Rekommenderat företag 2016 - Corpus Kiropraktik

Corpus Kiropraktik

Indalsbacken 2, 162 68 Vällingby — Visa karta

Corpus Kiropraktik erbjuder individuellt anpassade kiropraktiska behandlingar för att minska dina besvär och för att du ska slippa ha ont i kroppen!

Ett nybesök tar ca 45 minuter och återbesök ca en halvtimme.

Friskvårdsersättning gäller vid kiropraktiska behandlingar i förebyggande eller rehabiliterande syfte.

Vi tar emot kort, swish och kan även fakturera vid köp av vårdpaket.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-14:00

Läs vad 83 kunder tycker om Corpus Kiropraktik

• Sigun B
    Sigun B skrev om Corpus Kiropraktik
    Nöjd med allt. Bemötande och behandling
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Corpus Kiropraktik
    Jag detta är bra och kan varmt rekommendera detta
  • Yemlihan S
    Yemlihan S skrev om Corpus Kiropraktik
    Tack för behandlingen, mycket nöjd bemötan
  • Pia D
    Pia D skrev om Corpus Kiropraktik
    Mkt trevligt bemötande, känns kunnig. Jag är nöjd!
  • Peter L
    Peter L skrev om Corpus Kiropraktik
    Jag har blivit mycket bra och vänligt bemött. Kiropraktorbehandlingen har varit utomordentligt bra.
  • Maria S
    Maria S skrev om Corpus Kiropraktik
    Bra behandling, trevligt bemötande, noggrann
    Hjälpte!
  • Malin H
    Malin H skrev om Corpus Kiropraktik
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande. Kunnig och pedagogisk personal. Kan inte vara annat än nöjd.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Corpus Kiropraktik
    Det är trevligt hos Corpus - att sakta återfå den rörlighet som stelnat under mer än ett halvt sekel är en bra känsla. Keep on moving!
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevligt proffsigt bemötande proffsiga killar
  • Hiwa H
    Hiwa H skrev om Corpus Kiropraktik
    Corpus Kiropraktik är ett mycket kunnigt och proffsigt stället där man kan få den hjälp man behöver. Man kan få den tid man själv önskar.
  • Samer S
    Samer S skrev om Corpus Kiropraktik
    Upplevdes mycket trevligt samt professionellt behandling. Önskar lite lägre priser bara skulle bli perfekt.
    Med vänlig hälsning,
  • Isabell L
    Isabell L skrev om Corpus Kiropraktik
    Super bra! Väldigt proffesionell och kunnig!
    Rekommenderar starkt!
  • Ulla K
    Ulla K skrev om Corpus Kiropraktik
    Något svårt att hitta rätt Mottagningen stod inte upptagen på stora tavlan direkt vid ingången Fö bra mottagande med nogran genomgång av kroppen. Blev rek. av en dotter att gå hit
  • Ann-Marie O
    Ann-Marie O skrev om Corpus Kiropraktik
    Fick väldigt bra hjälp av båda chiropraktorerna. Går gärna dit igen.
  • Evert W
    Evert W skrev om Corpus Kiropraktik
    Lätt att få kontakt med ett trevligt bemötande. Upplevelse av att stor kunskap finns inom området. Lätt att få tider med inriktning att snabbt kunna hjälpa till med problemlösningar. Sökte hjälp för akuta ryggbesvär och plan lades upp på åtgärd med inriktning självhjälp vilket uppskattades. Behandlingen hjälper och fortgår ännu i tre veckor.
  • Maria A
    Maria A skrev om Corpus Kiropraktik
    Väldigt trevligt bemötande. Upplever att den kiropraktor som jag går till är väldigt kunnig och duktig på sitt jobb. Han är noga med att förklara vad han gör och varför han gör det han gör och hur det kan komma att påverka mig.
    Efter 3 behandlingar har jag blivit bättre och jag har stora förhoppningar på att det kommer bli ännu bättre.
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevligt bemötande och väldigt kunnig. Jätte fin mottagning och fräcsh inredning och lokal. Men dyra.
  • Rebecka B
    Rebecka B skrev om Corpus Kiropraktik
    Mycket bra bemötande! Och har äntligen fått hjälp med min rygg på ett bra sätt.
  • Ulla P
    Ulla P skrev om Corpus Kiropraktik
    Fick akuttid samma dag jag ringde. Mycket nöjd med bemötandet och behandlingen. Anders hittade genast var min värk kommer ifrån och har påbörjat behandling.
  • Peter W
    Peter W skrev om Corpus Kiropraktik
    Fick snabb och bra hjälp av Anders på Corpus, kommer att rekommendera kliniken!
  • Marion W
    Marion W skrev om Corpus Kiropraktik
    Mycket nöjd men den hjälp jag fått. Skicklig kiropraktor som är mycket noggrann, kunnig och bemöter på ett proffsigt sätt. Jag känner mig mycket trygg med den behandling jag får hos Corpus Kiropraktik.
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Corpus Kiropraktik
    jag fick riktigt bra hjälp av Anders med min onda rygg. Han var lyhörd och noggrann under behandlingen. Efter några dagar var låsningen borta och allt är frid och fröjd för stunden /Mattias
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevligt bemötande och proffsig hjälp.
    Känner att man blir lyssnad på och snart mår man mkt bättre. Jag har blivit rejält hjälpt om än efter många behandlingar. Det finns inga "quick fix" på slitna kroppar!
  • Marienta F
    Marienta F skrev om Corpus Kiropraktik
    helt fantastisk oplevelse.
    inga hårda tryck men långa djupa drag som avslappade kroppen totalt. Väldigt god upplevelse.
    Mina problem var dårligt/hävet knä. Tidligere i spagat med efterföljande problem i höft och länd. Vi pratade om övningar som kunde hjälpa och det har varit bra.
  • Maria E
    Maria E skrev om Corpus Kiropraktik
    Jätte nöjd såhär långt. Det gick snabbt att få en tid och Anders Wienecke känns engagerad och duktig.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Corpus Kiropraktik
    Mycket bra behandlingar och bemötande!
  • Anna K
    Anna K skrev om Corpus Kiropraktik
    Proffsigt och väl omhändertagen. Rekommenderas!
  • Helen E
    Helen E skrev om Corpus Kiropraktik
    Ett bra omhändertagande. Sökte för knäbesvär och redan efter 1:a besöket kändes det betydligt bättre
  • Margareta H
    Margareta H skrev om Corpus Kiropraktik
    Hej, jag är väldigt nöjd med den behandling som jag har fått. Niklas är mycket seriös och noggrann
  • Lars S
    Lars S skrev om Corpus Kiropraktik
    Mycket bra. Snabbt besökstid. Hjälp med ryggskott. I hög grad motsvarat mina förväntningar.
  • Josefin S
    Josefin S skrev om Corpus Kiropraktik
    Mycket trevligt bemötande och professionellt utfört arbete. Fick hjälp med behandling av smärta i ländrygg och i ena skuldran. Hit går jag definitivt igen när jag får ont i kroppen.
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Corpus Kiropraktik
    Seriöst bemötande med bra anamnesupptagning. Som patient blir man lyssnad till och tagen på allvar.
  • Anna G
    Anna G skrev om Corpus Kiropraktik
    Lätt att nå, lätt att få tid över förväntan redan efter första besöket.
  • Fehime F
    Fehime F skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevlig, duktig, kunnig, omtänksam
  • Khalid M
    Khalid M skrev om Corpus Kiropraktik
    Jag tycker att jag har blivit bättre.
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Corpus Kiropraktik
    Jag är nöjd. Blev proffsigt och noggrant bemött
  • Madelene S
    Madelene S skrev om Corpus Kiropraktik
    Niklas som jag träffat flertalet gånger, känns mycket proffesionell och kunnig inom sitt område. Han har mitt fulla förtroende och jag kan varmt rekommendera honom till någon som är i behov av en bra kiropraktor!
    Men det bästa av allt, min rygg och nacksmärta har i stort sett försvunnit :)
  • Ylva R
    Ylva R skrev om Corpus Kiropraktik
    Jag sökte mig till Corpus Kiropraktik för besvär med nacken. Jag fick ett trevligt och proffesionellt bemötande och nacken blev bra efter endast en behandling. Bra med information under behandlingen och fick med mig övningar för att förebygga nya besvär.
  • Åsa Ö
    Åsa Ö skrev om Corpus Kiropraktik
    Tålmodig o engagerade kiropraktorer som följer upp kunden. Enkelt att få o boka tid, generösa tider. Mycket nöjd!
  • Jörgen K
    Jörgen K skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevlig ock kunnig. Tog tid på sig för att förstå problemen. Hittade ett par öroblem som kag inte kändetill också. Behandlade både hårda delar och mjukdelar. Förklarade hela tidenvd han fjorde. Mycket professionell.
  • Mats A
    Mats A skrev om Corpus Kiropraktik
    Bra bemötande , analys och intresse av mitt ryggproblem
  • Jeanette E
    Jeanette E skrev om Corpus Kiropraktik
    Han var duktig, han talade om vad han skulle gör/eller gjorde och varför. Har bara positivt att säga om honom.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Corpus Kiropraktik
    Kanon med mottagning på norra Öland!
  • Sara H
    Sara H skrev om Corpus Kiropraktik
    Trevligt bemötande och professionellt utförd tjänst. Bra tips på övningar som även skickades till mailen. Smidigt med swish-betalning och faktura kom på mail.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Corpus Kiropraktik
    Professionella och duktiga, rekommenderas varmt!
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Corpus Kiropraktik
    Rörig entré, ej självklar. Trevlig, men kunde gott erbjudit sig att knäcka röra samtliga leder.
    2016-05-10 Corpus Kiropraktik svarar Rickard S
    Hej Rickard, förstår om du uppfattade ingången som rörig, det är något vi jobbar på och förhoppningsvis har vi nya tydligare skyltar uppe inom kort.

När det kommer till att knäcka samtliga leder så antar jag att du menar samtliga leder som inte rör sig som dom ska? Det låter som att jag inte har varit tillräckligt tydlig under besöket, det finns nämligen en anledning till att inte knäcka samtliga leder på en gång. Anledning är att det finns en risk att din kropp inte klarar av så mycket input och förändring under en sådan kort tid. Vilket kan leda till en överreaktion i kroppen och mer smärta. Och det är ju det sista vi vill, att ditt besvär ska öka efter behandling. Vid återbesöken brukar man kunna behandla fler leder om så behövs men då framförallt för att vi vet hur patienten svarar och reagerar på den tidigare behandlingen.

Vi får inte glömma bort att kroppen är väldigt bra på att självläka men att den ibland kan behöva en liten knuff i rätt riktning. Självklart är du välkommen för ett återbesök Rickard om dina besvär fortfarande finns kvar.

Mvh Niklas
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Corpus Kiropraktik
    Proffsig, kunnigt och trevligt!
  • Johan B
    Johan B skrev om Corpus Kiropraktik
    Besöket blev trevligt och förtroendeingivande. Uppskattade den noggranna
    introduktionen. Märktes att han var modernt utbildad - satte hela patienten i fokus.
  • Artan Q
    Artan Q skrev om Corpus Kiropraktik
    Hjälp mig med mina nackbesvär. Kan äntligen sova ordentligt
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Corpus Kiropraktik
    Proffesionellt på alla sätt! Toppbetyg!

Indalsbacken 2, 162 68 Vällingby