Denna bilverkstad (inte att förväxla med andra Mekonomenverstäder där jag fått ett gott bemötande) rekommenderade mig reparationer som jag starkt ifrågasatte men till sist ändå utförde efter deras insiterande. Detta slutade med att jag lagt ut drygt 23 000 kronor på en bil som nu måste skrotas. När jag reklamerade detta fick jag vänta på svar i drygt fem veckor, då kom ett kortfattat svar med felaktig information. Jag ringde upp verkstaden som inte heller över telefon var villig att bemöta min kritik. Efter ett kort samtal...
Bilehn's Däck & Bilservice AB
2 omdömen om Bilehn's Däck & Bilservice AB
Däckskifte efter punktering igår kväll. Jag blev perfekt bemött strax före kl 7 av en seriös mekaniker som är flexiblare än en kundmottagare på en märkesverkstad och alltid är trevlig och brukar lösa mina akuta bilproblem på bästa sätt. Han lovade att allt skulle vara klart redan kl 10, trots att jag av förklarliga skäl inte hade hunnit att beställa tid. Hade jag inte varit kund hos Mekonomen så hade jag fått bärga bilen till min märkesverkstad, sist tog det nästan en vecka när jag fick punktering och en halv dag innan jag blivit bärgad och fått tag i en hyrbil (som märkesförsäkringen betalade merparten av). Däcken som jag skiftade till var mina egna sommardäck. Och nu skulle jag ju hinna till ett livsviktigt möte i Borås kl 11.45 samma dag. Jag kan verkligen rekommendera alla att bli kunder hos Mekonomen i Majorna. Mekonomen löser alltid problem med bilen smidigt och effektivt och Mer Ekonomiskt. Det blev faktiskt billigare än vid förra punkan trots en maxad märkesförsäkring med lägsta möjliga självrisk. Jag brukar även serva och reparera min fars gamla bilar hos Mekonomen i Majorna som verkligen tar bra hand om sina kunder när de har bilproblem på ett effektivt, ekonomiskt och flexibelt vis. Tack för att ni finns!
Antirekomendation: efter service hos dem fick vi byta motor på vår 5 åriga bilen, när dem skulle byta bromsar, lagd dem ABS sladden på axeln, så att den slet och fick fixas på egen hand för dem hade nekat till möjligheten av att dem gjorde fel, bemötande är på bottennivå, Alf (chefen) tror att han vet bäst och skiter i vad jag säger. Ungefär så ser det ut. Riktigt uselt är det.