Bebas Hair & Beauty

Välkommen till Bebas Hair & Beauty!

Vår frisörsalong som ligger på Östermalm och är känd för slingor och glamorösa uppsättningar, men framförallt är vi en salong som värderar våra kunders unika behov.

Våra frisörer, make-up-artister och nagelspecialister har alla de nödvändiga färdigheter och den kompetens som krävs för att uppfylla varje kunds unika önskemål. Utöver detta erbjuder vi även vaxning under sommarmånaderna, vilket gör oss till en idealisk skönhetssalong. Kontakta oss så bokar vi en tid!

Läs vad 121 kunder tycker om Bebas Hair & Beauty 2

• 2022-11-16 Spontant omdöme
    Jag behövde skaffa vitt hår inför ett filmprojekt och hade hört att det skulle vara svårt för svart hår att färgas vitt. Men Beba är ett fullblodsproffs ut i fingerspetsarna och det svarta var helt plötsligt snövitt! Det tog såklart en stund och jag tror fortfarande inte att alla kan göra detta, men Beba kan.
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Har var varit på många olika frisörer, men det flesta klarar inte min hårtyp och att göra en bra fade på sidorna. Hos Beba var det inga problem! Snyggt och välklippt. Hon rekommenderars varmt!
    2022-10-31 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med min klippning! Är ofta på röda mattan och då är det viktigt att håret ser perfekt ut. Och hos Beba blir det alltid 10/10!
    2022-10-21 Spontant omdöme
    Fantastisk klippning hos Beba. Av bråkigt, tjockt hår löste hon en frisyr jag är så vansinnigt nöjd med!
    2022-10-06 Spontant omdöme
    Jag har långt, tjockt hår. Jag ville färga/slinga håret, men ville inte ha en drastisk förändring. Beba gjorde balayageslingor på mig och Jag blev verkligen nöjd med resultatet! Det blev inte en stor förändring, men jag fick en naturlig look som gillade. Kan rekommendera denna frisör!
    2022-09-20 Spontant omdöme
    Bästa frisören, rekommenderar starkt du kommer inte bli besviken!

Jag har haft problem med röda toner i mitt hår och det löser Beba utan problem.
    Alltid lika nöjd!
    2022-09-19 Spontant omdöme
    Har ett krävande envist hår som är svårt att få färgat.
    Beba anpassar hennes färgning och frisyrer efter mina önskemål, men framförallt baserat på min personlighet.
    Är 44 år och har aldrig haft en fast frisör tills jag började gå hos Beba.
    Det är nu mitt 3:e besök och kommer aldrig gå till någon annan.
    2022-09-16 Spontant omdöme
    Har alltid gått till Beba när jag vill göra komplicerade färgningar såsom balayage och det finns ingen annan frisör jag litar på än henne. Redan i grund så har jag mörkbrunt/svart hår och hade förra året gjort misstaget att färga mitt hår hemma hela 4 gånger, så mitt hår hade hela tre olika nyanser. Jag gick till Beba och önskade en balayage inför min student och WOW säger jag bara. Resultatet blev fantastiskt! Det syntes inte ens hur jag förstört mitt hår sedan innan, så om ni ska lita på någon så är det Beba! Hon fixar ALLT. Dessutom är det otroligt bra service här och man känner sig verkligen som hemma. Väldigt tillmötesgående och lyssnar på dina önskemål, och om ni låter henne göra sin grej kan inget gå fel!
  • LINNÉA L
    2022-09-15 Spontant omdöme
    Jag har precis pratat med tjejen som äger Bebas Hair & Beauty, Jag tror absolut att hon kan ha nöjda kunder för mer enkla färgningar, och kan vara trevlig och social, men när de väl går fel, så går det verkligen fel, och hon tar det inte så bra.

Jag brukar inte ge reviews, men hon vill inte ta ansvar för det hon har gjort med mitt hår och var väldigt nedlåtande om det.

* Jag kom jag in för att färga mitt hår helt vitt, platina, inga slingor, men kom ut med 3 nyanser i håret och bruna streck mitt på huvudet. Väldigt grått, gult och brunt.

* Hon vägrar verkligen att fixa missfärgningen, tycker att jag ska betala igen med en liten rabatt och tar min kritik som en attack. Men hon höll inte det hon lovade innan jag lämnade salongen, att hon skulle fixa de bruna strecken.

* Jag hade inte klippt mig på några månader, och hade blekta toppar som hade gått av, så hon sa att " mitt hår/mina toppar som ut som en kvast. "

* Hon drog i mitt hår flera gånger under blekningen och sa " hmm, starkt hår " för att kolla om mitt hår skulle klara av blekningen, vilket är väldigt konstigt för att skulle den inte klara av det, och skulle hon dra i mitt hår så skulle de ju bara gå av...

* Hon pratade om att lämna lite av min naturliga hårfärg vid utväxten, som jag tolkade som en skiftning vid hårbotten, som en annan frisör gjorde på mig. Det brukar göra att de inte ser lika intense ut när det växer ut, men hon lämnade bara en sektion av hår, hela hårstrån, så att när jag satt upp mitt hår så var det en stor chunk av hair som såg helt brunt ut i jämförelse. Jag skämdes och kunde inte ha uppsatt. Jag ska försöka lägga upp en bild.

* När hon duschade mitt hår så sa hon " hmm... jag är osäker på strecken " ( dom hårstråna som hon hade lämnat, lät väldigt osäker och som att de inte var så bra... ), och sa att hon kunde fixa dom om jag inte skulle vilja ha dom. Sen när jag var vid spegeln, när hon fönade mitt hår så tyckte jag att det såg ganska så konstigt ut, men jag vågade inte säga något för tidigt. Det kan ju se bättre ut snart kanske... och hon sa att hon skulle kunna fixa dom, så jag frågar " Vad är det för streck här? " Och då säger hon " Nej de här är vad vi kom överens om, slingor så att de skulle se mer naturligt ut ". Men de fanns inga slingor... bara på toppen på huvudet.

Men senare säger hon " Om du vill, så vänta några veckor och se hur du känner med strecken/slingorna, och om du inte gillar det så kan du komma tillbaka så kan jag färga dom ". Så när vi var klara så tog jag upp det med henne " Du sa att jag kunde komma tillbaka om några veckor, om jag inte vill ha dom här strecken? För jag kommer nog kanske vilja göra det. ( Försöker vara försiktig ). Men då säger hon " Ja men jag tycker inte att du behöver göra det för att de här är mer naturligt ". Vilket det inte var.... mina vänner kommenterade på det till och med.

* Hon sa själv att hon aldrig har studerat som frisör för att de skulle ta för lång tid utan har istället bara kört praktiskt i 13 år. Det kan funka om det är något simpelt men om de handlar om färgning och hur blekningsmedel funkar osv. Så är det så viktigt att kunna. Hon bara penslade på håret lite hur som helst, utan sektioner eller tanke på att blekning bleker snabbare om man börjar från hårbotten där det är varmt, vilket jag har fått höra från andra frisörer.

* När jag väl skriver till henne om att " De är lite ojämt, missfärgning och bruna streck som jag vill ta bort " och försöker boka tid, så ger hon förslag på en enda tid, samma dag vid 17:30, men normalt fall jobbar jag ju då, och den här dagen så var jag ganska sjuk, och kan inte komma då, så jag frågade om jag kunde komma veckan efter, men då ska hon resa tydligen så hon kunde inte då.

Då avvaktade jag att skriva och tänkte skriva veckan hon kom tillbaka, men jag var ganska sjuk och det fortsatte ett längre tag. Så jag skrev igen nu, när jag är frisk, men då säger hon " Du har väntat för länge för att höra av dig igen " och att hon gav mig "en" tid redan. Sen så säger hon helt plötsligt att det är inte hennes fel att jag blir sjuk samt hennes egna inplanerade resor som skulle komma i vägen och att det bara får gå max 2 veckor.

* Från att hon skulle återgälda hennes misstag på behandlingen på 5000kr så måste jag betala henne igen men med " en liten rabatt, och så kan du boka själv online " och så kan jag få en liten toning, som jag enkelt bara kan göra hemma. Men det kan ju inte fixa 3 färger i ett hår och oblekta hårslingor. Hon säger bara att jag " försöker få en behandling gratis, vilket är helt absurt när jag knappt ville gå tillbaka till henne från första början.

Men som sagt, jag tror absolut att hon kan ha nöjda kunder för mer enkla blonda färgningar, och kan vara trevlig och social, men när de väl går fel, så går det fel.
    Hej Linnea,
    Först måste jag säga att det är mycket tråkigt att läsa ditt omdöme. Min ambition är alltid att mina kunder ska vara nöjda när de lämnar salongen och min bild av situationen stämmer inte överens med den som du beskriver.
    Innan behandlingen var jag tydlig med att det kommer krävas fler än en behandling för önskat resultat, som du uttryckligen förstod. När du hörde av dig till mig gällande diskuterade korrigeringar bad jag dig direkt komma till salongen för att se över behandlingen, något som du inte var intresserad av.

Självklart är jag högutbildad innehavande Gesällbrev, något som är lätt att kolla upp. Vi har även dessa certifikat uppsatta i salongen tillsammans med andra vidareutbildningar.

Nu har det gått snart 2 månader sedan du hörde av dig senast och efter det att jag erbjöd omedelbar korrigering. Återigen har jag har varit tillmötesgående och erbjudit samma korrigering men du är fortsatt inte intresserad av att komma tillbaka till salongen trots mina nu upprepade försök till att hitta en lösning på problemet på ett professionellt och vänskapligt sätt.

Jag får nu känslan av att du endast har varit ute efter en gratis behandling eftersom du väntat så länge och att det är ändå var dags för ny behandling.

Återigen, kontakta mig gärna så bokar vi en tid för dig och reder ut det hela.
    Varmt välkommen!
    Beba
    2022-05-09 Spontant omdöme
    Beba is the one to go to! I’m an actress and I see her for every occasion when I need to look my very best. She has styled me for fashion shoots, red carpet and Hollywood’s movies, Swedish movies, press events and even auditions! Some of the highlights so far has been a very advanced 20s look for a Gatsby party, a wedding updo and a blow dry job out of this world for a fashion shoot. Beba is very artistic and creative, she never fails and you will always leave her beauty studio happy and looking flawless!
    2022-03-12 Spontant omdöme
    Best hairdresser in Stockholm!!! She does her job perfectly and your hair looks like silk after her treatements! Totally devoted to the customer!
  • 2022-02-22 Spontant omdöme
    Beba Jonsson fick förtroendet att göra min mello-frisyr, inklusive slingor, inför Tenoris framträdande på Friends arena på lördag. Kändes först lite risky att slinga så nära inpå ett så viktigt framträdande, men Beba fick det att se helt naturligt ut, som sommarblekt. Fem stjärnor till Beba’s hair and beauty.
  • Adam S
    2022-01-18 Spontant omdöme
    Jag hade en stor utväxt och jätte risigt hår. Beba gjorde Balayage, det förvandlade håret med en guld ton som jag trivs i och håret har blivit som på nytt. Älskar Beba och är mer än nöjd! Varmt rekommenderar alla att gå till Beba!
  • MADELEINE E
    2021-12-09 Spontant omdöme
    Var modell för beba på hennes event då hon utförde klippning samt uppsättning absolut en 10
  • JENNY G
    2021-12-09 Spontant omdöme
    Var hos Beba och fixade håret inför pressfotograferingar för tv programmet True Love. Aldrig varit så nöjd med platina blond färg!! Helt perfekt! Tusen tack fina du Beba!! ❤️ / JennyDinovi
    2021-09-15 Spontant omdöme
    Fantastiskt skicklig frisör! Aldrig blivit så nöjd med mitt hår som nu både vad gäller färg och frisyr. Så kunnig, inspirerande och kommer med konkreta tips. Stort tack till Beba - du förtjänar epitetet Stockholms bästa frisör!
  • Susanne Ulla S
    2021-09-12 Spontant omdöme
    Jag blev 15 år yngre i ett nafs :) Trevligt bemötande. Väldigt god kännedom om färger. Skicklig frisör. Färgade ögon bryn på sekunden.
    Det kändes som jag besökte en konstnär. Underbar massagestol. Det var lätt att slappna av hos B. jonsson.
    Jag är supernöjd! Ett roligt besök :)
    2021-05-14 Spontant omdöme
    Bayalage. Bästa frisören i hela Stockholm. Jag va tidigare hos en frisör som hade bränt håret och gjort det gul/grönt. Beba fixade mitt hår så snyggt. Så proffsig och grym. Hon är professor på hår! Rekommenderar starkt!
  • ALEXANDER E
    2021-02-15 Spontant omdöme
    Beba är superprofessionell! Jag gjorde ljusa slingor och är extremt nöjd med resultatet. Kommer fortsätta att gå hit. Beba har stenkoll!
    2021-02-14 Spontant omdöme
    Blev så nöjd när jag klippte mig hos Beba i vintras! Hon är otroligt proffsig och har ett så fint bemötande. Hon sätter stor stolthet i sitt arbete. Jag har bytt till Beba från en annan frisör och nu önskar jag att jag hade bytt tidigare. Rekommenderar!
  • Linnea N
    2021-02-01 Spontant omdöme
    Underbara! Både makeup och hårstyling blev precis som jag önskade. Professionalitet och så härliga människor. Blev sminkad och fixad för musikvideo, rekommenderar till alla! Tack<3
  • Carolina B
    2021-01-10 Spontant omdöme
    Beba gjorde underverk med mitt blonda hår! Det var längesen jag fick känna mig så fin och håret blev naturligt. Det känns som håret sakta är på väg att bli "friskt" igen. Beba vet verkligen vad hon gör och hon har en enormt stolthet i sitt jobb, det märks. Hon vill inte göra någon besviken och hon är professionell ut i fingerspetsarna. Jag har suttit hårmodell sedan jag var ung och tyvärr slingat mitt hår i många år, så kvaliteten har gradvis försämrats. Nu har jag gått över till mestadels färg med ytterst lite blekning, men det har inte blivit helt hundra hos de jag gått till förut. Dessutom slår gärna det gulröda igenom i mitt hår på vissa ställen fastän jag är blond i övrigt och det gör att jag har 2-3 olika färger i håret... Sett ut som en tiger ;) Men det löste Beba på ett magiskt sätt och jag är så nöjd!!!! Den hårfärgen jag haft större delen av mitt liv kom tillbaka och hela håret har samma färg (jag är ingen tiger längre). Tack vare den behandlingen som Beba gjorde och dessutom avslutning med en grym inpackning som gjorde kvaliteten bättre. Och lagom till nyår dessutom. Vilken fin start jag fick på 2021!!!
    2020-12-29 Spontant omdöme
    Hade jättelångt hår, många frisörer har haft problem att klippa det för håret är så tjockt. Beba löste det utan problem.
    Rekommenderar!
  • 2020-12-28 Spontant omdöme
    Otroligt fint jobb! Jag gjorde balayage, supernöjd!
    2020-12-23 Verifierad kundrelation
    Jag vart starkt rekommenderad att komma till Bebas Hair and Beauty via en vän och jag måste bara få säga WOW, jag är helt fachinerad över Bebas sätt att behandla kunder. Hon är en klass för sig , jag har klippt mig hos Björn Axen och Toni & Guy men det här va helt fantastiskt. Tack bästa Beba! Du är verkligen Stockholms bästa frisör!
  • ALEXANDRA J
    2020-12-23 Spontant omdöme
    Jag har slingat mitt hår på andra ställen tidigare, men igen gjorde ett så bra och proffsigt jobb som Beba. Jag gjorde balayage hos henne och det blev perfekt nyanserad och passade så fint till min riktiga hårfärg. Beba är verkligen Stockholms bästa frisör. 10/10
    2020-12-22 Spontant omdöme
    Fixade mitt gula hår med slingor. Blev supersnyggt och mitt hår blev inte förstört som det kan bli hos andra frisörer.
    2020-12-19 Spontant omdöme
    Best hair highlights and haircut I've ever had. Beba knows exactly what she is doing and sets realistic expectations right at the start. Highly recommended.
  • 2020-12-19 Spontant omdöme
    Jättebra frisör. Kunde inte varit nöjdare med både färg (baylage) och klipp
    2020-12-16 Spontant omdöme
    Supernöjd med slingor och klippning, naturligt och precis som jag önskade!
  • 2020-12-15 Spontant omdöme
    Är mycket nöjd med den trevliga och duktiga Beba
  • ANNA V
    2020-12-15 Spontant omdöme
    Världs klass frisör och stylist. Jag är så nöjd ❤️❤️❤️
    2020-12-15 Spontant omdöme
    Tack Beba!!
    Känner mig alltid lika snygg när jag varit hos dig💞
    Du är bäst!!!!
  • 2020-12-15 Spontant omdöme
    Besökte precis salongen för balayage & slingor, jag vart så nöjd. Perfekt innan jul & nyår. Kan varmt rekommendera denna underbara frisör.
    2020-12-13 Spontant omdöme
    Bebas Hair är fantastiskt! Sjukt bra service och Beba är grym på att fixa fina frisyrer! Det blir precis som man önskar och Beba är jättebra på att ge förslag på stil, längd, färg osv. Kommer garanterat tillbaka!!
    2020-12-11 Spontant omdöme
    Har klippt mig hos Beba sen väldigt många år tillbaka och jag kommer aldrig byta frisör. Beba är den bästa frisören! Blir alltid lika nöjd med resultatet och Beba är världens snällaste också
  • 2020-12-08 Spontant omdöme
    Jag kan varmt rekommendera Bebas Hair & Beauty! Jag har varit kund i tre år och Beba trollar bort mitt gråa hår med kalla slingor. Beba har en cozy salong där man känner sig välkommen och trygg i dessa Corona tider. Jag behöver aldrig byta frisör - så nöjd! 😍
    2020-12-08 Spontant omdöme
    Det bästa som hänt Östermalm de senaste 5 åren! Beba fick fria händer med mitt oklippta Corona hår och resultatet blev fantastiskt! En brun balayage med naturlig känsla, varm brun färg med perfekta slingor som varmt varvas in i uppklippningen. Hon vet vad hon gör. Man behöver bara luta sig tillbaka och njuta av förvandlingen. Rekommenderas varmt.
  • JOANNA E
    2020-11-28 Spontant omdöme
    Supernöjd efter mitt besök. Kom dit med slitet gult hår och Beba färgade och klippte till en fantastisk frisyr! Rekommenderas verkligen
  • RAQUEL D
    2020-11-26 Spontant omdöme
    Känner mig otroligt trygg hos Bebas då hon är lyhörd och väldigt professionell och kunnig. Ett extra slag slår jag för färgning hos henne. Jag har börjat få vitt hår på mitt mörka hår och hon har lyckats hjälpa mig att balansera dessa nyanser på ett mycket bra sätt.
    Rekommenderar varmt salongen.
  • 2020-11-22 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd! Beba är väldigt noggrann vid klippning och kan hantera tjock hår!
  • MIROSLAV V
    2020-11-21 Spontant omdöme
    Jag blir alltid lika nöjd hos bästa frisörsalongen i stan!
  • MARIA K
    2020-11-21 Spontant omdöme
    Aldrig tidigare varit så nöjd med klippning och slingor!
  • Nina Elisabeth S
    2020-10-30 Spontant omdöme
    Så nöjd med stylingen av håret och make upen inför min fotografering. Otroligt kompetent personal som fick mitt långa å livlösa hår att glänsa och jag älskar mina ”smokey eyes ”

Rekommenderar salongen alla dar i veckan för dess kompetens och otroligt trevliga personal
  • 2020-07-16 Spontant omdöme
    Ingen klipper mitt hår bättre än Beba! Tog tid att hitta en duktigt och noggrann frisör. Är så nöjd! Rekommenderar varmt Bebas Hair and Beauty!
  • Inger N
    2020-01-24 Spontant omdöme
    Blev oerhört tjusig med både hår och smink till Guldbaggegalan! Alla kommenterade min håruppsättning! Fantastisk service! Tack Beba! Rekommenderas varmt!
  • Sophie J
    2019-11-16 Spontant omdöme
    Beba är oerhört trevlig och serviceminded, väldigt duktig på allt från färg, produktrekommendationer, klippning, sligning/färgning och styling. Hon infriar alltid mina höga förväntningar på varje besök och gör alltid ett suveränt jobb. 5 stjärnor !
    2019-11-16 Spontant omdöme
    Jag var där för första gången och det var helt ok.
  • Genrich T
    2019-09-27 Spontant omdöme
    Jag har sökt så länge efter en bra frisör som är specialist inom blont hår, tillslut så hittade jag Bebas hair and beauty på kom på Östermalm / Kommendörsgatan 14

Beba Jonsson gjorde naturligt blonda slingor och klippte mitt hår så snyggt, inför Mr universe sweden nu på söndag. Synd att jag inte hittade beba innan ja va med i paradise Hotel på TV3. Har aldrig varit så här nöjd med håret, rekommenderar starkt
    2019-09-23 Spontant omdöme
    5 stjärnor till Beba! Absolut! Och dessutom en fantastisk människa! Hon är så trevlig och en underbar energi i hennes salong. Jag älskade de platina slingor blandat med några mörkare slingor hon gjorde på mitt hår (jag tycker det är tråkigt bara samma färg) det blev toppen, fantastisk, precis det jag ville ha! Alltså jag är så himla nöjd med resultatet och blir arg på mig själv att jag inte hittade henne tidigare. Hon kan lyssna på sina kunder och förstår hur viktig det är att göra det kunden vill men samtidigt förklarar hon vad är möjligt och inte möjligt. Man ser att hon anstränger sig för att göra det bästa för sina kunder, alltså bästa salongen och frisör i hela världen! Tack finaste Beba!!!!