BME Kyl AB

Fritzbergsvägen, 186 51 Vallentuna — Visa karta

4.9 i betyg av av 77 omdömen
Välkommen till BME Kyl AB - en totalentreprenör som bryr sig såväl om design som funktion när det gäller värmepumpar och kylanläggningar!

Det Nordiska klimatet kräver marknadens bästa värmepumpar, det vet vi på BME Kyl AB. Dessutom tycker vi att din värme- eller kylanläggning ska passa in, så gott det går, i inredningen. Vi hjälper dig med hela installationen, från start till mål, med endast en kontaktperson.

Under kostnadsfria hembesök går vi tillsammans med dig igenom hur du bäst integrerar den nya anläggningen i ditt hem, för bästa effekt och minska påverkan på omgivningen. När installationen sedan är klar erbjuder vi 5-10 års garanti samt service av värmepumpar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 77 kunder tycker om BME Kyl AB

• 2019-05-20

Jan H skrev om BME Kyl AB
    Vi blev tippsade om Micke när vi skulle installera två luftvärmepumpar i vårt radhus. Smarbetet har varit helt fantastiskt. Det började med att han verkligen tog sig tid för att hitta den bästa lösningen just för vårt hus. På själva installeringsdagen plingade han på exakt på den överenskomna tiden - hur ofta händer det egentligen? :-) Micke visar sann yrkesstolthet vilket verkligen syns i resultatet som blev väldigt fint!

Hela samarbetet har varit en fröjd från början till slut och kontakten var oerhört smidigt! Vi kan varmt rekommendera Micke! Läs mer
    Luftmiljöbutiken
    4.3 / 5 i betyg — 116 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra och kompetent personal. Lång väntan på service"
  • Yngve S

2019-04-03

Yngve S skrev om BME Kyl AB
    Förväntningarna var ju höga när jag valde Micke som installatörer, han hade massor med goda referenser och även installerat hos en f.d. kollega som jag litar på.
    Och vi blev supernöjda.

Mycket bra tips och råd redan på kundbesöket, där han tog sig god tid.
    Installationen helt perfekt i alla detaljer.

Anlita Micke och du blir nöjd! Läs mer
  • Roger C

2017-11-12

Roger C skrev om BME Kyl AB
    Vi Är helnöjda ....när vi e färdiga med köket så är det Micke vi kommer att anlita igen för en till luftluft på övervåning 🤘 Läs mer
    2017-11-12 Micke E svarar Roger C
    Som jag brukar säga...
    ”Jag är nöjd om kunden är nöjd”
    Relax Rör & Värme IVT Center
    4.9 / 5 i betyg — 36 omdömen
    Badge2020
    "Inga anmärkningar/ bra jobb till rätt kostnad i tid! Tack"
    Apostolos T
  • Peter W

2017-11-10

Peter W skrev om BME Kyl AB
    Kunnig,bra utfört jobb, höll utlovade tider.
    Precis som det ska vara.
    /Peter Läs mer
  • 2017-11-06

Conny H skrev om BME Kyl AB
    Vid köp av ny värmepump anlitades BME Kyl AB på rekommendation av granne. Jobbet har hittills skötts på ett väldigt bra sätt. Tider har hållits och likaså offerten. Jag har nått Mikael E. när jag har behövt. Ett mycket trevligt bemötande. Produkten har också motsvarat förväntningarna. Läs mer
    2017-11-07 Micke E svarar Conny H
    Conny
    Känns bra att ni är nöjda med Daikin pumpen och mig.
    Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    4.6 / 5 i betyg — 74 omdömen
    Badge2020
    "Bytte gammal värmepump som hade fel på kompressorn till ny. Behöll gamla varmvattenberedaren och kylslinga med hålen. Installationen genomf"
    Lennart T
  • 2017-11-05

Ioannis A skrev om BME Kyl AB
    Precis som en proffsig hantverkare ska vara!

Fick tips om Micke av en granne.

Responstiden på min förfråga var kort, hembesöket trevligt och offerten kom in dagen efter. Installationen gick smidigt och snyggt. Absolut inget att klaga på!

Jag rekommenderar BME Kyl utan tvekan! Läs mer
    2017-11-06 Micke E svarar Ioannis A
    Hej
    En självklarhet är att det ska vara proffsigt när man tar betalt.
  • Christer L

2017-10-25

Christer L skrev om BME Kyl AB
    BMEKYL Vallentuna
    Köp och installation av Daikin luftvärmepump.
    Montage 1 st Daikin Caldo X25 / Wifi enhet / Markstativ / Elinstallation

BMEKYL finns med på Daikin´s hemsida som godkänd installatör ( krävs för att Daikin´s garantier skall gälla ).
    BMEKYL återkopplade dagen efter jag mailat och bokade tid för ett hembesök och efter det en ny tid för installation ytterligare några veckor senare.
    Kom överens vid det första besöket var någonstans inne resp ute enheten skall sitta / placeras i stugan samt att BMEKYL bokar elektriker för inkoppling av lufttvärmepumpens elektriska försörjning.
    Blev mycket imponerad av pumpinstallatören, snabb, säker och kändes mycket rutinerad, var öppen för alla förslag från min sida och kom med en del förslag som var bättre än mina och förklarade också varför.
    De högt ställda förväntningarna jag fick efter första hembesäöket infriades
    Har rekommenderat BMEKYL till 3 grannar som samtliga har bokat tid för installation. En har hittills fått pump installerat och är lika nöjd som jag är.
    Christer L Läs mer
    2017-10-25 Micke E svarar Christer L
    Tack Christer för din fina recension, samt rekommendationerna till dina grannar.
    Revider Energi AB IVT Center
    4.4 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Badge2020
    "Mycket seriöst bemötande. Känt mig trygg genom hela utförandet. Andreas Greiff utförde en besiktning av hela installationen samt gav en han"
  • 2017-10-25

Niclas G skrev om BME Kyl AB
    Kanonbra service, bra bemötande av våra behov och strålande utfört! Jag är väldigt nöjd. Läs mer
    2017-10-25 Micke E svarar Niclas G
    Hej Niclas
    Kul att ni är nöjda.
  • 2017-10-24

Mikael N skrev om BME Kyl AB
    Är än så länge helnöjd med service och bemötande vid mitt köp och installation av lufvärmepump Läs mer
    Effektiv Energi Stockholm AB
    4.9 / 5 i betyg — 34 omdömen
    Badge2020
    "Vi hade ynnesten att träffa Gerhard och Kristina när de installerade bergvärme hos oss i Knivsta. Hela arbetet var perfekt från start till s"
    Natalie B
  • 2017-10-23

Johan W skrev om BME Kyl AB
    Jag hade Micke på besök för att gå igenom mina behov av en nu luftvärmepump. Efter genomgång valde jag en luftvärmepump på rekommendation av Micke.
    Nu är den uppsatt. Allt har gått smidigt från första dagen. Jag fick ett bra bemötande och förtroende direkt.
    Pumpen har gått bra, men än så länge bara varit uppsatt i 3 dygn :) Läs mer
  • 2017-10-22

Marita T skrev om BME Kyl AB
    Jag kan verkligen rekommendera BMEkyl! Behövde inte vänta på Micke, han kom på avtalat tid. Slapp städa efteråt, skräpet åkte med Micke. Han är ärlig, duktig och har kunden i fokus. Tveka inte om du uppskattar kunskap och pålitlighet. Läs mer
    Varma Huset — Mitsubishi Electric
    4.6 / 5 i betyg — 249 omdömen
    Badge2019
    "Vi har anlitat Varma Huset AB i flera tillfälle både som privat och företag, alltid bra resultat, mycket seriöst och kunniga personer, föret"
  • 2017-09-06

Mathias R skrev om BME Kyl AB
    Riktigt snygg installation av en grymt bra värmepump! Läs mer
    2017-09-06 Micke E svarar Mathias R
    Hallå, tack för att jag fick montera er Daikin pump.
  • 2017-09-06

Mikael B skrev om BME Kyl AB
    Bra bemötande. Öppen för kundens behov och har gett råd.
    Han har installerat en värmepump i garaget och en ny värmepump i huset. Samt flyttat den gamla värmepumpen till det nya uterummet.

Rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2017-09-07 Micke E svarar Mikael B
    Tack för dom "varma" orden.
    Det är lätt att göra kunden nöjd, när man monterar Daikin.
    Inneklimat Service IVT Center
    4.3 / 5 i betyg — 165 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Luft-luft värmepump installerad snabb och snyggt. Trevlig och kunnig personal som var snabba och tillmötesgående. Kom på utsatt tid och slut"
  • 2017-09-05

Erik L skrev om BME Kyl AB
    Mycket snabbt, bra och proffsigt bemötande.
    Lätt att få tag på och bra service inom kort tid. Läs mer
    2017-09-05 Micke E svarar Erik L
    Hej
    Tack för dom fina orden.
    Bmekyl AB
  • 2017-09-05

Farid B skrev om BME Kyl AB
    Väldigt bra, han var behjälplig med allt och väldigt pedagogisk.
    Det vi uppskattade mest var ärligheten om råd och tips Läs mer
    2017-09-05 Micke E svarar Farid B
    Tack för att jag fick sälja och installera er Daikinpump.
    Bmekyl AB
  • Sponsor
    MF Rör AB
    4.6 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Åter igen ett jättebra jobb med stambyte i en källare i ett av våra hus i vår bostadsförening. Snabba, effektiva, håller både tidsplan och p"
  • 2017-09-03

Per H skrev om BME Kyl AB
    Jag köpte vämepump. Genom hela processen, även efteråt, har BME Kyl gett ett gott stöd. Seriöst, rakt och tydligt samt väl utfört arbete är min sammanfattning. Läs mer
    2017-09-04 Micke E svarar Per H
    Härligt att ni är nöjda med mitt arbete och Daikinpumpen.
  • 2017-09-02

Johan B skrev om BME Kyl AB
    Ville ha en Daikin luftvärmepump golvmodell då vår sitter under ett fönster.
    Sökte efter bra återförsäljare. Hittade BME Kyl som hade fått väldigt bra recensioner.
    Ringde upp och upplevde Mikael som kunnig och pålitlig.
    Mikael var noggrann och ville komma hem och kolla och gav därefter offert.
    Efter beställning tog det inte länge innan pumpen var på plats!
    Värmepumpen går tyst. Är mycket nöjd med BME Kyl. Läs mer
    2017-09-02 Micke E svarar Johan B
    Kul att ni är nöjd med Daikin pumpen och mitt arbete.
    Bmekyl
    Värmedynamik
    4.6 / 5 i betyg — 28 omdömen
    Badge2020
    "Professionella, kunniga och serviceinriktade."
  • Björn H

2017-08-18

Björn H skrev om BME Kyl AB
    Micke på BMEKYL är verkligen kanonbra, seriös och lätt att samarbeta med! Månar verkligen om kundens önskemål och behov och gör verkligen "det lilla extra" i allt han gör! Funktion och estetik går hand i hand och Micke slår nästan knut på sig själv för att man ska bli nöjd! Rekommenderas varmt!! Det här var kanon! Tack!!!! Läs mer
    2017-08-18 Micke E svarar Björn H
    Tack Björn
    Är ni nöjda, så e jag nöjd.
    ??
  • 2017-05-03

Tommi H skrev om BME Kyl AB
    Toppen leverans
    Bra installation
    Toppen servis
    Kan inte bli bättre Läs mer
    Huddinge Maskinservice AB
    4.5 / 5 i betyg — 339 omdömen
    Badge2020
    "1. Värmepump IVT 12 PR-N 2. Utmärkt 3. Jag väntade mig leverans och installation av pumpen samt bortforsling av vår gamla. All"
  • 2017-05-02

• Sponsor
    Rördoktorn IVT Center
    4.8 / 5 i betyg — 44 omdömen
    Badge2015
    "Trevligt bemötande i mail och besök. Kommer i tid, gör jobbet bra, korrekta offerter och fakturor. Anlitar alltid dem just på grund av det."

Per L skrev om BME Kyl AB
    Micke på BME kyl var seriös och gjorde ett bra jobb när jag installerade min Daikin värmepump. Trevligt bemötande och skickade delar i efterhand som jag behövde. Kan rekomenderas.
    /Pelle Läs mer

Lennart S skrev om BME Kyl AB
    Är jättenöjd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    Energikomfort Sverige AB
    4.4 / 5 i betyg — 229 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra kommunikation, snabbt och inget krångel. Korta Ledtider och bra service."
    Karl Per-Ola S
  • 2017-04-25

Reinhard K skrev om BME Kyl AB
    Har köpt en luftvärmepump Daikin Nano 35X från BME Kyl i mars 2016. Jag fick goda råd och ett bra pris. Är mycket nöjd med montering och idrifttagning.
    Maskinen fungerar perfekt och är mycket tystgående.
    Mvh Reinhard König Läs mer

Ingrid B skrev om BME Kyl AB
    Vänligt bemötande, perfekt montering av luftvärmepump som har fungerat helt klanderfritt. Läs mer
    EVEPE AB
    4.4 / 5 i betyg — 69 omdömen
    Badge2020
    "Luftvärmepump Mycket bra bemötande då jag kom oanmäld. Kunde direkt framföra och diskutera mina önskemål och frågor. Levde mycket väl upp"

Johan B skrev om BME Kyl AB
    Kunniga och trevliga. En seriös installatör av värmepumpar. Läs mer

Per H skrev om BME Kyl AB
    Köpt och fått installerad en luft-luft värmepump.
    Bra och seriöst affärsupplägg, samt kanonbra utförande ... rent, snyggt och korrekt.
    Även bra partners/underleverantörer. Läs mer
    SEINT
    4.5 / 5 i betyg — 123 omdömen
    Badge2020
    "Beställde en kanalrengöring (frånluftsventilation) och fick ett väldigt positivt, proffsigt och personligt bemötande från början (Ebba) till"
  • Micke E

2017-04-24

Micke E skrev om BME Kyl AB
    Bra........................Super............. Läs mer
  • Nicolaj A

2017-04-20

Nicolaj A skrev om BME Kyl AB
    All min kontakt med BME Kyl har varit riktigt bra. Allt ifrån telefonkontakt till hembesök och sedan installation.
    Trevlig, tillmötesgående och kunnig. Absolut noll friktion.
    Jag köpte och installerade en Belkin luftvärmepump genom BME och är riktigt nöjd.
    Jag kan varmt rekommendera företaget. Det känns genuint och bra. Läs mer
    Energieffektivisering AB IVT Center
    4.8 / 5 i betyg — 102 omdömen
    Badge2020
    "Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service."
  • 2017-04-20

Anna F skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt från första till sista stund. Väldigt nöjd med resultatet Läs mer
  • Erik B

2017-04-19

Erik B skrev om BME Kyl AB
    Mikael är en mycket trevlig och kunnig person som kunde guida oss till rätt val av luftvärmepump samt hur bästa lösning utanför huset skulle bli. Proffsig genomförande! Läs mer
    JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
    4.9 / 5 i betyg — 71 omdömen
    Badge2020
    "Kan verkligen rekommendera denna kunniga, ordentliga och trevliga installatör!"
    JÖRGEN R
  • Robin K

2017-04-18

Robin K skrev om BME Kyl AB
    Mitt första möte med BME kyla var när våran luftvärmepump gick sönder dom var snabbt på plats och hjälpte oss med reparationer senare när vi flyttade och och pumpen vi hade i den fastigheten så anlitade vi BME kyl igen och vi är jätte nöjda skulle inte tveka att anlita BME Kyl igen om så skulle behövas . Läs mer
  • Stefan G

2017-04-18

Stefan G skrev om BME Kyl AB
    Köp och installation av luftvärmepump.
    Kunnig och bra förslag på köp.
    Installationen proffsig och levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    VärmeKompaniet Stockholm AB
    4.5 / 5 i betyg — 140 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Proffsigt hela vägen igenom, från offert till genomförande! Kan varmt rekommendera Värmekompaniet!"
    Johanna Sofia R
  • Anders B

2017-04-17

Anders B skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt och väldigt trevligt bemötande. Hembesök där vi gick igenom vad som skulle bli bäst för oss. Man fick även känslan av att det är otroligt viktigt för BME Kyl att montaget blir 100% på topp. Daikin-pumpen är kanon. Kan varmt rekommendera BME Kyl. Läs mer
  • 2017-04-17

Yvonne J skrev om BME Kyl AB
    Elegant lösning på dragning av ledning och det blev mycket bra på plats med luft värmepumpen. Super nöjd! Läs mer
    Allmänna Rörjouren
    3.7 / 5 i betyg — 529 omdömen
    Badge2020
    "Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk"
  • 2017-04-13

Yngve Ö skrev om BME Kyl AB
    Fungerade utmärkt. Bra förslag på typ och placering.
    Fin installation och välstädat efter jobbets färdigställande. Med beröm godkänt👍 Läs mer
  • 2017-04-13

Kajsa A skrev om BME Kyl AB
    MKT BRA och proffsigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    Team Wåhlin Värme & VVS
    4.7 / 5 i betyg — 405 omdömen
    fiveYearsBadge
    "För ca, 12 år sedan skulle jag byta från el-värme till bergvärme. kontaktade då Team Wåhlin om ett kostnadsförslag. Då bemötandet var hjälp"
  • 2017-04-12

Niclas J skrev om BME Kyl AB
    Fantastisk service från början till slut med grymt resultat. Läs mer
  • Ronny S

2017-04-12

Ronny S skrev om BME Kyl AB
    köpt luftvärmepump
    efter ett trevligt möte på plats där förutsättningar gicks igenom , mottog en offert som accepterades ,
    montaget gjordes snabbt och smidigt
    BME är kompetenta och desutom mycket trevlig , bra rådgivning innan köp .
    expert på Daikin pumpar. Läs mer
    Energipartner Sverige AB
    4.5 / 5 i betyg — 177 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab"
  • 2017-04-12

Jonas S skrev om BME Kyl AB
    Bra.................................................................. Läs mer
  • 2017-04-11

Katla U skrev om BME Kyl AB
    Jag beställde och fick en värmepump installerad. Min far hade fått samma tjänst av dem tidigare och var nöjd. Jag tycker att bemötandet var trevligt och har ingenting alls att klaga på. Läs mer

Mikael U skrev om BME Kyl AB
    Bra företag som håller vad det lovar! Läs mer

Helena S skrev om BME Kyl AB
    Professionelt och välgjort. Kunden i centrum. Många goda råd om hur man utnyttjar sin luftvärmepump bäst Läs mer
  • Mikael G

2017-04-10

Mikael G skrev om BME Kyl AB
    Mycket professionellt. Snabb och snygg installation av en luftvärmepump Daikin Emura X35.
    Är mycket nöjd +++++ Läs mer

Börje A skrev om BME Kyl AB
    Jag har köpt 2 st värmeoumpar med istallation av BME. Jag har fått raka svar på de frågor jag ställt. Jag kommer att anlita BME när det blir dags för servis. Läs mer

Magnus S skrev om BME Kyl AB
    Super service,snabb hantering👍 Läs mer
  • 2017-04-09

Charlotta E skrev om BME Kyl AB
    Vi var mycket nöjda! BME Kyl gav oss ett engagerat och kunnigt bemötande. Vi fick svar på våra frågor. Bra service vid installationen. Läs mer
  • 2017-04-08

Ted E skrev om BME Kyl AB
    Proffsigt, snabbt och riktigt trevligt bemötande! Läs mer
  • 2017-04-08

Jakob E skrev om BME Kyl AB
    Jag har fått engagerad och proffsig hjälp av BME kyl. Väldigt lätt att hantera att göra med företaget och dom ställer verkligen upp. Läs mer
  • 2017-04-06

Micke E skrev om BME Kyl AB
    Superbra, förstår att han har ett gott rykte.
    Skulle ge 6 i omdöme om det gick. Läs mer

Bästa Företagen inom luftvärmepump nära BME Kyl AB: