Fastighetsbyrån Halmstad

Stora Torg, 302 43 Halmstad — Visa karta

Vi skapar resultat för både köpare och säljare - varje gång - och därför kommer också Halmstadborna tillbaka till oss om och om igen när de ska byta bostad!

Genom att vara en rikstäckande organisation med ett nära samarbete med en av Sveriges största banker har vi goda resurser för marknadsföring och kan erbjuda ett brett utbud av tjänster. Dessutom visas våra objekt upp centralt på Storgatan i Halmstad samt på Getinge och Oskarströms bankkontor, hos oss syns din bostad helt enkelt.

Alla vi som arbetar på kontoret här i Halmstad har bra koll på omgivningarna och har ett starkt kontaktnät här. Vi är elva anställda, vilket ger dig valmöjligheter, och vi arbetar alltid med personligt bemötande och direkt kommunikation.

Välkommen till Fastighetsbyrån när du vill byta, sälja eller köpa en fastighet i Halmstad!

Läs vad 987 kunder tycker om Fastighetsbyrån Halmstad

• 2020-11-23

Serdar A skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jätteduktig mäklare som är flexibel och lösningsfokuserad. Supernöjda med våran nya lägenheten och med Sofies insats. Läs mer
  • 2020-11-20

Adam C skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Dino hjälpte mig att sälja min 2:a i Halmstad och jag bemöttes av en lugn och metodisk person med bra sinne för humor.

Dino förklarade bra vad som sker i varje steg och hur det påverkar mig som säljare.
    Mina förväntningar var en sömlös och enkel försäljning av min lägenhet och de uppfylldes verkligen tack vare Dino. Läs mer
  • 2020-11-19

Kristina H skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har sålt en bostadsrätt, måklaren har visat intresse, tagit sig tid, gett ett personligt intryck som säljare och lagt värderingen på bra nivå som motsvarat försäljningen. Upplevts trygg i att försäljningen ska bro bra. Läs mer
  • 2020-11-11

Ebba N skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpt ett fritidshus. Fredrik var professionell i hela processen, löste möten smidigt och återkom snabbt med information de gånger vi undrade något. Trevlig och informativ! Läs mer
  • 2020-11-09

Linnea B skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Mycket trevlig och bra mäklare, informativ och vänligt bemötande. Ibland tog det lång tid att få kontakt via telefon och mail.
    I övrigt bara bra. Läs mer
  • 2020-11-08

Camilla C skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Han gjorde så att vår dröm gick i uppfyllelse.
    Väldigt professionell och vänlig.
    Bästa mäklaren❤️ Läs mer
  • 2020-11-07

Per Jonas N skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Fredrik har salt mitt hus. Jag befinner mig pa andra sidan klotet och Fredrik har varit hjalpsam och korrekt i sitt handhavande av forsaljningen. Bra jobb! Läs mer
  • 2020-11-05

Hassim A skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Rekommenderas Starkt!
    Skötte min försäljning utav huset och jag tyckte han var väldigt smidig, enkel, flexibel och man kände sig trygg genom hela affären.
    Fick diplom som vecka x mest klickade annons!👍🏼

Väldigt bra jobbat och lycka till i fortsättningen Fredrik. Läs mer
  • 2020-11-04

Anders H skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Hej. Dino har på ett mycket förtjänstfullt sätt hjälp oss att sälja vår bostadsrätt i Halmstad på Sven Jonsons gata 3.
    Vi har inget negativt alls att säga om honom. En bra kille som tar sitt uppdrag på största allvar.
    Kort sagt, vi är mycket mycket nöjda.

Anders & Kristina. Läs mer
    2020-11-18 Dino K svarar Anders H
    Stort stort tack för omdömet! Jag är tacksam för möjligheten som ni gav mig och det har verkligen varit en fröjd att samarbeta med er i denna bostadsaffär. Finns det något jag kan göra för er framöver så vet ni att jag bara är ett samtal bort. Ta hand om er och familjen så ses vi :). / Dino
  • Irene K

2020-11-02

Irene K skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt en fastighet,med hjälp av Erling.
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Mina förväntningar blev till fullo uppfyllda.
    Jag kände stort förtroende för Erling och kände mig trygg med råd och förslag jag fick genom honom. Läs mer
  • 2020-11-01

Emil N skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpte hus. Fanns en öppen och ärlig dialog med mäklaren hela vägen. Hade kanske lite dryg humor ibland men mest trevlig Läs mer
  • 2020-10-27

Mattias C skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jättetrevlig, hjälpsam och duktig mäklare!

Rekommenderar varmt Dino Kara Läs mer
    2020-11-18 Dino K svarar Mattias C
    Stort tack för omdömet Mattias! Det glädjer mig att ni är nöjda. Det är bara och höra av er om det finns något mer jag kan göra för er. Lycka till framöver :). / Dino
  • 2020-10-26

Erika W skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har sålt en bostadsrätt. Med sitt proffsiga och kunniga sätt har Sofie hjälp oss på bästa sätt.Våra förväntningar som vi hade har överträffats och vi har känt oss trygga hela vägen. Läs mer
    2020-10-26 Sofie Rane svarar Erika W
    Tack så jätte mycket Erika för fina rader. Mycket trevligt att få samarbeta med er:)
  • 2020-10-21

ELIN G skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Grym mäklare!
    Jättenöjd med Dino som mäklare, lätt att få tag på och alltid lyhörd.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-11-18 Dino K svarar ELIN G
    Stort tack Elin för ett fint omdöme och det glädjer mig att du är så nöjd! Hoppas att du trivs i din nya bostad! Finns det något jag kan göra för dig så är det bara och höra av dig. / Dino
  • 2020-10-13

Martin G skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Andreas är noggrann, kundmedveten och förtroendeingivande. Vi valde mellan flera mäklare men Andreas var absolut den som gav oss bäst känsla och övertygelse om att han verkligen ville göra jobbet bra. Vilket han också gjorde. Läs mer
    2020-10-13 Andreas L svarar Martin G
    Riktigt kul att ni är nöjda. Tack för det fina omdömet!
  • 2020-10-12

Jonas R skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Köpte ett åretrunt boende fritidshus,

Möttes av en Person som visste vad han pratade om.

Allt gick smidigt till utifrån mäklarens del.

Dock drog det ut på tiden ifrån säljaren och den ekonomiska föreningen Läs mer
  • 2020-10-11

Aurela K skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Har inte fått något bra service av honom. Han har gjort många fel därför är vi inte så nöjda med honom. Läs mer
    2020-11-18 Dino K svarar Aurela K
    Hej Aurela, det finns dessvärre saker som en mäklare inte alls kan påverka under processen då det är flera aktörer involverade vid en överlåtelse. Hoppas ni har förståelse för att jag har gjort mitt bästa utifrån förutsättningarna. Jag beklagar verkligen åter igen att besked om tillträde tog längre tid än väntat.
    Önskar er allt gott! / Dino
  • 2020-10-09

Maria K skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi sålde vår bostadsrätt genom Dino.
    Dino är en kunnig, uppdaterad och närvarande mäklare. Han fanns med oss hela vägen i processen, bara ett samtal/sms/mail bort. Snabba svar och ett otroligt engagemang! Dino har förmågan att vara proffesionellt personlig vilket få mäklare klarar av.

Plus i kanten att Dino visade en stor iver och hängivenhet att nå upp till vårt (högt satta) försäljningsmål och även lyckades nå detta, utan att ens lägga ut lägenheten på öppna marknaden. Läs mer
    2020-10-19 Dino K svarar Maria K
    Tack för en väldigt fin rekommendation! Jag uppskattar att ni har tagit er tiden att skriva detta och för förtroendet att få hjälpa er med bostadsaffären. Högt uppsatta mål är till för att uppnås och det gjorde vi verkligen. Lycka till framöver så hörs vi igen :)
  • 2020-10-09

Heléne M skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har köpt en sommarstuga, där Erling Miles var mäklare. Han levde upp till alla förväntningar och gjorde ett utmärkt jobb! Läs mer
  • 2020-10-07

Sebastien B skrev om Heléne Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Heléne was very nice, always available and very helpful! Läs mer
  • 2020-10-06

Per F skrev om Conny Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag fick bra hjälp i samband med mitt husköp. Läs mer
  • 2020-10-06

Per-eive B skrev om Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har sålt en villa. Vi blev mycket positivt bemötta av Erling Miles. Och han levde upp till förväntningarna. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-10-05

Tore E skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Har köpt en lägenhet i Halmstad
    Sofies proffesion var jättebra från dag 1 till en avslutat köp
    Lycka till Sofie
    Mvh Tore och Lilian Ekström Läs mer
    2020-10-05 Sofie Rane svarar Tore E
    Tack så mycket! Helt säker på att Linnea kommer trivas i sin nya lägenhet :)
  • 2020-10-05

Marika W skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt fritidshus östra stranden halmstad. VII träffades i stugan över en kopp kaffe Erling gjorde ett kunnigt intryck och trevligt intryck på oss Vi hade förväntning att han skulle sköta försäljningen på ett bra sätt åt oss och eventuell köpare Erling skötte det på ett mycket bra sätt tycker vi Vi har blivit väl omhändertagna av Erling och övriga på Fastighetsbyrån Att priset blev en glad överraskning gjorde inget Läs mer
  • 2020-10-04

Morteza A skrev om Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag Rekommendera att anlitar fastighetsbyrån för er köp och sälj av fastigheten... Läs mer
    2020-10-05 Representant för Fastighetsbyrån svarar Morteza A
    Tack Morteza för dina trevliga ord. Lycka till med nya fastigheten:)
  • 2020-10-03

Christian G skrev om Lars Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt föräldrarbostaden.
    Lars Rane är både saklig och kunnig, dessutom trevlig. Läs mer
  • Magnus Allan N

2020-10-02

Magnus Allan N skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt 6.9 hektar mark, nära havet i Steninge närhet. Erling Miles har under hela processen varit en utmärkt, idealisk mäklare som tagit sig an uppgiften med hjärta och mycket energi. Trots en storm av intressenter som ville villkora köpet, arbetade Erling Miles oförtrutet vidare till vi slutligen fann den idealiske kunden. Jag är mycket nöjd och kommer gärna att anlita Erling Miles i ev nya fastighets transaktioner. Vi bägge skapade ett gott samarbete med varandra. Läs mer
  • 2020-10-02

Shpresa Z skrev om Erling Miles en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    En skicklig och visioner mäklare som ger bra råd och tänker genom försäljningen. Jättebra bemötande svarar snabbt på dina frågor och förklarar någrant. Läs mer
  • 2020-10-01

David S skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi köpte en lägenhet som Sofie förmedlade. Hela processen, från Sofies bemötande vid visningen till genomförandet av ägarbytet, var professionellt och smidigt. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2020-10-01 Sofie Rane svarar David S
    Tack David för trevlig rader :)
  • 2020-09-30

Sofie M skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt en bostadsrätt
    Ett mycket bra bemötande och goda kontakter under försäljningens gång.
    Jag hade höga förväntningar som han verkligen levde upp till med råge!
    En mycket snabb och smidig affär.
    Kan varmt rekommendera Dino! Läs mer
    2020-10-19 Dino K svarar Sofie M
    Stort tack för att du tog dig tiden att rekommendera mig Sofie, visst blev utfallet helt fantastiskt. Stolt och tacksam för förtroendet att få hjälpa er med affären. Hälsa mannen och barnen :)
  • Carina H

2020-09-30

Carina H skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt min bostadsrätt och allt gick väldigt smidigt och mycket duktig mäklare. Inga problem alls. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-10-19 Dino K svarar Carina H
    Tack för att du tog dig tiden att skriva och rekommendera mig! Jag uppskattar det och är tacksam för att jag fick förtroendet att hjälpa dig i din affär. Jag önskar dig lycka till framöver och hoppas att du ska stortrivas i din nya bostad. Vi ses på tillträdet :)
  • 2020-09-29

Fredrik D skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Duktig, trevlig och professionell Läs mer
    2020-09-29 Andreas L svarar Fredrik D
    Tack för dina trevliga ord. Stort lycka till i er nya bostad!
  • 2020-09-28

Björn O skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt en br allt har gått hur smidigt som
    Bra bemötande och snabba svar
    Allt har varit en kanon upplevelse Läs mer
    2020-09-30 Dino K svarar Björn O
    Jag tackar så mycket för det fina omdömet Björn! Jag är tacksam för förtroendet och möjligheten som ni gav mig och önskar er lycka till framöver.
  • Arnold J

2020-09-26

Arnold J skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Andreas, tog mig igenom fastighetsförsäljningen på ett strålande sätt. Personligt engagemang och mycket kul på vägen ! Läs mer
    2020-09-28 Andreas L svarar Arnold J
    Härligt att höra, Arnold. Ett nöje att få hjälpa till! Tack för ditt fina omdöme.
  • 2020-09-25

Thomas L skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Snart klart med försäljning, tror att det blir klart snart.
    Allt har gått bra än så länge.
    Trevligt bemötande.
    Med vänlig hälsning,
    Thomas Lundgren Läs mer
    2020-09-25 Dino K svarar Thomas L
    Stort tack för omdömet Thomas! Jag är tacksam för förtroendet och känner att affären gick bra och smidigt trots avståndet. Önskar er lycka till framöver.
  • 2020-09-23

Markus K skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sommarstuga

Har använt Fredrik innan och han är driven och fokuserad och gör allt han kan för att leva upp till mina förväntningar, är väldigt tillgänglig alla veckans dagar och tider.

En bra mäklare helt enkelt Läs mer
  • 2020-09-17

Erik Ö skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Första gången jag säljer och Sofie Rane tog sig tid att förklara allt så att man verkligen förstår hur hela processen går till.
    Med Sofie som mäklare så har man inget kvar att önska. Läs mer
    2020-09-17 Sofie Rane svarar Erik Ö
    Stort nöje att fått guida dig genom detta! Tack för en fin Reco :)
  • 2020-09-10

Therése S skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt min bostadsrätt med hjälp av Sofie. Hon har hela tiden hållit mig uppdaterad vad nästa steg blir och hur det går. Jag är supernöjd med bemötandet och all hjälp jag har fått. Läs mer
    2020-09-10 Sofie Rane svarar Therése S
    Tack så mycket Therése för fina ord 😊
  • 2020-09-10

Jan-åke A skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Hej !
    Har just sålt mitt fritidshus.
    Mäklaren Fredrik Carlsson, har bemött oss på ett utomordentligt och proffsigt sätt.
    Förväntningarna som vi hade har Fredrik helt levt upp till med råge.
    Sammanfattningsvis har det varit ett nöje att se hur Fredrik lagt ner det arbete som gjorde det möjligt att få igenom försäljningen.
    Ett stort tack till Fredrik

* Snabb affär via kontakter med intresseanmälningar Läs mer
  • Nada M

2020-09-08

Nada M skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har sålt en bostadsrätt med 4 rok på 88kvm på Fyllinge i Halmstad.
    När jag valde att vända mig till mäklare blev jag tipsad att välja Dino och han har inte gjort mig besviken under någon del av processen utan han har Alltid varit väldigt tillmötesgående och förstående.
    Han gjorde tidigt klart vad jag kunde förvänta mig av försäljningen av min lägenhet, vilket var då över mina förväntningar.
    Han slog rekordpris i området och har varit tydlig och ärlig mot mig samt köparna.
    Jag känner mig ytterst nöjd med beslutet att sälja och att välja honom som mäklare.
    Jag kan därför lova att jag med säkerhet i framtiden kommer vända mig till Dino Kara om jag ska sälja en ny bostad samt rekommendera mina vänner om de är i behov av en duktig och proffsig mäklare! Läs mer
    2020-09-25 Dino K svarar Nada M
    Stort tack för det fina omdömet Nada! Jag är tacksam för möjligheten och förtroendet att få hjälpa dig med denna affären. Jag önskar dig lycka till framöver och hoppas att du ska trivas bra i din nya bostad!
  • 2020-08-31

Jimmy J skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Fredrik är positiv och entusiastisk.
    Han tog sig an uppdraget med att sälja vår sommarstugan genom att identifiera mina önskemål om en snabb och smidig hantering.
    Presentationen var proffsig och inbjudande vilket lockade flera intressenter. Läs mer
  • 2020-08-31

Madeleine L skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Dino är en mäklare som vi varmt kan rekommendera. Kunnig och driven i sitt uppdrag! Läs mer
    2020-09-08 Dino K svarar Madeleine L
    Stort tack för erat fina omdöme! Jag är tacksam för att jag fick förtroendet att hjälpa er med bostadsaffären och önskar er lycka till framöver! Ta hand om er.
  • 2020-08-26

Ebba T skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag har köpt en 2:a och är jättenöjd med min mäklare! Hon va trevlig och hjälpsam innan under och efter köpet, så jag är jättenöjd! Läs mer
    2020-08-26 Sofie Rane svarar Ebba T
    Tack Ebba för fina ord. Hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet :)
  • 2020-08-17

Sebastien B skrev om Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Dino is very professional and knows what he is doing. My apartment got sold at a very good price before it even hit the market. The process was very smooth and Dino was there every step of the way to guide me through. Läs mer
    2020-08-25 Dino K svarar Sebastien B
    Thank you so much for the review and for your kind words! I'm truly grateful that I got the opportunity to help you with the sale of your apartment and I look forward in doing business with you again. Take care!
  • 2020-08-11

Michaela M skrev om Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Jag bemöttes med respekt och upplevde att Andreas gjorde det han kunde för att svara på frågor och ta reda på det han inte visste. Tydlig och förtroendeingivande kommunikation samt ett vänligt bemötande. Läs mer
    2020-08-17 Andreas L svarar Michaela M
    Stort Tack för dina vänliga ord. Lycka till med er nya fina bostad!
  • 2020-08-10

Ann-kristin E skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Vi har köpt en bostadsrätt, och har fått ett positivt och proffsigt bemötande, med snabb återkoppling och tålmodiga svar på våra frågor 😊👍. Läs mer
    2020-08-10 Sofie Rane svarar Ann-kristin E
    Tack så mycket, hoppas att ni kommer trivas i er nya fina bostad :)
  • 2020-08-07

Jan M skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Energisk, pådrivande, diplomatisk, korrekt 😊 Läs mer
  • 2020-08-06

Christian H skrev om Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sofie har skött vår försäljning exemplariskt! Läs mer
    2020-08-10 Sofie Rane svarar Christian H
    Tack så mycket Christian för din Reco!
  • 2020-07-29

Marita S skrev om Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    Sålt sommarstugan. Fredrik varit trevlig varje gång vi träffats. Hade inga förväntningar eftersom jag aldrig sålt något förut.Har rekomenderat honom till en granne som vill ha lite hjälp med sin stuga. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte