Fastighetsbyrån Halmstad

Fastighetsbyrån Halmstad

Vi skapar resultat för både köpare och säljare - varje gång - och därför kommer också Halmstadborna tillbaka till oss om och om igen när de ska byta bostad!

Genom att vara en rikstäckande organisation med ett nära samarbete med en av Sveriges största banker har vi goda resurser för marknadsföring och kan erbjuda ett brett utbud av tjänster. Dessutom visas våra objekt upp centralt på Storgatan i Halmstad samt på Getinge och Oskarströms bankkontor, hos oss syns din bostad helt enkelt.

Alla vi som arbetar på kontoret här i Halmstad har bra koll på omgivningarna och har ett starkt kontaktnät här. Vi är elva anställda, vilket ger dig valmöjligheter, och vi arbetar alltid med personligt bemötande och direkt kommunikation.

Välkommen till Fastighetsbyrån när du vill byta, sälja eller köpa en fastighet i Halmstad!

Läs vad 1107 kunder tycker om Fastighetsbyrån Halmstad 2

2021-06-12
    Mkt trevligt och proffsig. Vi fick mer än vi någonsin kunde anat
    2021-06-12
    Engagerad, kunnig och god förmåga att fånga intresse för objektet,
  • köpte sitt hus med hjälp av Heléne Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Villshärad
    2021-06-11
    Öppen, trevlig och flexibel. Helene var alltid lätt att få tag i och villig att ställa upp.
    2021-06-11
    Allt har fungerat väldigt bra. Dino är otroligt vänlig och positiv person. Information och service överlag är vi väldigt nöjda med men även försäljningspriset. Dino har varit tillgänglig och engagerad genom hela processen. Rekommenderas starkt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Snöstorp
    Mycket aktiv och duktig. Snabb och effektiv. Engagerad
    Kul att höra, tack för ett gott samarbete! Andreas Ludvigsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Andreas Ludvigsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Gullbrandstorp
    Trevlig, proffsig. Tillgänglig.
    Läser av situationen väl mellan köpare oh säljare.
    Lite yngre, men ändå trygg. Lagom familjär.
    Vi har erfarenhet av andra mäklare i Halmstad som kan lära sig lite, eller kanske glömt bort hur var det var.

Fram tills nu har allting gått smidigt till och varit väldigt tillmötesgående. Vi är mycket nöjda.
    Härligt att ni är nöjda så långt! Tack för de fina raderna. Andreas Ludvigsson
    • Östergård
    2021-06-10
    Vi är jätte nöjda med mäklaren, han var snäll, professionell, och rak på sak.
    2021-06-10
    Allt va till belåtenhet👌Vi kom bra överens han svarar direkt 👍
    Han skötte allt superbra 👍😊
    Trevlig
    Mycket bra mäklare
    • Oskarström
    2021-06-10
    Väldigt trevlig och proffsig. Kändes väldigt bra att ha med henne att göra.
  • Jian J
    köpte sin lägenhet med hjälp av Charlotte Svensson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-10
    Charlotte gjorde allt så professionellt och bra. Säljaren hade inte städat, lämnat saker, inte gett papper om besiktning etc. Vi som köpare behövde inte anstränga oss för Charlotte löste allt professionellt. En stökig affär men den blev smidig tack vare Charlottes insats! Lätt att prata med henne och mycket förståndig person. Rekommenderar denna mäklarinna och när vi säljer kommer vi garanterat höra av oss till Charlotte.
    • Söndrum
    2021-06-10
    Vi har endast träffat Andreas på visningen och under budgivningen. Kontraktsskrivandet sköttes av en kollega på Andreas blev sjuk.
    De frågor vi haft har vi kunnat lyfta med Andreas och blivit bemötta på ett professionellt sätt
    Tack för ditt trevliga omdöme. Glädjande att kunnat hjälpa till! Andreas Ludvigsson
  • Familjen B
    • Knebildstorp
    2021-06-10
    Väldigt trevligt bemötande och en glad kille.Vi fick våra förväntningar uppfyllda rejält . Ett trevligt möte med oss alla hos Andreas, positivt och glatt. Vi skulle ta kontakt med honom igen om vi ska sälja något hus.Mvh Anne-Marie o Janeric Bergenholtz.
    Tack för era fina ord och för en god affär! Vi hörs! Andreas Ludvigsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Östergård
    Väldigt trevligt. Blev bra bemöt
    2021-06-08
    Vi köpte ett hus med fantastisk hjälp av Andreas. Vi var ganska vilsna gällande alltihop men tack vare hans lugn, professionalitet och väldigt trevliga bemötande blev det en riktigt bra upplevelse att köpa vårt första hus. Han hjälpte och stöttade oss med allt vi behövde genom hela processen. Vi är mycket nöjda med Andreas och kan starkt rekommendera honom!
    Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett så fint omdöme! Ett nöje att få hjälpa er! Andreas Ludvigsson
    2021-06-08
    Jag har köpt ett fritidshus. Tycker att jag fått mycket stöd, hjälp och vägledning av mäklaren. Han har varit trevlig och lättsam samtidigt som han varit tydlig med dem information han haft.
    • Snöstorp
    2021-06-08
    Snabb, smidig och bra kommunikation! Vi bemöttes mycket bra av Andreas när vi köpte vårt första hus. Han var vänlig och proffsig.
    Tack snälla för era fina ord. Jag är övertygad om att det kommer bli superbra med ert nya boende! Andreas Ludvigsson
    2021-06-08
    Köpte en villa på Fyllinge och har fått otroligt stor hjälp av Andreas på alla sätt och vis! Det var vårt första bostadsköp så vi är så tacksamma för all coachning, trygghet och genuina svar på dom ”dumma frågorna” som Andreas bidragit med. Fem plus av fem möjliga!
    Så kul att höra att ni är nöjda! Tack för den fina Recon :) Ses på tillträdet! Andreas Ludvigsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-08
    Sålt en lägenhet . Fick kanon hjälp av Evelina. Kan varmt rekommendera .
  • köpte sitt hus med hjälp av Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-07
    Fredrik är tillgänglig, kommunikativ och mycket tillmötesgående och tydlig. Han är professionell och har varit ett stöd genom hela vårt husköp.Överträffade förväntningarna vi hade med råge och gav oss en riktigt bra köpupplevelse, från början till slut och därefter.
  • Louise J
    2021-06-07
    Jag har både köpt och sålt bostadsrätter med Evelinas hjälp.
    Hon är mycket kunnig och proffsig på sitt jobb. Är fantastisk med både säljare och köpare. Förklarar på ett lätt och förståligt sätt. Avslutar affärerna snabbt och lätt.
    Evelina har mycket bra kontakt med kunderna både via telefon eller Mail. Lätt att nå om man har frågor. Evelina är toppen.
    • Norra Utmarken
    2021-06-07
    Vi har sålt en hästgård och köp en villa, båda utav Erling. Trevlig och tillmötesgående. Lyssnade på vad vi ville och hur vi ville att allt skulle gå till. Kom med bra tips och råd.
    • Nissastrand
    2021-06-07
    - Har sålt en bostadsrättslägenhet.
    - En positiv och trevlig mäklare.
    - Jag hade förväntat mig en rutinerad mäklare och hon var erfaren och duktig mäklare
    - Affären var proffsig med en kunnig mäklare som slutade i ett mycket bra pris.
    2021-06-07
    Köpte hus genom Fredrik nyligen. Supertrevlig, tydlig, hjälpsam och kunnig. Inga konstigheter alls, klockrent!
    • Östra Stranden
    2021-06-07
    Fantastiskt bemötande och full support genom hela processen när vi köpte vår sommarstuga!
  • sålde sitt hus med hjälp av Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-06
    Positiv, mycket informativ, lätt att få kontakt med. Allt var under kontroll på et smidigt sätt.
    Rekommenderas varmt !
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Evelina Johansson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Söder
    2021-06-05
    Vi köpte vår drömlägenhet på Söderkaj i Halmstad av Evelina och vi kunde inte varit mer nöjda!
    Fantastiskt bemötande, bra kommunikation och vi kände oss väldigt trygga genom hela köpprocessen.
    • Nissastrand
    2021-06-05
    Evelina var behjälplig när vi skrev köpekontrakt på vårt nya boende och redan där var hon hon saklig och lugn.
    När hon sedan skulle sälja nuvarande boende var hon också lugn och saklig och kunde förklara hur hon tänkte på ett bra sätt. Hon var också väldigt inlyssnande och förde hela tiden en dialog med oss som gjorde oss delaktiga i processen. Evelina är väldigt proffsig och ändå personlig och har kunnat lugna mig ;-) när jag stirrade till det. Evelina är värd all eloge!!
    • Holm
    2021-06-04
    Köpt gård och sålt villa. Erling skötte båda affärerna. Trevligt ich proffsigt bemötande.
    2021-06-04
    Köpte bostadsrätt via Evelina. Mycket väl bemött och lättillgänglig på dygnets flesta timmar. Mitt första bostadsköp så förväntningar hade jag några ej. Mycket bra och trevlig mäklare. Vid en eventuell försäljning utav min bostadsrätt är valet utav mäklare enkelt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-04
    Bra bemötande och hög servicenivå.
  • köpte sitt hus med hjälp av Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-06-04
    Köpte fritidsboende som Dino mäklade. Professionellt och trevligt bemötande.
    • Holm
    2021-06-01
    Trevligt bemötande både på plats vid visning, kontraktsskrivning och vid telefonkontakt. Kan varmt rekommenderas
    2021-05-31
    Trevlig och proffsig
    Toppen
    • Mickedala
    2021-05-30
    Vi har sålt vår pappas villa. Det kändes naturligt för oss att välja Andreas eftersom vi kände till honom från en tidigare husaffär, som han skötte på ett mycket bra sätt. Från första träffen med Andreas har allt fungerat mycket bra. Han har förklarat de olika stegen i en husförsäljning på ett tydligt och enkelt sätt för oss. Han har varit anträffbar när vi har haft frågor. Vi har känt oss trygga med Andreas under hela försäljningen.
    Våra förväntningar om att få huset sålt på ett bra och smidigt sätt införlivades.
    Positiv, tillmötesgående och kunnig!
    Gunilla Persson och Lars-Gunnar Åremar
    Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme och Stort Tack för de fina orden! Andreas Ludvigsson
    2021-05-25
    Evelina var professionell och trevlig att ha kontakt med genom vår köoprocess. Hon hade en öppen dialog och svarade på alla våra frågor. Kan varm rekommendera henne.
    • Frennarp
    2021-05-24
    Trevligt bemötande och bra service. Försäljningningen anpassandes till vår situation och våra önskemål.
    • Frennarp
    2021-05-22
    Köpt ett radhus (bostadsrätt) i Frennarp. Ett mysigt område älskar.
    Mycket trevlig och sympatisk Mäklare.

Hon levde upp till mina förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Charlotte Svensson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-05-19
    Charlotte sålde min femrumslägenhet. Vi klickade direkt jag och Charlotte. Hon höll mig hela tiden uppdaterad. Jag är super nöjd.
    Tack Emily för dom fina orden! Har varit ett nöje att arbeta ihop :) Charlotte Svensson
  • Michelle B
    • Gullbrandstorp
    2021-05-17
    Vänligt bemötande, bra kommunikation, kunnig av huset. svarar snabbt när man behöver komma i kontakt med honom. Jag och min sambo är super nöjda med Andreas
    Stort tack för det fina omdömet. Jag är övertygad om att huset kommer bli kanon för er! Andreas Ludvigsson
  • Stefan B
    • Gustavsfält
    2021-05-17
    Vi har sålt ett radhus på Gustavfält i Halmstad.
    Från första stund har Andreas visat stort engagemang. Han har förmedlat känslan av att man som kund är viktig och ordnat och fixat så det har blivit bra för alla inblandade. Allt har löpt på bra och den grundläggande planeringen har funkat. Andreas har också på förtroende givande sätt hjälp oss i all delmoment och i den viktiga avslutning hjälp oss att sy ihop en bra affär där alla känner sig som vinnare. Så arbetar en riktig bra säljare.
    Riktigt kul att ni är nöjda, tack för ett fint omdöme. Och tack för ett gott samarbete! Andreas Ludvigsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Heléne Thornberg en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Steninge
    2021-05-10
    Hej, redan första gången vi mötte Helene på en visning så gav hon ett mycket bra intryck. Hon var trevlig utan att vara påstridig och svarade bra på alla frågor. Vi fick ett så pass gott intryck att vi valde att ringa Helene när vi bestämde oss för att sälja vår villa, efter att ha pratat med ett antal andra mäklare som vi kände var mer intresserade av att bara sälja vårt hus än att hjälpa oss hitta ett nytt.

Helene har hela tiden varit superbra, trygg och framförallt så känns det som om hon bryr sig på riktigt om att det ska bli bra både för oss som säljare och för köparen. Dessutom är vi säkra på att hon kommer hjälpa oss hitta vårt nya boende.

Vi rekommenderar Helene varmt!
    2021-04-13
    Sålt en våning på 200 m2. Mycket väl bemött av mäklaren, som levde upp till de förväntningar vi hade. Vi rekommenderar honom verkligen..
    • Frösakull
    2021-04-12
    Andreas är 5/5 från början till slut. Kunnig, trevlig och proffsig! Kan varmt rekommenderas! Grymt jobbat!
    //Alexander Franzén
    Stort tack för detta, Alexander! Hoppas nu ni kommer trivas i er fina stuga! Andreas Ludvigsson
    • Centralt - Väster
    2021-04-09
    Proffsig, kommunikativ och kompetent.
    2021-04-09
    Bra mäklare, ödmjuk, rättvis och duktig, rekommenderas!
    • Påarp
    2021-04-09
    En sommarstuga. Bra bemötande rakt igenom. Transparent i sina svar på olika frågor. Enkel att kommunicera med och enkel att nå vid frågor och dylikt. Erling levde upp till vad vi efterlyser hos en mäklare!
  • Micael C
    sålde sin lägenhet med hjälp av Dino Kara en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-04-07
    Jag både sålde och köpte min bostad med hjälp av Dino. Han var väldigt serviceminded och vi fick väldigt bra kontakt. Jag är helnöjd med mina affärer och hur smidigt allting har gått. Har sålt fastigheter förut och det här är verkligen en mäklare som levererar, finns tillgänglig och har alla svar jag behövde på mina frågor samtidigt som jag fick bra tips och råd! Grymt nöjd!
  • sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Carlsson en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    2021-04-07
    Duktig men verkar vara lite stressad 🤗
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Rane en del av Fastighetsbyrån Halmstad
    • Söder
    2021-04-06
    Väl organiserad. Vi köpte bostadsrätt. All fungerade toppen. Fastighetsbyrån gav oss bra service.
    Tack så mycket Peter för fina ord! Sofie Rane