Fastighetsbyrån Olofström

Fastighetsbyrån Olofström

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Olofström och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Läs vad 75 kunder tycker om Fastighetsbyrån Olofström 2

2022-12-07 Verifierad kund
    Han är enkel, professionell och tydlig med allt.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Han är professionell och duktig.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Blev bra och seriöst bemött. Mäklaren var lätt att komma i kontakt med.
    2022-11-07 Verifierad kund
    Mycket trevlig mäklare och samtidigt seriös. Allt gick bra och snabbt.
    2022-07-21 Verifierad kund
    Bra, uppmuntra till frågor om bostaden, kollade upp de saker man frågade om. Bra bemötande och kommunikation.
    2022-07-12 Verifierad kund
    Jag har haft en mycket positiv upplevelse av min husförsäljning och av mäklaren.
    Försäljningen gick snabbt och mäklaren gjorde ett mycket proffsigt jobb. Han var väldigt noga med att återkoppla ofta under perioden och hålla mig informerad om läget.
    Jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån Olofström.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Mycket trevlig och kompetent mäklare!
    Noggrann och utförlig i förklaring av vad som ska göras m.m.

Hade höga förväntningar och han överträffade dom rejält.

Skulle absolut rekommendera till alla
    2022-07-04 Verifierad kund
    Har inte haft så mycket med mäklaren att göra, det har min dotter haft. Det lilla så har det varit bra!
    2022-06-19 Verifierad kund
    Blev bra bemött av mäklaren.
    Han levde upp verkeligen till mina förväntningar.
    Mycket bra dialoger från början och var duktig på å sälja mitt hus.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Blev väl bemött av mäklaren, väldigt kunnig o vi fick svar på allt vi undrade över
    Hade inga förväntningar .utan det rullade på som det skull .Säljer ju inte hus varje dag precis.

Som sagt det gick väldigt smärtfritt o vi fick all hjälp vi behövde av Johan ,kan rekommendera honom på det varmaste. Försäljningen gick snabbt o en träff återstår sen är affären klar...
    2022-05-29 Verifierad kund
    Hade kanske lite högt ställda förväntningar på hur en mäklare agerar vid ankomst till visning. Bra bemötande men ingen genomgång av fastigheten eller behjälplig i och runt fastigheten såsom vi är vana vid, mäklaren satte sig vid köksbordet och sa att nu vet vi var vi når honom. Det funkade såklart också men väldigt annorlunda enligt mig.
    Efter första budgivningen var över annonserade mäklaren ut en ny visning då utgångspriset ej var uppnått, utan vår vetskap. Det vi är vana vid är att mäklaren då kontaktar den eventuella köparen och uppger att säljaren ej är nöjd med budet (25000:- under utgångspris) och undrar om vi kan tänka oss att höja budet och därmed få till ett avslut. Mäklaren kontaktade oss aldrig utan genom att det blev ”radiotystnad” uppmärksammade vi den nya visningen och hörde av oss till mäklaren där mäklaren informerades om att han kunde hört av sig oss frågat oss om vi kunde tänka oss att höja budet, vilket vi hade gjort.
    Eftersom vi ”vann” budgivningen även efter andra visningen fick vi fortsatt kontakt med mäklaren som i den rollen var väldigt duktig och sympatisk både gentemot oss som köpare men också mot säljaren, här ingav mäklaren bra förtroende. Kanske också den viktigaste delen av affären där man som mäklare ska vara formell och proffsig.
    Allt som allt ett bra intryck men skulle jag sälja en fastighet själv hade jag vänt mig till någon annan mäklare som vi haft på andra visningar vilket visat sig i att slutpriset för övriga fastigheter vi visat intresse för. Slutpriset har blivit högre i de fall där mäklaren verkligen engagerat sig under och efter visning.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Tycker hela köpet gick smidigt .. Saknade dock en rundvisning av övriga gemensamma utrymmen..
    • Vilshult
    2022-02-13 Verifierad kund
    Ja blev väl bemött mm mm tig väl hand om mej hörde av sej när de va något
    2021-11-28 Verifierad kund
    Jättetrevlig, bra bemötande, serviceminded och ingen ”snackeröv”.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett mycket positivt sätt av mäklaren. Han gav intrycket av att vara professionell och sakkunnig.
    Han var väldigt bra på att se just mig och mina behov och önskemål som säljare.
    Han tog sig alltid tid att lyssna på mina frågor och funderingar och gjorde aldrig något för att känna mig stressad i den stunden. Resten av tiden så jobbade han på i bra tempo och var effektiv och nogrann i sin framfart.
    De förväntningarna jag hade på Kim var just dessa, för jag vet att han är grym på det han gör.
    Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med förmedlingen av bostadsaffären.
    2021-10-16 Verifierad kund
    Bra så här långt, är inte slutfört.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Wir sind sehr zufrieden mit unserem Makler Kim Hansson,
    er ist sehr freundlich, hilfsbereit und jederzeit erreichbar.
    Wir haben vorher in Schweden eine sehr negative Erfahrung mit einer Maklerin aus Kristianstad gemacht, daher waren wir sehr überrascht in Kim einen Makler zu finden, der sich um alles kümmert.
    Wir würden immer wieder eine Immobilie über Kim Hansson kaufen.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Mäklaren är jättebra.Tack så mycket.
    2021-09-20 Verifierad kund
    Mäklaren var både trevlig och hjälpsam. Han tog sig god tid att hjälpa mig och svara på mina frågor. Kunnig och jag är mer än nöljd.
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2021-08-27 Verifierad kund
    Är mycket nöjd medJohan ljungberg påfastighetsbyråns hantering vid vår försälning av tomt

mvh/Gösta Saar
    2021-08-27 Verifierad kund
    Enkel och snabb hantering genom försäljningen
    2021-08-27 Verifierad kund
    Helt OK förfarande, lite förlängning i kommunikation pga semestrar.
    Dels tycker jag enkäter och summeringar av helheten skall skickas ut efter hela processen och inte innan man har gjort övertagande och flyttat in .
    2021-08-26 Verifierad kund
    Vi känner varandra sedan tidigare.Mäklaren var lyhörd och levde upp till våra förväntningar .
    Mäklaren jobbade bra och när han väl hittat en kund i det fördolda så gick visningen bra och köpet o kontraktskrivning gick snabbt och enkelt tillväga.
    2021-08-09 Verifierad kund
    Jag har gjort köp/sälj med denna mäklaren vid tre tillfällen nu. Jag känner mig trygg med att jag kan vara rak mot och ställa alla mina frågor till mäklaren. Behöver inte tveka när jag känner mig osäker.
    2021-07-26 Verifierad kund
    Mäklaren gjorde ett bra jobb och vad vi förväntades oss av honom.
    2021-07-16 Verifierad kund
    Johan var mycket trevlig och kunnig. Köpet gick supersmidigt med hans hjälp!
    2021-07-04 Verifierad kund
    Blev mycket bra bemött. Fick förtroende direkt.
    2021-06-09 Verifierad kund
    Johan Ljungberg är en mycket kunnig och engagerad mäklare. Har anlitat honom 2 gånger och är mycket nöjd med hans insatts.
    2021-02-15 Verifierad kund
    mäklaren var jätte bra jag har sålt en bostad
    2021-01-22 Verifierad kund
    vi är mycket nöjda med processen
    2020-11-16 Verifierad kund
    De hittade en köpare till mitt hus snabbt och smidigt.
    2020-11-09 Verifierad kund
    Jag har sålt ett småhus i Olofström. Min mäklare var rak och tydlig mot mig från början för att jag skulle ha rätt förväntningar på honom och försäljningsprocessen, vilket jag uppskattar. Jag tycker att han har varit effektiv i sitt arbete. Jag hade tur som fick flera intresserade köpare och mäklaren uppdaterade mig om vad som hände i de olika stegen. Jag kände mig trygg och informerad.
    2020-10-09 Verifierad kund
    Jag har köpt ett hus och mäklaren var väldigt kunnig ochprofessionell, så att jag är väldigt nöjd av mäklaren.
    2020-10-07 Verifierad kund
    Han var trevligt och har hanterat kontakt på peritoneal sätt.
  • Christina S
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2020-07-29 Verifierad kund
    Vi har sålt vårt hus med mäklaren Johans hjälp. Vi har känt oss trygga i detta, Johan har guidat oss igenom alla moment på ett väldigt proffsigt och säkert sätt. Han har också haft en nära och bra kontakt med oss genom hela affären. Vi rekommenderar verkligen Johan Ljungberg!
    2020-05-24 Verifierad kund
    Har antagligen högre förväntningar än vad som är rimligt.
    Men jag trodde i min enfald att informationsplikt innebar att det var krav på att tala om vilka fel och brister som finns, inte bara det att man inte försöker dölja felen.
    Även intressant med en mäklare som tydligt deklarerar hur mycket han uppskattar den del av jobbet som innebär kundkontakt. Samtidigt som min erfaren detta ärenden indikerade det motsatta, dvs han bävade för kundkontakten.
    Sedan skulle det uppskattas om alla mäklare informerades om olämpligheten i att slicka på fingrarna för att lättare kunna bläddra i kontraktspapperna som respektive part ska skriva under och ta med hem. Lite normalt smittskyddstänk hade suttit på sin plats.
    Mitt framtida val av mäklare har underlättats. För Fastighetsmäklaren är helt utesluten.
    Finns intresse av en utförligare recension finns jag på 0707730283.
    2020-04-26 Verifierad kund
    Sålt en bostad, allt va så bra, Johan gjorde allt och vi gjorde som han sa. Allt blev så perfekt. Fick precis vad vi ville ha för huset
  • Ingrid K
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2020-04-18 Verifierad kund
    En bostadsrätt bemötande utmärkt enligt mina förväntningar
    2020-03-21 Verifierad kund
    Han levererade vad han trodde var möjligt att få ut för pris på lägenheten och kanske hade han och vi lite tur att hitta rätt köpare så snabbt men Kim var mycket proffsig och förtroendeingivande och det spelade nog en stor roll för både säljare och köpare.
    2020-03-11 Verifierad kund
    Dålig på och svara på Mail och telefonsamtal
    2020-01-29 Verifierad kund
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt. Detta är vår första bostad som vi köper och vi har blivit väl bemötta sedan första kontakt, alltså visningen. Sedan har allt bara flutit på, och det har gått väldigt smidigt. Vi har haft en bra upplevelse.
    2020-01-29 Verifierad kund
    Duktig, kunnig, trevlig och hjälpsam
    2020-01-26 Verifierad kund
    Falsk marknadsföring i annonserna riktigt dåligt att inte kunna lita på vad mäklaren säger. Att dom inte kollat upp rätt information innan dom lägger ut annonser borde vara olagligt.
    2020-01-26 Verifierad kund
    Lurades i annonsen. Står att det finns fiber indraget i huset men man kan inte ha fiber i området. Lurendrejare!
    2020-01-12 Verifierad kund
    Köpt ett hus och sålt en lägenhet. Blev bemött på ett professionellt sätt, mäklaren lyssnade på vad vi hade att säga och kom med bra information till oss om hur allt skulle gå till stegvis. Förväntningarna stämde överens om att det skulle gå smidigt till, blev ännu bättre när mäklaren lyckades sälja lägenheten till ett mycket högre pris än vad vi hade föreställt oss. Vid kontraktsskrivning gick allt väldigt snabbt och smidigt och alla blev nöjda.
    2020-01-04 Verifierad kund
    Köpt hus,bemött väldigt bro,allt gick enligt mina förväntnigar!perfekt!
    2019-12-16 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med min mäklare. Bra argument i marknadsföring mot kund, trevligt uppträdande både mot säljare och kund.
    2019-11-28 Verifierad kund
    Villa
    Bra
    Ja
    Huset såldes till lågt pris vilket styrdes av säljaren pga tidsbrist
    2019-11-28 Verifierad kund
    Vi (jag o maken) har sålt en villa 1 1/2 plan med källare. Försäljningen tog ca 1 månad och vi tycker att mäklaren gjorde ett bra jobb.
    2019-11-18 Verifierad kund
    Mycket svårt att som eventuell kund få kontakt med mäklaren.

När jag fick kontakt, lovade han att återkomma, men det dröjde eller blev inte av alls, dvs mer än ett tillfälle.

Mycket trevlig när det väl blev affär.