Fastighetsbyrån Olofström

Fastighetsbyrån Olofström

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Olofström och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Läs vad 62 kunder tycker om Fastighetsbyrån Olofström 2

2021-11-28
    Jättetrevlig, bra bemötande, serviceminded och ingen ”snackeröv”.
    2021-10-22
    Jag blev bemött på ett mycket positivt sätt av mäklaren. Han gav intrycket av att vara professionell och sakkunnig.
    Han var väldigt bra på att se just mig och mina behov och önskemål som säljare.
    Han tog sig alltid tid att lyssna på mina frågor och funderingar och gjorde aldrig något för att känna mig stressad i den stunden. Resten av tiden så jobbade han på i bra tempo och var effektiv och nogrann i sin framfart.
    De förväntningarna jag hade på Kim var just dessa, för jag vet att han är grym på det han gör.
    Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd med förmedlingen av bostadsaffären.
    2021-10-16
    Bra så här långt, är inte slutfört.
    2021-10-04
    Wir sind sehr zufrieden mit unserem Makler Kim Hansson,
    er ist sehr freundlich, hilfsbereit und jederzeit erreichbar.
    Wir haben vorher in Schweden eine sehr negative Erfahrung mit einer Maklerin aus Kristianstad gemacht, daher waren wir sehr überrascht in Kim einen Makler zu finden, der sich um alles kümmert.
    Wir würden immer wieder eine Immobilie über Kim Hansson kaufen.
    2021-10-04
    Mäklaren är jättebra.Tack så mycket.
    2021-09-20
    Mäklaren var både trevlig och hjälpsam. Han tog sig god tid att hjälpa mig och svara på mina frågor. Kunnig och jag är mer än nöljd.
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2021-08-27
    Är mycket nöjd medJohan ljungberg påfastighetsbyråns hantering vid vår försälning av tomt

mvh/Gösta Saar
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2021-08-27
    Enkel och snabb hantering genom försäljningen
    2021-08-27
    Helt OK förfarande, lite förlängning i kommunikation pga semestrar.
    Dels tycker jag enkäter och summeringar av helheten skall skickas ut efter hela processen och inte innan man har gjort övertagande och flyttat in .
    2021-08-26
    Vi känner varandra sedan tidigare.Mäklaren var lyhörd och levde upp till våra förväntningar .
    Mäklaren jobbade bra och när han väl hittat en kund i det fördolda så gick visningen bra och köpet o kontraktskrivning gick snabbt och enkelt tillväga.
    2021-08-09
    Jag har gjort köp/sälj med denna mäklaren vid tre tillfällen nu. Jag känner mig trygg med att jag kan vara rak mot och ställa alla mina frågor till mäklaren. Behöver inte tveka när jag känner mig osäker.
    • Gränum
    2021-07-26
    Mäklaren gjorde ett bra jobb och vad vi förväntades oss av honom.
    2021-07-16
    Johan var mycket trevlig och kunnig. Köpet gick supersmidigt med hans hjälp!
    2021-07-04
    Blev mycket bra bemött. Fick förtroende direkt.
    2021-06-09
    Johan Ljungberg är en mycket kunnig och engagerad mäklare. Har anlitat honom 2 gånger och är mycket nöjd med hans insatts.
    2021-02-15
    mäklaren var jätte bra jag har sålt en bostad
    2021-01-22
    vi är mycket nöjda med processen
    2020-11-16
    De hittade en köpare till mitt hus snabbt och smidigt.
    2020-11-09
    Jag har sålt ett småhus i Olofström. Min mäklare var rak och tydlig mot mig från början för att jag skulle ha rätt förväntningar på honom och försäljningsprocessen, vilket jag uppskattar. Jag tycker att han har varit effektiv i sitt arbete. Jag hade tur som fick flera intresserade köpare och mäklaren uppdaterade mig om vad som hände i de olika stegen. Jag kände mig trygg och informerad.
    2020-10-09
    Jag har köpt ett hus och mäklaren var väldigt kunnig ochprofessionell, så att jag är väldigt nöjd av mäklaren.
    2020-10-07
    Han var trevligt och har hanterat kontakt på peritoneal sätt.
  • Christina S
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2020-07-29
    Vi har sålt vårt hus med mäklaren Johans hjälp. Vi har känt oss trygga i detta, Johan har guidat oss igenom alla moment på ett väldigt proffsigt och säkert sätt. Han har också haft en nära och bra kontakt med oss genom hela affären. Vi rekommenderar verkligen Johan Ljungberg!
    2020-05-24
    Har antagligen högre förväntningar än vad som är rimligt.
    Men jag trodde i min enfald att informationsplikt innebar att det var krav på att tala om vilka fel och brister som finns, inte bara det att man inte försöker dölja felen.
    Även intressant med en mäklare som tydligt deklarerar hur mycket han uppskattar den del av jobbet som innebär kundkontakt. Samtidigt som min erfaren detta ärenden indikerade det motsatta, dvs han bävade för kundkontakten.
    Sedan skulle det uppskattas om alla mäklare informerades om olämpligheten i att slicka på fingrarna för att lättare kunna bläddra i kontraktspapperna som respektive part ska skriva under och ta med hem. Lite normalt smittskyddstänk hade suttit på sin plats.
    Mitt framtida val av mäklare har underlättats. För Fastighetsmäklaren är helt utesluten.
    Finns intresse av en utförligare recension finns jag på 0707730283.
    2020-04-26
    Sålt en bostad, allt va så bra, Johan gjorde allt och vi gjorde som han sa. Allt blev så perfekt. Fick precis vad vi ville ha för huset
  • Ingrid K
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2020-04-18
    En bostadsrätt bemötande utmärkt enligt mina förväntningar
    2020-03-21
    Han levererade vad han trodde var möjligt att få ut för pris på lägenheten och kanske hade han och vi lite tur att hitta rätt köpare så snabbt men Kim var mycket proffsig och förtroendeingivande och det spelade nog en stor roll för både säljare och köpare.
    2020-03-11
    Dålig på och svara på Mail och telefonsamtal
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Olofström
    2020-01-29
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt. Detta är vår första bostad som vi köper och vi har blivit väl bemötta sedan första kontakt, alltså visningen. Sedan har allt bara flutit på, och det har gått väldigt smidigt. Vi har haft en bra upplevelse.
    2020-01-29
    Duktig, kunnig, trevlig och hjälpsam
    2020-01-26
    Falsk marknadsföring i annonserna riktigt dåligt att inte kunna lita på vad mäklaren säger. Att dom inte kollat upp rätt information innan dom lägger ut annonser borde vara olagligt.
    2020-01-26
    Lurades i annonsen. Står att det finns fiber indraget i huset men man kan inte ha fiber i området. Lurendrejare!
    2020-01-12
    Köpt ett hus och sålt en lägenhet. Blev bemött på ett professionellt sätt, mäklaren lyssnade på vad vi hade att säga och kom med bra information till oss om hur allt skulle gå till stegvis. Förväntningarna stämde överens om att det skulle gå smidigt till, blev ännu bättre när mäklaren lyckades sälja lägenheten till ett mycket högre pris än vad vi hade föreställt oss. Vid kontraktsskrivning gick allt väldigt snabbt och smidigt och alla blev nöjda.
    2020-01-04
    Köpt hus,bemött väldigt bro,allt gick enligt mina förväntnigar!perfekt!
    2019-12-16
    Jag är mycket nöjd med min mäklare. Bra argument i marknadsföring mot kund, trevligt uppträdande både mot säljare och kund.
    2019-11-28
    Villa
    Bra
    Ja
    Huset såldes till lågt pris vilket styrdes av säljaren pga tidsbrist
    2019-11-28
    Vi (jag o maken) har sålt en villa 1 1/2 plan med källare. Försäljningen tog ca 1 månad och vi tycker att mäklaren gjorde ett bra jobb.
    • Gränum
    2019-11-18
    Mycket svårt att som eventuell kund få kontakt med mäklaren.

När jag fick kontakt, lovade han att återkomma, men det dröjde eller blev inte av alls, dvs mer än ett tillfälle.

Mycket trevlig när det väl blev affär.
    2019-11-11
    Köpt ett hus och sen även sålt mitt gamla hus. Har varit svårt att få tag i mäklaten. Van att en mäklare svarar på sms alla dagar i veckan. Rörigt vid budgivningen då annonsen inte togs bort fast att vi vunnit. Väldigt lågt utgångspris vilket gjorde att det kom väldigt mycket folk på visningen.
    2019-10-30
    Sålt en jordbruksfastighet.
    Ett vänligt och kompetent bemötande. Fick direkt förtroende får Johan.
    Förvänta och supporten var mycket bättre än förväntat.
    Väldigt nöjd.
    Med vänlig hälsning,
    Ola
    2019-10-28
    Jag har sålt en villa.
    Johan bemötte mig proffsigt och kunnigt. Han informerade på ett sätt som var lätt att förstå. Vi kom överens om ramar för försäljningen och fotografering beställdes. Även det av en proffsig fotograf.
    Det var 2 visningar och det blev budgivning. Priset är jag nöjd med.
    Kontrakt är skrivet och jag är mycket nöjd med Johans agerande.
    Kommer att rekommendera honom om någon frågar mig.
    2019-10-26
    Villaförsäljning. Varsamt guidad av mäklaren genom hela processen.
    2019-10-21
    Sålt villa på mindre attraktiv ort.
    Upplever att jag bemötts av en mäklare som är lugn, trygg och kunnig.
    Mitt önskemål var att inte behöva vara särskilt aktiv i försäljningen. Vilket jag inte heller ha behövt vara.
    Har vid några tillfällen önskat att återkopplingen kunnat varit lite snabbare.
    2019-10-09
    Sålt villa i Olofström.
    Bra bemötande i början. Men jätte stressat och ofta inte kontaktbar efter hans semester. Sen åkta han på kurs i dk/Italien samtidigt som vi förhandlat med köper. Varför finns där inte en kollega som kan överta i sådan period ? ?
    Information/köpekontraktet som han skulle skicka till banken hade han också glömt, tur att jag ringde innan att jag åkt till banken, - fick vänta i banken i 2 timmar ! Inte kul när det känns som att han inte har kol på det som är avtalat. Allt i allt en jätte usel erfarenhet ifrån denna mäklar. Man betalar trots allt mycket pengar för att detta stora beslut ska gå bra...
    Som person är han jätte trevlig och professionell men detta blev för mycket för honom, han behöver hjälp.
    2019-09-24
    Har sålt ett hus i Jämshög . Mäklaren var mycket hjälpsam o tydlig o förklarade på ett bra sätt hur gången gick vid en försäljning .
    2019-09-20
    Sålt ett hus. Alldeles utmärkt korrekt och bra och bra bemötande
    2019-09-17
    Som "god man" har jag sålt en fastighet åt en äldre sjuk kvinna.
    Fick mycket bra kontakt med mäklaren och allt gick smidigt!
    2019-09-15
    Försäljning av Brännarebygdsvägen 87. Proffessionellt bemötande. Kunnig om processen. Goda råd på vägen och under budgivningen. Pedagogisk genomgång vid kontraktskrivning. Återstår rådgivning kring deklaration.
    2019-08-02
    En kunnig, bra och trevlig mäklare.
    2019-07-29
    Köp av fastighet i Olofström. Mycket trevlig, välmötande, flexibel och snabb mäklare. Höga (naiva?) förväntningar av mig som uppfylldes till 100 % av mäklaren.
    2019-07-17
    Han er Flink og nøyaktig og god å forklare hva som er viktig når man kjøper bolig