Alla kategorier Bokföring Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen Lindebergs Grant Thornton Redovisning i Stockholm AB

Lindebergs Grant Thornton Redovisning i Stockholm AB

Liljeholmsvägen 18, 117 61 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Lindebergs Grant Thornton Redovisning i Stockholm AB

• max k
    max k skrev om Lindebergs Grant Thornton Redovisning i Stockholm AB
    Använd er aldrig av Grant Thornton. Djävligt dyr inkompetens. Ni får göra jobbet själv, samtidigt som de vill ha betalt som om de vore aktiva stjärnspelare i Premier League – trots att de inte ens hör hemma på eller levererar som avbytarbänken i ett mediokert Korplag. Låt dom aldrig lura in er – they will butt fuck you. Detta omdöme baseras på vad jag utsatts för såväl som min egen erfarenhet som rådgivarepå McKinsey NY, Världsbanken/IFC, Carnegie Corp och Nasdaq - dock ej på min interaktion med Maria Malm och Stefan Thomsson de enda jag haft oturen att möta frpn GT (skratt)– dra era slutsatser från det. Dom skall inte hålla på med någon form av rådgivning (omprövning, utlandsetablering, skatter mm), revision, DD, transaktioner, mm. Akta er.

Hitintills har de kostat 180 K i utgifter, besvär, arbete för mig och troligen bidragit, via usel rådgivning, till 1,4-2,0 mkr i onödiga skattekostnader. Jag varnar er alla å de grövsta. Ta inte i dem ens med tång. De hör hemma i AMS bidrag eller FAS 3 i någon kriminell organisation. Vad jag lärde mig tidigt på McKinsey NY var att en god rådgivare makes problems go away - man skapar dom inte. GTs devis tycks vara att skapa eller bidra till dom - en sjuk revenue model som endast i slutändan kan leda till missnöjda kunder och dåligt rykte.

Bättre, mera kompetenta firmor är Clarum, Skattejuristen, Draken ja i stort sätt alla andra byråer som erbjuder skatterådgivning . Och B&B är Premier League, medan GT inte ens är Korplag. Övriga goda, billiga och ärligare alternativ är diverse privatbankers juristavdelningar. Vidare, GT tillhandahåller inget mervärde . Använd aldrig GT !. Fast Maria Malm och Stefan Thomsson är bäst - dvs de jag haft att göra med på GT (ironi och skratt). Läs mer

Bästa bokföringsfirmorna i Stockholm:

Palmfeltsvägen 19, 12162, Johanneshov