Fastighetsbyrån Gran Canaria

Fastighetsbyrån Gran Canaria

Solsäkra Gran Canaria har varit ett favoritresmål för svenskar i åratal, och därför har ön utmärkta flygförbindelser året runt. Välj mellan att bo i moderna och fartfyllda staden Las Palmas eller i lugna semesterpärlor som Playa del Inglés eller Puerto Mógan i söder. Fastighetsbyrån på Gran Canaria ligger mitt i hjärtat av...

37 omdömen om Fastighetsbyrån Gran Canaria

Caroline G
San Agustin | Gran Canaria

Trevligt bemötande av Johanna!

Pablo M
San Agustin | Gran Canaria

una vivienda el trato fue excelente y la competencia profesional de johanna fue espectacular muy bien todo

Lars Erik Robert S
San Agustin | Gran Canaria

Objektet var en apartemento i svenska Rocas Rojas området på Gran Canaria. Mäklarna var positiva och hjälpsamma, ungefär så som man förväntar sig. Säljtiden blev lång, ca 9 månader. En orsak var att utgångspriset initialt blev för högt. Ibland blev kontakten sporadisk och vid ett par tillfällen fick jag ställa frågor om hur affären fortlöper. Det kan bero på att kontoret inte var igång och att mäklarna jobbade hemifrån. För övrigt trevliga personer och lätta att prata med.

Anders J
San Agustin | Gran Canaria

. Sålt bungalow i Monte Rojo. . Utmärkt bemött. Bra beskrivning av fastigheten på internet, bra foton. . Vi förväntade oss inte att vi skulle få ut utgångsbudet, men vi kom någotsånär rätt. . Vi har fått sålt i coronatider. Vad mer kan man begära. Anders Järund

Arash A
San Agustin | Gran Canaria

Köpte en lägenhet i Rocas Rojas. Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Allt fungerade fint och mäklaren tog tid att svara på frågor samt var tillgänglig för att ses.

Simon Daniel C
Maspalomas| Gran Canaria

He adquirido a través de Fastighetsbyrån Gran Canaria un inmueble genial. Sandra desde el primer momento ha estado atenta y me ha ayudado bastante en la compra. Se han adaptado a los problemas ajenos a ellos en el proceso de compra y me han facilitado todo de una manera excepcional. Sin duda, volvería a contar con Fastighetsbyrån Gran Canaria en la compra de un inmueble.

Dan G
Playa del Ingles | Gran Canaria

Det blev en snabb försäljning med ett mycket bra resultat. Proffsig presentation och bra kundhantering var lösningen. Objektet var en lgh i PDI. med närhet till Playa och i övrigt centralt läge. Bra språkkunskaper och god kännedom om köp/ säljprocessen gjorde att i mitt fall det blev en lokal köpare. Tack för hjälpen o lycka till i fortsättningen. / Dan Gustavsson

Maria Del Carmen Madrigal H
San Agustin | Gran Canaria

Compramos un bungaló. La agente fue muy amable y atenta.

Lars Peter A
Playa del Ingles | Gran Canaria

Vi har köpt i PlayaIngles, en lägenhet på Koka. Suveränt bemött av Jenny, jättebra skött hela tiden. Hoppas Coronan släpper så vi kan åka dit. Bara positivt att säga om Jenny på fastighetsbyrån. Hälsningar Lena och Peter

Svante B
Puerto Rico | Gran Canaria

Hej Köpte en lägenhet i Puerto Rico. Vi blev mkt bra lotsad in i denna ny värd för oss. Mäklaren var mkt rak, ärlig och transparant och gjorde det lätt för oss. Följde även upp affären efteråt på ett bra och tryggt sätt.

Helen G
San Agustin | Gran Canaria

Har köpt en studio i San Austin. Allt fungerade bra!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket för det fina omdömet. Härligt att höra :D

Håkan M
San Agustin | Gran Canaria

Efter fin kontakt med mäklare Jennie innan vi åket ner så möttes vi av trevliga tjejer på byrån kontor i San Agustin. Jennie hade planerat ett antal visningar. Vi föll ganska snabbt för en bungalow på Rocas Rojas där vi efter visning två bestämde oss. Allt har fungerat utmärkt från visning, kontrakt, advokat, notarien och slutlig tillträde. Bra information och snabba svar på en del funderingar vi hade. Mycket bra service hela vägen från intresse till tillträde. Har hela tiden känts tryggt då detta är första gången vi gör en sådan affär. Rekommenderas. Håkan o Ninni Matz

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

God fortsättning Håkan och Ninni och tack för de fina orden. Det var så roligt att få vara med om när ni hittade det som ni sökte och en ynnest att få hjälpa till att förverkliga er dröm. Det känns verkligen fint att ni är nöjda. Ha det riktigt underbart i ert nya hus och titta gärna förbi kontoret när ni är här :D

Jon Samuel P
San Agustin | Gran Canaria

De är trevliga och hjälpsamma. Första spekulanten som visades blev den som snabbt bestämde sig

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket Sam. Ja det gick riktigt fort detta. Men kunden var jättenöjd över att han fick köpa erat fina hus. Hoppas att ni har det bra. Vi syns imorgon igen :D

Petronela D
San Agustin | Gran Canaria

Vi fick all info man kunde få och mer. Jag och min man är väldigt tacksamma över dem på fastighetsbyrån i Gran Canaria.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Så roligt att höra och tack så mycket för det fina omdömet. Hoppas ni får det jätteskönt i era nya hus :D

Jaqueline Ramirez J
San Agustin | Gran Canaria

Quiero dar las gracias a la inmobiliaria Fastighetsbyrån, a los vendedores y en especial a la agente Sandra Boehm por haberme ayudado a cumplir mi sueño, comprarme un apartamento en una de las mejores zonas del sur de Gran Canaria. La agente Sandra Boehm es una persona maravillosa, agradable, legal, cercana, seria y muy profesional. Me transmitió mucha confianza desde el primer día que acudí a su oficina y tengo muy claro que si algún dia vuelvo a comprar una vivienda mi inmobiliaria será siempre Fastighetsbyrån y la recomiendo con toda confianza. Gracias a vosotros he cumplido mi sueño.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hola Jaqueline! Muchas gracias por las palabras tan bonitas :D Desde Fastighetsbyrån y especialmente Sandra te deseamos una vida larga y feliz en tu apartamento. Siempre seras muy bienvenida a la oficina para saludar o preguntar cualquier cosa.

Rajko D
Playa del Ingles | Gran Canaria

Sålde lägenhet. Sällan man ser så engagerad personal för att utföra sitt jobb. Tror att jag har sagt allt med sånt beskrivning. Det var ett nöje att samarbeta med Sandra och Johanna.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Rajko och tack för de fina orden :D Det är klart att vi vill hjälpa till på alla tänkbara sätt när vi kan. Det var så trevligt att träffa hela eran familj. Ha det nu riktigt skönt!

Raimo L
Playa del Ingles | Gran Canaria

Sålde en lägenhet i Playa del Ingles Mäklaren var Kunnig, Gav snabb återkoppling, Helheten vi var mycket nöjda

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hejsan och tack för att ni ville utvärdera oss och ge oss så fint betyg. Det betyder mycket för oss. Vi är bara glada över att vi kunde hjälpa till och att allt gick så snabbt. Mycket snabbare än förväntat ;) Ha en riktigt skön sommar :D

Anette K
Arguineguín | Gran Canaria

Köpt lägenhet i arguineguin. Mäklaren toppen. Fick mer hjälp än jag förväntade mig. Är jätte nöjd

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tackar så mycket! Sandra hälsar och tackar hon med. Vi är så glada över att du hittade vad du sökte till slut. Ha det UNDERBART i din nya bostad och kom gärna förbi oss och hälsa på :D

Vivan Monica E
Agaete | Gran Canaria

Vi köpte en lägenhet genom Jennie på Fastighetsbyrån och är helnöjda med hennes arbete före, under och efter köpet. Servicen var på toppen även när köpet var genomfört!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Vi tackar för det fina berömmet och jag skickar det vidare till Jennie som säkert kommer att bli jätteglad. Ha det UNDERBART i nya semesterparadiset ;)

Björn Olov J
San Agustin | Gran Canaria

Köpt. Blivit bemöt mycke bra. Mäklaren var så duktig och fin hon hade koll vad vi vår efter

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Björn Olov! Vad bra att ni kände er omhändertagna och att ni till slut fick det som ni sökte efter. Vi strävar alltid efter att försöka förstå kunden och vad det är som den verkligen vill ha. Känns skönt att vi lyckades ;)

Sylva Margita S
San Agustin | Gran Canaria

Vi köpte en lägenhet med terass på Las Flores. Ett utomordentligt läge. Mäklaren, som tipsade oss, har verkligen hela tiden varit "bredvid" oss. Vi har känt hundraprocentigt stöd under hela processen.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack Sylva för detta fina omdöme. Det var så roligt att höra att ni kände er så tillfreds i ert nya hus. Alltid lika trevligt att se er på kontoret. Hoppas att vi syns snart igen! Ha det bra!

Berit E
Puerto Rico | Gran Canaria

Mycket bra mäklare.God service med mycket bra anvisningar om alla som kunde hjälpa till med köpet avvfastigheten. Tack Jenny för allt Bo och Berit

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Bo och Berit! Jag ska hälsa Jennie era fina ord. Jättekul att höra att ni är nöjda och mycket tack för att ni skrev om oss. Kom gärna förbi kontoret när ni har vägarna förbi.

Anders H
Köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Gran Canaria

Vi har köpt en bungalow på Gran Canaria. Vi hittade bungalowen på en annan mäklares sida, men eftersom vi träffat er mäklare vid två tidigare resor ner för att hitta ett objekt, så skickade vi länken till henne och hon har tagit över försäljningen. Vi är så nöjda. Vi har inte kunnat få en bättre kontakt och mottagande. Vänlig, tillmötesgående. Hon har varit tydlig och väldigt hjälpsam.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Anders! Vad roligt att höra att vi kunde stå till tjänst och att köpet kunde ordnas på bästa sätt. Ha det så bra i ert nya semesterhus ;)

Ingrid K
Las Palmas | Gran Canaria

Har känts tryggt att anlita Fastighetsbyrån. Vi har mött stort engagemang och lyhördhet. Toppenmäklare!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så jättemycket Ingrid! Det känns härligt att du känner på detta sätt. Det har varit så kul att få följa din resa på både köp- och sälj-fronten. Ha det jättebra och jättetack för att du tog dig tid att skriva om oss.

Blanca W
Las Palmas | Gran Canaria

En lägenhet i Las Palmas köpt och såld. Sandra Boehm är en mycket omtänksam, förtroendegivande och professionell mäklare. Jag är så nöjd med henne och skulle utan tvekan rekommendera henne till andra kunder. Jag kände och känner mig helt trygg med henne vilket är viktigt när det gäller stora köp som lägenhet och särskilt utomlands. Jag har känt mig väldigt nöjd med allt.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Blanca! Vad kul att höra att du är nöjd med vårt arbete och jag ska hälsa de fina orden till Sandra. Precis som du skriver så är det viktiga att känna sig trygg och vi försöker ständigt att förbättra oss. Därför är det jättebra för oss att du tagit dig tid att utvärdera oss och det tackar vi jättemycket för. Hoppas att vi får höra från dig i framtiden även om det så bara är för att ta en kopp kaffe på kontoret. Ha det bra!

STEFAN H
Puerto Rico | Gran Canaria

En liten lägenhet i Puerto Rico med bästa tänkbara läge och den var dessutom prisvärd. Engagemanget från mäklarens sida har varit till min fulla belåtenhet, ett engagemang som gav det lilla extra i form av omtanke om mig o mina behov, förmågan att kunna lyssna och ta in och därefter leverera mycket genomtänkta svar. Återkoppling har också varit mycket bra i form utav tidsaspekt och innehåll :-)!! Tack Sandra! Mvh Stefan

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack Stefan! Det känns jättebra att vi har fått hjälpa dig att hitta det du letade efter. Så kul att höra att du är nöjd. Ha det riktigt bra och när du har fått det som du vill ha det i ditt nya semesterboende så vore det kul om vi fick se hur det blev.

Micke A
Playa del Ingles | Gran Canaria

Blev bemött och hjälpt på alla tänkbara sätt på ett utmärkt på alla sätt! Är väldigt nöjd med Fastighetsbyråns proffsiga och smidiga sätt att leda mig genom affären! Känt mig lugn hela vägen genom köpet! Mäklaren och hennes medhjälpare var alltid pigg på att hjälpa till och svara på alla mina frågor! Mycket nöjd!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket Micke! Det var så härligt att få vara med dig på din resa. Vi är så glada över att du är nöjd med din nya bostad och vår service. Ha det bra och du är alltid välkommen in till oss.

Thomas C
Playa del Ingles | Gran Canaria

Har köpt tre bostäder i Maspalomas/Playa del Inglés via Fastighetsbyrån Gran Canaria och är mycket nöjd med hela hanteringen. De når en skandinavisk/svensk nivå vilket man inte alltid känner tryggheten av hos andra mäklare på plats och det kändes väldigt bra speciellt vid vår första affär. Kan rekommendera dem fullt ut! :) /Thomas

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack Thomas för din kommentar. Vi blir så glada över att ni känner er nöjda med vårt arbete. Ha det bra och njut av era nya bostäder.

Mona Elisabet S
Maspalomas| Gran Canaria

Sålde en lägenhet i San Fernando. Mäklaren och alla andra för Fastighetsbyrån var helt fantastiska. Jag är verkligen nöjd.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej och Tack Mona för ditt fina omdöme.Det hjälper oss att bli bättre. Vad bra att du känner dig så nöjd med oss. Ha det bra och så håller vi kontakten!

Annika Maria Elisabet E
San Agustin | Gran Canaria

Trevliga, snabba med kontakt och svar på frågor , höll oss uppdaterade. Hjälpte till med div kringbehov ex jurist, bank, myndigheter. Det underlättade mycket! Vi kände oss trygga. Vi köpte en terrasslägenhet.Att köpa i annat land är svårt. Viktigt att det blir korrekt. Vi är nöjda

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket Annika för den fina kommentaren. Det betyder mycket för oss att ni är nöjda med vårt arbete.

Christian Wilborn Anil F
Maspalomas| Gran Canaria

Jag har kopt ett rad hus som jag fann tillsamma med er maklare. Stodet i under hela procesen fran att finna ett lampligt hus till att skriva pa papper med advokater och efter efterfargor har varit lysande.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket Christian för den fina kommentaren. Det betyder mycket för oss att ni är nöjda med vårt arbete.

Tommy Håkan B
San Agustin | Gran Canaria

Utmärkt och trevligt bemötande!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Tack så mycket Tommy för den fina kommentaren. Det betyder mycket för oss att ni är nöjda med vårt arbete.

Marie B
San Agustin | Gran Canaria

Härliga medarbetare. Känns tryggt o säkert att sälja min bostad genom dem. Mvh Marie Brumark

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Marie! Det var härligt att lära känna dig/er också och det har varit så roligt att få vara med i er säljprocess. Tack för att du tog dig tid att utvärdera oss. Ha det riktigt bra så hörs vi igen!

Randi L
Skrev om Fastighetsbyrån Gran Canaria

Jag har köpt en Bungalow i Maspalomas. Har fått jättebra hjälp av fantastiska Sandra på fastighetsbyrån. Bra bemötande och hjälp med allt så här långt. Får överta fastigheten den 7 juni, så vi ser fram emot att få komma ner efter midsommar och "bo in oss". Vet inte vilka förväntningar jag hade, men den hjälp och stöd vi fått har varit ovärderligt.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Vad spännande Randi! Det ska bli så roligt att få följa dig i din inflyttning. Hoppas att ni får det riktigt skönt i ert nya hus :D

Johanna Alexandra Viola B
Skrev om Fastighetsbyrån Gran Canaria

Vår mäklare Jennie har varit toppen. Hon har tagit sig tid och verkligen gjort en behovsanalys och sedan visat oss de objekt som hon tänkt skulle passa oss. Vi är supernöjda!

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Så roligt att höra Johanna. Det är ju det som vi tycker är så roligt. Lyssna på kunden och sedan försöka hitta dröm-boendet som kunden vill ha. Det känns alltid lika skönt när vi lyckas. Ha det UNDERBART i ert nya hus :D

Sofia Ellinor W
Skrev om Fastighetsbyrån Gran Canaria

Långsamma på att svara, Fastighetsbyråns advokatbyrå kändes som om de inte visste vad de gjorde eller som om de aldrig gjort en försäljning tidigare, många fel i köpeavtalet. Mycket dålig information om själva köpprocessen.

Svar från Fastighetsbyrån Gran Canaria

Hej Sofia! Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd. Våra kunders åsikter är väldigt viktiga för oss och för att vi ska bli bättre. Om du vill tala mer så kan du höra av dig till mig på grancanaria@fastighetsbyrån.se. Hälsningar Johanna Franchisetagare Gran Canaria

Susan H
Skrev om Fastighetsbyrån Gran Canaria

Vi både sålde och köpte på Gran Canaria . otroligt bra bemötande från början till slutet. Sandra bohem en super proffsig ambitiös mäklare . Hon levde upp till allt. 10 av 10