elenkelt.se

elenkelt.se

Har du planerat för renovering eller har ett akut problem som behöver blixtsnabb hjälp? Då hjälper vi dig på Elenkelt

Vi är en smidig elektrikertjänst på nätet där du bokar certifierade elektriker och elprodukter. När du gör din beställning får du se det fasta priset för både installation och material, direkt på hemsidan.

Det går lika snabbt som det är enkelt:

1. Lägg din beställning.
2. Kontakt sker inom 24 h.
3. Elektriker åker ut till dig och installerar.

Några exempel på vad vi kan hjälpa dig med är byte/installation av vägguttag, ströbrytare, termostat, spotlights, timer, badrumsfläkt, elskåp, dragning av kablar och mycket mer.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående vår tjänst eller ta en titt nedan vad våra tidigare kunder säger om oss.

Läs vad 127 kunder tycker om elenkelt.se 2

• 2021-04-09
    Micke fixade golvärmen som slutat funka, trots krångel med gamla och omoderna kopplingar. Trevlig och rak kommunikation. Anlitar gärna Elenkelt igen.
  • 2021-04-07
    Vi renoverade vårt kök och Micke hjälpte oss med att anpassa el för spishäll och ugn, installera spotlights med dimmer med blåtand, dra om säkring för micro och sätta upp hörnboxar i köket. Det blev hur bra som helst! Offerten var enkel och tydlig och Micke var flexibel vid de tillfällen han behövde komma. Kan varmt rekommendera Elenkelt!
  • 2021-03-26
    Mikael på Elenkelt hjälpte oss med uppgradering av el från 1-fas till 3-fas i en gammal sekelskifteslägenhet. Byte av elcentral och ett
    Cleanare och modernare intryck överlag. Fick även hjälp när tvätt o tork strulade. Erfaren elfirma som bryr sej om sina kunder och löser problem snabbt och smidigt.
  • 2021-01-03
    Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - tråkigt nog verkade en hemmapulare varit framme i vår lägenhet innan - men efter diskussioner kring olika möjliga lösningar för åtgärd så löstes detta av Micke på ett proffsigt sätt med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas!
  • 2021-01-03
    världsklass service. Behövde hjälp att byta samtliga halogendimmers till LED i mellandagarna när i princip alla elektriker i hela Stockholm hade stängt. Elmicke kom som ett skott, enkelt och bra pris.
  • 2020-11-11
    Varning efterfråga offert // Bokade via mobil. Info via sms arbetet & slag av tak ( lösa plattor): uppsättning av
    4 spotlighskenor, 2 arbetslampor, 2 decorations lampor. Elenkelt hade inte med korrekt material för uppsättning i tak 1a dag. Elenkelt "försökte ändå". En del fick göras om. Stor del av arbetstiden gick till Elenkelts ovanligt många och långa mobilsamtal. Lite arbete åt gången blev utfört under flera dagar. Elenkelt saknar kunskap om ljussättning för korrekt färgåtergivning. Faktura för arbetet, 34 timmar Sek 43007. Samma belysning har satts upp i andra lokaler vid två tillf. Arbetstid då 6-8 tim. Vår granne fick skenor uppsatt i identisk lokal, kostnad Sek 2000. Vi bestred faktura. Mottog ej svar fr. Elenkelt som lämnade faktura till inkasso. Elenkelt accepterde genast per tel ett avdrag på 8 tim, men vägrar utfärda Kredit. Har nu efterlyst kredit för att överföra betalning i flera veckor. Elenkelt önskar endast upprätta ackord ISTÄLLET för kredit!!. Mitt företag är inte i obestånd, tvärtom, har endast råkat ut för ej seriöst företag. Som sagt. Spara er tid och se upp.
    Bäste Isak, Elenkelt

Tack för kommentar, trist att verkligheten inte ser ut så som du beskriver.

1/ Tjänsten är inte bokad digitalt.

2/ Offert på arbetet är aldrig mottagen, accepterad digitalt.

3/ Vi har inte mottagit olika förslag på ljussättning, er elektriker sade sig veta exakt vilket ljus som gav bästa ljuskvalitet för vår verksamhet.
    Det ljus ni valt gav ett mycket felaktigt ljus, där färgåtergivning förvanskades. Tex visades cool grey som warm grey.

4/ Ytterligare ljus var varken beställt eller efterfrågat. Er elektriker ”visste” genast vilka ljusplattor som vi absolut behövde.
    En dag för att finna dessa är inte troligt. Det tog mig 2 minut via Google.
    Er elektriker var hos oss liten del av flera dagar och använde orimligt stor del av tiden hos oss i mobil. Även erkänt av er elektriker.
    Vi har efterfrågat de gps loggar ni påstår er ha, samt samtalslista för mobil.

5/ Vi ska enbart jämföra tid och pris av uppsättning. Vår granne satte upp samma antal . Då en av våra spotlightskenor var skadad, beställde vi ny av er,
    resten var uppsättning av befintlig belysning, samma belysning som tidigare satts upp på 5-8 tim. av andra elföretag, fakturerades 34 tim av er.

6/ Vi har nu mottagit Kreditfaktura, även en NY FAKTURA! med SAMMA fakturanr som den första, SLUTSUMMAN ÄR NU Felaktigt och olagligen ÄNDRAD
    ENLIGT SVENSK SKATTELAG FÅR ALDRIG SLUTSUMMA PÅ FAKTURA ÄNDRAS. Ändring av fakturasumma får ENDAST ske genom KREDITFAKTURA. Momsbelopp som rapporteras in blir för lågt och felaktigt. Skattemyndigheten har reagerat vid informationen.
    Bästa Lisbeth, Det var tråkigt att höra. Vi tar till oss av din feedback! Vår elektriker var på plats redan samma dag ni ringt, han var väldigt öppen och pigg med att föra fram olika lösningsförslag. Ni fick ett fast pris på hela installationen som elektrikern gick igenom mer er grundligt på plats, via vår mobila plattform. Ni accepterade arbetet och signerade offerten digitalt direkt efter genomgång. Vi har en väldigt tydlig prissättning i vår installationstjänst, även i våra anpassade offerter. Vi la fram olika förslag på ljussättningar och var väldigt eniga med vilken sort av ljussättning ni önskar. Vår elektriker utförde arbetet och installerade belysningen enligt önskemål. Dagen efter färdigt arbetet ringer ni och ångrar belysningen. Ni har förslaget om en annan armatur ni önskar. Vår elektriker hjälper till med att leta fram just den typ av armatur, och redan samma dag ordna fram och installera den nya belysningen. Det blev alltså en extra arbetsdag utöver offerten, vi gjorde allt för att tillmötesgå er. Vi drog av 8 timmar och bjöd er på en dags arbete. Vi har väldigt svårt att få ihop beräkning att er granne gjort samma installation motsvarande 2000kr, då endast armaturerna ni valt och materialkostnad är på 12690kr. Vi lägger högsta prio att våra elektriker har rätt kompetens och följer elsäkerhetslagen. För att följa lagar och föreskrifter och utföra säkra elinstallationer som inte skadar någon eller orsakar annan elskada. Vi lägger mycket stor vikt vid att hålla en hög servicenivå både innan, under och efter arbetet. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Vi ska göra vårt yttersta för att förtjäna alla fem stjärnor :) /Isak på Elenkelt elenkelt.se
  • skrev om elenkelt.se
    2020-11-10
    Kan bara ge mina varmaste rekommendationer! Tim kom ut till mig med kort varsel och löste mina önskemål (och lite andra oväntade otrevligheter som han hittade) snabbt, snyggt och superbra!
  • 2020-11-06
    Micke kom hit på kort varsel och löste alla små och stora elproblem jag behövde hjälp med. Riktigt smidig och trevlig kommunikation från början till slut.
  • 2020-10-20
    Jättefint jobb utfört på Lilla Essingen,rekommenderas varmt!
  • 2020-10-09
    Jag fick hjälp av Mikael idag och är väldigt nöjd. Han hjälpte mig med våra spotlights samt hjälp med viktig info om köksfläktsinstallation m.m Han var mycket professionell och kunnig. Kommer kontakta igen!
  • 2020-09-11
    Familjen behövde hjälp med att dra kablage och sätta upp väggkontakter på balkongen. Tim på Elenkelt gjorde ett strålande arbete! Han tog reda på våra önskemål och förutsättningar innan arbetets start, verifierade platserna för vägguttagen och dragning av kablage med oss under arbetets gång, hade alla verktyg och allt material med sig för arbetet och han tog med sig det överblivna materialet. Dessutom var han noggrann, pedagogisk (eftersom vi ville lära oss vad han gjorde) och tydlig i kommunikationen. Allt man önskar av en hantverkare. Vi kommer att anlita Elenkelt igen vid nästa eljobb och kan varmt rekommendera dem.
  • 2020-09-01
    Jag fick hjälp med installation av eluttag till spis av Mikael G Elenkelt. Mikael gjorde det i anslutning till leverans av
    ny spis, han väntade till spisen kommit och slutförde hela installationen. Jag ger honom mina rekommendationer
    Catharina B
  • 2020-09-01
    Micke på Elenkelt var mycket snabb och serviceinriktad. Framförallt kunde han komma på ganska kort varsel när vi behövde hjälp att montera en takarmatur i badrummet och med att laga en trasig strömbrytare. Rekommenderas varmt till den som behöver hjälp med lite småfix i hemmet.
  • 2020-08-21
    Superproffs. Löste problemet snabbt och effektivt, grymt trevligt bemötande också.
  • 2020-08-21
    Behövde flytta på ett vägguttag och ringde ElEnkelt och fick en tid samma dag. Micke var otroligt vänlig och bemötande. Flyttade eluttaget utan några problem och gjorde ett snabbt och snyggt jobb. Om jag någonsin behöver hjälp med el igen så skulle jag inte tveka att ringa ElEnkelt igen!
  • 2020-08-19
    Tack för en suverän support och ett proffsigt utförande av uppdraget. En extra poäng för den snabba responsen vid kontakten.
  • 2020-08-18
    Enkelt att boka/be om offert. Tydlig prissättning och fasta priser. Fick hjälp snabbt och enkelt med byte av elskåp!
  • 2020-08-18
    Vi hade ett akut behov av en elektriker och hade turen att hitta Elenkelt. Servicen var precis vad vi behövde - Mikael var flexibel och hittade en lucka samma dag för att hjälpa oss. Bemötandet och professionalismen var också långt över förväntan. Vi kan verkligen rekommendera Elenkelt.
  • 2020-08-12
    Ringde elenkelt.se för att få hjälp med att montera bort gamla sladdar i min kontorslokal. Dagen efter var Mikael på plats och fixade jobbet!
    Tydlig hemsida med priser och superbra service!
  • 2020-08-06
    Kan verkligen rekommendera elenkelt, håller vad dom lovar, bra bemötande och bra jobb. Kan bara säga att jag är en nöjd kund.
  • 2020-07-19
    Mycket bra bemötande!
    Vi hade bara ett litet arbete som behövde göras men det var lite bråttom att få det färdigt. De lade verkligen manken till att försöka hjälpa oss och hittade en lösning så kunde få hjälp redan samma dag, trots semestertider.
    Själva arbetet gjordes sedan mycket noggrant.

Bra att det finns några som på ett seriöst sätt tar sig an jobb från oss privatpersoner, trots att vi inte har jättestora projekt!
  • 2020-07-15
    Jag är supernöjd med installationen av dimmer i vårt vardagsrum. Micke fixade även badrummet trots att jag önskade det väldigt spontant och utan förvarning så gick även det snabbt att ordna. Rekommenderar varmt! Trevligt bemötande och ett lättsamt system med bokning/betalning osv.
  • 2020-06-11
    Vi var i behov av att installera en dimmer i vårat vardagsrum. Via Elenkelts enkla hemsida fick vi snabbt kontakt med Micke som gav oss förstaklassig service och en tydlig och konkret offert. Micke var på plats dagen efter och började installera vår nya dimmer. Men pga ett, sedan tidigare, dåligt installationsarbete kunde Micke inte få ordning på arbetet inom den förväntade tidsramen. Men istället för att lämna jobbet så tillkallade Micke, inte mindre än 2 kollegor, som jobbade fram till kl 23:30 för att lösa vårat problem. Sammanfattningsvis måste jag säga att jag sällan, om någonsin sett den nivå av proffesionalism och engagemang som Elenkelt och Micke har visat på. Därför kan jag utan tvivel rekommendera denna firma till vem som än fäster vikt vid ett bra jobb och ett gott bemötande.
  • 2020-06-10
    Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - trevliga diskussioner kring olika möjliga lösningar. Oturligt nog hade föregående elektriker tagit genvägar - detta löste Micke galant utan påslag och med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas!
  • 2020-05-16
    Mer än nöjd, allt utfördes enligt överenskommelse i rätt tid👍🏻 Tack Micke. Nu har vi en elektriker vi kommer alltid kontakta för övriga framtida behov. Känns väldigt tryggt.
  • 2020-05-15
    Jag vill verkligen rekommendera Micke och hans kollegor! Fick snabb återkoppling på min fråga. Dagen efter var Micke förbi och samma dag var hela problemet löst. Det här är service i världsklass!
    Stort tack, vi är så himla nöjda!
  • 2020-04-23
    Fick ett jobb gjort i December i en lägenhet jag renoverade. Bland annat ett trefas uttag som skulle flyttas. Nu är allt färdigrenoverat och ugnen installerat. Då visar det sig att uttaget inte är rätt kopplat. Har utan framgång försökt nå Elenkelt/Håkan på numret vi kommunicerade på i December, men telefon verkar vara avstängd. Har lämnat flera meddelande, men ingen som ringer tillbaka. Detta är precis det beteende som ger hantverkare ett dåligt rykte.

Jag fick istället kontakt med Clas Fixare, de fixade snabbt så nu funkar det. Betalade för jobbet 2 gånger med andra ord
  • 2020-04-16
    Vill tacka Micke för ett otroligt bra bemötande i samband med att jag har haft lite problem med en annan elfirma! Vill verkligen rekommendera Elenkelt och jag önskar att fler behandlade kunder som dom gör!!!
    Stort tack för stöd och bollplankande😊!
    /Camilla i Vendelsö
  • 2020-04-10
    Vi är grymt nöjda! Jättebra firma!
  • 2020-04-08
    Tack för hjälpen! Grymt smidigt, proffsigt, pålitligt - moderna elektriker med koll på läget!! Såå himla nöjd!
  • 2020-04-03
    Fantastisk service och grymt kunnig elektriker. Stort plus på snabbt utfört arbete och bra hemsida där man snabbt och enkelt får prisförslag och kan beställa jobb!
  • 2020-04-03
    Helt suverän service! Micke räddade helgen och gjorde ett proffsigt och bra jobb. Vi är mer än nöjda och rekommenderar elenkelt, och speciellt Micke, till alla andra.
  • 2020-04-03
    Snabb professionellt o trevligt bemötande. Kom samma dag o fixade lyset i badrummet så jag kunna hålla helg med fungerande elinstallation. Kan bestämt rekommenderas
  • 2020-03-26
    Fick snabb o proffsig elektrisk hjälp av kunnig elektriker. Allt från besöket till administrationen digitalt var topp👍👏
  • 2020-03-19
    Jättebra och snabb service. Fick ett möte bokat via Solidel inom 24 timmar. Elektrikerna gjorde ett jättebra jobb och jag är hur nöjd som helst. Kan verkligen rekommendera Elenkelt och Solidel.
  • 2020-02-20
    Jättenöjd, enkelt att beställa, snabb respons, kom vid utlovad tid, snabbt och bra fixad behövd åtgärd, trevlig personal.
  • 2020-02-20
    Jag är supernöjd med Micke på Elenkelt! Proffsigt bemötande samt snabb och kunnig. Kommer definitivt anlita denna firma igen. Rekommenderas varmt!
  • 2020-02-02
    Vilket fantastiskt familjeföretag!
    Har aldrig tidigare upplevt ett så genuint trevligt bemötande, snabbt arbete och smarta lösningar från hantverkare. Superbra från första telefonkontakt till sista mötet då arbetet var klart!
    Bästa elektrikerna i Stockholm!!
  • 2020-01-28
    Proffsig hjälp över telefonen, vilket resulterade i att vi fick tillbaka elen och hittade felkällan.
  • 2020-01-14
    Bra och proffsigt! Framgångsrikt detektivarbete kring svårt elfel. Tack!
  • 2020-01-07
    Superbra! Trevligt bemötande och snabb service.
  • 2020-01-07
    Gjorde en liten renovering i hallen för inte så länge sedan. Inte nog med att arbetet gick snabbare än vad jag trodde, kontakten med elenkelt var fantastisk. Tack för all hjälp.
  • 2019-12-30
    Tusen tack för professionell hjälp över telefon, besparade oss tid, pengar och med ett otroligt trevligt bemötande
  • 2019-12-20
    Fantastiskt professionell!
    både i bemötande och utfört arbete!

Kan verkligen rekommenderas!!
  • 2019-10-22
    Elenkelt.se bekräftade att de skulle svara på min förfrågan den 7 oktober. Det finns fortfarande inget svar/kontakt. Not a good approach towards customers. Går vidare med annan leverantör istället.
    Hej Senem, vi beklagar att du inte har kunnat genomföra en önskad bokning. Vi har dessvärre inte kunnat hitta någon bokning i ditt namn. Hoppas ni kan ge oss en ny chans i framtiden, och vi får chansen att erbjuda den bästa servicen. Kundnöjdhet är något vi högt prioriterar. Med bästa hälsningar, Alla på Elenkelt elenkelt.se
  • 2019-10-16
    Smidigt att boka tjänster online. Väl utfört arbete och trevligt bemötande. Rekommenderar starkt
  • 2019-10-15
    Fantastiskt bra service och leverans. Mycket väl utfört.
  • 2019-09-19
    Trevligt bemötande med mkt rimlig offert, fint uppdragsutförande, verkligen får elektrikern mina bästa omdöme och högsta rekommendationer, solklart att jag vill jättegärna deras service vid behov.

Bästa hälsningar från en exceptionellt nöjd kund/Baqi Shahim
  • 2019-09-13
    Utmärkt service och snabb respons
    Elektrikern kom i tid och visste vad han gjorde.Itmärkt leverantör.
  • 2019-09-13
    Supernöjd. Bra bemötande från första kontakt till utfört jobb. Kommer anlita Elenkelt igen då det var så Enkelt!!