Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan City Tandakut

City Tandakut

Rörstrandsgatan 28, 113 40 Stockholm — Visa karta

För bokning av besök eller akuta besvär, vi hjälper dig med Akut tandvård, Ordinarie tandvård,
Estetisk tandvård, Implantat och
Behandling av tandvårdsrädsla. Välkommen!

Läs vad 8 kunder tycker om City Tandakut

• Maria  W
    Maria W skrev om City Tandakut
    Jag var hos tandläkare Ulrika Merkle. Hon är säkert duktig men jag kan inte göra någon bedömning av detta då hon inte kunde göra något. Det som dock var något märkligt var att hon hänvisade mig vidare till ett annan firma och när jag fråga om de var duktiga så svarade hon att hon fått några klagomål från en del kunder att lokalen varit ofräsch. När jag frågade om de ändå var kompetenta svarade hon att, jo det är han men han tar endast kontanter. Ytterst besynnerligt tycker jag.

Det som dock var mycket anmärkningsvärt och anledning till mitt låga omdöme är att de som bokar in tidsbokningar inte har någon kunskap om vilka tjänster som de erbjuder hos sig. Detta ledde till att jag avbröt semestern och åkte in helt i onödan för max 2 min konsultation och 550 kr fattigare för ingenting.

Oerhört oproffsigt att boka in en tid gällande tandreglering när de inte har några specialister som arbetar hos dem så allt de kunde göra var att hänvisa till två andra mottagningar. Varför hänvisades jag då inte dit direkt? Jag var ytterst tydlig med att mina tänder flyttat sig en hel del efter att min retainer varit lös under en bra tid och ändå bokade de in mig. I efterhand skylde hon på att men de kan fästa retainers men jag var tydlig med att det var åtgärd av att tänderna flyttat sig.

Jag ringde faktiskt kort upp i efterhand men tandläkaren var upptagen och receptionisten hade inget vettigt svar och helt ärligt ganska dåligt bemötande. Tråkig erfarenhet och hoppas att ingen annan råkar ut för detsamma. De verkar vilja tjäna pengar på även tjänster som de inte kan utföra… Läs mer
  • T
    T skrev om City Tandakut
    Trevliga och professionella och besöket kändes tryggt och avslappnat. Väntrum och undersökningsrum känns som en SPA i jämförelse med folktandvårdens. Jättebra att de har öppen till kl 21 på kvällen så man slipper stressa från jobb. Läs mer
  • Joakim J
    Joakim J skrev om City Tandakut
    Hade en resa inbokad till Thailand när jag fick ont bakom sista tanden. Var lite osäker på kvaliten på tandläkare i Thailand så jag gick in till City Tandakut som ligger på vägen till Pendeltåget. Dom hade en tid på eftermiddagen, det var skönt. Det som inte var så skönt var att jag fick betala extra för aktutid, vilket aldrig hade framgått när jag bokade. Väl i undersökningsstolen fick jag reda på att jag inte hade något alvarligt fel men däremot hål i en tand, vilket jag borde åtgärda innan jag åkte på semester.
    Lite undrande så gick jag med på det och dagen efter lagades hålet. Det var den mest obehagliga upplevelsen hos en Tandläkare någonsin, fick sitta med munnen öppen konstant under hela behandlingen, inte ett avbrott för att skölja munnen under hela tiden. När behandligen var klar så fick jag fråga om vatten för att få skölja ur munnen.
    Efteråt kände jag obehag när jag skulle bita ihop, svaret jag fick av tandläkaren var att gå hem och äta knäckebröd!?
    Jag ringde dagen efter då jag fortfarande hade ont i tanden där jag lagat hål, där jag inte hade haft något problem innan jag gick till City Tandakut. Tandläkaren vidhöl fortfarande att det inte var något märkligt utan att jag lugnt kunde åka till Thailand.
    Efter 5 dagar i Thailand, gick det inte längre utan jag gick till en Thailändsk tandläkare. Jag ångrar mig något så otroligt att jag inte väntade med att besöka tandläkaren till jag kom till Thailand. Efter 1 timme och 1000(ink. Resa t&r till Thailand!!) kronor dyrare än besöket i Sverige så gick kändes allt bra i munnen igen. Läs mer
  • David L
    David L skrev om City Tandakut
    Pga snar avresa till utrikes var det lite stress när tänderna började göra ont. Ringde City Tandakut på morgonen, fick en tid på eftermiddagen. Bra skit!

Väl där fick jag ett trevligt bemötande och en mycket grundlig undersökning. Skönt med tandläkare som inte moraliserar över ens snusande...
    Då de inte kunde lösa mina problem (visdomstand som tydligen är helt jävla IG) skickade de mig på remiss istället för att göra det själv och kanske fakka upp det. Kirurgen ringde idag och bokade en tid imorgon. Med andra ord kommer jag gå från anus till bra på tre (3) dagar. Helt jävla MVG!

Kommer GARANTERAT komma tillbaka till city, kan OMÖJLIGTVIS vara bättre. Läs mer
  • N
    N skrev om City Tandakut
    Jag gillar verkligen inte att gå till tandläkaren (skulle kunna säga att jag hatar det). Efter mycket om och men bestämde jag mig för att boka tid eftersom jag inte varit på kontroll på väldigt länge. På City Tandakut blev jag väldigt väl mottagen, personalen var mycket vänliga och tog väl hand om mig och förklarade allt de gjorde så att jag skulle känna mig lugn och trygg. För mig som har en grym tandläkarskräck var tandläkarbesöket ganska behagligt.

Jag har tidigare alltid känt mig behandlad som ett djur på ett slakteri varje gång jag varit hos tandläkaren, men hos city tandakut var den känslan helt borta!! Läs mer
  • Lotta V
    Lotta V skrev om City Tandakut
    Jag kan varmt rekommendera City Tandakut på Rörstrandsgatan. Trevlig och lugn personal. Seriösa! Läs mer
  • Melina G
    Melina G skrev om City Tandakut
    Innan jag började gå hit viste jag inte att man kan ha en favorittandläkare! Men här känner man sig alltid väl omhändertagen och blir alltid trevligt bemött. Det är de fräschaste lokalerna man kan tänka sig, nyrenoverat i modern och snygg stil. Ett sort plus till TV:n ovanför stolen som får en att tänka på något annat. Varför har ingen tänkt på det tidigare?! Som sagt, en personlig favorit. Läs mer
    N, Emma K gillar detta
  • Nils v
    Nils v skrev om City Tandakut
    Oerhört bra service! Personalen är trevlig och synnerligen kunnig. Lokalen är fräsch och det finns t.o.m. platt-tv att avnjuta direkt från tandläkarstolen :) Efter mitt första besök här blev jag stamkund! Man blir alltid väl bemött och de är duktiga på att skicka ut påminnelser via SMS så att man inte missar sin tid. Läs mer
    Emma K gillar detta

Bästa tandläkarna i Stockholm:

Madeleine R Madeleine R tycker:
“Enkelt att få kontakt med tand...” Läs mer

Storholmsgatan 4, 12748, SKÄRHOLMEN