Bokus.com

Bokus.com

3.1

Svensk bokhandel på nätet med ca 3,5 miljoner svenska, engelska, amerikanska och tyska böcker - landets bästa nätbokhandel enligt Internetworld

23 omdömen om Bokus.com

Karl tomas folke B

Kommer aldrig mer att köpa på Bokus. Censur, Glenn Diesen bok beställdes men stoppades pgav något??

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

ANTON D
Skrev om Bokus.com

Har använt Bokus i många år nu och är på det stora hela nöjd. Visst har det ibland varit förseningar, och den lagerstatus som visas är inte alltid pålitlig, men jag tycker att de har skött sådana situationer bra. Har även kunnat returnera böcker utan problem.

LINDA S
Skrev om Bokus.com

Håller aldrig den utlovade leveranstiden. Beställde och betalade extra för att boken skulle levereras på 2 dagar. Nu har det gått 8 dagar och boken har ännu inte lämnat företaget. Använd andra företag om du ska köpa böcker. Framförallt kurslitteratur då det aldrig finns någon garanti att det kommer fram i tid.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Urban A
Skrev om Bokus.com

Hej, Använd en annan portal än Bokus för dina bokinköp.

LENNART K
Skrev om Bokus.com

Boken skickas inte inom 7-10 dagar som utlovat men gick fint att avboka. Blir tyvärr Amazon igen…

Nils Olle H
Skrev om Bokus.com

Sämsta möjliga kundservice. Ser inte beställningar som gjorts vid inloggning. Beställning innan jul för att hinna få böckerna, 14-dagars ångerrätt över jul. Vill skicka tillbaka böcker men ångerrätten avslutades på julafton. Adlibris - Under julhandeln har de förlängd returrätt från den 10/11-2021 fram till och med den 31/1-2022. Klå det om ni kan Bokus. Kommer inte att använda mig av er igen.

JULIA S
Skrev om Bokus.com

Absolut sämsta affären jag någonsin beställt ifrån. Står 1-2 dagar när man beställer (betalade till och med extra för det) sen när ordermejl kommer står det i finstilt att det först tar 1-3 dagar för dom att hantera boken och sedan 1-2 dagar att skicka den. Ja trots detta har boken inte kommit än trots att det gått över 5 dagar, men dom säger själva att den inte är försenad. Otrevlig personal i kundservice också och vill inte ge någon ersättning för förseningen. Beställde från adlibris för att se om den kanske hann komma...

Martin S
Skrev om Bokus.com

Har beställt böcker av Bokus i flera år och det har fungerat smärtfritt fram tills nu. Den beställda boken kom inte den tid som var utlovad utan 4 dagar försent. Sådant kan hända och jag är förstående så länge det inte händer varje gång. Dock är det kundhanteringen jag reagerar på. När jag inte fick boken i tid mejlade jag Bokus och frågade när boken kommer samt bad dem skjuta fram fakturadatum 1 vecka då det är kutym att kunden har ett visst antal betalningsdagar på sig efter att varan har anlänt. Någon dag senare får jag...

Jennie I
Skrev om Bokus.com

Undvik om det går! Beställde kurslitteratur 1½ vecka innan kursstart. När kursen på 10 veckor var inne i vecka 7 hade de fortfarande inte lyckats leverera mer än 1 av 8 beställda böcker och klarade dessutom inte av att räkna ut retursumman korrekt för de böcker som de redan tagit betalt för och som i det läget avbeställdes då jag varit tvungen att köpa dem på annat håll. Försökte med andra ord svindla mig på närmare 2000 kr. Vad ni än gör, håll er till Adlibris eller traditionella fysiska bokhandlar. De här vet överhuvudtaget inte vad de håller på med.

Linnéa I
Skrev om Bokus.com

Beställer alla mina kurslitteratur från bokus.com, snabbleverans vilket är nice! =)

Anette N
Skrev om Bokus.com

Ny kund hos Bokus, blev väldigt imponerad av deras snabbhet och proffsighet. Tummen upp!

Peter E
Skrev om Bokus.com

Efter en fruktansvärd upplevelse med DHL som levererade till ett utlämningsställe som inte hade vare sig kvälls- eller helgöppet klev Bokus in som räddaren i nöden och erbjöd en smidig leveransändring. Inte nog med det, de var dessutom trevliga, stöttande och utomordentligt tillmötesgående - kundvård i ordets rätta bemärkelse!

Gabriella G
Skrev om Bokus.com

Även med betalning för snabb frakt hålls inte tiderna 2-5 dagar. Tiderna som anges är dessutom missvisande, de anger inte den tid det tar för boken att komma till dig, utan det anger tiden det tar för boken att komma till dig - efter det att boken har anlänt till Bokus.. Eh..? ja precis så förklarar kundtjänst deras affärsmodell. "Du måste ha missförstått frakttiderna - det är "hanteringstiden" och sker efter det att vi fått in boken till oss.." Bokuslogik..

Kalle S
Skrev om Bokus.com

Bra pris. Dock alldeles för lång tid innan jag fick min bok. Det står 2-5 dagar men jag fick den först mer än en vecka senare.

Martin H
Skrev om Bokus.com

Det billigaste stället att köpa böcket på. Leverans hem till brevlådan (oftast). What's not to like? Hemsidan, om än väldigt funktionell, skulle kunna piffas upp lite och ha mer tips och redaktionellt material.

Evelina A
Skrev om Bokus.com

Egentligen gillar jag Bokus, men eftersom det tar galet lång tid att få en beställning leverad i jämförelse med t ex adlibris finns det tyvärr ingen anledning för mig att använda Bokus.

Jonas L
Skrev om Bokus.com

Beställde en bok som tydligen var slut hos leverantören. Bör inte boken raderas från Bokus hemsida då istället för att lura folk att beställa den?

Nikke L gillar detta
Leo B
Skrev om Bokus.com

Vilken blåsning. Beställde böckerna för 2 veckor sedan och fortfarande ingenting. Men enligt hemsidan så "fanns dem i lager" och jag behöve ha dem fort eftersom jag skulle på semester. Men det sket dem fullständigt i. Blir så jäkla arg och besviken. Första och SISTA gången bokus. Aldrig mer. Samt så ska jag avråda alla jag känner att använda dem. Falsk marknadsföring och säga att böckerna finns på lager.

Emi M
Skrev om Bokus.com

Även om inget slår känslan av att gå länge i en bokhandel och bläddra i de olika utgåvorna händer det allt oftare att jag handlar mina böcker på nätet. Häromdagen, när jag råkade ha alldeles för mycket tid över, skulle jag köpa 4 böcker på Amazon. Men så tänkte jag att det verkade smartare att beställa dem från Bokus. Sagt och gjort, jag lämnade min kundkorg på Amazon (notan hade slutat på 370-nånting kr) och gjorde beställning på samma titlar från Bokus. Pris? 420. Det funkar ju inte. Tyvärr Bokus. Det blev Amazon- igen.

Anna S
Skrev om Bokus.com

Bra sortiment, låga priser, snabb leverans och god service !

EMELIE L
Skrev om Bokus.com

Riktigt bra bokaffär på internet, köper alla mina skolböcker där. Det bästa är att det har fri frakt för studenter. Kan ta lite lång tid att få det hem i brevlådan dock på grund av fri frakt. Men det gäller bara att beställa i god tid.

Emma K
Skrev om Bokus.com

Tycker bokus är ganska bra, däremot måste jag åka 5 mil för att hämta en bok om den inte kommer direkt i brevlådan.. inte så bra. Det finns både postombud och schenkerombud där jag bor. Hur svårt kan det vara?

mrs b
Skrev om Bokus.com

Sena leveranser om man jämför med adlibris. Bristfällig information om böcker. Till exempel beställde jag en bok som annonserades under fel titel.På min bekräftelse stod det också denna titel boken som levererades var en annan. Att det inte var den boken som annonserades, gick endast att se om man gick in på den avancerade informationen och då fanns det endast information på engelska. Trots att bokus hade lagt ut fel namn på boken på hemsidan så säger de att jag ska betala portot ändå.

Sofie B
Skrev om Bokus.com

Dem billigaste pocketböckerna jag vet! Med gratis frakt dessutom. Och så får man Coop-poäng om man är Coop-medlem. Mycket bra!

Anders N
Skrev om Bokus.com

Utbudet är okej. Service, leverans och pålitlighet är för det mesta bra. Det känns också som att de ligger bra till i pris. Om man har bråttom och betalar 19 kr extra för att få sin leverans något snabbare förlorar man samtidigt möjligheten att välja till vilket utlämningsställe man vill ha leveransen. Lite feltänkt?

Sofie L
Skrev om Bokus.com

Bra utbud på böcker. De har hållit bra priser och jag har fått hem böcker snabbt. Enkelt att beställa och betala.

Amanda E
Skrev om Bokus.com

Hos Bokus har jag beställt böcker ett par gånger, men det är inte alltid de har boken man letar efter. Det allra sämsta är att det tar oerhört lång tid att få det man har beställt, jämför man med andra bokhandlare på nätet brukar det ta ett par dagar eller en vecka, men hos Bokus kan man få vänta både en och två veckor innan leveransen dyker upp. Jag beställde en reseguide härifrån som var alldeles vikt och skrynklig när jag fick den vilket inte var så roligt, däremot gick returen smidigt och jag fick den nya boken inom...

Anya L
Skrev om Bokus.com

Bokus är, som redan nämnts rätt dyra och går knappt att jämföra med adlibris. De har ett stort utbud, men tyvärr inte tillräckligt stort - alltså lika stort som sina konkurrenter. Men annars har de ändå en del

Elina E
Skrev om Bokus.com

Jag tycker inte alls om Bokus. Jag tycker de är dyra, rätt så långsam leverens och jag har svårt att hitta de böckerna jag söker. Jag jämförde priserna på min studentlitteratur med Adlibris och det skillde så mycket som ca 400 kr på 9 böcker. Ska väl tilläggas att böckerna ändå gick på 2000 kr... Så bokus kommer jag inte använda igen..

Camilla
Skrev om Bokus.com

Jag har köpt böcker från Bokus många gånger under ett flertal år, både svenska och utländska. Jag tycker de alltsom oftast är billigare än Adlibris. Jag har aldrig haft några problem utan beställningarna har kommit fram snabbt. Informationen per mail och på deras hemsida om statusen på ens beställning fungerar mycket bra.

Leon
Skrev om Bokus.com

Jag har aldrig förstått mig på Bokus. Eller rättare sagt: Bokus förstår sig inte på onlinehandel överhuvudtaget. Lite mer udda titlar finns sällan i lager, och det går inte att lägga beställningar som "backorder". En annan konstig grej är att man två dagar efter gjord beställning får en bekräftelse om att varan finns i lager, och ytterligare några dagar kommer en bekräftelse om att varorna har skickats.

Cecilia K
Skrev om Bokus.com

Jag brukar handla ganska mycket från Bokus online, då jag är lite lat av naturen. Jag tycker det är himla grötigt att gå ut i butikerna å hitta en bok som man vill ha, det är alltid mer lätt på nätet. Då kan man läsa om alla de böcker man tycker är intressanta utan att kanske nån butikspersonal till slut börjar glo på en för man tar sån tid på sig. Dessutom är det ju hur skönt som helst att få hem böckerna i brevlådan. Aldrig haft några problem me Bokus. Förutom att frakten är så billig som 19 kr så registreras även alla köp på Med Mera kortet!