elenkelt.se

Grev Turegatan 30, 114 38 Stockholm — Visa karta

Har du planerat för renovering eller har ett akut problem som behöver blixtsnabb hjälp? Då hjälper vi dig på Elenkelt

Vi är en smidig elektrikertjänst på nätet där du bokar certifierade elektriker och elprodukter. När du gör din beställning får du se det fasta priset för både installation och material, direkt på hemsidan.

Det går lika snabbt som det är enkelt:

1. Lägg din beställning.
2. Kontakt sker inom 24 h.
3. Elektriker åker ut till dig och installerar.

Några exempel på vad vi kan hjälpa dig med är byte/installation av vägguttag, ströbrytare, termostat, spotlights, timer, badrumsfläkt, elskåp, dragning av kablar och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående vår tjänst eller ta en titt nedan vad våra tidigare kunder säger om oss.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 121 kunder tycker om elenkelt.se

• 2020-10-20

AGNETA ELISABETH R skrev om elenkelt.se
    Jättefint jobb utfört på Lilla Essingen,rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-09

JESSIE M skrev om elenkelt.se
    Jag fick hjälp av Mikael idag och är väldigt nöjd. Han hjälpte mig med våra spotlights samt hjälp med viktig info om köksfläktsinstallation m.m Han var mycket professionell och kunnig. Kommer kontakta igen! Läs mer
  • 2020-10-03

Stina Charlotta L skrev om elenkelt.se
    Mycket bra service! Snabb service, professionellt, skitbra helt enkelt! Läs mer
  • Sean W

2020-09-11

Sean W skrev om elenkelt.se
    Familjen behövde hjälp med att dra kablage och sätta upp väggkontakter på balkongen. Tim på Elenkelt gjorde ett strålande arbete! Han tog reda på våra önskemål och förutsättningar innan arbetets start, verifierade platserna för vägguttagen och dragning av kablage med oss under arbetets gång, hade alla verktyg och allt material med sig för arbetet och han tog med sig det överblivna materialet. Dessutom var han noggrann, pedagogisk (eftersom vi ville lära oss vad han gjorde) och tydlig i kommunikationen. Allt man önskar av en hantverkare. Vi kommer att anlita Elenkelt igen vid nästa eljobb och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-09-07

Anna Maria Helena P skrev om elenkelt.se
    Fick hjälp av Micke G med att ansluta vårt nya spabad. Ett otroligt noggrant och proffsigt utfört arbete. Han utförde även extra oplanerade installationer från vår begäran utan att blinka! Vi är 100% nöjda med arbetet och bemötandet från Micke! Kommer garanterat att anlita honom för alla elarbeten i framtiden! Tack Micke för ett trevligt samarbete! Ses snart igen! //Maria och Patrik Läs mer
  • 2020-09-01

CATHARINA B skrev om elenkelt.se
    Jag fick hjälp med installation av eluttag till spis av Mikael G Elenkelt. Mikael gjorde det i anslutning till leverans av
    ny spis, han väntade till spisen kommit och slutförde hela installationen. Jag ger honom mina rekommendationer
    Catharina B Läs mer
  • 2020-09-01

ERIK N skrev om elenkelt.se
    Micke på Elenkelt var mycket snabb och serviceinriktad. Framförallt kunde han komma på ganska kort varsel när vi behövde hjälp att montera en takarmatur i badrummet och med att laga en trasig strömbrytare. Rekommenderas varmt till den som behöver hjälp med lite småfix i hemmet. Läs mer
  • 2020-08-21

Vincent Johan K skrev om elenkelt.se
    Superproffs. Löste problemet snabbt och effektivt, grymt trevligt bemötande också. Läs mer
  • 2020-08-21

NICLAS H skrev om elenkelt.se
    Behövde flytta på ett vägguttag och ringde ElEnkelt och fick en tid samma dag. Micke var otroligt vänlig och bemötande. Flyttade eluttaget utan några problem och gjorde ett snabbt och snyggt jobb. Om jag någonsin behöver hjälp med el igen så skulle jag inte tveka att ringa ElEnkelt igen! Läs mer
  • 2020-08-19

EVA BIRGITTA C skrev om elenkelt.se
    Tack för en suverän support och ett proffsigt utförande av uppdraget. En extra poäng för den snabba responsen vid kontakten. Läs mer
  • Joakim John Magnus H

2020-08-18

Joakim John Magnus H skrev om elenkelt.se
    Enkelt att boka/be om offert. Tydlig prissättning och fasta priser. Fick hjälp snabbt och enkelt med byte av elskåp! Läs mer
  • 2020-08-18

SHEELAGH G skrev om elenkelt.se
    Vi hade ett akut behov av en elektriker och hade turen att hitta Elenkelt. Servicen var precis vad vi behövde - Mikael var flexibel och hittade en lucka samma dag för att hjälpa oss. Bemötandet och professionalismen var också långt över förväntan. Vi kan verkligen rekommendera Elenkelt. Läs mer
  • GÖRAN K

2020-08-12

GÖRAN K skrev om elenkelt.se
    Ringde elenkelt.se för att få hjälp med att montera bort gamla sladdar i min kontorslokal. Dagen efter var Mikael på plats och fixade jobbet!
    Tydlig hemsida med priser och superbra service! Läs mer
  • 2020-08-06

THOMAS A skrev om elenkelt.se
    Kan verkligen rekommendera elenkelt, håller vad dom lovar, bra bemötande och bra jobb. Kan bara säga att jag är en nöjd kund. Läs mer
  • 2020-07-19

ROBIN S skrev om elenkelt.se
    Mycket bra bemötande!
    Vi hade bara ett litet arbete som behövde göras men det var lite bråttom att få det färdigt. De lade verkligen manken till att försöka hjälpa oss och hittade en lösning så kunde få hjälp redan samma dag, trots semestertider.
    Själva arbetet gjordes sedan mycket noggrant.

Bra att det finns några som på ett seriöst sätt tar sig an jobb från oss privatpersoner, trots att vi inte har jättestora projekt! Läs mer
  • 2020-07-15

ISABELL J skrev om elenkelt.se
    Jag är supernöjd med installationen av dimmer i vårt vardagsrum. Micke fixade även badrummet trots att jag önskade det väldigt spontant och utan förvarning så gick även det snabbt att ordna. Rekommenderar varmt! Trevligt bemötande och ett lättsamt system med bokning/betalning osv. Läs mer
  • Bertil Marcus W

2020-06-11

Bertil Marcus W skrev om elenkelt.se
    Vi var i behov av att installera en dimmer i vårat vardagsrum. Via Elenkelts enkla hemsida fick vi snabbt kontakt med Micke som gav oss förstaklassig service och en tydlig och konkret offert. Micke var på plats dagen efter och började installera vår nya dimmer. Men pga ett, sedan tidigare, dåligt installationsarbete kunde Micke inte få ordning på arbetet inom den förväntade tidsramen. Men istället för att lämna jobbet så tillkallade Micke, inte mindre än 2 kollegor, som jobbade fram till kl 23:30 för att lösa vårat problem. Sammanfattningsvis måste jag säga att jag sällan, om någonsin sett den nivå av proffesionalism och engagemang som Elenkelt och Micke har visat på. Därför kan jag utan tvivel rekommendera denna firma till vem som än fäster vikt vid ett bra jobb och ett gott bemötande. Läs mer
  • 2020-06-10

Andreas Jörgen Oskar M skrev om elenkelt.se
    Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - trevliga diskussioner kring olika möjliga lösningar. Oturligt nog hade föregående elektriker tagit genvägar - detta löste Micke galant utan påslag och med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas! Läs mer
  • MARINA A

2020-05-16

MARINA A skrev om elenkelt.se
    Mer än nöjd, allt utfördes enligt överenskommelse i rätt tid👍🏻 Tack Micke. Nu har vi en elektriker vi kommer alltid kontakta för övriga framtida behov. Känns väldigt tryggt. Läs mer
  • 2020-05-15

CHRISTINA U skrev om elenkelt.se
    Jag vill verkligen rekommendera Micke och hans kollegor! Fick snabb återkoppling på min fråga. Dagen efter var Micke förbi och samma dag var hela problemet löst. Det här är service i världsklass!
    Stort tack, vi är så himla nöjda! Läs mer
  • 2020-04-23

Tommy Aleksander M skrev om elenkelt.se
    Fick ett jobb gjort i December i en lägenhet jag renoverade. Bland annat ett trefas uttag som skulle flyttas. Nu är allt färdigrenoverat och ugnen installerat. Då visar det sig att uttaget inte är rätt kopplat. Har utan framgång försökt nå Elenkelt/Håkan på numret vi kommunicerade på i December, men telefon verkar vara avstängd. Har lämnat flera meddelande, men ingen som ringer tillbaka. Detta är precis det beteende som ger hantverkare ett dåligt rykte.

Jag fick istället kontakt med Clas Fixare, de fixade snabbt så nu funkar det. Betalade för jobbet 2 gånger med andra ord Läs mer
  • Camilla Jeanette O

2020-04-16

Camilla Jeanette O skrev om elenkelt.se
    Vill tacka Micke för ett otroligt bra bemötande i samband med att jag har haft lite problem med en annan elfirma! Vill verkligen rekommendera Elenkelt och jag önskar att fler behandlade kunder som dom gör!!!
    Stort tack för stöd och bollplankande😊!
    /Camilla i Vendelsö Läs mer
  • MATS L

2020-04-10

MATS L skrev om elenkelt.se
    Vi är grymt nöjda! Jättebra firma! Läs mer
  • Eva Maria W

2020-04-08

Eva Maria W skrev om elenkelt.se
    Tack för hjälpen! Grymt smidigt, proffsigt, pålitligt - moderna elektriker med koll på läget!! Såå himla nöjd! Läs mer
  • 2020-04-03

Stefan Olof K skrev om elenkelt.se
    Fantastisk service och grymt kunnig elektriker. Stort plus på snabbt utfört arbete och bra hemsida där man snabbt och enkelt får prisförslag och kan beställa jobb! Läs mer
  • JOHANNA J

2020-04-03

JOHANNA J skrev om elenkelt.se
    Helt suverän service! Micke räddade helgen och gjorde ett proffsigt och bra jobb. Vi är mer än nöjda och rekommenderar elenkelt, och speciellt Micke, till alla andra. Läs mer
  • EMILIE P

2020-04-03

EMILIE P skrev om elenkelt.se
    Snabb professionellt o trevligt bemötande. Kom samma dag o fixade lyset i badrummet så jag kunna hålla helg med fungerande elinstallation. Kan bestämt rekommenderas Läs mer
  • 2020-03-26

Per S skrev om elenkelt.se
    Fick snabb o proffsig elektrisk hjälp av kunnig elektriker. Allt från besöket till administrationen digitalt var topp👍👏 Läs mer
  • Behrad S

2020-03-19

Behrad S skrev om elenkelt.se
    Jättebra och snabb service. Fick ett möte bokat via Solidel inom 24 timmar. Elektrikerna gjorde ett jättebra jobb och jag är hur nöjd som helst. Kan verkligen rekommendera Elenkelt och Solidel. Läs mer
  • Gustaf Eskil S

2020-02-20

Gustaf Eskil S skrev om elenkelt.se
    Jättenöjd, enkelt att beställa, snabb respons, kom vid utlovad tid, snabbt och bra fixad behövd åtgärd, trevlig personal. Läs mer
  • SOFIE L

2020-02-20

SOFIE L skrev om elenkelt.se
    Jag är supernöjd med Micke på Elenkelt! Proffsigt bemötande samt snabb och kunnig. Kommer definitivt anlita denna firma igen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-02-02

Anna Maria Magdalena H skrev om elenkelt.se
    Vilket fantastiskt familjeföretag!
    Har aldrig tidigare upplevt ett så genuint trevligt bemötande, snabbt arbete och smarta lösningar från hantverkare. Superbra från första telefonkontakt till sista mötet då arbetet var klart!
    Bästa elektrikerna i Stockholm!! Läs mer
  • PATRICK A

2020-01-28

PATRICK A skrev om elenkelt.se
    Proffsig hjälp över telefonen, vilket resulterade i att vi fick tillbaka elen och hittade felkällan. Läs mer
  • 2020-01-14

Jonas Olov H skrev om elenkelt.se
    Bra och proffsigt! Framgångsrikt detektivarbete kring svårt elfel. Tack! Läs mer
  • 2020-01-07

Fiona Catharina L skrev om elenkelt.se
    Superbra! Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • GUSTAVO M

2020-01-07

GUSTAVO M skrev om elenkelt.se
    Gjorde en liten renovering i hallen för inte så länge sedan. Inte nog med att arbetet gick snabbare än vad jag trodde, kontakten med elenkelt var fantastisk. Tack för all hjälp. Läs mer
  • 2019-12-30

KARL L skrev om elenkelt.se
    Tusen tack för professionell hjälp över telefon, besparade oss tid, pengar och med ett otroligt trevligt bemötande Läs mer
  • DANIEL A

2019-12-20

DANIEL A skrev om elenkelt.se
    Fantastiskt professionell!
    både i bemötande och utfört arbete!

Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-10-22

Senem E skrev om elenkelt.se
    Elenkelt.se bekräftade att de skulle svara på min förfrågan den 7 oktober. Det finns fortfarande inget svar/kontakt. Not a good approach towards customers. Går vidare med annan leverantör istället. Läs mer
    2019-12-08 Elenkelt.se svarar Senem E
    Hej Senem, vi beklagar att du inte har kunnat genomföra en önskad bokning. Vi har dessvärre inte kunnat hitta någon bokning i ditt namn. Hoppas ni kan ge oss en ny chans i framtiden, och vi får chansen att erbjuda den bästa servicen. Kundnöjdhet är något vi högt prioriterar.

Med bästa hälsningar,
    Alla på Elenkelt
  • 2019-10-16

Mohammed Ali Burhan G skrev om elenkelt.se
    Smidigt att boka tjänster online. Väl utfört arbete och trevligt bemötande. Rekommenderar starkt Läs mer
  • Carl Z

2019-10-15

Carl Z skrev om elenkelt.se
    Fantastiskt bra service och leverans. Mycket väl utfört. Läs mer
  • Abdul Baqi S

2019-09-19

Abdul Baqi S skrev om elenkelt.se
    Trevligt bemötande med mkt rimlig offert, fint uppdragsutförande, verkligen får elektrikern mina bästa omdöme och högsta rekommendationer, solklart att jag vill jättegärna deras service vid behov.

Bästa hälsningar från en exceptionellt nöjd kund/Baqi Shahim Läs mer
  • 2019-09-13

Peter A skrev om elenkelt.se
    Utmärkt service och snabb respons
    Elektrikern kom i tid och visste vad han gjorde.Itmärkt leverantör. Läs mer
  • 2019-09-13

Maria B skrev om elenkelt.se
    Supernöjd. Bra bemötande från första kontakt till utfört jobb. Kommer anlita Elenkelt igen då det var så Enkelt!! Läs mer
  • Tom B

Torsten Leo Ö skrev om elenkelt.se
    Riktigt smidigt!!! Rekommenderas starkt :) Läs mer
  • 2019-09-04

Albin S skrev om elenkelt.se
    Tack som f*n, satan va fint det lyser i mitt kök Läs mer
  • Fredrik C

2019-08-03

Fredrik C skrev om elenkelt.se
    Skickade en förfrågan för en vecka sedan och har inte fått svar än. Uselt! Går vidare med annan leverantör istället. Läs mer
    2019-08-04 Elenkelt.se svarar Fredrik C
    Hej Fredrik,

Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service. Självklart ska det inte hända att en order ska dröja utan att ni blir kontaktade.

När vi kikat närmare på din order samt varit i kontakt med elektrikern som fick ditt uppdrag så har han försökt nå dig 4 gånger både i torsdags och fredags utan svar. Hör av dig till oss så skickar vi gärna ett utdrag på vår samtalslista. Vi hjälper dig gärna, kontakta oss om du önskar boka upp en tid.

Med bästa hälsningar,
    Alla på Elenkelt
  • 2019-08-03

Eric T skrev om elenkelt.se
    Riktigt väl utfört jobb! Bra service, hög kvalitet och god arbetsmoral. Skulle absolut anlita dessa igen. Läs mer
  • 2019-07-21

Johan S skrev om elenkelt.se
    Trots semestertider så fick jag snabbt tag i en elektriker som gjorde ett jättebra jobb till överenskommet pris. Kan inte bli smidigare och bättre! :) Läs mer

Grev Turegatan 30, 114 38 Stockholm