Alla kategorier Städhjälp Skåne Malmö E-städ i Norden

Docentgatan 20A, 215 52 Malmö — Visa karta

E-städ är ett väletablerat företag i Stockholm, Göteborg och Malmö men även resten av Sverige. Vi erbjuder bland annat flyttstädning, byggstädning, kontorsstädning, hemstädning, trappstädning och fönsterputsning både för privatpersoner och företag. Vi är ett väldigt flexibelt företag och vi finns tillgängliga året om. På E-städ garanterar vi hög kvalitet till rimliga fasta priser och utan bindningstid. Välkomna att be om en offert!

Läs vad 147 kunder tycker om E-städ i Norden

• Gisela B
    Gisela B skrev om E-städ i Norden
    Köpte en Flyttstädning, vilken jag är mycket nöjd med!
    2017-04-10 Representant för E-Städ svarar Gisela B
    Hej Gisela.
    Tack för din rekommendation.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Anna-Carin U
    Anna-Carin U skrev om E-städ i Norden
    Beställde flyttstäd för min trea på 63m2. Jobbet gjordes mycket nogrannt och all kontakt flöt på smidigt. Till och med kvartersvärden berömde städningen vid besiktningen. Rekommenderas starkt! 👍🏻
    2017-04-10 Representant för E-Städ svarar Anna-Carin U
    Hej Anna-Carin.
    Vad roligt att höra att städningen blev berömd. Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Malte G
    Malte G skrev om E-städ i Norden
    Jag ringde och trodde att jag hade bokat flyttstäd men det visade sig att jag gjort något fel. Er personal som jag pratade med i telefonen då var väldigt hjälpsamma och fixade så jag fick flyttstädat i tid.

Svängde också förbi lägenheten när flyttstädet var igång för att kolla så det inte var några problem och även då väldigt bra bemötande trotts att jag störde mitt i arbetet.

Resultatet var väldigt bra!
    2017-04-10 Representant för E-Städ svarar Malte G
    Hej Malte.
    Vi är glada över att vi kunde vara behjälpliga i den uppkomna situationen.
    Vi är tacksamma för din rekommendation och önskar dig en fortsatt härlig vecka.

• Guillaume F
    Guillaume F skrev om E-städ i Norden
    I contacted E-städ for a cleaning of my apartment before moving out.

The contact was really simple through their website and I got a call from the person in charge to arrange for giving him the keys.

The cleaning was really up to my expectations and the moving-out inspection went really well thanks to E-städ.

I highly recommend this company for their professionalism and quality.
    2017-04-03 Representant för E-Städ svarar Guillaume F
    Hi Guillaume.
    Thanks for your recommedation .
    We are happy that you are satisfied with our work and the contact with us.

Have a nice week.

Regards.
  • Helena L
    Helena L skrev om E-städ i Norden
    Trevligt och proffsigt bemötande. Toppenfin flyttstädning. Är en mycket nöjd kund.
    2017-04-03 Representant för E-Städ svarar Helena L
    Hej Helena.
    Vad roligt att höra att du är så nöjd, det gör oss glada.

• Alina C
    Alina C skrev om E-städ i Norden
    Mycket snabb återkoppling vid förfrågan om flyttstädning och låga priser. Dock hade jag inga speciella krav, det var enkel flyttstädning.
    Trevlig städare som talade engelska. E-städ levererade på alla sätt!
    2017-04-03 Representant för E-Städ svarar Alina C
    Hej Alina.
    Tack för din rekommendation.
    Vi har personal från alla världens hörn, vilket vi är stolta över och ser som en stor tillgång. Vi är glada över att du är nöjd med vår tjänst.

• Thomas E
    Thomas E skrev om E-städ i Norden
    Bra städat rent överallt och trevliga killar som städade. Inget att klaga på och priset var bra. Kam jag verkligen rekommendera :)👍
    2017-03-31 Representant för E-Städ svarar Thomas E
    Hej Thomas.
    Tack för din rekommendation. Vad roligt att höra att du är nöjd med bemötandet och servicen, vilket vi alltid strävar efter.
    Ha en trevlig helg.

• Kristina S
    Kristina S skrev om E-städ i Norden
    Jag har använt mig av E-städ för att fixa en flyttstädning. Det var lätt att använda hemsidan för bokning. Dagen före städningen hörde firman av sig och vi kom överens om hur vi skulle göra med nycklar. När firman var klara med städningen fanns det inget att anmärka på, det var rent och fint i lägenheten. Så, smidig tjänst, utmärkt resultat!
    2017-03-26 Representant för E-Städ svarar Kristina S
    Hej Kristina.
    Tack för din rekommendation. Vi har arbetat fram ett enkelt bokningssystem som vi utvärderar med jämna mellanrum och förbättrar vid behov. Kontakten med kunden är en väldigt viktig del i vårt arbete liksom ett bra resultat.
    Ha en trevlig början på den kommande veckan.

• Sanna A
    Sanna A skrev om E-städ i Norden
    Det var renare i min lägenhet innan jag flyttade in när de kom och skulle flyttstäda vid min utflytt. Mer än nöjd med deras profsiga approch och enkla kommunikation.
    2017-03-07 Representant för E-Städ svarar Sanna A
    Hej Sanna.
    Tack för din fina rekommendation. Vi är så glada över att höra hur nöjd du är med vårt arbete.
    Ha en fortsatt trevlig vecka.

• Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om E-städ i Norden
    Enkelt att boka och få pris direkt på nätet. Flyttstädningen hade garanti men gick igenom utan anmärkningar.
    2017-03-02 Representant för E-Städ svarar Fredrik Ö
    Hej Fredrik.
    Tack för din rekommendation. Vi har byggt upp vår hemsida på ett sådant sätt så att man som kund ser alla priser direkt på skärmen, vi har inga dolda avgifter.

• Mikael V
    Mikael V skrev om E-städ i Norden
    Lätt och flexibel bokning. Jag ringde en fredag eftermiddag och behövde flyttstädning följande måndag morgon. E-städ löste det snabbt och smidigt. Själva utförandet gick via Superstäd, som kom till min adress i Linköping. Tack för hjälpen. Värt varenda öre.
    2017-03-02 Representant för E-Städ svarar Mikael V
    Hej Mikael.
    Tack för din rekommendation. Vi är glada att vi lyckades lösa din flyttstädning snabbt och smidigt.

• Tobias H
    Tobias H skrev om E-städ i Norden
    Köpte en lägenhet på Ringen i Borlänge för ca 2veckor sen där e-städ hade gjort flyttstädning.
    Golven var helt klibbiga av skurmedel. Har torkat av dom ca 10ggr, om inte mer. Väggarna var helt dammiga och lortiga så där har jag fått gjort väggtvätt i hela lägenheten. Soffan som stod kvar i lägenheten hade dom inte ens flyttat på, där var allt damm och klibb.golvbrunnen var riktigt äcklig så den hade dom inte rengjort heller. Köksfläkten var ej rengjort heller. Nej helt ärligt så vet jag in5e vad ni har gjort öht i denna lägenhet. Han som jag köpte lägenheten ringde till er och det ni kunde göra som kompensation var att skicka några biobiljetter. Inte ens dom har ni skickat...

Riktigt uselt, och en firma jag kommer avråda alla från att anlita.
    2017-02-24 Representant för E-Städ svarar Tobias H
    Hej Tobias.
    Vi beklagar att ni inte är nöjd med vår tjänst. Vi har 5 dagars garanti, men en del kunder som i detta fallet vill inte att vi kommer tillbaka och åtgärdar ev brister. Jag har sett foto från det aktuella uppdraget, och det fanns en del missar men inte i den utsträckningen du beskriver, men allt är relativt.
    När det gäller soffan så flyttar vi inte möbler utan ber alltid kunderna att ställa dem i mitten av rummet så vi kan komma åt och städa.
    Vi utför en större mängd flyttstädningar varje vecka och försöker alltid göra ett bra resultat, men ibland lyckas man inte fullt ut.
    Vi har tagit till oss dina åsikter och kommer att ta upp detta med de berörda personerna.
    När de gäller biobiljetterna så skickades dem omgående till den adressen kunden uppgav, har de inte kommit fram så kan gärna kunden höra av sig till oss igen.

2017-02-24 Tobias H svarar Representant för E-Städ
    Hej,
    jag tror inte vi pratar om samma lägenhet.
    Soffan stod i mitten och det finns inga bilder skickade och det är ingen som har erbjudit sig att komma och städa om.
    Ni kan skriva till min mail så skickar jag adress som ni kan skicka biljetter till. Vill inte blanda in förra lägenhetsägaren mer för det är inte hans problem.

Mvh Tobias
    2017-02-24 Representant för E-Städ svarar Tobias H
    Hej Tobias.
    Vi erbjöd den förra hyresgästen, alltså den som är vår kund som bokade flyttstädningen att vi kunde komma tillbaka och åtgärda de brister som jag såg på bilderna jag fick. Denne ville inte detta.
    Det var städat runt om soffan som det skulle göras. Det den förra hyresgästen ville var att vi skulle flyttat på den och städat där den stod, vilket vi förklarade vid bokningen att vi inte gör, då flyttstädningar innebär att man städar ett tomt utrymme. om inget annat överenskommes.
    Vi har skickat biobiljetterna till den adressen vår kund angav.
    Du är välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon för vidare diskussion eller funderingar.

E-städ i Norden
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Kjell-Åke E
    Kjell-Åke E skrev om E-städ i Norden
    Allt till belåtenhet
    2017-02-24 Representant för E-Städ svarar Kjell-Åke E
    Hej Kjell-Åke.
    Tack för din rekommendation.
    Ha en fortsatt trevlig dag.

• Nelly M
    Nelly M skrev om E-städ i Norden
    Bokade flyttstädning på nätet och bokade en exakt tid.
    På städdagen ringde killen mig som skulle städa när han stod utanför lägenheten så jag kunde släppa in honom. Han fick nycklar och när han var klar kastade han nycklarna i mitt brevinkast och skickade även ett sms till mig.
    Kontrollerade städningen nån dag efter och allt ser godkänt ut!
    Inget att klaga på.
    2017-02-22 Representant för E-Städ svarar Nelly M
    Hej Nelly.
    Tack för din rekommendation. Det är viktigt att själva flyttstädningen fungerar smidigt då man anlitat en städfirma, eftersom man har så mycket annat runt omkring sig vid en flytt.

• Ingela B
    Ingela B skrev om E-städ i Norden
    Var tvungen att avboka städning som ändå fakturerades. Ringde företaget och blev professionellt och snabbt bemött och problemet löstes snabbt!
    2017-02-15 Representant för E-Städ svarar Ingela B
    Hej Ingela.
    Ja det var bra att det löste sig smidigt, då systemet inte hade uppdaterats så din avbokning syntes. Nu gör vi uppdateringen manuellt istället för att undvika att tekniken krånglar igen.

• Christine A
    Christine A skrev om E-städ i Norden
    Fick hjälp med flyttstädning. Väldigt smidigt att boka och fick snabbt svar i efterhand när jag ställde en fråga. Inga konstigheter och kanonresultat! Supernöjd!
    2017-02-13 Representant för E-Städ svarar Christine A
    Hej Christine.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en bra start på den nya veckan.

• Elsa P
    Elsa P skrev om E-städ i Norden
    Mycket trevligt bemötande och flexibla gällande tider, det var exempelvis inga problem att komma och hämta nyckel en halvtimme tidigare så vi skulle hinna till vårt jobb.
    2017-02-09 Representant för E-Städ svarar Elsa P
    Hej Elsa.
    Tack för din rekommendation. Vi försöker vara så flexibla det bara går.
    Ha en fortsatt trevlig dag.

• Adam I
    Adam I skrev om E-städ i Norden
    Funkade klockrent! Mycket städ för pengarna. Kommer att anlita E-städ igen i framtiden.
    2017-02-06 Representant för E-Städ svarar Adam I
    Hej Adam.
    Vad roligt att höra att du är så nöjd. Tack för din rekommendation.
    Välkommen åter.

Vi önskar dig en bra start på den nya veckan.

• Annelie E
    Annelie E skrev om E-städ i Norden
    Bra bemötande & lätt att beställa städ. Det enda som blev fel var att ni bokat det till klockan 08:00 men städpersonalen kom klockan 07:00. Men de var mycket trevliga.
    2017-02-02 Representant för E-Städ svarar Annelie E
    Hej Annelie.
    Tack för din rekommendation. Ja det blev lite tokigt med tiden, tur att det ordnade sig på ett bra sätt..

• Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om E-städ i Norden
    Snabbt svar på pris och besked om när de kunde komma

Personalen var super trevlig och duktiga

Jag kommer rekommendera dem till vänner å bekanta!
    2017-02-02 Representant för E-Städ svarar Kristoffer T
    Hej Kristoffer.
    Vad roligt att du är nöjd och rekommenderar oss vidare, det tackar vi för.

Ha en fortsatt bra dag.

• Maya V
    Maya V skrev om E-städ i Norden
    Jag beställde flyttstädning för min etta (41kvm) det var ett snabbt snyggt och väl utfört arbete. Jag var mycket nöjd över kommunikationen med E-städ, både via sms-påminnelser och samtal samma dag.
    Städningen var top notch!
    2017-02-02 Representant för E-Städ svarar Maya V
    Hej Maya,
    Det glädjer oss att du är nöjd med allt från kommunikationen till utförandet. Det är det vi vill att alla våra kunder ska vara.
    Tack för din rekommendation.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• Carina N
    Carina N skrev om E-städ i Norden
    Personligt och trevligt bemötande och mycket bra städning till ett bra pris!
    2017-02-01 Representant för E-Städ svarar Carina N
    Hej Carina.
    Tack för ett gott samarbete och för din rekommendation.
    Vi önskar dig en trevlig kväll.

• Elin B
    Elin B skrev om E-städ i Norden
    Mycket nöjd med min flyttstädning! Perfekt utfört!
    2017-02-01 Representant för E-Städ svarar Elin B
    Hej Elin.
    Vi är glada över att höra att du är mycket nöjd. Tack för din rekommendation.
    Ha en trevlig kväll.

• Maria A
    Maria A skrev om E-städ i Norden
    Dåligt bemötande från kundtjänst.
    2017-01-31 Representant för E-Städ svarar Maria A
    Hej Maria.
    Vad tråkigt att du upplever att du blev dåligt bemött.
    I detta fallet så gjorde städerskan rätt. Ni ville att hon skulle komma samma dag som ni kontaktade oss angående brister i städningen, vilket hon var flexibel att ordna.
    Hon kontaktade er, då hon förstod att hon inte skulle hinna till den tiden ni bestämt eftersom hon var på ett annat uppdrag. Hon frågade er om det gick bra att hon kom en timme senare, varpå ni svarade att hon skulle försöka komma så snart hon kunde. Hon kunde ha kommit till er där ni befann er och hämtat/lämnat nycklar. Det hade varit en annan historia om hon bara inte dykt upp.
    Ni kontaktade henne igen och sa att hon inte behövde komma då ni valde att torka av köksbänkarna själva.
    Vi tar ansvar för att alla våra städningar blir godkända, vilket innebär att vi måste få möjlighet att rätta till eventuella brister, vilket vi inte fick i detta fallet.

Vi har tagit till oss er kritik och önskar er en fortsatt trevlig dag.

• Åsa H
    Åsa H skrev om E-städ i Norden
    Gjorde en ansökan via nätet till flertalet företag gällande flyttstäd. E-städ ringde upp direkt och var otroligt vänliga och proffsiga, jag bokade direkt!
    Ställde någon fråga via e-post och fick svar direkt, mycket proffsigt.
    På städdagen kom de inte på utsatt tid men när jag ringde kom de inom 10 minuter.
    Städningen har utförts på ett ypperligt sätt, är mycket mycket nöjd!
    2017-01-30 Representant för E-Städ svarar Åsa H
    Hej Åsa.
    Det är väldigt viktigt för oss att vi kan finnas där för våra kunder från funderar stadiet tills arbetet är utfört.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• Daniel K
    Daniel K skrev om E-städ i Norden
    Kände mig väl omhändertagen och hörd i de jag ville få gjort.
    Han som kom och utförde jobbet var trevlig, noga med att jag var nöjd och utförde jobbet effektivt och bra.
    Jag är mycket nöjd med E-städ och kan varmt rekommendera dom till den summan funderar på vilken städfirma man ska välja.
    2017-01-30 Representant för E-Städ svarar Daniel K
    Hej Daniel.
    Du sammanfattar det vi vill åstadkomma med vårt arbete på ett bra sätt.
    Bra bemötande, lyhörda, och ett väl utfört arbete. Tack för din rekommendation.

• Fredrik H
    Fredrik H skrev om E-städ i Norden
    Väldigt nöjd! Supertrevliga. Väldigt flexibla gällande tid och bra utfört arbete till väldigt bra pris. Rekommenderas!
    2017-01-30 Representant för E-Städ svarar Fredrik H
    Hej Fredrik.
    Vi försöker vara flexibla så långt det bara är möjligt. Vad roligt att du är så nöjd.
    Tack för din rekommendation. Vi önskar dig en fin start på den nya veckan.

• Magnus L
    Magnus L skrev om E-städ i Norden
    Mycket nöjd med både städning och bemötande.
    Väldigt bra kommer rekommendera er till alla jag känner. Mvh Mange Halmstad
    2017-01-23 Representant för E-Städ svarar Magnus L
    Hej Magnus.
    Vi är glada över din fina rekommendation, tack så mycket för den.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• Jonas B
    Jonas B skrev om E-städ i Norden
    Trevliga killar som gjorde en perfekt flyttstädning. Rekommenderas!
    2017-01-18 Representant för E-Städ svarar Jonas B
    Hej Jonas.
    Vi tackar för din rekommendation och killarna hälsar till dig.

• Peder W
    Peder W skrev om E-städ i Norden
    Ett bra bemötande från början till slut. Kunde inte fungera bättre . Tack E-städ för ett bra jobb.
    2017-01-02 Representant för E-Städ svarar Peder W
    Hej Peder.
    Tack för ett gott samarbete och din rekommendation.
    God fortsättning.

• Josefin A
    Josefin A skrev om E-städ i Norden
    Vi upplevde att de gjorde en väldigt grundlig och noggrann städning. Allt från avlopp till ugnsrengörning till fönsterputsning.
    2017-01-01 Representant för E-Städ svarar Josefin A
    Hej Josefin.
    Tack för vår första rekommendationen för året. Vi gör vårt yttersta för att alla våra kunder ska vara nöjda med både bemötande och resultat.
    God fortsättning.

• Emil S
    Emil S skrev om E-städ i Norden
    Beställde flyttstädning av lägenhet. Bra bemötande, trevlig personal. Förutom ett par missade småsaker (skärbrädan och de fasta armaturerna i köket) var städningen väldigt bra utförd. Rekommenderas!
    2016-12-29 Representant för E-Städ svarar Emil S
    Hej Emil.
    Tack för din rekommendation. Vi beklagar att det var några missar, det är just vid sådana tillfällen som vår städgaranti på 5-dagar är bra att ha. Då kommer vi och fixar till det direkt utan krångel eller extra utgifter.

• Thomas H
    Thomas H skrev om E-städ i Norden
    Ordentligt bra städning! Inga problem med att boka och trevlig personal som verkligen fixar allt
    2016-12-21 Representant för E-Städ svarar Thomas H
    Hej Thomas.
    Vi blev så glad när vi läste din rekommendation för den handlar om allt vi stävar efter. Bra resultat, enkelhet och trevligt bemötande.

• Madelene P
    Madelene P skrev om E-städ i Norden
    Hej
    kan inte svara så bra på frågorna
    då jag inte varit inkopplad i försäljningen nere i Malmö
    och jag bor i Gävle.
    men köparen var nöjd och då är vi nöjd!
    2016-12-19 Representant för E-Städ svarar Madelene P
    Hej Madelene,
    Vad bra att både ni och köparna var nöjda, vilket är vårt mål att alla ska vara.
    Vi önskar er en God jul och ett Gott nytt år.

• Kjell E
    Kjell E skrev om E-städ i Norden
    Proffsigt och vänligt. Allt spm SAS innan stämde till punkt och pricka
    2016-12-19 Representant för E-Städ svarar Kjell E
    Hej Kjell.
    Vi är glada över at du är nöjd med oss. Tack för din rekommendation.
    God jul och Gott nytt år.

• Ilse V
    Ilse V skrev om E-städ i Norden
    Jag är oerhört tacksam över att E-städ, med kort varsel, kunde hjälpa mig med flyttstädning då företaget jag först bokat uteblev och inte gick att komma i kontakt med! Detta räddade mig i en nödsituation då jag skulle överlåta min lägenhet dagen därpå. Trevligt bemötande, snabb utryckning och ett fullgott resultat gör att jag gärna rekommenderar E-städ till andra!
    2016-12-18 Representant för E-Städ svarar Ilse V
    Hej Ilse.
    Vi är glada över att vi kunde hjälpa dig med situationen och att det blev ett lyckat resultat.
    God jul och Gott nytt år på dig.

• Danielle S
    Danielle S skrev om E-städ i Norden
    Väldigt bra bemötande i telefon och tillgänglig hjälpsam personal.
    2016-12-16 Representant för E-Städ svarar Danielle S
    Hej Danielle.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande.

• Markus L
    Markus L skrev om E-städ i Norden
    Bra och enkla att ha att göra med!
    2016-12-11 Representant för E-Städ svarar Markus L
    Hej Markus.
    Vi är glada att du är nöjd med oss, tack för din rekommendation.

• Kadir Y
    Kadir Y skrev om E-städ i Norden
    I allt kaos som en flytt kan innebära valde vi denna gång att anlita flyttstäd. Detta är kanske bland de smartaste vi gjort. dels gick städet igenom helt utan anmärkning men mitt tidigare hem har aldrig varit så rent som de var när jag inspekterade. Utmärkt service och hög kvalitativ städning.
    2016-12-06 Representant för E-Städ svarar Kadir Y
    Hej Kadir,
    Vi tackar så mycket för din fina rekommendation. Det är alltid lika trevlig med nöjda kunder.

• Ann-Louise W
    Ann-Louise W skrev om E-städ i Norden
    Fungerat effektivt med snabbt svar från företaget via mail och telefon.
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete till rimliga priser.
    2016-12-05 Representant för E-Städ svarar Ann-Louise W
    Hej Ann-Louise
    Tack för din rekommendation. Vi arbetar ständigt på att bli mer effektiva och hitta lösningar som gör hela processen smidig från bokning till utförande av tjänsten.

• Alexander F
    Alexander F skrev om E-städ i Norden
    Jag har aldrig använt mig av någon städfirma förr men jag är väldigt nöjd. Resultatet var över förväntan!
    2016-12-05 Representant för E-Städ svarar Alexander F
    Hej Alexander
    Så glada vi blir att höra att vi som den första städfirman du anlitat, lyckades göra dig väldigt nöjd med vårt resultat, vilket vi alltid strävar efter att göra.

• Jennifer S
    Jennifer S skrev om E-städ i Norden
    Jag köpte flyttstädning och jag blev glatt bemött av både bokare och personal som utförde ett bra jobb.
    2016-12-02 Representant för E-Städ svarar Jennifer S
    Hej Jennifer
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårt bemötande och utförande av städtjänsten, vi strävar efter att alla våra kunder skall vara det.

• John S
    John S skrev om E-städ i Norden
    Städningen var över förväntan och det blev godkänt på första besiktningen med endast några små påpekanden från hyresvärden. För detta pris går det inte att vara annat än väldigt nöjd och jag rekommenderar E-Städ!
    2016-11-21 Representant för E-Städ svarar John S
    Hej John.
    Det är alltid lika roligt när våra kunder blir nöjda med vårt arbete. Tack för din recommendation.

• Henrik A
    Henrik A skrev om E-städ i Norden
    Jag anlitade e-städ för flyttstädning i min 58 kvm lägenhet i västerås i måndags. Synd att man inte kan ge en nolla i betyg!
    Efter 5 timmars städning ringer de och säger att de är klara. Jag ringer killen som ska bo där efter mig så han får vara med och godkänna. Vi går in tillsammans och börjar dra ut spisen - inte rengjort bakom. Vi känner på skåpshyllorna i köket - inte rent. Vi drar ett finger ovanpå garderoben - jättedammigt. Jag frågar också om de gjort fönstren och får som svar att det är gjort. -Men det är ju skitiga säger jag och visar.
    - ja, vi når inte att rengöra högst upp då vi inte har någon stege, svarar han då. Därför når vi inte upp på garderoben eller hyllorna högst upp heller.
    Jag håller mig lugn och förklarar att jag vill att de fixar allt och sedan ringer när dem är klara. De får till lunch dagen efter på sig. Men ring inte om det inte är klart. 90 min senare ringer han och säger att nu är det klart. Jag frågar om de verkligen gjort allt vi påpekade varpå han svara att nu är allt gjort. Jag åker dit och det första jag gör är att dra ett finger i spisen. Ett lager fett fastnar och jag säger till en av städarna som står och pratar i telefonen att spisen inte är gjord. Hon tar då lite hushållspapper, baddare det lite under vattenkranen och drar några gånger i spisen. Hon slänger sedan pappret på diskbänken...
    Chokad går jag vidare och ser att fönstren och garderoben fortfarande inte är rena. De svarar då att de fortfarande inte når för de inte har någon stege. Jag ledsnar och säger åt dem att lämna lägenheten. En städare ringer då sin chef som jag får prata med. Jag förklarar situationen och han säger då - vadå, är väggarna skitiga?
    - Jag har inte nämnt något om väggarna och jag vill att du ber dina kollegor att dra och jag tänker inte betala en enda krona för detta oseriösa jobb.
    -ok, ha det bra, svarar han.
    Efter att ha skickat hem städarna ställer jag in mina kvällsplaner och spenderar 4 timmar med att städa allt de inte ens rört. (Notera att mestadels av dessa går att göra utan stege.)
    Spisen, alla överhyllor, ovanpå garderober, kylskåp, toalett, avloppet i duschen, alla dörrkarmar, alla fönster mm mm.
    Ett otroliga oseriöst företag som verkligen borde granskas som bluff. Det borde ringt varningsklockor redan när jag ringde vid 10-tiden någon vecka innan för att bekräfta bokningen och mannen i andra änden svarar - hallå, med nyvaken och irriterad röst och svarar kort och irriterat på mina frågor innan han förstår att det gäller städningen.
    Låt det kosta lite mer och välj en etablerad städfirma. E-städ kommer jag varna alla jag känner för i framtiden.
    2016-11-20 Representant för E-Städ svarar Henrik A
    Hej Henrik.
    Som vi sa till dig i telefonen tidigare så beklagar vi det inträffade. Det är självklart inte acceptabelt att bli dåligt bemött eller att inte få den tjänsten man beställt genomfört på ett proffsigt sätt. Det var bra för oss att få din feedback så vi kunde åtgärda situationen, dels genom att vi makulerade din faktura och dels genom att dom inblandade personerna inte längre arbetar kvar hos oss på E-städ i Västerås.
    E-städ är en väl etablerad städfirma som är rikstäckande. Vi arbetar ständigt på att förbättra våra tjänster och vårt bemötande. Trots detta kan det alltid inträffa beklagliga situationer som denna. Då gör vi alltid vårt yttersta för att det skall bli så bra som möjligt för kunden. Hade du, Henrik, kontaktat oss direkt på huvudkontoret så hade vi sett till att det hade kommit andra städare och städat hos dig, eftersom vi inte släpper vårt ansvar förrän städningen är godkänd i besiktningen eller av kunden/köparen (Inom städgarantins gränser - på 5 dagar).
    I detta fallet städade du själv och då valde vi att makulera din faktura och be om ursäkt för det inträffade, samt att vi valde att inte låta de inblandade personerna arbeta kvar hos oss på E-städ i Västerås.

• Björn E
    Björn E skrev om E-städ i Norden
    Vi anlitade E-städ för en flyttstädning. Jobbet gjordes på avtalad tid. Vi var där och tittade och tyckte att allt såg väldigt fint ut. Trots detta hittade den som flyttade in i lägenheten ett par brister i städarbetet. Vi kontaktade E-städ som omedelbart kontaktade de nya ägarna, bokade en tid och åkte dit och fixade bristerna - snabbt och smärtfritt.
    Björn E
    2016-11-16 Representant för E-Städ svarar Björn E
    Hej Björn
    Tack för din rekommendation. Vi tar alltid ansvar att våra flyttstädningar blir godkända och åtgärdar alla brister, utan krångla till det.

• Björn L
    Björn L skrev om E-städ i Norden
    Bra och snabb service. Var nöjd överlag med all städning.
    2016-11-16 Representant för E-Städ svarar Björn L
    Hej Björn
    Vi är glada att du är nöjd med vår service och städning.

• Stefan S
    Stefan S skrev om E-städ i Norden
    Enkelt och smidigt. Bokade beställning via webbgränssnitt och kontakt via telefon ledde till en ren och fräsch lägenhet. Inga krångligheter. Ett plus är kontakten som de skötte med hyresvärden.
    2016-11-12 Representant för E-Städ svarar Stefan S
    Hej Stefan
    Vi försöker göra det smidigt för våra kunder att beställa tjänster från oss, samt att vi finns tillgängliga både via webben och på telefon. Kul att du upplevde det så, då har vi lyckats :)

• Dan E
    Dan E skrev om E-städ i Norden
    Jättefint tror nog vi flyttar tillbaka nu när huset är städat.
    2016-11-02 Representant för E-Städ svarar Dan E
    Hej Dan
    Vad roligt att höra att ni är så nöjda att ni till och med vill flytta tillbaka, det gör oss väldigt glada :)

• Jens S
    Jens S skrev om E-städ i Norden
    Är mycket nöjd med mitt val av E-städ. De utförde allt på bestämt datum och tid. Blev även kontaktad om jag ville boka in städ besiktning samma dag. Mycket professionellt bemötande och bra utförd städning.
    2016-11-02 Representant för E-Städ svarar Jens S
    Hej Jens
    Tack för ditt fina omdöme. Det är alltid roligt med nöjda kunder.

• Christoffer H
    Christoffer H skrev om E-städ i Norden
    Hej! Det som var bra va kontaktpersonen, trevlig och försökte vara hjälpsam. Städningen var mindre bra. Missade en massa ytor och kändes allmänt slarviga. Kommer aldrig rekommendera detta flyttstäd till någon i min bekantskapskrets. Men jag har pratat med kontaktperson och berättat allt. Så han vet vad som kan bli bättre.
    2016-11-02 Representant för E-Städ svarar Christoffer H
    Hej Christoffer
    Vi tackar för dina synpunkter som vi har tagit åt oss. Vi har pratat med de inblandade och gjort en del förändringar så att det inte ska upprepas igen. Vi beklagar än en gång det inträffade.

Docentgatan 20A, 215 52 Malmö