Agilokliniken - Arenastaden

Agilokliniken - Arenastaden

Välkommen till Agilokliniken i Arenastaden!

Här jobbar legitimerade naprapater med specialintresse för problem i käklederna och besvär på grund av löpning. Självklart behandlas även rygg- och nackbesvär samt andra besvär i muskler och leder. Akupunktur är en metod som används på kliniken förutom traditionella naprapatiska tekniker.

Kliniken i Arenastaden är den fjärde Agilokliniken i Stockholmsområdet. Gemensamt för samtliga platser är noggrannhet i undersökningen och att modern forskning och teknik används och tas i beaktning vid behandling. En individuell behandlingsplan läggs alltid efter första besöket där orsaken till besvären identifieras.

Läs vad 190 kunder tycker om Agilokliniken - Arenastaden 2

2021-01-11
    Rehabilitering av muskelskada med tryckvågsbehandling. Utmärkt bemötande och behandling. Dock lite långt mellan behandling och uppföljning.
    2020-12-28
    Fantastisk Fysioterapeut som var genuint intresserad av mitt onda knä.
    2020-12-26
    Min behandlare blev sjuk flera gånger och ställde in med mkt kort varsel, helt förståeligt i dessa tider men det gjorde att jag vände mig till annan klinik
    2020-12-24
    Trevligt bemötande både av den person jag skulle träffa och övrig personal jag stötte på.
    Jag upplever att de kan den skada jag behöver hjälp med, och att jag får bra tips och instruktioner.

Däremot behöver ytterdörren få sig en översyn. När jag besökte kliniken första gångerna var det inga problem att trycka på dörröppnaren och få dörren att öppna sig. De senare gångerna har det varit problem, och jag har faktiskt inte ens kommit in. Personalen har dock hjälpt till på ett bra sätt men för att även de ska slippa springa till dörren och hjälpa folk in hela tiden så behöver dörren och dess teknik få sig en genomgång.
    2020-12-23
    Proffsigt bemötande. Väldigt bra sjukgymnast.
    Jättenöjd.
    2020-12-23
    Proffsig och kunnig personal som engagerar sig.
  • Anna C
    2020-12-22
    Proffsiga, snabba, tydliga. Har fått hjälp av Magdalena, hon är en stjärna, perfekt för mig i balans mellan trevlig och lite noga med att jag måste göra min rehab...
    2020-12-21
    * Problem med arm, axel och armbåge
    * Professionellt bemötande och lösningsfokuserade!
    2020-12-21
    Shoulder treatment: exercises, shock wave
    2020-12-21
    Bra på rehab. Skulle kunna vara mer pedagogisk. Lagom engagemang. Trevlig och kunnig personal.
    Knäskador
    Väldigt trevligt bemötande!
    2020-12-21
    Jag har besökt agilokliniken i flertalet år och fått behandling för flertalet skador. Jag har alltid fått superbra behandling och fått träffa väldigt kunnig personal

Jag har bara positiv feedback att ge till Agilokliniken
    2020-12-21
    Trevlig och kunnig personal. Fick tid snabbt och de var dukiga på att följa upp.
    2020-12-11
    Kom till mottagningen med riktigt dålig axel, med förhoppning om att få den att komma tillbaka till 70% men är nu 95%, det är över förväntan. dessutom upplevde jag att jag fick en riktigt proffsigt mottagande.
    Tusen TACK
    Rekommenderar er gärna
    2020-12-11
    Upplever mer besöken som samtalsterapi än fysioterapi.

Har dessvärre haft fyra stycken olika fysioterapeuter, varför mycket tid går åt att berätta om mina skavanker än reell behandling. Den lilla stund som jag får behandling är bra.
    Upplever vidare, mot bakgrund att jag är ganska muskulös och stor, att det erfordras en person med muskelstyrka för att "knåda min kropp".
    Hej Ulf, Vad bra att du upplever behandlingarna som bra. I dessa Corona-tider har vi tyvärr som alla andra behövt anpassa oss efter restriktioner och därför har det emellanåt blivit att vi behövt flytta patienter mellan terapeuter. Om det finns behov av massage i den vårdgivande behandlingen så gör vi det med den kraft och framförallt teknik som behövs. Hoppas att du i slutändan blivit fri från dina besvär. Mvh Emma Agilokliniken - Arenastaden
    2020-12-10
    Jag fick rehab efter ryggskott samt behandling för låsning i höften.
    Jag har endast träffat en person (Emma) som jag har fått en väldigt positiv upplevelse av. Hon är kunnig och trevlig. Man känner sig omhändertagen.
    2020-12-10
    Fick stötvågsbehandling för hälsporre av Emma och Hanna. Är EXTREMT nöjd med dem båda. Servicen, kunskapen och hjälpsamhet har gjort att mitt problem nu är borta.

Ett stort tack till er båda och rekommenderar denna klinik 100%!
    /Stephanie
    2020-09-19
    Via hälsoförsäkring

Blev väl bemött, tydlig kommunikation

Jag ville blir smärtfri och få hjälp av en professionell terapeut

Bra bokningssystem och bra terapeut
    2020-09-17
    Rehab fotledsfraktur och mycket professionell hjälp och expertis. Alltid väldigt vänligt o trevligt bemötande och alltid bra med tid för behandling och rådgivning. Magdalena som jag var hos är mycket duktig.
    2020-07-01
    Jättetrevlig, professionell och kunnig personal.
    Blev hjälpt för mina långvariga besvär bara efter ett besök,
    Rekommenderar starkt Emma leg. fysioterapeut samt Bosse naprapat.
    2020-05-11
    Stötvågsbehandling för armbåge
    Stretchingprogram och eget arbete hemma mellan behandlingarna
    Det känns som att det sakteliga hjälper och stärker.
    Min upplevelse är bra.
    2020-05-10
    Väldigt kunniga och schyssta naprapater (de som jag träffat iallafall)
    2020-05-08
    Sökt vård för trasig minsk i knät för att bygga "korsett" av muskler för att om möjligt undvika operation. Blivit bemött av engagerad sjukgymnast och fått bra övningar att jobba med. Ännu ej problemfri men det går åt rätt håll - Tack!
    2020-05-08
    Jag fick ett bra, professionellt, personligt bemötande och jag är mycket nöjd med det. Fick även ett bra träningsprogram som finns i Agiloappen.
    2020-05-08
    Sjukgymnastik hos Magdalena Segal. Trevlig, serviceinriktad, vi börjar få ordning på både artros och tennisarmbåge.
    2020-05-08
    Ett mycket bra och professionellt bemötande. Gedigen kunskap och stort engagemang! Jag är väldigt nöjd och har stort förtroende för min sjukgymnast.
    2020-05-08
    Jag hade problem med ont i nacken.

Jag fick hjälp med de besvär jag hade. Fick en massa bra övningar som jag även fortsatt att använda efter att behandlingen var klar.
    2020-05-08
    Träffat både naprapat och sjukgymnast, som jag upplever att jag fått väldigt bra hjälp av, OCH ett vänligt bemötande av! Extra plus för möjligheten att prova ut en tempurkudde ordentligt!
    2020-03-07
    Tog mina besvär på allvar.
    2020-03-06
    Trevligt bemötande. Noggrann undersökning med tydlig feedback. Bra kunskap om träning och rehab/prehab.
    2020-03-05
    Sökte för musarmbåge/tennisarmbåge och fick stötvågsbehandling.
    Jag blev mycket bra bemött och fick bra rehab övningar som hjälpte mig.
    Är helt återställd nu.
    2020-01-14
    Jag har gått en längre tid hos Emma. Hon är fantastiskt kompetent och proffsig. Känner att jag får bra stöd i min långsiktiga strävan att bygga upp min kropp för att leva ett så bra liv som möjligt.
    Blir alltid bra bemött. Förväntningarna infrias och överträffas.
    2020-01-14
    Mitt besök till Agilokliniken resulterade i en höftledsbyte (operation) som jag genomförde nyligen. Bosse som var min terapeut innan operationen där var otroligt bra, kunnig, professionell samt mycket lätt och behaglig att göra med.
    2019-11-18
    Har problem med en höft och fått ett antal stötvågsbehandlingar och smärtlindring med tensapparat.

Fick dessutom ett antal övningar att komplettera med hemma.

Känner mig bättre efter några behandlingar
    2019-11-18
    Varit hos en Kiropraktor och fått behandling för huvudvärk. Blev väl bemött. Håller tider. Har ok med nya tider att boka. Har börjat ha mindre ont, så det dem gör funkar för mig
    2019-10-04
    Proffsigt och personligt bemötande! På ett välbalanserat sätt fick jag både hjälp med min skada och en förståelse för hur skadan hade uppkommit. Kroppen är för mig ett mysterium och personalen på Agilokliniken kan på ett bra sätt förmedla även de mest komplicerade delarna så att jag som patient förstår, det uppskattar jag verkligen! Tack!
    2019-10-02
    Fysioterapetisk bedömning, kiropratik. Positivt, kunnigt trevligt bemötande. Trevliga lokaler
    2019-10-02
    Varit på kliniken med min tennisarmbåge och fått mycket bra hjälp! Mycket vänlig personal!
    2019-07-05
    I visited Agilokliniken three years back first time via my insurance company and Emma Engström treated me for my shoulder and neck issue. I was instantaneously impressed with her way of treatment and the way she narrated why I am having these issues and how we can fix them. She created an exercise plan for me which absolutely helped a lot and I have been able to improve my posture during daily routine.
    I found AgiloKlinik staff helpful, very professional and accommodating.
    I have recommended Agilokliniken to several of my friends and colleagues. 10 out of 10 :)
    2019-07-03
    Massage för ryggen; sträckt/öm muskel.
    Har även tidigare fått genomgång av olika ryggövningar för att stärka muskulaturen. Blir alltid vänligt bemött och får ypperlig behandling. Väldigt trevlig personal!
    2019-07-03
    Jsh ät mycket nöjd med med hjälpen och mottagandet av min skada och känner att jag kommer att kunna rekommendera Er till mina vänner och bekanta
    2019-06-25
    Bra och trevligt mottagande.
    Kunnig personal.
    Fick bra hjälp.
  • Matte P
    2019-06-20
    -Låsning rygg/nacke
    -bra bemötande
    -att få hjälp med problemet /låsningarna och få
    förebyggande övningar
    - känner att jag blir behandlad på ett proffesionellt sätt
    2019-06-19
    Rehabilitering efter cuff ruptur.
    Lätt att komma i kontakt med kliniken, bra web att boka tid.
    Bra kontakt med rehab konsulenten, fick förtroende
    Bra övningar, fick dem på pdf också direkt efter besöket.
    Bra och lång uppföljning, kändes tryggt
    Mycket nöjd med resultatet för denna rehabilitering som jag visste skulle ta lång tid.
    2019-05-13
    Sjukgymnast/naprapat
    Mycket bra bemötande samt råd och tips
    Jag uppskattade den lugna trevliga miljö och upplever att behandlare ser mig och mina problem samt har tillräckligt med tid!
  • Anna A
    2019-05-09
    Sjukgymnastik/ rehab efter ryggproblem

Väldigt väl bemött, kunnig & inlyssnande!

Överträffade mina förväntningar!

Helt enkelt jättebra & kommer att rekommendera er till vänner & bekanta! Tack!
  • Elin N
    2019-05-07
    Har gått till Agliokliniken i ca 1 år och de har hjälpt med låsningar i ryggen, stela muskler och kroniska ledbesvär.
    Mycket professionella och har alltid hittat en behandling som funkat.
    Kan ibland vara lite dåliga på att använda all tid man betalar för.
    Hej Elin! Tack för en fin recension och din feedback. Den är mycket viktig för oss. Ibland kan vissa behandlingar ta kortare tid då vissa behandlingstekniker är rätt kraftfulla. För att undvika behandlingsreaktioner försöker vi därför balansera mellan tillräcklig effekt men utan behandlingsreaktioner. Om du upplever att det inte riktigt stämmer med din upplevelse så ta gärna kontakt med mig så hittar vi en lösning tillsammans. Med vänlig hälsning Susanne, Klinikchef Agilokliniken - Arenastaden
    2019-04-23
    Naprapat. Super professionell och tar en på allvar och hittar verkligen rätt behandling för problemen.
    Ställde även upp när det var kris...
    Vid ett tillfälle tog jag fel på tiden men då fixade naprapaten in mig hos sin kollega=)
    2019-04-23
    Proffsigt och trevligt bemötande i en lugn miljö och med ett fokus på att verkligen komma tillrätta med problemen.
    2019-04-23
    Går på stötvågsbehandling och är väldigt nöjd med min sjukgymnast. Proffsig, engagerad, kunnig.