mer

Riitta-liisa P skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Tack för snabb och bra hjälp!! Läs mer

Marjo A skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Jag fick tid snabbt. Kostnadsberäkningen håller alltid. Lyssnar bra. Rättar till begångna fel utan tjafs. Jag fick ny avgassystem och service. Olja och filter. Fick även ny fläktrem. Läs mer

Eric F skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Riktigt bra verkstad. Hjälper en med alla frågor. Försöker inte lura på en onödiga repaarationer. Riktigt trevliga och tar ens problem på allvar. Rekommenderar!! Läs mer

Anna C skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Har lämnat in bilen flera ggr på denna verkstad. Jag är mkt nöjd med service och bemötande Läs mer

Solution skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Allt var utmärkt bemötande
    Service snabbhet beställning av reservdelar
    Jag är super nöjd
    Tack Läs mer

Tommy E skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Mycket bra bemötande
    Framför allt stort kunnande och förståelse för kundens problem
    Jag j upplevde som stort mekanisk kunnande. Läs mer

John-Paris L skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Du är bra du är bra Sheer ,fucking motor center är en riktigt jävla bra verkstad, tack och bra att ni finns.......hade bra ........... snabbare och bättre service i Sverige kan man inte hitta...... bra Jobbat.........

Tack från Jompa Budwheels Läs mer
  • Benito F

2018-02-21

Benito F skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Utmärkt service känsla och mycket proffsigt arbete
    Tack för bemötandet
    Keep up the Good work Läs mer
    Ravin T gillar detta

Sven-olof V skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Service och reparationer. En utmärkt verkstad med hög nivå på kundbemötande, lättillgänglighet och utfört arbete. Läs mer
    Ravin T gillar detta

Bo S skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Fantastisk service och bemötande! Bra pris!
    Bytte hjullager på en prius.
    Dock var ej ratten centrerad efteråt men har ej haft tid göra återbesök. Får ske vid däckbytet nu i vår.
    Anlitar alltid denna verkstad eftersom mina erfarenheter är så bra av deras service! Läs mer

Erik R skrev om OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    Kändes lite sådär att lämna av bilen till någon som knappt kunde prata svenska, men resten av kommunikationen har varit utmärkt och hela ärendet var både snabbt och överkomligt i slutändan. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte