Ian Collett

Ian Collett

Ian Collett är mäklare på Fastighetsbyrån Järfälla

Ian Collett har varit registrerad mäklare sedan 2019-01. Ian Collett har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-02 och har fått 343 omdömen med ett betyg på 4.8. Ian Collett har haft 86 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 99% av sina kunder efter omdömen.

343 omdömen om Ian Collett

Sedan starten hos Reco 2019
Majid H
Köpte sitt hus med hjälp av Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla

Skicklig Engagerad Trevlig

Linda L
Sålde sitt hus med hjälp av Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
Västra Jakobsberg

Alltid trevligt bemötande .Saklig tog sig tid att förklara om man undrade något, han återkopplade snabbt till mig om jag sms honom han ringde även upp snabbt om jag ringt. Gjorde allt för att hjälpa mig på bästa sätt jag känner mig trygg med honom som mäklare. mvh Linda Frankenberg

Zacharias B
Viksjö

Ian är lite svår att få tag på i perioder (från både mig och köparen). Kommunicerar mest via SMS. Väldigt irriterande att Ian skickade en fråga kl 19 på en fredag och sedan inte svarar och avslutar dialogen utan lämnar en ganska jobbig fråga öppen. "Ursäkten" var att han åt middag med familjen. Det måste han ju gjort även vid utskicket då jag svarade nästan direkt. Äta middag kl 19 med familjen gjorde såklart jag (och alla andra familjer) också den tiden. Han återkom efter jag försökt ringa och SMS:at flera gånger. Mindre...

Ina B
Viksjö

Ian är en förtroendegivande, lugn och proffsig mäklare. Upplevelsen av att sälja min lägenhet har känts enkel - trots en marknad som upplevs osäker. Väldigt nöjd med mitt val av mäklare.

Takejiro M
Viksjö

Säger saker som man vill höra innan tecknat avtal sedan vid tecknat avtal så gäller inte det muntliga avtalet som man pratat om. Mycket oproffigt gjort. Svårt att få tag på. Smsar istället för att ringa. Har gjort många bostadsaffärer, denna är hittils den sämst upplevda.

Elin Jandara A
Jakobsberg

Blev bra bemött. Han var kunnig och svarade på frågor. Det var tryggt att kungsfågel svar på sina frågor när man är ny inom att köpa bostäder.

Gustav L
Jakobsberg

Väldigt hjälpsam, svarar på alla frågor man har.

Giridhar S
Viksjö

He was very helpful in scheduling a viewing for us and patiently spent about 30 minutes answering all our questions about the house. He also patiently explained all the contents of the purchase agreement as it was in Swedish. He has been helpful to us by referring us to Swedbank for the loan.

Floria A
Viksjö

Väl bemött blev jag. Trevlig och rak. Jag hade väl självklart förväntat mig att min lgh skulle säljas för ett högre pris men förstår att tidspress och marknad gjort sitt och har inget med mäklaren att göra.

Angelina Y
Jakobsberg

Han lovar inget han inte kan hålla, bra kommunikation och uppdateringar. Har ingenting negativt att säga, är så otroligt nöjd!