Fastighetsbyrån Halmstad

Stora Torg, 302 43 Halmstad — Visa karta

Vi skapar resultat för både köpare och säljare - varje gång - och därför kommer också Halmstadborna tillbaka till oss om och om igen när de ska byta bostad!

Genom att vara en rikstäckande organisation med ett nära samarbete med en av Sveriges största banker har vi goda resurser för marknadsföring och kan erbjuda ett brett utbud av tjänster. Dessutom visas våra objekt upp centralt på Storgatan i Halmstad samt på Getinge och Oskarströms bankkontor, hos oss syns din bostad helt enkelt.

Alla vi som arbetar på kontoret här i Halmstad har bra koll på omgivningarna och har ett starkt kontaktnät här. Vi är elva anställda, vilket ger dig valmöjligheter, och vi arbetar alltid med personligt bemötande och direkt kommunikation.

Välkommen till Fastighetsbyrån när du vill byta, sälja eller köpa en fastighet i Halmstad!

Läs vad 786 kunder tycker om Fastighetsbyrån Halmstad

• Oskar S

2019-10-14

Oskar S skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Väldigt trevlig mäklare och väldigt enkel och smidig affär! Läs mer
  • 2019-10-14

Joel T skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt en trerummare på Vattugatan i Halmstad.
    Sofie har varit jättebra. Förtroendeingivande och bra på alla sätt. Läs mer
    2019-10-14 Sofie Rane svarar Joel T
    Stort tack Joel för dina fina ord :)

Peter B skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Tillsammans med vår dotter köpte vi en bostadsrätt i Halmstad. Upplevelsen är att jag blev väl bemött vid det enda tillfälle som jag träffade Evelina. Vad jag förstod hade Evelina framför allt sms kontakt med vår dotter om själva processen under budgivningen som sedermera kom igång. Förväntningarna var väl att få nödvändig information under processen och det tycker vi nog att vi fick. Ett svar som förvånade något var att det efter andra visningen av lägenheten visade sig finnas en annan spekulant som var intresserad, men denne vill inte lägga första budet. Det har jag inte varit med om tidigare, vilket gjorde att vi la första budet. Som helhet fungerade det bra och min dotter fick via sms veta när den andre hade bjudit och så löpte det på till något bud inte längre kom från den andre spekulanten. Läs mer
    2019-10-14 Evelina J svarar Peter B
    Hej! ja budgivningsprocessen är unik i varje affär och ibland kan man som ena budgivare ställa sig lite frågande om vad som händer och sker. Skönt att vi till slut kom i mål och att affären gick bra :) Nu hoppas Vi Matilda får många fina år i sin bostad!

Matilda B skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag blev bemött på ett bra sätt, hon var väldigt trevlig och hade bra energi. När vi skrev kontrakt och avtal så gick hon igenom allt väldigt noggrant så jag hängde med på ett bra sätt. Det var aldrig något som var oklart och vi hade bra kontakt under hela perioden. Läs mer
    2019-10-14 Evelina J svarar Matilda B
    Hej! Vad härligt, det är viktigt att man förstår och att det känns bra när man gör stora affärer :) Hoppas allt är till belåtenhet med bostaden.

Magdalena R skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpt en bostadsrätt. Utmärkt bemötande och Hon är väldigt tillmötesgående och ger alltid snabba och givande svar på frågor jag har haft
    Jag hade höga förväntningar på henne i form av kunskap, kontaktbarhet och bemötande på alla dessa punkter levde hon verkligen upp till mina förväntningar
    Ett komplicerat köp av bostadsrätt, där säljaren var väldigt velig men där vi verkligen fick hjälp med att tillslut få till ett köp Läs mer
    2019-10-14 Evelina J svarar Magdalena R
    Trevligt att ni tog er tid att skicka en reco :) Härligt att allt känns bra för er, tror era planer med bostadsrätten kommer bli toppen! Skall bli kul att se när allt är klart sedan :)

Esmaeil A skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sakkunnig, tillmötesgående & charmig! Läs mer
    2019-10-09 Caroline L svarar Esmaeil A
    Tack Esmaeil för dina trevliga ord. Jag hoppas ni kommer stortrivas i er nya fina bostad! /Caroline

Sebahate M skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2:a 55kvm nyhemsgatan 16 Halmstad
    Evelina var tillgänglig under hela processen och bemöte mig och mina önskemål på ett bra sätt. Läs mer
    2019-10-14 Evelina J svarar Sebahate M
    Hej Sebahate, kul att affären gick i lås och till dina önskemål med allt. Vi hörs av inför deklaration nästa år!
  • 2019-10-08

Annika R skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har sålt vår bostadsrätt.
    Vi blev bemötta på ett jättebra sätt.
    Vi hade förväntningar på att få ett bra pris och en snabb försäljning.
    Vi tycker att Caroline var mycket trevlig, tillmötesgående och påläst och skulle utan tvekan anlita henne igen! Läs mer
    2019-10-10 Caroline L svarar Annika R
    Tack snälla för era trevliga ord! Roligt att höra att ni är nöjda. Önskar er all Lycka till med era framtida projekt. Mvh Caroline
  • 2019-10-07

Anders I skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt Br i Frösakull, Evelina skötte den affären jättebra.

Har bara positiva saker att säga om henne Läs mer
    2019-10-14 Evelina J svarar Anders I
    Tack ska ni ha! Härligt att allt har flutit på som det skall, nu ska sista biten flyta på lika bra :)
  • 2019-10-06

Johan M skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Försäljning av fritidshus.
    Erlin Miles är mycket professionell, effektiv, noggrann, vänlig, och drivande.
    Han motsvarar i alla avseenden mina förväntningar.
    Stort tack, Erling. Läs mer
  • 2019-10-04

Milica G skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Andreas har hjälpt oss med att sälja vårt hus. Från allra första möte har vi haft förtroende för honom och känt oss trygga. Han är ödmjuk, konkret, kunnig och respektfull,. En mycket professionell mäklare , trots hans ringa ålder. Vi är super nöjda och önskar honom fortsatt framgång . / Milica o Sven-Erik G. Läs mer
    2019-10-04 Andreas L svarar Milica G
    Stort tack för era fina ord. Kul att ni är nöjda! Det har varit jättetrevligt att ha fått hjälpa er!
  • Bengt E

2019-10-03

Bengt E skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpt bostadsrätt.
    Sofie är öppen, trevlig och påläst, är förtroendeingivande och ger ett gott intryck! Läs mer
    2019-10-04 Sofie Rane svarar Bengt E
    Hej Bengt, Tack så mycket för ditt omdöme. Lycka till i er nya bostad!
  • 2019-10-03

Jan R skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Kommer säker att bli en bra mäklare bra med mer rutin och erfarenhet Läs mer
    2019-10-04 Sofie Rane svarar Jan R
    Tack för du tog dig tid att svara. Hoppas din son kommer trivas i sin nya bostad!
  • 2019-09-27

Anna H skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Kunnig, driven, tillgänglig. Mycket nöjd med valet av mäklare! Läs mer
  • 2019-09-26

Monika F skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Trevlig kontakt och bemötande. Läs mer
    2019-10-07 Evelina J svarar Monika F
    Tack Monika! Nu hoppas vi att flytten kommer flyta på så ni får det fint i ert nya till jul :)
  • 2019-09-25

Luca C skrev om Conny Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt vårt hus.
    Mäklaren har (även vid tidigare träff) alltid varit väl bemötande. Är alltid kontaktbar vid behov, agerar mycket professionellt och är kompetent.
    Vi överträffade våra förväntningar vid försäljningen av vårt hus.
    Är mycket nöjda Läs mer
  • 2019-09-23

Patrik I skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Caroline var genom hela försäljningen av vår bostadsrätt väldigt proffsig och trevlig.

Hon hjälpte till med allt vi frågade om och behövde hjälp med så vi kan varmt rekommendera henne om ni går i försäljningstankar.

Patrik och Emeli Läs mer
    2019-09-24 Caroline L svarar Patrik I
    Tack Patrik och Emeli för era fina ord. Lycka till i framtiden! Mvh Caroline
  • 2019-09-23

Mats T skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Mycket proffsig. Lyhörd, snabb, informativ och målinriktad. Läs mer
    2019-09-23 Andreas L svarar Mats T
    Glädjande att höra, Mats. Tack för gott samarbete såhär långt!
  • 2019-09-21

Gunnel J skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    vi har sålt vår villa. Andreas var är mycket hjälpsam och tillmötes gående och vi hoppas på fortsatt gott samarbete Läs mer
    2019-09-23 Andreas L svarar Gunnel J
    Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Kul att ni är nöjda!
  • Roger H

2019-09-20

Roger H skrev om Heléne Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt fritidshus på Östra Stranden
    Blev bemött positivt och professionellt och väldigt trevligt.
    Förväntade att få mitt hus sålt till ett bra pris och det blev en bra bit över förväntningarna.
    En bra upplevelse, blev välinformerad under hela processen. Läs mer
    2019-09-25 Heléne T svarar Roger H
    Tack Roger. Blir så glad när jag läser att du uppskattat mitt bemötande.
    MVH Heléne Thornberg
  • Mattias E

2019-09-20

Mattias E skrev om Heléne Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Helene gör ett kanon jobb noga å säker på sitt jobb.
    Sålde ett hus åt mig mycket nöjd med henne. Läs mer
    2019-09-25 Heléne T svarar Mattias E
    Så härligt att höra att du känner dig mycket nöjd, det var mitt mål.
    MVH Heléne Thornberg
  • 2019-09-19

Stefan N skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi köpte sommarstuga där Fredrik var mäklare. Min uppfattning är att Fredrik gjorde ett bra jobb med information kring objektet och var snabb med återkoppling. Läs mer
    2019-09-27 Fredrik Carlsson svarar Stefan N
    Tack Stefan, Jag finns fortsatt tillgänglig om det skulle vara något.
  • 2019-09-19

Eva-Lotta N skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Caroline Ludvigsson
    är en väldigt duktig trevlig hjälpsam skicklig .
    Professionell
    Det gick snabbt fort och bra att få sålt min lägenhet.Caroline jobbade även på fritid för att hjälpa mig oss. Läs mer
    2019-09-19 Caroline L svarar Eva-Lotta N
    Tack Lotta för dina trevliga ord. Roligt att samarbeta med er. Lycka till i nya bostaden! /Caroline
  • 2019-09-18

Åsa C skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpte lägenhet via Evelina. Bra bemötande från första början, raka svar och alltid lätt att nå henne. Läs mer
    2019-10-07 Evelina J svarar Åsa C
    Tack för att du tog dig tid att skriva några rader :) Hoppas Viktor skall trivas fint i bostaden.
  • 2019-09-18

Lena E skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Affären är ju inte riktigt klar. Men Fredrik har skött det bra. Det har gått väldigt snabbt. Läs mer
    2019-09-19 Fredrik Carlsson svarar Lena E
    Tack Lena. Jag är glad för din skull att vi lyckades att sälja stugan redan i år. Att du blev nöjd med pris/försäljningstempo glädjer mig. Härnäst återkommer jag med tid för tillträde och därefter hjälper jag till med alla nödvändiga skatteberäkningar.
  • Gabriella S

2019-09-18

Gabriella S skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har köpt ett hus, vårt första! Mäklaren har varit helt fantastiskt duktig och fått oss att känna oss extremt trygga & peppade genom hela processen.
    Vi kommer verkligen att rekommendera honom till andra!

/Gabriella & Eddie Läs mer
    2019-09-18 Andreas L svarar Gabriella S
    Tack för ert omdöme. Superkul att höra att ni är nöjda!
    Lycka till i er nya bostad, jag är övertygad om att ni kommer att trivas!
  • 2019-09-17

Sonja H skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt mitt fritidshus. Erling kom med många goda råd både i samband med planeringen och själva försäljningen. Jag hoppades på en enkel och smidig process och det blev till och med bättre än jag hoppades. Erling lyckas vara mycket personlig utan att överge den professionella rollen och därmed skapa ett tryggt bollplank till mig som säljare. Läs mer
  • 2019-09-16

Kjell A skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt villa.
    Bemötandet var utmärkt. Bra information om hur en försäljning går till.
    Inga förväntningar, utan litade på Erling Miles erfarenhet och omdöme. Som det visade sig blev helt rätt.
    Helhetsintrycket blir bara positivt.. Läs mer
  • 2019-09-15

Moa M skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi fick hjälp av Caroline att sälja vår bostadsrätt där hon gjorde ett utmärkt arbete. Caroline är en väldigt trevlig, lyhörd och kunnig mäklare. Vi rekommenderar henne starkt. Läs mer
    2019-09-16 Caroline L svarar Moa M
    Tack Moa och Andreas för ett gott samarbete! Lycka till med nya boendet :) /Caroline

Kim K skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har sålt den bostadsrätt som vi köpte ”av” Evelina för tre år sedan och har hela tiden velat att Evelina skulle sälja den, då vi känt oss trygga med henne och att hon hela tiden varit tillgänglig och gett bra råd! Läs mer
    2019-10-07 Evelina J svarar Kim K
    Det är alltid lika roligt att få "sälja om" bostäder, är jättetacksam att jag fick bli er säljarmäklare. Vi ses vid tillträdet :)

Malena A skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har köpt en bostadsrätt. Evelina har hela resan varit professionell, tillmötesgående och oerhört hjälpsam.

Vi har träffat några mäklare tidigare i samband med visningar av sommarstugor och bostadsrätter, Evelina är klart den som vi värderar högst av samtliga.

Jag är imponerad över hur hon sätter både säljarens och köparens intressen i fokus för att samtliga ska känna sig nöjda.

Hon får mina allra varmaste och högsta rekommendationer. Läs mer
    2019-09-26 Evelina J svarar Malena A
    Åh vilka fina ord från er! Känns ju jätteroligt att få höra att ni är nöjda :) Ni har varit väldigt trevliga att få jobba ihop med. Tack och åter tack!

Julia A skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har köpt en lägenhet och är väldigt nöjd med Evelina som mäklare. Hon sköter sitt jobb utmärkt och är jättetrevlig och ärlig. Läs mer
    2019-09-26 Evelina J svarar Julia A
    Tack Julia, vad roligt att du är nöjd. Din lägenhet är jättefin och jag hoppas du kommer trivas :)

Marja H skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålde fritidshus östra stranden. Syrran hade kollat upp vilken mäklarbyra som sålt flest fritidshus i området. Hon tog första kontakten. Erling visade tidigt att han kände till området bra. Visste skillnad mellan stugområdena. Hans kunnighet på fritidsstugor lyste. Han hade ett bra sätt att bemöta oss vilket gav ett bra intryck att han kommer ge samma bra sociala bemötande mot de som vill köpa. Erling lyckades över min förväntan och har skött turerna mellan oss och diverse intressenter på ett bra sätt.
    Erling är en mäklare jag definitivt kommer rekommendera. Läs mer
  • Mansoor A D

2019-09-09

Mansoor A D skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Bra bemötande, smidigt forlöp, bra hjälp til hur man bäst kan optimera huset i framtiden. Man kynne ringe när som hälst och få svar på frågor. Läs mer
  • 2019-09-04

Andreas J skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har haft Evelina som mäklare vid en försäljning av bostadsrätt där jag bestämde mig att sälja ca 2 1/2 år efter första kontakten med värdering, samtal om försäljningsupplägg och statistik i området.
    Det märks att Evelina är engagerad med en förmåga att hålla isär flera olika spekulanter trots flertalet pågående objekt.
    Jag rekommenderar Evelina till dig som funderar på att sälja en bostadsrätt i Halmstad! Läs mer
    2019-09-05 Evelina J svarar Andreas J
    Tack för fina vitsord :) Roligt att höra att du är nöjd. Vi hörs snart av inför tillträdet :)
  • 2019-09-04

Adem B skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Snäll och bra bemötande person som kan prata bra o lugn. Läs mer
  • 2019-09-02

Karima S skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Mycket trevlig och hjälpsam! Caroline har sålt två bostäder för oss och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-09-03 Caroline L svarar Karima S
    Tack snälla ni för era fina ord! /Caroline
  • 2019-09-02

Emil F skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt en bostadsrätt och Caroline har skött hela affären på ett jättebra sätt. Läs mer
    2019-09-03 Caroline L svarar Emil F
    Tack Emil för era trevlig ord! /Caroline
  • 2019-08-30

Inger T skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt en sommarstuga på Östra stranden i Halmstad.
    Erling har en mycket hög social förmåga vilket gör att man snabbt får förtroende för honom som person. Han har uppfyllt alla våra förväntningar på hur en mäklare skall vara. Hans beskrivning hur en försäljning genomförs var enkel och lätt att förstå vilket tyder på en god pedagogisk förmåga. Han höll oss kontinuerligt orienterade om hur försäljningen framskred och genomförde försäljningen snabbt och smidigt. Vi fick bra betalt och är mycket nöjda med hur försäljningen genomfördes.

Grattis til sådana medarbetare.

"Semper Miles"
    (Alltid Soldat"

Inger och Krister Läs mer
  • 2019-08-28

Daniel D skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Villa
    Fullständig
    Han gjorde ett utmärkt bra jobb och är väldigt trevligt att träffas. Läs mer
    2019-08-29 Fredrik Carlsson svarar Daniel D
    Tack själv Daniel, kul att ni blev nöjda och glada !
  • 2019-08-28

Susanne B skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Fredrik har varit hjälpsam och positiv från första stund! Läs mer
    2019-08-28 Fredrik Carlsson svarar Susanne B
    Allting löser sig, det krävs ibland bara lite kämpande :) Ha en nu en härlig avslutning på sommaren!
  • Anette B

2019-08-24

Anette B skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt villa i Halmstad Kommun med hjälp av Fredrik, bättre mäklare än honom är nog svårt att hitta. Alltid tillgänglig, trevlig,lyhörd,stöttande,trygg.
    Väldigt glad att jag fick just Fredrik,så duktig kille. Kommer att rekommendera honom till alla som ska sälja eller köpa hus. Läs mer
    2019-08-28 Fredrik Carlsson svarar Anette B
    Stort tack för dina trevliga rader :) Nu tar en ny spännande resa fart, lycka till ! / F
  • 2019-08-23

Charlotta B skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålde min lägenhet.
    Mäklaren hjälpte mig genom hela processen, uppdaterade mig hela tiden och fanns där vid frågor. Jag tyckte det var en jättebra upplevelse. Läs mer
    2019-08-23 Sofie Rane svarar Charlotta B
    Tack så mycket Charlotta för att du tog dig tid och skriva några fina rader :)
  • 2019-08-21

Mirsad M skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    jävligt glad och trevlig ! rekomenderas Läs mer
    2019-08-28 Fredrik Carlsson svarar Mirsad M
    Kul att ni blev riktigt nöjda till slut !
  • 2019-08-21

Isaac R skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Evelina skötte fösäljningen av min 2:a problemfritt och snabbt! Läs mer
    2019-08-26 Evelina J svarar Isaac R
    Tack tack tack! Kul att det gick smidigt och bra :)
  • 2019-08-20

Peter L skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt bostadsrätt.
    Bra bemötande.
    Alert och professionell.
    Trevlig.
    Skapar förtroende. Läs mer
    2019-08-20 Sofie Rane svarar Peter L
    Tack Peter för dina ord. Vi ses på tillträdet :)
  • 2019-08-14

Åsa L skrev om Caroline Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Caroline hjälpte mig att sälja min bostadsrätt på ett smidigt, vänligt och snabbt sätt. Hon är trevlig, lyhörd visar intresse, har en mjuk framtoning och stor erfarenhet trots sin unga ålder.
    Hon kommer gå långt i sin karriär!!
    Det känns tryggt att lämna alla uppgifter och allt jobb till henne med försäljningen av min bostadsrätt.
    Mvh Åsa Liedman Läs mer
    2019-08-14 Caroline L svarar Åsa L
    Tack snälla Åsa för de vänliga orden. Roligt att få samarbeta med dig och hoppas att du kommer trivas i ditt nya boende. Mvh Caroline
  • 2019-08-14

Casper H skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi köpte vårat första hus av Erling. Allting har varit suveränt, Erling är väldigt hjälpsam och ständigt kontaktbar. Suveränt!

Casper&Jennifer. Läs mer
  • 2019-08-05

Jawad Z skrev om Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpt lgh. Bra bemötande.

2019-08-26 Evelina J svarar Jawad Z
    Härligt att du tyckte detta, tack för fem av fem :)
  • 2019-08-05

Bo S skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag blev bemött utmärkt allt var bra hon var bra och lätt att prata med Läs mer
    2019-08-05 Sofie Rane svarar Bo S
    Tack så mycket för vänliga ord :)

Stora Torg, 302 43 Halmstad