Elenkelt.se

Gustafsvägen 5, 169 58 Solna — Visa karta

Har du planerat för renovering eller har ett akut problem som behöver blixtsnabb hjälp? Då hjälper vi dig på Elenkelt

Vi är en smidig elektrikertjänst på nätet där du bokar certifierade elektriker och elprodukter. När du gör din beställning får du se det fasta priset för både installation och material, direkt på hemsidan.

Det går lika snabbt som det är enkelt:

1. Lägg din beställning.
2. Kontakt sker inom 24 h.
3. Elektriker åker ut till dig och installerar.

Några exempel på vad vi kan hjälpa dig med är byte/installation av vägguttag, ströbrytare, termostat, spotlights, timer, badrumsfläkt, elskåp, dragning av kablar och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående vår tjänst eller ta en titt nedan vad våra tidigare kunder säger om oss.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 105 kunder tycker om Elenkelt.se

• Bertil Marcus W

2020-06-11

Bertil Marcus W skrev om Elenkelt.se
    Vi var i behov av att installera en dimmer i vårat vardagsrum. Via Elenkelts enkla hemsida fick vi snabbt kontakt med Micke som gav oss förstaklassig service och en tydlig och konkret offert. Micke var på plats dagen efter och började installera vår nya dimmer. Men pga ett, sedan tidigare, dåligt installationsarbete kunde Micke inte få ordning på arbetet inom den förväntade tidsramen. Men istället för att lämna jobbet så tillkallade Micke, inte mindre än 2 kollegor, som jobbade fram till kl 23:30 för att lösa vårat problem. Sammanfattningsvis måste jag säga att jag sällan, om någonsin sett den nivå av proffesionalism och engagemang som Elenkelt och Micke har visat på. Därför kan jag utan tvivel rekommendera denna firma till vem som än fäster vikt vid ett bra jobb och ett gott bemötande. Läs mer
  • 2020-06-10

Andreas Jörgen Oskar M skrev om Elenkelt.se
    Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - trevliga diskussioner kring olika möjliga lösningar. Oturligt nog hade föregående elektriker tagit genvägar - detta löste Micke galant utan påslag och med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas! Läs mer
  • MARINA A

2020-05-16

MARINA A skrev om Elenkelt.se
    Mer än nöjd, allt utfördes enligt överenskommelse i rätt tid👍🏻 Tack Micke. Nu har vi en elektriker vi kommer alltid kontakta för övriga framtida behov. Känns väldigt tryggt. Läs mer
  • 2020-05-15

CHRISTINA U skrev om Elenkelt.se
    Jag vill verkligen rekommendera Micke och hans kollegor! Fick snabb återkoppling på min fråga. Dagen efter var Micke förbi och samma dag var hela problemet löst. Det här är service i världsklass!
    Stort tack, vi är så himla nöjda! Läs mer
  • 2020-04-23

Tommy Aleksander M skrev om Elenkelt.se
    Fick ett jobb gjort i December i en lägenhet jag renoverade. Bland annat ett trefas uttag som skulle flyttas. Nu är allt färdigrenoverat och ugnen installerat. Då visar det sig att uttaget inte är rätt kopplat. Har utan framgång försökt nå Elenkelt/Håkan på numret vi kommunicerade på i December, men telefon verkar vara avstängd. Har lämnat flera meddelande, men ingen som ringer tillbaka. Detta är precis det beteende som ger hantverkare ett dåligt rykte.

Jag fick istället kontakt med Clas Fixare, de fixade snabbt så nu funkar det. Betalade för jobbet 2 gånger med andra ord Läs mer
  • Camilla Jeanette O

2020-04-16

Camilla Jeanette O skrev om Elenkelt.se
    Vill tacka Micke för ett otroligt bra bemötande i samband med att jag har haft lite problem med en annan elfirma! Vill verkligen rekommendera Elenkelt och jag önskar att fler behandlade kunder som dom gör!!!
    Stort tack för stöd och bollplankande😊!
    /Camilla i Vendelsö Läs mer
  • MATS L

2020-04-10

MATS L skrev om Elenkelt.se
    Vi är grymt nöjda! Jättebra firma! Läs mer
  • Eva Maria W

2020-04-08

Eva Maria W skrev om Elenkelt.se
    Tack för hjälpen! Grymt smidigt, proffsigt, pålitligt - moderna elektriker med koll på läget!! Såå himla nöjd! Läs mer
  • 2020-04-03

Stefan Olof K skrev om Elenkelt.se
    Fantastisk service och grymt kunnig elektriker. Stort plus på snabbt utfört arbete och bra hemsida där man snabbt och enkelt får prisförslag och kan beställa jobb! Läs mer
  • JOHANNA J

2020-04-03

JOHANNA J skrev om Elenkelt.se
    Helt suverän service! Micke räddade helgen och gjorde ett proffsigt och bra jobb. Vi är mer än nöjda och rekommenderar elenkelt, och speciellt Micke, till alla andra. Läs mer
  • EMILIE P

2020-04-03

EMILIE P skrev om Elenkelt.se
    Snabb professionellt o trevligt bemötande. Kom samma dag o fixade lyset i badrummet så jag kunna hålla helg med fungerande elinstallation. Kan bestämt rekommenderas Läs mer
  • 2020-03-26

Per S skrev om Elenkelt.se
    Fick snabb o proffsig elektrisk hjälp av kunnig elektriker. Allt från besöket till administrationen digitalt var topp👍👏 Läs mer
  • Behrad S

2020-03-19

Behrad S skrev om Elenkelt.se
    Jättebra och snabb service. Fick ett möte bokat via Solidel inom 24 timmar. Elektrikerna gjorde ett jättebra jobb och jag är hur nöjd som helst. Kan verkligen rekommendera Elenkelt och Solidel. Läs mer
  • Gustaf Eskil S

2020-02-20

Gustaf Eskil S skrev om Elenkelt.se
    Jättenöjd, enkelt att beställa, snabb respons, kom vid utlovad tid, snabbt och bra fixad behövd åtgärd, trevlig personal. Läs mer
  • SOFIE L

2020-02-20

SOFIE L skrev om Elenkelt.se
    Jag är supernöjd med Micke på Elenkelt! Proffsigt bemötande samt snabb och kunnig. Kommer definitivt anlita denna firma igen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-02-02

Anna Maria Magdalena H skrev om Elenkelt.se
    Vilket fantastiskt familjeföretag!
    Har aldrig tidigare upplevt ett så genuint trevligt bemötande, snabbt arbete och smarta lösningar från hantverkare. Superbra från första telefonkontakt till sista mötet då arbetet var klart!
    Bästa elektrikerna i Stockholm!! Läs mer
  • PATRICK A

2020-01-28

PATRICK A skrev om Elenkelt.se
    Proffsig hjälp över telefonen, vilket resulterade i att vi fick tillbaka elen och hittade felkällan. Läs mer
  • 2020-01-14

Jonas Olov H skrev om Elenkelt.se
    Bra och proffsigt! Framgångsrikt detektivarbete kring svårt elfel. Tack! Läs mer
  • 2020-01-07

Fiona Catharina L skrev om Elenkelt.se
    Superbra! Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • GUSTAVO M

2020-01-07

GUSTAVO M skrev om Elenkelt.se
    Gjorde en liten renovering i hallen för inte så länge sedan. Inte nog med att arbetet gick snabbare än vad jag trodde, kontakten med elenkelt var fantastisk. Tack för all hjälp. Läs mer
  • 2019-12-30

KARL L skrev om Elenkelt.se
    Tusen tack för professionell hjälp över telefon, besparade oss tid, pengar och med ett otroligt trevligt bemötande Läs mer
  • DANIEL A

2019-12-20

DANIEL A skrev om Elenkelt.se
    Fantastiskt professionell!
    både i bemötande och utfört arbete!

Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-10-22

Senem E skrev om Elenkelt.se
    Elenkelt.se bekräftade att de skulle svara på min förfrågan den 7 oktober. Det finns fortfarande inget svar/kontakt. Not a good approach towards customers. Går vidare med annan leverantör istället. Läs mer
    2019-12-08 Elenkelt.se svarar Senem E
    Hej Senem, vi beklagar att du inte har kunnat genomföra en önskad bokning. Vi har dessvärre inte kunnat hitta någon bokning i ditt namn. Hoppas ni kan ge oss en ny chans i framtiden, och vi får chansen att erbjuda den bästa servicen. Kundnöjdhet är något vi högt prioriterar.

Med bästa hälsningar,
  • 2019-10-16

Mohammed Ali Burhan G skrev om Elenkelt.se
    Smidigt att boka tjänster online. Väl utfört arbete och trevligt bemötande. Rekommenderar starkt Läs mer
  • Carl Z

2019-10-15

Carl Z skrev om Elenkelt.se
    Fantastiskt bra service och leverans. Mycket väl utfört. Läs mer
  • Abdul Baqi S

2019-09-19

Abdul Baqi S skrev om Elenkelt.se
    Trevligt bemötande med mkt rimlig offert, fint uppdragsutförande, verkligen får elektrikern mina bästa omdöme och högsta rekommendationer, solklart att jag vill jättegärna deras service vid behov.

Bästa hälsningar från en exceptionellt nöjd kund/Baqi Shahim Läs mer
  • 2019-09-13

Peter A skrev om Elenkelt.se
    Utmärkt service och snabb respons
    Elektrikern kom i tid och visste vad han gjorde.Itmärkt leverantör. Läs mer
  • 2019-09-13

Maria B skrev om Elenkelt.se
    Supernöjd. Bra bemötande från första kontakt till utfört jobb. Kommer anlita Elenkelt igen då det var så Enkelt!! Läs mer
  • Tom B

Torsten Leo Ö skrev om Elenkelt.se
    Riktigt smidigt!!! Rekommenderas starkt :) Läs mer
  • 2019-09-04

Albin S skrev om Elenkelt.se
    Tack som f*n, satan va fint det lyser i mitt kök Läs mer
  • Fredrik C

2019-08-03

Fredrik C skrev om Elenkelt.se
    Skickade en förfrågan för en vecka sedan och har inte fått svar än. Uselt! Går vidare med annan leverantör istället. Läs mer
    2019-08-04 Elenkelt.se svarar Fredrik C
    Hej Fredrik,

Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service. Självklart ska det inte hända att en order ska dröja utan att ni blir kontaktade.

När vi kikat närmare på din order samt varit i kontakt med elektrikern som fick ditt uppdrag så har han försökt nå dig 4 gånger både i torsdags och fredags utan svar. Hör av dig till oss så skickar vi gärna ett utdrag på vår samtalslista. Vi hjälper dig gärna, kontakta oss om du önskar boka upp en tid.

Med bästa hälsningar,
  • 2019-08-03

Eric T skrev om Elenkelt.se
    Riktigt väl utfört jobb! Bra service, hög kvalitet och god arbetsmoral. Skulle absolut anlita dessa igen. Läs mer
  • 2019-07-21

Johan S skrev om Elenkelt.se
    Trots semestertider så fick jag snabbt tag i en elektriker som gjorde ett jättebra jobb till överenskommet pris. Kan inte bli smidigare och bättre! :) Läs mer
  • 2019-07-20

Petri G skrev om Elenkelt.se
    Super nöjd.
    Kom i tid och gjorde det som var beställt å super trevlig.
    Har hittat min elektriker!!!!!
    Bara en massa +++++ Läs mer
  • Jessica C

2019-06-24

Jessica C skrev om Elenkelt.se
    Super trevliga! Var noga med att inte lura kunden. Kom i tid och installera min torktumlare utan några problem :) kan verkligen rekommendera Elenkelt!! Läs mer
  • 2019-06-18

EVA ARLETTE S skrev om Elenkelt.se
    Elenkelt fixade snabbt och smidigt mina elproblem. Flexibel, lyhörd och kunnig personal. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-03

Alexandra A skrev om Elenkelt.se
    Otroligt nöjd med tjänsten!
    Effektivt, kunniga elektriker, bra service.
    Tack elenkelt Läs mer
  • 2019-05-14

Thomas skrev om Elenkelt.se
    Jag anlitade firman för att byta ut de gamla elledningarna i min lägenhet. Utmärkt service. Flexibel och öppen för att hitta lösningar. Trevligt bemötande och stor professionell kunnighet. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera alla att anlita denna firma om eljobb behöver fixad. Läs mer
  • Mattias S

2019-03-14

Mattias S skrev om Elenkelt.se
    Vi hade en något komplicerad eldragning i ett garderobsrum. Elektrikern Mikael var proffsig och ansträngde sig långt över vad som kan förväntas för att vi skulle få elen på plats, vilken drogs snyggt och snabbt. Lösningsorienterad, kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-03-12

Alexander B skrev om Elenkelt.se
    Elektrikern Mikael var kunnig, trevlig och motiverad att hitta felet. Helgen blev räddad.. Läs mer
  • 2019-02-22

Zuher R skrev om Elenkelt.se
    Köp av spotlight samt montering.

Väldigt bra bemötande

Levde helt klart upp till förväntningarna

I helhet så var allting kanon Läs mer
  • 2019-02-22

Anna skrev om Elenkelt.se
    Enkelt att beställa en felsökning. Snabb hjälp och bra rekommendationer. Läs mer
  • 2019-02-13

Elin A skrev om Elenkelt.se
    Jag behövde koppla in en tvättmaskin och kolla en icke fungerande elkontakt på balkongen . Väldigt bra hemsida där det var, för en,lekmän, enkelt att beställa önskade tjänster samt få information direkt om priset. Blev kontaktad av en elektriker snabbt och vi bokade en tid. Proffsigt och sympatiskt bemötande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-13

Kristoffer skrev om Elenkelt.se
    Snabb och effektiv service samt trevligt och proffesionellt bemötande. Rekommenderar detta företag starkt. Läs mer
  • 2019-02-12

Alex skrev om Elenkelt.se
    Vi beställde installation av spotlights i vår nya hall. Mycket serviceinriktat företag. Bra bemötande av elektrikern. Rätt prisbild och smidig tjänst.

Vi kommer att rekommendera Elenkelt vidare. Toppbetyg! Läs mer
  • 2019-02-12

Mohammad skrev om Elenkelt.se
    Jag behövde dragning av el i mitt kök (diskmaskin, induktionshäll och ugn), fick tips om elenkelt och min upplevelse är att elenkelt är precis som det låter enkelt! Efter bara någon timme hörde elektrikern av sig, vi hade ett videosamtal där jag visade hur det såg ut i köket samt hur långt det var till elcentralen. Mycket bra kommunikation!

När man ska få hjälp med något man inte är kunnig i är det lätt att man blir lite skeptiskt och orolig, men elmicke var riktigt grym, jobbade snabbt och bra! Över förväntan, 5 av 5 stjärnor i betyg. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-02-20 Elenkelt.se svarar Mohammad
    Hej Mohammad,

Tack för din rekommendation. Skönt att höra att du har haft en bra service och upplevelse med oss. Vi gör allt vi kan för att slutresultatet ska bli så perfekt som möjligt för våra kunder.

Välkommen åter!

Vänliga hälsningar,
  • 2019-02-11

Göran skrev om Elenkelt.se
    Bra och positivt bemötande, bra jobb och resultatet till och med över förväntan! Läs mer
  • Peter

2019-02-09

Peter skrev om Elenkelt.se
    Väldigt grym service! Behövde elektriker för att byta dummare mot strömbrytare, fick hjälp väldigt fort och super engagemang av elektrikern och vilken vänlighet i bemötande. 5/5 Läs mer
  • 2019-02-07

Marcus H skrev om Elenkelt.se
    Hade beställt en ”felsökning” som utfördes tillfredsställande. Trevliga killar som kom ut, Micke o Sebastian, och de tog sig tid att kika på en annan sak medans de ändå var ute. Kan rekommendera Elenkelt! Läs mer

Gustafsvägen 5, 169 58 Solna