Elitfönster På Plats Växjö

Välkommen till Elitfönster På Plats Växjö!

Bor du i Alvesta, Uppvidinge, Växjö, Älmhult? Tveka inte att kontakta Johan som är ansvarig för din region. Han hjälper dig med rådgivning kring montering av fönster och dörrar. Våra montörer är certifierade och med lång erfarenhet.
Johan är uppvuxen i Lenhovda, där Elitfönster har en fabrik. Det föll sig därför naturligt att yrkesvalet kom att handla om fönster. Sedan 1991 har Johan med glädje haft fönster och dörrar som expertisområde. Välkomna med frågor!

Läs vad 34 kunder tycker om Elitfönster På Plats Växjö 2

2022-12-04 Verifierad kund
    Johan och övriga medarbetare överträffade med råge våra förväntningar. Väl utfört och rent efteråt.
    2022-11-25 Verifierad kund
    Vi är helnöjda, mycket bra utförande och bemötande.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Jag tycket att Johan och hans kollega gjorde ett jätte bra jobb
    2022-11-11 Verifierad kund
    Vi beställde sju fönster och två dörrar med montage och vi är supernöjda med både förberedelser, montage och resultat. Johan och teamet han hade med sig var proffesionella och duktiga. Vi skulle rekommendera alla att byta fönster och dörrar med hjälp av Elitfönster på plats!
    2022-08-23 Verifierad kund
    Blev bemött bra från första stund.
    Johan är bra att diskutera med o lyhörd för önskemål och ändringar. Inga problem att ringa o fråga om det nåt man undrar. Vi hade hört bra omdömen om Johan och företaget sen innan. Tycker dom lever upp till dessa. Har även rekommenderat deras tjänster åt andra.
    Vi köpte fönster från Elitfönster och Johan skötte inköp och byte åt oss.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Bra bemötande och ett bra utfört jobb!
    2022-05-07 Verifierad kund
    Detta var andra gången som vi anlitade Johan Bjällebo och hans kollega för fönsterbyte. Vänligt bemötande, effektivitet, smidighet, kvalitet. Våra markiser monterades ner och sattes upp igen efter fönsterbytet. Toppen!
    2022-05-06 Verifierad kund
    Trevlig, bra och lätt att ha att göra med. Monterade en fin dörr!
    2022-05-04 Verifierad kund
    Blev proffesionellt bemött vid installation av dörrar.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Professionellt bemötande från dag ett. Goda kontakter hela vägen genom projektet med kvalitetsprodukter och ett bra pris. Köpte över 20 fönster till hela vårt hus och har aldrig upplevt så bra människor som arbetar med denna typ av tjänster. Bra hantverkare, trevliga och alltid villiga att diskutera och bjuda på det där extra vid behov. Kan varmt rekommendera detta företag i första hand alla dagar i veckan. Har haft flertal möten med andra men detta var och kommer vara nummer ett i Växjö.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig och lyhörd företagare.
    Bytet av våra fönster skedde på ett smidigt sätt med stor hänsyn.
    Att Johan var både säljare och montör av fönsterna var positivt då man undviker missförstånd mellan yrkesgrupperna.
    Vi kan varmt rekommendera Johan och hans kollega David vid fönsterbyten.
    2022-05-03 Verifierad kund
    vi köpte nya fönster o dörrar samt fönsterbrädor, allt fungerade perfekt o vi är jättenöjda
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Elitfönster på plats gav ett personligt och proffsigt bemötande vid vårat byte av ytterdörrar. De upptäckte en skada på en dörr och uppmärksammade oss på den och såg till så att nytt dörrblad beställdes.
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    De bytte våra fönster, altandörrar och ytterdörrar. De kom i tid, de ringde om de hade några frågor, de var trevliga, de gjorde ett jättebra jobb.
    De städade efter sig. Vi är jättenöjda med deras service. Kommer att anlita dom igen.
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Ett mycket proffsigt o förtroendeingivande bemötande från första stund. Alla förväntningar överträffades o resultatet likaså. Information o kommunikation fungerade perfekt helt igenom. Under arbetet sköttes till o med städningen bra, det syntes knappt att vi hade hantverkare i huset. Vi har bytt ut samtliga fönster, altandörrar o ytterdörrar, 23st enheter totalt. Det som märktes direkt var inomhusmiljön förändrades, varmare o mindre drag, lägre värme på elementen. J&D killarna kan vi rekommendera alla dagar i veckan, tack!
    2022-01-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och god service.
    höll tider
    2022-01-30 Insamlad av företaget
    Byte av 4 fönster blev proffsigt utfört. Allt från info vid offert till slutstädning av projektet, mycket nöjda.
    2022-01-29 Insamlad av företaget
    Jag genomförde totalt fönsterbyte inkl. tvättstuge- och altandörrar samt tilläggsisolering och panelbyte under fönstren. Fick snabb och bra kontakt och platsbesök med bra råd och tydlig offert. Det var jätteskönt att få allt gjort på en gång och av duktiga och trevliga hantverkare! Därför kan jag varmt rekommendera Elitfönster På Plats Växjö!
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med hela processen. Johan besökte oss i somras och återkopplade därefter med olika förslag. Under hösten fick vi leverans och två veckor senare var 16 fönster, 1 fönsterdörr samt 1 ytterdörr utbytt.

De städade inne i huset och tog hand om alla gamla fönster etc.

Kan varmt rekommendera Johan och David, mycket seriösa och proffsiga!
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med vårt fönsterbyte utfört av Johan och David. De var mycket trevliga och svarade snabbt på alla frågor som uppkom. Väldigt smidigt att få allt mätt, beställt och utbytt. Super!
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    I vårt fall skulle alla fönster och ytterdörrar i huset bytas. Elitfönster På Plats hjälpte oss från början med goda idéer och bra förslag på hur vi skulle kunna göra våra val. Resultatet blev riktigt bra.
    Projektgenomföringen gick smidigt. Personalen var kunnig och noggrann. Om något som vi behövde diskutera kom upp gjordes alltid diskussionerna i konstruktiv anda. Det var lätt att nå personalen om man hade några frågor.
    Mina varmaste rekommendationer.
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Elitfönster På Plats changed 14 windows and 2 balcony doors in our house in summer 2021. We are very happy with both the product and the services provided ranging from guidance in selecting the windows that suit our preferences; timely delivery in spite of pandemic related disruptions in supply chains in that period all over; and professional fixture and fitting of the windows at our place. All work was completed smoothly keeping interference with home office and family life (noise, dirt, consumption of space) to the inevitable minimum. No complaints whatsoever - Elitfönster På Plats is a very reliable and professionally working company.
    Få hjhggbnvcfggjllmnbvffdzxhjkkkkgfdruikljcfdrrtggvvvbnmlllllmmm
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Vi kontaktade Johan för att beställa altandörr och fönster.
    Snabb och bra kontakt.
    Professionellt bemötande. Snabba svar via mail o telefon.
    Arbetet utfördes när vi var på semester, fungerade jättebra. Snyggt jobb!
    Vi är väldigt nöjda
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Vi bytte ut vår gamla dörr till en modern dörr med sido fönster i klar glas. Vi blev proffsigt bemötta och fick vår förväntning uppfylld.
  • skrev om Elitfönster På Plats Vetlanda
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med mina fönster och kontaktpersonen Glenn
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Anlitade dem som totalentreprenad för byte av alla fönster och dörrar på ett 70-talshus.

Gav ett gediget och professionellt intryck direkt från start som höll i sig hela vägen.

Vänliga, lyhörda och aldrig några problem om man kom med förslag eller invändningar under projektets gång.

Rekommenderas.
    2021-05-28 Insamlad av företaget
    Har bytt alla fönster och en ytterdörr på ett 170 år gammalt hus med de utmaningar som det ger, allt är inte rakt eller i vinkel.
    Det var roligt att följa Johan o Davids arbete och se hur smidigt de löste fönster-dörrbytet. Kvalitet på både jobb och material. Rekommenderas varmt.
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Fönsterbyte plus byte av altandörr,dörr till tvättstuga och balkong.
    Allt super duper!
    2021-04-25 Insamlad av företaget
    Vid byte av fönster och altandörr var valet enkelt. Bra tydlig offert! Proffsigt bemötande och snyggt utfört. Nu har vi betydligt bättre inomhusklimat med moderna fönster och spaltventiler, helt i linje med våra förväntningar. Johan och David rekommenderas varmt!
    2021-04-19 Insamlad av företaget
    Två entredörrar, en altandörr och en förrådsdörr.

Det tog mycket lång tid från det att säljaren gjorde sitt besök tills att jag fick ytterligare kontakt, men det var egentligen inget stort problem då det inte var brådskande för mig. Detta var internt i Elitfönster. Kontakten med installatören gick mycket snabbare.

Vad gäller produkterna som installerades blev jag positivt överraskad av. Bra känsla kring de nya dörrarna och att de släpper in mer ljus, och nya fräscha dörrfoder. Den nya altandörren är lika dan som den vi hade tidigare vid uterummet. De som utförde installationen, JD, var professionella och gjorde ett mycket bra jobb.

Vi beställde Yale doorman lås. Vi fick lte problem med en av låsen efter någon dag, den gick inte att låsa, men vi löste det under dagen. Jag blir lite nervös om/när den skulle sluta fungera, och vem som har service på låset, men jag får kolla det.
    Hej Per-Olof!
    Vad bra att dörrarna blev till belåtenhet, jag tyckte själv att det blev bra!
    Du får gärna kontakta mig om det skulle vara så att något krånglar, eller verkar onormalt.
    Jag finns ju i närheten.
    Mvh Johan
    2021-04-12 Insamlad av företaget
    Fönster och dörrar, monterat och klart
    . Elitfönster kom hem till oss och tog alla mått som behövdes. Där efter lämnades ett pris på totalkostnaden monterat och klart. Detta utfördes av Johan bjällbo med kollegan till mycket stor belåtenhet.
    2021-04-08 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande. Professionellt. Snabba svar.
    Sedan dröjde leveransen från Elitfönster längre än vad jag väntat mig, men det var inte JBs fel utan hanterades väl.
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Byte av fönster.
    Fantastiskt bemötande och väldigt fint resultat!
    Vi är mkt nöjda!
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Jag bestämde mig för att byta våra 10 fönster och skickade in förfrågan till Elitfönster och några andra. Snabbt svar, besök och en offert på mindre än en vecka. Proffsigt bemötande inget försäljarsnack. Beställning och väntan på att fönsterna tillverkas (ca. 10 veckor). Monteringen gick snabbt, täckte över och städade exemplariskt efter sig.
    Man blir verkligen glad att ha anlitat så bra hantverkare 😊

Bosse Nilsson
    Hovmantorp
    Tack för dina fina ord Bosse!
    Det är roligt när man får jobba i ett trevligt hus!
    //Johan
    Johan Bjällebo