Båge Bygg AB

Hjärnegatan 3, 112 29 Stockholm — Visa karta

Båge Bygg AB genomför totalrenoveringar, stambyten, ny-, om- och tillbyggnationer och anpassar lokaler efter specifika kundbehov. Vi utför även servicearbeten åt fastighetsägare.

Vi är en byggentreprenör med projektledare, arbetsledare, snickare, plattsättare och rivare.

Vi har ett stort nätverk av projektörer i byggsektorn vilket betyder att vi kan växa med uppgiften. I varje projekt involverar vi exakt de yrkesmän som projektet kräver, alla med en hög och professionell kompetens. Sammantaget ger detta oss kapacitet att lösa alla typer av uppdrag.

Läs vad 10 kunder tycker om Båge Bygg AB

• Lena L
    Lena L skrev om Båge Bygg AB
    Har anställda med riktigt dåligt trafikomdömme. Kör aggressivt och farligt. Räcket för mig att för inte välja det företaget. Borde veta bättre när de kör med loggan på bilen. Läs mer
  • Oleg S
    Oleg S skrev om Båge Bygg AB
    Det finns många reklamfilmer på nätet som presenterar byggföretaget Båge Bygg och deras lyckade projekt. Jag och min sambo nappade på reklamen och anlitade Båge Bygg för att renovera vår lägenhet i Stockholm. Renoveringen avslutades med en massa brister och skador. Kronjuvelen i renoveringen var toaletten där vatten rann tillbaka efter spolning och avföring samlades i golvbrunnen. Vi anlitade ett besiktningsföretag, Densia AB, som upptäckte alvarliga brister i arbetsutförandet. Som resultat godkändes inte entreprenaden under besiktningen. Det tog företaget sex månader och två efterbesiktningar för att åtgärda alla fel. Det tog ytligare fyra månader att avsluta tvisten med Båge Bygg. Företaget stämde oss för att vi vägrade betala för toaletten tills den var reparerad och fungerade enligt reglerna. Om ni vill ha det lika roligt som vi hade… anlita Båge Bygg för att genomföra Ert nästa byggprojekt. Lycka till! Läs mer
  • Mona C
    Mona C skrev om Båge Bygg AB
    Varning!!!! Vill utfärda en stor varning för detta skojarbolag! Har aldrig varit med om att byggare kan orsaka så mycket fel på så kort tid och samtidigt ge ett extremt nonchalant och otrevligt bemötande. Skulle inte rekommendera Båge Bygg till någon! Läs mer
    2017-07-05 Båge Bygg AB svarar Mona C
    Hej Mona,

Väldigt tråkigt att höra.
    Givetvis ska man kunna förvänta sig ett trevligt bemötande av vår personal.
    Du får gärna kontakta oss och berätta vad som har gått fel och ge oss chansen att återupprätta det.

Våra kontaktuppgifter finns på hemsidan.
    www.bagebygg.se

Med vänlig hälsning
    Isabella Marti
  • Robin D
    Robin D skrev om Båge Bygg AB
    Min förening valde Båge Bygg för stambyte i fastigheten. Allt blev inte bra på en gång, en hel del var faktiskt lite sämre vid första försöket. Men Båge Bygg var lyhörda för min kritik, och slutresultatet blev bra. Båges man på plats, Pablo, är verkligen en klippa och helt fantastisk som projektledare och person.

Jag måste medge att jag inte var så positiv till Båge Bygg till en början, då jag (tyvärr) bara fått höra negativa saker om dem i förväg. Men mina farhågor kom rejält på skam, jag och min fru är klart nöjda med slutresultatet, och kan rekommendera Båge Bygg. Läs mer
  • Erik
    Erik skrev om Båge Bygg AB
    Det sämsta byggbolag jag någonsin råkat ut för. Föreningen hade valt Båge Bygg för ett stambyte (totalentreprenad).

Till att börja med drog arbetet ut på tiden med flera månader, var inte fackmannamässigt utfört, deras projektledare var en katastrof som aldrig svarade på telefon, hörde av sig via mail då det behagade honom (vilket i princip var aldrig).

Det överfakturerades.

- Lades på olika påslag.
    - Plus moms på påslagen.
    - Arbete som inte ens utförts fakturerades som sedan togs bort efter mycket bestridande.
    - Försökt kontakta Båge Byggs "nyckelpersoner" som helt enkelt struntat i att besvara kritiken eller svara på frågor.
    - Arbetet som utförts var inte fackmannamässigt vilket bekräftats av besiktningsmannen.
    - Passade inte tider, stressade fram signaturer och hade inte en tanke på att tillmötesgå kunden.
    - Vill ge en speciell känga åt projektledaren (vilket även bekräftats av andra grannar).
    - Är aldrig tillgänglig, svarar inte på telefon, besvarar mail (tidigast) en vecka senare med ett kortfattat svar som inte besvarar den ställda frågan.

Ovanstående är inledningen på det katastrofala, obefintliga "samarbete" som ägde rum då Båge Bygg utförde sin totalentreprenad.

Välj en seriös byggentreprenör som inte ger er livslång huvudvärk. De borde byta namn till Båg, Fiffel å Bygg.

Om nu Båge Bygg bemödar sig att besvara denna kritik (vilket dem förmodligen gör då det ligger i deras intresse). Ni hade, inte bara en utan tusen gånger, chansen att kompromissa, besvara samt bemöta frågor/kritik som uppkom under arbetets gång som ni helt enkelt struntade i. Vill aldrig någonsin ha något med er att göra igen och kommer rekommendera alla jag känner till detsamma. Läs mer
  • Gen O
    Gen O skrev om Båge Bygg AB
    Seriös byggentreprenör vid stambyte som rekommenderas. Jag är mycket nöjd med resultatet av renovering bad, rör kök dito samt el.
    Båge Bygg har dessutom väldigt bra standard/tillval bad.
    Speciellt värdesätter jag arbetet på plats. Det är utfört metodiskt
    enligt plan, med ordning och reda, kvalité på bra nivå och med stor hänsyn/lyhördhet för kund. Läs mer
  • Jesper W
    Jesper W skrev om Båge Bygg AB
    Bra företag med personal som förstår sig på service. Läs mer
    2013-02-28 Daniel B svarar Jesper W
    Hej Jesper,
    Stambyten är extremt krävande för de boende.
    Så då är det extra kul att få höra att vi är ett bra företag.
    jag ska framföra det till alla i projektet.

• Kerstin S
    Kerstin S skrev om Båge Bygg AB
    Jag är i stort sett nöjd med det arbete som utförts i min lägenheten, med undantag för målning och tapetsering. Det behövde påpekas mer än en gång och till slut så fick jag färg så jag kunde bättra på själv också. Jag vill inte ha besök av den målaren igen!Jag tror fortfarande att man vänt min köksbänk upp och ner!annars är jag jättenöjd med mitt nya kök. Kontakten med Pablo var mycket bra och han återkopplade också för det mesta. Vad som hade varit bra var, om något man valt verkade tokigt i hantverkarens ögon, att de hade ringt och frågat en extra gång. Detta för att slippa göra om tex som hos mig flytta om badrumsskåpen. Kontakten med Eskinder har jag personligen inget att anmärka på gällande min lägenhet. När Ni ska presentera tillval inför ett stambyte borde alternativen utökas, samt presenteras med bilder på tex snyggare badrumsskåp, kommoder etc.
    Jag kan också påpeka att jag bodde hemma hela tiden, vilket var förvånadsvärt ok, men jag jobbade dagtid. Läs mer
    2013-02-28 Daniel B svarar Kerstin S
    Hej Kerstin,
    Bra att du är nöjd med arbetena i din lägenhet.
    Beträffande målningen så kommer jag tillsamans med målaren att ta kontakt med dig föra att se hur vi kan åtgärda detta.
    Vi får kontrollera det där med bänkskivan.
    Det känns bra att höra att det går att bo kvar hemma under ett stambyte även om vi rekommenderar annat boende om man har möjlighet.

• Ulrika H
    Ulrika H skrev om Båge Bygg AB
    Pablo på Båge Bygg är klippan / navet . Utan honom skulle ingenting fungera. Alla hantverkare har varit toppen utom målaren som har varit en katastrof. Eskinder har under stambytets gång blivit bättre, har sedan tidigare skrivit tips om att han måste ge varje lägenhetsinnehavare mer tid samt vara tydligare med de olika tillvalen. T ex en folder med vad som kan väljas samt priser med rotavdrag.
    Jag är i det stora hela nöjd med Båge Bygg och åter igen vill jag lyfta Pablo!!! Läs mer
    2013-02-27 Daniel B svarar Ulrika H
    Hej Ulrika,
    jag har framfört till Pablo att du tycker han är Klippan!
    Det glädjer mig oerhört.
    Beträffande målningen så är det inte bra, jag kommer att kontakta dig för att se vad vi kan göra åt målningen.
    Vi skall givetvis försöka göra tillvalen tydligare för våra kunder.

• Robert O
    Robert O skrev om Båge Bygg AB
    De är säkert duktiga på vindsvåningar, men deras byggen är de mest störande jag upplevt under alla år jag bott i lägenhet. De är dessutom inte särskilt omtänksamma mot boende i varesig huset de arbetar i eller i grannfastigheter (tar större plats på gatan än nödvändigt, bygger ställningar som hindrar infart till gårdsparkeringar, skriver arga skyltar etc). Läs mer

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Stefan J Stefan J tycker:
“Mycket medgörliga och serviceo...” Läs mer

Hasselstigen 2, 16938, SOLNA