Av-Line

3.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Av-Line

• 2010-08-11

Staffan A skrev om Av-Line
    Jag måste verkligen rekomendera detta företag.
    Jag ville ha hjälp med diverse elarbeten i min villa,jag fick snabb service ett mycket gott bemötande ,snygg installation och framför allt bra priser Läs mer
  • Stefhan J

2009-12-09

Stefhan J skrev om Av-Line
    Orimliga priser och är ej att rekommendera.
    Beställde ett jobb via fastighetsförvaltaren och i tidigare fall har detta fungerat bra och rimligt pris har fakturerats.
    Tydligen har förvaltaren nu lagt ut sina vitvaruservice på detta företag och de fick ta min beställning som gällde att byta ut blandaren i badrummet.
    En montör kom och installerade en ny blandare, arbetet tog mindre än 15 minuter. På vägen ut så säger han "Jag kanske ska nämna vad det kostar så ni inte blir förvånade då fakturan kommer"
    Vi förstår denna oro då de vill ha 4200kr för arbete/material.
    På fakturan står det fast pris enligt överenskommelse. Vilket är konstigt då vi endast lagt en beställning till vår förvaltare och förväntade oss samma pris som i våras, dvs 390 kr timme, materialkostnad och ev. framkörningsavgift.

Efter ca 3 veckors försök att få denna kostnad specificerad, har de nu kommit fram till vad som kostar.
    Material 2350
    (Påslag på några 100 från vad den går på vid webbshop)
    Övriga 1850 kr fördelas på den timmen, dvs 15 minuter som jobbades, samt framkörning och lite överraskande inköp av material. De hävdar att ingen lagerhållning finns och att inför varje jobb så är de iväg och köper en (1) blandare.

Vi skulle förstås bett om ett prisförslag men då vi trodde oss veta pga av beställning nära i tiden till förvaltaren så gjorde vi ej detta. Nästa gång så...
    Bara att driva detta vidare, har bättre saker att lägga energi på men vad ska man göra. Läs mer

Bästa elektrikerna i Stockholm:

Charbel R Charbel R tycker: