Bokbörsen

2.6

20 omdömen om Bokbörsen

Agneta V
Skrev om Bokbörsen

Rätt OK, fast min upplevelse som säljare med kundens långtgående ångerrätt tycker jag inte är helt ok. De kan skicka tillbaka varan utan nån som helst anledning, de betalar returfrakten givetvis men jag som säljare får ju bekosta min frakt. Kundtjänsten är inte optimal, svårt att nå finns inget telnr eller mailadress

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Niclas S
Skrev om Bokbörsen

Generellt så har Bokbörsen fungerat bra, men som påpekats även av andra så kan man tyvärr inte lita på att vissa säljare emballerar böckerna korrekt. Tunt sladdrigt omslagspapper (modell billigt julpapper), ett halvt varv wellpapp öppet mot sidorna mm. förekommer så man måste verkligen säga till om ordentligen emballering. Man bör helst även premiera de riktiga antikvariaten då deras angivelse av skick och standard normalt stämmer vilket inte alltid kan sägas om vissa privata säljare… gott skick är inte en bok som föregående...

Mikael S
Skrev om Bokbörsen

Saftig fraktkostnad, gick inte köpa flera för en fraktkostnad. Dålig faktura hantering, hot med påminnelser trots har betalat ordentligt.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Anne S
Skrev om Bokbörsen AB

Upplevelse som säljare : de måste ha sveriges sämsta kundsupport, alltid lite smådryga och ställer sig alltid bakom kunden, som verkar komma undan med vad som helst även fast man som säljare gjort allt perfekt. Sjukt trött på detta företag, de tar hög provision och hemsidan är så banal och helt utan funktioner. Synd att de har sån marknadsdominans, skulle gärna se en annan aktör utmana detta självgoda företag.

Marianne J gillar detta
Mathilda H
Skrev om Bokbörsen AB

En bra upplevelse; trevlig kundservice om man undrar något. Böckerna tog några veckor att få men det får man räkna med tycker jag när det är flera länkar i en kedja som ska fungera. Jag är jättenöjd.

Daniel V
Skrev om Bokbörsen AB

Skickade efter boken ”Fullständiga färskingar” av Colin MacInnes. Fick Astronomi för alla. Då jag reklamerar säger de att de skickat rätt bok fast fel titel. Nåt har blivit fel men det är inte deras fel. De godtar reklamationen men dumpar kostnaden för returen på mig. Uselt.

Elin L
Skrev om Bokbörsen AB

Snabb och smidig leverans! Bra att man som köpare kan betala efter att man sett varans skick! Handlat via Bokbörsen tidigare utan krångel, och kommer fortsätta med detta framledes, när jag behöver böcker.

Monika Anneli W
Skrev om Bokbörsen AB

Har köpt böcker flera ggr och är oerhört nöjd med köpen!!

Carina Ing-Marie L
Skrev om Bokbörsen AB

Vart ringer man om man vill häva ett köp utan att betala returkostnaden. Schenker har gjort sönder boken, så den går ej att läsa !

Titti F
Skrev om Bokbörsen AB

Jag både köper och säljer böcker via Bokbörsen. Det har aldrig varit några problem med mina köp. Följer man regelverket som anges vid beställning, att betala när boken kommit, så uppstår inga problem. Det är oftast enkelt att betala via swish eller konto. Däremot har jag haft problem med betalning när jag sålt där kunder, trots mina egna påminnelser i sms, inte betalar vilket då innebär att ärendet går vidare till inkasso.

Jakob Staffan B
Skrev om Bokbörsen AB

Bra hemsida, extra bra att den inte är anpassad för smartphone användare Löjligt med kunder som klagar på att det ej får faktura. Tänk på att många människor idag av märklig orsak vill få sina kvittot digitalt. Sedan kan man ej påstå att man inte vet hur man betalar-den som köpt har väl knappast ringt boksäljaren eller antikvariat- så att påstå att det oseriöst för att beställningen gått digitalt håller inte- den som köpt vet således att han eller hon köpt och är skyldig att betala

Björn Ingvar B
Skrev om Bokbörsen AB

Oseriös fakturahantering. Skickar påminnelse med hot om indrivning om man inte betalar inom 3 dagar! Detta trots att säljaren fått betalt via Swish exakt enligt instruktion. Säljarens "misstag" kan resultera i att du får betalningsanmärkning med alla tänkbara efterföjande problem!!

Ida Kanthi Elisabeth S

Mycket dålig kundservice. Dåligt konstruerad hemsida som inte är logisk eller enkel för fem öre. Men det funkar för sälj och köp av böcker. Man undrar bara varför de inte kan ta till sig av kritik. Man förlorar liksom inte på att vara bra på kundservice och ha en logisk och tydlig hemsida

Marianne J och Anne S gillar detta
FIA S
Skrev om Bokbörsen AB

Hittade bok jag letat efter och sökte på säljaren då hon hade enhetsfrakt. 3 kg pocket 200:- inklusive frakt!! Det gick snabbt, böckerna är jättefina! Skorpan höjs till skyarna!

EMMA W
Skrev om Bokbörsen AB

Hemsk upplevelse. Vid köp står det i e-post betala ej etc. förrän du fått varan. Tog ett tag innan jag fick varan och hade sjävklart glömt bort att man skulle betala i efterhand. Istället för påminnelse skickar de då direkt till inkasso med påminnelse avgift på 300kr! Fruktansvärd upplevelse. Undvik!

PETER B
Skrev om Bokbörsen AB

Skickar vara utan faktura och sedan drar de ärendet till inkassoföretag utan påminnelser. Hur ska man kunna betala då de skickat varan utan medföljande faktura? Oseriöst!

SOFIA I
Skrev om Bokbörsen AB

Kul ide att kunna köpa unika böcker från exempelvis 50 talet som är mitt intresse. Men det är ofta dåliga beskrivningar, exempelvis köpte jag en bok från 1950 talet om hemmafruarnas städning och hur de tar hand om hemmet. Men försäljaren glömde skriva att detta var en bokserie och denna bok handlade om barnuppfostran. Usel service från kundtjänst. De kopierar textstycken, beklagar sig och avskriver sig allt ansvar. Retur står du för. Fast fraktkostnad på 64 kr eftersom bokbörsen bestämt detta för att de rekommenderar...

MIKAEL W
Skrev om Bokbörsen AB

Beställde en bok från en privatperson. Beskrivningen var att omslagspappret inte var i nyskick. För mig är det en reva eller vikt kant. Men här var hela omslaget klistrigt! Vad som inte stod i beskrivningen var att hela boken stank av parfym. Naturligtvis ville inte säljaren stå för returfrakten (vilket hon inte var tvungen till då det var en privatperson). Men med en så usel beskrivning hade det rätta varit att betala returfrakten. För jag hade aldrig köpt boken om det stått att omslagspappret var klistrigt och att boken...

MARC L
Skrev om Bokbörsen AB

Vissa säljare på Bokbörsen snålar på inpackningen så att böckerna kommer fram kantstötta. Påpeka gärna vid beställningen att du vill att böckerna packas ordentligt. Enhetsporto på 62:- kronor är nog skuld till detta, det finns pengar att tjäna på att slarva. I övrigt är Bokbörsen ett bra sätt att köpa både äldre och nästan nya böcker till ett bra pris.

Ola M
Skrev om Bokbörsen AB

Bokbörsen har ändrat på hemsidan så att man inte längre kan se vilken stad säljaren bor i. Skulle man råka bo i samma stad så postas alltså ändå försändelsen, för en bestämd summa om 62 kr. Detta är bakåtsträvande då det är direkt idiotiskt ur klimatsynpunkt att slösa pengar och resurser på att skicka något som mycket väl kunde ha funnits i samma stad. Det finns ett enda incitament till varför de har gjort denna "uppdateringen" : Pengar. Vidare så anser Bokbörsen sig vara friskrivna när det gäller returer. De menar...

Marianne J gillar detta