BME Kyl AB

Fritzbergsvägen, 186 51 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till BME Kyl AB - en totalentreprenör som bryr sig såväl om design som funktion när det gäller värmepumpar och kylanläggningar!

Det Nordiska klimatet kräver marknadens bästa värmepumpar, det vet vi på BME Kyl AB. Dessutom tycker vi att din värme- eller kylanläggning ska passa in, så gott det går, i inredningen. Vi hjälper dig med hela installationen, från start till mål, med endast en kontaktperson.

Under kostnadsfria hembesök går vi tillsammans med dig igenom hur du bäst integrerar den nya anläggningen i ditt hem, för bästa effekt och minska påverkan på omgivningen. När installationen sedan är klar erbjuder vi 5-10 års garanti samt service av värmepumpar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 75 kunder tycker om BME Kyl AB

• Roger C
    Roger C skrev om BME Kyl AB
    Vi Är helnöjda ....när vi e färdiga med köket så är det Micke vi kommer att anlita igen för en till luftluft på övervåning 🤘 Läs mer
    2017-11-12 Micke E svarar Roger C
    Som jag brukar säga...
    ”Jag är nöjd om kunden är nöjd”
  • Peter W
    Peter W skrev om BME Kyl AB
    Kunnig,bra utfört jobb, höll utlovade tider.
    Precis som det ska vara.
    /Peter Läs mer
  • Conny H
    Conny H skrev om BME Kyl AB
    Vid köp av ny värmepump anlitades BME Kyl AB på rekommendation av granne. Jobbet har hittills skötts på ett väldigt bra sätt. Tider har hållits och likaså offerten. Jag har nått Mikael E. när jag har behövt. Ett mycket trevligt bemötande. Produkten har också motsvarat förväntningarna. Läs mer
    2017-11-07 Micke E svarar Conny H
    Conny
    Känns bra att ni är nöjda med Daikin pumpen och mig.
  • Ioannis A
    Ioannis A skrev om BME Kyl AB
    Precis som en proffsig hantverkare ska vara!

Fick tips om Micke av en granne.

Responstiden på min förfråga var kort, hembesöket trevligt och offerten kom in dagen efter. Installationen gick smidigt och snyggt. Absolut inget att klaga på!

Jag rekommenderar BME Kyl utan tvekan! Läs mer
    2017-11-06 Micke E svarar Ioannis A
    Hej
    En självklarhet är att det ska vara proffsigt när man tar betalt.
  • Christer L
    Christer L skrev om BME Kyl AB
    BMEKYL Vallentuna
    Köp och installation av Daikin luftvärmepump.
    Montage 1 st Daikin Caldo X25 / Wifi enhet / Markstativ / Elinstallation

BMEKYL finns med på Daikin´s hemsida som godkänd installatör ( krävs för att Daikin´s garantier skall gälla ).
    BMEKYL återkopplade dagen efter jag mailat och bokade tid för ett hembesök och efter det en ny tid för installation ytterligare några veckor senare.
    Kom överens vid det första besöket var någonstans inne resp ute enheten skall sitta / placeras i stugan samt att BMEKYL bokar elektriker för inkoppling av lufttvärmepumpens elektriska försörjning.
    Blev mycket imponerad av pumpinstallatören, snabb, säker och kändes mycket rutinerad, var öppen för alla förslag från min sida och kom med en del förslag som var bättre än mina och förklarade också varför.
    De högt ställda förväntningarna jag fick efter första hembesäöket infriades
    Har rekommenderat BMEKYL till 3 grannar som samtliga har bokat tid för installation. En har hittills fått pump installerat och är lika nöjd som jag är.
    Christer L Läs mer
    2017-10-25 Micke E svarar Christer L
    Tack Christer för din fina recension, samt rekommendationerna till dina grannar.
  • Niclas G
    Niclas G skrev om BME Kyl AB
    Kanonbra service, bra bemötande av våra behov och strålande utfört! Jag är väldigt nöjd. Läs mer
    2017-10-25 Micke E svarar Niclas G
    Hej Niclas
    Kul att ni är nöjda.
  • Mikael N
    Mikael N skrev om BME Kyl AB
    Är än så länge helnöjd med service och bemötande vid mitt köp och installation av lufvärmepump Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om BME Kyl AB
    Jag hade Micke på besök för att gå igenom mina behov av en nu luftvärmepump. Efter genomgång valde jag en luftvärmepump på rekommendation av Micke.
    Nu är den uppsatt. Allt har gått smidigt från första dagen. Jag fick ett bra bemötande och förtroende direkt.
    Pumpen har gått bra, men än så länge bara varit uppsatt i 3 dygn :) Läs mer
  • Marita T
    Marita T skrev om BME Kyl AB
    Jag kan verkligen rekommendera BMEkyl! Behövde inte vänta på Micke, han kom på avtalat tid. Slapp städa efteråt, skräpet åkte med Micke. Han är ärlig, duktig och har kunden i fokus. Tveka inte om du uppskattar kunskap och pålitlighet. Läs mer
  • Mathias R
    Mathias R skrev om BME Kyl AB
    Riktigt snygg installation av en grymt bra värmepump! Läs mer
    2017-09-06 Micke E svarar Mathias R
    Hallå, tack för att jag fick montera er Daikin pump.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om BME Kyl AB
    Bra bemötande. Öppen för kundens behov och har gett råd.
    Han har installerat en värmepump i garaget och en ny värmepump i huset. Samt flyttat den gamla värmepumpen till det nya uterummet.

Rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2017-09-07 Micke E svarar Mikael B
    Tack för dom "varma" orden.
    Det är lätt att göra kunden nöjd, när man monterar Daikin.
  • Erik L
    Erik L skrev om BME Kyl AB
    Mycket snabbt, bra och proffsigt bemötande.
    Lätt att få tag på och bra service inom kort tid. Läs mer
    2017-09-05 Micke E svarar Erik L
    Hej
    Tack för dom fina orden.
    Bmekyl AB
  • Farid B
    Farid B skrev om BME Kyl AB
    Väldigt bra, han var behjälplig med allt och väldigt pedagogisk.
    Det vi uppskattade mest var ärligheten om råd och tips Läs mer
    2017-09-05 Micke E svarar Farid B
    Tack för att jag fick sälja och installera er Daikinpump.
    Bmekyl AB
  • Per H
    Per H skrev om BME Kyl AB
    Jag köpte vämepump. Genom hela processen, även efteråt, har BME Kyl gett ett gott stöd. Seriöst, rakt och tydligt samt väl utfört arbete är min sammanfattning. Läs mer
    2017-09-04 Micke E svarar Per H
    Härligt att ni är nöjda med mitt arbete och Daikinpumpen.
  • Johan B
    Johan B skrev om BME Kyl AB
    Ville ha en Daikin luftvärmepump golvmodell då vår sitter under ett fönster.
    Sökte efter bra återförsäljare. Hittade BME Kyl som hade fått väldigt bra recensioner.
    Ringde upp och upplevde Mikael som kunnig och pålitlig.
    Mikael var noggrann och ville komma hem och kolla och gav därefter offert.
    Efter beställning tog det inte länge innan pumpen var på plats!
    Värmepumpen går tyst. Är mycket nöjd med BME Kyl. Läs mer
    2017-09-02 Micke E svarar Johan B
    Kul att ni är nöjd med Daikin pumpen och mitt arbete.
    Bmekyl
  • Björn H
    Björn H skrev om BME Kyl AB
    Micke på BMEKYL är verkligen kanonbra, seriös och lätt att samarbeta med! Månar verkligen om kundens önskemål och behov och gör verkligen "det lilla extra" i allt han gör! Funktion och estetik går hand i hand och Micke slår nästan knut på sig själv för att man ska bli nöjd! Rekommenderas varmt!! Det här var kanon! Tack!!!! Läs mer
    2017-08-18 Micke E svarar Björn H
    Tack Björn
    Är ni nöjda, så e jag nöjd.
    👍🏻
  • Tommi H
    Tommi H skrev om BME Kyl AB
    Toppen leverans
    Bra installation
    Toppen servis
    Kan inte bli bättre Läs mer
  • Tommy M
    Tommy M skrev om BME Kyl AB
    En 10 i en skala 1-10 given entreprenör vi ev nya installtioner Läs mer
  • Sten B
    Sten B skrev om BME Kyl AB
    Utmärt installation. *************************************** Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om BME Kyl AB
    Micke på BME kyl var seriös och gjorde ett bra jobb när jag installerade min Daikin värmepump. Trevligt bemötande och skickade delar i efterhand som jag behövde. Kan rekomenderas.
    /Pelle Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om BME Kyl AB
    Är jättenöjd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Reinhard K
    Reinhard K skrev om BME Kyl AB
    Har köpt en luftvärmepump Daikin Nano 35X från BME Kyl i mars 2016. Jag fick goda råd och ett bra pris. Är mycket nöjd med montering och idrifttagning.
    Maskinen fungerar perfekt och är mycket tystgående.
    Mvh Reinhard König Läs mer
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om BME Kyl AB
    Vänligt bemötande, perfekt montering av luftvärmepump som har fungerat helt klanderfritt. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om BME Kyl AB
    Kunniga och trevliga. En seriös installatör av värmepumpar. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om BME Kyl AB
    Köpt och fått installerad en luft-luft värmepump.
    Bra och seriöst affärsupplägg, samt kanonbra utförande ... rent, snyggt och korrekt.
    Även bra partners/underleverantörer. Läs mer
  • Micke E
    Micke E skrev om BME Kyl AB
    Bra........................Super............. Läs mer
  • Nicolaj A
    Nicolaj A skrev om BME Kyl AB
    All min kontakt med BME Kyl har varit riktigt bra. Allt ifrån telefonkontakt till hembesök och sedan installation.
    Trevlig, tillmötesgående och kunnig. Absolut noll friktion.
    Jag köpte och installerade en Belkin luftvärmepump genom BME och är riktigt nöjd.
    Jag kan varmt rekommendera företaget. Det känns genuint och bra. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt från första till sista stund. Väldigt nöjd med resultatet Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om BME Kyl AB
    Mikael är en mycket trevlig och kunnig person som kunde guida oss till rätt val av luftvärmepump samt hur bästa lösning utanför huset skulle bli. Proffsig genomförande! Läs mer
  • Robin K
    Robin K skrev om BME Kyl AB
    Mitt första möte med BME kyla var när våran luftvärmepump gick sönder dom var snabbt på plats och hjälpte oss med reparationer senare när vi flyttade och och pumpen vi hade i den fastigheten så anlitade vi BME kyl igen och vi är jätte nöjda skulle inte tveka att anlita BME Kyl igen om så skulle behövas . Läs mer
  • Stefan G
    Stefan G skrev om BME Kyl AB
    Köp och installation av luftvärmepump.
    Kunnig och bra förslag på köp.
    Installationen proffsig och levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt och väldigt trevligt bemötande. Hembesök där vi gick igenom vad som skulle bli bäst för oss. Man fick även känslan av att det är otroligt viktigt för BME Kyl att montaget blir 100% på topp. Daikin-pumpen är kanon. Kan varmt rekommendera BME Kyl. Läs mer
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om BME Kyl AB
    Elegant lösning på dragning av ledning och det blev mycket bra på plats med luft värmepumpen. Super nöjd! Läs mer
  • Yngve Ö
    Yngve Ö skrev om BME Kyl AB
    Fungerade utmärkt. Bra förslag på typ och placering.
    Fin installation och välstädat efter jobbets färdigställande. Med beröm godkänt👍 Läs mer
  • Kajsa A
    Kajsa A skrev om BME Kyl AB
    MKT BRA och proffsigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Niclas J
    Niclas J skrev om BME Kyl AB
    Fantastisk service från början till slut med grymt resultat. Läs mer
  • Ronny S
    Ronny S skrev om BME Kyl AB
    köpt luftvärmepump
    efter ett trevligt möte på plats där förutsättningar gicks igenom , mottog en offert som accepterades ,
    montaget gjordes snabbt och smidigt
    BME är kompetenta och desutom mycket trevlig , bra rådgivning innan köp .
    expert på Daikin pumpar. Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om BME Kyl AB
    Bra.................................................................. Läs mer
  • Katla U
    Katla U skrev om BME Kyl AB
    Jag beställde och fick en värmepump installerad. Min far hade fått samma tjänst av dem tidigare och var nöjd. Jag tycker att bemötandet var trevligt och har ingenting alls att klaga på. Läs mer
  • Mikael U
    Mikael U skrev om BME Kyl AB
    Bra företag som håller vad det lovar! Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om BME Kyl AB
    Professionelt och välgjort. Kunden i centrum. Många goda råd om hur man utnyttjar sin luftvärmepump bäst Läs mer
  • Mikael G
    Mikael G skrev om BME Kyl AB
    Mycket professionellt. Snabb och snygg installation av en luftvärmepump Daikin Emura X35.
    Är mycket nöjd +++++ Läs mer
  • Börje A
    Börje A skrev om BME Kyl AB
    Jag har köpt 2 st värmeoumpar med istallation av BME. Jag har fått raka svar på de frågor jag ställt. Jag kommer att anlita BME när det blir dags för servis. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om BME Kyl AB
    Super service,snabb hantering👍 Läs mer
  • Charlotta E
    Charlotta E skrev om BME Kyl AB
    Vi var mycket nöjda! BME Kyl gav oss ett engagerat och kunnigt bemötande. Vi fick svar på våra frågor. Bra service vid installationen. Läs mer
  • Ted E
    Ted E skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt, snabbt och riktigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Jakob E
    Jakob E skrev om BME Kyl AB
    Jag har fått engagerad och proffsig hjälp av BME kyl. Väldigt lätt att hantera att göra med företaget och dom ställer verkligen upp. Läs mer
  • Micke E
    Micke E skrev om BME Kyl AB
    Superbra, förstår att han har ett gott rykte.
    Skulle ge 6 i omdöme om det gick. Läs mer
  • Daniel W
    Daniel W skrev om BME Kyl AB
    Otroligt nöjd med installationen och installatören. Bra kommunikation före och efter. Läs mer
  • Jan D
    Jan D skrev om BME Kyl AB
    Bme gjord ett exelent arbete . Vi . Jan Dolata och Stina Ekblad är mycket nöjda och glada för det ni har gjort för oss och vårt hus. Tack Mikael och Glad god Påsk
    Stina och Jan Läs mer

Fritzbergsvägen, 186 51 Vallentuna